Ez egy archivált weboldal! bővebben
bmw320d4 fórum hozzászólásai

bmw320d4 Elküldve: 2010-05-02 20:05 Nagyon sürgõs!!! Nem indul...

YELLOW írta: de amúgy mi az az IBS? engem is érdekelne, legalább tanulok.



E46-ban nincs IBS.
Intelligent Battery Sensor-t jelent,és a negatív saruban található.
Méri az aktuális töltöttségi szintet, elküldi a motorvezérlőnek elemzésre ami aztán eldönti,(más szenzorok figyelembevételével) hogy mennyire legyen kivezérelve a BSD (töltés),vagy éppen hány fogyasztót kell lekapcsolni azért, hogy indítható maradjon az autó.
Ez még csak egy része a dolognak, a teljes energiamendzsment elég bonyolult dolog, nem tudnám reggelig sem leírni elég részletesen.

bmw320d4 Elküldve: 2010-05-02 19:55 Nagyon sürgõs!!! Nem indul...

YELLOW írta:
beralaci írta: sziasztok!
hasonló problémával fordulok Hozzátok. Jóbarátom E91ese 2006 320d kicsit megviccelt minket ma reggel. Az autó két napot állt egy helyben, csak ajtók voltak nyitogatva, zárva kívülről és belülről, majd amikor a hosszú hétvége után indultunk volna haza az autó bizony nem indult be. Lámpák világítottak de gyújtást nem adott (aksiprobléma kizárva) és nyilván meg sem tekerte e motort. erre mondják , hogy meg se nyikkant. Kisebb erőfeszítések árán megtaláltuk az aksit egyáltalán, majd saruk le vártunk tíz percet majd vissza és beindult. azonban "okosan" leállítottuk és nem indult be újra. majd újra elvégeztük a "saru le" műveletet és akkor beröffent, és simán hazahozott minket. Egyből a szervíznél álltunk meg, és ott megint nem indult be.
A kulcsot ugye ez a típus behelyezéskor tölti, tehát nem nagyon értjük mi van, és rettenetesen kíváncsiak vagyunk. No meg nem lenne probléma ha képben lennénk addigra amikor a szervízes holnap elkezdi sorolni,hogy mi mindent kell majd kicserélni...

Szóval ha valaki ilyennel találkozott már megköszönném ha leírná tapasztalatait! köszi
Laci


szerintem az indításgátló lesz a ludas, leállításnál valamit nem állít be, sőt azt tudni kell, hogy leállítás után jó pár percig akksit nem szabad levenni.
van itt szervizes kolléga, ő biztos tud konkrétat mondani.



Az indításgátló hibája kizárt, inkább 90%, hogy IBS hiba.
Egyszerű megállapítani a hibát, le kell húzni az IBS csatlakozóját és ha úgy beindul, akkor az a rossz.
Ha navis az autó, akkor a gyújtás ráadása után jön is a "Battery charge level very low" üzenet a CID-re.

bmw320d4 Elküldve: 2010-05-02 19:28 Társalgó

Tiba írta: Szerintem ezt minden tolvaj ismeri.


A mostani tolvaj sem ismerte, mint kiderült
Az biztos, hogy nem "mezei" tolvaj volt, ha a CAS3-at meg tudta törni.(Vagy csak egyzerüen megvette egy aukciós oldalról a kütyüt )

A cikket író ember még biztos nem tudja, de most eggyel több kulcs van az autóhoz mint kellene....



bmw320d4 Elküldve: 2010-05-02 19:15 Társalgó

Tiba írta: GPS GSM hatástalanító...


Akartam én is linkelni, de mivel ez nem a www.hogyanlopjunkbmw-t.hu, hanem egy fanatikus oldal, ezért nem tettem

bmw320d4 Elküldve: 2010-05-02 18:11 Társalgó

hancurozo írta:
Tano írta: Szerencséje volt a tulajnak, meg jó kapcsolatai:

Hét óra alatt meglett a lopott BMW


mindig is a házi megoldások híve voltam.
a rejtett telefon vagy egy rejtett üzemanyag csap is megoldás lehet.


A telefont és GPS-t egy néhány ezer Ft-os kütyüvel hatástalanítani lehet, a benzincsap viszont nem rossz megoldás, de ezt már régebben kitárgyaltuk.

bmw320d4 Elküldve: 2010-05-02 17:49 Újítások

Robinson írta: A kártyás tipusú látom ki van online dolog érdekes felvetés, lehet, hogy kipróbáljuk, bár kérdéses eléggé, mert ha valaki rejti magát, akkor lehet, hogy nem véletlen a dolog


100%-ig úgysem lehet elrejtőzni, mivel a profilnál ott van az utolsó bejelentkezés ideje, még akkor is, ha valaki offline van.

bmw320d4 Elküldve: 2010-05-02 17:35 Társalgó

Tano írta: Szerencséje volt a tulajnak, meg jó kapcsolatai:

Hét óra alatt meglett a lopott BMW



Pont ezért írtam valamelyik nap, hogy el kell dugni a diagnosztikai csatlakozót.
A motortérzár ér még valamit.
A rejtett kapcsoló csak vicc lehet a tolvajnak, mindaddig, amíg csak tápfeszültségeket szakít meg.

bmw320d4 Elküldve: 2010-05-02 17:04 elektromos ablakemelõ_

hancurozo írta:
Kristen76 írta: Hali!
Segítség kellene!Nem akar emelni az első ablakemelőm, és lefelé is csak nagy recsegés közepette indul meg.Hogyan kell leszedni az ajtókárpitot?Mire vigyázzak a szétszedés közben.

Köszönöm!


3 csavar tarja, 2 a kapaszkodó alján 1 pedig a tükörállító alatt /ki kell szedni a tükörállító kapcsolóját/
a csavarokon kívül csak patentek tarják /amik könnyen törnek/


+ még 2db csavar a díszléc alatt.

bmw320d4 Elküldve: 2010-04-30 12:21 Társalgó

SoundkeY írta: E65 2006 evvegi 730d, a cooler jobb oldalan alul olaj van es vmi "O" gyurut kene cserelni


11 61 7 790 547
1598Ft




bmw320d4 Elküldve: 2010-04-29 22:08 Újítások

Tano írta:

Szerintem

Szerintem is.
Már csak a "Robinson hozzászólásainak keresése" hiányzik

bmw320d4 Elküldve: 2010-04-28 23:11 húz ha kell ha nem...

bmw330dparipa írta:

Ne már....Tudsz valami jó szerelőt?Mennyibe fáj ez nekem?


Kecskeméten nem tudok szakit, de valakivel nézesd meg, nehogy komolyabb gond legyen.
Ha nagyon fogy az olaj, és néha felpörög a motor, akkor szinte 100, hogy turbóhiba.

bmw320d4 Elküldve: 2010-04-28 22:57 húz ha kell ha nem...

bmw330dparipa írta: A másik az az,hogy eszi az olajat,mint a benzines a benzint.


Pont ezt kérdeztem...
Akkor a turbó csapágyhézag már akkora, hogy "folyik" az olaj, és gázolaj helyett motorolajat eszik, ezért pörög fel.

bmw320d4 Elküldve: 2010-04-28 22:26 húz ha kell ha nem...

bmw330dparipa írta: hali!


330d van és mostanság olyat csinál az autó,hogy leveszem a lábam a gázpedálról és elkezd húzni magától.Majd nyomom a féket ,fékről láb le,ismét elkezd húzni,mintha a gázpedált nyomnám.Persze nem olyan lendülettel de a fordulatszám szükik fel és gyorsúl az autó.Majd mikor megállok és üresbe teszem,ismét megy fel a fordulatszámom.De az a fura,hogy nem mindig csinálja ezt csak néha.Ez mitől van?Valaki segítsen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Nem csökken az olajszinted 100 km-enként fél litert?

bmw320d4 Elküldve: 2010-04-28 20:04 20d gázadásra megtorpanás

Tano írta:
Danny999 írta: Köszönöm az eddigi segitséget.

Kitisztitottam az auto AGR szelepét, szépen húz, egeszen alacsony fordulatrol érezhető az erő. Sajnos torpanás meg mindig van. Valamikor 1900 körül, valamikor 2200 körül. Meg nem csereltem meg a ket vákumcsővet, de remelem hétvégén lesz időm.Esetleg egy légtömegmérő tisztitast is beiktatok.
Minek, vagy minek nem kell tőrténnie ha megcserélem a két vákumcsövet?
Hol es mennyiért tudok ilyen szelepet beszerezni ha az a baja?

Udv: mindenkinek


Csak padlógáznál, vagy kissebb gázpedálállásnál is torpan?
Ha kicseréled a két vákumszelepet (nem a csövet!) és a csövek is épek, mégsem változik semmi, ugyanúgy torpan, akkor nagy valószínűséggel nem azzal lesz a baj. Vagy a geometria ragad le, vagy pedig túltöltés lehet. Régebbi szoftververziónál előfordul ez a hiba.
Ha csere után megszűnik a torpanás, akkor a vákumszeleppel van a baj. Szerintem olyan 20 környékén van az ára.
A légtömegmérő is okozhat torpanást. Ha lehúzod a csatlakozóját és úgy mész vele, akkor alapértékkel fog számolni, úgy is meg lehet nézni van-e torpanás.
Valamint diagnosztikával is meg lehet nézni menet közben az élő adatokat, mi fogja vissza amikor megtorpan.



A két szelep cseréje utáni hibátlannak tűnő üzem is becsapós lehet, a szelepek eltérő viselkedése és a tárolt adaptáció miatt. Persze ettől függetlenül lehet rossz, de párszáz km-t menni kell az autóval, hogy biztosan bebizonyosodjon, a szelep hibája.
(Vagy a csere után azonnal adaptációtörlés, és azonnal kiderül)
Ha 136Le-s az autó, akkor nagyon valószínű az elcsúszott turbóadaptáció, amit szoftverfrissítéssel lehet orvosolni.

bmw320d4 Elküldve: 2010-04-28 12:58 Védelem, váltózár, uv gravír, casco...stb

ihorvath írta: Sziasztok!

Én is BMW tulajdonos lettem a közelmúltban. Egy e46-os 320d-t vettem, 2004-est.

Kérdésem az lenne, hogy mit ajánlotok lopás ellen? Jelenleg van benne egy ultrahangos riasztó, ami ugye nem sokat ér, valamint egy speciális kormányzár, amit magyarországon nem ismernek, és európában sem.

Lényege, hogy van hozzá egy kulcs, és csak akkor lehet elfordítani a kormányt (hiába van benne a sima gyári kulcsa), ha a kormányoszlop aljában ezzel a kulcsal kizárod a kormány, és a kulcs benne van.

Ez nem rossz, de nagyon kevésnek érzem még a biztonságos alváshoz.

Tudom, hogy nincs olyan, hogy lophatatlan, de mégis szeretnék még valamit beleépíteni, hogy legalább magamat megnyugtassam. Kb 50 ezret szánnék még rá. Mit érdemes beletenni? 25 ezer Ft egy speciális 3 körös imobiliser, 40 körül egy váltózár, 10 körül egy gyujtásmegszakító rejtett mikrokapcsoló. Vagy van autoLock kormányzár 20 ezerért, esetleg valami komolyabb riasztó?

Várom a tapasztalatokat, tanácsokat!

Üdv, István


Elsőnek az OBD csatlakozódat szüntesd meg,(nem kell elvágni, csak egyszerüen kivenni a helyéről) mivel általában azon keresztül berhelik meg a gépet. A motortérzár is hasznos lehet,mert nem férnek hozzá a motorvezérlőhöz, de az EWS (gyári indításgátló) még mindig hozzáférhető helyen van az utastérben