Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2019-05-07 11:33 Termosztát

John írta: Szisztok nem rég cserélt az egyik srác FL E46 320d Touring 2002.12- havi-ban termosztátot és nem melegszik jobban mint előtte,mivel nem vagyok profi azt szeretném megkérdezni hogy ebben csak egy termosztát van biztos?


2 minimum van benne. ha automata, akkor talán 3.
van a nagy termosztát, meg az EGR termosztát. általában amúgy is párban célszerű cserélni, az a biztos.
mindamellett a új is lehet rossz. termosztátoknál jellemző azért.

YELLOW Elküldve: 2019-05-06 20:03 Társalgó

Bitu79 írta: Eljött a nagy nap.Ma megyek a kocsimért.Kicserélve lesz az összes szilent a difinél,és a keretben is.


egyébként én is agyalok erősen rajta. de én egy olyan műveleten, hogy mindenhol PU szilent, elől-hátul. az alu elemek gyöngyszorva, a vas elemek szinterezve.
annyi a baj, hogy ők nem szerelik szét, csak össze, illetve nem tudnák ott tárolni az autót. tehát vinnem kellene el a futóművel. kb 1 hét alatt összerakva visszakapom. Persze az autó alá nekem kellene beépíteni. ez kb mindennel együtt olyan 240ezerből lenne meg.
mondjuk nekem annyira nem csúnya a futómű, így még agyalok egy olcsóbb megoldáson. igaz nem tervezem eladni, de sosem lehet tudni. azt a 240ezret sosem fizeti ki nekem senki, még azt sem, amit érne az autó. szóval lehet egyelőre csak olcsóbb verzió mellett döntök. a szilentek nem tűnnek gatyának.

YELLOW Elküldve: 2019-05-04 16:33 Társalgó

Adamyno írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Adamyno írta:
Bitu79 írta: Eljött a nagy nap.Ma megyek a kocsimért.Kicserélve lesz az összes szilent a difinél,és a keretben is.Kapott a verda új fékolajat,difi olajat,és váltóolajat.A fékolajat azért cseréltettem,mert az első 2 fékcső csere érett volt a szervízt szerint.Amúgy is a fékolaj is már elmúlott 4 éves,vagy több...Kíváncsi leszek a váltásnál való dübbenés megszünik e,hisz ez volt a célom a hadművelettel...Mivel le kellett szedni az egész hátsó felfüggesztést,ezért kértem a végére egy futómű beállítást is.A nap közepe felé megyek a gépért.Drukkoljatok,h. jó legyen....Én már tűkön ülök Már tegnap reggel óta nem láttam a drágaságomat Ezeket a szilenteket cseréltettem ki mindent újakra.Próbáltam tutira menni,hogy biztos jó legyen... E46 316i Rear axle carrier Pénzben olyan 180 000 huf lesz... Majd leírom a végeredményt ha kész a kocsi,illetve csinálok egy szervíz értékelést.

Ebben az árban az anyagköltség és a szervizdíj is benne van? Nekem ugyanezt kéne véghezvinni annyi kiegészítéssel, ha már le van szedve a futómű akkor alatta a korróziókat érdemes lenne lekezelni.
Benne van minden.A 7 darab szilent,váltóolaj,difiolaj,2 első fékcső,fékolaj,és a szerelési díj.Plusz kértem egy futóműállítást is.Vagyis csak megnézték,de az is okés volt.Ezekkel együtt fizettem 171 000-et. Közben ugyanúgy megmaradt a hang,pedig az összes szilent a keretben,illetve a difinél cserélve lett...Úgy néz ki,h. a féltengely lesz a hang forrása,vagy a difi.Fel volt emelve a kocsi,és kézzel megmozgattuk a féltengelyeket,kicsit ilyen kottyanós hangja volt mindkettőnek.Szerintem azt hallom én is...A szerelők szerint hagyjam így,mert ez a pici hang nem hiba...Bontottat meg végképp ne vegyek szerintük féltengelyből.Néztem az új árát.Kb 300 000 huf lenne a kettő.A kocsi már 70 000 km-esen is adta a hangot amúgy...A szilenteknek amúgy semmi bajuk nem volt.Az enyémnek szép az alja,tehát nem kellett lekezelni az alját.Az egyik féltengelynél kicsit be van gyógyulva a csavar,és kellene még pluszban kerékcsapágyat is vennem,ha ki akarom cseréltetni,illetve kukázhatnám a féltengelyt is ez miatt,mivel szépen nem jönne ki az egyik oldali...De írtam,a szerelők lebeszéltek a dologról,mert ez a pici kottyanás nem hiba szerintük,hagyjam így.Azt is mondták,hogy ilyen jó állapotú e46 nem sok van,és becsüljem meg.Sokan csak álmodhatnak ilyen állapotú e46-ról.Amúgy engem kissé zavar a hang,igaz már tudok úgy váltani,hogy alig hallani...A difi és a váltóólaj cserétől sem lett semmi változás amúgy.Egy dologra vagyok pipa.Ugye ki kellett akasztani a kézifék bowdent.Közben ugye a kéziféknél meg összekarcolták a középkonzolomat...Legalább takarták volna le ronggyal. Amúgy korrektek szerintem.Már többször vittem ide a vasat.Ez amúgy a pécsi gyors szervíz. A link neve


én azt hallottam, hogy BMW E46-nál féltengely hibáról nem nagyon hallani. főleg a te esetedben nem lehetne. inkább kardánkereszt lesz az. de én sem aggódnék. én már nem idegesítem magam neszeken, főleg ahogy egyre több használt autót használok, így semmivel nem zavaróbb, mint más autók esetében a sok probléma.


Kardánkeresztet mondták nekem is, de megnézték és állítólag jó. Úgy tűnik kopott a difi, de már én is kezdek beletörődni ebbe a hangba


kardánkeresztet csak levett állapotban tudod biztosra megmondani, hogy jó-e. egyébként lehet éppen a difi is. néha nekem is csinálja. vagy lehet már csak én nem veszem észre.

YELLOW Elküldve: 2019-05-04 16:11 Társalgó

Bitu79 írta:
Adamyno írta:
Bitu79 írta: Eljött a nagy nap.Ma megyek a kocsimért.Kicserélve lesz az összes szilent a difinél,és a keretben is.Kapott a verda új fékolajat,difi olajat,és váltóolajat.A fékolajat azért cseréltettem,mert az első 2 fékcső csere érett volt a szervízt szerint.Amúgy is a fékolaj is már elmúlott 4 éves,vagy több...Kíváncsi leszek a váltásnál való dübbenés megszünik e,hisz ez volt a célom a hadművelettel...Mivel le kellett szedni az egész hátsó felfüggesztést,ezért kértem a végére egy futómű beállítást is.A nap közepe felé megyek a gépért.Drukkoljatok,h. jó legyen....Én már tűkön ülök Már tegnap reggel óta nem láttam a drágaságomat Ezeket a szilenteket cseréltettem ki mindent újakra.Próbáltam tutira menni,hogy biztos jó legyen... E46 316i Rear axle carrier Pénzben olyan 180 000 huf lesz... Majd leírom a végeredményt ha kész a kocsi,illetve csinálok egy szervíz értékelést.

Ebben az árban az anyagköltség és a szervizdíj is benne van? Nekem ugyanezt kéne véghezvinni annyi kiegészítéssel, ha már le van szedve a futómű akkor alatta a korróziókat érdemes lenne lekezelni.
Benne van minden.A 7 darab szilent,váltóolaj,difiolaj,2 első fékcső,fékolaj,és a szerelési díj.Plusz kértem egy futóműállítást is.Vagyis csak megnézték,de az is okés volt.Ezekkel együtt fizettem 171 000-et. Közben ugyanúgy megmaradt a hang,pedig az összes szilent a keretben,illetve a difinél cserélve lett...Úgy néz ki,h. a féltengely lesz a hang forrása,vagy a difi.Fel volt emelve a kocsi,és kézzel megmozgattuk a féltengelyeket,kicsit ilyen kottyanós hangja volt mindkettőnek.Szerintem azt hallom én is...A szerelők szerint hagyjam így,mert ez a pici hang nem hiba...Bontottat meg végképp ne vegyek szerintük féltengelyből.Néztem az új árát.Kb 300 000 huf lenne a kettő.A kocsi már 70 000 km-esen is adta a hangot amúgy...A szilenteknek amúgy semmi bajuk nem volt.Az enyémnek szép az alja,tehát nem kellett lekezelni az alját.Az egyik féltengelynél kicsit be van gyógyulva a csavar,és kellene még pluszban kerékcsapágyat is vennem,ha ki akarom cseréltetni,illetve kukázhatnám a féltengelyt is ez miatt,mivel szépen nem jönne ki az egyik oldali...De írtam,a szerelők lebeszéltek a dologról,mert ez a pici kottyanás nem hiba szerintük,hagyjam így.Azt is mondták,hogy ilyen jó állapotú e46 nem sok van,és becsüljem meg.Sokan csak álmodhatnak ilyen állapotú e46-ról.Amúgy engem kissé zavar a hang,igaz már tudok úgy váltani,hogy alig hallani...A difi és a váltóólaj cserétől sem lett semmi változás amúgy.Egy dologra vagyok pipa.Ugye ki kellett akasztani a kézifék bowdent.Közben ugye a kéziféknél meg összekarcolták a középkonzolomat...Legalább takarták volna le ronggyal. Amúgy korrektek szerintem.Már többször vittem ide a vasat.Ez amúgy a pécsi gyors szervíz. A link neve


én azt hallottam, hogy BMW E46-nál féltengely hibáról nem nagyon hallani. főleg a te esetedben nem lehetne. inkább kardánkereszt lesz az. de én sem aggódnék. én már nem idegesítem magam neszeken, főleg ahogy egyre több használt autót használok, így semmivel nem zavaróbb, mint más autók esetében a sok probléma.

YELLOW Elküldve: 2019-04-29 22:01 Belsõ

basset93 írta: Sziasztok!

Ajtó/ablak zörgéssel találkozott már valaki? Komolyan olyan mintha valami olcsó szarban ülnék, de ez sem igaz mert az ősök suzukija sem zörög. Nem tudom eldonteni hogy az ajtó vagy az ablak zörög... Szóval kérdés: mi lehet? Tömítés?


küzdünk vele. pedig nekem a km sem sok.
másik topic-ban nem rég volt téma ismét.
sajnos hiába a gyári BMW-s ápoló, pedig sokan esküsznek rá, hiába.
az egyik zörgés az ablak felső éle, esetleg sarkai, ahogy bezárnak abba a "filc"-es nútba. a másik a gumikéderek nyiszogása. sok mindent próbáltam már. max 2 hétig volt csend, de ebben nem sok km volt. láttam olyat, hogy valaki elektronikai bandázs szalagot ragasztott a kasznira, ahova a gumikéder odazár.
illetve az ajtókárpitoknak is lesz hangja egy idő után.
egyébként nem marad más, mint a rádió hangosabbra vétele.

YELLOW Elküldve: 2019-04-28 17:41 Lengéscsillapitó

BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta: Üdv urak!

Az lenne a kérdésem, hogy jónak mondható-e a lengéscsillapító akkor, ha kézzel, nem nagy erő kifejtésével összenyomható, és az úgy is marad? Olvastam a működési elvét, és azt, hogy mikor jó vagy rossz egy lengéscsillapító. De nekem nem egyértelmű emiatt, amit leírtam. Olajfolyást nem találtam rajta, de lehet, hogy mikor vettem a kocsit, az eladó letörölte róla, ki tudja...
Viszont az alsó fém rész pereme alatt elég rozsdás. A márkája Monroe.

Ha azt mondjátok hogy rossz, nem akarom ilyenre cserélni, mert akkor már állítható sport futóművet veszek alá, mondjuk ilyet: https://race-shop.hu/e46/4068-...98-07.html

Erről mi a véleményetek? Valóban jó minőségű lehet?


ez jó kérdés. igazából a gátló keménysége határozza meg mennyire lehet összenyomni. illetve annak felépítése. ugye vannak sebességérzékeny szeleppel ellátott gátlók. tehát függ az összenyomás sebességétől is, hogy az ilyen hatást, csillapítást vált ki.
magát a rugózást a rugó végzi, nem a gátló, sőt az autót is a rugók tartják. a gátló csak a rugózást csillapítja, különben olyan lenne, mint egy ladik a vízen.
illetve nem szabad összekeverni a gázteleszkópokkal sem, amik mondjuk a mocitetőt nyitják fel. mert azok ha össze tudod nyomni, utána vissza is térnek eredeti állapotukba. gátlókból láttam már ilyet is, olyat is. felépítés függő.
ne akarj állíthatót. miért? mert ha nem tekergeted, akkor össze fog rohadni. műszakin biztos bukó, ha nincs bejegyezve a forgalmiba és nincs meg az összes papírja. a TA nem különösebben rossz, de alsó kategória, csóró tunerek elesége, szokták volt mondani régen. a rugói jók, de a gátlók sokszor garancia előtt már elf0sták magukat.
nekem a monroe sem egy ütős darab. max eladás előtt tennék be olyat, esetleg kis kategóriás autóba.


Igazából úgy gondoltam, hogy a jelenlegi lengéscsillapítót rajta hagyom, majd 2 hónap múlva, a a műszaki után feltenném rá a TA-t. Ültetni nem akarom nagyon. A hátsóval meg vagyok elégedve(lehet a rugók kinyúlása miatt van picit lentebb), viszont az első kerekek és a sárvédő között elég nagy a távolság. Így kicsit érdekesen néz ki az autó.

TA-val kapcsolatban még: Igazából az ára az, ami szimpatikus nekem és még az, hogy már eleve a magyar nyelvű TÜV engedéllyel kapható. Állítgatni nem akarom. Egyszer belövöm ahogy én akarom, és kész. Nem állítgatnám folyton. Kiadni egy állítható futóműre 3-400.000-ret, plusz a magyarosítani a német nyelvű TÜV engedélyt 100k-ért, plusz bejegyeztetni azt, biztos nem fizetek 5-600.000 Ft-ot mindennel együtt érte. Szóval emiatt gondoltam A TA-t.

Ha nem a TA mellett döntök, akkor melyik márkát és típust ajánlanátok? Ahogy olvasgatok utána, a Monroe-k kilőve.


nem csak a műszaki a lényeg. ha a rendőr megállít és meglátja, hogy állítható futómű, akkor biztos elküld szigorítottra. én is azon agyalok, inkább lefestetem a rugókat.
gátlóban Sachs, Kayaba. mást nem tennék BMW-be. és ebben a sorrendben. de esetleg fel is lehet újítani a gyáriakat, vagy ami benne volt. bármilyen, akár gyári keménységűre is belövik.


Akkor mit lehet tenni, hogy kicsit alacsonyabban legyen az autó, de a rendőr se bsztasson? Az ültetőrugókat pl mennyire engedélyezik? Hátulra mondjuk ezzel le is lenne tudva a jelenlegi kinyúlt rugók cseréje. De elől mit lehet tenni, hogy kb 3cm-rel kisebb legyen a kerék és sárvédő közötti rész?

Ami pedig a sachs és Kayaba lengéscsillapítót illeti: Ezek mennyire vannak engedélyezve? Pl vizsgán nem kötnek bele, hogy nem gyári megoldás?


Sachs, Kayaba, azok márka nevek. nem tuning gátló!!! bár van olyanjuk is. BMW-nél Sachs a gyári is. én ezt a két márkát preferálom.
ültetni lehet, de célszerű az új rugót lefesteni, legyen fekete. ha be tudnak állni a fékpadra, hogy nem koccol le az eleje, akkor nem kötekednek. meg azt kell mondani gyári m-tech futómű van alatta. azért ül kicsit jobban, mint a gyári.
rugóban viszont nem olyan rossz a TA állítólag.

YELLOW Elküldve: 2019-04-28 16:54 Lengéscsillapitó

BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta: Üdv urak!

Az lenne a kérdésem, hogy jónak mondható-e a lengéscsillapító akkor, ha kézzel, nem nagy erő kifejtésével összenyomható, és az úgy is marad? Olvastam a működési elvét, és azt, hogy mikor jó vagy rossz egy lengéscsillapító. De nekem nem egyértelmű emiatt, amit leírtam. Olajfolyást nem találtam rajta, de lehet, hogy mikor vettem a kocsit, az eladó letörölte róla, ki tudja...
Viszont az alsó fém rész pereme alatt elég rozsdás. A márkája Monroe.

Ha azt mondjátok hogy rossz, nem akarom ilyenre cserélni, mert akkor már állítható sport futóművet veszek alá, mondjuk ilyet: https://race-shop.hu/e46/4068-...98-07.html

Erről mi a véleményetek? Valóban jó minőségű lehet?


ez jó kérdés. igazából a gátló keménysége határozza meg mennyire lehet összenyomni. illetve annak felépítése. ugye vannak sebességérzékeny szeleppel ellátott gátlók. tehát függ az összenyomás sebességétől is, hogy az ilyen hatást, csillapítást vált ki.
magát a rugózást a rugó végzi, nem a gátló, sőt az autót is a rugók tartják. a gátló csak a rugózást csillapítja, különben olyan lenne, mint egy ladik a vízen.
illetve nem szabad összekeverni a gázteleszkópokkal sem, amik mondjuk a mocitetőt nyitják fel. mert azok ha össze tudod nyomni, utána vissza is térnek eredeti állapotukba. gátlókból láttam már ilyet is, olyat is. felépítés függő.
ne akarj állíthatót. miért? mert ha nem tekergeted, akkor össze fog rohadni. műszakin biztos bukó, ha nincs bejegyezve a forgalmiba és nincs meg az összes papírja. a TA nem különösebben rossz, de alsó kategória, csóró tunerek elesége, szokták volt mondani régen. a rugói jók, de a gátlók sokszor garancia előtt már elf0sták magukat.
nekem a monroe sem egy ütős darab. max eladás előtt tennék be olyat, esetleg kis kategóriás autóba.


Igazából úgy gondoltam, hogy a jelenlegi lengéscsillapítót rajta hagyom, majd 2 hónap múlva, a a műszaki után feltenném rá a TA-t. Ültetni nem akarom nagyon. A hátsóval meg vagyok elégedve(lehet a rugók kinyúlása miatt van picit lentebb), viszont az első kerekek és a sárvédő között elég nagy a távolság. Így kicsit érdekesen néz ki az autó.

TA-val kapcsolatban még: Igazából az ára az, ami szimpatikus nekem és még az, hogy már eleve a magyar nyelvű TÜV engedéllyel kapható. Állítgatni nem akarom. Egyszer belövöm ahogy én akarom, és kész. Nem állítgatnám folyton. Kiadni egy állítható futóműre 3-400.000-ret, plusz a magyarosítani a német nyelvű TÜV engedélyt 100k-ért, plusz bejegyeztetni azt, biztos nem fizetek 5-600.000 Ft-ot mindennel együtt érte. Szóval emiatt gondoltam A TA-t.

Ha nem a TA mellett döntök, akkor melyik márkát és típust ajánlanátok? Ahogy olvasgatok utána, a Monroe-k kilőve.


nem csak a műszaki a lényeg. ha a rendőr megállít és meglátja, hogy állítható futómű, akkor biztos elküld szigorítottra. én is azon agyalok, inkább lefestetem a rugókat.
gátlóban Sachs, Kayaba. mást nem tennék BMW-be. és ebben a sorrendben. de esetleg fel is lehet újítani a gyáriakat, vagy ami benne volt. bármilyen, akár gyári keménységűre is belövik.

YELLOW Elküldve: 2019-04-28 09:02 Lengéscsillapitó

BMW0926 írta: Üdv urak!

Az lenne a kérdésem, hogy jónak mondható-e a lengéscsillapító akkor, ha kézzel, nem nagy erő kifejtésével összenyomható, és az úgy is marad? Olvastam a működési elvét, és azt, hogy mikor jó vagy rossz egy lengéscsillapító. De nekem nem egyértelmű emiatt, amit leírtam. Olajfolyást nem találtam rajta, de lehet, hogy mikor vettem a kocsit, az eladó letörölte róla, ki tudja...
Viszont az alsó fém rész pereme alatt elég rozsdás. A márkája Monroe.

Ha azt mondjátok hogy rossz, nem akarom ilyenre cserélni, mert akkor már állítható sport futóművet veszek alá, mondjuk ilyet: https://race-shop.hu/e46/4068-...98-07.html

Erről mi a véleményetek? Valóban jó minőségű lehet?


ez jó kérdés. igazából a gátló keménysége határozza meg mennyire lehet összenyomni. illetve annak felépítése. ugye vannak sebességérzékeny szeleppel ellátott gátlók. tehát függ az összenyomás sebességétől is, hogy az ilyen hatást, csillapítást vált ki.
magát a rugózást a rugó végzi, nem a gátló, sőt az autót is a rugók tartják. a gátló csak a rugózást csillapítja, különben olyan lenne, mint egy ladik a vízen.
illetve nem szabad összekeverni a gázteleszkópokkal sem, amik mondjuk a mocitetőt nyitják fel. mert azok ha össze tudod nyomni, utána vissza is térnek eredeti állapotukba. gátlókból láttam már ilyet is, olyat is. felépítés függő.
ne akarj állíthatót. miért? mert ha nem tekergeted, akkor össze fog rohadni. műszakin biztos bukó, ha nincs bejegyezve a forgalmiba és nincs meg az összes papírja. a TA nem különösebben rossz, de alsó kategória, csóró tunerek elesége, szokták volt mondani régen. a rugói jók, de a gátlók sokszor garancia előtt már elf0sták magukat.
nekem a monroe sem egy ütős darab. max eladás előtt tennék be olyat, esetleg kis kategóriás autóba.

YELLOW Elküldve: 2019-04-27 05:08 Autómata váltó hibakód

Tranceboy írta:
Sziasztok!
Nekem alacsony fordulaton visszavaltasnal erzem hogy egy picit rant egyet az auton... 95000. An benne zf8 automata
Az auto 2015 f30
Szeri tetek mi lehet a baj?
Olajcsere szurovel megoldhatja ezt?
HIbakod nincs ...
Koszi


manuális váltónál is lesz rántás. és most nem is tudom ezekben az újakban hogy van, de nem fokozatmentes automata van benne. tehát fogod érezni.
vagy eddig nem csinálta és most kezdte el? km mennyi? általában egy váltóolaj csere szűrővel, és egy adaptációtörlés, esetleg SW frissítés megoldás lehet.

szerk.: most látom 95e km van benne. hát szerintem egy olajcsere nem ártana benne. persze elmennek többet is. de általában 60-80-100ezrenként érdemes cserélni és jó időben elkezdeni. akkor még tovább bírja majd.

YELLOW Elküldve: 2019-04-27 05:06 Napfénytető utólag

b_imi írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

fb-on ajánlott egy srác napfénytetőt, E46 sedanra, 20.000-ért. De mivel az én kocsim nem napfénytetős, gondoltam megkérdem tőletek, van-e lehetőség átmódosítani. A srác elmondása szerint minden megvan hozzá, ami kellhet, viszont én olyat hallottam, hogy az A vagy B oszlopba gyárilag be szoktak építeni valami vízelvezetőt, ami csak a napfénytetős autókba szokott lenni.Igaz ez? Magyarán ha akarok egy napfénytetőt, akkor azt is be kell építtetni? vagy mi a ennek a menete? A srác holnap du-ig vár választ, hogy megveszem-e vagy sem, szóval addig ha lehetséges, kérnék választ Tőletek.

Annak is örülnék, ha olyan is írna, aki már túl van az ilyen módosításon, és írna véleményt róla.

A kép pedig itt van a napfénytetőről

http://www.kepfeltoltes.eu/vie...495392.jpg


A projekt egy tetőlemez cserével indulna, amihez ki kell venni a két szélvédőt, vízelvezetőket, elektromos rendszert ki kell építeni, Fényezés, és még pár apróság. Szerintem nem éri meg.


hát én olvastam már olyanról, hogy valaki az eredeti tetőt vágta ki.
őszinte legyek? nem kínlódnék egy sz@ros napfénytetővel. aztán ha el kell adni az autót, akkor látszik, hogy gyárilag nem olyan volt, meg biztos tetőre borítottad és ez lett helyette, stb. én biztos nem kínlódnék vele. nem olyan extra ami nélkül ne lehetne élni...

YELLOW Elküldve: 2019-04-24 07:20 Társalgó

Bitu79 írta:
YELLOW írta: csak úgy jelzem, hogy az utóbbi napokban Fiat Stilo-zok. tudom még viccnek is rossz, de ez az igazság. bár fater Duster-éből is nagyon fura visszaülni az E46-ba. mintha valami igazi férfi vasba ülnék vissza. szinte leszakítja a kormány a kezem. amazokban még a sebességet sem érezni, annyira sterilek. mintha állnék, ha 50-nel megyek. lehet öregszem....


Én az e46-ban nem érzem a sebességet,mert annyira csendes,és fekszi az utat.1991-es öreg Mazdában meg az 50-es tempó is majdnem 100-nak tűnik annyira hangos,és kényelmetlen az e46-hoz képest.Jövő hét elején lesz a szilent csere amiket írtam.De kap új váltó,difi,és fékolajat is a kocsi.


hát ugye az is számít mennyire ülsz közel a talajhoz. mennyire kemény a futómű. ráadásul nekem azért hangosabb is. főleg most, hogy a hátsó dob előtt eltört a cső.
az elmúlt héten szakembereket kajtattam, de szánalmas ez az ország komolyan. mivel kellett az autó, így fel lett drótozva, mert mást én sem tudtam. a gyári cső teljesen jó. a hegesztésnél dobta el magát, ahol találkoznak. nyilván az sem tett jót neki, hogy 2-3 hónapja beletolattam egy földbuckába. pedig pár napja hallottam, hogy hidegen de V8-as hangja van.
no de a kormány is. nekem nagyon tetszik az E46 rásegítése. de most a Stilo vagy a Duster után ha beleülök, majd leszakad a karom. és fura mód két utóbbit is jó vezetni. erre írtam, hogy valószínű öregszem. még a végén automata váltós autóm lesz. mondjuk lassan nem is nagyon kapni már mást. pár év és nem lesznek manuális új autók.

YELLOW Elküldve: 2019-04-23 22:30 Társalgó

csak úgy jelzem, hogy az utóbbi napokban Fiat Stilo-zok. tudom még viccnek is rossz, de ez az igazság. bár fater Duster-éből is nagyon fura visszaülni az E46-ba. mintha valami igazi férfi vasba ülnék vissza. szinte leszakítja a kormány a kezem. amazokban még a sebességet sem érezni, annyira sterilek. mintha állnék, ha 50-nel megyek. lehet öregszem....

YELLOW Elküldve: 2019-04-22 22:27 ablakemelő

b_imi írta:
hil írta:
b_imi írta:
hil írta: Sziasztok,
valamikor pár éve volt már szó más részéről, most nem találom, és úgy emlékszem megoldás sem volt: szóval teljesen felhúzott oldalablak esetén rosszabb úton zavaróan zörög az üveg. Odanyúlva nem érezni az üveg mozgását. Ha akár csak egy milliméternyit leengedem, akkor megszűnik a zaj. Az ablakemelőt megnéztem, hibátlan, a gumi ápoló és más "csodaszer" semmi nem segít. tettem filc csíkokat különböző helyekre az üveg felső gumi tömítéséhez, korábban beragasztottam azokat a különálló gumiprofilokat, majd kiszedtem a ragasztót, mert hatástalan volt, kiszedtem és újra raktam a keret felső gumi profijait (tisztítás, gumiápolós kezelés után), de semmi javulás nem volt. Egyedül az segített ideig óráig, amikor a felső résbe, ahová az üveg becsúszik filc csíkot raktam, de miután az össze nyomódott ismét kezdődött a zörgés. Tettem már oda gumi és egyéb csíkot is, de az sem volt jó, egyedül a filc (kb 1mm vastag) okozott ideiglenes javulást. Volt-e már valakinek ilyen gondja és mi volt a megoldás?
bye: hil


Mivel kezelted a gumit?

Először: BMW spec gumiápoló, majd Prevent gumiápoló, majd szilikon olaj, glicerin, Protegum és minden más, ami erre alkalmas. Persze az egyes anyagok után mindig teljes letisztítás.
Bye: hil


Csak azért kérdeztem, mert egyszer sonax-al kezelem és még mindig látszik a nyoma, pedig párszor már letisztítottam. Nálam ez okozta az idegesítő hangot.


nálam is probléma volt (még mindig az őrületbe kerget) ez, én is írtam erről. nekem is a BMW spec szert ajánlgatták, de azóta sem győztem meg magam. még szerencse. már lassan csak letojom. van elég bajom, leszakadt a kipufogóm hidegen V8 papó. a toldásnál a cső, a hátsó dob előtt. egy kipufogóklinikás egyedi dob van fent. fáradtan műszakból kerestem a szakikat, senki nem tudta és akarta elvállalni. így jó magyar módra tákoltam. felkötöztem dróttal. bár még bírná a dob, de lehet veszek újat. mondjuk a full gyárija is meg van patika állapotban. na meg asszonynak vett magának egy Stilo-t, szóval most az van porondon off

YELLOW Elküldve: 2019-04-16 22:10 Remeg az autó

Marek44 írta:
YELLOW írta:
Marek44 írta: Sziasztok!

Ma reggel a forgalomban az alábbi jelenséget tapasztaltam. Kb. félúton jártam a pesti rakparton, amikor az egyik piros lámpánál egyszer csak elkezdett remegni az autó. Amikor elindultam akkor még egy kicsit remegett, aztán egy „magasabb” átlagsebességnél elmúlt (40-50). Majd lassításnál ismét. A motor lámpa is bekapcsolt (sárga). Próbálgatva azt tapasztaltam, hogy alacsonyabb fordulatnál elkezd remegni.
Megálltam, N/R/P-be raktam, majd többször leállít és indít, de a remegés nem múlt el. Újraindítás után a motorlámpa kikapcsolt. Utána egy szakaszon kicsit megpörgettem magasabb fordulaton és a remegés elmúlt. A garázsban állva, meghallgattam a járó motort, de extra hangot nem hallottam. Pár perc után ismét elkezdett remegni és némi talán kattanó hangokat kiadni a motor.

Egy automata 325 xi-ről van szó (2006-os, 209 ezer km), természetesen jövő héten irány a szerviz, addig nem is használom csak ma hazaviszem, éppen az olaj és váltóolaj csere is esedékes. Valakinek volt már hasonló tapasztalata? A topicban a korábbi hozzászólásokban nem láttam. Némi olajszivárgást véltem felfedezni a motortérben, de olajfoltot nem hagy. Illetve korábbi tapasztalat volt, hogy álló helyzetben néha rúgott egyet a kocsi, de szervíz nem látott problémát ezért ezzel kapcsolatban abban maradtunk ősszel, hogy a váltóolaj csere után megnézzük.

Ha bárkinek van ötlete, azt megköszönöm!

Üdv!


mik a pontos gumi méretek az autón? ha egyforma a gumiméret elől-hátul, akkor nincs valamelyik jobban elkopva? mert az osztómű állítólag érzékeny erre és a tünetek olyanok. bár még mindig nem értem, hogy ezzel miért nem kalkulálnak a gyárban? pl. hogy 10-15mm teljes átmérőkülönbség ne okozzon gondot. mert a gyakorlatban úgy tűnik probléma. sőt a könyv tán írja is, hogy cserélgetni kell az első és hátsó tengelyek között a gumikat/kerekeket, amennyiben egy méretű és 4x4 az autó.


Októberben új gumikat kapott, de a nyári garnitúrán a bal első jobban el volt kopva mint a többi. Az elmúlt pár hétben úgy érzékeltem mintha elkezdett volna egyre inkább jobbra húzni a kocsi, a májusi szerviz utánra terveztem egy futóműves meglátogatását is.
A téli gumiméret egyébként azonos 205/55/16, a nyárira nem emlékszem pontosan a szélessége azt hiszem 205-ös volt 17-es felnin. Most terveztem rá 225/45/17-es nyárit venni. A télin még nem vettem észre jelentőseb kopást szemmel a bal elsőn, megmérem.

Ismerősöm nem szakértő a témának, egyrokonának volt hasonló hibajelensége. Nem tudja mi volt pontosan a megoldás csak annyit, hogy valami gond volt a 4x4-el és hogy drága volt. Akkor feltételezem náluk is az osztómű lehetett a probléma. (Nem olvastam még utána, lehet hogy hülyeséget írok, akkor elnézést.)

update: Mosst hazafele teljesen tunetmentes volt, semmi remeges. Mit gondoltok, mennyire lehetek bator a hasznalatat illetoen? Ha osztomu problema van, akkor hasznalhatom meg Budapesten belul, vagy inkabb pihentessem a szervizig?


valószínű csak bizonyos tempó felett jön ki az a különbség, ami miatt problémázik.
nem célszerű nagyon használni. mert ad az osztóműnek rendesen. talán pont ezen a fórumon panaszkodott valaki, hogy neki az egyik tengelyen kb 2mm-rel kopottabb gumik voltak és már problémát okozott. számomra ez megemészthetetlen, hiszen fura mód, az ABS esetében is, vagy ESP esetében elég bő különbséget is elvisel. de az osztómű érzékeny lehet erre.
gumiméret nem annyira érdekes, ha mindenhol egyforma a méret. hogy most 4db 205/55 R16 vagy 4db 225/45 R17 van fent osztóm szempontjából lényegtelen. viszont ha elől 225/45 R17, hátul 245/40 R17 van, akkor már lehet probléma. cirka 6mm eltérés van a teljes kerékátmérőben. Az ABS, ESP, DSC, DTC nem zavarja ez.

YELLOW Elküldve: 2019-04-16 17:53 Remeg az autó

Marek44 írta: Sziasztok!

Ma reggel a forgalomban az alábbi jelenséget tapasztaltam. Kb. félúton jártam a pesti rakparton, amikor az egyik piros lámpánál egyszer csak elkezdett remegni az autó. Amikor elindultam akkor még egy kicsit remegett, aztán egy „magasabb” átlagsebességnél elmúlt (40-50). Majd lassításnál ismét. A motor lámpa is bekapcsolt (sárga). Próbálgatva azt tapasztaltam, hogy alacsonyabb fordulatnál elkezd remegni.
Megálltam, N/R/P-be raktam, majd többször leállít és indít, de a remegés nem múlt el. Újraindítás után a motorlámpa kikapcsolt. Utána egy szakaszon kicsit megpörgettem magasabb fordulaton és a remegés elmúlt. A garázsban állva, meghallgattam a járó motort, de extra hangot nem hallottam. Pár perc után ismét elkezdett remegni és némi talán kattanó hangokat kiadni a motor.

Egy automata 325 xi-ről van szó (2006-os, 209 ezer km), természetesen jövő héten irány a szerviz, addig nem is használom csak ma hazaviszem, éppen az olaj és váltóolaj csere is esedékes. Valakinek volt már hasonló tapasztalata? A topicban a korábbi hozzászólásokban nem láttam. Némi olajszivárgást véltem felfedezni a motortérben, de olajfoltot nem hagy. Illetve korábbi tapasztalat volt, hogy álló helyzetben néha rúgott egyet a kocsi, de szervíz nem látott problémát ezért ezzel kapcsolatban abban maradtunk ősszel, hogy a váltóolaj csere után megnézzük.

Ha bárkinek van ötlete, azt megköszönöm!

Üdv!


mik a pontos gumi méretek az autón? ha egyforma a gumiméret elől-hátul, akkor nincs valamelyik jobban elkopva? mert az osztómű állítólag érzékeny erre és a tünetek olyanok. bár még mindig nem értem, hogy ezzel miért nem kalkulálnak a gyárban? pl. hogy 10-15mm teljes átmérőkülönbség ne okozzon gondot. mert a gyakorlatban úgy tűnik probléma. sőt a könyv tán írja is, hogy cserélgetni kell az első és hátsó tengelyek között a gumikat/kerekeket, amennyiben egy méretű és 4x4 az autó.