Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-11-27 09:57 Akkumulátor

KGR írta:
"ha 3x sikerült egymás után beindítani vele az autót, akkor jó még az"

Ezzel saját tapasztalatom miatt nem értek egyet. Volt egy akkumulátorom amit elvittem megvizsgáltatni. Azt mondták rá, hogy olyan mintha új lenne. Rá 1 hétre cellazárlatos lett.

Nem lehet tudni, hogy mennyi iszap gyűlt már össze a cellák között egy idősebb akksinál amik egyik pillanatról a másikra zárlatot tudnak okozni (pl az ólomlemezeken kialakult szulfátlerakódások miatt). Emiatt is döntöttem úgy, hogy kicserélem a régit, bizonytalan korú akksit egy újra (persze ha nem ingyen lett volna, akkor nyilván megvárom amíg meghal a régi ).



ez kb. kalkulálható. ha tudod mikori gyártású az akksid, és mondjuk két indítás között nem áűll az autó 2 héttől többet, akkor nem fog elszulfátosodni olyan könnyen. hamarabb tűnik el róla a lé. most kollégám nagyon be akar szerezni egy szulfátmentesítőt, OFF autói vannak, de van öregebb akksija. kíváncsi leszek rá.

YELLOW Elküldve: 2015-11-27 07:42 Akkumulátor

KGR írta: Sziasztok!

Úgy alakult, hogy ingyen tudtam szerezni egy 3 hónapos varta black 70AH, 640A akksit. Megnéztem, hogy milyen van most a kocsiban (ezzel vettem) és valami Dynalite márkájú, német 70Ah, 540A-t találtam benne. Mivel bizonytalan a kora, úgy döntöttem, hogy kicserélem.
Viszont ez a varta alacsony. A lefogatását úgy tudtam megoldani, hogy műanyag alátéteket tettem az akksi és a lefogató közé (csomagtartóban van). Szerintetek okozhat ez problémát? Jól döntöttem, hogy beraktam a gépbe az újat?

Ezen kívül észrevettem, hogy van egy műanyag cső az akksi mellett. Néztem videókat és a gyári akksinak van valami kivezetése. Gondolom valami túlfolyó lehet, viszont az új akksin nem láttam semmi olyan helyet ahová rá lehetne dugni. :/



nem is tudom milyen a lefogatás a csomagtérben, mert nekem elől van, de az én lefogatóm alul is fogja. ugye az akksinak van alul egy válla, és a rögzítőnek pont oda való.
a régi akksi pedig, ha 3x sikerült egymás után beindítani vele az autót, akkor jó még az. persze a 3 indíatás után mindenképp tölteni kell.
ha van akksis a közeledben el lehet vinni terhelő villával megnézni milyen állapotú.
nekem már 2x nem tudta beindítani az autót, az 570A helyett 240-et tudott. az új akksival néztem több napos állás után, 96A-t vett fel az önindító. pedig 5w-s olaj van benne. mikor az előző csere volt, akkor 0w-s olajjal azt hiszem 150-170A-t vett fel az önindító. pedig az 6 éve volt, és meleg motornál lett nézve. mondom az én ahzsnálatom mellett, a 6 év olyan, mintha hosszú távokat mentem volna, kevés indítással mondjuk 9-10 évet.
egyébként ha ezek az akksik is magasak lennének, akkor annyival több lé mehetne bele, tovább tartana. ugyanis az a legnagyobb bajuk ezeknek, hogy bár "zárt", de van párolgás, és a cellák felől eltűnik a lé. ettől mennek tönkre. persze lehetne még hack-kelni, bontogatni az akksit, feltölteni, majd visszaragasztani, 2 év kihozható lenne még belőlük. de nem sokan kínlódnak már ezzel.

YELLOW Elküldve: 2015-11-26 18:54 CarPC beszerelése E46-ba

Methos írta: Gyári 16:9es navi Tv modullal. Eddig jó, de valahogy kéne csatlakozni. Ez is megoldódott, mivel rendeltem ebayről egy kábel ami adja a video in, bal és jobb hang és kamera bekötést.

A probléma onnan kezdődik, hogy tartalmat kéne adni.

- Raspberry PI 2 + XMBC + Resler USB V6 ?

Jó megoldásnak tűnik, de azért nem egy olcsó móka.

Erre jó a Resler féle USB ? XMBC fog kommunikálni vajon a navi gombjaival?


Arduino kapcsán felmerült ez a Raspberry PI 2 is, nem rossz cucc. már itthon is kaphatü 14ezer körül. nem mondanám drágának. az eredeti Arduino is drága, de van klón változata, ami negyed annyiba kerül kb. lehet van ennek is, vagy vannak "noname" cuccok is. de a 14ezret sem tartanám soknak. néztem most ebay-en is a legolcsóbb 12ezer, szóval itthonról még jobb a gari miatt rendelni. érdekes megoldás lehet.
Tano ennek a bolondja, kíváncsi vagyok én is mi hozható ki.

YELLOW Elküldve: 2015-11-26 16:07 CarPC beszerelése E46-ba

khm

YELLOW Elküldve: 2015-11-26 14:47 Társalgó

Bitu79 írta: A jó öreg csappantyú témával kapcsolatban.
Nem lehet sztem ezt kódolni.
Észrevettem,hogy akinek a régi stílusu klímapanelja van,annak csukódnak be gyújtáslevétel után.
Akiknek viszont a 12 gombos van,azoknál meg kinyílanak gyújtás levételkor.
Azt már viszont nem tudom,hogy ezt miért találták így ki.
De 100 %,hogy ez így van.
Átnéztem a neten vagy 50 képet ezzel kapcsolatban,meg ugye itt is nyilatkozott jó pár tag.
Csak érdekességképpen írtam le.


én örülök neki, hogy az enyém zárt jó, hogy nem vettem fiatalabbat, meg jó, hogy nem is volt több pénzem rá, hogy fiatalabbat vehessek
mellesleg fater 2006-os OFF autója is zárt állapotú. mindegy, hogy áll a klímavezérlőn akármi. neki pl olyan, hogy távossal nyitod az ajtókat és már nyílnak is ki a cuccok. viszont neki tök jó hangja van a kis motoroknak, nem ilyen mint a miénknek.

YELLOW Elküldve: 2015-11-26 14:44 Társalgó

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
pati írta:
YELLOW írta:
pati írta: hello mindenki!
ismertek egy bimmer-mpower kft cégnév alatt futó srácot Kecskeméten?
rendesen megszívatott óvakodjatok tőle


leírhatnád mi volt konkrétan.


véletlen futottam vele össze. elvitte megjavítani a bm54 es modulomat mert egy oldalnem szolt rajta. pár napot igért a javítási időre. pár hét után egy alkalommal talalkoztam vele mert elkészült a cuccom. berakta és hát szarabb volt mint előtte. gyujtásra durrantak a hangszórók és zugtak összevissza. persze igy nem vettem át. na azóta nem láttam a cuccomat, a tagot alig tudtam elérni. álltólag elküldte valahova bevizsgáltatni és majd onnan postázzák nekem. de közölte hogy javíthatatlan.azóta a telefont nem veszi fel ,sms re nem reagál.
most vennem kell egy uj egyseget holott a pixelesek meg tudták volna javitani.ez gyökér azt állította hogy ezzel foglalkozik, és én hittem neki
asszem több mint két hónapja kezddött az ügylet


nevet is írhattál volna, pl K.Béla


http://ceginfotar.hvg.hu/cr9319702408

Valószínű a lakóhelye egyben a székhelye is.


ezt én is megnéztem már korábban, de ez a cégtulaj neve. írta a srác, hogy a xy cég nevében. lehet alkalmazott, vagy csak a kereskedésbe besegít, ha valami sz@r az eladó autókban.
egyébként azért kérdeztem rá, mert eléggé ismerős ez a dolog, lehet már itt is, vagy FB-on is volt téma erről a cégről, és így a fejegységgel kapcsolatban.

YELLOW Elküldve: 2015-11-26 13:38 Társalgó

pati írta:
YELLOW írta:
pati írta: hello mindenki!
ismertek egy bimmer-mpower kft cégnév alatt futó srácot Kecskeméten?
rendesen megszívatott óvakodjatok tőle


leírhatnád mi volt konkrétan.


véletlen futottam vele össze. elvitte megjavítani a bm54 es modulomat mert egy oldalnem szolt rajta. pár napot igért a javítási időre. pár hét után egy alkalommal talalkoztam vele mert elkészült a cuccom. berakta és hát szarabb volt mint előtte. gyujtásra durrantak a hangszórók és zugtak összevissza. persze igy nem vettem át. na azóta nem láttam a cuccomat, a tagot alig tudtam elérni. álltólag elküldte valahova bevizsgáltatni és majd onnan postázzák nekem. de közölte hogy javíthatatlan.azóta a telefont nem veszi fel ,sms re nem reagál.
most vennem kell egy uj egyseget holott a pixelesek meg tudták volna javitani.ez gyökér azt állította hogy ezzel foglalkozik, és én hittem neki
asszem több mint két hónapja kezddött az ügylet


nevet is írhattál volna, pl K.Béla

YELLOW Elküldve: 2015-11-26 11:58 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
YELLOW írta: persze. de hiába állítom át azt sem veszi be mindig. nem állítja át aktívra.
esetleg le tudod írni a sorrendet? elég így egymás után röviden, hogy mire kattintasz. elképzelhető, hogy nálam rossz a sorrend.
de pl. azt sem értem, ha ugyanazt a beállítást ami a CKM-ben vannak, megtalálom az adott egység ECU-jából kiolvasott TRC fájlban, ha ott átírom, akkor miért nem fogadja el? pl az index témát elfogadja zárás/nyitás, ha a GM5-ben átírom, de mást nem. pedig ez is CKM. az automata zárást x km/h felett meg csak CKM-ben engedi.


Beszéljen helyettem a mozgókép.


nézegettem ezeket a videókat, úgy emlékszem.
pl azt sem értem, amikor a [ZCS/FA f. ECU] gombra mész, akkor pl az én esetemben az AKMB-t engedi kiválasztani a listából. a tegnapi kolléga dízele, meg nem engedett semmit, csak a KMB-t. utána persze ha rámegyek a Back-re, akkor ki tudom választani bármelyik vezérlőt. de ez vajon mitől van? vagy nincs jelentősége?

egyébként így szoktam csinálni, szóval nem értem... monduik láttam az egyik videóban mondja a gyerek, hogy eléggé BUG-os az NCS tapasztalom, néha dobál olyan hibákat, aztán egyszer csak jó lesz.

CKM-nél az S az az alapbeállítást jelöli igaz, és az I pedig azt, ami aktív, ami aktuális? legalábbis eddig így értelmeztem.

szerk.: illetve amikor a CKM-ben rémész a Car Memory vagy Key Memory és a listában kiválasztasze gy funkciót, akkor az egészet kiolvassa a READ-re vagy csak a kiválasztott fukciót olvassa ki? tehát ha másikat választok ki, akkro mindig READ, majd egyesével kell BroadCast-olni?

YELLOW Elküldve: 2015-11-26 11:01 lámpa

wiq írta: Üdv. Nem régen vásároltam egy 1998-as 320i e46 BMW-t. A belső világítással az a problémám, hogy a hátsó ajtókra nem kapcsolódik fel, és a műszerfal sem jelzi vissza a két hátsó ajtót. Gondolom a nyitás érzékelőkkel lehet a gond. Viszont a neten nem találtam ilyen nyitás érzékelőket. Tudjátok, hogy hogy lehet kiszerelni őket és mennyibe kerülhet?
Köszi: Viktor


csak nem a H.R.E. féle szerelési könyvet szeretnéd?

YELLOW Elküldve: 2015-11-26 07:38 Felni csere

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Pocses írta:
Krapulax6 írta: Jo reggelt!
Egy bbs cf 014 et szemeltem ki nyarra.
Kerdesem az lenne,hogy honnan tudom felismerni,hogy replica vagy eredeti?


A felni belső oldalán középen a csavarlyukak mellet találod az összes infót ET szám stb itt keresd a gyári logo-t is.


Ennel a kullokre van nyomatva es a logot nem is latom...
http://kepfeltoltes.hu/151125/...es.hu_.jpg
Akkor ez masolat lenne?


így van ez replica. vagy szériaszámnak kell lenni, vagy BMW logo-nak, vagy BMW feliratnak legalább. az, hogy a küllőben van, az nem jelent semmit. ahova van hely oda kerül.


Lefotoztam... Errol lenne szo.se bmw felirat sem made in germany...
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg
Akkor ez is hamis?


közben rájöttem f@szságot írtam valamiért elfelejtettem, hogy BBS-ről van szó, BMW felnire gondoltam. tehát amit írtam arra igaz.
van ott a felniben egy hosszabb számsor. ha az a BBS gyári száma, akkor eredeti lehet. mivel benne van az ötvözet anyag jelölése így azt mondanám eredeti. biztos van itt BBS fanatikus, majd megmondja a tuttit.



Ertem...
Itt egy kep szembol ill. A gyartasi datum :
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg


előlről ott van benne a BBS felirat. eredeti ez.



Viszont h germany vagy made in Ibrany az nincs sehol..holnap begurulok egy gumishoz hatha okosabbak mint en.


de a KBA után a 47999 az a típus száma. ha replica lenne, nem lenne benne, hogy BBS szerintem. régebben valóban benen volt, hogy Germany. nem tudom mennyibe került, de szerintem eredeti.

YELLOW Elküldve: 2015-11-25 22:52 Felni csere

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Pocses írta:
Krapulax6 írta: Jo reggelt!
Egy bbs cf 014 et szemeltem ki nyarra.
Kerdesem az lenne,hogy honnan tudom felismerni,hogy replica vagy eredeti?


A felni belső oldalán középen a csavarlyukak mellet találod az összes infót ET szám stb itt keresd a gyári logo-t is.


Ennel a kullokre van nyomatva es a logot nem is latom...
http://kepfeltoltes.hu/151125/...es.hu_.jpg
Akkor ez masolat lenne?


így van ez replica. vagy szériaszámnak kell lenni, vagy BMW logo-nak, vagy BMW feliratnak legalább. az, hogy a küllőben van, az nem jelent semmit. ahova van hely oda kerül.


Lefotoztam... Errol lenne szo.se bmw felirat sem made in germany...
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg
Akkor ez is hamis?


közben rájöttem f@szságot írtam valamiért elfelejtettem, hogy BBS-ről van szó, BMW felnire gondoltam. tehát amit írtam arra igaz.
van ott a felniben egy hosszabb számsor. ha az a BBS gyári száma, akkor eredeti lehet. mivel benne van az ötvözet anyag jelölése így azt mondanám eredeti. biztos van itt BBS fanatikus, majd megmondja a tuttit.



Ertem...
Itt egy kep szembol ill. A gyartasi datum :
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg


előlről ott van benne a BBS felirat. eredeti ez.

YELLOW Elküldve: 2015-11-25 22:36 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
YELLOW írta: normálisak olyan anomáliák, hogy:

- ha CKM-ben programozok (tehát nem külön az adott ECU-t írom át), NCS-Exp. car Key Memory gomb, akkor ha beállítok valamit, és aktív lesz, elküldöm, akkor pl mellé alapbeállításra tesz mindent? most gondolok itt arra, hogy beállítva az index zárásra/nyitásra, majd utána, az ECU-jában nem engedi állítani mondjuk az automata zárást menet közben, vagy 2 perc múlva visszazár, mert hiába írod át és töltöd fel, ugyanúgy nicht_aktiv marad. aztán ha a CKM-ben aktiválod, akkor viszont a GM modulban inaktívra teszi a zárás/nyitás index villogtatást. ja meg egy csomó másik dolgot. aztán újra a GM5 modult kell beállítgatni amit szeretnék. ez mitől lehet?

- vagy az, hogy mondjuk a légzsák modulban ülésfogl.figyelés kikapcs, visszatöltöd neki a MAN-t, aztán mégsem lesz jó. aztán 1x csak x-edjére sikerül. pedig nem ír ki semmilyen hibát kiolvasás és írás közben sem. viszont amikor sikerült, akkor előtte kiolvasáskor feldob egy ablakot, a verziókról, hogy mit is akarok átírni. előtte meg semmi. de mégis kiolvas meg felprogramoz és nincs hiba.

- na meg akárhány féle autót nézek, mindig másképp működik ez az NCS nem baj ez, csak az idő megy vele. nem értem


A CKM-nél előbb rá szoktál nyomni a "read"-re, hogy kiolvassa az aktuális beállításokat? Ha nem akkor fordulhat elő olyan amit említesz.


persze. de hiába állítom át azt sem veszi be mindig. nem állítja át aktívra.
esetleg le tudod írni a sorrendet? elég így egymás után röviden, hogy mire kattintasz. elképzelhető, hogy nálam rossz a sorrend.
de pl. azt sem értem, ha ugyanazt a beállítást ami a CKM-ben vannak, megtalálom az adott egység ECU-jából kiolvasott TRC fájlban, ha ott átírom, akkor miért nem fogadja el? pl az index témát elfogadja zárás/nyitás, ha a GM5-ben átírom, de mást nem. pedig ez is CKM. az automata zárást x km/h felett meg csak CKM-ben engedi.

YELLOW Elküldve: 2015-11-25 22:31 Felni csere

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Pocses írta:
Krapulax6 írta: Jo reggelt!
Egy bbs cf 014 et szemeltem ki nyarra.
Kerdesem az lenne,hogy honnan tudom felismerni,hogy replica vagy eredeti?


A felni belső oldalán középen a csavarlyukak mellet találod az összes infót ET szám stb itt keresd a gyári logo-t is.


Ennel a kullokre van nyomatva es a logot nem is latom...
http://kepfeltoltes.hu/151125/...es.hu_.jpg
Akkor ez masolat lenne?


így van ez replica. vagy szériaszámnak kell lenni, vagy BMW logo-nak, vagy BMW feliratnak legalább. az, hogy a küllőben van, az nem jelent semmit. ahova van hely oda kerül.


Lefotoztam... Errol lenne szo.se bmw felirat sem made in germany...
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg
Akkor ez is hamis?


közben rájöttem f@szságot írtam valamiért elfelejtettem, hogy BBS-ről van szó, BMW felnire gondoltam. tehát amit írtam arra igaz.
van ott a felniben egy hosszabb számsor. ha az a BBS gyári száma, akkor eredeti lehet. mivel benne van az ötvözet anyag jelölése így azt mondanám eredeti. biztos van itt BBS fanatikus, majd megmondja a tuttit.

YELLOW Elküldve: 2015-11-25 14:46 Féklámpa

Andika írta: Sziasztok! Problémám a követhező:
benyomom a fékpedált és egyik féklámpa sem világít a háromból.milyen hibalehetőségek vannak?????


biztosíték, vagy féklámpa kapcsoló a pedálnál.

YELLOW Elküldve: 2015-11-25 14:45 Felni csere

Krapulax6 írta:
Pocses írta:
Krapulax6 írta: Jo reggelt!
Egy bbs cf 014 et szemeltem ki nyarra.
Kerdesem az lenne,hogy honnan tudom felismerni,hogy replica vagy eredeti?


A felni belső oldalán középen a csavarlyukak mellet találod az összes infót ET szám stb itt keresd a gyári logo-t is.


Ennel a kullokre van nyomatva es a logot nem is latom...
http://kepfeltoltes.hu/151125/...es.hu_.jpg
Akkor ez masolat lenne?


így van ez replica. vagy szériaszámnak kell lenni, vagy BMW logo-nak, vagy BMW feliratnak legalább. az, hogy a küllőben van, az nem jelent semmit. ahova van hely oda kerül.