Ez egy archivált weboldal! bővebben
bmw320d4 fórum hozzászólásai

bmw320d4 Elküldve: 2010-08-11 13:57 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta:
de ha műanyag a kiskulcs a tollazat is, akkor azt hogy látja el táppal? hogyan azonosítja be? a kulcs súlya is olyan, hogy abban nincs semmi, majd melóhelyen meg is röntgenezem. és még mindig nem értem.... mit azonosít egy műanyag darabon, amin még csak fémes kapcsolatot sem tud kialakítani, ami alapján azonosíthatna???
de úgy érzem közel járok, ahhoz, hogy a választ megkapjam



Érted, hogy gőzgép, de mi hajtja....

Írtam, hogy transzponder. Nincs semmiféle fémes kapcsolat. A műanyag kulcsban is benne van a transzponderchip.



bmw320d4 Elküldve: 2010-08-11 00:28 e36

bmwpg írta: sziasztok!

valaki legyen szíves írja meg az e36-os 1.6-os hengerfej csavarok nyomaték értékét.
előre is köszönöm!


Szia!

30Nm és 2x90°

A meghúzási sorrend pedig itt van:


bmw320d4 Elküldve: 2010-08-11 00:18 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta:
hancurozo írta: YELLOW. Így néz ki a kulcs bellül. http://www.bmwfanatics.hu/uplo...485604.jpg
ÉN próbáltam elindítani úgy hogy a belső része /a tekercs amit a képen látsz/ 1cm-re volt a zártól és nem sikerült. Szerintem! (nem vagyok otthon az elektronikában) Mikor a tekercs mozog /elfordul/ a zár körül lévő "talán antenna?" keretben akkor küld jelet az immo-nak. /ill. valószínű ekkor tölti az akkut is/.
Sajna a műanyag kulcsot nem tudom megnézni ill. kipróbálni, mivel az enyémhez nem áll rendelkezésre.



valaki írta a BMW kulcs topicba azt hiszem, hogy ellopták vagy eltünt a műanyag kis kulcsa. ekkor kipróbálták az egyik ismerőse autójában az ahhoz tartozót, és elindult vele az autó. csupán emiatt vagyok dilemmában... valaminek lennie kell, remélem a szervízes kolléga ad valami választ.


Mindegyik kulccsal nyitható-zárható és indítható az autó, viszont a távirányító mindkettőből hiányzik, és akku sincs bennük.
A legkisebb kulcs (péztárca), teljes értékű, viszont a nagyobbik szürke kulcs(szervízkulcs) nem nyitja a csomagteret és a kesztyűtartót, pl szállodai parkolószolgálat miatt.
Sokan, akiknek csak 1 db kulcsuk maradt, nem rendelenek 45e Ft-ért távirányítósat, hanem csak a legkisebb kulcsot tizenpárezerért.

Nincs semmiféle tekercsmozgásos hókuszpókusz, egyszerűen a gyújtáskapcsolón lévő gyűrűn (transzponderen) keresztül kap tápot a kulcs.( ami akkut tölt és táppal látja el a traszponderchipet is, és a kulcsazonosítás is ezen a vonalon megy.)

bmw320d4 Elküldve: 2010-08-10 15:50 Ajtónyítási Gondok!

jrtom írta: Szia!

Nem kell semmiféle kulcs kód, csak az alvázszám, személyigazolvány, törzskönyv. Egy max két nap alatt megjön a kulcs.
Egy autóhoz összesen 10db kulcs van, ha ezek elfogynak akkor zárgarnitúra csere.

üdv.



Ez így van.
Nem is értem, hogy ki találta ki ezt a kódkulcs/kulcskódos dolgot,továbbá azt sem, hogy miért hiszik azt jópáran, hogy a keymemory beállításokat a kulcs tárolja.
Itt csak annyiról van szó (egyszerű és logikus), hogy ha már az EWS úgyis tudja melyik kulcs van a a gyújtáskapcsolóban, akkor elküldi a grundmodulnak is a számát, az meg az ahhoz tartozó beállításokat aktiválja.

bmw320d4 Elküldve: 2010-08-01 01:36 E46 magyar kézikönyv

Fekete320d írta: Sziasztok!

Érdekelne engem is egy E46 facelift leírás. Ha valaki tudna küldeni mailban, azt megköszönném. A bmw.hu-n lehetett regelni kb. 1 hónapja, és akkor a bmw kiküldi CD-n. Hát én regeltem, és nem jött semmi sem. Valaki erröl a problémárol tud valamit?

Üdv.


"A BMW kezelési kézikönyvek a legtöbb, 2004 után gyártott modellhez elérhetőek"


bmw320d4 Elküldve: 2010-07-31 02:46 Termosztát

Tano írta:
vk92 írta: Sziasztok!

A problémám az lenne,hogy akartam a bárdinál venni egr termsztátot de azt se tudták hogy mi ez,Kérdésem az lenne mi ennek a hivatalos neve.Illetve aki már szedte ki legyenszives leirni hogy hol található ill.a munkafolyamatot részletsen megosztani velem.

Magyon szépen köszönöm:Attila


Pedig pont ez a hivatalos neve is! Próbáld meg cikkszám alapján: 11717787870
Az alábbi képen a 8-as elemről van szó:

Helyileg pedig a motor elején találod. Szemben állva bal oldalról jön a kipuff felől cső (4), majd látsz egy aluminiumszínű dobozt (1 egr hőcserélő), és ennek a tetején találgható az egr termosztát.
Leszedni sem bonyolult. Burkolatot annyira hogy hozzáférj, majd vizet leenged, termosztátot lecsavarozod, a másik végéről leveszed a csőcsatlakozást a bilincs oldásával, újat berak, vissza minden és vizet feltölteni majd légteleníteni. A légtelenítésről találsz másik topikban leírást, sztem ha rákeresel kiadja.
Ha kényelmes vagy, akkor nem engeded le a vizet a hűtőnél, hanem hagyod hogy a termosztát levételénél kifollyon amennyi ki akar, majd ezt pótolod, meg letörölgeted a folyást. Légteleníteni persze ekkor is kell.



Tömítőgyűrűt ne felejts el hozzá venni, nehogy emiatt az 50Ft-os alkatrész miatt álljon az autód pár napot.


bmw320d4 Elküldve: 2010-07-28 17:58 Porlasztó

Hori írta:
bmw320d4 írta:
Hori írta:
bmw320d4 írta:
SoundkeY írta: Megvolt ma a pillango kiszedes , EGR / szivosor tisztitas, huto takaritas.....nem volt olyan koszos .......megneztuk a csucsokat is:


Kiszedtétek a pillangókat az M57N motorból?





Nem tom miért olyan meglepő ez, a német meg az angol fórumok tele vannak tanácsokkal és szerelési útmutatókkal hogy hogyan kell ezt csinálni, azért hogy megmentsék a motorok életét, én is azt mondom mindenkinek hogy azonnal dobálja ki belőle



Pont tegnap javítottunk egy 535d-t, ami csörgött kis fordulaton, és 1 literes + fogyasztása volt. A tesztmodulok mindegyike a Flapek állapotát kérdezte. Délután kapott az autó egy új szívósort, és minden újra tökéletes lett.



de ha csak annyit csináltok hogy kiveszitek őket hogy ne csörögjenek akkor nem oldódott volna meg a probléma???


Nem a flapek csörögtek, mivel azok nem is voltak, mert egy szaki kiherélte. A motor csörgött a flap nélküli szívósorral.



bmw320d4 Elküldve: 2010-07-28 12:59 Porlasztó

Hori írta:
bmw320d4 írta:
SoundkeY írta: Megvolt ma a pillango kiszedes , EGR / szivosor tisztitas, huto takaritas.....nem volt olyan koszos .......megneztuk a csucsokat is:


Kiszedtétek a pillangókat az M57N motorból?





Nem tom miért olyan meglepő ez, a német meg az angol fórumok tele vannak tanácsokkal és szerelési útmutatókkal hogy hogyan kell ezt csinálni, azért hogy megmentsék a motorok életét, én is azt mondom mindenkinek hogy azonnal dobálja ki belőle



Pont tegnap javítottunk egy 535d-t, ami csörgött kis fordulaton, és 1 literes + fogyasztása volt. A tesztmodulok mindegyike a Flapek állapotát kérdezte. Délután kapott az autó egy új szívósort, és minden újra tökéletes lett.

bmw320d4 Elküldve: 2010-07-27 22:06 Porlasztó

SoundkeY írta: Megvolt ma a pillango kiszedes , EGR / szivosor tisztitas, huto takaritas.....nem volt olyan koszos .......megneztuk a csucsokat is:


Kiszedtétek a pillangókat az M57N motorból?

bmw320d4 Elküldve: 2010-07-21 12:06 Chip tuning HÁZILAG kwp 2000+-szal

kerezsijoc írta: Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy van e valakinek tapasztalata KWP200+ -szal kapcsolatban!?

Meguntam a sufnituningosok szerintük jó lesz chiptuningjait.
Ezért indítottam ezt az új témát hátha valaki és aki hozzáértő megosztaná velünk a tapasztalatait!
Sajnos én elvittem szakszervízbe a kocsim és hát rárakták a legújabb gyári szoftot (elvileg ez előtt is gyári volt a kocsin) és elkezdett azóta füstölni.
Ajánlotta mindenki, hogy optimalizálja a kocsin a softot,DE ezek után inkább én szeretném megoldani a gonjait (gondjaim)
Tehát ha bárki csinált már ilyet akkor ossza meg a tapasztalatait velem velünk.
Köszönöm!
U.I.:Remélem másnak is felkeltettem az érdeklődését a témában


Az új szoftvertől nem kellene füstölni a gépnek, sőt, inkább kevésbé.
Valami más probláma van, amit meg kellene keresni.

bmw320d4 Elküldve: 2010-07-17 13:10 klíma tisztítás

Hori írta:
igen azért, de mint ahogy írtam " nincs a klímádban olyan szelep ami úgy enged ki hogy utána vissza is zár" nem tudom mennyire vágod azt a szelepet de az egy fém házban egy műanyag lap amit rugó tart és az már nem fog oda visszazárni ahol lennie kéne neki


elvégre alig több mint 10 éve szerelek klímákat



Az esetek 80%-ban visszazár a szelep, amint leesik a nyomás. Pl az enyém is kinyitott és visszazárt, amikor rossz volt a ventim és felment 30 bár fölé.

bmw320d4 Elküldve: 2010-07-17 01:12 klíma tisztítás

Hori írta:
davech írta: hi!

Voltam töltetni a klíma gázt, 0,4 volt benne 1,5 helyett. Leszívattuk ok, feltöltöttük ok.
Próba: Bekapcsoltuk klímát mit mutat, hát semmit nyomta a sima levegőt, majd a műszeren lévő mérő 30bár fölé ugrott majd pár másodperc alatt nagy szisszenés a motortérből, kis gáz szivárgást lehetett látni... Ezek után a benne lévő gázt leszívattuk.

Kérdésem az lenne hogy van e valami túlnyomó szelep, ha a kompresszor miatt nagy nyomás keletkezik, az kienged. Szerelő srác váltig állítja nem történt baj, csak a túlnyomó szelep engedett ki pont a túlnyomás miatt. Igaz van ilyen szelep?

Valami dugulás van a klíma rendszerében, szűrővel kezdjük a műtétet.

Előre is köszi választ!




háát téged kicsit átbasztak! nincs a klímádban olyan szelep ami úgy enged ki hogy utána vissza is zár
nyomáskapcsoló van rajta ami lekapcsolja ha nagy a nyomás, de nem engedi ki a gázt




Pedig a képen a 3-as számú pont azért van, hogy elengedje a túlnyomást...




bmw320d4 Elküldve: 2010-07-07 21:34 Társalgó

YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok!
Az úja 5-ösnek (2004 től) mi az E kódja, és hogyan lehet resetelni a szervíz intervallumot a műszerfalról.


E60 sedan, E61 kombi


Az új 5-ös már nem E, hanem F jelzést kapott. Az E60-61 a régi ötös.
Értettem a kérdést (2004), csak gondoltam megjegyzem..

bmw320d4 Elküldve: 2010-07-07 11:06 Motorolaj

ihorvath írta: Sziasztok!

2004-es évjáratú 320 dizel e46-os BMW-ben (130 ezer km) 5w30-as BMW olaj volt. Az autószerelőm azt mondta, hogy túl híg ez az olaj, ő nem javasolja beletenni, hanem inkább a BMW 10w40-est. Az indoka: túl híg az 5w40 ennyi km után, ő is 10w40est használ évek óta a dizel e46-osába. Kérdésem, hogy hibát követtem-e el, hogy hagytam rábeszélni magam, és 10w40-est töltöttünk bele?

A hozzászólásokban nem találtam 10w40-est, mindenki csak 0w40 vagy 5w40-et tesz bele...

Továbbá, kijelenthető az, hogy a castrol olajjal jobban járok mint a gyári BMW olajjal, mert az biztos ugyanaz az évek során, és biztos minőségi?


Az én 20d-mben több mint 400e van, és még mindig 5W-s olajjal használom.
A Castrol és a gyári olaj között elég nagy a minőségi különbség, hiába Castrol mindkettő.
Ha lesz egy kis időd, menj be egy Shell kútra és vizsgáltasd meg műszerrel az olajad, aztán a gyári olajat is ugyanannyi km után. Meg fogsz lepődni, azt garantálom!

bmw320d4 Elküldve: 2010-07-04 21:08 Ajtónyítási Gondok!

calibra írta:
A másik kérdésem kicsit OFF lesz, mert nem ebbe a topic-ba tartozik:
A 2000 előtt gyártott 3-as sorozatnak hibás-e a hátsó futóműve?(rögzítési pontok kiszakadnak a padlólemezből)Csak szóbeszéd lehet, vagy valós probléma?
Amúgy 1999/12-es évjárat, lehet mákom van?





Valós a probléma, olyannyira, hogy az enyém is kiszakadt, pedig 136 lovas kályha.