Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-11-22 13:45 Autóvásárlás

hil írta:
A végére légyszí kevesebb qute-t tegyél!


hiába mondod, már vagy 3x írtam az utóbbi időben. bár kb ennyiszer szokta is szerkeszteni a kommentet, lehet attól lesz olyan. mondjuk ilyen ez szerkesztetlen állapotban is...

YELLOW Elküldve: 2015-11-22 13:42 Hûtõvíz

hil írta: De ha visszaolvasnál (elég sokat kell) Magad is belátnád, hogy miért ajánlották mindkettő cseréjét.
bye:hil


én az egész motort, vagy autót lecserélném kitudja mi baja lehet majd még a közeljövőben
szerintem lehetne benne ilyen szondás termosztát is, amit betudgsz a popólyukadba, mikor beülsz, illetve az összes utasnak is lenne. aztán a tested hőmérs(z)ékletét figyelve állítaná a fűtést. jó ez már inkább a klímarész, de milyen jó lenne nem?
/bocs most keltem éjszakás meló után/

YELLOW Elküldve: 2015-11-22 07:03 alufelni

BoryG írta:
YELLOW írta:
BoryG írta:
YELLOW írta:
BoryG írta: Sziasztok!

Van egy 99-es e46 320D-m. Szeretnék szép alufelniket, a szervizesem nem igazán ajánlja még a 17-es görgőket sem az ültetett futóművemhez.
Általában vegyesen használom az autót naponta, 10-20 km városban, 20-30 km főúton. Az autót munkám során minden nap használom.
Kérdésem a következő:
- Milyen véleményetek van a gyári felnitől nagyobb görgőkről? Érdemes 17-es felniket vennem, a leírtak alapján?
Köszönöm a segítségeteket, válaszotokat!
Üdv.:
Gery


16-tól nagyobbat már megérezni. 17-18 között nem igazán van különbség komfortban. 19 már megint egy fokkal jobban érezhetőbb, ugye még peresebb gumi miatt.
mindennapi használat mellett, nem kiállításos autónál felesleges 18-tól nagyobb felni. komfort romlás, sérülékenyebb, drágább a felni és gumi is.
az ültetésnek nagyon nincs köze hozzá, hacsak annyi, hogy a keményebb rugók miatt, ésa peresebb gumik miatt még feszesebb, pattogósabb lesz.
szerintem 17-18 az egészséges, és mégis mutatós.

elég 1 helyre leírnod a kérdést!


Én is a 17-re voksolok! Igaz hogy hamarabb tönkremegy a futómű, mint a 16-os gyárinál?
Gery



szerintem ez nem teljesen egzakt következtetés. inkább az útminőség függvénye ez nálunk. ha normális az ET száma a felninek, nem extrém széles és extrém széle sgumikkal megy, akkor nem feltétlen. de tény, hogy a peresebb gumi miatt kevesebb a rugózó rész, így a szilentek nagyobb terhelést kapnak. főleg ha a futómű és feszes.
a tuning lényege ez lenne, hogy hangolás, összehangolás. azaz, egymáshoz kell igazítani az egy rendszerben lévő egységeket. mert ha van egy gyengébb láncszem, akkor úgyis az húzza a rövidebbet. ugyanez igaza hifi (hangfal, erősítő, fejegység, kábelek, minőségi zene egy egység), motor (szívórész, motor, kipuufogó rész, üzemanyagellátás, chip, megint egy egészet képez) tuningra is.


Kinéztem egy M-es felnit, 225/45 R17 gumikkal et 47. Mi a véleményed? Tudom sajnos a "jó magyar utakon" nem tudok változtatni. Ahol lehet kímélem az autót, fekvőrendőröknél lassan óvatosan, még az aknafedeleket is kerülgetem
Most cseréltem lengőkart és szilenteket (Starline lengőkar, Lemfölder szilentek).
Gery



igen ez felmehet, jó méret.

YELLOW Elküldve: 2015-11-21 17:09 alufelni

BoryG írta:
YELLOW írta:
BoryG írta: Sziasztok!

Van egy 99-es e46 320D-m. Szeretnék szép alufelniket, a szervizesem nem igazán ajánlja még a 17-es görgőket sem az ültetett futóművemhez.
Általában vegyesen használom az autót naponta, 10-20 km városban, 20-30 km főúton. Az autót munkám során minden nap használom.
Kérdésem a következő:
- Milyen véleményetek van a gyári felnitől nagyobb görgőkről? Érdemes 17-es felniket vennem, a leírtak alapján?
Köszönöm a segítségeteket, válaszotokat!
Üdv.:
Gery


16-tól nagyobbat már megérezni. 17-18 között nem igazán van különbség komfortban. 19 már megint egy fokkal jobban érezhetőbb, ugye még peresebb gumi miatt.
mindennapi használat mellett, nem kiállításos autónál felesleges 18-tól nagyobb felni. komfort romlás, sérülékenyebb, drágább a felni és gumi is.
az ültetésnek nagyon nincs köze hozzá, hacsak annyi, hogy a keményebb rugók miatt, ésa peresebb gumik miatt még feszesebb, pattogósabb lesz.
szerintem 17-18 az egészséges, és mégis mutatós.

elég 1 helyre leírnod a kérdést!


Én is a 17-re voksolok! Igaz hogy hamarabb tönkremegy a futómű, mint a 16-os gyárinál?
Gery



szerintem ez nem teljesen egzakt következtetés. inkább az útminőség függvénye ez nálunk. ha normális az ET száma a felninek, nem extrém széles és extrém széle sgumikkal megy, akkor nem feltétlen. de tény, hogy a peresebb gumi miatt kevesebb a rugózó rész, így a szilentek nagyobb terhelést kapnak. főleg ha a futómű és feszes.
a tuning lényege ez lenne, hogy hangolás, összehangolás. azaz, egymáshoz kell igazítani az egy rendszerben lévő egységeket. mert ha van egy gyengébb láncszem, akkor úgyis az húzza a rövidebbet. ugyanez igaza hifi (hangfal, erősítő, fejegység, kábelek, minőségi zene egy egység), motor (szívórész, motor, kipuufogó rész, üzemanyagellátás, chip, megint egy egészet képez) tuningra is.

YELLOW Elküldve: 2015-11-21 16:51 alufelni

BoryG írta: Sziasztok!

Van egy 99-es e46 320D-m. Szeretnék szép alufelniket, a szervizesem nem igazán ajánlja még a 17-es görgőket sem az ültetett futóművemhez.
Általában vegyesen használom az autót naponta, 10-20 km városban, 20-30 km főúton. Az autót munkám során minden nap használom.
Kérdésem a következő:
- Milyen véleményetek van a gyári felnitől nagyobb görgőkről? Érdemes 17-es felniket vennem, a leírtak alapján?
Köszönöm a segítségeteket, válaszotokat!
Üdv.:
Gery


16-tól nagyobbat már megérezni. 17-18 között nem igazán van különbség komfortban. 19 már megint egy fokkal jobban érezhetőbb, ugye még peresebb gumi miatt.
mindennapi használat mellett, nem kiállításos autónál felesleges 18-tól nagyobb felni. komfort romlás, sérülékenyebb, drágább a felni és gumi is.
az ültetésnek nagyon nincs köze hozzá, hacsak annyi, hogy a keményebb rugók miatt, ésa peresebb gumik miatt még feszesebb, pattogósabb lesz.
szerintem 17-18 az egészséges, és mégis mutatós.

elég 1 helyre leírnod a kérdést!

YELLOW Elküldve: 2015-11-21 15:44 bc

Bitu79 írta: http://www.bmwfanatics.hu/tagok/zolie46.html

http://www.bmwfanatics.hu/tagok/csiatt.html


Itt van 2 tag is.

N40b16-al,és bc-s karral....

Ennyit a hülyeségeidről.

Vezettem n42-es 316-ot is,és nem érzékeltem semmi különbséget.

Én pont emiatt vettem n40-est,mert nincs benne valvetronic,ami eléggé parás...

Ebbe rakattam láncugrásgátlót,meg egy erősebb feszítőt...

Van ismerősöm,akinek ilyen motorkódú autójába már van 300 000 km,pedig annyi idős,mint az enyém...

Csak ezért reagáltam így.


csak azért reagáltál úgy, mert nem tudod értelmezni mit írnak neked. írhattam volna ezt most csúnyábban is.
múltkor is amit hil-lel leműveltél itt. nem igazán érdemelsz segítséget. persze tudom-tudom, nem is tőlem várod, sőt egyenesen nem is érdekel.
milyen hülyeségeim? nem írtam oda, hogy úgy van. hanem arra gondolok. honnan tudod, hogy a gyárban, ahol készül a műszeregység, mondjuk milyen verzióval van programozva? dolgoztál ilyen jelelgű gyárban? én igen, és dolgozom is. én ezekből kiindulva próbálom megnézni, nem-e lehetséges. egy N40-essel sem hozott még össze a sors, ezért írtam, hogy N40-es kódost kell megkérdezni nála működik-e minden. ha igen, akkor nem SW gondja van. de ha nem tudod végig gondolni, hogy ki, mit, miért ír, arról nem tehetek.
állandóan megy itt a nyavajgásod, az ember próbál valamilyen formán segíteni, és még abba is a szart látod bele. (anno biztos én is ilyen idegesítő lehettem, bár nem kaptam ennyire normális válaszokat)
de én tényleg belefáradtam a neked való segítségbe, mert nem értékeled. jah a köszönöm gombbal meg ki lehet törölni, de neked mániád. ha jól alszol tőle
téma lezárva, old meg a dolgaid. majd segít más, aki biztos "normális és nem lenéző".
nem kérem kommentálni. ha gondod van keress privátban.



YELLOW Elküldve: 2015-11-21 14:56 bc

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Srácok tényleg nem tud senki segíteni?
Itt a fél fórum utólag rakatta be a bc-t szinte...


szerintem nem
figyi. ez az N40B16 egy oylan motor, ami mondhatni nincs is. mint írtam már sokszor, csak azért létezett, hogy itt a csóri keleten, balkánon is valaki meg tudja venni a BMW-t. oké, hogy a vezérlő, és sok minden dolog, N42 alapokon van. de szerintem annyira spóroltak rajta, hogy csak na.
én arra lennék kíváncsi, hogy van-e olyan N40 motorkódos E46, amiben van BC és működik.
szerintem (nem tudom) motorvezérlő és/vagy műszerfal SW frissítéssel talán előhozható lenne. szerintem egy elég mondjuk úgy alap SW van ezekbe feltöltve. de én csak tippelném.


Yellow egy kicsit olyasmi az írásod most,mintha lenéznél...
Semmi baj ezzel a motorkóddal...
Software verziót meg ha akarod megnézem a titkos menübe.
Irja.
Semmi különbség nincs a 2 motor között,csak annyi,hogy ebben nincs valvetronic,ami szinte semmit sem számít...annyival több hibalehetőség csak.
Nem kell hülyeségeket ideírni.
Mindjárt megmagyarázod,hogy ez egy fos autó...
Tudom,a tiéd a legjobb.


A szoftver a legújabb,mert a gyári program ugye frissítené ha kellene.
De ha szükséges,majd megnézem a verziószámot a titkos menübe.


neked oszt vannak bajok.
ez a BMW hivatalos sajtóközleménye. ezt még anno a TC is megírta. tőlem talicskával is járhatnál. mi a f@sznak néznélek le egy 1.8-s motorral, meg amúgy is?
magyar viszonylatban az N40 motor 1,5 millával olcsóbb volt, mint az N42 alap 1.8-asa. de ez ugyanúgy van mikor én nézegettem autókat, hogy minden motorugrásnál kb 1,5 misi volt a diffi. én is pont azért vettem ezt, mert most egy 6 hengeres nem ért nekem annyival többet. na meg csóróság is van. azt, hogy miért veszel mindent magadra... azt nem tudom. németben pl az én motorom a német csórik motorja volt, de ide keletre, még az is drága volt. ennyivel lentebb van erre az életszínvonal és a bér. ennyi az egész.

YELLOW Elküldve: 2015-11-21 13:55 lámpa

notoriusbg írta:
PociPz írta: Sziasztok. Több külföldi honlapon is láttam, hogy menetfény címszó alatt ilyen olyan ledes csík helyett, az angel eyes, a ködlámpák, meg az indexek világítanak (mint "szélességjelző" gondolom). Szerintetek nálunk ez legális lenne? E46 M-packetről van szó.



Szia! Szerintem az index tuti nem (mondjuk furán is nézhet ki), én rövid távokra helyzetjelző+ködlámpát szoktam kapcsolni, kímélendő a xenont. Elvileg ez sem szabályszerű,de manapság már nem piszkálnak miatta a kékek (Pesten legalábbis), szerintem pont a menetfények elterjedése miatt.


szerintem meg tudja az autód a DRL funkciót, miért nem kapcsoltatod be? és akkor a belső karikák égnének H7-ben, alacsony teljesítményen. teljesen gyári megoldás.

YELLOW Elküldve: 2015-11-21 13:53 Autóvásárlás

vsop14 írta:
YELLOW írta:
Dagadtmokus írta: Üdv Bömbi fanok!
Először is köszönöm a korábbi kérdésemre adott válaszokat. Szűkült a látóköröm. E46 szedán, 323i vagy 325i, teljesítménytől függetlenül melyik a jobb választás kb 1.5 M keretig? Érdemes egy jó faceliftes 25-re várni vagy megteszi egy 1998-2000-ig gyártott jó állapotú 23 is? egyéb lehetséges buktatók a típusoknál.


mindenképp FL-es. kevésbbé kiszakadós a hátsó bölcső, elvileg orvosolva van. mégis csak újabb forma, javított dolgok.
én 25i-t venném.
viszont a 23i gazdaságosabb adózási szempontokból, biztosítás ügyileg. és kisebb pénzből lehet belőle 25i-t csinálni, a blokk ugyanaz. szívósorcsere és egykis programozás ha minden igaz és máris 25i-d van, ami papíron 23i. bár hivatalosan is 2,5 literes, de a teljesítmény miatt olcsóbbak a biztosítások és egyebek.


tehát veszel egy 23i-t, mert arra olcsóbb a bizti (néhány ezer Ft lehet a diffi), majd ráköltesz egy valag pénzt, hogy erősebb legyen
Érdekes logika!


sztoj!
én azt mondtam én a 25i-t venném!!!
a második része arra utalt sokan így csinálják. és akinek első autója lesz saját néven, azaz most kezdi a bónusz málusz témát és fiatal is, azoknak nem 1-2ezer Ft-ot jelent. csak egy alternatívát mondtam a 23i mellett.

YELLOW Elküldve: 2015-11-21 13:50 bc

Bitu79 írta: Srácok tényleg nem tud senki segíteni?
Itt a fél fórum utólag rakatta be a bc-t szinte...


szerintem nem
figyi. ez az N40B16 egy oylan motor, ami mondhatni nincs is. mint írtam már sokszor, csak azért létezett, hogy itt a csóri keleten, balkánon is valaki meg tudja venni a BMW-t. oké, hogy a vezérlő, és sok minden dolog, N42 alapokon van. de szerintem annyira spóroltak rajta, hogy csak na.
én arra lennék kíváncsi, hogy van-e olyan N40 motorkódos E46, amiben van BC és működik.
szerintem (nem tudom) motorvezérlő és/vagy műszerfal SW frissítéssel talán előhozható lenne. szerintem egy elég mondjuk úgy alap SW van ezekbe feltöltve. de én csak tippelném.

YELLOW Elküldve: 2015-11-21 08:46 Autóvásárlás

Dagadtmokus írta: Üdv Bömbi fanok!
Először is köszönöm a korábbi kérdésemre adott válaszokat. Szűkült a látóköröm. E46 szedán, 323i vagy 325i, teljesítménytől függetlenül melyik a jobb választás kb 1.5 M keretig? Érdemes egy jó faceliftes 25-re várni vagy megteszi egy 1998-2000-ig gyártott jó állapotú 23 is? egyéb lehetséges buktatók a típusoknál.


mindenképp FL-es. kevésbbé kiszakadós a hátsó bölcső, elvileg orvosolva van. mégis csak újabb forma, javított dolgok.
én 25i-t venném.
viszont a 23i gazdaságosabb adózási szempontokból, biztosítás ügyileg. és kisebb pénzből lehet belőle 25i-t csinálni, a blokk ugyanaz. szívósorcsere és egykis programozás ha minden igaz és máris 25i-d van, ami papíron 23i. bár hivatalosan is 2,5 literes, de a teljesítmény miatt olcsóbbak a biztosítások és egyebek.

YELLOW Elküldve: 2015-11-20 17:27 bc

Bitu79 írta: Ma bekerült a másik bc-s kar. Gyári szoftverrel aktívra lett téve(on board computer active),de mégsem működik.Semmit nem mutat.Diaggal(gyári ez is)ránéztünk.Azt mutatja a diag,ha meg van nyomva a bc gomb.Mi a rák lehet vele?Mit nézessek még meg,hogy működjön.A kábel,és a bc-s kar is ki lettek mérve,és jók.Gyárilag az én autómba volt 4 kábel.Segítsetek.
Most jut eszembe.
A biztosítékot meg se nézte senki.Lehet,hogy nincs is benne.Hányas bizti az on board monitoré?Azt még megnézem ma.Az lehet a baja?


szerintem annak nincs külön biztije

YELLOW Elküldve: 2015-11-20 13:49 BMW kulcsok

penczracing írta: Üdv mindenkinek.
A problémám a következő: 4 gyári kulccsal vettem az autóm, kb 10 éve, és az egyik megadta magát pár éve, nem indította be az autót. A távirányító funkciók rég nem működtek egyiknél sem, de az nem volt nekem baj, mert a riasztóét használom mindig. A hátsó ablak (touring) nyitógombja rég széthullott, így távirányító nélkül egyáltalán nem nyílik. Gondoltam, hogy az akksi fáradt el a kulcsban, ezért most kicseréltem, forrasztottam bele új gomb akksit, már nyit-zár rendesen, de még mindig nem indítja el a kocsit. A sima műanyag szervíz kulcs is indítja, de ez nem. A másik kulcsot nem merem szétszedni elemcserére, amit használok azóta is, nehogy bekrepáljon, aztán itt maradok kulcs nélkül. Feltétlenül kell az új kulcs ilyenkor? Mi lehet a probléma a kulccsal? Előre is köszi a válaszokat!



vagy az a kulcs ami nem indít, nem oda való (attól még nyit/zár, ha be van tanítva), vagy le van tiltva, vagy ha másik kulcs is, nem az eredetie, akkor engedélyezni lehet, ha minden igaz.
vagy leesett a kulcs valamikor, és letört belül egy olyan alkatrész, aminek köze van a transzponder körhöz. ez szétszedésnél is könnyen meg tud sérülni.
keress fel egy olyan szakit, aki ért ehhez és tud kulcsot feltanítani az EWS-nek, mert ha úgy sem megy, akkor a kulcson belül lesz valami.

YELLOW Elküldve: 2015-11-20 13:45 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Kabi írta: Sziasztok,
nemrég lettem gazdája profilom lévő autónak, és a bal hátsó zárral? van gondom. A központi zár működik, bezár minden ajtót, de a bal hátsót nem nyitja, a többit igen. A bal ajtó azonban nyitható a belső kilinccsel. A zárral lesz gond, vagy máshol kell a problémát keresnem?
köszi!


szerintem annak az ajtónak a körében kontakt hiba van, nem visz át elég áramot, hogy működjön a centrál. esetleg befeszülhet nyitáskor valami mechanika. ez éppen a relétől kezdve lehet bármi, meg lehet égve az érintkező pogácsája az adott relében ennek az ajtónak, vagy bárhol a csatlakozás lehet oxidos. ezt végig kell bogarászni. először leszedném az ajtó birítást és mechanikai dolgokat nézném. hogy mozdítja-e egyáltalán a zárat, próbálkozik-e. nem feszül-e valami.

YELLOW Elküldve: 2015-11-20 13:41 Nem tudom mi a baja az autómnak

autodiscount írta: Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Vettem egy 316 e46 limuzint 2000 es évjárat. A kereskedő, akitől vettem azt mondta,hogy légtömegmérő baja van. A jelenség az volt: alapjárat ingadozás és gázadásnál bedadogott és ahelyett,hogy felpörgött volna lefulladt. Most kicseréltük a légtömegmérőt - most már felpörög, de az alapjárat még mindíg ingadozik. Ja és a műszerfal mint a karácsonyfa ( csak a víz hőfok jelző és a fordulatszámmérő működik ) világít az ABS-MOTOR CHECK-KIPÖRGÉSGÁTLÓ-FÉK .
Tudna valaki valamit tanácsolni? Ötlet? Szervíz dunaújváros közelében?
Előre is köszönöm a segítséget!


vidd vissza a kereskedőnek. ha jól tudom 6 hónap szavatosság vagy mi van ilyenkor. eleve átvágott, mert azt mondta légtömegmérő baja van. de ez több sebből vérzik.
gondolom Te pedig a legolcsóbbat vetted, ilyen 700ezer körül. akkor nem kell csodálkozni. bár a kereskedő biztos rakott rá még vagy 200ezret, szóval lehet 900-ért vetted.