Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-02-02 15:57 Elsõ lengõkar hátsó szilent

bbali81 írta: Szevasztok,

Yellow kérdezte privátbailletve látom mást is érdekel, hogy is zajlik a történet.
Akkor leírnám a tutit amit láttam.
Ez itt a reklám helye
Kovács Gábor a kontakt: 06-20-371-7093 (honlapon ott van)

Egy érdi autoszerelő műhely oldalában vannak így megoldott a ki-be szerelés is ha esetleg nem tudod otthon kiszerelni és elvinni nekik. Egyeztetve időpontot nálam a kiszerelés után ami kb 20 perc volt bevizsgálták a lengőkart és megállapították, hogy szar az összes csukló..
Nekem ilyen a lengőkarom : http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=05

ugye van a kiflin a kerék oldali gömbfej, meg van a másik ami a motor felől fel van erősítve a kasztnira(4-es).

Végig ott lehettem és ki is kérdeztem a szakikat, hogy is van ez a felujításos történet. Minden féle lengőkart, gombfejet csinálnak, ha kell esztergálnak is bele Neked újat ha annyira szar lenne. Maga a lengőkar ha csak nem TK-ra vágtag a kocsit nem megy tönkre csak a gömbfejek az is szakaszosan. Kiszakad a gumi, kimegy a perselytől a zsír ez elkezdi kikoptatni a műanyag perselyt majd a gömbfej kiszakad... biztos mindenki látott már ilyet akár képen... kitört kerekű autó.

Szóval a javítás úgy van, hogy lengőkar kiszadés után tisztítás (a mocskot róla) egy géppel.
http://kepfeltoltes.hu/130202/...es.hu_.jpg


Majd (4-es alkatrész).. befogják egy esztergagépbe és megmarják a tetejét kb 0,5-1mm míg le nem dobja a kupakot, ezáltal már ki is jött hátrafelé a persely meg a gömbfej, ez kb 5 perc.
Ha kell akkor új persely vissza, előről új gumiharangm vissza a kimart kupak. Ezután be egy présgép alá és mittudomén hány bár nyomással összenyomták meg összekalapálták és ez lett belőle:
http://kepfeltoltes.hu/130202/...es.hu_.jpg
A folyamat kb 20 perc.

A lengőkar javítás az hasonlóképpen megy új gumiharang de ott nem marták ki mint a 4-est hanem valamit csiszolt meg fúrt rajta alulról, sajnos a 4-esre koncentráltam és ezt a másik gépen csinálták...
ez lett:
http://kepfeltoltes.hu/130202/...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130202/...es.hu_.jpg

folyamat kb 15 perc.

Összesen max 1,5 óra volt a javítása a lengőkaroknak ami így került 32e HUF-ba.

A ki-be szerelésre a műhelyben 2 megkezdett róát fizettem ami 11e HUF volt.

Remélem tudtam segíteni

Csáó

BBali


köszi, nagyon bőséges. csak én ahogy nézem, ez nem alu lengőkar, hanem acél. ls az acélban, mint E36-nál is présgéppel cserélhető. de alunál necces, csak meyle HD-ban cserélhető, legalábbis ezt mondják... futóművet nem is állítattad?
de majd lehet telefonon felhívom őket.
nekem ilyen:

YELLOW Elküldve: 2013-02-02 15:48 Autóvásárlás

djhulk írta: Na leszaladtam a garázsba és lőttem 3 képet a motorról, a galériámban látjátok feltöltve. Egy kicsit más, mint amilyen képet ti küldtetek.
A műanyag burkolat rajta van a négyszögletű olajsapkán, jó erősen le kellett nyomnom hogy a sapkát el tudjam benne fordítani, de sikerült. Járó motornál is kipróbáltam az olajsapkát letekerni, ilyenkor elkezdett furán járni a motor, mintha szakaszosabb lett volna, egyértelműen megváltozott, olyan darabos lett. Ez mit jelenthet és vmi köze van-e a service engine soon lámpához szerintetek?


szerintem neked az a burkolat nincs a helyén, lejejbb kell nyomni, vagy vedd le ha lejön... aztán az olajsapka tekerés. iylen motrot még nem is láttam. érdekes ez az amcsi kiadás...
ha megváltozott a járás, akkor nem a kartergáz szellőztető szeleppel van gond.

YELLOW Elküldve: 2013-02-02 14:50 Autóvásárlás

anubisz írta:
djhulk írta:
anubisz írta:
djhulk írta:
jrtom írta:
djhulk írta: Megint felvillant a CHECK ENGINE SOON lámpa.. Az autósboltban kiolvasta a srác egy eszközzel és azt mondta a, hogy vmi karterszűrőnek van nyavalyája, ami a benzineseknél rendszeresen elő szokott jönni 100ezrenként, ebben meg pont annyi van... Mennyire SOS ezt cserélni és mibe fájhat egy ilyen? Mit befolyásolhat egyáltalán? Továbbra is e46 325i...


Igen, elszokott szakadni benne a membrán, de a chek lámpa akkor világít inkább ha valahol falsot szív a motor. Van egy gumicső ami a nívópálcától megy a karterszellőztető szelep aljára az szokott kijukadni mert széteszi az olaj.
Ha járó motornál letekered az olajbeöntősapkát akkor megváltozik a motor járása?


Hmm.. ha lehűlt a motor majd kipróbálom. Habár az előbb néztem és a műanyagburkolatot is le kell pattintani a motorról ahhoz, hogy az olajsapkát letekerjem de amúgy frankón járó motornál le lehet azt tekerni, nem fog kifröccsenni vagy ilyesmi?


nem sok kocsid volt még


volt már 2, de eddig egyikhez sem kellett soha hozzányúlni.. remélem ezzel sem csak egy plusz bajt vettem a nyakamba.


milyen burkolatot kell levenni,az olajsapka kitekerése végett? Nem M54 motor van benne, 6 hengeres?


ezt én sem értem fordítani kell egy fél, vagy 3/4 fordulatot, és a kupakja kinyílik.

YELLOW Elküldve: 2013-02-02 13:51 Elsõ lengõkar hátsó szilent

ateszka86 írta:

yellow ha érden jarsz igyunk meg egy kávét


nem kávézom, nem iszom alkoholt. bambi az oké
mikor vettem az autót, akkor elkeveredtem érdre, kicsit hamar mentem le az autópályáról

YELLOW Elküldve: 2013-02-02 13:30 Elsõ lengõkar hátsó szilent

jrtom írta:
YELLOW írta:
jrtom írta:
YELLOW írta:
bbali81 írta:

Csáó,

Látom érd-en laksz akkor a lengőkarokat csináltasd meg itt: http://www.gombfejjavitas.firmcenter.com/

Nem hittem volna, hogy fel lehet újítani a lengőkarokat míg nem láttam a saját szemmemel a komplett folyamatot. Kéretm én is ajánlatot a BMW-től a lengőkar cserére: 125e/oldal majd utángyártott lett volna 80e/oldal és végül érd-en: 16e/oldal
Én itt csináltattam és már azóta benne van 10e a kocsiba semmi baja

Persze mindenki egyénileg dönti el de nekem special kurvára nem volt kedvem kifizetni 250e-t ezért...

üdv:
BBali


engem azért érdekelne ennek a menete. hogy konkrétan mit újítanak rajta? talpas csere vagy mi? mert én úgy tudom azt csak a Meyle HD-nál lehet. vagy csak annyit takar, hogy a szilentblokkba sütnek új gumit? vagy mi vagy hogy? ha láttad mit művelnek, akkor írd már le lécci!


Érden nekem is csináltak lengőkart, ők nem a gumiszilenttel foglalkotnak hanem a talpasgömbfejeket cserélik ki, külsőt belsőt egyaránt. Nekem még 10 ezer volt egy lengőkar renoválás amibe ugye két talpas van.


nah jó de egy gyárin, hogy? ezt még mindig nem értem, hogy tudják felújítani, hogy az tutti legyen? mert ugye pl E36-nál ki lehetett préselni, de itt nekünk nem...


Hívd fel őket és ha elmondják hogyan csinálják akkor otthon Te is megtudod csinálni
Amúgy amikor visszakaptam olyan volt mint az új. Faszán levolt pucolva és nem láttam rajta semmi barkácsolás nyomot, jaaa és ugyan azt a lengőkart kaptam vissza, megjelöltem. Mentem vele 40 ezret és nem volt semmi baja.


na mer én pont ezzel fogok kínlódni itthon... normális aknám sincs. bbali lenen jó ha leírná, hisz ő ott volt azt mondta. engem tényleg csak az érdekel, hogy hogyan újítják fel. mert én is szívesebben újítanám, bár az kérdéses, hogy a kiveszem, hogy tudják addig tárolni az autóm, amíg megcsinálják. azt sem tudom mennyi idő, mert mondjuk futárral elküldetném. vagy ha nem sokidő és ők is ki/be szerelik, akkor akár egy pesti úttal betervezem...

YELLOW Elküldve: 2013-02-02 13:21 Elsõ lengõkar hátsó szilent

jrtom írta:
YELLOW írta:
bbali81 írta:

Csáó,

Látom érd-en laksz akkor a lengőkarokat csináltasd meg itt: http://www.gombfejjavitas.firmcenter.com/

Nem hittem volna, hogy fel lehet újítani a lengőkarokat míg nem láttam a saját szemmemel a komplett folyamatot. Kéretm én is ajánlatot a BMW-től a lengőkar cserére: 125e/oldal majd utángyártott lett volna 80e/oldal és végül érd-en: 16e/oldal
Én itt csináltattam és már azóta benne van 10e a kocsiba semmi baja

Persze mindenki egyénileg dönti el de nekem special kurvára nem volt kedvem kifizetni 250e-t ezért...

üdv:
BBali


engem azért érdekelne ennek a menete. hogy konkrétan mit újítanak rajta? talpas csere vagy mi? mert én úgy tudom azt csak a Meyle HD-nál lehet. vagy csak annyit takar, hogy a szilentblokkba sütnek új gumit? vagy mi vagy hogy? ha láttad mit művelnek, akkor írd már le lécci!


Érden nekem is csináltak lengőkart, ők nem a gumiszilenttel foglalkotnak hanem a talpasgömbfejeket cserélik ki, külsőt belsőt egyaránt. Nekem még 10 ezer volt egy lengőkar renoválás amibe ugye két talpas van.


nah jó de egy gyárin, hogy? ezt még mindig nem értem, hogy tudják felújítani, hogy az tutti legyen? mert ugye pl E36-nál ki lehetett préselni, de itt nekünk nem...

YELLOW Elküldve: 2013-02-02 13:11 Elsõ lengõkar hátsó szilent

bbali81 írta:

Csáó,

Látom érd-en laksz akkor a lengőkarokat csináltasd meg itt: http://www.gombfejjavitas.firmcenter.com/

Nem hittem volna, hogy fel lehet újítani a lengőkarokat míg nem láttam a saját szemmemel a komplett folyamatot. Kéretm én is ajánlatot a BMW-től a lengőkar cserére: 125e/oldal majd utángyártott lett volna 80e/oldal és végül érd-en: 16e/oldal
Én itt csináltattam és már azóta benne van 10e a kocsiba semmi baja

Persze mindenki egyénileg dönti el de nekem special kurvára nem volt kedvem kifizetni 250e-t ezért...

üdv:
BBali


engem azért érdekelne ennek a menete. hogy konkrétan mit újítanak rajta? talpas csere vagy mi? mert én úgy tudom azt csak a Meyle HD-nál lehet. vagy csak annyit takar, hogy a szilentblokkba sütnek új gumit? vagy mi vagy hogy? ha láttad mit művelnek, akkor írd már le lécci!

YELLOW Elküldve: 2013-02-02 13:07 Autóvásárlás

djhulk írta: Megint felvillant a CHECK ENGINE SOON lámpa.. Az autósboltban kiolvasta a srác egy eszközzel és azt mondta a, hogy vmi karterszűrőnek van nyavalyája, ami a benzineseknél rendszeresen elő szokott jönni 100ezrenként, ebben meg pont annyi van... Mennyire SOS ezt cserélni és mibe fájhat egy ilyen? Mit befolyásolhat egyáltalán? Továbbra is e46 325i...


hát ez pont dízeleknél szokás... nem valószínű, hogy ennyire nagy hibát produkálna. annak vannak előzményei, ha elkezd koszolódni.

YELLOW Elküldve: 2013-02-02 11:07 Autóvásárlás

si3rrabravo írta: Kasza meg árul egy alpina coupet 98ast, 3,25milláért! Legalábbis az oldalán láttam. Nem gondoltam volna, hogy ilyen árban mérik ezeket!


akinek az egyedi limitált dolgok jönnek be, annak biztos megéri. ha milliárdos lennék és simán ugranék az ilyenekre. mondjuk én annyira nem vagyok alpina párti (és itt az autóra gondolok), de elfogadnám

YELLOW Elküldve: 2013-02-02 10:14 Gepi polirozas

GeriE46 írta: Sziasztok Fényező vagyok és van rengeteg 3m es Bontatlan Csiszolópapírom eladó ha érdekel valakit...

600-800-2000-3000

3000- es 150mm , 75mm Trizact

Ha valaki nem tudná esetleg a 3000 es a legfinomabb csiszoló korong amivel polírozás előtt kell áthúzni a kocsit.

6 fajta Polírpaszta gépi és kézi is egyaránt...

A kézi pasztákhoz van mikroszálas kendőm is 3m es ezeknél az anyagoknál gép nélkül is csodát lehet művelni a fényezéssel...


figyi már. ha hirdetni akarsz, akkor adj fel hirdetést...

YELLOW Elküldve: 2013-02-02 10:01 Autóvásárlás

djhulk írta:
YELLOW írta:
djhulk írta: Megvettem ma az autót és haza is hoztam nem rossz...
Ami feltűnt, hogy a bal oldali bajuszkapcsolót hiába nyomkodom oldalról, nem történik semmi, a fedélzeti számítógépet nem lehet kapcsolgatni. Az előző tulaj szerint be kell tanítani egy szervizben és menni fog. A másik a Fahrenheites klímakijelző.. Említettétek, hogy ezt elvileg műszerrel át lehet állítani, abban tudtok segíteni, hogy kihez fordulhatnék ez ügyben?


hát azért furcsa, hogy nem működik a gomb... ha gyárilag van benne, márpedig a széles extralista miatt biztos gyári, akkor annak fel kell lennie programozva. akkor nem működik, ha az indexkar utólag lett beépítve, akkor valóban kódolni kell.
mint írtam az ilyen dolgokra van BMW szervíz.

mivel budapesti vagy, talán a mobilgumi.hu oldalon lévő számot hívd fel, szerintem fog tudni segíteni olcsóbban mint egy szervíz.


Hát köszi, tegnap voltam is a "mobilgumis" srácnál ahogy tanácsoltad és fél óra alatt ág is ütött mindent a kocsin... Celsiusos lett a klíma, beprogramozta a bajuszkapcsolót, sőőőt: az eddig megtett össz mérföldet mostantól km-ben mutatja (így van benne94.000km), a fogyasztás is l/100km lett és az átlagsebesség is km/h.. úgyhogy nagyon fasza tanácsot kaptam, mindezt fillérekért megcsinálta nekem, erősen ajánlom mindenkinek és KÖSZÖNÖM a segítséget!


örülök neki.

YELLOW Elküldve: 2013-02-01 22:13 Autóvásárlás

akkor erre az árra ki mit mond?
http://www.hasznaltauto.hu/aut...36-6391373

YELLOW Elküldve: 2013-02-01 20:42 Műszerfal kijelzés

kory05 írta:
YELLOW írta: na itt a titkos menü E36-ra. kb ugyanaz, mint E46, valszeg minden ugyanott van

4 = age of car in days
5 = SI evaluation factor: n = 0 or 1 (over-rev), t= 0 or 1 (engine temp over heat) Fuel level and coolant temp.
6 = Displays hexadec codes relating to gauge position:
Fuel Gauge Hex value
Check out the link in the info for more information.
7= digital tach
8= current speed in km/h

VIDEO



erre a videóra már én is rá bukkantam tegnap vagy tegnap előtt. de nem igazán tudok angolul és nem nagyon tudtam vele mit kezdeni. így már simán le tudom fordítani fordítóprogrammal! még 1x nagyon köszi!!!


nincs mit. használd bátran a köszönöm gombot

YELLOW Elküldve: 2013-02-01 17:44 Kipufogó

Striker írta:
YELLOW írta:
ateszka86 írta:
Jonerto írta:
Striker írta: Sziasztok!
SEgítséget szeretnék kérni ma le lett cserélve a hátsó dobom 1 sport dobra és mikor alánézett a szerelő azt mondta hogy a flexi csövemnél kifúj, szét van szakadva !
Tudnátok nekem mondani 1 cikkszámot vagy esetleg hogy hol lehet ilyen fexibilis kipufcsövet beszerezni a neten 320d e46r-ra.

Szia.
Nekem is volt ilyen problémám.
Én itt csináltattam meg: http://www.kipufogo.hu/welcome.html
10eFt volt a flexi cső és egy erősített tipust kaptam plusz 10eFt a munkadíj ami nem volt olcsó de egyből fogadtak és megcsinálták. Próbáld meg letelefonálni,hátha elküldik postán.



sziasztok, egyebbkent múszakin belekötnek a sportdobra? Mert én is most szeretnék tetetni.
Nekem is 320d-m van...lett hangbeli változás vmi? milyen dobot tetettél?


ha a tobon van valami plakett, illetve H engedély akkor nem nagyon fogalkoznak vele. ha látszik rajta, hogy nem házi barkács jelleg, akkor nem foglalkoznak vele.


Meg nekem ehhez adtak műbizonylatot is !
MOndjuk nekem gagyinak tünik mert nem plastic kártya csak a papír lap!




hát nem tom. nekem kipufogó klinika által gyártott dobom van. rá van szegecselve egy plakett. nekem nincs hozzá papír, de eddigi 3 műszaki egyikán sem kérték. azt mondták, hogy a dobon rajta van H-sorozatszám és ez elég nekik. gondolom a külföldi dobokra kell papír alapú, hisz azon H jelzés nem igen van

YELLOW Elküldve: 2013-02-01 15:30 Műszerfal kijelzés

na itt a titkos menü E36-ra. kb ugyanaz, mint E46, valszeg minden ugyanott van

4 = age of car in days
5 = SI evaluation factor: n = 0 or 1 (over-rev), t= 0 or 1 (engine temp over heat) Fuel level and coolant temp.
6 = Displays hexadec codes relating to gauge position:
Fuel Gauge Hex value
Check out the link in the info for more information.
7= digital tach
8= current speed in km/h


YouTube videó