ember84 fórum hozzászólásai

ember84 Elküldve: 2013-12-20 18:40 Gumiabroncs

Sziasztok csávókáim
Kíváncsi vagyok a tapasztalt kollegákra,hogy facelift e46-ra hátra rá lehet-e rakni a 245/40R17 gumit,ha 35-ös az ET??Nem fog beleküldeni a sárvédőívbe?Eibach 3cm ültetés van alatta,elöl megy rá a sima225/45 r17 et35.Köszi aki tud segíteni!

ember84 Elküldve: 2013-12-15 00:41 Shop - Alkatrészrendelés -M_attila

Te hammon,remeljuk nem egy nav-os vagy.

ember84 Elküldve: 2013-12-15 00:39 Fék nyereg csere nagyobbra, kérnék infót

Heh,csak 350le?miert nem veszel egy m5-ot?nem ertem!

ember84 Elküldve: 2013-12-14 17:49 320d Motor

Darius írta:
ember84 írta:
Darius írta:
ember84 írta:
Darius írta: Hi!Azt szeretném megkérdezni hogy 204D1es vp44es 318d motor.Gondolkodok rajta hogy kicseréltetem benne az izzitógyertyákat így a tél beálltával illetve kitudja mikor cseréltek benne utoljara amugy 228ezer km van benne.Kérdésem annyi lenne mivel sokan sok félét mondanak erről(ne cseréljem ki csak ha baj van vele,beletörhet kiszedésnél,felesleges cserélni) de én úgy gondolom hogy ártani nem árthat ha 4 új van benne.Vélemény?



Nézesd meg őket,ha rosszak,cseréld ki,ha jók akkor ne.Meg fogják mondani.Amúgy az izzitásvezérlő is szokott szarakodni,vagyis nem néztem a tied fl előtti-e,az utániakban igen,ugyhogy az izzítással többféle gond lehet!




Köszi!Holnap viszem a szerelőhöz megnézetni,Faceliftes 2002es a kocsi de még a régi motoros vp44es 318d. Csak igazából azt gondoltam az izzitógyertyáknak is van csere intervallumuk.


Ami jól működik,azt minek cserélni?Ezt így gondolom



Mert fő a biztonság főleg egy dízel kocsinál.Én meg így



Akkor állj neki,és cserélj:injektorokat,turbót,légtömegmérőt,egr-t,szívócsonkot,ac-t,nagynyomásut,azán majd ha még van valami,kicseréled,csakhogy új legyen

ember84 Elküldve: 2013-12-14 17:28 330d motor

hancurozo írta:
ember84 írta:
compact írta:
si3rrabravo írta:
Csabi056 írta: Sziasztok, autóvásárlás elött állok és nagyon kacsingatok a e46 330d felé 204LE nem hangzik rosszul.
Aki ilyet használ az elmondaná kb mennyit fogyaszt neki az autója városban, ill autópályán?
Sokat olvastam, tudom, hogy kartergázszüröt kell cserélni, ill szívósorban a lapátokat ellenörizni, ezenkívül mik azok amik nagyobb gondot okozhatnak? Amikre oda kellene figyelni, ilyen tipushibafélék?
Válaszokat elöre is köszönöm!


Közel 100ezer km-t tettem bele 3 év alatt a 30d-be, ezalatt cseréltem 1x ékszíjtárcsát, 1x felújítattam a turbót és 1x kicseréltem a komplett futóművet, lengőkarok, kormányösszekötők, stabilizátorpálcák, lengéscsillapítók. Kartert 3 körönként cserélek. Lendkerék/kuplung cseréig még nem értem el, de gyanítom hamarosan nálam is megérkezik a probléma Én sima omv dieselt tankolok télen nyáron, eddig nem volt problémám. 10ezrenként olajcsere, télen 5w30, nyáron 5w40. Nem füstöl, nem eszi az olajat. 2 évente cserélem a hűtőfolyadékot. Cseréltem komplett féket, de ez ugye kopó dolog.

A motor még egyszer sem hagyott cserben, fogyasztás nálam így alakult 7,5 ~ 70% rövid városi távok 30% pálya. Pörgős nyomatékos, de lehetne még egy kis kraft benne. Olyan 250le és 500 körüli nyomatékkal jobban kibékülnék!



Kollár Szabolcs 65e Ft-ért megoldja a teljesítménnyel kapcsolatos problémádat!


Sztem meg kell venni egy 535d-t,vagy benzinesbe m5-öt,az majd megyNem a gyári mérnököket megcsúfolva butaságot csinálni.


Nem a mérnök van megcsúfolva. A mérnöknek igazodnia kell a biztosítási lépcsőkhöz. Anno a 20d is azért lett pont 100Kw. (101-től más besorolásba tartozott a "nyugati" országokban)

De a motoroptimalizálok azt állítják,hogy gyárilag szarul programozták,majd ők beállnak a garázsba,piszkáják,majd ha nagyon kormol akkor még kicsit visszaveszenk,aztán csak jobban megy

ember84 Elküldve: 2013-12-14 17:21 Kopog az eleje!!

[quote="jlaci74"]Készülnek a lengőkarok...
Jelenleg már csak egy balos van, de jövő héten újra lesz párban is.
Kívül Meyle HD, belül Lemförder gömbfejekkel, ahogy a képen látod.
( Igény esetén más gömbfejekkel is. )
Ha kopog az eleje, keress...





[/quo
Ez talán az,amit én kapok holnapután?

ember84 Elküldve: 2013-12-14 17:19 330d motor

compact írta:
si3rrabravo írta:
Csabi056 írta: Sziasztok, autóvásárlás elött állok és nagyon kacsingatok a e46 330d felé 204LE nem hangzik rosszul.
Aki ilyet használ az elmondaná kb mennyit fogyaszt neki az autója városban, ill autópályán?
Sokat olvastam, tudom, hogy kartergázszüröt kell cserélni, ill szívósorban a lapátokat ellenörizni, ezenkívül mik azok amik nagyobb gondot okozhatnak? Amikre oda kellene figyelni, ilyen tipushibafélék?
Válaszokat elöre is köszönöm!


Közel 100ezer km-t tettem bele 3 év alatt a 30d-be, ezalatt cseréltem 1x ékszíjtárcsát, 1x felújítattam a turbót és 1x kicseréltem a komplett futóművet, lengőkarok, kormányösszekötők, stabilizátorpálcák, lengéscsillapítók. Kartert 3 körönként cserélek. Lendkerék/kuplung cseréig még nem értem el, de gyanítom hamarosan nálam is megérkezik a probléma Én sima omv dieselt tankolok télen nyáron, eddig nem volt problémám. 10ezrenként olajcsere, télen 5w30, nyáron 5w40. Nem füstöl, nem eszi az olajat. 2 évente cserélem a hűtőfolyadékot. Cseréltem komplett féket, de ez ugye kopó dolog.

A motor még egyszer sem hagyott cserben, fogyasztás nálam így alakult 7,5 ~ 70% rövid városi távok 30% pálya. Pörgős nyomatékos, de lehetne még egy kis kraft benne. Olyan 250le és 500 körüli nyomatékkal jobban kibékülnék!



Kollár Szabolcs 65e Ft-ért megoldja a teljesítménnyel kapcsolatos problémádat!


Sztem meg kell venni egy 535d-t,vagy benzinesbe m5-öt,az majd megyNem a gyári mérnököket megcsúfolva butaságot csinálni.

ember84 Elküldve: 2013-12-14 17:17 320d Motor

Darius írta:
ember84 írta:
Darius írta: Hi!Azt szeretném megkérdezni hogy 204D1es vp44es 318d motor.Gondolkodok rajta hogy kicseréltetem benne az izzitógyertyákat így a tél beálltával illetve kitudja mikor cseréltek benne utoljara amugy 228ezer km van benne.Kérdésem annyi lenne mivel sokan sok félét mondanak erről(ne cseréljem ki csak ha baj van vele,beletörhet kiszedésnél,felesleges cserélni) de én úgy gondolom hogy ártani nem árthat ha 4 új van benne.Vélemény?



Nézesd meg őket,ha rosszak,cseréld ki,ha jók akkor ne.Meg fogják mondani.Amúgy az izzitásvezérlő is szokott szarakodni,vagyis nem néztem a tied fl előtti-e,az utániakban igen,ugyhogy az izzítással többféle gond lehet!




Köszi!Holnap viszem a szerelőhöz megnézetni,Faceliftes 2002es a kocsi de még a régi motoros vp44es 318d. Csak igazából azt gondoltam az izzitógyertyáknak is van csere intervallumuk.


Ami jól működik,azt minek cserélni?Ezt így gondolom

ember84 Elküldve: 2013-12-14 17:15 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Na ha van itt aki nagyon topon van,kérem fejtse meg:43F1 electric spare heater,illetve 4AB2 electric spare heater,ezek a hibák,mi a baja a kieg fűtésnek?Van aki ennyire vágja?Amúgy ki fogom cserélni,ha nem lessz meg a baja,lehet amúgy is.Viszont kíváncsi vagyok,biztos van itt aki tudjaKöszönet neki!

ember84 Elküldve: 2013-12-14 17:11 320d Motor

Darius írta: Hi!Azt szeretném megkérdezni hogy 204D1es vp44es 318d motor.Gondolkodok rajta hogy kicseréltetem benne az izzitógyertyákat így a tél beálltával illetve kitudja mikor cseréltek benne utoljara amugy 228ezer km van benne.Kérdésem annyi lenne mivel sokan sok félét mondanak erről(ne cseréljem ki csak ha baj van vele,beletörhet kiszedésnél,felesleges cserélni) de én úgy gondolom hogy ártani nem árthat ha 4 új van benne.Vélemény?



Nézesd meg őket,ha rosszak,cseréld ki,ha jók akkor ne.Meg fogják mondani.Amúgy az izzitásvezérlő is szokott szarakodni,vagyis nem néztem a tied fl előtti-e,az utániakban igen,ugyhogy az izzítással többféle gond lehet!

ember84 Elküldve: 2013-12-13 23:00 320d Motor

BarG írta:
ember84 írta:
BarG írta:
ember84 írta: Sziasztok!
Nagyon jól esik,hogy segítettetek,köszönöm nagyon!!!Megoldódott,az egr vezérlő szelephez jövő vákuumcső legaljánál volt repedés,nem látható,ellentétes oldalonKöszi mindenkinek!!!
Jól működik mindenem,amúgy a mért air mass mennyiségem továbbra is több az elvártnál,ezután is,már csak arra tudok gondolni,hogy csal a légtömegmérő,vagy az Inpa?


Egyszer nekem is volt túl sok levegő mennyiségem. Interqler csere volt a megoldás rá.
Egyszer meg csináltam túl sok mennyiséget, amikor kíváncsiságból ledugóztam - jobban mondva beraktam egy szűkítőt - az EGR ágba. Kivettem a fojtást és néhány km után eltűnt a hibajel.


Talán lyukas volt a coolered??Nekem nincs szűkítés,működik az egr mégis sok a mért levegő.


Igen, lyukas volt a qler.



Hmmm.nekem meg az egr,és a kipuffgáz hőcserélő közti csőnél,a csatlakozásnál kifújt,feloldódott a fizikai kapcsolatMeghegesztetem egy jóemberrel

ember84 Elküldve: 2013-12-12 10:11 320d Motor

BarG írta:
ember84 írta: Sziasztok!
Nagyon jól esik,hogy segítettetek,köszönöm nagyon!!!Megoldódott,az egr vezérlő szelephez jövő vákuumcső legaljánál volt repedés,nem látható,ellentétes oldalonKöszi mindenkinek!!!
Jól működik mindenem,amúgy a mért air mass mennyiségem továbbra is több az elvártnál,ezután is,már csak arra tudok gondolni,hogy csal a légtömegmérő,vagy az Inpa?


Egyszer nekem is volt túl sok levegő mennyiségem. Interqler csere volt a megoldás rá.
Egyszer meg csináltam túl sok mennyiséget, amikor kíváncsiságból ledugóztam - jobban mondva beraktam egy szűkítőt - az EGR ágba. Kivettem a fojtást és néhány km után eltűnt a hibajel.


Talán lyukas volt a coolered??Nekem nincs szűkítés,működik az egr mégis sok a mért levegő.

ember84 Elküldve: 2013-12-11 11:12 320d Motor

Tano írta:
tibee01 írta: Ezt melyik diaggal lehet állítani? TIS/GT1 vagy INPA?


DIS-sel lehet. A kalibrációk között szerepel.


Akkor azért nem találtam Inpában ezt a lehetőséget.Bár ha kicsit kevesebbre is van húzva az egr áteresztése,bajt nem csinál,nem?Pláne hogy nem dobja hibakódnak,szerintem,nem?

ember84 Elküldve: 2013-12-10 22:10 320d Motor

Sziasztok!
Nagyon jól esik,hogy segítettetek,köszönöm nagyon!!!Megoldódott,az egr vezérlő szelephez jövő vákuumcső legaljánál volt repedés,nem látható,ellentétes oldalonKöszi mindenkinek!!!
Jól működik mindenem,amúgy a mért air mass mennyiségem továbbra is több az elvártnál,ezután is,már csak arra tudok gondolni,hogy csal a légtömegmérő,vagy az Inpa?

ember84 Elküldve: 2013-12-08 16:56 320d Motor

Tano írta: Az EGR nyitásához azért nem kell olyan nagy vákum. Ha megnézed elég nagy a szelep membránjának a felülete, valamint a szelepet a kipuffgáz is nyomja a túloldalról. Dugjátok gépre. Ha nem megfelelő a nyitás, akkor azért a motorvezérlés reklamálni fog, valamint a mért adatokban is eltérés lesz a kívánttól.



Igen,azert mondom,mert dobott be a motorvezerlo mostanaban exhaus re-circulation controll hibat,leellenoriztem,hogy jo-e az egr-em,kipucoltam,membranja is jo,vakuumcsovet ujat raktam,bar vakkumot nem erezni az egr-nel a cso vegen,ha befogom,kb10 s utan,akkor is szinte semmi.air mass mert ertek viszont tul magas,marmint a mert az elvarthoz,ezert gondolom,hogy keveset,vagy nem nyit,es ezt a levegomennyiseget a legszuro-turbo-cooler utvonalan korrigalja,tehat erre megy tobb,mivel az egr-nel nem tud.ezert sejtem adruckwandlert rossznak.nem gondolom logikusan?koszi a segitseget mndenkinek!