halipapa fórum hozzászólásai

halipapa Elküldve: 2012-11-04 11:44 E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés

szotakdavid írta:
jrtom írta: Hát inkább alulról kell mókolni.
Az enyémben 250 ezer van és úgy áll mint a cövek. Semmi löttyenése sincs. Mondjuk ha városi kocsi volt akkor megértem.


általába 300 körűl szokott beszarni a váltó ez tutko mert haverom a wallisba dolgozik és ő is megerősítette. Lehet a váltóhoz komplett felújító szettet kapni amiben minden műanyag apróság meg pár nagyobb szar benne van,de lehet egyszerübb egy bontott váltót venni.Van ismerősöm aki felújítatta a váltóját a mai napig nem lett olyan mint volt pedig kimondott váltós csínálta.

Tapasztalat:elöző 20d-ben nekem is 300 fölött volt és a váltó szar volt benne.


Negatív... nem feltétele hogy 300K legyen benne hogy ezt csinálja mint írtam!
Sokban függ attól is ki használja és hogyan vált, ez tény. Az enyém városi autó volt.

halipapa Elküldve: 2012-11-03 23:43 E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés

YELLOW írta:
jrtom írta: Én az 5-össel kezdeném. Nem vészes a cserélye. Akkor a tiedben is 300 ezer km fölött van.


enyémben 92ezer (tutti) van és 60ezernél is lötyögött. pl berakod sebességbe 81-es, 3-as) és a kar mozog, lötyög. akkó mi van?


zavaró ... elvégre is ... ez a fanatikusok oldala nem?

halipapa Elküldve: 2012-11-03 22:14 E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés

jrtom írta: Én az 5-össel kezdeném. Nem vészes a cserélye. Akkor a tiedben is 300 ezer km fölött van.

halipapa írta: "E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés"
Sziasztok!
Az a panaszom ,hogy a váltókarom lötyög nem vészes de idegesítő. Szépen veszi a kocsi a sebességeket nincs gond vele, a váltó kulisszán van valami gondolom kikopva....
Menet közben nem áll szépen egy heéyben a váltó hanem "rezeg" nyílván ez minden autónál rezeg egy bizonyos mértékig. A kérdésem az hogy valakinek volt-e már hasonló gondja és mivel lehet orvosolni, melyik alkatrészt kell cserélni a képen és mennyi munka stb...?




220.000 Km. és nem hinném hogy km függő. Nem én vagyok az első tulajdonos.
Igazábol a sebességváltót tönkre teszi ha nem "szögletesen" rakják a sebességet.
Gondolom csak az utastérből kell bontani meg "mókolni" ?

halipapa Elküldve: 2012-11-03 21:45 E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés

YELLOW írta: na ezért sem kellett volna egy új topic, főleg nem ilyen címmel, mivel a probléma általános a manuális váltósoknál, és már lett tárgyalva más váltós topic-ban. csak azt a qrva keresőt kellene hazsnálni


Nem igazán találtam róla egyértelmű választ sehol sem!
Egyébként nem kell rögtön leugatni... majd moderálják, amég van tárhely nem számít...
Üdv

halipapa Elküldve: 2012-11-03 21:35 E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés

"E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés"
Sziasztok!
Az a panaszom ,hogy a váltókarom lötyög nem vészes de idegesítő. Szépen veszi a kocsi a sebességeket nincs gond vele, a váltó kulisszán van valami gondolom kikopva....
Menet közben nem áll szépen egy heéyben a váltó hanem "rezeg" nyílván ez minden autónál rezeg egy bizonyos mértékig. A kérdésem az hogy valakinek volt-e már hasonló gondja és mivel lehet orvosolni, melyik alkatrészt kell cserélni a képen és mennyi munka stb...?

halipapa Elküldve: 2012-04-09 12:53 Intercooler hűtő kérdések - csere - javítás

BarG írta:
halipapa írta: Sziasztok!

Érdeklődnék valakinek volt dolga már intercooler bontással?
Az érdekelne mit kell megbontani hozzá pl: lökhárító? stb...

Köszi előre is!


Decemberben cseréltettem, lyukadás miatt. Motorhiba lámpát kaptam, a diagnosztika túl sok szállított levegő mennyiséget mutatott.
Alulról ment a csere, egy védőlemezt kellett leszedni, semmi mást. A tiedben kicsit több hely van, még könnyebben fog menni.



Köszönöm megtisztelő válaszod!
Üdv!

halipapa Elküldve: 2012-04-09 12:17 Intercooler hűtő kérdések - csere - javítás

Sziasztok!

Érdeklődnék valakinek volt dolga már intercooler bontással?
Az érdekelne mit kell megbontani hozzá pl: lökhárító? stb...

Köszi előre is!

halipapa Elküldve: 2011-11-27 15:25 Turbo

Hali!
Mi az a "turbo nyomás érzékelő" és merre találom?
Köszi a választ!
Üdv!

halipapa Elküldve: 2011-11-21 19:17 Turbo



Robinson írta:
halipapa írta: BMW computerrel néztem!


ilyennel?



halipapa Elküldve: 2011-11-21 15:39 Turbo

BMW computerrel néztem!

ute107 írta:
halipapa írta: A turbó üzemi nyomása tudomásom szerint 1,5 BAR, az én autóm esetében is ennyi, annyi különbséggel hogy ha gázt adok nem egyenletesen 1,5 BAR hanem vissza esik és folyamatosan ingadozik egyenletes gázadásnál Pl: eléri az 1,5 BAR-t és vissza esik 1,2-re 1,3 majd megint 1,5 majd csak megint 1,4 ezt a computeren látom menet közben egyenletes gyorsulásnál ez nem normális jelenség, egyébként az intercoolernél az olajszivárgás sem normális csak gondoltam megkérdezem lehet-e a jelenségnek köze az intercooler szivárgásához.

Köszike!
Üdv hali!


Ingadozik... mivel tudod megnézni?! Egy beszerelt manuális óra csal. Nekem is ez van és mint utóbb kiderült, nem pontos, és kisebb mozgásokat végezhet. Ha rádugod a kocsit egy laptopra és élőadattatot olvastatsz akkor fogod látni a "valós" értéket, de szerintem ez is ingadozik.
Akkor kell elkezdeni gondolkodni, hogy ha te is érzed a teljesítmény csökkenést, növekedést menet közben.
Nekem ez volt mert tele volt korommal a turbó. Ki lett tisztítva és már is jobb lett.

Mivel nézed a nyomást?



halipapa Elküldve: 2011-11-20 21:50 Turbo

A turbó üzemi nyomása tudomásom szerint 1,5 BAR, az én autóm esetében is ennyi, annyi különbséggel hogy ha gázt adok nem egyenletesen 1,5 BAR hanem vissza esik és folyamatosan ingadozik egyenletes gázadásnál Pl: eléri az 1,5 BAR-t és vissza esik 1,2-re 1,3 majd megint 1,5 majd csak megint 1,4 ezt a computeren látom menet közben egyenletes gyorsulásnál ez nem normális jelenség, egyébként az intercoolernél az olajszivárgás sem normális csak gondoltam megkérdezem lehet-e a jelenségnek köze az intercooler szivárgásához.

Köszike!
Üdv hali!

BarG írta:
halipapa írta: Lenne egy fontos kérdésem, a turbó nyomás ingadozáshoz lehet-e köze az intercooler radiátornak, szivárog az olaj belőle.
Köszike!


A bmw turbók legtöbbje újkorától ereget egy kis olajpárát, és ez az olaj a legmélyebb ponton fog kiülni, az meg az interqler, tehát normál esetben ha egy kicsit olajos a csatlakozónál, az nem jelent tragédiát. Ha leállsz valahol és csöpög az olaj, akkor ott már nagyobb a baj.
De ezt a turbónyomás ingadozást nem értem. A kompjuter vezérli a terhelés függvényében a turbónyomást, tehát annak ingadoznia kell. Még akkor is mozog, változik a turbónyomás, ha egyenletesen nyomod a gázt, mert a vezérlő dolgozik a háttérben és az adott teljesítményt egyre kisebb turbónyomással és egyre kevesebb üzemanyaggal próblja fenntartani, hogy a fogyasztást csökkentse
Honnan veszed, hogy ingadozik a turbónyomásod - másképp, mint ahogy a vezérlőd ingadoztatná?



halipapa Elküldve: 2011-11-19 20:53 Turbo

Lenne egy fontos kérdésem, a turbó nyomás ingadozáshoz lehet-e köze az intercooler radiátornak, szivárog az olaj belőle.
Köszike!

halipapa Elküldve: 2011-11-17 20:26 Turbo

Helló!
Lenne egy témába vágó kérdésem, elképzelhető hogy cserélnem kell a turbóm de még nem biztos, holnap állok neki bontani utána derül ki de addig is felkészülnék minden eshetőségre. Akik már cseréltek nálatok mi vált be utángyártott vagy eredeti Garett?
Nekem egy bótba az gyárira 400.000-at mondtak . Utángyártottra halottam 250.000 Ft-ot. De nem akarok hülye se lenni hogy veszek egy u. gyártottat aztán 2 hét múlva esetleg megadja magát nem tudom mennyire strapák az u. gyártott turbók. Vagy esetleg javítás? És ha javítás hol? Ha pedig vásárlás akkor hol kapok olcsón?
Köszönöm előre is!
halipapa

halipapa Elküldve: 2011-11-17 20:10 E46 320D "Turbó"

Elnézést kérek a topic felesleges megnyitásáért, nem vettem észre hogy van ilyen téma...
Kérem töröltetni.
Köszönöm és még 1x elnézést!

halipapa Elküldve: 2011-11-17 19:51 Izzítás vezérlõ

Nos uraim!
Kiszedtem a vezérlőt és csodák csodájára... tényleg rossz volt ahogy a kolléga leírta szintén ugyan ez volt a probléma! Kimértem a csatikat és 3 szál nem érintkezett, így én is átforrasztottam az egészet, genyós munka volt de megérte inkább minthogy fizessek érte!
Holnap próbálom.
Köszönöm ez a topic nagyon hasznos információkkal szolgál!