Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-05-14 21:58 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Whole01 írta:
hil írta:
Whole01 írta:
YELLOW írta:
Whole01 írta:
lantika írta:
Whole01 írta: Sziasztok!

1.Kérdésem hogy a következő példányra(E90 2005. 4henger 150Le) jellemző-e a láncnyúlás-szakadás ill. a vékony hengerfalak elrepedése vagy az csak a 320SI hozománya?

2.Ezenkívűl a 2006-07-08as évjáratú jobb vagy másabb-e vmiben mint ez?

http://www.hasznaltauto.hu/aut..._i-9901171


Előre is köszi!



A bal elsö ajtot elegge szarul javitottäk. A vekony hengerfal az ugy tudom,hogy a 320SI extra tartozeka volt. Amugy csak en nem talälom a KM älläst a hirdetesben???


Köszi Lantika,én is így informálódtam!Más fanok vélekedése erről?
Esetleg a 2. kérdésre vkinek válasz?

Köszike


szerintem nem csak az SI ilyen, hanem a sima 2.0 is. a fő probléma, hogy a motor ugyanaz mint az 1.6-ban, csak fel van fúrva, amiatt van elvékonyodva a hengerfal. az igaz, hogy az SI még hegyezettebb, de úgy gondolom! a sima 20-asnál is előjöhet a probléma.


Pedig 280.000km is láttam 320i-t hirdetve...és szervizkönyve szerint nem volt ilyen henger probléma vele.
És még én a 320iben láttam a "talán" csalódásmentes autót...mármint 1
dieselhez képest,ahol több probléma is előjöhet..
Ha vknek pozitív tapasztalata van 320ivel kapcs.ban azért ne tartsa magába

Köszike!!!!!



Szia!
Bocsesz, mit is akartál írni, mert ezt nem tudom értelmezni


Korábban írták h nemcsak a 320SI-nél hanem a sima 320inél is el van vékonyítva a hengerfal így annál is előfordulhat annak elrepedése...de mint mondtam láttam 320i-t 280.000kmrel ilyen hiba nélkül....akkor csak nem olyan gyakori ennek előfordulása.


ez használat függő. SI-nél is azért jön ki hamar relatíve, mert úgy használják. ha sima 20i-t is úgy használnák, az is hasonló sorsra jutna.
és ne felejtsuk el, hogy ez N45 motor, viszont 20i volt N43-mal is, ami már nem az a motor. szóval amit láttál, lehet N43-as volt.

YELLOW Elküldve: 2016-05-14 21:55 Centrálzár vezérlő, grundmodul

ArkyCsaba írta:
YELLOW írta:
ArkyCsaba írta:
YELLOW írta:
ArkyCsaba írta: Sziasztok.Újfent gondjaim vannak a központimmal, nem akar nyitni a gombról csak sokadjára.Ám ezt nem mindig csinálja,van hogy hetekig tünetmentes.De újjaban már néha zárni se akar.
Megnézettem a groundmodulomat, az rendben van, relék miegymás jó.
Hol érdemes tovább keresgéljek mi lehet még hibaforrás?(Gondolom csatlakozások, vezeték ilyesmi),de honnan érdemes elkezdeni?
Ami még érdekes,hogy ha fizikálisan kulccsal nyitom (nem a gombbal) akkor kinyit a vezetőoldali ajtóm de a többi nem.Lehet ezt úgy programozni,hogy a kulccsal csak egy ajtót nyisson a kp. zárral meg mindet?


miből dondolod, hogy jó a reléd?
ha nem a relé, akkor a vezetőoldali ajtóban lévő zárszerkezetben lévő Hall-szenzor lehet rossz. hil csinált erről leírást, cikkek között megtalálod.

nem értem pontosan mit is akarsz...
van olyan funkció, hogy 1 nyitás gombra csak a vezetőoldali ajtót nyitja, másodikra meg a többit. vagy 1 nyitásra nyitja az összeset. de ez attól független, hogy távosan nyitod, vagy magával a kulcs tollával a zárban. csak ott 2x kell elfordítani, hogy az összes nyisson.


Múlthéten nézte meg központizár szerelő,ő mondta.
Ezt akartam tudni,hogy kulcsról működhet-e másképp mint távról,de ezek szerint nem.
Ugyanis,ha nem nyílik a távval és kulccsal kinyitom akkor általában csak a vezetőoldali ajtómat nyitja.
Így érted mire gondolok?


"központizár szerelő" - ezen kicsit mosolyogtam ez valami külön szak?

ha jó a távirányító, akkor hogyműködik? 1 nyomásra csak vez. ajtó nyílik? mert akkor normális a kulcsos manuális nyitás is.
ellenkező esetben pedig relé hiba, de épp lehet a Hall-szenzor, amit írtam. olvasd el hil cikkét. Cikkek -> Csináld magad


Rendben megnézem.Elméletileg minden ajtót nyit egy nyomásra,gyakorlatban nem mindig.
A szaki kimondottan csak központi zárakkal foglalkozik ha így jobban tetszik.


az én véleményem az, hogy reléhiba. nem ad át elég delejt, mert az érintkezők pogácsái tropák. a cégnél pár 30-50A-es relét szedtünk már ki, azokon megy is át ennyi áram. egyébként pont BMW-khez (na de más típusokhoz is) gyártott termék teszteléséhez kell. szóval azt akarom mondani, ha lenne egy áram mérő a körben és néznéd nyitogatásra zárásra, akkor nagyon ingadozna az érték, pont a rossz kontakt miatt.
ha nyitásra, amikor nem nyit ki az ajtó, de a belső világítás felkapcsolódik, akkor biztos a relé lesz a rossz.

YELLOW Elküldve: 2016-05-14 18:57 Centrálzár vezérlő, grundmodul

ArkyCsaba írta:
YELLOW írta:
ArkyCsaba írta: Sziasztok.Újfent gondjaim vannak a központimmal, nem akar nyitni a gombról csak sokadjára.Ám ezt nem mindig csinálja,van hogy hetekig tünetmentes.De újjaban már néha zárni se akar.
Megnézettem a groundmodulomat, az rendben van, relék miegymás jó.
Hol érdemes tovább keresgéljek mi lehet még hibaforrás?(Gondolom csatlakozások, vezeték ilyesmi),de honnan érdemes elkezdeni?
Ami még érdekes,hogy ha fizikálisan kulccsal nyitom (nem a gombbal) akkor kinyit a vezetőoldali ajtóm de a többi nem.Lehet ezt úgy programozni,hogy a kulccsal csak egy ajtót nyisson a kp. zárral meg mindet?


miből dondolod, hogy jó a reléd?
ha nem a relé, akkor a vezetőoldali ajtóban lévő zárszerkezetben lévő Hall-szenzor lehet rossz. hil csinált erről leírást, cikkek között megtalálod.

nem értem pontosan mit is akarsz...
van olyan funkció, hogy 1 nyitás gombra csak a vezetőoldali ajtót nyitja, másodikra meg a többit. vagy 1 nyitásra nyitja az összeset. de ez attól független, hogy távosan nyitod, vagy magával a kulcs tollával a zárban. csak ott 2x kell elfordítani, hogy az összes nyisson.


Múlthéten nézte meg központizár szerelő,ő mondta.
Ezt akartam tudni,hogy kulcsról működhet-e másképp mint távról,de ezek szerint nem.
Ugyanis,ha nem nyílik a távval és kulccsal kinyitom akkor általában csak a vezetőoldali ajtómat nyitja.
Így érted mire gondolok?


"központizár szerelő" - ezen kicsit mosolyogtam ez valami külön szak?

ha jó a távirányító, akkor hogyműködik? 1 nyomásra csak vez. ajtó nyílik? mert akkor normális a kulcsos manuális nyitás is.
ellenkező esetben pedig relé hiba, de épp lehet a Hall-szenzor, amit írtam. olvasd el hil cikkét. Cikkek -> Csináld magad

YELLOW Elküldve: 2016-05-14 18:37 Centrálzár vezérlő, grundmodul

ArkyCsaba írta: Sziasztok.Újfent gondjaim vannak a központimmal, nem akar nyitni a gombról csak sokadjára.Ám ezt nem mindig csinálja,van hogy hetekig tünetmentes.De újjaban már néha zárni se akar.
Megnézettem a groundmodulomat, az rendben van, relék miegymás jó.
Hol érdemes tovább keresgéljek mi lehet még hibaforrás?(Gondolom csatlakozások, vezeték ilyesmi),de honnan érdemes elkezdeni?
Ami még érdekes,hogy ha fizikálisan kulccsal nyitom (nem a gombbal) akkor kinyit a vezetőoldali ajtóm de a többi nem.Lehet ezt úgy programozni,hogy a kulccsal csak egy ajtót nyisson a kp. zárral meg mindet?


miből dondolod, hogy jó a reléd?
ha nem a relé, akkor a vezetőoldali ajtóban lévő zárszerkezetben lévő Hall-szenzor lehet rossz. hil csinált erről leírást, cikkek között megtalálod.

nem értem pontosan mit is akarsz...
van olyan funkció, hogy 1 nyitás gombra csak a vezetőoldali ajtót nyitja, másodikra meg a többit. vagy 1 nyitásra nyitja az összeset. de ez attól független, hogy távosan nyitod, vagy magával a kulcs tollával a zárban. csak ott 2x kell elfordítani, hogy az összes nyisson.

YELLOW Elküldve: 2016-05-14 10:07 Autóvásárlás

GNoRbY88 írta: Múlt hétvégén sikerült megnéznem egy 2003-as 320d-t sötétszürke 6os váltóvalm kivül-belül gyönyörű volt, ment mint az állat csak úgy tapadtam az ülésbe de elment a kedvem mikor álló helyzetben benyomtam a kuplungot, dettó ugyanilyen hangja volt neki, Csávó meg mondja hogy már így használja egy éve. Másik, hogy bmw scannert rádugva +40e km eltérés(240e össz). De ami végleg eltántorított az meg amit inpában láttam. Első porlasztó ok, második is még elment de 3. és 4. -5 értéket mutatott, és gázadás után alapjáraton észre is lehetett venni, hogy ingadozik, plusz még első lengéscsillapítót is cserélni kellett volna, meg mást már nem is néztem Azt honnan lehet megállapítani, hogy rossz porlasztó mennyi gondot csinált már? Olvastam hogy dugattyú is tud olvadni tőle, meg hengerfal is. Csak bontással lehetne látni? Esetleg kompresszió mérés?
Erről vélemény? Nekem nagyon tetszik. Ebből csak 6os váltó hiányzik.. Amúgy 6os váltót csak 2003tól 320d-be raktak meg 330asokba?

ui: 320i-vel is szemezek nagyon. Csak nem volt még szerencsém kipróbálni egy 6hengerest, ez meg 200km-re van kb. Most is egy 2000köbös benzines autóm van szintén 150lóval csak 5hengerrel(bravo), ahogy nézem spritmonitor.de-n ez is 600km-t megy el egy tankkal kb, szintén mint a mostani autóm.


szerintem korábban is volt már 6-os váltó 2002.09-től valószínűbb, de már korábban is lehetett. itt voltak átmenetek, nehéz behatárolni, lehet valaki tudja konkrétan.

egy kérdést engedj már meg. milyen árban nézel autót? nem új autókról van szó, és ilyen hibák miatt aggódsz? ezt bármelyik dízelnél tapasztalhatod, aminél nem, annál valószínű nem ilyen árban fog mozogni. azért ne új autót várj egy 13-15 éves autótól.
ha hiátlant szeretnél, valós km-rel, olcsón, akkor jó hosszú idő vár rád, mire megtalálod.
ez a régi 150 lovas 6 hengeres benyás jó motor, de annyit eszik, mint egy 25i, cserébe úgy megy, mint egy 4 hengeres 1.8-as, ezt már nem egyszer tapasztaltam. a hangja csodás lesz az biztos, már ha jó a mocija.

YELLOW Elküldve: 2016-05-14 09:23 Műszerfal kijelzés

asprey írta: Sziasztok! 2001 E46 318ci két hónapja vásároltam az autót de a check-engine lámpa nem világít ha gyujtáson van az autó. Ez igy normális vagy megbarkácsolták? A műszerfal tesztnél világít.

Infókat köszönöm!


én úgy tudtam, hogy csak az FL előtti dízelnél nem világít, de ott az izzítás sem ha minden igaz.
ha tesztnél világít, akkor nincs barkács szerintem.

YELLOW Elküldve: 2016-05-13 08:14 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Whole01 írta:
lantika írta:
Whole01 írta: Sziasztok!

1.Kérdésem hogy a következő példányra(E90 2005. 4henger 150Le) jellemző-e a láncnyúlás-szakadás ill. a vékony hengerfalak elrepedése vagy az csak a 320SI hozománya?

2.Ezenkívűl a 2006-07-08as évjáratú jobb vagy másabb-e vmiben mint ez?

http://www.hasznaltauto.hu/aut..._i-9901171


Előre is köszi!



A bal elsö ajtot elegge szarul javitottäk. A vekony hengerfal az ugy tudom,hogy a 320SI extra tartozeka volt. Amugy csak en nem talälom a KM älläst a hirdetesben???


Köszi Lantika,én is így informálódtam!Más fanok vélekedése erről?
Esetleg a 2. kérdésre vkinek válasz?

Köszike


szerintem nem csak az SI ilyen, hanem a sima 2.0 is. a fő probléma, hogy a motor ugyanaz mint az 1.6-ban, csak fel van fúrva, amiatt van elvékonyodva a hengerfal. az igaz, hogy az SI még hegyezettebb, de úgy gondolom! a sima 20-asnál is előjöhet a probléma.

YELLOW Elküldve: 2016-05-11 19:25 Műszerfal kijelzés

juhaszadika írta:
YELLOW írta:
juhaszadika írta: Sziasztok, 227800km van a kocsimban, az alábbi kijelzés milyen szervízlátogatást takarhat? Köszönöm válaszaitokat!


kezelési könyv?
amúgy én úgy értelmezem, hogy 1800km múlva lejár az olajcsere periódus.
az időszakos karbi, fékolajcsere, stb, pedig 1 év múlva.
mondjuk én 200ezer+-os autóval pláne nem mennék végig egy olajjal, egy teljes olajcsere intervallumot. talán nálad már ez 30ezer km, ami nem kevés.


jaja énse bízok a Longlife km intervallum használatába, ami 40 e km nálam, olajcserére mellesleg 27000km-t ír még. Akkor utánanézek a kezelési könyvbe.



az a baj én nem vágom ezeknek az újaknak a dolgait.
de akkor úgy tudom elképzelni, hogy az időszakos inspekciónak hamarabb lejár az ideje, a futásteljesítmény miatt, mint az idő.
tehát E46-nál pl úgy van, hogy 2év vagy 25ezer km. ami hamarabb bekövetkezik. a kis óra általában a fékfolyadék cserét jelzi.
így azt gondolom, hogy 1 év alatt az autó lemente azt a 25ezer km-t. vagy amennyi neked éppen.

YELLOW Elküldve: 2016-05-11 18:46 Lengéscsillapitó

lantika írta:
En ma vettem ki a gyäri Sachs-t hätulrol,mert a jobbosbol szivärgott az olaj. 12 ev 180000km. De rohadjon meg aki ilyenre tervezte a Touringot. Lengescsillapito csere 2x10 perc. Csomagtarto burkolatok leszerelese es visszaepitese 2x30 perc.


ez pont az az eset, amikor az ember vergődik, a munkadíj miatt, azért a kis munkáért. csak a mellékes munkát nem veszi észre.
/off: fater H Astra, meg akartam nézni az ABS tömb csatiját. sokat nem kell bontani, akksi ki, kiegyenlítótartály félre. na de a tartály tartójának a végén van egy műanyag, na azzal 1 órát kínlódtam, mire le bírtam feszíteni. részben nem tudtam, hogy rögzül oda így, és eltörni sem akartam. és csak az annyi az egész, hogy annyira passzor azon a lemezen ez a műanyag./

YELLOW Elküldve: 2016-05-11 18:33 Műszerfal kijelzés

juhaszadika írta: Sziasztok, 227800km van a kocsimban, az alábbi kijelzés milyen szervízlátogatást takarhat? Köszönöm válaszaitokat!


kezelési könyv?
amúgy én úgy értelmezem, hogy 1800km múlva lejár az olajcsere periódus.
az időszakos karbi, fékolajcsere, stb, pedig 1 év múlva.
mondjuk én 200ezer+-os autóval pláne nem mennék végig egy olajjal, egy teljes olajcsere intervallumot. talán nálad már ez 30ezer km, ami nem kevés.

YELLOW Elküldve: 2016-05-10 20:31 Lengéscsillapitó

Bitu79 írta:
Pitykoo írta:
hil írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Lengéscsillapító csere előtt állok, a két hátsót kell kicserélnem mert ha kicsit hullámos vagy rossz úton megyek, ide-oda dobálja a hátulját az autónak, imbolyog, stb...Olvasgattam itt, hogy panaszkodnak a Sachs-ra, a szerelőm viszont azt mondja azt vegyem meg mert az a gyárija. Kinek mi a véleménye, melyik márkát lenne érdemesebb?

Szia!
Erről én is hallottam, hogy rosszak, de előző autómban is azok voltak a legnagyobb megelégedésemre, és most is azt vennék



Hali! Nekem Kayaba van és teljesen meg vagyok elégedve vele!


Nekem Monroe-k vannak hátul,és pöpecek.


"még" pöpecek. te is amennyi km-t mész vele, 20 évig is jó lesz mellesleg iylen kis futás mellett már cserélni kellett a gyárit?
ez megint az a téma, kinek mi van, azt fogja dícsérni.
a Monroe annak jó, aki nem akar sokat költeni az autóra, de muszáj a csere, vagy épp nem nyomja a km-eket. olyan ez mint a használt gumi. én is hiába veszek újat, mikor már megöregszik, mikor még a felére sem kopott lehet célszerűbb 1-2 éves használt, de jó állapotú gumit venni. mondjuk ez nálam is még csak elméletben létezik, gondolati síkon.
egy biztos, hogy Sachs, Kayaba a legjobbak között van, biztos hogy többet és jobban fogja bírni. igaz drágább is.

szerk.: mondjuk ezzel kapcsolatban, olyan dzsavű érzésem van, már lehet beszéltük...

YELLOW Elküldve: 2016-05-10 19:32 Társalgó

sutius írta: Üdv,
egy rövidke kérdésem lenne:
a hétvégén cseréltem olajat, reseteltem a km számlálot 25000-re. Azóta mentem kb 20-30 km-ert de még mindig 25000 mutat. Ez vajon mitől lehet?
Köszönöm


van ennek topic-ja is, ki is lett már tárgyalva.
azért van, mert 50km-es léptékben számol vissza. igen ám, de ha azt a valós 50 km-t, nyugisan teszed meg, alacsony üzemanyag fogyasztással, akkor nem fog 50km után váltani, hanem lehet csak 70 valós km után. ha meg nyomod neki mint a töketlen, akkor lehet 30km után lecsökken egy 50-est.
a régi típusoknál zsínes skála jelezte hol jársz éppen. ez ugye egy átlagfogyasztáshoz volt viszonyítva. erre alapoztak. ha jobban nyomtad többet evett, ergó jobban hazsnálódnak a dolgok, ha óvatosabban jártál, akkor kevésbbé, mivel kisebb a terhelés, az olaj kopása, stb.
így működik ez a dolog.

YELLOW Elküldve: 2016-05-09 17:34 kipufogó_

spencer írta:
YELLOW írta:
spencer írta: Sziasztok.
Valakinek volt már olyan hogy az M57D306 D2-es motoron a kipuff tömítést kifújta az öntvény csonknál?
Üdv.


az az öntvény csonk tutti öntvény? mert akkor valószínű valóban a tömítésnél fúj ki.
de ha nem öntvény, akkor szoktak gondok lenni a leömlővel, reped. és ott fúj ki.



Szia, tényleg az tuti öntvény komletten rendeltem a facebbokon árolta az ember tömítés készlettel. A nagy hőterhelés miatt tud-e ez az öntvény is deformálódni és jó megoldás ha 2-3 fémtömítést berakok alá a mostani 1 helyett? Hol tudnám megkérdezni valakinek volt -e már hasonló.


őszintén szólva nekem nem rémlik, hogy valakinek lett volna öntvény leömlővel problémája. persze mindenre én sem emlékszem. reméljük valaki tud valami okosat mondani.

YELLOW Elküldve: 2016-05-09 11:15 Társalgó

W1nnet0u írta: Sziasztok!

E46-ban ha a hátsó üléssor nem dönthető, mekkora szívás dönthetősre cserélni?

Itt van 1-1 kép:
Link
Link

A képek alapján maga a csomagtér kárpit is más (a kerékdob környékén), tehát azt is cserélni kellene?
Ja és persze a döntéshez szükséges 2 kar beépítése szintén kellene.

Vélemény vagy tapasztalat valakinek?


tapasztalat nincs, vélemény van. macerás szerintem. volt már kérdés ez itt, ésrdemes hazsnálni a keresőt és kommentekben keresni. ki kell vágni a lemezt, meg kellenek más kárpitok. ha nem fontos, szerintem ne babráld.

YELLOW Elküldve: 2016-05-09 07:45 Klíma automatika hiba

Jackdaw írta: Sziasztok BMW szakértők !
Abban kérem a segítségeteket hogy tudna-e valaki okosat mondani a következő jelenségre:
Ha a 2 zónás klíma vezető felőli oldalán változtatom a hőmérséklet értéket, akkor a ventilátor felpörög ill. lelassul ahogy kell. Ellenben ha az anyósülés felől teszem ugyanezt akkor nem történik semmi.
Külföldi fórumokon is utánanéztem a dolognak, sokszor említik a fűtéscsapot mint lehetséges okot. Ki is szereltem és leteszteltem, direktben adtam rá (mindkét oldalra) feszültséget, működött rendesen. Csak egyszerű elektromágnesek, úgy láttam. Na most ezt valaminek vezérelni is kell, lehet az a gond. De lehet hogy más.

Várom válaszaitokat, ötleteket.
Jackdaw


én egyet tudok, ez a kétzónás klíma a legnagyobb humbuk, amit az autótörténelemben kitaláltak. nem is értettem E46-ból miért maradt ki. aztán később miért lett megint.
az egész utastér 1 légtér. attól, hogy mamára 2 fokkal melegebb levegő megy az csak egy dolog. no mind1. persze lehet rosszul gondolom.

sorry, nagyon nem tudok érdemben segíteni, konkrétan nem tudom, hogy működik a 2 zónás klíma, elképzelésem van, de lehet kíváncsiságból utána járok. de azt is el tudom képzelni, hogy ez így normális E36 esetében. nyilván egy venti motor van. ha vezető oldlaon szabályoz, akkor nem tud másképp az anyós ülésen. és nyilván a vezető elsőbbséget élvez. illetve úgy képzelném el, hogy ha vezető oldalon 20 fok van beállítva, anyósra 22, akkor anyós oldalra bevezet egy kis meleget a hűtővízból (ez ugye duplafűtáscsapot, vagy plusz szelepet jelent), vagy elektromos fűtéssel melegíti a levegőt.