Ez egy archivált weboldal! bővebben
bmw320d4 fórum hozzászólásai

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-02 16:37 Egr szelep

BarG írta: Közvetlenül az EGR szelep elõtt a mûanyag idomban van egy erõsített szem, oda van befúrva a fej.
50% víz - 50% metanol elegy megy


Na, én itt kiszállok....

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-02 16:24 Egr szelep

BarG írta:
Ez igaz a szivacsbetét nélküli kartergázszûrõre is?


Azt nem kell cserélni, nincs miért.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-02 16:23 Egyedi logó MK3-as MK4-es navira

lacaca írta: Sziasztok Küldene nekem valaki egy használható Gifextraktort ? Elõre is köszi.


Egyszerûbb, ha a navtweak-et használod, és még magyarítni is tudsz.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-02 16:21 Egr szelep

Hori írta: Kartergázszüröre meg gázolajra mennyi a gyári elõirás????


Üzemanygszûrõ minden 2. olajcserénél, k.gázszûrõ 90e km-enként.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-02 15:40 Valaki segítsen

Brad85 írta: Sziasztok

Normális hogy reggel elsõ indításkor kb2-3 mpig kell várni míg beindúl???
Utána már késöbb gyorsabban indul. Sose volt diesel autóm és ezt is télen vettem

Köszi

Boldog Újévet


2 kérdés:

-Csak a reggeli hidegindításnál 3mp, vagy mindig?
-Melyik motorral van szerelve az autód, 136, vagy 150LE?

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-02 15:19 Egr szelep

Hori írta: szerintem az egr-nél az a legnagyobb probléma hogy koromszemcséket juttat a motorba ami ugyebár egy szilárd és kemény anyag
tehát olyan mintha finom homokot szivatnál be a motorba én ezért utálom az egr-t és ezért vannak kiiktatva az összes automba


A koromszemcsék 350C felett elégnek a hengerben, CO-vá és CO2-vé alakulnak, az oxidációt az NO2 tartalom segíti, ami szintén ott van a kipufgázban.

Nem a korommal van baj, inkább a nem idõben cserélt k.gázszûrõvel, a nem megfelelõ olajjal, és a túlzott "kíméléssel".

A régi dieselek is széthullottak, pedig nem volt bennük AGR, csupán a szar olaj miatt kokszosodott a szelepszár, ami egy nagyobb gázadásnál eltört.
Szedtem már szét 30.000km-es M47N-es motort, amiben szétégtek a szelepek, mivel a tata 40-el közlekedett vele, persze meghajtotta néha 110-ig is 6.-ban.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-02 14:58 Egr szelep

BarG írta: Akárki akármit is mond, ez az EGR egy olyan szerkezet, ami egy bizonyos idõ után szinte garantált motorkatasztrófát jelent. Ezzel nyilván a BMW sokkal jobban tisztában van, mint itt bármelyikünk.
A tisztességes eljárás az lenne a méltóságos BMW részérõl, ha bizonyos intervallumonkénti ellenõrzést - tisztítást - vagy cserét írna elõ. Ha ezt nem teszi meg, akkor meg állnia kellene az ezen okból lepusztult motorok javítását.

És ezzel nem vontam kétségbe az EGR létjogosultságát, csak a felelõs gondolkodást a cég részérõl.

Ja és még egy dolog: nem vagyok 100%-ig meggyõzõdve arról, hogy a mérnökök felelõsek mindenért, amik az autóinkba beépítésre kerültek és ahogy beépítésre kerültek.


Van AGR tisztításra vonatkozó szervízutasítás, és el is szokták végezni a szervizek.
Egy levegõrendszertesztnél is tud róla a diageszköz, hogy létezõ hiba, hogy beragad az AGR, ezért is kezdi a tesztet azzal, hogy megkéri kezelõt, hogy kösse le.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-01 22:56 Társalgó

Prof írta: egy kérdés

ha pl egy esö szenzort és alkony szenzort szeretnék beszerelni az autoba akkor ennek a kábelezése gyárilag be van épitve vagy ezt is utolag kell aplikálni ?


Bitztos, hogy nincs benne, utólag kell behúzni 4 szál vezetéket.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-01 21:29 Egr szelep

hil írta: Tévedsz, nem biztos, hogy hisznek annak.
hil


Észrevettem

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-01 21:28 Egr szelep

Hori írta: mennyivel 1xübb lenne ezt élöben 1 üditõ melett megbeszélni
gyártási türéseket egyenesbe hozni egy vákummembrános szeleppel az érdekes sztem a befecsi és a égtömegmérö sokkal precizebben müködik mint az egr. de ezt végiggondolom pontosabban vagy lehet holnap unalmamba szétszedem az egészet


Részemrõl oké az üdítõ, ha Szfváron járok, szólok

A légtömegmérõ nem a legpontosabb szerkezet, pont ezért tettek a TU motoroknál +1 hõmérõt a cooler után, hogy minél pontosabban meghatározhassák a légtömeget.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-01 21:23 Egr szelep

hil írta: Szerintem nem, de jelen írásod elõtt is ez volt a véleményem.
hil


Nekem is, de pár embert errõl nem lehet meggyõzni, gondoltam hátha a gyári anyagnak jobban hisznek...

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-01 21:07 Egr szelep

BMW-s oktatási anyagból egy kis rész , az M47, M57TU, és M67TU motorok bevezetése után;

"Közepes mennyiség adaptáció:

A közepes mennyiség adaptáció azt takarja, hogy a kipufogógáz-visszavezetés mértékével változtatják a tüzelõanyag-levegõ arányt.
Ezzel azokat a pontatlanságokat egyenlítik ki, amik a hõfilmes levegõtömeg-mérõ vagy a befecskendezõk gyártási tûréseibõl adódnak. Ezt a funkciót az M47TU DDE vezérlése már tartalmazta, ott teljeskörû bemutatására már sor került."


Még így is levakolható az AGR, minden következmény nélkül?

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-01 20:23 Társalgó

Hori írta:
gampetibor írta: És azért ne érezzem jól magam mert az állam keres rajta?
Pont lesarom és azért is jólérzem magam. Meg akkor ne is autózzunk mert az üzemanygon is lehúz minket az állam?




én is jól érzem magam kocsikázok is, és pont leszarom a magyar államot és ott húzom le ahol csak tudom


Csatlakozom

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-31 13:52 Társalgó

What the fuck....

http://totalcar.hu/magazin/hir...utosoknak/

Én inkább nem veszem igénybe ezt a kedvezményes ajánlatot

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-31 01:56 Bemelegedés

ember84 írta: minden 320d-be van a hûtõ elõtt ilyen zsalu?mert az enyém faceliftes,és nincs.elvileg a ventillátor elõõtt kéne lennie,abba a dobozkába,igaz?


Ha automata váltód van, akkor nincs.