Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2012-12-01 07:07 Fékezéskor remeg az auto

Pistamann írta:
Pistamann írta:
YELLOW írta:
Pistamann írta: Sziasztok

Látom már kiveséztétek a problémát, ezért elképzelhető hogy a megoldás a sorok között van. De azért leírnám a problémámat:

finom fékezéskor kicsit remeg a kormány, ha erőteljesebben fékezek akkor minden normális. A fék szépen és halkan fog. A kormány főleg bal oldalon érzékenyebb, könnyebben elvezeti az úthiba. Ugyanakkor ha balra kanyarodok akkor finoman tartom a kormány. Ha jobbra kanyarodok akkor kicsivel több erővel kell tartanom a kormányt. Kis fordulatszámnál de kb 70-100 km óráig remeg a kormány, főleg a bal oldal. Ha begyorsítok akkor a kocsi siklik, a kormány egyáltalán nem remeg (gondolom a szervo bekeményít)az úttartás egyenes lesz és az utazás kényelmes. A baj nem olyan nagy, de roppant idegesítő.

Lengéscsillapítók 90%, új stabrúdak, új lengőkarok, új szilentek, futómű állítva, gumik újak, felni átnézve, motortartó gumibakok cserélve. A féktárcsa/pofa tuti nem a legjobbak, nem kopottak csak gagyik.

Van vmi tipp?


hát ha az egyik irányba jobb tekerni si, akkor ott a kormánymű átengedi az olajat. nem tart ellennyomást eleget. szerintem. picit mindentől rázhat, de pont azért remeg be a kormány, mert két oldalról nincs kiegyenlítve a rásegítés nyomása, az egyik oldalon elmegy egy picit. szerintem.


Akkor ez milyen alkatrészt takar?


Szóval megoldódott a probléma. A fékezéskori remegés a fék hibája volt. De a menet közbeni remegés a kormánymű hibája volt. Kicsit lógott....nem nagyon, csak hogy idegesítsen, és a kormányt a kis úthibák is elvezessék...ÉS nagyjából most minden megoldódott. A kormánymű 40 pénz a fék egy másik 40-es volt.



de kormányművet vettél bele, vagy a felújítása volt 40? mondjuk van valami csavar, ami kis kottyanás esetán segít, ha húznak rajta. ha nálad így volt, akkor lehúztak....

YELLOW Elküldve: 2012-11-30 16:01 Autóvásárlás

csbalu írta:

Beszarok... Király vagy Pajtás!


óóó kössz! igazán nem kellett volna emlékeztetned
örülök, hogy végre felnyílt a szemed

szerk.: jah és csak ezért nem kell beszarnod

YELLOW Elküldve: 2012-11-30 13:23 Autóvásárlás

vivaladiesel írta:
Szabi81 írta: Sziasztok,

tanácsot szeretnék kérni tőletek, illetve információt azoktól akiknek volt már dolga hasonló autókkal.
A közeljövőben tervezek BMW vásárlást, elsősorban a 3-as széria E46-os érdekel 1999-2006 gyártásúak, benzinesek.
Mennyit fogyasztanak ezek az autók? Ha jól tudom akkor benzinesben 1.6-os a legkisebb motor, mennyivel fogyaszt többet az 1.9, 2.0, 2.3 vagy akár ennél nagyobb?
Illetve mire kell különösen figyelni vásárlásnál? Tipikus hibák, egyebek?
Előre is köszi!

Szabi


Azt tudnod kell, hogy a kis varrógép 1,6-os motor is benyeli ugyanazt az üzemanyag-mennyiséget mint egy 2,0-ás.
Ennek az az oka, hogy mivel gyenge a motor ezért pörgetni kell ahhoz, hogy megfelelően vigye a kasznit. Ilyenkor pedig zabál.
Egy nagyobb motorral alacsonyabb fordulaton is fel lehet venni a forgalom ritmusát. Tehát ha furcsán is hangzik jobban megéri nagyobb motorral venni. (a gyári fogyasztás adatokat hagyd figyelmen kívül...)
Egy másik példa: A IV. Golf 1,4-es motorral simán benyeli a 8-9 litert miközben az ugyanaz az autó 1,6-os motorral megelégszik 7,5-el.

Megmondom őszintén, hogy én a fentiek tudatában minimum 320i-t de inkább 323i-t vagy 328i-t vennék. Ha úgy adódik, azzal már lehet csapatni rendesen.


azé eszi meg a 1.6-os mert az 1.9-es
én meg pont ennek tudatában sem a 1.6 (1.9) sem a 2.0-át nem venném, hanem akkor már 2.5 és ha kedvem van, akkor 2.8 lesz belőle.
vagy venni újabb 1.8-ast (mint nékem), amivel lehet gazdaságosan is járni, de nem is megy rosszul. a sima 150 lovas 2.0, számomra semmivel nem jobb (saját tapasztalat), és ha gond van, kevesebb kell bele mindenből szerény véleményem szerint...

YELLOW Elküldve: 2012-11-30 13:18 BMW autókulcs

kempelen írta:
YELLOW írta:

1. bemész egy BMW szervízbe és a kulcs sorozatszáma alapján hoznak neked egy újat, ami ehehz az autóhoz van, csak egy központban pihen, direkt ehehz van gyártva tartalékba. ez olyan 45ezer Ft cirka.


Te pedig egy dolgot tehetsz! Ne híresztelj marhaságokat!

Semmilyen kulcs nem pihen sehol. Elméletben gyártanak minden autóhoz egy maximált darabszámot, de csak akkor gyártják le, ha az ügyfél kéri. Frissen az autó adatai alapján, mert a kulcskód bit-ek formájában tárolható.

Ügyfél kéri és két nap alatt legyártják, feljegyzik és a ki csomagon amit kapsz rajta lesz hogy ahhoz az alvázszámhoz hányadik az adott kulcs. Aztán ha majd egyszer eléred az elméleti darabszámot, azt a választ kapod, hogy köszönik a megrendelésed, de ehhez az alvázszámhoz nem gyártanak többet, elérted a limitet.

De sehol soha nem tárolnak kulcsokat. Ha még nem rendeltél a tieid sem pihennek sehol, legfeljebb az autód adataival együtt egy dossziéban.



hát igen qrva nagy hülyéseget írtam, hogy nőne köröm a farkamra....
most ez nagyon lényeg, ezt kellett kiragadni belőle. akkó elméletben létezik. a dolgon tulajdonképpen nem változtat, és nem is ez a lényeg a kedves usernak, hogy most elméletben van, vagy sem. hanem emnnyiért hol tud venni. szerintem.

YELLOW Elküldve: 2012-11-30 07:17 BMW autókulcs

Motyka1148 írta:

Ok, hát minden esetre nagyon köszönöm! Egyébként most hogy ez történt felmerült bennem h jó lenne legalább egy pótkulcs.. erre van vmi javaslatod?


két dolgot tehetsz!

1. bemész egy BMW szervízbe és a kulcs sorozatszáma alapján hoznak neked egy újat, ami ehehz az autóhoz van, csak egy központban pihen, direkt ehehz van gyártva tartalékba. ez olyan 45ezer Ft cirka.

2. állítólag tudják másolni a kulcsokat, talán székesfehérvéron is, elektronikával mindennel együtt. ez kb 15-20ezer Ft (én ebben akkor sem bízok, mégha valaki másoltatott is így és jó lett neki )

YELLOW Elküldve: 2012-11-29 17:11 BMW autókulcs

Motyka1148 írta:
YELLOW írta:
Motyka1148 írta:
YELLOW írta:
Motyka1148 írta: Sziasztok!

Az 1 db rombusz kulcsom egyik pillanatról a másikra nem nyitja -zárja gombnyomásra az ajtókat. Mi lehet a gond? Lemerült az elem? Korábban volt egy E39 em, abban vmi olyasmi volt, h az elemcsere nem tarthat tovább mint... másodperc (már nem emlékszem hány másodperc). Itt is van ez a szabály? Vagy ez már teljesen más eset?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv




szerintem próbálj egy ilyet, ha csak egy távirányítós kulcsod van, akkor egyértelmű meddig tart a móka...

E46 kulcs betanítás:

kulcs be -> gyújtás ráad -> kulcs ki -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust --->>> majd elõvesz másik kulcs -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust


szerk.: a másik, ha rég nem mentél az autóval, akkor hajrá, menni kell vele és az akksi feltöltődik.


Az a baj hogy csak ez az egy kulcsom van... akkor eddig tartott a móka? Azaz nincs mit tenni? Kicsit dilettáns vagyok, azért kérdezek mindent 2 szer, mer ami nektek egyértelmű az nekem sokszor nem az.


NEM!!!!

ennyit csinálj még meg! (mivel csak egy kulcsod van)

E46 kulcs betanítás:

ajtók legyenek bezárva (nem zár szinten, csak becsukva) -> kulcs be -> gyújtás ráad -> kulcs ki -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust



Szuper, ez bejött!!! Újra működik! )) Nagyon köszönöm! Mi lehetett a gond egyébként?


van, hogy néha elfelejti a kulcs az infókat. nem árt néha megcsinálni... lehet szervízbe ha viszed, mindig megcsinálják hivatalosan, ha ott van mind a két kulcs.

YELLOW Elküldve: 2012-11-29 17:07 Mi lehet a baj?

Feladó:

on7air

Tárgy:

segítség


Üzenet:




Szia Yellow,

Köszönöm az eddigi segítséget, olvasgattam a fórumot és láttam, hogy benne voltál egyik üzemanyagos témában is. Ezzel kapcsolatban van nekem egy problémám, amit nem tudok megfejteni és szívesen meghallgatnám a fórumon mit szólnak ehhez viszont nincs jogosultságom postolni :/// Most ezért nem akarok trollkodni minden témában, hogy legyen aktivitásom.

Ha megkérlek, akkor az összeírt anyagot kipostolod nekem a "Mi a baja?" topicba? Leköteleznél vele.

És egyben ha tudsz kérlek olvasd el amit írtam, hátha van egy jó ötleted a megoldásra, mert mi mostmár kezdünk minden fonalat elveszíteni

Íme(megírtam előre mire rájöttem, hogy nem enged postolni :/ )
"
Sziasztok,

Először is köszönöm minden fórum társnak a segítséget, amit még a vásárlás kapcsán olvastam illetve kaptam tőletek. Azóta sikerült megszerezni a gyöngyszememet, ami első BMW-nek teljesen megfelelő, már csak azért is mert motorikusan komolyabb gondokkal nem küzd a gépezet annak ellenére, hogy sok KM, de azért akad mit bütykölni vele.

Lenne egy problémám, amit nem tudunk megfejteni a szerelőmmel együtt, hogy mi lehet, ez pedig az üzemanyag ellátáshoz kapcsolható. Már olvastam külföldi fórumokon erről, hogy a mutató negyed tankot mutat, az autóba 80km-nyi üzemanyag van, a kocsi mégis dadog és leáll. A legtöbb esetben azt tapasztalják, hogy a bal oldali tank csurig van üzemanyaggal, míg a jobb oldaliba semmi.

320i 2000-res évjárat és szeptember, tehát pont a facelift és a régi közötti gép, M54-es motorral.
Amit eddig tudok:
A tünet: A kocsi kb 9 literrel a "vége előtt" lehal üzemanyag hiány miatt. A mutató és a szenzorok OBC tesztel is remekül láthatóan jól működnek, nincs gond se a szint jelzéssel, se azzal, hogy a balba és a jobba mennyi van. Tisztán mutatja, hogy jobbról átcsorgatja a 11 litert barla.

Ha menet közben kinyitom a tanksapkát, hirtelen megindul a rendszer és elindul a folyamat. Ha a tanksapka lecsavarva marad és úgy hagyom, a folyamat már újból nem indul be. (nyomás gondolom)

Az üzemanyag pumpa 3.5 BAR-on üzemel (az ellátás folyamatos), az üzemanyag szűrő már teljesen új a gyárból.

Azt nem tudom, hogy mekkora nyomásnak kéne lenni a visszavezető rendszerből annak érdekében, hogy az átvezető (átnyomó) csőbe elég vákum legyen ahhoz, hogy felkapja a bal tankból az üzemanyagot. Azt gyanítjuk, hogy valami turpisság itt lehet, de a cső elvileg működik mikor a tanksapka levan csavarva egy kis idő után így mechanikai hibára - törésre szakadásra nem gondolunk főleg, hogy át is néztük és nem látszott sérültnek.

A másik kérdés szintén : A rendszer működése alapján a bal tank létezik, hogy üres egy bizonyos idő után, hogyha a már csak a jobbot használja az autó ? (ergo gondolom a visszafolyás végett decik maradnak benne, de amúgy száraz)

Ha valakinek van ötlete, hogy mitől nem emeli át balról jobbra összeállított formában kérlek segítsen. :
"

Bocsánat a hosszért. Köszönöm

YELLOW Elküldve: 2012-11-29 16:53 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

ateszka86 írta:
YELLOW írta:
ateszka86 írta: sziasztok! Légtömegmérő gondom van, a szerelőmnek lenne egy BOSCH 1éves nagyon max 15ezer km futott légtömegmérője 20ezerért ide adná,de azt mondta hogy szoftver kell a kocsira újat rakjon...ami még 14ezer...mások pedig azt mondták nem kell szoftvert frissíteni...ezen most hogy igazodjam el? köszi a segítséget előre is.


és biztos, hogy a légtömegmérőd szar? ha lehúzod a csatiját, akkor nincs hibajelenség?
semmit nem kell elvileg programozni, ha ugyanolyanról van szó, mint ami bele való. ez a behúzás része. olcsón megkecsegtet egy alkatrészt, aztán még x ezerért ezt meg azt kell csinálni rajta....


a teszt kimutatta, de most 7vegen egyik haver légtömegmérőjét berakjuk és megnezzuk akkor mit mutat. Meg kitakaritjuk az egr szelepet is. néztem az unixnal is az enyémbe valot és ott is irta h kell szoftolni...szoval nem tudom. akkro ah ugy van csak modnjam h rakja be és kész hagyja ugy?


én megmondom őszintén, itt még nem olvastam ilyet, hogy szoftverelni kéne.
bár ha jobban belegondolok, ugye ahány féle, elvileg mindegyik eltér egymástól. lehet ezt kell korrekciózni a szoftverben.

de majd megmondják, aki jobban ért hozzá,

YELLOW Elküldve: 2012-11-29 16:42 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

ateszka86 írta: sziasztok! Légtömegmérő gondom van, a szerelőmnek lenne egy BOSCH 1éves nagyon max 15ezer km futott légtömegmérője 20ezerért ide adná,de azt mondta hogy szoftver kell a kocsira újat rakjon...ami még 14ezer...mások pedig azt mondták nem kell szoftvert frissíteni...ezen most hogy igazodjam el? köszi a segítséget előre is.


és biztos, hogy a légtömegmérőd szar? ha lehúzod a csatiját, akkor nincs hibajelenség?
semmit nem kell elvileg programozni, ha ugyanolyanról van szó, mint ami bele való. ez a behúzás része. olcsón megkecsegtet egy alkatrészt, aztán még x ezerért ezt meg azt kell csinálni rajta....

YELLOW Elküldve: 2012-11-29 16:13 BMW autókulcs

Motyka1148 írta:

Köszi!

Ez nagyon hasznos volt! Üdv



szét ne szedd már a kulcsot... olvass egyel visszább (istenem....)

"ennyit csinálj még meg! (mivel csak egy kulcsod van)

E46 kulcs betanítás:

ajtók legyenek bezárva (nem zár szinten, csak becsukva) -> kulcs be -> gyújtás ráad -> kulcs ki -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust"

ha a tanítás nem segít (persze ha nem rontod el ami le van írva), az után kezd el szétszedni esetleg. nem ejtetted le véletlen mostanában a kulcsot?

YELLOW Elküldve: 2012-11-29 16:08 E46 futómű állítás

zoley88 írta:
YELLOW írta:
zoley88 írta: felraktam a vadiúj téligumikat (Hankook winter icept 205/55 r16) és ezzel is húz természetesen. mindegy elviszem a szervizbe állítani, mert ez már idegesítő. Mindegy milyen út, nem egyenes.


én próbáltam már sok mindent. de egyenes úton, amikor oldalszél sincs pl 100-nél nyomok satu, vagy lájtosabb féket még akkor sem húz semerre. viszont amint az út lejt valamerre, akkor megy utána, a lejtés mértékétől függően. (225/245) a téli 195-nél gyári ET-jű felninél már nagyon gyengén érezni csak, de némely nyomvájú így is vinné. az élet szép, Mo-n élni jóóóó....



sok utón mentem, van hogy még szembe is átmentem ha meg tudtam tenni hogy a lejtés miatt-e, de nem. MINDIG ez van, egyenes út, akár autópálya, akármi, és balra kell tartani a kormány, mert ha egyenesen fogom, teljesen mindegy hol, bevisz az árokba.


hát igen ott sz@r valami....

YELLOW Elküldve: 2012-11-29 16:06 BMW autókulcs

Motyka1148 írta:
YELLOW írta:
Motyka1148 írta: Sziasztok!

Az 1 db rombusz kulcsom egyik pillanatról a másikra nem nyitja -zárja gombnyomásra az ajtókat. Mi lehet a gond? Lemerült az elem? Korábban volt egy E39 em, abban vmi olyasmi volt, h az elemcsere nem tarthat tovább mint... másodperc (már nem emlékszem hány másodperc). Itt is van ez a szabály? Vagy ez már teljesen más eset?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv




szerintem próbálj egy ilyet, ha csak egy távirányítós kulcsod van, akkor egyértelmű meddig tart a móka...

E46 kulcs betanítás:

kulcs be -> gyújtás ráad -> kulcs ki -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust --->>> majd elõvesz másik kulcs -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust


szerk.: a másik, ha rég nem mentél az autóval, akkor hajrá, menni kell vele és az akksi feltöltődik.


Az a baj hogy csak ez az egy kulcsom van... akkor eddig tartott a móka? Azaz nincs mit tenni? Kicsit dilettáns vagyok, azért kérdezek mindent 2 szer, mer ami nektek egyértelmű az nekem sokszor nem az.


NEM!!!!

ennyit csinálj még meg! (mivel csak egy kulcsod van)

E46 kulcs betanítás:

ajtók legyenek bezárva (nem zár szinten, csak becsukva) -> kulcs be -> gyújtás ráad -> kulcs ki -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust

YELLOW Elküldve: 2012-11-29 13:49 BMW autókulcs

Motyka1148 írta: Sziasztok!

Az 1 db rombusz kulcsom egyik pillanatról a másikra nem nyitja -zárja gombnyomásra az ajtókat. Mi lehet a gond? Lemerült az elem? Korábban volt egy E39 em, abban vmi olyasmi volt, h az elemcsere nem tarthat tovább mint... másodperc (már nem emlékszem hány másodperc). Itt is van ez a szabály? Vagy ez már teljesen más eset?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv




szerintem próbálj egy ilyet, ha csak egy távirányítós kulcsod van, akkor egyértelmű meddig tart a móka...

E46 kulcs betanítás:

kulcs be -> gyújtás ráad -> kulcs ki -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust --->>> majd elõvesz másik kulcs -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust


szerk.: a másik, ha rég nem mentél az autóval, akkor hajrá, menni kell vele és az akksi feltöltődik.

YELLOW Elküldve: 2012-11-29 09:23 utastér, belsőtér hangok, zörejek, jelenségek

Roli888 írta:
YELLOW írta:
Roli888 írta: Hellosztok!
Nem tudja valaki hogy egy 1996-os E36-os 318i Brömösben, hogy kell leszedni a hátsó ülés támláját? Biztonsági öv kapcsolóját szeretném kicserélni és szerintem máshogy nem lehet csak ha leszedem a háttámlát! Utána tudok csak hozzáférni ahhoz a műanyag burkolathoz ami a küszöb mentén fut és eltakarja a rést a biztonsági öv kapcsolója és a kaszni közt. Ennek a műanyag elemnek egyik vége patentos a másik csavaros. Sajna a csavaros van a háttámla mögött.


ez a topic leginkább a hang jelenségek miatt hoztam létre, de legyen

oldalról felső szélső sarkokban kell benyúlni, és letépni a támlát. erős patent fogja. legalábbis így rémlik egy haver E36-jában, de E46-ban is ilyen.


Megnézzük ma. Remélem csak letudjuk szedni! Bocsánat a rossz topik választásért


igazából mindegy, mert azt hittem van erre topic, de nincs. pedig mintha rémlett volna szóval nem para

YELLOW Elküldve: 2012-11-29 07:27 E46 futómű állítás

zoley88 írta: felraktam a vadiúj téligumikat (Hankook winter icept 205/55 r16) és ezzel is húz természetesen. mindegy elviszem a szervizbe állítani, mert ez már idegesítő. Mindegy milyen út, nem egyenes.


én próbáltam már sok mindent. de egyenes úton, amikor oldalszél sincs pl 100-nél nyomok satu, vagy lájtosabb féket még akkor sem húz semerre. viszont amint az út lejt valamerre, akkor megy utána, a lejtés mértékétől függően. (225/245) a téli 195-nél gyári ET-jű felninél már nagyon gyengén érezni csak, de némely nyomvájú így is vinné. az élet szép, Mo-n élni jóóóó....