Vimbymbolade írta:
Sziasztok!
A következő hónaptól Németországban fogok élni és az elkövetkezendő időkben szeretnék arrafele egy E46-os BMW-t venni, ott is lenne regisztrálva és alapvetően használva. Mindenképpen benzinest szeretnék, 325i-ben gondolkodom jelenleg és a megvételre 6000-8000 euró közti összeget tudnék szánni. Az autoscout24.de oldalt már böngészgettem, valamint általános tanácsok szempontjából olvasgattam ezt a fórumot. Mivel eléggé laikusnak számítok, szeretnék először a használt E46-os beszerzésével kapcsolatos dolgokról kiterjedten informálódni. A vásárlást sem sietném el, igazából akár jövő tavaszig is várhat. Az autót elsősorban családi kirándulásokhoz, Németországon belüli utazgatáshoz és évente egyszer-kétszer hazautazáshoz használnám.
Amiben a konkrét tanácsotokat szeretném kérni, az maga a németországi vásárlás.
Néhány kérdés:
Érdemesebb-e ott is inkább magánszemélytől, vagy van értelme autókereskedésből venni? Némely hirdetésnél (kereskedő) írnak ilyet, hogy 1 év garancia? Ennek van-e értelme, vagy csak parasztvakítás? Szokás-e/érdemes-e/lehet-e egy németországi autó megnézésénél rétegvastagságmérőzni, hibakódokat kiolvasni? Egyáltalán egy németországi vásárlásnál van-e bármi specifikus, amire oda kell figyelni? (pl. rozsdát többen is emlegettétek a sózot utak miatt). Nagyon sok hirdetésnél egy 10 éves E46-osnál is 100-150 ezer km körüli értékeket tüntetnek fel, ezeknek mennyire lehet hinni? Pl. : ez a 325i
Válaszaitokat előre is köszönöm!
képek alapján lehet valós a km. ám ott is tekergetik sok esetben, főleg a török, román autókereskedők. őket nagy ívben kerülni kell. észre fogod venni melyik azok, vagy a cég nevéből, vagy az ottani emberekről.
célszerűbb itt is magánszemélytől venni. hisz gondolj bele. németországban nem annyira jellemző, hogy egy ottani újonnan vett autónak több tulaja van. ott a magánszemély ha eladja, az általában nem ott talál gazdára, tehát első tulajos autót egyszerűbb venni. az sem feltétlen igaz, hogy kint 3 évente cserélik az autót. ha egyszr bevállt valami és nincs vele gond, akkor simán 10 évig is használják. az első tulaj azért is jó, mert ha meglátod és beszélsz vele, akkor le lehet szűrni, vajon milyen lehetett az autó múltja. természetesen lehet vinni diag-ot, vagy rétegmérőt, de kint a magánszemély sokkal nyíltabb mint idehaza. ott nem sumákolnak el semmit. az sem feltétlen igaz, hogy kint sokat mennek az autókkal. E46 esetében akkoriban sokan második autónak vették, így valószínűbb a keveset futott autó. igaz ezeknek nagytöbbségében női soförjük volt, ami vagy jó vagy nem.
én mindenképp magánszemélytől való vásárlásra bíztatlak.