Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-04-23 21:47 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta:
YELLOW írta:

mi a meredek? nem bántasz meg, mert nem is értem mit mondasz, vagy mire célzol...
leírtam mindent, ettől többet nem tudok.
néztem szöveges leírásokat, amik Tano-tól hol-től vannak. néztem a netet. kipróbáltam mindenhogy.
neten van aki az AKMB-ben programoz CKM-et, nekem hiányoznak belőle funkciók. EWS-be nem lép be. ez a meredek, amit nem tudok miért van.
szóval nem értem neked miért meredek?


Szia Y!
Arra vigyázz, ha nem tudod mit csinálsz, akkor inkább ne tedd, ne kísérletezz a kocsidon, mert könnyen el tudod érni azt, hogy be sem fogod tudni indítani, aztán ember legyen a talpán, aki helyre rakja a dolgokat. Én úgy tudom (lehet rosszul), hogy az NCS 13V akku fesz alatt szóba sem áll veled.



na ez hasznos. lehet ezért nem enged az EWS-be turkálni. Miki is töltöre rakta a gépet, lehet ez lesz a megoldás. na de akkor sem kéne az AKMB-nek hiányosnak lennie.

szerk.: írtam mail-t

YELLOW Elküldve: 2013-04-23 21:45 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

jons írta:
YELLOW írta:
hát hogy álljak neki? mindenki a netet írja, aszerint csinálom, de már világos az egész.
de bazz, ha egyszer valami hiányzik a listából amin állítani akarok, és nem lép be az EWS-be, akkor miért is? inkább segítség kéne nekem is végre, nem az ilyen kommentek. ezzel sajnos nem vagyok közelebb. de nyugodtan elmondhatod, hogy csináljam. megköszönném.


Ilyen hibát nem lehet távolról megoldani. Aki ebből él nem fog segíteni neked, mert vagy nem ér rá vagy nem akar.
Én látatlanban nem tudom miért nem tudsz belépni az EWS-be, ha a többi alrendszerbe be tudtál lépni és ott kiolvasni az fsw_psw állományt. Hibaüzenetet nem írtál tehát kiindulási alap sincs. Az INPA-ban diag megy rendesen? Be tudsz lépni mindenhova, hibaolvasás stb oké? Azért állsz neki rosszul, mert a CKM-et kerested egyből. Semmit nem állítottam még ott... az fsw_psw-ben benne van minden ami kellhet. Aki nem tud németül annak ott az NCSDummy.
Általában te szoktad elmondani, hogy kinek hogy kéne a dolgokat csinálni, én további információ híján egyelőre nem tudok hozzátenni többet az ügyedhez...


részben megy a német, mivel tanultam, vagyis tanították 12 évig
INPA-ba se lép be mindenhova, főleg oda, ami nincs az autóban. igazából azért nem értem az egészet, hogy miért pont azok hiányoznak, amiken állítani akarok. minnyá jön az összeesküvés elmélet sajnos a neten alig van valami, ami segítene.
mivel most nem vagyok autóközelben, se a gép sincs itt, így holnap lövök egy print screen-t a hibaüziről. de mondom a lényege, hogy mikor kiválasztom az EWS-t és az KMB-t, akkor kidobja, hogy nem kódolható, vagy valami ilyesmi., amikor beolvassa az alvázszámot, akkor a felső részen a kódolható modulok között sem szerepel az EWS és a KMB, csak a AKMB, meg az ALSZ, asszem meg egy csomó más. neten a vidiken is kódolnak AKMB-be, csak mint írtam vagy 10x, nekem ott hiányos. és nem tudom miért. lehet egy FSW_PSW fájl kellene egy másik, vagy nem tudom, most ezen gondolkozom, hogy talán ez lehet.

YELLOW Elküldve: 2013-04-23 21:17 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

jons írta:
YELLOW írta:
jons írta:
YELLOW írta:
ugyanúgy akartam beállítani, mint ahogy a neten is volt,

Figy én nem akarlak megbántani, de ez így meredek amit most csinálsz...


szóval nem értem neked miért meredek?


Azért, mert teljesen fogalmatlanul állsz neki.


hát hogy álljak neki? mindenki a netet írja, aszerint csinálom, de már világos az egész.
de bazz, ha egyszer valami hiányzik a listából amin állítani akarok, és nem lép be az EWS-be, akkor miért is? inkább segítség kéne nekem is végre, nem az ilyen kommentek. ezzel sajnos nem vagyok közelebb. de nyugodtan elmondhatod, hogy csináljam. megköszönném.

YELLOW Elküldve: 2013-04-23 21:14 320d Motor

zolfek írta:
Alesi írta:
zolfek írta: Sziasztok Kedves Fórumozók!

Megosztom veletek a tapasztalatomat az én E46-os 150Le-s BMW-ről. Röviden soha többet BMW.
4 hete azzal kezdődött a dolog, hogy elkezdett csörögni a motor. Alapjáraton nem hallatszott, bevittem szervízbe. Ekkor már egyre hangosabban csörgött. Elkezdték lebontani a hengerfejet és kiderült, hogy láncos motor révén sikerült átugrania a vezérlésnek a szelepek hozzáértek a dugattyúkhoz. Nem kicsit lepődtem meg, de az első sokk után úgy gondoltam, hogy jó adok a kocsinak 1 esélyt. A hengerfejben kicseréltettem a szelepeket, a hidrotőkéket, a szelep vezetőket, a szelepszár szimeringeket. Ha már szét volt szedve a felső része akkor szedjük szét a blokkot is ne végezzünk fél munkát. Új gyűrűket és hajtókar csapágyakat kaptak a dugattyúk. Azután mind a két láncot, a csúszkákat a feszítőket és feszítő patront kicseréltem. Mind a három fogaskereket ledobattam róla és újakat gyári fogaskerekeket kapott. Minden tömítést kicseréltettem. Egy olajos motortartó bakom ki volt szakadva azt is kidobtuk. A hosszbordás a szíjakat, a feszítő elemeket, a spanolókat és görgőket kicseréltettem. Az alkatrészek úgy, hogy 46% kedvezményem van rájuk így kerültek 350.000Ft-ba. Elkészült a kocsi szép hangja volt. 2 hét alatt mentem vele 3.000km-t majd múlthét pénteken amikor Pesten voltam, egyszer csak rántott egyet a motor és ismét elkezdett csörögni. Traileren hazavitettem a kocsit. Péntek délután nézi a szerelő és kiderült, hogy van egy lyuk a szívócsonkon a 2. hengernél. Hoztam rá új szívócsonkot de ugyanúgy csörög. Utána észrevettük, hogy a régi szívócsonkon a 2. henger pillangószelepének hiányzik a tengelye. Most ott tartunk, hogy újabb hengerfej felújítás, és új dugattyúk. Gratulálok a német tervezőknek, hogy így elbasznak 1 kocsit hogy pillangó szelepet kell építeni a szívótorokba.


Sajnos a pillangoszelep talan az egyetlen olyan tipusbetegseg, ami ekkora galibat tud okozni. Sajnalatos, ami veled tortent, kar, hogy nem elobb olvastal utana ennek a problemanak itt a forumon, mert a megelozes / megoldas fillerekbe kerul. Nekem is szinte elso dolgom volt, miutan olvastam rola.


Sajnos ez van. Eladom és veszek helyette valami terepjárót, ML Mercit vagy VW Tourag-et. Soha nem fogok BMW-t venni.


ha már így helyre raktad, pont kár volna eladni. valószínű több komoly gondja már nem lesz. de Te tudod, Te döntésed.

YELLOW Elküldve: 2013-04-23 21:12 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

jons írta:
YELLOW írta:
ugyanúgy akartam beállítani, mint ahogy a neten is volt,


Figy én nem akarlak megbántani, de ez így meredek amit most csinálsz...



mi a meredek? nem bántasz meg, mert nem is értem mit mondasz, vagy mire célzol...
leírtam mindent, ettől többet nem tudok.
néztem szöveges leírásokat, amik Tano-tól hol-től vannak. néztem a netet. kipróbáltam mindenhogy.
neten van aki az AKMB-ben programoz CKM-et, nekem hiányoznak belőle funkciók. EWS-be nem lép be. ez a meredek, amit nem tudok miért van.
szóval nem értem neked miért meredek?

YELLOW Elküldve: 2013-04-23 20:48 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
YELLOW írta: néztem a Fister-t is, de azzal sem ment, mármint hiányoztak a CKM listából dolgok. ezért nem értem. tudom mondtad, hogy működik, ezért lepődtem meg. akkor az autóval van valami?


A CKM lista fix, biztos vagyok benne, hogy neked is ugyanaz van benne mint másnak. Ne abban keress minden opciót. A CKM-ben szereplő funkciók szerepelnek a neten is, meg a hivatalos doksikban is.
Persze ezen kívül sokmindent be lehet állítani, de azt már az fsw fájlokkal kell megoldani.


ugyanúgy akartam beállítani, mint ahogy a neten is volt, ott benne volt a listában a villogtatás beállítás, nekem nincs a listába. a minden variációt próbáltam, amit találtam, amit kifundáltam. ezért mondom, hogy vagy a progi nem jó, vagy a progi adatbázisa, vagy a kábelem, vagy az autó. tudja a f@szom.
mondom azt sem értem, amikor kiválasztom a chassis-t, utána asszem csak az AKMB s az ALSz-be tudok bemenni. EWS-t és KMB-t nem engedi. lehet ha EWS-be be tudnék menni, akkor a listában lenne.
tudom megnézted a kábelt. de mint írtam, se az ülésfoglaltság jelző nincs benne se a villogtatás, meg még kitudja, de pont ezeket akartam beállítani.

YELLOW Elküldve: 2013-04-23 20:34 Autóvásárlás

dbtibi írta:
YELLOW írta:
balage87 írta: Sziasztok!
E46 vásárlását tervezem 20d motorral, 2004-2005-ös évjáratokból.
Eddigi kiszemelt: http://www.hasznaltauto.hu/aut...on-6727586
Mi a véleményetek róla?
Autó leinformálásában tudna valaki segíteni?


2005/6 és ennyiért? a bőr meg túl feszes a km-hez. tudom egyszer hol a kiültség a baj, máskor meg a túl feszesség. de ha ilyen állapotú km-rű akkor meg túl olcsó egy ilyen évjárat. szerintem. ez is külföldről behozott, szóval, bármi lehet.
hát nézd meg élőben azért.


VIN WBAAP71070PP22612
Type code AP71
Type 320D (EUR)
E series E46 (3FL)
Series 3
Type TOUR
Steering LL
Doors 5
Engine M47DO1
Displacement 2.00
Power 110
Drive HECK
Transmission MECH
Colour SONDERLACKIERUNG (490)
Upholstery SONDERPOLSTERUNG (Z1XX)
Prod.date 2004-05-28

Nekem VIN kódra ezeket az adatokat dobta, az alsó nem a gyártási idő, mert a hirdetésben 2005/06 van beírva?!


a drive-nál a HECK mi lenne? nem tudtam rájönni, múltkor havernak néztem

YELLOW Elküldve: 2013-04-23 20:32 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta: Ami profilod van (Fister) azzal működik rendesen. Az hogy mit látsz a CKM listában, az fix, nem a profiltól függ. Külön állítani az indexelést nem is lehet a CKM-ben, azt csak külön tudod az fsw_psw fájlban.
A CKM-ben az S és I betü mást jelent mint amire te gondolsz. Az egyik az aktuális beállítás, a másik pedig az alapértelmezett. Tehát nem feltétlenül van minden opciónál egy helyen a két betű.


néztem a Fister-t is, de azzal sem ment, mármint hiányoztak a CKM listából dolgok. ezért nem értem. tudom mondtad, hogy működik, ezért lepődtem meg. akkor az autóval van valami?

YELLOW Elküldve: 2013-04-23 20:10 Autóvásárlás

balage87 írta: Sziasztok!
E46 vásárlását tervezem 20d motorral, 2004-2005-ös évjáratokból.
Eddigi kiszemelt: http://www.hasznaltauto.hu/aut...on-6727586
Mi a véleményetek róla?
Autó leinformálásában tudna valaki segíteni?


2005/6 és ennyiért? a bőr meg túl feszes a km-hez. tudom egyszer hol a kiültség a baj, máskor meg a túl feszesség. de ha ilyen állapotú km-rű akkor meg túl olcsó egy ilyen évjárat. szerintem. ez is külföldről behozott, szóval, bármi lehet.
hát nézd meg élőben azért.

YELLOW Elküldve: 2013-04-23 20:07 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:

a hibaüzi az, hogy nem lehet decode-olni az EWS-t. néztem azt a basic mode-ot, ahol ugye benne vannak a dolgok, de abban sem találtam.
viszont, amikor a CKM lista megjelenik, akkor van olyna gomb, hogy delete. gondolom lehet törölni a funkciót. vagy nem tudom. Anno Miki állította be valamelyik progival, hogy zárásra villanjon, csak a nyitás kimaradt...


Szia Y!
QUIT OPT ENTSCH= nyitáskor 2x villan az irányjelző
QUIT OPT SCHAERF=záráskor 1x villan az irányjelző

(NCS Expertben. Amit küldtem leírást, abban is benne van)
bye:hil




tudom. nem onnan hiányzik.
hanem az NCS progiban nincs benne. amikor bejön a CKM lista, abban nincs benne.


Szia Y!
Amiket küldtem linkeket, ha megnézed, akkor valamelyikben benne van a profil beállítás és a programozás menete, de ezeket külön le is írtam. A delete gomb, már ha egyre gondolunk, nem arra szolgál, amit említettél.

Melyik NCS van feltéve?

bye:hil





néztem. tudok állítani mindent a CKM-ben, már ami szerepel a listába. többféle profilt is csináltam, de akkor is hiányoznak bizonyos funkciók állítása.
a vidiken sokszor az EWS-t választja ki, de nekem azt nem engedi kódolni azt írja. az AKMB-ben si tudnia kéne, de hiányoznak belőle.
a DWA-t tudom változtatni. ami furcsa, hogy amikor kiolvastam, akkor az aktív előtt i bető volt, az inaktív előtt s betű. pedig ami be van állítva ott SI jelzésnek kellene lennie előtte. amikor inaktív-ra állítottam, akkor SI volt előtte, de az aktívra való visszaállásnál az egyik előtt I a másik előtt S betű van. mindegy a listában sehogy sincs a 1x/2x villantás állítás.

az expert asszem 3.1.0 verzió azt hiszem.

YELLOW Elküldve: 2013-04-23 19:55 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta:
YELLOW írta:

a hibaüzi az, hogy nem lehet decode-olni az EWS-t. néztem azt a basic mode-ot, ahol ugye benne vannak a dolgok, de abban sem találtam.
viszont, amikor a CKM lista megjelenik, akkor van olyna gomb, hogy delete. gondolom lehet törölni a funkciót. vagy nem tudom. Anno Miki állította be valamelyik progival, hogy zárásra villanjon, csak a nyitás kimaradt...


Szia Y!
QUIT OPT ENTSCH= nyitáskor 2x villan az irányjelző
QUIT OPT SCHAERF=záráskor 1x villan az irányjelző

(NCS Expertben. Amit küldtem leírást, abban is benne van)
bye:hil




tudom. nem onnan hiányzik.
hanem az NCS progiban nincs benne. amikor bejön a CKM lista, abban nincs benne.

YELLOW Elküldve: 2013-04-23 19:41 Autóvásárlás

BarG írta: A lehető legrosszabb tanács, hogy vegyen valaki egy öreg E46 helyett egy még öregebb E36-ot. Ha valamivel baj lesz, az biztos, hogy az E36-tal lesz. A legfiatalabbak is 15 évesek, mit is várunk tőlük? De én már kezdem kicsit másképp látni az öreg bmw-k esetét. Meg lehet nézni a bontókat, mindent lehet olcsón venni. Egy probléma van csak, az, hogy ezekkel az autókkal nem garantált, hogy minden reggel 100%-osan el tudsz menni dolgozni, meg egy spanyol utat se biztos, hogy bevállalnék tutira. De ha ezek a tulajdonságok nem létfontosságúak, akkor be lehet vállalni 10-15 éves autókat is.
De azt továbbra is veszélyesnek tartom, hogy kicsi pénzből megvesz valaki egy újkorában tízmillás gépet, aminek az alkatrész árai az újkori árral arányosak, nem a vételárral. Egy komolyabb javítás kiteheti az autó értékét is akár.


csak az 1millás E46-ra tutti rá kell költeni még 500ezret inimum, de egy 1millás E36-ra nem valószínű. csupán ennyi a különbség. azokról a bizonyos kivételeket most ne vegyük számításba, mert olyanra kicsi az esély.

YELLOW Elküldve: 2013-04-23 19:18 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

jons írta:
YELLOW írta: NCS Expert
CKM programozás.
Hiányos a listám.
Help!


Mi a hibaüzenet?
NCS Dummy-t használj az fsw_psw állomány alakítgatásához, abban benne lesz minden.


a hibaüzi az, hogy nem lehet decode-olni az EWS-t. néztem azt a basic mode-ot, ahol ugye benne vannak a dolgok, de abban sem találtam.
viszont, amikor a CKM lista megjelenik, akkor van olyna gomb, hogy delete. gondolom lehet törölni a funkciót. vagy nem tudom. Anno Miki állította be valamelyik progival, hogy zárásra villanjon, csak a nyitás kimaradt...
lehet csak egy oylan NSC kellene, amibe olyan profil van, amibe lehet benne van. mert lehet a profilból lett törölve. esetleg valaki küldhetne egy elmentett profilt, akinek benne van. az bosszant, hogy pont az hiányzik, amit állítani szeretnék.

nem értem a dummy-t.
mondjuk láttam egy vidit, ahol nem hazsnálja a dummy-t, csak lementi a fsw_psw állományt, majd simán a kiterjesztés átírja MAN-ra asszem, vagy trc-re aztán átírja egy text editorba, amit kell. majd visszaírja és vissza betölti. de alig látszik a felvételen valami, így hazsnálhatatlan számomra.

YELLOW Elküldve: 2013-04-23 13:34 Autóvásárlás

keptondzsekk írta:
YELLOW írta: akkor addig nyújtózkodj... elhiszem, hogy az E46 jobban tetszik, de csak rá fogsz faragni. én is bő 6 éve, ha tudom, hogy megvétel után 1,5 évvel mi történik, biztos nem veszek E46-ot. aztán ott a válság, stb.
mostanában egy többet gondolkozok egy régebbi nagyobb motoros BMW-n. sajnálnám eladni az enyém az tény, mondjuk nem fogom, inkább spórolok oszt veszek valamit még sok év múlva.
lehet sok mindent a válságra fogni, de a legtöbb eladó bmw, azért van, mert valami kínja van. ritka az aki újabb model miatt adja el, és nem azért mert több 100ezret kell majd rá költeni.


Szia. Azt mondod, hogy az E46 nagyon zsebbe nyúlós? Nekem sincs túl nagy fizum, de annyira tetszik ez az autó...



minden autó zsebbe nyúlós. ha 1 millát szánsz E46-ra, akkor nem sok jó fog kisülni. ha meg olyan a fizud, akkor nagyon sokáig fog állni az az autó. tulajdonképpen nekem is tök felesleges, amit járok vele. de persze náha nagyon jó, hogy van. főleg ha dízel, abból sokkal könnyebb rosszat kifogni. szerintem olyat vegyél, amit fenn tudsz tartani. 1millából sokszor egy jó E36-ot is nehéz venni, akkor E46-ot szerinted?

YELLOW Elküldve: 2013-04-23 12:47 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

NCS Expert
CKM programozás.

Hiányos a listám. Pl, nincs a listában, a nyitásra zárásra kapcsolható index funkció, pedig magát az aktiválását tudom állítani. de ugye azt külön kell, hogy csak nyitásra, vagy csak zárásra menjen. nincs benen az a funkció, ahol az ülésfoglaltságjelzőt tudom kikapcsolni. stb.

pl az EWS módot ki sem tudom választani, hiba üzenetet dob fel. Mondjuk amikor a profilt betöltöm, akkor nem is sorolja fel, hogy ez a programozható modulok között lenne. AKMB-ben be tudok lépni. lehet EWS-nél nem hiányoznának ezek a funkciók? vagy lehet az NSC Expert verziója nem jó?

Help!