Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-09-27 13:11 légzsák lámpa világít

ITT VAN NI

YELLOW írta:
csbalu írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
lantika írta:
YELLOW írta: valamit nem értek.
ugye az ülésfoglaltság jelző hibás. korábban 2 éve NCS-sel kikapcsoltam a figyelést, az ülés alatti nagy csatiból kihúztam a kb 6 eres (most hirtelen nem is tudom) csatlakozót. utána INPA-ban törölve a hibát oké.
minap alánéztem az ülésnek és visszadugtam azt a csatit a nagy sárgába, és az ülőlap alatt található kék-fehér kis csatit húztam le inkább, hogy az övfeszítő még okés legyen.
na most a hiba újra meg van. kiolvasva a légzsák modult, ki van kapcsolva a figyelés, mégis dobja hibának. hiába törlöm, visszadobja.
korábban többször írtátok, hogy csak az ülésfoglaltságjelzőt kell lehúzni. akkor most miért nem jó? miért csak úgy jó, ha a nagy sárga csatiból kihúzam a több eres csatit?


Mert szerintem a hibakod tärolodik,csak a figyelmeztetest kapcsolod ki. A müszerfalon nem vilägit,es müszakin ez a lenyeg. Mondjuk itt müszakin kiolvassäk az összes tärolt hibakodot.


YELLOW: ezek szerint neked eddig az övfeszítő is szét volt húzva? Szerintem rossz csatlakozót húztál szét...
Lantika: Ha kikapcsolod, akkor nem tárol semmilyen hibakódot utána, mivel nem is fogja ellenőrizni ezután.


valószínű igen. de látod, most meg jelez a műszerfalon, meg a tárolóba is visszaírja amgát rögtön. figyelés kikapcsolva pedig. akkor mi a baj? amig a nagy csatiból volt kihúzva, addig semmi baja nem volt.

így húztam le most:


YouTube videó

előtte meg innen a sárgából középen felül volt kihúzva, és úgy jó volt. de nem az övfeszítőt jelzi most sem, hanem a foglaltság jelzőt.



A kis dobozból a másik csatit húzd ki! Voáláááá A sárgát pedig ne piszkáld!



nos a fekete SBE dobozkából a fehér csatit marhára nem bírom kihúzni egyébként meg tök mindegy, hogy ott húzom ki, vagy a sárga csatiból. az övfeszítőnek a két eres vezetéke, nekem fix, legalábbis nagyon úgy tűnik. szóval azt ki sem tudnám húzni.
így hát maradt az eredeti felállás. sárbából kihúzva az, ami a feketébe megy, hibakód törölve és nincs jelzés.
amúgy világos. ha magát az ülésfoglaltság jelzőt hűzom ki (kék-fehér) a fekete doboból, attól az SBE egység ugyanúgy kommunikál, és ugyanazt érzékeli, mintha a szenzor lenne szakadva. tehát visszakommunikál. mondjuk ha ki van kapcsolva a figyelés, akkor miért dolgozza fel a beérkező adatokat?

YELLOW Elküldve: 2015-09-27 12:33 légzsák lámpa világít

szotakdavid írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
tibee01 írta:
YELLOW írta:
Paco írta: Sziasztok!

Nekem is világít állandóan a légzsák lámpa (2002 compact).
Zuglóban (Pesten) lenne esetleg valaki aki rá tudna nézni (törölni a figyelést), hogy az ülésfoglaltság figyelő-e a gond, mielőtt neki állok a dióda-ellenállás kombó bekötésének.

Köszi


ha már valaki törli a hibát, akkor ne kínlódj a diódával, hanem diaggal ki kell kapcsoltatni a figyelést, aztán csókolom.


Sziasztok!

Ha diaggal ki van kapcsolva az ülésfoglaltság érzékelő figyelése, akkor balesetnél nyitja az utas oldali légzsákokat ugye?


Igen. Ha elromlik a foglaltsägerzekelö akkor is nyilik a legzsäk minden keppen.


a diódás megoldás is ugynaazt csinálja. azt adja be, hogy mindig ül ott valaki.
ha diaggal kikapcsolod, utána le kell húzni a csatit az ülés alatt. (elektromos ülésed van, akkor nem az egészet kell lehúzni) aztán törölni a hibaüzit.
egyébként a diódás, ellenállásos dolog 100Ft-ból megoldható. sőt ha SMD alkatrészeket tud az ember, akor még nagyon pici is lesz, csati kupakjában elfér.


Yellow megkérlek hagyd a hülyeséget,Miki már egyszer elmagyarázta miért nem azonos a két megoldás!!!! Nem az ülés csatiját kell lehúzni programozás után,ha lehúzod az ülés csatiját akkor bedobja a feszítőpatront!!!!!!


két oldalon van csati, mármint két oldala van.
nekem sima ülésem van, nincs fűtés sem benne. ami hátrafelé néz csati, abban csak az ülésfoglaltság jelző van.
nem rég próbáltam ki (amiről írtam), hogy fent a fekete dobozkánál hiába húzom le, marad a hiba, hiéba nem figyeli, és hiába törlöm.
viszont ha a sárga csati hátsó részét húzom le, akkor jó. és nincs övfeszítő hiba.
biztos az enyémet rosszul kötötték be.

YELLOW Elküldve: 2015-09-27 12:22 légzsák lámpa világít

lantika írta:
tibee01 írta:
YELLOW írta:
Paco írta: Sziasztok!

Nekem is világít állandóan a légzsák lámpa (2002 compact).
Zuglóban (Pesten) lenne esetleg valaki aki rá tudna nézni (törölni a figyelést), hogy az ülésfoglaltság figyelő-e a gond, mielőtt neki állok a dióda-ellenállás kombó bekötésének.

Köszi


ha már valaki törli a hibát, akkor ne kínlódj a diódával, hanem diaggal ki kell kapcsoltatni a figyelést, aztán csókolom.


Sziasztok!

Ha diaggal ki van kapcsolva az ülésfoglaltság érzékelő figyelése, akkor balesetnél nyitja az utas oldali légzsákokat ugye?


Igen. Ha elromlik a foglaltsägerzekelö akkor is nyilik a legzsäk minden keppen.


a diódás megoldás is ugynaazt csinálja. azt adja be, hogy mindig ül ott valaki.
ha diaggal kikapcsolod, utána le kell húzni a csatit az ülés alatt. (elektromos ülésed van, akkor nem az egészet kell lehúzni) aztán törölni a hibaüzit.
egyébként a diódás, ellenállásos dolog 100Ft-ból megoldható. sőt ha SMD alkatrészeket tud az ember, akor még nagyon pici is lesz, csati kupakjában elfér.

YELLOW Elküldve: 2015-09-27 10:14 légzsák lámpa világít

Paco írta: Sziasztok!

Nekem is világít állandóan a légzsák lámpa (2002 compact).
Zuglóban (Pesten) lenne esetleg valaki aki rá tudna nézni (törölni a figyelést), hogy az ülésfoglaltság figyelő-e a gond, mielőtt neki állok a dióda-ellenállás kombó bekötésének.

Köszi


ha már valaki törli a hibát, akkor ne kínlódj a diódával, hanem diaggal ki kell kapcsoltatni a figyelést, aztán csókolom.

YELLOW Elküldve: 2015-09-26 17:20 Társalgó

b_imi írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
hil írta: Népautó botrány???


szerintem racionális gondolkodású, kis műszaki érzékkel megáldott ember ezeket nem hiszi el. mármint egyértelmű, hogy a katalógus adatok túl sminkeltek.
jó példa erre a rönyó törésteszt, amit anno a Megane-nal kezdtek. büszkén verték magukat, az 5 csillagra. persze amit, a tesztekre fejlesztettek ki. de ha pár centivel arrébb történik a becsapódás, akkor meg szinte rommá törik a szerkezet és a benne lévő utasok. de milyen jól hangzott ez az 5 csillag.
illetve nekem nem derült ki a népautós írásokból, hogy milyen autókat is vizsgáltak, hazsnáltakat vagy újakat. mert ugye azon is sok múlik. a használtakat hogyan használták előtte.
kabaré az egész.


Na värj. A baj nem a motor,es egyeb szerkezetek hasznälati kopäsäbol megemelkedö kärosanyag kibocsäjtäsrol van szo. Az ujabb autokat amikor elviszed szervizre,"zöldkärtyära" akkor a szervizben ideiglenesen lekapcsoljäk az auto különbözö funkcioit (legzsak pl). Na a fauve ezt kihasznälta,es beletett egy olyan szoftvert a kocsiba,ami ezeket a kikapcsoläsokat erzekeli,es ilyenkor jelentösen megemeli az adalek anyag egesterbe fecskendezeset,igy beällitva a megfelelö erteket.

AUDI A3.VW Jetta,VW Golf,VW Käfer,VW Passat 2008-töl erintett 2 literes 4 hengeres dizel EA189 motorkod.

Viszont. Az USA megint csak sajät magänak köszönheti a törtentet,mivel europäban 1 kilometeren 2x annyi a megengedett kärosanyagkibocsäjtäs,mint az usäban 1 merföldön.

Azon sem lennek meglepödve,ha a Toyota keze lenne a mostani VW boträny mögött,mert ugye a VW lenyomta a Toyotät,a Toyota legfontosabb piaca meg pont az USA.


apa kezdőőőődik
Nagyobbat csalt a BMW, mint a Volkswagen az emissziós normáért


Azota mär az is kiderült,hogy az AUDI nyerte a versenyt a 40x-es hatärertek tullepessel. Egyebiränt az Opel is megbukott,illetve a munkaadom is tullepte rendesen az erteket.


Ezekkel kell nevezni a versenyre vagy egy jó állapotú orosz mozdonnyal


ez fogja kirobbantani a 3. világos, hogy háború lesz dolgot? de szánalmasak...
ITT A VW-VÁLASZCSAPÁS: EGY ELTITKOLT VÉGZETES TANULMÁNY AZ AMERIKAI AUTÓKRÓL
amerika pattog itt a környezetvédelemről? 5-6ezres 20-30 éves V8-akkal mi van?

YELLOW Elküldve: 2015-09-26 07:26 bmw diagnosztika

Tano írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Létezik Inpa magyarul?
Valakinek meg van?



Nem létezik.


no meg Frankfurt van megadva helynek, csak tud dojcséul

YELLOW Elküldve: 2015-09-25 17:29 Társalgó

hil írta:
Tomi88 írta:
hil írta:
Sziasztok!
Ma megnéztem és kipróbáltam egy 143Le-s touringot. Kicsit csalódás volt számomra: az volt a benyomásom, hogy a 118Le-s, 8 szelepes szedánom jobban gyorsul. Ugyanez volt az érzésem, amikor a 80Le-s A Vectrából átültem a 100Le-s B Vectrába.
Vajon mi okozhatja ezt az érzést, a 16 szelepesek valamitől mégis lomhábbak lennének mint a 8 szelepesek???
bye:hil


Szia!
A kevés szelepes motorok lent mindig nyomatékosabbak. Hiába nézzük a teljesítményadatokat, és a nyomaték-, illetve teljesítménygörbéket, a valóságban mást tapasztalhatunk mint vártuk, a motor karakteréről ezek nem sokat mondanak el.
Érdemes lenne összevetni az autók tömegét és a váltójuk áttételezését is. Megtévesztő lehet, hogy csak érzésre gyengébb az új, közben mégis gyorsabb vele az autó. Magas fordulaton, biztos, hogy a 16 szelepes motor lesz az erősebb.


Szia!
Köszi a választ, szerintem a súly nagyjából azonos, az áttételezés sem lehet nagyon más, amit írtál a nyomaték görbéről, abban lehet igazság. Korábban én is gondoltam erre, de gyorsan el is hessegettem ezt. A 150 Le-s e36 (320i) sem gyorsult úgy mint a 8 szelepes, legalábbis nekem ez volt az érzésem, mérni nem mértem.
bye:hil



a 4 hengeresnek kisebb a tehetetlensége, jobban pörög azért olyan. és valóban a 16 szelepeseket pörgetni kell. anno ezért volt mindneki odáig, amikro a sok 16V japán vasaknál a fogyaztással riogatták őket. igen, ha menni keleltt, akkor nyomni kellett. de nem azért fogyasztott többet, mert plusz szívó szelep volt benne.

YELLOW Elküldve: 2015-09-25 17:24 Autóvásárlás

hil írta: Sziasztok!
Nemrég írtam a Vanautóról, még nem ismerve őket. Ezúttal megkövetem őket, megismertem a csapatot, néztem sok-sok helyen autót, amik alapján véleményem változott:
Van náluk valóban, kevésbé szép alsórésszel bíró példány, de nagyon tutik is vannak, autóik szépek kívül/belül, ezt akkor is megírtam. Áraik a sok más kereskedésben találhatókhoz képest talán kicsit magasak, de egy helyen nagyon sok Bimmerből lehet választani. Más kereskedésnél, ha meghallják azt, hogy beszámítással vennék tőlük autót, akkor a kinézett darab eladási ára mindjárt magasabb 100-200K Ft-al. Vanautóéknál nem. Eladóik türelmesek, megjegyzés nélkül hagyták, hogy ma immáron második alkalommal is körbenézzem, diagoljam az autót röpke 2 órában. (Amit néztem, hibátlan volt) Mostani tapasztalatom alapján ajánlani tudom őket másnak is, persze hozzáteszem, hogy sok utána járással, vagy szerencsével biztosan lehet találni máshol olcsóbbat, jobbat.

Nem kért meg senki ennek a helyesbítésnek a megírására, de úgy érzem, korábbi tévedésemet illik korrigálni.
bye:hil



és akkor meg van az új példány? ha jársz erre jelezz

YELLOW Elküldve: 2015-09-25 15:28 Magyar nyelvû leírás?

Lizardman írta: Sziasztok!

Először is, remélem jó helyre írok.

Másodszor pedig tulajdonomba került egy nagyon szép, megkímélt állapotú 2006-os BMW 320D Touring autó, és sajnos csak német nyelvű kézikönyv van hozzá.

Nagyon megköszönném, ha valaki tudna szolgálni egy akár Angol, akár Magyar nyelvű kézikönyvvel, ugyanis én a netet átböngészve nemigen találtam. :/

Köszönöm szépen előre is!


tudsz igényelni a BMW-től hivatalosan ingyen.

YELLOW Elküldve: 2015-09-25 14:06 EWS+Kulcs...

nemesiss írta:
YELLOW írta:
nemesiss írta: Sziasztok Augusztusban vettem egy E46 ot 2 gyári kulccsal a kulcson 3 gomb van azaz gondolom központi be zár , kinyit és csomagtartó. Nos van egy kis gondom vele bezárni tökéletesen bezár, kinyitással viszont gond van mivel hallom hogy kattan a központi csak nem nyílik ki valamiért.És ha kulccsal is nyitom csak a vezető oldali nyílik ki. Valaki esetleg???


én a GM (grundmodul) megfelelő reléire gyanakodnék. mondjuk 95%-ban tenném meg rá a voksom.


Akkor lehet hogy a relék cseréje meg oldaná a problémát ?


szerintem igen. utána nem kell tanítani semmit.

YELLOW Elküldve: 2015-09-25 07:48 EWS+Kulcs...

nemesiss írta: Sziasztok Augusztusban vettem egy E46 ot 2 gyári kulccsal a kulcson 3 gomb van azaz gondolom központi be zár , kinyit és csomagtartó. Nos van egy kis gondom vele bezárni tökéletesen bezár, kinyitással viszont gond van mivel hallom hogy kattan a központi csak nem nyílik ki valamiért.És ha kulccsal is nyitom csak a vezető oldali nyílik ki. Valaki esetleg???


én a GM (grundmodul) megfelelő reléire gyanakodnék. mondjuk 95%-ban tenném meg rá a voksom.

YELLOW Elküldve: 2015-09-24 13:38 Társalgó

lantika írta:
YELLOW írta:
hil írta: Népautó botrány???


szerintem racionális gondolkodású, kis műszaki érzékkel megáldott ember ezeket nem hiszi el. mármint egyértelmű, hogy a katalógus adatok túl sminkeltek.
jó példa erre a rönyó törésteszt, amit anno a Megane-nal kezdtek. büszkén verték magukat, az 5 csillagra. persze amit, a tesztekre fejlesztettek ki. de ha pár centivel arrébb történik a becsapódás, akkor meg szinte rommá törik a szerkezet és a benne lévő utasok. de milyen jól hangzott ez az 5 csillag.
illetve nekem nem derült ki a népautós írásokból, hogy milyen autókat is vizsgáltak, hazsnáltakat vagy újakat. mert ugye azon is sok múlik. a használtakat hogyan használták előtte.
kabaré az egész.


Na värj. A baj nem a motor,es egyeb szerkezetek hasznälati kopäsäbol megemelkedö kärosanyag kibocsäjtäsrol van szo. Az ujabb autokat amikor elviszed szervizre,"zöldkärtyära" akkor a szervizben ideiglenesen lekapcsoljäk az auto különbözö funkcioit (legzsak pl). Na a fauve ezt kihasznälta,es beletett egy olyan szoftvert a kocsiba,ami ezeket a kikapcsoläsokat erzekeli,es ilyenkor jelentösen megemeli az adalek anyag egesterbe fecskendezeset,igy beällitva a megfelelö erteket.

AUDI A3.VW Jetta,VW Golf,VW Käfer,VW Passat 2008-töl erintett 2 literes 4 hengeres dizel EA189 motorkod.

Viszont. Az USA megint csak sajät magänak köszönheti a törtentet,mivel europäban 1 kilometeren 2x annyi a megengedett kärosanyagkibocsäjtäs,mint az usäban 1 merföldön.

Azon sem lennek meglepödve,ha a Toyota keze lenne a mostani VW boträny mögött,mert ugye a VW lenyomta a Toyotät,a Toyota legfontosabb piaca meg pont az USA.


apa kezdőőőődik
Nagyobbat csalt a BMW, mint a Volkswagen az emissziós normáért

YELLOW Elküldve: 2015-09-24 07:33 Társalgó

hil írta: Népautó botrány???


szerintem racionális gondolkodású, kis műszaki érzékkel megáldott ember ezeket nem hiszi el. mármint egyértelmű, hogy a katalógus adatok túl sminkeltek.
jó példa erre a rönyó törésteszt, amit anno a Megane-nal kezdtek. büszkén verték magukat, az 5 csillagra. persze amit, a tesztekre fejlesztettek ki. de ha pár centivel arrébb történik a becsapódás, akkor meg szinte rommá törik a szerkezet és a benne lévő utasok. de milyen jól hangzott ez az 5 csillag.
illetve nekem nem derült ki a népautós írásokból, hogy milyen autókat is vizsgáltak, hazsnáltakat vagy újakat. mert ugye azon is sok múlik. a használtakat hogyan használták előtte.
kabaré az egész.

YELLOW Elküldve: 2015-09-23 07:56 Műszerfal kijelzés

Tano írta:
kovi írta: HY.
Következő gondom van
Anyós ülésben ülnek nincsenek bekötve és nem jelzi illetve van hogy néha felvillan van hogy bejelez de aztán elalszik folyamatos jelzés nincs.
Ülés foglaltság érzékelő hiba lehet?
Ha esetleg beköti magát valaki ebben az esetben és karambol van nyílik a zsák?
Vagy azt érzékeli nem ül ott senki és nem nyílik?
Öv csat hiba?
Válaszokat köszönöm.


Valószínűbb a foglaltságjelző hiba. Az esetek nagy részében az okozza. de érdemes kiolvastatni, mert nem lehet kizárni más lehetőséget sem addig.
Ha a foglaltságjelző rossz, akkor mindenképp durran, akár ülnek ott akár nem. Úgy van vele a gyár ebben az esetben hogy biztos ami biztos menjen a zsák.


kivéve ha az a légzsák Takata
állítólag ami a közelben épült gyár, az csak azért épült, hogy a reklamált zsákokat gyártsák, vagyis azokat gariban. olyat is hallottam egy jó légzsákot sem sikerült még legyártani.
tavaly jelentkeztem oda munka miatt, aztán bő fél év után, kb 2 hónapja hívtak, hogy mennék-e tesztet írni. az időpont sem volt éppen jó, mert nem tudtam kell-e mennia reptérre vagy sem, meg amúgy sem mentem volna. valamiért olynamegérzésem van, hogy akik ott dolgoznak, a nevüket adják, bármi gond van, valaki meghal a légzsák miatt, az megy a sittre. inkább kihagyom.

YELLOW Elküldve: 2015-09-22 11:32 Olajcsere

okezsoke írta: Sziasztok!

E46 2001, 325i-be milyen olajat javasoltok?
Azt már megtaláltam, hogy 6,5 liter kell :O, illetve látom, hogy sokan Mobilt használnak.

Ja, igen és ha már olajcsere: nekem is hozza azt a hibát, hogy indítás után kb. 15 másodpercig világít a sárga olajoskanna, elmúlik és többet nem látom. Cseréltessem a szenzort ~gyárira, vagy amúgy megbízhatóan működik az érzékelő és szólni fog nekem ha elmegy a nyomás bármilyen okból?

Előre is köszi a segítséget.


az olajnyomást és az olajszintet két külön szenzor figyeli.
szerintem nem feltétlen fontos cserélni az olajszint szenzort. szerintem annyit nem ér, max ha sokat mész, és egyhuzamban sokat mész vele. Amúgy ha havonta ránézel a nívóra bőven megteszi. az olajnyomást meg fogja jelezni. az pirosan világít. a szint meg narancs sárgán.
olajból szerintem 5w-40 mehet bele. márkát rádbízom, úgyis mindenki másra esküszik.