Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-10-20 19:16 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

SP_323i írta: Sziasztok!

Szereztem Keskin KT1-eseket. 8.5x17 ET35, 10x17 ET30. Most 215/45 és 235/40 es guma van rajtuk, de mindegyik kuka.
A mostani 235-ös gimi simán elfér hátul a 10es felnin, de mi van akkor, hogyha 245/40 kerül a helyére? Valakinek ilyen mérettel van tapasztalata? Kell e a 245-nél peremezni a hátsó sárvédőt? vagy van esély arra, hogy az is elfér?


kizárt dolog, hogy 245-tel elférjen hátul. peremezni is szerintem jól ki kell majd. a 235-tel felpróbáltad? nekem az is gyanús. persze gumija válogatja, de a nagy márkés gumikk szélesebbek. pl a Nankang keskenyebb kialakítású. tehát erre is figyelni kell.

YELLOW Elküldve: 2015-10-20 19:13 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta: azt hiszem rekordot döntöttem
2 év = 7600 km (látszik sokat bringáztam a 2 év alatt)
ARAL Super Tronic (0w-40) le, ENEOS Hyper Premium (5w-40) be. most én is kipróbálom.

közben a váltóból is leengedtem a Castrol SMX-S manuális váltóolajat, amitől hidegben akadós volt a váltás, főleg 1-2-ben. ARAL ATF 22 automata váltóolaj került bele, amit külföldi fórumokon is ajánlottak. érezhető a változás. kicsit sokáig húztam, de most adott a hely és az idő, hogy magamnak, nyugodtan megcsinálhatom a dolgot.


Látom te is keveset mész. Nekem éves átlagom kb. ennyi.
Emiatt el is szoktam gondolkodni, hogy 1 év / 10-15e km -es motorolajcsere periódusnál jól megszívom az egy évet. De évente, na jó, 13 havonta azért cserélni szoktam, de szerintem nem sok barom létezik, aki 7-8 ezrenként cserél olajat

Jól értem, hogy te akkor 7600 km-né, azaz két évre cseréltél olajat?
Váltóban mennyi kilométer volt, mármint a leeresztett olajban?


így van 2 év miatt cseréltem. bár egy hónapot ráhúztam. mindegy megérte, így nyugodtan le tudtam cserélni, jó helyen, nem zavartatva.
a váltóolajjal 33ezret mentem el. azt hittem majd bekopik, és változik. sajnos a váltó olajat nem engedtem külön edénybe, hanem az ismerős tárolójába, amibe már volt más olaj is. ránézésre, ahogy folyt ki, nem volt semmi különös. az ATF olajat már két éve megvettem, mikor az ARAL-t a motorba. de ha én tudom, hogy ilyen jófej rokonom van, akkor.... rég nem szarozok eddig.


Hm... ha jó váltóolaj volna benne, akkor azért talán manuális esetében nem lenne szükség 33e km-re cserélni, nem?!
Lehet hogy nem teljesen passzolt az előző olaj hozzá? Miért nem gyári MTF-akárhányast (hozzávalót) vettél?



nem érted!
én már másnap lecseréltem volna, amikor az SMX-S belekerült. mert rögtön éreztem, hogy nem annyira oké. ahogy hűlt a levegő, annál rosszabb lett. én arra fogtam majd bejáratódik. ezt az olajat hozta a Castrol olajválasztója. sajnos később olvastam erről az ATF bele témáról kinti oldalakon. egyéb autóbuzi ismerősöm, aki szintén BMW mániás, ő is mondta, hogy ATF-et rakott a véltóba E30-ba, E36-ba, E46-ba is. kiment a kútra Shell ATF megvesz és kész. én húztam el. nem hiszem, hogy kárt tett volna, de a váltás komfirton hideg olajjal nem volt annyira jó. az ATF-et meg már 2 éve megvettem, de leírtam miért nem cseréltem.
azt is megmondom, hogy hiába sokan mondják a motorolajat is évente cserélni kell. na én nem fogom 3-4 ezrenként, főleg amikor 11-12ezres/4L olajokat rakok bele. a szervíz is 2 évet ír, így én is ehhez kötöm magam. na a váltóolajat részben ezért sem akartam rögtön lecserélni, aztán eddig húzta. most magamnak megcsináltam nyugiba, ennyi.

YELLOW Elküldve: 2015-10-20 19:05 Üzemanyag minõsítés és átverések!

Tomi88 írta:
asbi írta: Sziasztok!

Végig olvastam a fórumot, láttam is pár dicsérő hozzászólást az OMV prémium gázolajával kapcsolatban. Gondolom legalább Pestre ezeket még mindig külföldről hozzák. Szerintetek van értelme mondjuk minden ötödiket abból tankolni, hogy "átmossa" kicsit a rendszert?

Üdv



Magyarországon szinte minden kúthálózat a MOL-tól veszi az üzemanyagokat, csak az adalékozást végzik maguk. Próbáld ki, veszíteni nem fogsz vele, hátha beválik!
Én az utóbbi években a dízellel és a benzinessel is adtam esélyt az összes prémiumnak, de semmilyen változást, vagy pozitív hatást nem tapasztaltam. Ami talán számít, hogy a legolcsóbb kis magánkutakat mindig hanyagolom, illetve soha nem vettem benzint vagy gázolajat "okosban", mivel nem volt megbízható forrásom.



ez lerágott csont, mindenki mást mond.
az alapüzemanyag MOL, állítólag pont az OMV az egyetlen kivétel, bár az alap lehet nála is MOL-os. azt tudom, régen a Shell power racing is kintről jött. valószínű nem véletlen szűnt meg. itthon a 95-öt beadalékolják (vagy nem) aztán ócsón megvan.

YELLOW Elküldve: 2015-10-19 21:37 Társalgó

ember84 írta:
ember84 írta: Sziasztok!
e46 facelift sedanra Bosch ablaktörlőből melyik a legtutibb?Méretre?Jobban érdekel a sima gumiél,de boscba melyik a jó?Hol érdemes venni?Viper blade?Retrofit??Mi erre való?És mekkora méretben??Köszi szépen!!
Boschba!Bosch márkájút szeretnék!


Segítene valaki?


én csak gumit cserélek. igaz hosszabbat vágok bele, mint az eredeti méret.
vettem már több hagyományos lapátot, de nem jók. mert a gyári Bosch-nak a kialakítása más, szinte egybe olvad a karral. a többivel eláll.
ezek az aeroblade-k meg mintha magasabban lenne a kar az adapter miatt, nem igazán jön be.
méretben, ha jól emlékszem bal 575mm vagy 580mm, a jobbos pedig 500mm.
de nekem pl 590-es gumi van benne és 510-es. most kutatok vaélami jó gumi után, de nehéz a helyzet, ami árban is jó.

YELLOW Elküldve: 2015-10-19 21:03 Társalgó

sutius írta:
Bitu79 írta:
sutius írta: Üdv,
egy olyan kérdésem lenne, hogy a Febi bilstein milyen minőséget képvisel?
Vezérlés csere előtt állok és a febi fele annyibe kerülne mint az erdeti, csak nem tudom mennyire megbizható...
válaszokat előre is köszönöm!!


Ezt mindenki maga dönti el.Szerintem nem lehet olyan rossz.Legalábbis amit interneten írnak a cégről,az alapján.




ma kaptam meg a Febi vezérlés szettet. gyorsan kinyitom a dobozt, hogy megnézzem és NAGY meglepetésemre eredeti BMW vezérlés volt benne....30 dodoért... igy visszagondolva még jó, hogy nem rendeltem eredetit kb 80-ért....


ez most olyan, mint faternál a gyújtóhíd. Delphi Opel logo-val 80ezer, Delphi Opel logo nélkül, dettó ugyanaz, 40ezer, utángyártott 25ezer. valami ilyesmi rémlik. de lehet a gyári több volt. mindhárom ott volt a kezemben. még a legolcsóbb is nagyon hasonló volt, kicsit pár lényegtelen helyen sorjásabb volt.
nekem úgy rémlik a Febi egy csomagoló cég. akár a Meyle.
azt azért tudni kell, hogy vannak márák, akik önmaguk nem gyártanak. BMW alkatrész is van ilyen. ezeket bérgyártókkal gyártatják le, persze a cég nevével. ez lehet olyan is, hogy pl a BMW megbízza a Lemförder-t, hogy gyártson neki szilnetet, amiben legyen BMW logo. a Lemförder olyan árban gyárt, hogy a BMW engedi neki, hogy BMW logo nélkül is gyárthat, saját márkaként árulva a termékeit. persze olcsóbb áron.
értsd azt egyszerűsítve: adott egy szilent. Lemfördernek az előállítási költség 500Ft/db. a BMW-nek a BMW logos terméket eladja 1000 Ft-ért. a BMW ezt továbbiakban 2500 Ft-os áron árulja. de a Lemförder saját termékként logo nélkül árulja 1500-ért. lehet a BMW-től kevesebb a haszna, de sajátként eladva több. holott minden ugyanaz, ugyanarról a termékről van szó. így mindenki jól jár. persze ez leegyszerűsített példa, és nem azt mondom a Lemfördernél ez így van, csak írtam valamit. de ez a szisztéma.
konkrétan nagy márkás csapágyról is tudok, csak a beütőt cserélik, egy olcsóbb márkásra, de minden ugynaaz a sor, az anyag, minden.
az sincs kizárva, hogy a gyárban keverték el. vagy épp javított terméket kaptál, amit a BMW nem árul saját kézből, de a gyártó vagy a csomagoló cég árulhatja. ez szerződéstől függ. ettől nem rossz a termék, hisz a teszteken át kell mennie. az is lehet csak kozmetikai hibás, amit észre sem veszel.

YELLOW Elküldve: 2015-10-19 19:37 Üzemanyag minõsítés és átverések!

asbi írta: Sziasztok!

Végig olvastam a fórumot, láttam is pár dicsérő hozzászólást az OMV prémium gázolajával kapcsolatban. Gondolom legalább Pestre ezeket még mindig külföldről hozzák. Szerintetek van értelme mondjuk minden ötödiket abból tankolni, hogy "átmossa" kicsit a rendszert?

Üdv



szerintem igen. nyilván az utóbbi két hozzászóló más véleményen van. én egyet tudok, ha OMV kút felé lesz dolgom és legalább fél tankot tudok tankolni, én belenyomom a 95 MaxxMotion-t. lehet lesz később olyan kommentem, ami hasonló lesz. de nekem az első tankolás belőle bevált.
szerintem, hogy olcsóbb az üzemanyag, egyre többen fognak prémiumot tankolni. nem kizárt, ha leállnak vele trükközni. most nem az OMV-re gondolok. de nekem a Shell anyagok már nem váltak be.
rokon autósterelőnek van egy kis A mercije dízel. a MOL prémium anyagától a prolasztó hangja megszűnt. de csak ha az van benne. valószínű a porlasztó is rosszalkodik már, de lehet a natúr anyag éppen annyira rossz.

YELLOW Elküldve: 2015-10-19 18:25 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

elgeri írta:
YELLOW írta: azt hiszem rekordot döntöttem
2 év = 7600 km (látszik sokat bringáztam a 2 év alatt)
ARAL Super Tronic (0w-40) le, ENEOS Hyper Premium (5w-40) be. most én is kipróbálom.

közben a váltóból is leengedtem a Castrol SMX-S manuális váltóolajat, amitől hidegben akadós volt a váltás, főleg 1-2-ben. ARAL ATF 22 automata váltóolaj került bele, amit külföldi fórumokon is ajánlottak. érezhető a változás. kicsit sokáig húztam, de most adott a hely és az idő, hogy magamnak, nyugodtan megcsinálhatom a dolgot.


Látom te is keveset mész. Nekem éves átlagom kb. ennyi.
Emiatt el is szoktam gondolkodni, hogy 1 év / 10-15e km -es motorolajcsere periódusnál jól megszívom az egy évet. De évente, na jó, 13 havonta azért cserélni szoktam, de szerintem nem sok barom létezik, aki 7-8 ezrenként cserél olajat

Jól értem, hogy te akkor 7600 km-né, azaz két évre cseréltél olajat?
Váltóban mennyi kilométer volt, mármint a leeresztett olajban?


így van 2 év miatt cseréltem. bár egy hónapot ráhúztam. mindegy megérte, így nyugodtan le tudtam cserélni, jó helyen, nem zavartatva.
a váltóolajjal 33ezret mentem el. azt hittem majd bekopik, és változik. sajnos a váltó olajat nem engedtem külön edénybe, hanem az ismerős tárolójába, amibe már volt más olaj is. ránézésre, ahogy folyt ki, nem volt semmi különös. az ATF olajat már két éve megvettem, mikor az ARAL-t a motorba. de ha én tudom, hogy ilyen jófej rokonom van, akkor.... rég nem szarozok eddig.

YELLOW Elküldve: 2015-10-19 17:25 Üzemanyag minõsítés és átverések!

Tomi88 írta: OMW MaxxMotion 95 tesztelve: az autó nem tudott nagyobb távot megtenni, és erősebb sem lett tőle. Azt hiszem ez volt az utolsó csodabenzin amit tankoltam, mert egyikkel sem tapasztaltam semmi különbséget.


én pedig fogok, le is írtam miért. most az Agip MOL-os van benne, és komolyan mondom zabálja, pedig ezzel is elég türhető szokott lenni a fogyasztás. viszont a MaxxMotion után érezni, hogy gyengébb. lehet mert alapból gyenge autóm van de én érzem a különbséget. a régi 100-as V-Power Racing-nél éreztem hasonlót, azóta semmi, kivéve a MaxxMotion-t.

YELLOW Elküldve: 2015-10-19 16:22 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

azt hiszem rekordot döntöttem
2 év = 7600 km (látszik sokat bringáztam a 2 év alatt)
ARAL Super Tronic (0w-40) le, ENEOS Hyper Premium (5w-40) be. most én is kipróbálom.

közben a váltóból is leengedtem a Castrol SMX-S manuális váltóolajat, amitől hidegben akadós volt a váltás, főleg 1-2-ben. ARAL ATF 22 automata váltóolaj került bele, amit külföldi fórumokon is ajánlottak. érezhető a változás. kicsit sokáig húztam, de most adott a hely és az idő, hogy magamnak, nyugodtan megcsinálhatom a dolgot.

YELLOW Elküldve: 2015-10-19 16:15 Akkumulátor

kb. kereken 6 éves az akksim. MonBat Premium 65Ah-s (570A-es indítóval). most fordult elő a 6 év alatt, hogy nem indított, villogás, kattogás, semmi indulás. pedig én aztán elég sok rövidet megyek és sokat indítok.
most egyenlőre töltőre került, hátha még menthető. (pedig tegnap semmi jel nem utalt semmire) mindegy nem gondoltam volna, hogy 6 évet kibír, mivel csak török akksi, de bizakodtam, mert meggyőzött a gyártó. és valóban. a gyári is 7 évet bírt ki, szóval le a kalappal. ha nem adja tovább, újra ilyet veszek. remélem még mindig ilyen jók.

YELLOW Elküldve: 2015-10-18 19:59 ESÕSZENZOR

forgital írta:
YELLOW írta:
forgital írta:
YELLOW írta:
forgital írta: Sziasztok!

Tavasszal vettem az autót és úgy tűnik nem működik az esőszenzor.
A szervizkönyve szerint azzal jött ki, de tavaly szélvédő cseréltek rajta itt lehet a probléma. Maga a szenzor ott van. Két kis öntapadós ragasztóval van felragasztva ha jól látom.
Próbáltam a szakaszos üzemben de hiába locsoltam vizet a szélvédőre vagy próbáltam szárazon csak a kiszámítható szakaszos üzemmódban töröl szabályos időközönként.
Mit csináljak?


álló helyben nem fog törölni, csak amikor aktiválod.
ha menet közben sem jó, akkor van gond.


Sajnos menet közben sem jó.



akkor elcseszték a szenzort. ki kell kapcsolni ezt a funkciót és akkor lezs szakaszos törlésed. vagy meg kell vizsgálni mi a baja a szenzornak és javítani, cserélni kell.


A szakaszos törlés megy. Ezek szerint lehet, hogy csak ki van kapcsolva?
Hogyan lehet bekapcsolni?


megfelelő progival lehet bekapcsolni. bár nem véletlen, hogy ki lett kapcsolva gondolom.
vedd fel Tano-val (itt a nick neve)a kapcsolatot, Ő Szolnokon szokott mozogni, tud segíteni szerintem ez ügyben.

YELLOW Elküldve: 2015-10-18 13:48 Beázás!!!

Before írta: Sziasztok.
Segítségért fordulok hozzátok. Az elmúlt napok sok esőzései miatt a vezető ülés mögötti lábtéren (és csak itt) 2 3 cm-es tócsa keletkezett. Eddig ilyen gondom nem volt. Először azt hittem az ablakot felejtettem lehúzva, de az ajtó oldala belülről nem volt se nedves se vizes. Az ajtóra belülre száraz rongyokat téve egy vödör vizet öntöttem a kocsi oldalára, de sehol sem láttam a vizet, nem keletkezett újabb vízmennyiség a lábtérben. Ezek után mentem a kocsival, vizes út eső nem esett már, hazaérve megint nőtt a vízmennyiség a lábtérben, ezek szerint alulról kapja a vizet. Olvastam róla hogy valami dugóval lehet a gond alul, valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban, mit javasolnátok hogy kezdjek neki a probléma megoldásához, alulról keressem a hibát vagy belülről szedjek ki mindent a bal oldalon, vagy vigyem szerelőhöz?, mondjuk más kérdés melyik szerelő foglalkozik ilyen problémával. Előre is köszönöm hogy segítetek nekem. Üdv: Zoli


alá kell menni az autónak és körbenézni mindenhol, hogy bent vannak-e a dugók.
az vez.ülés alatti légbeömlőnél nincs víz? mert lehet a klímabox felől ázik. de ez csak egy tipp.

YELLOW Elküldve: 2015-10-18 13:40 Akkumulátor

roofus írta: Sziasztok.
Olyan kérdésem lenne , hogy milyen akksit kell, hogy vegyek?!
Sokan írják hogy 315x175x175 a méret de én lemértem az én akksim ami eredeti 80ah-s 315x190x190. Ha tudnátok nekem egy jó Vartát , bosch , exide akksit linkelni amit nyugodt szívvel beletehetek a vasba azt megköszönöm

Autó adatai : e91 touring 318d 2006/7

Akksi cserénél mire kell figyelni , hogy utána be induljon az autó ?
mert olvastam ,sokaknál nem indul be az autó miután akksi lett cserélve.

További szép napot !

Puszi


hát akkor venni kell olyan méretűt ami benne van. de amúgy kisebb is belemegy, attól lefogadható szerintem, meg van adpter az akksihoz is. vagyis szokott lenni.
én úgy tudom cserélén meg kell adni, hogy új akksi került bele. sőt ha más az értéke, akkor azt is. mert a töltésvezérlő ez alapján tudja, nem a régi van benne, és hogy kell dolgozzon menet közben.
annyi, hogymielőtt lekötöd az akksit, az a biztos, ha egy 20 perce már áll az autó.

YELLOW Elküldve: 2015-10-18 13:35 Heeelp...!

Jumper írta: Sziasztok!
Augusztusban végre meg vettem életem első bmw-jét sokat dolgoztam érte de végre sikerült!
szóval adott egy 2001-es bmw e46 320d touring amihez feltünően olcson jutottam hozzá egy tatabányai kereskedésben!
Az ára 740e volt persze sejtettem és fel készültem a hibák előkerülnek de ugy voltam vele ha rá költöm azt a pénzt amennyivel több egy elvileg jo állapotban lévő akkor legalább azok az alkatrészeket én cseréltem és az a tuti...!
az igy is volt 2 hét után azt mondta egyik reggel hogy nem megy tovább irány az intenziv...
Előtte is volt hogy 4. 5. sebességben nem akart menni majd hirtelen fogta magát és megindult...valamint hideg inditáskor 10mp-ig mintha nem ment volna az egyik henger..!
Na szóval irány az intenziv szét kapták az mondta a szerelő ez adagolo..oké győzelem mehet felujitatni cseréltek benne tömitéseket mert elvileg az szált el és azért nem indult mert nem volt meg a kellő nyomás..!oké,adagolo visszajött de ezzel egy huzamban már felujitattam a porlasztokat is legyenek azok is rendben..az egyikre azt mondták kuka..uj porlaszto megrendelve majd be épitve az auto indul de a torpanás amit eddig csak 4. 5. sebességben csinált most már mindenhol csinálja..!olvasgattam stb légtömegmérő..rendben unixba telefon kell nekem egy gyári légtömegmérő!beépitve..nem változott semmi...!uj fent előkerült az adagolo hogy az elektromos része nem jo szoval vissza a szervizbe majd 2 nap mulva jön a telefon hogy semmi baja az adagolonak...fasza akkor mi a franc van megint!most ott tartunk hogy a jelados porlaszto ami nem muködik rendesen ezért van a gubanc...!szoval gyári jelados porlaszto megrendelve jövőhét csütörtökre igérte az unix hogy megérkezik az üzemanyag szürő házzal együtt!
A szürő házzal az volt a gond hogy van a bemenő ágon egy vissza csapo szelep ami valoszinűleg azért van ott mert valahol nem jol zár az egyik gyors csati és le levegősödik!legalábbis ezt mondja a szerelőm akiben már kezdek kételkedni igy 1.5 honap találgatás és probléma nem találás miatt!
szóval augusztus 6.-án hoztam el az autot...természetesen azonnal olaj csere szürő csere stb ahogyan azt kell!liqui moly olajat hogy a legjobbat kapja mann filterekkel!
azota cseréltettem
4 lengéscsillapitot + porvédők
első hátsó kerékcsapágyak
gyári kettős tömegű + kuplung szett
egr szelep
légtömegmerő
üzemanyagszűrőház (csüt. érkezik)
porlaszto
jelados porlaszto (csüt. érkezik)
üzemanyag pumpa
akkumulátor
szivósor ki takaritva
szeretném ha segitenétek mert kezd el fogyni a türelmem!
nem sajnálom a pénzt az autora de azt hogy csak találgat a szerelő ez nekem nem tetszik!
elvileg gyári bmw programmal nézték és nem dob be hibát!
ötleteket segitséget szeretnék mindent meghallgatok csak végre talpon legyen a baby mert már nem birom

üdv Gyuri



segíteni dízelesek jobban fognak tudni.
viszont erről szoktám jártatni a számat sokszor. persze megveszed féláron az autót, és persze nem baj ha ráköltesz még annyit. na de az ideg, az idő. hát nekem nem hiányozna. persze lehet költeni az 1,5 millás gépre is, de nagyobb esély van nem zsákbamacskára.
szomorú, d ejó példája vagy annak, akikről beszéltem korábban. ezzel az a fő baj, hogy az egész használtautó árszintet lehúzzák ezek az olcsó szemetek, mert van rájuk kereslet.

YELLOW Elküldve: 2015-10-18 11:07 ESÕSZENZOR

forgital írta:
YELLOW írta:
forgital írta: Sziasztok!

Tavasszal vettem az autót és úgy tűnik nem működik az esőszenzor.
A szervizkönyve szerint azzal jött ki, de tavaly szélvédő cseréltek rajta itt lehet a probléma. Maga a szenzor ott van. Két kis öntapadós ragasztóval van felragasztva ha jól látom.
Próbáltam a szakaszos üzemben de hiába locsoltam vizet a szélvédőre vagy próbáltam szárazon csak a kiszámítható szakaszos üzemmódban töröl szabályos időközönként.
Mit csináljak?


álló helyben nem fog törölni, csak amikor aktiválod.
ha menet közben sem jó, akkor van gond.


Sajnos menet közben sem jó.



akkor elcseszték a szenzort. ki kell kapcsolni ezt a funkciót és akkor lezs szakaszos törlésed. vagy meg kell vizsgálni mi a baja a szenzornak és javítani, cserélni kell.