Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2010-07-08 17:03 Lengéscsillapitó

mostanában sokat agyalok pár dolgon. mindezt azért, mert jövőre műszakim lesz és tavaly az egyik lengéscsillapító nem a legjobb volt, sőt a másik is közel volt a határhoz.

szeretném ha kijavítanátok ha rosszul gondolok valamit!


ugye amikor műszakira viszem az autót, akkor motorszám, alvászszám alapján a gép megadja a gyári adatokat, és a hozzá tartozó megengedett eltéréseket.

ugye ha mondjuk ültetőrugót teszek be alá, ami rövidebb, és keményebb, akkor módosul a rugózási/csillapítási érték. ha a csillapító is más, mondjuk keményített, akkor pláne.
nah most ha meg se nézik, hogy hoppá ez nem gyári, akkor nagy valószínűséggel a gyári értékek mellett az autóra az jön ki, hogy futómű kuka, vagy rossz állapot. pedig zsír új szett van alatta.
gondolom a hivatalos forma az, hogy beszerelik, lemérik és az új értékekkel bekerül a rendszerbe, és a forgalmiba +++lóvéért.
nah most én ezt a +++ lové dolgot el akarom felejteni, de mi van ha nem gyárit rakok bele? mondjuk valószínű M-tech gátlókat veszek majd, de mi van ha annak is eltér az értéke, márpedig valószínű valamennyire el fog.

lehet hülyeség ez az okfejtés, de bizonytalan vagyok.

YELLOW Elküldve: 2010-07-08 11:36 Motorolaj

ihorvath írta: Szia!

Ez egy 30 éves szerelő, és neki már évek óta BMW-je van, egy e36-os volt eddig, most egy e46-os van.

Szépen karban van tartva az övé, tehát nem hinném hogy hanyag lenne. évek óta viszünk hozzá kocsit, és mindig ok volt. Lehet hogy egyszerüen csak van egy rossz információja, vagy elképzelése az olajokról.

Kérdésem: álljak vissza 5w40-es olajra a következő szervíznél, vagy amint lehet, cseréljem le a mostanit, és az kuka? Vagy ezek után már nem szabad bele 5w40-est tenni?


szerintem nem kell rögtön leereszteni, nem hiszem, hogy baja lenne. de nyugodtan visszaállhatsz. márcsak azért is, mert azért a 10w-40-es olajak nem olyan minőségiek, legyen bármilyen márka, mint mondjuk egy 5w-30, vagy 0w-30. ebből adódik az ár növekedés is. addig amíg nem ezsi látványosan az olajat, addig mindig a legfinomabbat, kell hazsnálni, vagy amit a könyvecskéje ír. ha eszi az olajat, akkor is először a turbót kell megnézni, nem-e ott van valami.



YELLOW Elküldve: 2010-07-08 11:09 Motorolaj

lacaca írta:
ihorvath írta: Sziasztok!

2004-es évjáratú 320 dizel e46-os BMW-ben (130 ezer km) 5w30-as BMW olaj volt. Az autószerelőm azt mondta, hogy túl híg ez az olaj, ő nem javasolja beletenni, hanem inkább a BMW 10w40-est. Az indoka: túl híg az 5w40 ennyi km után, ő is 10w40est használ évek óta a dizel e46-osába. Kérdésem, hogy hibát követtem-e el, hogy hagytam rábeszélni magam, és 10w40-est töltöttünk bele?

A hozzászólásokban nem találtam 10w40-est, mindenki csak 0w40 vagy 5w40-et tesz bele...

Továbbá, kijelenthető az, hogy a castrol olajjal jobban járok mint a gyári BMW olajjal, mert az biztos ugyanaz az évek során, és biztos minőségi?


Igen!!! Komoly hibát követtél el !! Ugyanis amíg a motor nem "eszi" számottevően az olajat ,addig mindenképpen ajánlott!! a vékonyabb és jobb kenést biztosító olaj használata! Nem is tudom ,hogy egy szakember? hogy adhat ilyen buta tanácsot! Mindenképpen 5w-40 vagy inkább 5w-30 viszkozitásút használj ameddig csak lehet. És keress egy hozzáértőbb szerelőt!



az a baj igazából, hogy a többségi szerelőt két részre kell osztani. az idősebbek 40 év felett. ők még értenek a műszaki, gépészeti részéhez, illetve van elég tapasztalatuk, viszont a régi módszerek szerint gondolkoznak. sokszor egy új autó fejtörést okoz nekik. illetve eddigi tapasztalataim szerint, iylen szerelőknél nincs is 10w-40-től kisebb viszkozitású olaj, és ezt próbálják eladni.
a fiatalabb szerelő nemzedék a 40 alatti. velük az a baj, főleg a fiatalabbakkal, hogy nem azért tanultak autószerelőnek, mert érekelte őket a téma, így teljesen más mentalitással állnak a dolgokhoz. ez látszott anno a misköolci BMW szervízben is a 22-25 éves szerelőfiúkon. jobban eligazodnak az újabb autókon, de inkább a hanyagság, felületesség a jellemző rájuk.

persze tisztelet a kivételnek, mert vannak!

YELLOW Elküldve: 2010-07-07 22:09 Légtömegmérõ

Tiba írta: Én úgy tudom, hogy a féktisztító nem jó a tisztításra. Van direkt erre való légtömegmérő tisztító spray, 3ezer egy flakon


én nem tudom, de biztos így kérhetnek többet érte, hogy... szándékosan olyat nevet adnak neki... az összetételre kiváncsi lennék

YELLOW Elküldve: 2010-07-07 19:25 Társalgó

hil írta: Sziasztok!
Az úja 5-ösnek (2004 től) mi az E kódja, és hogyan lehet resetelni a szervíz intervallumot a műszerfalról.


E60 sedan, E61 kombi

szerk.: jah resetelés... szerintem próbáld meg úgy mint E46-nál, szerintem hasonlatosan lépsz be. napi számláló nyomvatart, gyújtás 1-es állás, vagy egy kattintás. (gondolom) de az iDrive miatt igen más lesz.

ilyen segítséget leltem:
http://answers.yahoo.com/quest...536AAwbcoy

http://www.odometer-correction...c1334.html

videjó:
[url=http://www.youtube.com/watch?v=Wqen7nokjKs]
YouTube videó






YELLOW Elküldve: 2010-07-07 13:06 Motorolaj

ihorvath írta: Akkor a következő olajcserénél 5w-40 -et tegyek bele? Vagy nem kellene megvárni a 15000 km-et(enyinként akarom cserélni) a 10w40-el? Nem lesz baja, ha ezután hgabb olajat teszek bele, nem fogja enni?

Akkor jól tettem, hogy gyárit vettem bele, maradok is akkor ennél.


az, hogy eszi-e az olajat, az attől függ valójában mennyi km van benne és hogy használták, de láthatod, van aki 400ezernél is 5W-set nyomat... anynira sokat nem fog enni, ha eszi az olajat se, hogy 15ezret ne bírjon ki, ha nagyon eszi, akkor ott valami gáz lesz.

YELLOW Elküldve: 2010-07-07 12:03 Motorolaj

Lacci írta:
20d4: Próba hijján súgnál kicsit? Melyik oldalra dől a mérleg Castrol cimkés vagy bmw cimkés castrol jobb szerinted?

ih: amennyit én olvastam utána, a második szám kb az üzemi hőmérsékleti viszkozitás, tehát a 0,5,10w is kvázi ugyanúgy ken menetközben ha mind 40es. első szám meg ~ hideg(<100C) állapotú viszkó(vagyis vmi olyan mikortól ken hasonlóan), tehát jobban ken hidegen ha kisebb az első szám. Ezek alapján (főként télen) én úgyhiszem jobb a 0/5 mint a 10es.
Az hogy túl híg az 5w40 a 10w40hez: 100fokon megnézve ugye egyforma 'hígak' 40es sávba vannak.


inkább fogd fel úgy a dolgot, hogy az első szám és az ahhoz tartozó hőfokérték és a második szám, és a hozzá tartozó hőfokérték között ugyanolyan kenési képessége van az olajnak, vagy legalábbis benne van egy tűrésben.

vegyünk egy 0W-30-as olajat, ez azt jeleni, hogy -35 fok alatt már nem képes garantáltan megfelelő kenést biztosítani, mert annyira kezd sűrűsödni, illetve +35 fokig nem hígul fel annyira, hogy már ne tudja biztosítani a kenő hatást. a hőmérsékletek a környezeti hőfokra értendők.

az, hogy gyári vagy Castrol... gondolom 20d4 azt akarja mondani, hogy a gyári jobb hiába abban is Castrol van. nah most olaj és olaj között is van különbség. ha 1 nappal későbbi gyártásút veszel is lehet különbség a két olaj között, ami persze csak használat közben jön elő.

YELLOW Elküldve: 2010-07-07 10:00 Eladó az autóm. Alkalmi vétel

BarG írta:
YELLOW írta:
Robinson írta:
viktor írta: http://www.expressz.hu/secure/...amp;cid=48


Persze, vigyük csak le az árát a béka segge alá, igazad van


nekem az iylenről nem az jön le, hogy alkalmi vétel... hanem alkalmi xar lehet... aki ennyiért képes eladni, az valamiért nagyon szabadulni akar tőle... pl marhára sok alkatrészt cserélni kell, vagy nagy baja van... egy normális embernek úgyis gyanús lesz.



Vagy megszűnt a munkahely, vagy bejött egy komoly betegség, a BANK meg vinné a lakást .... akkor már inkább az autó menjen. Szélesebben kéne gondolkodni.....


persze. nekem is van ismerősöm, aki így járt de enynire mégse vitte le az árát. persze egyértelmű, hogy inkább az autó mint a fedél.

YELLOW Elküldve: 2010-07-06 20:37 EZT MEG KELL HOGY NEZZETEK!

vsop14 írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: jájj ezt ma fotóztam a LIDL-nél... már bánom, hogy az elejéről nem csináltam... amúgy ha minden igaz E36 lenne, de inkább E39, de minden féle BMW-ből van összerakva, a hátsó lámpa, mintha lexus astra lámpa lenne



Sikerült rendesen elbarmolnia. De inkább E34


most már kiokosítottak, de egyszerűen nem tudtam felismerni...sokkot kaptam. leírhatatlan miylen látvény volt... egy biztos előlről nem E34 es lámpa volt, a vese olyan volt, mintha X5-ösé lett volna



most nem azé, de egy kasztnit nem ismersz fel, de egy vesét meg igen?


a vesét se, de nagyméretű volt újabb BMW-s valami X-esé az fix. hát az oldala alapján E36-osnak tűnt, de mondom elől meg, azt sem tudom miylen lámpa volt... hát vazze megdöbbentem szó szerint, időm nem volt felfogni... nem kell elmondani milyen csalédé vóót. így is paráztam fotózni... mondjuk úgyis azt mondtam volna, hogy nagyon tetszik azé fotózom le

YELLOW Elküldve: 2010-07-06 20:08 EZT MEG KELL HOGY NEZZETEK!

hancurozo írta:
YELLOW írta: jájj ezt ma fotóztam a LIDL-nél... már bánom, hogy az elejéről nem csináltam... amúgy ha minden igaz E36 lenne, de inkább E39, de minden féle BMW-ből van összerakva, a hátsó lámpa, mintha lexus astra lámpa lenne



Sikerült rendesen elbarmolnia. De inkább E34


most már kiokosítottak, de egyszerűen nem tudtam felismerni...sokkot kaptam. leírhatatlan miylen látvény volt... egy biztos előlről nem E34 es lámpa volt, a vese olyan volt, mintha X5-ösé lett volna

YELLOW Elküldve: 2010-07-06 20:03 Eladó az autóm. Alkalmi vétel

Robinson írta:
viktor írta: http://www.expressz.hu/secure/...amp;cid=48


Persze, vigyük csak le az árát a béka segge alá, igazad van


nekem az iylenről nem az jön le, hogy alkalmi vétel... hanem alkalmi xar lehet... aki ennyiért képes eladni, az valamiért nagyon szabadulni akar tőle... pl marhára sok alkatrészt cserélni kell, vagy nagy baja van... egy normális embernek úgyis gyanús lesz.

YELLOW Elküldve: 2010-07-06 19:59 Ajtónyítási Gondok!

calibra írta:

A biztisor felett mondod?(a kesztyűtartónál)


nem! ez a kesztyűtartó mögött van, ahhoz le kell szedni a kesztyűtartót. ha visszaolvasnál, akkor látnál képeket is róla illetve linket, ahol le van írva.

YELLOW Elküldve: 2010-07-06 19:56 EZT MEG KELL HOGY NEZZETEK!

jájj ezt ma fotóztam a LIDL-nél... már bánom, hogy az elejéről nem csináltam... amúgy ha minden igaz E36 lenne, de inkább E39, de minden féle BMW-ből van összerakva, a hátsó lámpa, mintha lexus astra lámpa lenne

YELLOW Elküldve: 2010-07-06 16:42 Társalgó

Robinson írta:
bmwszabi írta: 'ejjj a kutyamindenit!' melyikőtök volt már megint?
gyorshajtási rekord


ezeken mindig falb@szom magam. Miért nincs odaírva a kocsi márkája? Mert nem BMW azért. Ha az lenne, oda lenne írva


engem inkább az basz fel, hogy nem írja, hogy miylen autó, de a cikk kedvéért készített képen haloványan egy BMW van... csak mert rekordokban ők vannak, de nem hiszem, hogy több szabályt szegnének, mivel a sok száguldó suzukis a 200 közelébe se tud menni, ezért rekordot nem tarthatnak, de mondjuk ha 50 és 90 túllépéseket néznénk biztos nem BMW-sek lennének többségben

YELLOW Elküldve: 2010-07-06 16:33 Most vettem BMW-t

a kulcstanításhoz annyit, hogy nem kell várni annyi, hogy 15 sec-en belül, de lehet 20 a pótkulcsot is be kell tanítani , de azt már nem kell a gyújtáskapcsolóba tenni, csak nyomkodni a gombokat.

nekem is lejjebb van az ajtóm, valszeg le volt szedve, és nem állították vissza/be.