Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-07-23 06:53 Motorolaj

Holden írta: Sziasztok,

Kb. 1 hónapja vettem egy 2008-as E90-st, szeretném jövő hónap elejére betervezni a következő olajcserét (98.000 km-nél volt a legutóbbi még az előző gazdájánál, most tapossa a 111.000 km-t). Kérdésem, hogy milyen olajat ajánlotok, milyet vegyek? Hány liter kell az én autómba?
Ezzel együtt szeretnék olajszűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt is cseréltetni. Ezekből a gyári alkatrészek mennyibe kerülnek?

Köszönöm


olajból 0w-30, 5w-30 aminek van BMW minősítése, márkáról már kár is beszélni, ki lettek már tárgyalva, ami szimpatikus.
szűrőkből: Mahle, Knecht, Mann ezekkel nem tudsz mellé lőni.

YELLOW Elküldve: 2013-07-23 06:50 Megvegyem? Vegyek ilyet?

balint írta: Kinéztem egy 320i-t:
A link neve
Ha jó állapotban van, akkor érdemes megvenni? Egyéb tanács? Szervizessel vétel előtt átnézetném.


ez szó szerint fapad, a motor meg nagyon szereti az olajat enni, ennek a 2.5-ös változata sokkal jobb. valamiért ez a 2.2 nem úgy sikerült és egyébként 98-as üzemanyagot kér hivatalosan. meg kell nézni aztán kiderül.

YELLOW Elküldve: 2013-07-22 16:19 Autóvásárlás

Medee írta: Üdv mindenkinek!

Már régóta szerettem volna venni egy E46-os BMW-t, mindig is tetszettek, és most jutottam el oda, hogy úgy gondolom végre teljesülhet ez az álmom is. Mindneképpen kombit szeretnék és hosszabb távra, családi célra. Az alábbi autók keltették fel leginkább a figyelmemet: (egyelőre csak 320d-ket néztem)

első

második

harmadik

Tudom, így látatlanban nehéz véleményt alkotni, de a képek adatok és tapasztalaitok alapján ti melyiket tartanátok a legígéretesebbnek? Engem talán a 3. fogott meg leginkább, holott az ára számomra kicsit már a plafont verdesi sajnos, főleg, hogy nincs benne a névre írás illetve friss műszaki (+ ~100eFt). A másik kettőnél mindez benne van az árban. A 'második' fl-es nagyon szép, sőt a belseje már-már zavarbaejtően szép, de ennek és az elsőnek, ami (kb -250eFt-tal olcsóbb, mint a 3. ha névre írást is beleszámítom) nagyon kereskedő szaga van szerintem, persze ez nem azt jelenti, hogy rosszak, csak tőlük talán nem annyira szívesen vásárolnék.
Nektek mi a véleményetek?

Előre is köszi a válaszokat, észrevételeket, tanácsokat, megjegyzéseket!!


neked a másodiknak zavarbaejtően szép a bele? az sem 186ezret futott, hanem legalább a dupláját. a harmadiknál manuál klíma van, szerintem az ülés az utólagos. a névreírásos dolog az általában kereskedős, ezzel csábítanak. de ilyen árért csodát ne várjál.
furcsa nekem amúgy ez a sok manuálklímás dolog, valaki nem rég járt így, hogy össze lett mókolva a digitklímás manuálra, aztán nem úgy működött, ahogy kell.
nem megbántás, de ha ennyid van rá, akkor nem ezt a típust keresed. vagyis nem ez elsz a Te autód. legalábbis szerintem nehéz lesz találnod olyat, amivel nem fürödsz be. nekem amúgy talán az első tetszik a legjobban, de az is túl van cicomázva kívülről, és gyanúsan olcsó. nekem ennyi a véleményem. bárhogy is döntesz, ne hamarkodd el.

YELLOW Elküldve: 2013-07-22 06:53 Autóvásárlás

csak úgy megjegyzem munkatársam 760-ra kirakott E39-es autója (97-es 20i) 1,2 misibe ment el, köszönhetően annak, hogy 1-2 hónapja, mondtam tegye ki anniyért, és racing bazáron vagy 3 hete elfelejtette átírni az árat. és még nem is alkudtak belőle, mert amiket néztek aznap autókat 600ezer körül, mind szar volt, nem volt bennük erő, és állapotra is.... szar volt. szóval ezért kell a jó autóknak kitartani az árát, aki nem csóró és számít az állapot az meg is fizeti. csak azért rakta ki később 800 és 760-ra, mert nagyon kellett neki tartozás (közüzemi, meg panelprogram) miatt a pénz és egy hónapja volt eladni az autót. egy biztos aki megvette jól járt vele, mert rohadásmentes autó volt, motorja olyan selymesen járt...

YELLOW Elküldve: 2013-07-22 06:27 Motorolaj

még anno én linkeltem
ez amúgy kb olyan vidi, mint amiben 20 percig vagy meddig forralják a kocakólát. anniy értelme van a videónak, hogy ilyen szinten látszik rajta mi marad vissza egy adott olajban. ugye van ennek az orosz oldala, ahol számtalan olaj képe látható ugyanezen a teszten, ami úgye kicsit részlehajlós, mert az orosz olajak nagy részre marha jól teljesít ezen a teszten, persze teljesen véletlenül
ugye én akár feltételezhetném azt is, hogy némely olaj mellé kevertek egy kis cukrot. videóról senki nem mondja meg.
először én is ámultam, meg stb, de mikor láttam az összesített eredményt, hogy az orosz mindentől jobb és orosz teszt, akkor azért gyanakodni kezdtem

YELLOW Elküldve: 2013-07-21 11:02 Futómû és hibái

jons írta:
jrtom írta:
Kicsit vissza a futóműhöz. Ha majd csapágyas lesz mondjuk a jobb hátsód Yellow akkor a közelbe ne menjél mert szívrohamot fogsz kapni mert az nem fog magától kiesni egy tizen éves kocsinál. Ott baszhatsz akármilyen célszerszámot, úgy görbülnek mint állat.


Vagy amikor nem akar engedni az alsó lengőkar középső csatlakozása... azt hogy lehet kiszedni máshogy? Rossz anya a csap tetejére aztán adjad neki...
Csak annak rémísztő az ilyen akinek nincs szervizes tapasztalata.
Yellow meg megint leszerepelt. Jó kis hétvége ez eddig.
Mondjuk az is érdekes, hogy eddig nem küldtek el egy munkaterületről sem, lehet, hogy azért, mert nem szórakoztattam a baromságaimmal a szerelőket...


ki szerepelt le, hagyjad már magad. úgy látszik csak a seggnyalás a jó mindenhol.
igen vilgos, hogy munkaterületen nem célszerű tartózkodni, mert bármi bajom lesz, azért az üzemeltető a felelős. de nem is a csápos alatt akartam lenni, sőt semmi oylet nem mondtam, jeleztem nézzék már meg a futóműnél van-e még valami, mert bár most volt műszakin, de jó lenne tudni. aztán meg elküldenek.
nem igazán szoktam sületlenségeket beszélni, inkább max érdeklődök tájékozódok.
hivatalos szervízbe le akarták nyúlni az olajam, aztán duzzogott a szerelő, mikro a szervízvezető jött, hogy meg van beszélve. hűtővízcserénél, ha nem vagyok ott, azt sem tudja hol kell leengedni. valószínű le sem cserélték volna, mikor meghallottam, hogy ha jó a fagyállósága nem kell ahhoz nyúlni, meg amit leengedtek azt is mégkérdezte, hogy elrakhatja-e mert nincs annak baja, vagy 8 éves fagyálló. sorolhatnék még, de ezek után én inkább szeretnék ott maradni. inkább segítek a fékolajcserénél, légteleníteni, de legyen normálisan megcsinálva. megint olyan dolgon lovagolsz, mintha egyedüli eset lennék, pedig sokan vannak itt így. de örülök, hogy jó hétvégéd lett

YELLOW Elküldve: 2013-07-21 10:21 Futómû és hibái

jrtom írta:
YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:

most ez olyan, hogy normális szervíznek gondolt helyen is elkezdték a lengőkarról lekalapálni a szilentet. ha szólok is én vagyok a paraszt meg így is az leszek. az ideg kerülgetett, hogy közben mi verődik szét. kirudja nálad is hogy zajlottak a dolgok. azt mondom alá kell menni átnézni. lehet egy csavart nem húztak vissza vagy a difitartó szilent behelyeáskor nem állt be rendesen a diffi. erre tudok gondolni, meg bármi megeshet, ahogyan írod is. egy kerékcserét nézz meg azért, pl a télit rakasd fel, nem-e szálszakadt lett az egyik gumi, valami érdekes módon, nem részletezem mitől.
meg kell kukkantani a diffit, kardánt, féltengelyeket érdekes verések nem láthatóak-e rajta, kalapácsnyom stb.


Yellow, jó lenne ezt befejezni, nem kalapálta senki sem a szilentjeidet, nem vagyunk hülye gyerekek, hogy gumit kalapáljunk (soha nem jönne le, csupán annyi történt, hogy be lett pontozva a lengőkar vége, hogy a lehúzó ne csússzon le. A kézifékköteledet sem szorította senki sehova, a motortartód pedig áll az olajban és hamarosan tönkre fog menni, illetve már látszik rajta, hogy kezd szétfoszlani.

Az meg hogy elküldtünk a munkaterületről, háát egyrészt jogunk van hozzá, másrészt legközelebb ha mész valahová szervizbe, (Hozzánk nem, az biztos!) moss fogat, mert igen nehéz elviselni 2 méteren belül.

Ha meg köcsögösködni akarok mint te, akkor leírom, hogy eltűnt egy szkóp meg egy kulcskészlet aznap amikor ott jártál. - Ez persze nem igaz, de írhatnám, nem?



leírtam megnéztem, nem nyomtatok el semmit. direkt lírtam. de kalapáltátok, utána lett pontozva, amikor kalapálással nem akart lejönni.
igen egész nap úton voltam, le voltam izzadva is mint állat, ez ilyen az állatkertben nem lehetett zuhanyozni. valótlant nem írtam, ami oylan volt, arról meggyőzödtem leírtam azt is. és igen számomra érdekes volt ez a felállás. a véleményem meg leírhatom nem ferdítettem semmit el.

szerk.: köcsögösködés? azért mert leírtam ami való? írhattam volna szervízértékelést is. ha tudom, hogy nem a régi felállás van, akkor valószű nem is megyek. nyugi nem is fogok. és ha olvasnál máshova, ilyen hitelrontás meg stb téma, ezek után ugyanúgy ajánlottam másnak is a szervizeteket.


Kicsit vissza a futóműhöz. Ha majd csapágyas lesz mondjuk a jobb hátsód Yellow akkor a közelbe ne menjél mert szívrohamot fogsz kapni mert az nem fog magától kiesni egy tizen éves kocsinál. Ott baszhatsz akármilyen célszerszámot, úgy görbülnek mint állat.


igen láttam már E36 esetében. anno másik helyen, sintén kalapálták az egyiket szóvá is tettem. itt is többször írva volt, hogy szépen lejön csapágylehúzóval, ami később került elő, és akkor lett megpontozva a lengőkar vége. mert bár a büdös szájszagom ellenére bent maradtam és néztem a műveletet, szóval nem írok valótlant, és ezt sem azért írtam le, mert bármi rosszat akartam volna, és főleg nem Miki ellen írányul, sőt senki ellen. de rossz érzéssel jöttem el. Többször leírtam, hogy Mikit nagyon tisztelem, ezután is megvan ez a dolog, mert tényleg amit tud az nem semmi. Mondom itt sem vele volt gond, de jobb lett volna ha tőle hallok bármit, kértem tőle is hagy maradjak ott (mikor tudja milyen avgyok iylen téren) nem szólt semmit. jut eszembe előtte hambiztunk, ha már szájszag igazából ezzel sem lettem megsértve, senki sem fingik rózsaillatút sem.

én azt nem tudom megérteni, hogy legyen bárkiről, vagy bármiről szó, ha valaki negítev dolgot ír le, akkor annak neki kell támadni? mivan nem bírjuk a negatív kritikát? én itt ezt állom rendszeresen. először nem írtam semmit, arról volt szó, küldenek árajánlatot a többi dologról, nem jött semmi. még az sem lehet azért nem írtak, mert ilyen "köcsög" voltam. mondhatnám a szerelés árát is sokaltam, egy max 30 perces munkáért, de nem érdekelt, mert tett eleget nekem Miki, amiért hálás vagyok. de én meg azt nem fogadom el tőle, hogy így nekem esik, egy minimális negatív dolog miatt. mikor aznap hazajöttem akkor láttam FB-n, hogy hivatalos szervíz lett, full BMW fanatics partner. én ebből annyit tapasztaltam, hogy bár hívtam előtte, csak épp más számot nem vették fel, hogy mikor beállítottam éppen nem hajtottak el és megcsinálták. bár jlaci odavitte aznap a szilentet, gondolhatták, hogy megyek, meg telefonba mintha mondta volna, hogy mondta nekik.

igen a kézifék beragadás mondhatni valótlan állítás volt, de írtam nem láttam krokesszal hol emelték. mikor itthon meggyőzödtem, hogy nem azon a részen le is írtam.
sosem fogok valótlant állítani, még ha valakinek rossz is az igazság. persze erre rögtön jönnek a rajongók.
kérdem én a Wallis elég nagy cég elég nagy savazást kap itt, hány embert jelenthetnének fel hitelrontás miatt? valójában nem sokat meg igazat írtak valószínű.

igen láttam toltak ki egy maseratit is, gondolom nem fakezü gyerekek dolgoznak Mikiéknél, de mait láttam azt láttam. valószínű ez is csak nekem probléma.

mindegy eddig is ajánlottam Mikit ezután is fogom, és az írásom sem ellene irányult, de jobb szerettem volna ha csak ő foglalkozik az autóval, ennyi.

YELLOW Elküldve: 2013-07-21 09:22 Futómû és hibái

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:

most ez olyan, hogy normális szervíznek gondolt helyen is elkezdték a lengőkarról lekalapálni a szilentet. ha szólok is én vagyok a paraszt meg így is az leszek. az ideg kerülgetett, hogy közben mi verődik szét. kirudja nálad is hogy zajlottak a dolgok. azt mondom alá kell menni átnézni. lehet egy csavart nem húztak vissza vagy a difitartó szilent behelyeáskor nem állt be rendesen a diffi. erre tudok gondolni, meg bármi megeshet, ahogyan írod is. egy kerékcserét nézz meg azért, pl a télit rakasd fel, nem-e szálszakadt lett az egyik gumi, valami érdekes módon, nem részletezem mitől.
meg kell kukkantani a diffit, kardánt, féltengelyeket érdekes verések nem láthatóak-e rajta, kalapácsnyom stb.


Yellow, jó lenne ezt befejezni, nem kalapálta senki sem a szilentjeidet, nem vagyunk hülye gyerekek, hogy gumit kalapáljunk (soha nem jönne le, csupán annyi történt, hogy be lett pontozva a lengőkar vége, hogy a lehúzó ne csússzon le. A kézifékköteledet sem szorította senki sehova, a motortartód pedig áll az olajban és hamarosan tönkre fog menni, illetve már látszik rajta, hogy kezd szétfoszlani.

Az meg hogy elküldtünk a munkaterületről, háát egyrészt jogunk van hozzá, másrészt legközelebb ha mész valahová szervizbe, (Hozzánk nem, az biztos!) moss fogat, mert igen nehéz elviselni 2 méteren belül.

Ha meg köcsögösködni akarok mint te, akkor leírom, hogy eltűnt egy szkóp meg egy kulcskészlet aznap amikor ott jártál. - Ez persze nem igaz, de írhatnám, nem?



leírtam megnéztem, nem nyomtatok el semmit. direkt lírtam. de kalapáltátok, utána lett pontozva, amikor kalapálással nem akart lejönni.
igen egész nap úton voltam, le voltam izzadva is mint állat, ez ilyen az állatkertben nem lehetett zuhanyozni. valótlant nem írtam, ami oylan volt, arról meggyőzödtem leírtam azt is. és igen számomra érdekes volt ez a felállás. a véleményem meg leírhatom nem ferdítettem semmit el.

szerk.: köcsögösködés? azért mert leírtam ami való? írhattam volna szervízértékelést is. ha tudom, hogy nem a régi felállás van, akkor valószű nem is megyek. nyugi nem is fogok. és ha olvasnál máshova, ilyen hitelrontás meg stb téma, ezek után ugyanúgy ajánlottam másnak is a szervizeteket.

YELLOW Elküldve: 2013-07-21 09:17 Intercooler hűtő kérdések - csere - javítás

pot írta: Sziasztok segitségre lenne szükségem az intercooler hűtőt szeretném kitakaritani. Gőzborotvával lehet takaritani ? Belűl is lehet vagy csak kivül? Vagy belülre nem mehet viz? Válaszokat előre is köszi


kivülre nem jó az erős vízsugár, főleg ha szögből kapja, mert elhajlanak a hűtő lamellái. belülre jobb, abban inkább olaj lehet. oldószeres, brigéciol és hasonló anyagokkal érdemes.

YELLOW Elküldve: 2013-07-20 22:08 Segítség!!!

YELLOW írta:
YELLOW írta:
Bero írta: Köszi a képet! Ezen a legfelső görgő adta be magát! Ami a motorból jön. arról jött le félig az ékszíj és beferdült és hozzáér a blokkhoz.


akor az nem a főtengely tárcsa, hanem azon kéne rajta lennie a ventinek úgy gondolom... vagy ezen már külön van a venti?

mert én az adataidból arra következtettem, hogy M43B16 motorod van nem M43TUB19


jah lehet az az olajpumpa lesz, így hirtelen nem tudom de arra gondolok


jah nem az a vízpumpa

YELLOW Elküldve: 2013-07-20 22:04 Segítség!!!

YELLOW írta:
Bero írta: Köszi a képet! Ezen a legfelső görgő adta be magát! Ami a motorból jön. arról jött le félig az ékszíj és beferdült és hozzáér a blokkhoz.


akor az nem a főtengely tárcsa, hanem azon kéne rajta lennie a ventinek úgy gondolom... vagy ezen már külön van a venti?

mert én az adataidból arra következtettem, hogy M43B16 motorod van nem M43TUB19


jah lehet az az olajpumpa lesz, így hirtelen nem tudom de arra gondolok

YELLOW Elküldve: 2013-07-20 22:01 Segítség!!!

Bero írta: Köszi a képet! Ezen a legfelső görgő adta be magát! Ami a motorból jön. arról jött le félig az ékszíj és beferdült és hozzáér a blokkhoz.


akor az nem a főtengely tárcsa, hanem azon kéne rajta lennie a ventinek úgy gondolom... vagy ezen már külön van a venti?

mert én az adataidból arra következtettem, hogy M43B16 motorod van nem M43TUB19

YELLOW Elküldve: 2013-07-20 21:55 Segítség!!!

Bero írta: Köszönöm a segítséget! Rajzot? Nem tudok jól fogalmazni A motorból ami kijön görgő amin van az ékszíj és a többi dolgot (vízpumpma,generátort hajtja) az beferdült,mert ugye húzza a többi görgő! Kb így tudom leírni




YELLOW Elküldve: 2013-07-20 21:45 Társalgó

YELLOW Elküldve: 2013-07-20 21:42 Segítség!!!

Bero írta:
anubisz írta:
Bero írta: Sziasztok! Elég nagy a baj! A mai nap elég fura hangok jöttek a motortérből,megnéztem és az ékszíj körül jött a hang. A görgőt gondoltam hibásnak. Elmentem pár helyre még a kocsival,majd ma amikor kanyarodtam be a parkolóba,nagy hang, zörgés csattogás de az autó még járt. Felnyitottam a motorháztetőt és a motorból kijövő görgő amin van az ékszíj az lecsúszott róla kb fele szíj van rajta. a görgő mintha meghajlott volna és a motorból is olaj folyt. Volt még pár csapágy darab is a motortérben! Ez mitől lehet? mi mehetett szét vagy nagy a baj?? Egyből trélert hívtam és elvittem a szerelőhöz,de csak ott hagytuk mert nem volt otthon. Akinek van ötlete vagy tud segíteni az írjon,mert tiszta idegben vagyok! Előre is köszönöm!


Nem nézted meg? nem a gorgőfeszittő szakadt szét? bár ha ott olaj is folyik, az sokkoló.


figyi,ami a motorból kijövő tárcsa amin van az ékszíj az ment szét! Tehát ferde a tárcsa és hozzáér a blokkhoz és elég fura hangja van! Az olaj meg alul folyik,de ha jól láttam akkor a tárcsa körül! nagy a baj,mi?



hát gondolom a főtengely ékszíjtárcsa ment szét. így az szézverte a főtengely szimeringet, azért folyhat az olaj.