Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-09-29 22:04 Részecskeszûrõ_

jrtom írta:
lela írta:
jrtom írta:
Meg kell cáfoljam a fentieket, mivel az Én 2004. 11. havi 320d-m kipufogóm lefele hajlik és van benne részecskeszűrő!

Lehet cseréltek rajta kiput, de ha kormos a vége akkor nincs


Ez hülyeség amit írsz mivel az enyém 2004.12 havi és gyárilag van benne. Az összes euro 4-es ben van mivel ezt másképp nem tudták volna megoldani.


Tévedésben vagy mert e46-ban nem volt gyárilag részecskeszűrő!!! Utólagosan lehetett beépíteni, de az korántse olyan koromszűrő mint a mostaniakban.



szerintem ez sem igaz... mert volt valami automata váltó, meg más EU besorolás, és amiatt tán volt bennük, már amelyikben gyárilag. hogy milyen fajta vagy mi, azt nem tudom.
de biztos van, aki tudja ezt 100%-ra.

YELLOW Elküldve: 2015-09-29 20:03 Ajtónyítási Gondok!

Paco írta:
Paco írta:
YELLOW írta:
Paco írta: Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy a kocsi jobb oldali ajtaja nem nyílik. A pöcök nem jön fel, viszont belülről nyitható, kívülről nem. Bal ajtó, csomagtér rendben nyílik.
Szétszedés után, mechanikai hibát nem nagyon találtunk.
A belső központi zár gomb sem mozgatja.
Valamelyik relé lehet? Melyik, merre találom?

Előre is köszi!


szerintem inkább a motorja halt meg. a relé nem olyan egyszerű, mint elképzeled. ha visszaolvasol, akkor mindenre kapsz választ. de szerintem itt most nem relé gond lesz.
ha már szét volt szedve, akkor ki kellett volna mérni a motor megkapja-e a tápot (amikor nyitnád, vagy zárnád), ha megkapja, akkor mozog-e. ha van táp és nem mozog, akkor motor. ha nincs táp, akkor lehet a relé.



Tehát motor van a fekete dobozban !?
Annyit kimértünk, hogy fesz jön 2-es 5-ös lábra váltogatott polaritással - nyit/zár.
Mozgat is valamit ide-oda, a pöcök még se mozog.
Pontosabban távvezérlővel nyit - nem nyílik, de belülről lehet nyitni, viszont zárni zár, pöcök le!
Valami ötlet?
Kár hogy nem fényképeztem, mert akkor megtudnám mutatni mi mozgott. A neten még nem találtam szétszedett képet.

Köszi!




Sziasztok!

Lenne még egy hülye kérdésem!
A kulccsal illetve a gombokkal nem lehet olyat előidézni, hogy csak a vezető oldalt nyissa a kulcs, meg a riasztó?
Tök úgy tünik hogy kinyitom a központi zárat, kinyitja a bal oldalt és utána belülről kinyitom a jobb oldalt?!?!?!?
Zárni zár rendesen!
Csak mert a Pároméknál volt, és azóta áll fent a hiba! És valamit mondott, hogy valami volt a kulcsokkal, riasztóval!
Illetve azt ainfót kaptam, hogy a zárral lesz gond. Honnan tudok ilyet szerezni, és hogy tudom kideríteni hogy tuti ez a gond mielőtt megveszem, szétszerelem.

Köszi a segítséget!


van egy olyan beállítása a kulcsnak, hogy egy gombnyomásra a vezető oldalit nyitja, a következőre pedig a többit. próbáld ki, hogy egymás után megnyomva a nyitás gombot kinyílik-e az összes. de ezt diaggal lehet állítani, egyéb megoldásról nem tudok, bár el tudom képzelni.

YELLOW Elküldve: 2015-09-28 21:25 Autómata váltó hibakód

chrisdes írta:
YELLOW írta:
chrisdes írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
chrisdes írta: Sziasztok

Olyan problémám lenne hogy nagyobb lejtön lefelé durván visszavág a váltom.visszakapcsol 1 néha két fokozatot,és akár 4500 ig is fekpörgeti a motort,ugy hogy hozzá se érek a gázhoz.Ez egy 2003as 320d.Mi lehet a probléma?szoftver olaj esetleg más?
Elöre is köszönöm az ötleteket


Először egy diag.


szerintem ezen diag nem mond semmit.
olaj, vagy rosszabb esetben a wandler. de nem lennék benen biztos, hogy ez nem normális lejtőn lefelé, visszaváltásnál. bár lehet éppen a diffi tartó lesz a ludas.


De jó,hogy nem automatás a kocsim
A wandler felújítás nem olcsó móka.
Ezen legalább érzem,ha valami kehéje van,és még talán időben észreveszem.


Tuti nem nem normális mert van egy 2002es 325i m ugyancsak automata, és az hibátlanul lekocog ugyanazon a lejtön..válto olaj csere csak szerelö,vagy megoldhato itthon a garázsban is?csak mert ahol én én lakom egy laza 100e forintnak megfelelö fontot mondtak rá...


otthon macerás, ha mindet le akarod engedni, szűrő is van benne, amit cserélni kell.

igen azt tudom,hogy szürö csere,plussz kartel és 5 liter kizálog gyári olaj kell,mert ez GM véltos,csak ilyen mütétet még nem végeztem,aztán kicsit fosok töle nehogy nagyobb kárt csináljak,mert ez mégse egy sima motorolaj csere..


kérlek figyelj már oda és az utolsó [/quote] után írj már. mindig menj a legaljára, mert lehet nem látod, bár én nem szoktam ENTER-eket ütni, hogy ne lehessen látni az idézés végét. ugyanis beleírsz az előtted szóló kommentjébe.

YELLOW Elküldve: 2015-09-28 20:53 Autómata váltó hibakód

chrisdes írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
chrisdes írta: Sziasztok

Olyan problémám lenne hogy nagyobb lejtön lefelé durván visszavág a váltom.visszakapcsol 1 néha két fokozatot,és akár 4500 ig is fekpörgeti a motort,ugy hogy hozzá se érek a gázhoz.Ez egy 2003as 320d.Mi lehet a probléma?szoftver olaj esetleg más?
Elöre is köszönöm az ötleteket


Először egy diag.


szerintem ezen diag nem mond semmit.
olaj, vagy rosszabb esetben a wandler. de nem lennék benen biztos, hogy ez nem normális lejtőn lefelé, visszaváltásnál. bár lehet éppen a diffi tartó lesz a ludas.


De jó,hogy nem automatás a kocsim
A wandler felújítás nem olcsó móka.
Ezen legalább érzem,ha valami kehéje van,és még talán időben észreveszem.


Tuti nem nem normális mert van egy 2002es 325i m ugyancsak automata, és az hibátlanul lekocog ugyanazon a lejtön..válto olaj csere csak szerelö,vagy megoldhato itthon a garázsban is?csak mert ahol én én lakom egy laza 100e forintnak megfelelö fontot mondtak rá...


otthon macerás, ha mindet le akarod engedni, szűrő is van benne, amit cserélni kell.

YELLOW Elküldve: 2015-09-28 19:13 Autómata váltó hibakód

Bitu79 írta:
chrisdes írta: Sziasztok

Olyan problémám lenne hogy nagyobb lejtön lefelé durván visszavág a váltom.visszakapcsol 1 néha két fokozatot,és akár 4500 ig is fekpörgeti a motort,ugy hogy hozzá se érek a gázhoz.Ez egy 2003as 320d.Mi lehet a probléma?szoftver olaj esetleg más?
Elöre is köszönöm az ötleteket


Először egy diag.


szerintem ezen diag nem mond semmit.
olaj, vagy rosszabb esetben a wandler. de nem lennék benen biztos, hogy ez nem normális lejtőn lefelé, visszaváltásnál. bár lehet éppen a diffi tartó lesz a ludas.

YELLOW Elküldve: 2015-09-28 13:32 alufelni

Medo írta:
YELLOW írta:
Medo írta:
YELLOW írta:
Medo írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy e39 520i-re fel lehet -e rakni 225/45 r17.A felnin 8jx17 volt feltüntetve. Az et számát nem tudom.
Azt tudom hogy gyárilag 235/45 r17.
Csak megtetszett ez a felni és nem tudom pontosan, hogy rá lehet rakni vagy nem.

Köszi előre is a segítségeteket!


az a baj, hogy ennyiből mi sem tudjuk
mert ha mondjuk 3-asra való felni, akkor felrakható, de kell nyomtávszélesító, amin ráadásul nagyobb a tehermentesítő mérete.
tehát legalább egy ET szám kell, és mondjuk egy kép is segíthet, hogy meg tudjuk mondani.



3-on volt fent azt elfelejtettem leírni.
3-an kerestük az et számot, de nem találtuk.
Legalábbis a felnin belül nem volt feltüntetve.
Máshol meg nem tudtuk megnèzni, mert ahhoz le kellet volna szedni a gumit.
Amit letudtunk olvasni azt leirtam.
Elmegyek gumishoz és megérdeklődöm hátha tudnak rá mondani valamit. Nem vagyok nagyon jártas az ilyen dolgokban
Képet nem tudok küldeni mert nem fényképeztem le sajnos

Azért köszönöm a válaszodat és a segítségedet


a kérdés, hogy a 3-ason tehermentesítő gyűrűvel volt-e fent. ha a közepe 72,5mm átmérő, akkor az 3-asra való.
az ET számot szokás IS-el is feltüntetni. ET35 = IS35


Látod ezt nem tudtam, hogy az ET számot IS-el is feltüntetik
Most kérdeztem meg a tulajt hogy nincs e IS feltüntetve a felnin.
Azt mondta hogy IS 34


hát igen ez alapján ez 3-asra való felni. neked az E39-re kell majd egy 15mm-es nyomtávszélesítő és egy nagyobb tehermentesítő gyűrűvel kell megcsinálni. ha van anyagod akkor jó és ismerős esztergályos. más különben, legalább egy 20ezret rá kell számolni plusszban.
nem biztos, hogy megéri kínlódni vele. de ezt neked kell tudni. a nyomtávszélesítést egyéként büntetik, ha külön pogácsa van betéve.

YELLOW Elküldve: 2015-09-28 11:40 316i leáll menet közben!

Deliwer írta:
Deliwer írta:
YELLOW írta:
Deliwer írta:
YELLOW írta:
Deliwer írta: Sziasztok!

Egy kis problémám van a kis autómmal, 316i e46 1.8as 2002
a motor teljesen jól működik, megy, húz, nem dadog, de van amikor gondol egyet és leáll, utána pöcc röff beindul, hidegen is melegen is, semmi elő és utójele nincs semminek,
ezt nem régen kezdte kb 3 hete és nem tudom meddig lesz kiszámítható az autóm! nem akarom hogy még nagyobb kár érje esetleg van valami ötletetek miért áll le?

Köszönöm előre is válaszotokat!
Norbi


vidd el hibakódolvasásra. ha lehet, ne univerzális sz@rral olvassák ki. ez tipikus hiba lehetne, ha meleg motornál fordulna elő, mondjuk kuplung kinyomásra, vagy üresben gurulásnál. de így érdekes.


igazából üres járatban fordul elő, sosem menet közben, eddig legalább is csak jár a motor és leáll akár egy piros lámpánál mondjuk.


no ezért kell minden részletet leírni. vezérműtengely jeladó lesz akkor. de a diag megmondja, ha az a baja. bár ez inkább melegen jellemző.



Köszönöm szépen előlre is, nem tudom mennyire melegszik be, még nem vittem párom autóját, de sztem már üzemin volt neki mindig mikor leállt, de elviszem kiolvastatom, hogy mi lehet vele hátha találnak valamit rajta!


Lenne még egy kérdésem, ez viszont egyik ismerősöm autója.
Szintén e46 1.9es benzin 98as évjárat, itt viszont az az érdekesség hogy nagyon nem akar menni, rángat, dadog, nincs erő benne, melegen hellyel közzel jó de mégsem úgy megy ahogy kéne!
benya szűrő, gyertya nem segített, igy sem lett jobb, kiolvasva viszont valami üzemanyag keveréket írt, nincs motor chek sem, esetleg ez lehet légtömeg mérő baj?



lehet légtömegmérő. esetleg le kell húzni, megnézni jobban megy-e. a fogyasztás több lesz, szóval huzamosabban ne menjen úgy vele. élőadatot kell olvasni, hogy mit mér a légtömegmérő.

YELLOW Elküldve: 2015-09-28 11:34 alufelni

Medo írta:
YELLOW írta:
Medo írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy e39 520i-re fel lehet -e rakni 225/45 r17.A felnin 8jx17 volt feltüntetve. Az et számát nem tudom.
Azt tudom hogy gyárilag 235/45 r17.
Csak megtetszett ez a felni és nem tudom pontosan, hogy rá lehet rakni vagy nem.

Köszi előre is a segítségeteket!


az a baj, hogy ennyiből mi sem tudjuk
mert ha mondjuk 3-asra való felni, akkor felrakható, de kell nyomtávszélesító, amin ráadásul nagyobb a tehermentesítő mérete.
tehát legalább egy ET szám kell, és mondjuk egy kép is segíthet, hogy meg tudjuk mondani.



3-on volt fent azt elfelejtettem leírni.
3-an kerestük az et számot, de nem találtuk.
Legalábbis a felnin belül nem volt feltüntetve.
Máshol meg nem tudtuk megnèzni, mert ahhoz le kellet volna szedni a gumit.
Amit letudtunk olvasni azt leirtam.
Elmegyek gumishoz és megérdeklődöm hátha tudnak rá mondani valamit. Nem vagyok nagyon jártas az ilyen dolgokban
Képet nem tudok küldeni mert nem fényképeztem le sajnos

Azért köszönöm a válaszodat és a segítségedet


a kérdés, hogy a 3-ason tehermentesítő gyűrűvel volt-e fent. ha a közepe 72,5mm átmérő, akkor az 3-asra való.
az ET számot szokás IS-el is feltüntetni. ET35 = IS35

YELLOW Elküldve: 2015-09-28 09:51 316i leáll menet közben!

Deliwer írta:
YELLOW írta:
Deliwer írta: Sziasztok!

Egy kis problémám van a kis autómmal, 316i e46 1.8as 2002
a motor teljesen jól működik, megy, húz, nem dadog, de van amikor gondol egyet és leáll, utána pöcc röff beindul, hidegen is melegen is, semmi elő és utójele nincs semminek,
ezt nem régen kezdte kb 3 hete és nem tudom meddig lesz kiszámítható az autóm! nem akarom hogy még nagyobb kár érje esetleg van valami ötletetek miért áll le?

Köszönöm előre is válaszotokat!
Norbi


vidd el hibakódolvasásra. ha lehet, ne univerzális sz@rral olvassák ki. ez tipikus hiba lehetne, ha meleg motornál fordulna elő, mondjuk kuplung kinyomásra, vagy üresben gurulásnál. de így érdekes.


igazából üres járatban fordul elő, sosem menet közben, eddig legalább is csak jár a motor és leáll akár egy piros lámpánál mondjuk.


no ezért kell minden részletet leírni. vezérműtengely jeladó lesz akkor. de a diag megmondja, ha az a baja. bár ez inkább melegen jellemző.

YELLOW Elküldve: 2015-09-28 09:33 316i leáll menet közben!

Deliwer írta: Sziasztok!

Egy kis problémám van a kis autómmal, 316i e46 1.8as 2002
a motor teljesen jól működik, megy, húz, nem dadog, de van amikor gondol egyet és leáll, utána pöcc röff beindul, hidegen is melegen is, semmi elő és utójele nincs semminek,
ezt nem régen kezdte kb 3 hete és nem tudom meddig lesz kiszámítható az autóm! nem akarom hogy még nagyobb kár érje esetleg van valami ötletetek miért áll le?

Köszönöm előre is válaszotokat!
Norbi


vidd el hibakódolvasásra. ha lehet, ne univerzális sz@rral olvassák ki. ez tipikus hiba lehetne, ha meleg motornál fordulna elő, mondjuk kuplung kinyomásra, vagy üresben gurulásnál. de így érdekes.

YELLOW Elküldve: 2015-09-28 09:27 Lambdaszonda - benzinben

Robee86 írta: Sziasztok,

köszönöm a válaszokat. Nagy Miklós valóban jól hangzik, csak sajnos az a baj, hogy én Bécsben élek, szóval innen már 500 km lenne

Közben annyi fejlemény lett, hogy megnézettem a BMW Wien-nel, akik azzal indítottak, hogy a lambdaszonda hibánál célszerű mind a négyet cserélni potom 1000 Euroért, majd ha még mindig van hiba, lehet tovább menni (és persze további párszáz/ezer Eurot otthagyni ). Hát mondanom se kell, hogy ezt a verziót elvetettem, mert olyan nincs, hogy egyszerre mind a négy lambdaszonda elromoljon...

Közben kiolvastattam a hibakódokat és felfedeztem két olyan hibakódot, amivel baromira nem foglalkozott egyik szerviz se (majd este megírom a pontos kódokat, mert most nincs nálam a papír);
- az egyik szerint megszorul a bemeneti vanos szolenoid szelep, ami csattogó hangot ad ki. Eddig nem tudtam, hogy honnan jön ez a hang, de most már legalább tudom (rengeteg külföldi fórumon olvastam a hibáról és ez kb. típushiba ennél a motornál, ergo szerviznek illet volna tudni...);
- a másik hiba a DISA légáteresztő szelepet érinti, ami ha jól értelmeztem alacsonyabb fordulaton zár, hogy nyomatékosabb legyen a motor, magas fordulaton (4500 felett) pedig arányosan nyit a nagyobb teljesítmény érdekében (erről is sokat olvastam, így a hétvégén én magam kiszereltem és az elem valóban nem működik - a tengely nem mozgatja a műanyag "csapóajtót").

Következő lépésben ezt a két elemet fogom kicserélni (nem vagyok autószerelő, de a 2 alkatrészt kb. 1 óra alatt kiszedtem és visszaraktam, szóval a cserét is magam fogom megoldani) és meglátjuk, hogy mi lesz az eredmény.
Ha nem válik be, akkor muszáj lesz tovább szaglászni, de már inkább amit tudok, azt magam intézem, mert találgatni és alkatrészeket kicserélni én is tudok és ráadásul ingyen...


ez tipikus szervíz mentalitás. előtted kiolvasnak egy kódot. jelen esetben a lambda szondát, ami ugye mér egy értéket, és hibás érték esetén több minden okozhatja azt a kipuff füstöt. de a szervíz ezt adja be, mert a laikusnak tudják mutatni azt hozta a gép.
az egy dolog, hogy ők tudják mi a hiba és nem az, de úgy tesznek mintha kicserélték volna. jobb esetben ki is cserélik, úgyis van annyi hasznuk az alkatrészen, hogy már megéri. tudod 10 emberből 1-2 (főleg kint) az, aki elmegy ezután más helyre, a maradék 8-at meg lehúzták. nem érdekli őket, hogy most az az 1-2 elment. mocskos a világ. ez itthon sem más. tényleg az a legjobb, ha az ember öngyógyításba kezd. még saját magával is, mert az orvosok is....

YELLOW Elküldve: 2015-09-28 09:20 alufelni

Medo írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy e39 520i-re fel lehet -e rakni 225/45 r17.A felnin 8jx17 volt feltüntetve. Az et számát nem tudom.
Azt tudom hogy gyárilag 235/45 r17.
Csak megtetszett ez a felni és nem tudom pontosan, hogy rá lehet rakni vagy nem.

Köszi előre is a segítségeteket!


az a baj, hogy ennyiből mi sem tudjuk
mert ha mondjuk 3-asra való felni, akkor felrakható, de kell nyomtávszélesító, amin ráadásul nagyobb a tehermentesítő mérete.
tehát legalább egy ET szám kell, és mondjuk egy kép is segíthet, hogy meg tudjuk mondani.

YELLOW Elküldve: 2015-09-27 15:00 Ajtónyítási Gondok!

Paco írta: Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy a kocsi jobb oldali ajtaja nem nyílik. A pöcök nem jön fel, viszont belülről nyitható, kívülről nem. Bal ajtó, csomagtér rendben nyílik.
Szétszedés után, mechanikai hibát nem nagyon találtunk.
A belső központi zár gomb sem mozgatja.
Valamelyik relé lehet? Melyik, merre találom?

Előre is köszi!


szerintem inkább a motorja halt meg. a relé nem olyan egyszerű, mint elképzeled. ha visszaolvasol, akkor mindenre kapsz választ. de szerintem itt most nem relé gond lesz.
ha már szét volt szedve, akkor ki kellett volna mérni a motor megkapja-e a tápot (amikor nyitnád, vagy zárnád), ha megkapja, akkor mozog-e. ha van táp és nem mozog, akkor motor. ha nincs táp, akkor lehet a relé.

YELLOW Elküldve: 2015-09-27 14:03 légzsák lámpa világít

szotakdavid írta:
YELLOW írta: szóval nekem az övfeszítő bekötése fix-nek tűnik:


ez pedig az ülés foglaltság érzékelő csatija, ezt húzom ki, mellé teszem, majd vissza a kis fekete borítás:


itt fent hiába húzom szét, ugyanúgy bedobja hibának, hiába van kikapcsolva a figyelése:



így már jó amit mondasz,de az ellenállást ne erőltessük,ha le lehet programozni


ezzel egyetértek.

YELLOW Elküldve: 2015-09-27 13:21 légzsák lámpa világít

szóval nekem az övfeszítő bekötése fix-nek tűnik:


ez pedig az ülés foglaltság érzékelő csatija, ezt húzom ki, mellé teszem, majd vissza a kis fekete borítás:


itt fent hiába húzom szét, ugyanúgy bedobja hibának, hiába van kikapcsolva a figyelése: