csanko fórum hozzászólásai
« előző12következő »

csanko Elküldve: 2018-12-14 11:07 Kardánkereszt

Ricsike19960104 írta: Sziasztok!
E46 320D fl-nél cserélhető a kardánkereszt? Csak mert nem találtam hozzá keresztet 2 boltban sem.
köszönöm a válaszokat!


Cserélhető! A Bárdinál van. Ha jók az infóim akkor : 24mm*62.5mm kell.
Della Concordia vagy GKN de láttam Meyle ben is.

csanko Elküldve: 2018-11-12 16:00 DIS

A WINKFP nem ismerem annyira. Pl. ott neked kell megadni és beállítani az autódhoz tartozó frissítési fájlokat. (ha jól emlékszem, le kell töltni és nagyobb a hiba lehetőség ha nem a megfelelő fájlokat használod).
Az az ista/p ami nekem van az képes a modulokat külön külön is frissíteni (legalább is én úgy látom, hogy külön ki lehet választani de van olyan opció is, hogy complett frissítés).
Amúgy az osztómnűvet szeretném frissíteni. Ha bika kábellel kötök rá egy másik alapjáraton üzemelő autót a frissítás alatt az már ad egy bizos töltöttséget?
Van töltőm de nem tudom, hogy elég-e a frissítéshez. jah olvastam, hogy ilyen szuper töltőket ajánlanak.
Szakszervízben már csináltak vezérlés frissítést azt láttam hogyan megy, nem volt semmi extra de azért aláírattak egy papírt, hogy semmien felelőséget nem vállalnak azért, ha a frssítés után valami nem megfelelően működik!!!

csanko Elküldve: 2018-11-11 14:11 DIS

Valaki otthon van a témában? ISTA/P, ha a program felajánlja, hogy frissítené az egyik control modult, akkor azt érdemes megcsinálni? Mármint a software fissítést. Vagy ezt így otton semmi képpen ne csinálja meg a lelkes tulajdonos!? A másik amit még nem értek,hogy a progaram a verzió szám alapján adja frissítéseket vagy kell hozzá az online regisztráció a bmwtechinfo.com oldalon.

csanko Elküldve: 2013-11-22 09:40 Motorolaj

hello!

Találtam egy szemléletes videót!
Elég érdekes

YouTube videó

csanko Elküldve: 2013-01-31 12:36 Lámpák_

hello,

Találtam egy holland céget aki a halogén lámpákhoz kínálnak bi-xenon retroquick kittet.
Ha valakit érdekel: http://www.retrofitlab.com/pro...n-mh1.html

csanko Elküldve: 2010-11-05 22:01 Turbo

Sziasztok!

egy kis tanulmány, érdekes, bár lehet már mindenki tudja.

A kipufogógáz hajtja a turbinaoldali lapátkereket, ami közös tengelyen van rögzítve a kompresszor lapátkerekével. Mivel alacsony fordulaton nincs kellő sebessége a kipufogógáznak, kisebb turbót alkalmaznak, ami hamarabb felpörög, de a szállítása is kisebb. A nagy turbó többet szállít, de később pörög fel. A két oldal méreteinek változtatásával lehet elérni a karakterisztikához megfelelő működést, emellett olcsóbb is a változtatható geometriás feltöltőnél (VTG). A VTG esetében a kipufogó oldali lapátkeréknél körben egy lapátozás van elhelyezve, ami sok kis terelőlapátból áll, amik egy tengelyen el tudnak forogni. Ezek állításával a kipufogógáz más-más szögben éri a turbinakereket, amit hamarabb fel lehet pörgetni. Ezt fordulatszám függvényében vezérlik. Így egy nagyobb turbót is hamarabb fel lehet pörgetni. A turbóban a nyomást egy Wastegate nevű szelep szabályozza. Ha a nyomás eléri a beállított értéket, akkor vagy a szabadba nyit a szelep, és nem tud nőni a nyomás, vagy a kompresszoroldalt összenyitja a turbinaoldallal. Benzinmotoroknál érdemes beszélnünk még a lefújószelepről. A benzinmotoroknál általában a fojtószelep gázelvételre zár, ami azt eredményezi, hogy a fojtószelep és a turbófeltöltő közötti szakaszon a nyomás megnő, és a turbinakerék ebben a magasnyomású térben hamarabb elveszti a mozgási energiáját, ergo lassul. Ha gázelvételkor egy szeleppel a nyomást ebből a szakaszból a szabadba engedjük, akkor kevésbé csökken a turbó fordulatszáma. Ez pedig fontos, mert kis fordulaton ugye kevesebbet tölt. Talán több részletbe felesleges lenne belemenni, főként a méretezési kérdésekbe, csapágyazásba... Amit még érdemes tudni, hogy turbós autónál az olajcsere nagyon fontos dolog, mert a motor kenési rendszeréről történik az ő kenése is, olajválasztás és olajcsereperiódus különösen fontos!!!
Illetve indítás után míg be nem melegszik a motor, nem szabad túlzottan terhelni, ha pedig meg van hajtva az autó, akkor leállítás előtt 1-2 percig alacsony terhelésen kell tartani. Az olaj másképp a magas hőtől a turbinatengelynél krakkosodik, olajkoksz formájában leülepszik, és a turbó szűk keresztmetszetű olajjáratait eltömíti. Azután pedig nem kap kenést, és a többibe ne is gondoljon senki.....
A hosszú élettartam érdekében a turbóval szerelt motorok kezelése bizonyos gondosságot igényel. Az ilyen személygépkocsiknál nagy sebességű haladás után megállva nem szabad rögtön leállítani a motort – típustól függően 30-60 másodperc alapjárat szükséges, hogy a turbó pirosan izzó forgórésze visszahűlhessen, ellenkező esetben az élettartam megrövidül, sőt a turbó besülése vagy törése is előfordulhat.

csanko Elküldve: 2010-10-28 14:51 Turbo

hello!

na ilyet ne lásson senki a salyát autóján!!!
persze másén se!!!
Ez a turbóhiba, tehát ha valaki kicsi füstöt lát meg pici szagot érez az még nem jelenti azt hogy kuka a turbó.Ezeknek egy csomómás magyarázata van(kipufogó, porlasztó, tömítés stb.)
nem kell egyből a turbóra gondolni, persze az is okozhatja.


YouTube videó

YouTube videó

csanko Elküldve: 2010-10-28 14:35 Egr szelep

Hello

Az EGR szelep működése:


YouTube videó

csanko Elküldve: 2010-10-28 13:13 Turbo

hello!

ezt érdemes megnézni, itt látszik a geometria működése is.

YouTube videó

csanko Elküldve: 2010-05-20 11:46 Vicces :)

csanko Elküldve: 2009-05-12 08:31 kipufogó_

szerintem a kipufogód lehet.
próbáld meg egy haverral, hogy ö álítja le a kocsit, míg te hátul a kipufogót halgatod, hogy az adja-e a hangot.

csanko Elküldve: 2009-05-12 08:28 M váltógomb

Köszi

próbáltam utána nézni az áraknak, elvileg 60 euró az új.
a laptól tartok inkább, hogy hogyan cserélhetõ, hogy ne legyen gányolás a dologból.

csanko Elküldve: 2009-05-07 19:27 M váltógomb

Hello,

szeretném cserélni a váltógombot, most bõr M-es 6-os van, de láttam egy titánium+bõr M-es 5-os gombot! nagyon jól néz ki!!
A cserét már tudom hogy kell csinálni, de az árakat nem ismerem.
Az 5-ös számlapot ki tudom csrerélni a 6-oséval?
Mit ér egy ilyen váltógomb kb.?

csanko Elküldve: 2009-05-07 19:25 kipufogó_

hi

sikerült utánna járni a dolognak!
a két csõvet hátul (dob és katalizátor között)egy dupla bilincs tartja össze, nekem mindig kicsúszott a dobál lévõ csõ a bilincsbõl, mert elkopott a szorító gyûrû!
kipufogos berakott egy aliminium gyûrût kicserélte az anyákat, azóta remek.
hihetetlen alig jöttünk rá!!
hasonló valakinél?

csanko Elküldve: 2009-04-19 19:19 kipufogó_

szerintem a dupla köralakú néz ki a legjobban az e46-on,de egyén függõ.
« előző12következő »