YELLOW Elküldve: 2021-05-27 22:16 E90 vásárlás
Adriano98 írta:YELLOW írta:Adriano98 írta: Sziasztok!
E90/91 vásárlás előtt állok.
Három motorról érdekelnének vélemények: N43/46 benzines és N47 dízel.
Valakinek ötlete, tapasztalata hogy melyik megbízhatóbb, melyiket érdemesebb bevállalni?
Bármilyen infó jöhet, melyiknél mire kell figyelni.
Annyi történet van még hozzá, hogy napi 100 km munkába járás is lenne vele.
Előre is köszi
egyiket seinkább 6 hengerest.
N46 láncugrás, olajfogyasztás, hajtókarcsapágy probléma, valvetronic, és kb minden tönkre tud menni, de ez mindegyikre igaz.
N43 direkt befecsis, szóval kokszolódik. elektromos vízpumpa hiba, injektor, szondák, trafók problémásak.
N47 hátul van a vezérlés. és van is vele baj. magasnyomású pumpa probléma. EGR hűtő hiba miatt a szívósor kiéghet és szúróláng keletkezhet, ami pont az üzemanyagcsövet éri. magyarán kigyulladhat. ja és van bennük szívósor csappantyú is, ami műanyag és szeret eltörni.
lehetne még sorolni.
ha legjobb motor kell E9x-ben, akkor széria eleji, 6 hengeres M54. az újabb N motorkódú 6 hengeres is jó, de abból se mind, mert volt vagy 3 féle. de még úgy is kevésbé bajos bármelyik, mint a felsők.
Ohh, köszönöm az infókat, magyarán lutri lehet mindegyik
Na és a híres ZF váltó? Arra igaz hogy amíg cserélik az olajat és nem kínozák akkor megbízhatóan teszi a dolgát?
ez mindegyikre igaz. érdemes utánajárni, melyik mekkora nyomatékra van. sokszor ugyanaz a váltó van egy erősebb és egy gyengébb motorhoz. nyilván tartósabb a gyengébb motornál. sajnos sokan nem cserélnek olajat. 200-300ezer km-nél meg már úgy kell, hogy szeleptömb le és full kitakarít, tömítések csere, stb. nem kis pénz az tény. de abban egy sima olajcsere, többet árt, mintha menne a régivel.