Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-04-23 19:35 Autóvásárlás

indianejones írta:

Így három hete nézegetve a piacot, úgy látom nagyjából két út járható. Ti melyik irányba mennétek? A cél egy megbízható autó beszerzése lenne.

a, Venni egy E46-os kasznist 2005-ös 160e-180e km-es Faceliftes BMW-t olyan 4800-6200 euró között és amit lehet cseréltetni/kicsit többet költeni rá.

b, Vagy egy E91 kasznist 2006-2007-est 180e-200e km-est megcélozni 6700-8000 euró között és remélhetőleg kevese(bbe)t költeni rá. Az új kaszninál mi a tapasztalat, sokkal drágább karban tartani, cserélni az alkatrészeit?
Az újaknál. pl computer vagy navi vagy egyéb.. ha majd elromlik egy ilyen 10 éves kocsinál blokkoló hiba-e? van valami egyéb olyan extra ami meghibásodás esetén elég kellemetlen leállást tud okozni?


szerintem a motoron fog múlni. az újabb motorosok egyre rosszabbak. viszont karosszériában jobbak. fordított az arányosság, én így gondolom. viszont az E46 tágasabb belülről és szerintem szebb. E91 mellett a modernebb külső szól. én is agyaltam az E90 szérián, de úgy döntöttem kihagyom. nekem csak benyás kellene. amit beválallnék az már öreg lenne, a régi M54-s motorral. E90-ből is a FL-es a szebb. de a belsővel nagyon barátkozni kellene. így marad E46, aztán majd az új szériából valamikor. persze az élet hozhat bármit, de egyenlőre így van.

YELLOW Elküldve: 2015-04-23 11:41 Társalgó

csbalu írta:
Hektor írta:
csbalu írta:
Tano írta:
p1tyeszka írta: Sziasztok!

Mi a véleményetek erről? Esetleg valaki megcsinálta már?


Szerintem nem véletlenül rakátk oda a gyáriak. Mégis mit nyersz vele ha kiszeded? Szerintem nagyobb terhelésnek teszed ki a hajtásláncot.


Világosítsatok már fel hogy ez "elvileg" miért lenne "jó"? nem értek az ilyenekhez sajnos


Hát a cikkben keresztmetszet szűkülésről ír a közdarabnál, melyben a folyadék áramlásának hibáját taglalja és ezt vezeti vissza a kuplung felengedése utáni rángatásnak.
Csak azt nem értem, hogy ez a keresztmetszet idővel szűkül? Mert gyárilag, új korában biztos jó. A használat és idő függvényében szűkülhet le benne a furat ? Mitől ? Kosz, víz ? mert akkor régen rossz. Persze ha valaki csinálta és megerősíti el tudom hinni.


Ez miatt rángatna? Nálam akkor szokott rángatni ha meggyötröm a kuplungot. Gondoltam a tárcsa felülete vagy a lendkerék felülete sérül ilyenkor, nem is gondoltam volna erre amit itt feltételeznek. Az én kuplungom már eléggé szar én ennek tudtam be ezt a hibát.


volt már erről korábban szó, vagy 4 éve, de lehet még régebben. az valóbvan egy szűkítő, ami a foyladék sebességét lassítja le. eltömödni eltömödhet, de maga ugye fékfolyadék van benne, képződhet benne víz, ami megindíthat egy korróziót (LSD fékmunkahenger). a fékfolyadék is egy elég erős anyag. nyilván nem olyan anyagból került bele a szűkító, ami nem bírná, de ki tudja. szerintem nekem is ezzel lesz gond, bár nem annyira érezhető még. viszont ha ki van véve, szerintem sokkal agresszívabb lesz a kapcsolás. inkább cserélni lenne érdemes, mint kiiktatni.

YELLOW Elküldve: 2015-04-23 11:18 Csomagtér nyitás ha sehogy se megy...

Wakama írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Új témát sajnos nem tudok nyitni, ezért ide írok.
Egy 2000-es E46 Touring-om van, és pár napja folyamatosan ég a csomagtartó nyitott állapotát jelző lámpa a műszerfalon.
Korábban is volt, hogy 1-2 percig indokolatlanul jelzett, de vagy magától, vagy egy bukkanón áthajtástól, vagy hogy kiszálltam, kinyitottam, és lecsuktam még egyszer, mindig abbahagyta. De most nem segít semmi.
A csomagtartó záródik rendesen, nyílik rendesen, az üveg is nyit-zár, amikor kell. Amióta ég a műszerfali lámpa, azóta nem megy a hátsó ablaktörlőm se, gondolom "le van tiltva" nyitott csomagtérajtónál. Előtte nem volt vele gond. Minden más működött, és működik az ajtóban és az ajtón.
Érdekes, hogy a csomagtér világítás kikapcsol rendesen, amikor lecsukom a csomagtérajtót.
A kábelek, főleg a gumi kábelcsatornák nincsenek túl szép állapotban, de autóvillamossági szerelő szerint rendben vannak.
Amerikai fórumon olvastam, hogy van valahol két mikrokapcsoló, az egyik az üveghez, a másik a teljes ajtóhoz, amik okozhatják ezt a hibát. Merre találom ezeket?
Vagy van-e valami más ötletetek?


"Új témát sajnos nem tudok nyitni" - még szerencse, teljesen megfelelő ide is, vagy ajtónyitási gondok topic, és még van sok más ahova simán elfér.

pedig gyanus lehet az átvezetőnél a kábelhiba. bár ha azt mondta a "szaki", akkor biztos jó. a mikrokapcsoló is lehet. mivel nem megy az ablaktörlőd én gyanítom az üveges résszel lesz gond.
a kapcsoló magában a zárszerkeszetben van szerintem, 1-es alkatrész (E39-nél van külön érzékelő)

YELLOW Elküldve: 2015-04-23 07:57 Lökhárító

Fort írta:
YELLOW írta:
Fort írta:
YELLOW írta:
Fort írta:
YELLOW írta:
Fort írta: Valami ügyes sofőr nekem tolatott és az első lökhárító egyik oldalát kijjebb húzta.
Stabil jelenleg,de szeretném a helyére illeszteni a napokban.Hol fogják ezt csavarok?


csavar, csak a doblemezhez fogja. a kerethez (merevítő) műanyag patent fogja, illetve oldalt is a sárvédő találkozésnál műanyag tartó van, amibe belepattan.



Köszönöm,akkor valószínűleg abból a műanyag tartóból pattanhatott csak ki...vagyis remélem!



találtam egy gyors, praktikus, esztétikus megoldást


De előtte ledarálom ilyen simára a gumikat!
Ma leszedtem a dobbetétet,de látszólag minden a helyén van.Nincs kiugorva a csúszkából,a csavarok nem szakadtak ki a helyükről,viszont kijjebb van kb 1,5-2 centivel a jobb oldalon a lökös.(A fényszóróknál látszik)Jobban nem volt időm szétszedni,de úgy néz ki,le kell szednem teljesen és akkor kiderül hogy mi nem passzol.

Találtam viszont a hátsó csillapítóknál egy érdekes dolgot,de itt nem offolok azzal



így már jobban értem mi lehet a probléma.
akkor a merevítő vasról ugrott le a héj. két dolog lehet. kipattant bolhástól, műanyag patent fogja rá a merevítőre. ha leszeded a műanyag leceket, akkor alatta van a patent, lehet csak vissza kell nyomni. vagy eltörtek a patentek. újat kell venni és berakni, de ahhoz le kell venni merevítőstől a lököst. vagyis úgy célszerű.


A műanyag léceket honnan érdemes leszedni?Nem törik el ha kívülről pattintom ki?Ha jól láttam belülről kis fém lemezekkel van összepattintva.



ha jól emlékszek én a rendszámtábla két oldala felől indultam neki. tehát középről kifelé. van olyan fém valami is. de nem törik el semmi elvileg. legalábbis nekem nem tört.

YELLOW Elküldve: 2015-04-22 11:35 Hifi beszerelése e46-ba

Osynho írta:
YELLOW írta:
Osynho írta:
csbalu írta:
Osynho írta: Köszönöm a leírást, ez nagyon hasznos! Ha jól értem, a tömlő egyik oldalán simán átdugható a kábel, a másik oldalon van ez a csatlakozó, amit meg kell fúrni és úgy fér át a kanóc.

A hangszóró kábelt nem szeretném toldozgatni, az erősítőtől a hangszórókig kellene mennie, megszakítás nélkül.

Az ajtó pedig bitumen lapokkal lesz kiszigetelve, nem lesz beázás.


Nem igazán értetted a beázás dolgot, gondolom még nem szedtél szét ilyet.
Ez egy vékony szivacs lap ami az ajtókárpit alatt van, nem pedig az ajtólemezen, amire Te gondolsz. Annak a ragasztását nem tudod bitumen lappal kipótolni. Egyébként szerintem ha nem egy "monster" hifit építesz a gyári bitumenezés is megteszi.



Nem szedtem szét az e46-ét, az tény. Az ajtó egy zárt doboz lesz, abból nem folyik ki semmi a kárpit felé. Az ajtólemez és a belső, kárpit alatti rész is telibe lesz lapozva, ahogy maga a kárpit is. A szigetelés kelleni fog, ha szeretném a kick tartományt is elérni, egyébként akusztikus rövidzár lesz.


oldallégzsák akkor off.


Úúú, jogos! Bakker, erre nem is gondoltam. Valahogy csak meg lehet oldani, mások is építenek hifit.


annyi, hogy diaggal kikapcsoltatod, és ki is veheted. akkor viszont nem nyílik ott semmi. bár ha a megfelelő részen kivágod a bitulapot, akkor lehet jó lesz, bár ha az berobban, akkor a bitulap okozhat sérülést.

YELLOW Elküldve: 2015-04-22 11:13 Hifi beszerelése e46-ba

Osynho írta:
csbalu írta:
Osynho írta: Köszönöm a leírást, ez nagyon hasznos! Ha jól értem, a tömlő egyik oldalán simán átdugható a kábel, a másik oldalon van ez a csatlakozó, amit meg kell fúrni és úgy fér át a kanóc.

A hangszóró kábelt nem szeretném toldozgatni, az erősítőtől a hangszórókig kellene mennie, megszakítás nélkül.

Az ajtó pedig bitumen lapokkal lesz kiszigetelve, nem lesz beázás.


Nem igazán értetted a beázás dolgot, gondolom még nem szedtél szét ilyet.
Ez egy vékony szivacs lap ami az ajtókárpit alatt van, nem pedig az ajtólemezen, amire Te gondolsz. Annak a ragasztását nem tudod bitumen lappal kipótolni. Egyébként szerintem ha nem egy "monster" hifit építesz a gyári bitumenezés is megteszi.



Nem szedtem szét az e46-ét, az tény. Az ajtó egy zárt doboz lesz, abból nem folyik ki semmi a kárpit felé. Az ajtólemez és a belső, kárpit alatti rész is telibe lesz lapozva, ahogy maga a kárpit is. A szigetelés kelleni fog, ha szeretném a kick tartományt is elérni, egyébként akusztikus rövidzár lesz.


oldallégzsák akkor off.

YELLOW Elküldve: 2015-04-21 07:14 Lökhárító

Fort írta:
YELLOW írta:
Fort írta:
YELLOW írta:
Fort írta: Valami ügyes sofőr nekem tolatott és az első lökhárító egyik oldalát kijjebb húzta.
Stabil jelenleg,de szeretném a helyére illeszteni a napokban.Hol fogják ezt csavarok?


csavar, csak a doblemezhez fogja. a kerethez (merevítő) műanyag patent fogja, illetve oldalt is a sárvédő találkozésnál műanyag tartó van, amibe belepattan.



Köszönöm,akkor valószínűleg abból a műanyag tartóból pattanhatott csak ki...vagyis remélem!



találtam egy gyors, praktikus, esztétikus megoldást


De előtte ledarálom ilyen simára a gumikat!
Ma leszedtem a dobbetétet,de látszólag minden a helyén van.Nincs kiugorva a csúszkából,a csavarok nem szakadtak ki a helyükről,viszont kijjebb van kb 1,5-2 centivel a jobb oldalon a lökös.(A fényszóróknál látszik)Jobban nem volt időm szétszedni,de úgy néz ki,le kell szednem teljesen és akkor kiderül hogy mi nem passzol.

Találtam viszont a hátsó csillapítóknál egy érdekes dolgot,de itt nem offolok azzal



így már jobban értem mi lehet a probléma.
akkor a merevítő vasról ugrott le a héj. két dolog lehet. kipattant bolhástól, műanyag patent fogja rá a merevítőre. ha leszeded a műanyag leceket, akkor alatta van a patent, lehet csak vissza kell nyomni. vagy eltörtek a patentek. újat kell venni és berakni, de ahhoz le kell venni merevítőstől a lököst. vagyis úgy célszerű.

YELLOW Elküldve: 2015-04-20 17:02 Lökhárító

Fort írta:
YELLOW írta:
Fort írta: Valami ügyes sofőr nekem tolatott és az első lökhárító egyik oldalát kijjebb húzta.
Stabil jelenleg,de szeretném a helyére illeszteni a napokban.Hol fogják ezt csavarok?


csavar, csak a doblemezhez fogja. a kerethez (merevítő) műanyag patent fogja, illetve oldalt is a sárvédő találkozésnál műanyag tartó van, amibe belepattan.



Köszönöm,akkor valószínűleg abból a műanyag tartóból pattanhatott csak ki...vagyis remélem!



találtam egy gyors, praktikus, esztétikus megoldást

YELLOW Elküldve: 2015-04-18 18:43 Márkakereskedések

si3rrabravo írta:
Barg, garanciálisan mi van meghatározva egy új bmw nél? Oda kell hordani x évig egy adott hivatalos helyre? Hogy megy ez? Soha nem volt új autóm..

Karistolj egy X-et az olajszűrődbe! Aztán csekkold olajcsere után! Olajra nincs tippem, én sem merném felügyelet nélkül ott hagyni.


a szűrő házban van. azért nem fogja levenni szerintem
amíg garancia van rá, addig márkaszervízbe célszerű vinni, mert kevésbbé kötekednek és nem jönnek azzal, hogy kispista javította így meg úgy.
egyébként suzuki szervízben meg tudták csinálni, hogy be van kamerázva a műhely, és a tulaj a váróban kamerán keresztül nézheti mi zajlik. a felvételeket meg is őrzik x ideig, ha reklamáció lenne, és mondjuk a tulaj nem tud ott lenni. visszanézhető.

szerk.: megértelek titeket én is így szoktam lenni, de nagyon sok helyen a munkavédelmi szarságokra hivatkoznak. de ha én vállalom, hogy saját felelősségemre tartózkodom ott, akkor... anno a miskolci BMW-nél a szervízvezetővel lebeszéltem, bár a szerelőnek nem tetszett, az okát már leírtam sokszor, mert amíg kimentem szülni a vezetőnek, az olajam egy teljesen semleges helyről került vissza.

nem mellesleg inkább eljutottam odáig, hogy amit lehet megcsinálok magamnak, így az olajcserét is. pedig egyik helyen (nem márkaszervíz, de szerelő műhely) 1500Ft a csere, ami lópikula a 2007-es 7ezer Ft-os BMW-s árhoz képest. persze egy új autón én sem játszanák szerintem, már csak a garancia miatt sem.

YELLOW Elküldve: 2015-04-18 18:05 Lökhárító

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Fort írta: Valami ügyes sofőr nekem tolatott és az első lökhárító egyik oldalát kijjebb húzta.
Stabil jelenleg,de szeretném a helyére illeszteni a napokban.Hol fogják ezt csavarok?


csavar, csak a doblemezhez fogja. a kerethez (merevítő) műanyag patent fogja, illetve oldalt is a sárvédő találkozésnál műanyag tartó van, amibe belepattan.



Annak a műanyag patentnak van valami száma vagy neve mert nem nagyon találtam újat!?


12-es az
bal: 51117030617
jobb: 51117030618

YELLOW Elküldve: 2015-04-17 17:57 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Az miért van mikor ha egy kicsit is lehúzom az ablakot, innentől mindegy, hogy teljesen le van vagy csak félig akkor mikor becsukom az ajtót olyan hangja van mint ha egy budiajtót csuknék be!!!
Zörgés,csattanás a bezárás hangja. Ha fel van húzva akkor normál hangja van.
Mi ment tönkre vagy mit kell cserélni?!
Ami van a kárpit lebontása után látható csavarok azokat már meghúztam, de nem segített!!
Előre is köszönöm!


mert az üveg mozog. ha fel van húzva, akkor felülre is befeszül és nem mozdul.


Aham... de akkor amibe az üveg mozog azt kellene cserélni?!
Azt a szövetes valamit?!


nekem 62ezernél (4,5 évesen)is olyan volt... ha jól emlékszem. van rá ápoló amúgy, mert nekem már ropog is, ki van száradva vagy fene se tudja, minek mondják ezt...

YELLOW Elküldve: 2015-04-17 16:37 Lökhárító

Fort írta: Valami ügyes sofőr nekem tolatott és az első lökhárító egyik oldalát kijjebb húzta.
Stabil jelenleg,de szeretném a helyére illeszteni a napokban.Hol fogják ezt csavarok?


csavar, csak a doblemezhez fogja. a kerethez (merevítő) műanyag patent fogja, illetve oldalt is a sárvédő találkozésnál műanyag tartó van, amibe belepattan.

YELLOW Elküldve: 2015-04-17 10:05 320d Motor

SP_323i írta:
Yellow! Beletaláltál a tutiba a légtömegmérővel.
Mostanra romlott el annyira, hogy alul felül hülyén járt a moci. Tegnap lehúztam a csatiját és vissza kaptam a régi mocimat és lőn csoda: a fogyi mérő nem kúszik a 10-es fölé csak a 4es környékéig


vak tyúk is talál szemet
akkor ma adok is fel lottót

YELLOW Elküldve: 2015-04-15 20:44 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta: Hali!
Az miért van mikor ha egy kicsit is lehúzom az ablakot, innentől mindegy, hogy teljesen le van vagy csak félig akkor mikor becsukom az ajtót olyan hangja van mint ha egy budiajtót csuknék be!!!
Zörgés,csattanás a bezárás hangja. Ha fel van húzva akkor normál hangja van.
Mi ment tönkre vagy mit kell cserélni?!
Ami van a kárpit lebontása után látható csavarok azokat már meghúztam, de nem segített!!
Előre is köszönöm!


mert az üveg mozog. ha fel van húzva, akkor felülre is befeszül és nem mozdul.

YELLOW Elküldve: 2015-04-15 05:13 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

ivlo írta: Ezzel ráugrik a kicsikémre?

Rondell 0081
8 J 19
ET 40
LK 5x120

gumi 225/35


rá.