Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2012-07-31 06:36 Segítsetek!

Morzsi87 írta: Üdv Mindenki

Egy 2003/11-es BMW E46 330D Automatam van. A problémám a következő: 1 hónapja kezdte el, hogy 100 km/h-ás kigyorsításról alul, középen furcsa "rángató, vagy inkább rúgó" érzés volt tapasztalható. Idő közben rájöttem hogy 2000 és 2500as fordulat között jön elő a hiba, ugyanis nagyobb gázadásnál ez nem jelentkezik. Sajnos a dolog tovább súlyosbodott, mert szerintem összefüggésben van a következő hibával. Ma menet közben a műszerfelon a "D" betű mellett kigyulladt egy fogaskerék ikon a közepén egy felkiáltó jellel, és miután megálltam az autóval először nagyon nehezen, azután pedig egyáltalán nem lett hajtás. 10-15 mp-es pihentetés(Autó leállít) után egy 50 méter megtételére képes a jármű, utána pedig ismét pihenő. Ön szerintetek milyen jellegű hibával állok szemben?

Köszi előre is!


egy ismerős E39 525da-jabn ugyanez volt. neki kint 900ojróba került a művelet, a kihajtásnál valami szimering. a váltó alatt olaj folt volt.
miután ezt megcsinálták, alig ment 5ezer km-t majd jött az általad leírt jelenség. 320ojró ismét valami elektromos kütyü állandóan hibajelet küldött, ezért állt meg, ugyanúgy nem volt kihajtás. sajnos többet nem tudtam belőle kiszedni, mert mondhatni laikus az egészhez.

YELLOW Elküldve: 2012-07-30 17:09 Segítsetek!

valter320d írta:
YELLOW írta:

akkor ugye ha kimegy egy izzó, akkor szakadás van, azaz végtelen nagy az ellenállás. mivel a LED fogyasztása kisebb, mert kisebb az ellenállása is, ezért akkor jelezni nem jelzi, viszont a kisebb értékű ellenállás miatt gyorsabban villog. szerintem kell ellenállás bele. mindenképp.


Így igaz


közben szerkesztettem a kommentem

YELLOW Elküldve: 2012-07-30 16:48 Segítsetek!

valter320d írta:
YELLOW írta:
valter320d írta:
YELLOW írta:
valter320d írta:
YELLOW írta:
valter320d írta: Hello mindenki
olyan problémaám van,olvastam róla valahol itt csak már nem találom,kicsréltem az első indexet ledesre és bekapcsolom gyorsabban villog mint a rendes izzó! mMiért???? csinál valami bajt???


azért villog gyorsabban, mert kisebb a fogyasztása, ezáltal a rendszer ellenőrzéskor más értéket mér a körön. olyan mintha ki lenne égve. a műszerfalon is jeleznie kéne az autó piktogramnak. kell neki előtét ellenállás. hogy mekkora ne kérdezd, ki kellene számolni, vagy aki már tett be az megtudja mondani.


Dobtam 1 köszit holnap megyek be Mikihez Nyiregyre háha ő meg tudja mondani!

De ugye ez nem csinál galibát?


hátha úgy van az index relé hamarabb kifinghat... mármint gondolom, hogy itt még relés... de ne parázz holnapifg kibírja...

most néztem nem jelez semmit a müszerfalon!

mármint hibát



az furcsa. azt mutatja ha az ajtó nyitva van? mert lehet diaggal ki lett kapcsolva a hidegteszt és ezért nem jelzi a lámpákat, de úgy tudom attól ugyanúgy gyorsan villog ha valamelyikkel gond van.


igen jelzi ha kinyitom az ajtót,és igen jelzi azt is ha kimegy az izzó mert 2 hónapja cseréltem izzókat a balos kiment és jelezte rögtön!Hát nemtom
Ötlet???


akkor ugye ha kimegy egy izzó, akkor szakadás van, azaz végtelen nagy az ellenállás. mivel a LED fogyasztása kisebb, mert kisebb az ellenállása is, ezért akkor jelezni nem jelzi, viszont a kisebb értékű ellenállás miatt gyorsabban villog. szerintem kell ellenállás bele. mindenképp.

szerk: ha már mész Mikihez kérdezd már meg a kulcsmásolásos témát, Ő mit tud róla...

YELLOW Elküldve: 2012-07-30 16:38 Segítsetek!

valter320d írta:
YELLOW írta:
valter320d írta:
YELLOW írta:
valter320d írta: Hello mindenki
olyan problémaám van,olvastam róla valahol itt csak már nem találom,kicsréltem az első indexet ledesre és bekapcsolom gyorsabban villog mint a rendes izzó! mMiért???? csinál valami bajt???


azért villog gyorsabban, mert kisebb a fogyasztása, ezáltal a rendszer ellenőrzéskor más értéket mér a körön. olyan mintha ki lenne égve. a műszerfalon is jeleznie kéne az autó piktogramnak. kell neki előtét ellenállás. hogy mekkora ne kérdezd, ki kellene számolni, vagy aki már tett be az megtudja mondani.


Dobtam 1 köszit holnap megyek be Mikihez Nyiregyre háha ő meg tudja mondani!

De ugye ez nem csinál galibát?


hátha úgy van az index relé hamarabb kifinghat... mármint gondolom, hogy itt még relés... de ne parázz holnapifg kibírja...

most néztem nem jelez semmit a müszerfalon!

mármint hibát



az furcsa. azt mutatja ha az ajtó nyitva van? mert lehet diaggal ki lett kapcsolva a hidegteszt és ezért nem jelzi a lámpákat, de úgy tudom attól ugyanúgy gyorsan villog ha valamelyikkel gond van.

YELLOW Elküldve: 2012-07-30 16:29 Segítsetek!

valter320d írta:
YELLOW írta:
valter320d írta: Hello mindenki
olyan problémaám van,olvastam róla valahol itt csak már nem találom,kicsréltem az első indexet ledesre és bekapcsolom gyorsabban villog mint a rendes izzó! mMiért???? csinál valami bajt???


azért villog gyorsabban, mert kisebb a fogyasztása, ezáltal a rendszer ellenőrzéskor más értéket mér a körön. olyan mintha ki lenne égve. a műszerfalon is jeleznie kéne az autó piktogramnak. kell neki előtét ellenállás. hogy mekkora ne kérdezd, ki kellene számolni, vagy aki már tett be az megtudja mondani.


Dobtam 1 köszit holnap megyek be Mikihez Nyiregyre háha ő meg tudja mondani!

De ugye ez nem csinál galibát?


hátha úgy van az index relé hamarabb kifinghat... mármint gondolom, hogy itt még relés... de ne parázz holnapifg kibírja...

YELLOW Elküldve: 2012-07-30 16:13 Társalgó

kempelen írta:
valter320d írta: Ne haragudjatok srácok nem akartam ekkora vitát ebböl.


Höhöhöööö ne vedd fel. Nincs az a téma a világon, amiből yellow az ő nézőpontja szerint kiválóan ki ne tudná magát mosdatni.

Ha ma azt mondaná a kakaót szereti, holnap tuti elhitetné veled, hogy tegnap azt hajtogatta neked hogy a kávét imádja és te lennél a hülye.



a legelején is ugyanazt írtam, mint eddig. én arról nem tehetek, hogy azt nehéz megérteni.
leírtam valamit, valaki kiemelt belőle egy részt, aztán azon lovagolt mindenki, leírtatok ezt azt, amit én röviden tömören ugyanúgy leírtam a kiemelt rész után, csak odáig baszott mindenki olvasni. én felajánlottam valamit lehet jönni. ne ma, mert menék dolgozni, meg fater meg ott van, így az astrával nem tok kiállni most egy 1.6 bmw ellen. tudod a gyakorlat mást mutat. és mondom én ezt állítom 150LE-és környékéig. felette más a hozzááéllásom, de ezt leírtam a legeslegelső kommentbe!!!

amúgymeg a kakaót szeretem, de a kávéra holnapse mondanám ezt, még akkor sem, ha kiderülne, hogy kakaó nem is létezik

YELLOW Elküldve: 2012-07-30 16:08 Segítsetek!

valter320d írta: Hello mindenki
olyan problémaám van,olvastam róla valahol itt csak már nem találom,kicsréltem az első indexet ledesre és bekapcsolom gyorsabban villog mint a rendes izzó! mMiért???? csinál valami bajt???


azért villog gyorsabban, mert kisebb a fogyasztása, ezáltal a rendszer ellenőrzéskor más értéket mér a körön. olyan mintha ki lenne égve. a műszerfalon is jeleznie kéne az autó piktogramnak. kell neki előtét ellenállás. hogy mekkora ne kérdezd, ki kellene számolni, vagy aki már tett be az megtudja mondani.

YELLOW Elküldve: 2012-07-30 15:26 Társalgó

K_Gergo írta:
YELLOW írta: szerintem meg qrvára nincs igaza.... nyalogassátok akkor egymás fenekét
itt ti ketten főleg állandóan azt lesitek melyik írásomba tudtok belekötni. jobb elfoglaltság nincs? ideges a faxom. igazából nem érdekel. sajnálom ha ennyire érthetetlen amit írok, pedig az a valóság. bizonyítsa be valaki az ellenkezőjét. az a legegszerűbb, ha azt mondod, hogymajd valaki elmagyarázza, akinek van türelme a hülye jelóhoz. mintha itt bárki is nagyobb valaki lenne. de úgy látszik van, aki el is hiszi magáról.

pedig igaza van, csak agyilag kevés vagy ahhoz, hogy ezt belásd. nem tudod hányszor álltam már meg, hogy lehülyézzelek, inkább bezártam a böngészőt a picsába, de rendszeresen írsz olyan ordenáré baromságokat, hogy fizikailag fáj olvasni, ha meg megcáfolnak jössz a picsoid vernyogásoddal, hogy személyeskednek.
hát nem.
faszságokat beszélsz, ennyi, objektív tény, és még az a belátás is hiányzik, amivel takarózni szoktál, hogy te csak leírod a véleményed, aztán aki okosabb, az meg majd kijavít - de ha ez megtörténik, picsogsz, mint akinek a lelkébe gázoltak.

kötekedni meg csak neked szabad?
YELLOW írta: direkte kötekedésnek írtam


remélem szokás szerint megsértődsz, aztán legalább nem hülyeségekkel telik a fórum pár napig.


rábasztál
én tisztában vagyok a fizikával, de amit tanítanak az egy dolog, tudom milyen súlypont hova megy. le is írtam ugynaazt ami tény, de érzetre. úgy látszik gyakorlatban más a helyzet. tudod ha jönne valaki, én az 1.6-os 105lovas kombi astrával kiállok a 105 lovas 1.6 os e46 ellen. és majd akkor kiderül.
én is lámpás elindulásnál ha úgy akarom csúnyán otthagyok jónéhány autót, de azért mert nincs erre felkészülve. nem ebből kell kiindulni.
a másik, amiben hiszek, és amit vallok, amit ma nekünk tanítanak, az nem a valóság. a fizika az fizika, de nagy része csak elmélet.

YELLOW Elküldve: 2012-07-30 14:42 E46 320d kombi porlasztócsúcs

norbeee írta: Holnapra kész lesz az autó, remélem megszűnük a traktorhang és bársonyos dízel hangja lesz


a bársonyos szót tehetted volna idézőjelbe

YELLOW Elküldve: 2012-07-30 13:59 Féktárcsa és fékbetét

Coyote írta: Röviden leírnám a tapasztalatom az ATE féktárcsákról, pár ezer km után:

1. kurvajól fog, ha odalépek neki, meg merem kockáztatni, hogy jobb, mint a gyári volt. Szórja is a fékport rendesen.
2. enyhén, de érezhetően hullámosak a tárcsák, amit főleg autópályás lassításoknál, a fékezés kezdetekor rezgéssel jelez a fékpedál. A rezgés (hullámosság) mértékét jelenleg valahova a "gariban cseréltetem" és a "másnak nem ajánlom" kategóriák közé sorolnám, azaz elfogadom így, de dicsérni nem fogom egy percig sem.

Az is lehet, hogy a vágott felület miatt érzem az enyhe rezgést, de rohadjon meg, ha ennyi pénzért enyhén ráz. Ne rázzon.



én ugyanezt tapasztaltam, le is írtam visszább.
viszont ha megemelem az autót, akkor megpörgetve a kereket, még annyira sem ér a tárcsa a betétekhez, mint a gyári, és a gyári mégsem rázott. nekem is eszembe jutott lehet a vágás miatt lenne? bár most már alig érzem. a fékhatás jó, műszakin nincs vele gond, viszont qrva jól néz ki, ezért tűrtem. lehet ha legközelebb sor kerül rá nem ilyet veszek. jah nekem mikor fel lett rakva nem csinálta, óvatosna koptattam be, sehol erős fékezés, vagy hosszantartó, és pont utána lett ilyen. de mondom most már lehet nem is ráz, majd megfigyelem, de most 3 napig nem megyek vele. meló van/lesz.

YELLOW Elküldve: 2012-07-30 10:07 Társalgó

kempelen írta:
jokerface írta: B@szki,hogy Ti min feltudjátok nyomni egymást


Bocs. Csak ő ideges. Nekem semmi bajom, de hancúrozónak van a legnagyobb igaza.



szerintem meg qrvára nincs igaza.... nyalogassátok akkor egymás fenekét
itt ti ketten főleg állandóan azt lesitek melyik írásomba tudtok belekötni. jobb elfoglaltság nincs? ideges a faxom. igazából nem érdekel. sajnálom ha ennyire érthetetlen amit írok, pedig az a valóság. bizonyítsa be valaki az ellenkezőjét. az a legegszerűbb, ha azt mondod, hogymajd valaki elmagyarázza, akinek van türelme a hülye jelóhoz. mintha itt bárki is nagyobb valaki lenne. de úgy látszik van, aki el is hiszi magáról.

off.

YELLOW Elküldve: 2012-07-30 09:44 Társalgó

kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: néha nézem. sajnos csak érzetre jobb a hátsó kerék rajtkor, mert ugye betapad, és te is az ülésbe. a különbséget akkor látni ha mész egy első kerekessel, mert neki ugyan kipörög, de felpörög olyankor 60 körülire és szinte 1 métert ment csak, aztán ahogy a súlypont visszamegy előre könnyebben veszi fel a tempót. ez kisebb teljesítményű auknál igaz. nagy erős gépeknél már hátrány az elsőkerék, ott jobb a hátsó, a legjobb meg az összkerék.



Ez a legnagyobb hülyeség amit eddig írtál.




Gyorsuláskor az elsőkerekes autó első tengelye láthatóan megemelkedik (fékezéskor előrebukik) Gyorsításkor megváltozik a tengelyterhelés, azaz csökken, ezért általában csak korlátozott teljesítmény vihető az aszfaltra elsőkerékhajtás esetében.

Meg még sokminden más is közrejátszik, de általában nagy teljesítményt elsőkerékkel az útra vinni nem érdemes.

Szerintem valami ilyesmit akart hancurozó leírni vagy mittomén'. Nem vagyok én sem fizikatanár.



ezt én írtam le és nem akartam... ha elolvasod... tudom mi a fizika... ne csak a piros részt olvasd el amit kiemelt, hanem amit utána írtam azt is....


Itt még mintha az ellenkezőjét írnád:

"...de a rajtnál jobban kilő az első kerekes, ha elég hosszú a pálya..."



komolyan mondom szó szerint a faszom ki van, hogy az iylen részletkiragadásotokkal... egybe értelmezd már amit írtam ne külön. ebben a mondokában (faszom megint ismételjem magam) azonos teljesítményű, súlyú autókról beszélek, csak az egyik első a másik hátsó kerekes. az első kerekes jobban elkapja a rajtot, de ha hosszú a pálya, mondjuk nem 1/8 mérföld, hanem 1/4 mile, akkor a hátsókerekes behozza, mert ha már mozgásban van, akkor jobban átviszi az erőt.
pl leírok egy saját esetet: 1-es góf, de Gti motorral olyan 120 lovas, ráadásul könnyebb mint az enyém, demost nem a súly a lényeg. álló rajtból mindig hátrányom volt, nem azért mert béna vagyok. amikor 3-asba váltottam már egymás mellett voltunk, ahhoz képest, hogy a rajztnál 1 kocsinyi hátrányom volt. aztán mentünk gurulásból. hát semmi esélye nem volt.
azt is leírtam, hogy nagy teljesítmnyél hátrány az első kerék (látsd WTCC) vagy akármi, és ott jobb az RWD, vagy az AWD. de 150 lóerő környékén jobban ki lehet lőni egy FWD-vel, mint egy RWD-vel, ha közel azonos adatokat tekintünk.

YELLOW Elküldve: 2012-07-30 07:29 Társalgó

kempelen írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: néha nézem. sajnos csak érzetre jobb a hátsó kerék rajtkor, mert ugye betapad, és te is az ülésbe. a különbséget akkor látni ha mész egy első kerekessel, mert neki ugyan kipörög, de felpörög olyankor 60 körülire és szinte 1 métert ment csak, aztán ahogy a súlypont visszamegy előre könnyebben veszi fel a tempót. ez kisebb teljesítményű auknál igaz. nagy erős gépeknél már hátrány az elsőkerék, ott jobb a hátsó, a legjobb meg az összkerék.



Ez a legnagyobb hülyeség amit eddig írtál.




Gyorsuláskor az elsőkerekes autó első tengelye láthatóan megemelkedik (fékezéskor előrebukik) Gyorsításkor megváltozik a tengelyterhelés, azaz csökken, ezért általában csak korlátozott teljesítmény vihető az aszfaltra elsőkerékhajtás esetében.

Meg még sokminden más is közrejátszik, de általában nagy teljesítményt elsőkerékkel az útra vinni nem érdemes.

Szerintem valami ilyesmit akart hancurozó leírni vagy mittomén'. Nem vagyok én sem fizikatanár.



ezt én írtam le és nem akartam... ha elolvasod... tudom mi a fizika... ne csak a piros részt olvasd el amit kiemelt, hanem amit utána írtam azt is....

YELLOW Elküldve: 2012-07-29 21:39 Társalgó

hancurozo írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: néha nézem. sajnos csak érzetre jobb a hátsó kerék rajtkor, mert ugye betapad, és te is az ülésbe. a különbséget akkor látni ha mész egy első kerekessel, mert neki ugyan kipörög, de felpörög olyankor 60 körülire és szinte 1 métert ment csak, aztán ahogy a súlypont visszamegy előre könnyebben veszi fel a tempót. ez kisebb teljesítményű auknál igaz. nagy erős gépeknél már hátrány az elsőkerék, ott jobb a hátsó, a legjobb meg az összkerék.



Ez a legnagyobb hülyeség amit eddig írtál.


akkor na.


Nem fogom elmagyarázni.
Mivel nem vagyok fizikatanár, nem tudom úgy elmagyarázni, hogy te is megértsd. (de a leírtak szerint, ez nekik sem sikerült)
Remélem lesz valaki az oldalon, aki "szájbarágós" stílusban elmagyarázza.


akadj már le...leszarom. én tartom magam hozzá. kész. akkor nem tetszik, neked hülyeség.... nekem meg tapasztalat. ne piros lámpás szarozást nézz, hanem rendes gyorsulást, ahol mindkét autó tulaja figyel. később jobb a hátsókerék, de a rajtnál jobban kilő az első kerekes, ha elég hosszú a pálya, akkor 3. fokozat után simán megvan, de addig nem nagyon. és most azonos teljesítmény/súly-ról beszélek.

YELLOW Elküldve: 2012-07-29 21:13 Társalgó

[quote="hancurozo"]
YELLOW írta: néha nézem. sajnos csak érzetre jobb a hátsó kerék rajtkor, mert ugye betapad, és te is az ülésbe. a különbséget akkor látni ha mész egy első kerekessel, mert neki ugyan kipörög, de felpörög olyankor 60 körülire és szinte 1 métert ment csak, aztán ahogy a súlypont visszamegy előre könnyebben veszi fel a tempót. ez kisebb teljesítményű auknál igaz. nagy erős gépeknél már hátrány az elsőkerék, ott jobb a hátsó, a legjobb meg az összkerék.

/quote]

Ez a legnagyobb hülyeség amit eddig írtál.


akkor na.