Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-09-01 15:03 Mi lehet a baj?

Adris89 írta: Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. 1998 évjáratú e46 320d Bmw-m van. A kérdésem a következő. Van az indexkapcsolón egy "BC" nevű gomb. (Gondolom a feldézeti compuer lesz az) Azt ha megnyomom semmi sem történik, továbbra is az órát mutatja. Illetve még az időt sem tudom beállítani, a műszerfalon a két gombot ha nyomom az egyik a napi km-t nullázza a másik meg átvált pm-ről at-re. ennyit tudok változtatni a műszerfalon. Ötlete valakinek?


az óraállítást elírták.
a BC gombos indexkar lehet utólagos és az ipse nem tudta, hogy fel kell kódoltatni, akié volt. valószínű az lesz vele a gáz. de egy jó diagos (bmw specialista leginkább) meg tudja nézni.

YELLOW Elküldve: 2013-09-01 14:56 Műszerfal kijelzés

Atis2013 írta: Sziasztok nem rég vettem egy 316 compact 1996-os évjárat.Nem megy a km órán csak a fordulatszám mérő mi lehet a baja ? valamilyen jeladó ? és a fedélzeti számítógép sem ír semmit fogyasztás,km/h csak az időt és a hőmérsékletet.

Előre is köszönöm a segítséget


ha minden igaz neked a diffiben van a szenzor, ami a sebességet figyeli. ott keresgetnék. fogyasztást azért sem ír, mert a sebességből is számol.

YELLOW Elküldve: 2013-08-31 14:50 BMW kulcsok

tyuuu írta: Sziasztok. E46 nál, kulcs betanításánál tud Nekem valaki segíteni hogyan kell.
Előre is köszönöm


ottvan a kereső jobb fent...

E46 kulcs betanítás:

kulcs be -> gyújtás ráad -> kulcs ki -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust --->>> majd elõvesz másik kulcs -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust

YELLOW Elküldve: 2013-08-31 13:19 Mi lehet a baj?

fandor írta:
YELLOW írta:
fandor írta: Sziasztok !


2002 es 316i-nek egyenetlenül jár a motorja, mintha nem menne egy henger, de ha egyesével lehúzom a trafók csatlakozóját akkor még egyenetlenebb lesz.
Arra gondoltam ha esetleg vmelyik rossz akkor amikor lehúzom a rossz trafóét nem változik semmi.
Mi lehet a baj ?



így van jól gondoltad, ha rossz lenne valamelyik trafó, és mikor azt húzod le, akkor nem változik semmi.
ha nem megy egy henger, akkor nagyon rázza a kasztnit, és büdös a kipufogógáz, oylan a hangja mint egy subarunak. illetve világít a motor ikon, hibaüzenet tárol el.
így nem tudni pontosan, hogy is jár, de ha nem oylan durva, akkor lehetcsak valami keverék képzési hiba, ami sok minden lehet. esetleg légtömegmérő csatit húzd le, akkor jól jár-e. átnézni a csöveket. ezeket ingyen megtudod magadnak. ha nincs semmi, akkor hibakód olvasás. neten kerezstül nem nagyon javít senki autót, bár telefonon az ATV-n lehet



A visszajelző nem világít, egyik sem...
Lehúztam a légtömegmérő csatlakozóját és leállt, indításra nagyon nehezen indult de gáz pedált nyomkodtam és elkapta, kivilágított a EML visszajelző, de leakart állni.
A szerelőnél voltam,de ma nem dolgozik Majd 7főn újból, csak gondoltam informálódok


de ne menetközben húzd le... hanem mikor áll és úgy indítani. ha lehúzott tömegmérőre rosszabb lett, akkor ott valami üzemanyag ellátási gond lehet. mert ugye több levegővel számol, de lehet nem tud adni annyi anyagot. hát nem tudom, nekem nincs jobb ötletem a szűrőkön kívül. hacsak nem az 1.6-os, N40B16-os verzióról van szó, mert annál lehet ugrott egyet a lánc előfordul és akkor az a gond.

YELLOW Elküldve: 2013-08-31 13:07 Mi lehet a baj?

fandor írta: Sziasztok !


2002 es 316i-nek egyenetlenül jár a motorja, mintha nem menne egy henger, de ha egyesével lehúzom a trafók csatlakozóját akkor még egyenetlenebb lesz.
Arra gondoltam ha esetleg vmelyik rossz akkor amikor lehúzom a rossz trafóét nem változik semmi.
Mi lehet a baj ?



így van jól gondoltad, ha rossz lenne valamelyik trafó, és mikor azt húzod le, akkor nem változik semmi.
ha nem megy egy henger, akkor nagyon rázza a kasztnit, és büdös a kipufogógáz, oylan a hangja mint egy subarunak. illetve világít a motor ikon, hibaüzenet tárol el.
így nem tudni pontosan, hogy is jár, de ha nem oylan durva, akkor lehetcsak valami keverék képzési hiba, ami sok minden lehet. esetleg légtömegmérő csatit húzd le, akkor jól jár-e. átnézni a csöveket. ezeket ingyen megtudod magadnak. ha nincs semmi, akkor hibakód olvasás. neten kerezstül nem nagyon javít senki autót, bár telefonon az ATV-n lehet

YELLOW Elküldve: 2013-08-31 11:40 Differenciálmû

gdavid írta:
gdavid írta: Sziasztok!
Nekem is búg egy kicsit a difi menet közben, sebesség váltásnál, hirtelen gáz elvételkor koppan, berakom 1-be indulásnál remeg a váltókar ami szerintem a difi miatt lehet, nekem azt mondták hogy a difit "hézagoltatni kell" (javítsatok ki ha nem igaz) és a kardán tengelynél kell kicserélni valamit. Gondolkodok bontott difin, a helyemben mit csinálnátok :


A koppanás az a difi, de elindulásnál a remegés az a hátsó szilent lehet? Azt írták h az esetek 99%-ban az lehet a baj.


dízelnél iylen remegést akár a kettőstömegű is tud produkálni... de annak leállításnál, indulásnál is van hangja, főleg ha rosszabb állapotban van már. végülis akár a diffitartóis lehet, ha jobban belegondol az ember.

szerk.: ja most olvastam, ha másik helyen, hogy nézve lett a 2őstömegű

YELLOW Elküldve: 2013-08-31 11:38 Megvegyem? Vegyek ilyet?

kempelen írta:
Igen, lehetett kérni csak M kormányt vagy csak M (fekete) tetőt, megvolt hozzá a saját SA kód.
Komoly ember túlteszi magát az M csomagon vagy ahogy mondják M pakett-en. Ez olyan 18 éves szint, hogy M csomag legyen, mert anélkül nem bmw a bmw...
Nem vagyok az M ellensége és nem is unszimpatikus, de ebben az országban kicsit túl van misztifikálva. Ha tökös gyerek akar lenni valaki, vegyen M3-at... jah, hogy a fenntartása sokkal több? Hát valamit valamiért...



igen bizonyos részét vágom, de azt hittem ha belülre kell M-es, akkor ott csomag van, mármint ha kormány, akkor tető, meg váltógomb, meg lábtámasz, meg belépőküszöb.
azt tudom felni volt külön, futómű volt külön, meg a lökös szett is volt külön.
jó lenne élőben megnézni egy fekete tetőkárpitost, még nem láttam, ha volt olyan autó sosem ültem be. nem tudom tetszene-e. mármint úgy avgyok vele tetszene, de néha mikor képen látom nem mindig adja.
egyébként a tetővel nem arra céloztam, hogy nem gyári, hanem pont az én azt hittem csak csomagban van.
az tényleg igaz, hogy mindenki m-pack, m-pack, néha jó látni egy szép felnivel ülettett, gyári kasztnisat. nekem mondjuk csak kívülről a felniken kívül, az első lökös jön be, ami M-es.

YELLOW Elküldve: 2013-08-31 09:52 Megvegyem? Vegyek ilyet?

zuziq írta: Sziasztok!

Szeretnék kérni tőletek egy erős kritikát erre a gépre:
http://suchen.mobile.de/auto-i...age=150000

Elvileg jövőhéten megvenném, voltam megnézni én nagyon jó állapotúnak találtam a bőr élőben még jobban néz ki mint képen, a motornak szép hangja van belűről minden frankó. Szerdán mennék próbakörözni és szerződést írni.

Válaszokat köszönöm, üdv Zsolt


nehéz erre kritikát mondani... bal lső sárvédőn kis horpadás, nem vészes, 20ezer körül bontottat is kapni, a színek egyeznek kép alapján.
akár hihető is a km. bár a vezető ülés bal odllai ülőlapját kicsit mintha jobban kikezdte volna valami, de lehet csak a képen tűnik úgy.
a BMW-t sokféleképpen lehetett rendelni, azt nem tudom külön lehetett-e fekete tetőkárpittal, én edig úgy tudtam az M-pack sajátosság, de mást nem látok rajta, ami M-s lenne.
nekem személy szerint nem tetszik az ezüstön a chrom díszítők, főleg nem az autó oldalán lévő, bár feketén még hülyébben nézne ki. illetve első dolgom lenne, hogy az első lökös ledobnám róla, én mai napig nem értem, ez honnan jött

igazából mást nem tudok, enniyt az észrevétel. szerintem ezek ellenére szép, és talán a km is OK.
ha neked tetszik és jó a vezetése, esetleg egy szervízbe vigyétek el, legalább felemelni alá nézni. aztán ha minden jó meg lehet venni. szerintem jó gazdája volt.

szerk.: jah meg ha coupe kellene, akkor csak sport ülések mondjuk bontósat találni sokat igaz nem ennyi km-rel.

YELLOW Elküldve: 2013-08-30 22:52 Autóvásárlás

valakinek? ilyen egy hazsnált új BMW E46

http://www.ebay.co.uk/itm/ARMO...3cc4ffdd0b

YELLOW Elküldve: 2013-08-30 22:49 Lengéscsillapitó

b_imi írta:

Szerintem te nem érted a lényeget. A lengéscsillapító nem hidraulika munkahenger! A lengés csillapítására szolgál. A hatásfoka függ a benne lévő olaj mennyiségétől (és még sok más tényezőtől), de ez nem befolyásolja az autó magasságát.


erre utalok én is. csak szélsőséges esetet akartam vázolni, hogy mikor befolyásolhatná, de akkor annak milyen jelei lennének.

a lényeg, ai a lényeg, hogy az autó magasségét a rugó határozza meg. a gátló csak akkor tudja, ha a rugótartó tányér más pozícióban van. lásd pl KW variante, ott idézőjelben a tányért állítod, mert ugye a rugón sem lehet rövidíteni a nulláig. mert akkor már nem rugó
de ha nickname lemérte volna, hogy a tányér egyforma helyen van.e, akkor lennénk előbbre.

viszont ha ugyanott van a rutartó tányér, akkor nem tudom mitől magasabb. (mert ugye az olajnyomásos téma nem következhet be, ezt akartam magyarázni, mert azt észre venné, akkor hogy nem csillapít, csak pattog az autó)

YELLOW Elküldve: 2013-08-30 22:24 Lengéscsillapitó

Csacsa12 írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
há ezt mondom, hogy nem összenyomható... ezt hoztam összefüggésbe a teló szárával, hogy hogyan lehetne magasabb. de ahhoz pont a foyladék tartaná az autó súlyát nem a rugó. és ha így lenne, emiatt lenne magasabb, akkor le nem lehetne nyomni az autót a telónál.
erre írtam, hogy a rugótányér van máshol, és ebben különböznek a sport szettek a gyáritól. mert korábban írták, meg mondták, hogy tudnak telószárat rövidíteni, de annak semmi értelme nincs, attól nem ül meg az autó, csak a teló működési munkapontja megy el.


Nem ezt mondtad. Téged idézve: "mert az olaj full összenyomódott benne tulajdonképpen az olaj tart"
Szerintem nincs máshol a rugótányér. És a teló is emel az autón. Ha veszel egy új csillapítót, az összenyomott állapotban rögzítve van. Ha leveszed a rögzítést, a teleszkóp szára megindul kifelé. (az a nyomás bőven elég 10-20mm emeléshez)
Szerintem fogalmad sincs a modern lökésgátlók működéséről, és a fórum nem alkalmas arra, hogy elmagyarázza valaki akinek esetleg iskolában több órán keresztül tanították. (ezért szerettem volna befejezni, mert nem értem az összefüggéseidet)


olaj összenyomódik. igen ameddig tud. igen megindul kifelé a teló, de az egy autó negyed súlyát nem bírja el, ha negyeddel számolunk gátlónként...
nagyjából sejtem milyen lehet egy gátló, akár egy bringában. ott is van szimplán levegős teló, igaz ott kisebb súly van, meg picit más a rendszer. nem is nagyon valók sokra, csak könnyű bringához könnyű terepre. a keményebb telókban belül, vagy egy szárban, vagy mindkettőben rugó is van. plussz lehet mellette olaj csillapítás, vagy levegő.


"olaj összenyomódik" >> hát az nem fog, semeddig, legalábbis ebben a naprendszerben. Nem kéne ekkora tévinformációkkal szórakoztatni a nagyérdeműt.


őőő, igazatok van. bocs! most gondoltam át.
akkor úgy mondom, hogy az olaj, átmegyek a szelepeken, de ugye mindkét oldal véges, tehát nem tud majd menni egy bizonyos út után. akkor van olyan, hogy "koppan" a teló. de ez nem tud bekövetkezni ha a rugók hozzá vannak hangolva. ha hoszabb a szár, akkor rá megy az autó súlya, hamarabb telítődik az egyik oldal, ahova összenyomáskor megy az olaj. de ekkor nem lehetne libegtetni már az autót, és iylenkor tart a teló. de az a nyomás ami ekkor van, valahol majd el kell emnjen, aztán egy szelep majd elenged, egy idő után. de 1-2 centi telószár hosszúság különbség esetén iylen nem hiszem, hogy előfordulhat. több különbség meg nincs. erre írtam, hogy nickname autója nem a telószár hosszúságának öbblete miatt lett magasabb, mert gondolom az autó mozdul ha rányom. akkor pedig mivel a rugó ugyanaz maradt, csak a rugótányér lehet más helyen. gondolom a teló alsó szárát a tartóbakba csak rendesen belerakták...

szerk.: vagy ha nincs benne annyi olaj, akkor meg szár ütközik fel a házba de a rugó miatt ez sem következhetne be.
sajnos jobban nem tudom körbe írni mire gondolok. mindegy, nincs kedvem rajzolgatni

YELLOW Elküldve: 2013-08-30 22:04 Lengéscsillapitó

hancurozo írta:
YELLOW írta:
há ezt mondom, hogy nem összenyomható... ezt hoztam összefüggésbe a teló szárával, hogy hogyan lehetne magasabb. de ahhoz pont a foyladék tartaná az autó súlyát nem a rugó. és ha így lenne, emiatt lenne magasabb, akkor le nem lehetne nyomni az autót a telónál.
erre írtam, hogy a rugótányér van máshol, és ebben különböznek a sport szettek a gyáritól. mert korábban írták, meg mondták, hogy tudnak telószárat rövidíteni, de annak semmi értelme nincs, attól nem ül meg az autó, csak a teló működési munkapontja megy el.


Nem ezt mondtad. Téged idézve: "mert az olaj full összenyomódott benne tulajdonképpen az olaj tart"
Szerintem nincs máshol a rugótányér. És a teló is emel az autón. Ha veszel egy új csillapítót, az összenyomott állapotban rögzítve van. Ha leveszed a rögzítést, a teleszkóp szára megindul kifelé. (az a nyomás bőven elég 10-20mm emeléshez)
Szerintem fogalmad sincs a modern lökésgátlók működéséről, és a fórum nem alkalmas arra, hogy elmagyarázza valaki akinek esetleg iskolában több órán keresztül tanították. (ezért szerettem volna befejezni, mert nem értem az összefüggéseidet)


olaj összenyomódik. igen ameddig tud. igen megindul kifelé a teló, de az egy autó negyed súlyát nem bírja el, ha negyeddel számolunk gátlónként...
nagyjából sejtem milyen lehet egy gátló, akár egy bringában. ott is van szimplán levegős teló, igaz ott kisebb súly van, meg picit más a rendszer. nem is nagyon valók sokra, csak könnyű bringához könnyű terepre. a keményebb telókban belül, vagy egy szárban, vagy mindkettőben rugó is van. plussz lehet mellette olaj csillapítás, vagy levegő.

YELLOW Elküldve: 2013-08-30 22:00 irányfény

aeroengine89 írta:
YELLOW írta:
aeroengine89 írta: Aki esetleg nem tudná és érdekelné ha nincs bent a kulcs az autóba akkor reflektor bajuszkapcsoló magunk felé való meghúzásával aktiválható az irányfény más néven hazavezetö fény ami nálam 1 percig égve tartja a tompitott világitást a helyzetjelzöket elöl-hátúl és a rendszámtábla világitást! Ez a funkci akkor praktikus mikor egy teljessen sötét helyen vagy és nem lát szemmit ha kiszáltál az autóból! Azt hiszem hogy ezt lehet programoztatni hogy melyik lámpák égjenek nálam ez volt alapból de megfogom változtatni a ködfényszoróra és a tolató lámpára ha lehet


sőt azt is be lehet hány másodpercig égjen. ezt tudjuk sőt akinek van parkolófény, gyújtás nélkül index megbillentve amelyikre oldalra billented, az az oldali lámpasor, helyzetjelzők égnek. sőt számos dolog van még. azért ahogy ismerkedsz az autóval nem muszáj minden dolgot leírni, ami neked újdonság
persze bajnak nem baj, sőt az a jó, hogy nem a hibákról írsz. mééég....


Csak azért irtam mert ebbe blogba nem irta le senki konkrétan hogy van e ilyen funkcio vagy nincs. de amúgy még mindig nem jöttem rá minden funkciójára az autónak de minden nap találok valamit és ez jó érzés mert azért nem hiába ez azért még is csak egy BMW de segithetnél hogy miket tud még az autó ha van rá idöd?


jobb az úgy ha magadtól jössz rá. utána túl unalmas lesz.
én pl tavaly, de lehet idén jöttem rá, 6 év után, arra a parkolófényre amit írtam. láttam rajta a piktogrammot, de azt hittem az lenne, hogy lehet refivel villantani mondjuk valszeg sosem fogom használni ezt a funkciót.
amit kb 2-3 év után vettem észre az a középső lámpa melletti 2db piros LED, ami a áltógombra világít. észrevettem világít a kezem, azt hittem a rádióról közben meg fentről. tök zsír nekem nagyon tetszik. van ám titkos menü is keress rá, az lesz neked a kánaán.

YELLOW Elküldve: 2013-08-30 21:55 Mi lehet a baj?

kecsurobi írta: üdv azt szeretném megkérdezni hogy , menyire nehéz ezeknek a 3-mas bmw-nek tekerni a kormányt?


hát nem egy fiat punto
kicsit nehezebb, mint a többi márkánál, de ez pont jó, sokkal több visszajelzést ad. legalábbis szerintem, ez így jó.

YELLOW Elküldve: 2013-08-30 19:31 irányfény

aeroengine89 írta: Aki esetleg nem tudná és érdekelné ha nincs bent a kulcs az autóba akkor reflektor bajuszkapcsoló magunk felé való meghúzásával aktiválható az irányfény más néven hazavezetö fény ami nálam 1 percig égve tartja a tompitott világitást a helyzetjelzöket elöl-hátúl és a rendszámtábla világitást! Ez a funkci akkor praktikus mikor egy teljessen sötét helyen vagy és nem lát szemmit ha kiszáltál az autóból! Azt hiszem hogy ezt lehet programoztatni hogy melyik lámpák égjenek nálam ez volt alapból de megfogom változtatni a ködfényszoróra és a tolató lámpára ha lehet


sőt azt is be lehet hány másodpercig égjen. ezt tudjuk sőt akinek van parkolófény, gyújtás nélkül index megbillentve amelyikre oldalra billented, az az oldali lámpasor, helyzetjelzők égnek. sőt számos dolog van még. azért ahogy ismerkedsz az autóval nem muszáj minden dolgot leírni, ami neked újdonság
persze bajnak nem baj, sőt az a jó, hogy nem a hibákról írsz. mééég....