Robee86 írta:
Sziasztok,
köszönöm a válaszokat. Nagy Miklós valóban jól hangzik, csak sajnos az a baj, hogy én Bécsben élek, szóval innen már 500 km lenne 
Közben annyi fejlemény lett, hogy megnézettem a BMW Wien-nel, akik azzal indítottak, hogy a lambdaszonda hibánál célszerű mind a négyet cserélni potom 1000 Euroért, majd ha még mindig van hiba, lehet tovább menni (és persze további párszáz/ezer Eurot otthagyni
). Hát mondanom se kell, hogy ezt a verziót elvetettem, mert olyan nincs, hogy egyszerre mind a négy lambdaszonda elromoljon...
Közben kiolvastattam a hibakódokat és felfedeztem két olyan hibakódot, amivel baromira nem foglalkozott egyik szerviz se (majd este megírom a pontos kódokat, mert most nincs nálam a papír);
- az egyik szerint megszorul a bemeneti vanos szolenoid szelep, ami csattogó hangot ad ki. Eddig nem tudtam, hogy honnan jön ez a hang, de most már legalább tudom (rengeteg külföldi fórumon olvastam a hibáról és ez kb. típushiba ennél a motornál, ergo szerviznek illet volna tudni...);
- a másik hiba a DISA légáteresztő szelepet érinti, ami ha jól értelmeztem alacsonyabb fordulaton zár, hogy nyomatékosabb legyen a motor, magas fordulaton (4500 felett) pedig arányosan nyit a nagyobb teljesítmény érdekében (erről is sokat olvastam, így a hétvégén én magam kiszereltem és az elem valóban nem működik - a tengely nem mozgatja a műanyag "csapóajtót").
Következő lépésben ezt a két elemet fogom kicserélni (nem vagyok autószerelő, de a 2 alkatrészt kb. 1 óra alatt kiszedtem és visszaraktam, szóval a cserét is magam fogom megoldani) és meglátjuk, hogy mi lesz az eredmény.
Ha nem válik be, akkor muszáj lesz tovább szaglászni, de már inkább amit tudok, azt magam intézem, mert találgatni és alkatrészeket kicserélni én is tudok és ráadásul ingyen...
ez tipikus szervíz mentalitás. előtted kiolvasnak egy kódot. jelen esetben a lambda szondát, ami ugye mér egy értéket, és hibás érték esetén több minden okozhatja azt a kipuff füstöt. de a szervíz ezt adja be, mert a laikusnak tudják mutatni azt hozta a gép.
az egy dolog, hogy ők tudják mi a hiba és nem az, de úgy tesznek mintha kicserélték volna. jobb esetben ki is cserélik, úgyis van annyi hasznuk az alkatrészen, hogy már megéri. tudod 10 emberből 1-2 (főleg kint) az, aki elmegy ezután más helyre, a maradék 8-at meg lehúzták. nem érdekli őket, hogy most az az 1-2 elment. mocskos a világ. ez itthon sem más. tényleg az a legjobb, ha az ember öngyógyításba kezd. még saját magával is, mert az orvosok is....