Ez egy archivált weboldal! bővebben
halipapa fórum hozzászólásai

halipapa Elküldve: 2013-04-12 22:37 Turbo

halipapa írta: Hát akkor majd még 1x meg computerezzük és le csekkolom ,hogy valóban 1,5 vagy 1,4...
Azt olvastam hogy a turbó úgy van felépítve hogy pörögne az a végtelenségig több BAR-ig, de a wastegate, folyamatosan szabályozza hogy stabilan tartsa a 1,4-1,5 BAR nyomást, de ettől eltekintve az autót mióta megvettem azaz 1,5 éve így használom és semmit sem romlott az állapota tehát a 1,5 év alatt nem erősödött a jelenség de nem is szűnt meg, nem vagyok egy nagy turbó szakértő de ha ez turbó gond lenne akkor romlana az állapota és nem csak 1 BAR-ig esne vissza és dobna turbó hibakódot, az pedig hogy meg kéne talpalnom mert lekokszosodott az kizárt mert megszoktam de nincs változás...ha lyuk lenne a rendszeren ami kizárt mert már jó párszor átnéztem akkor az szintén romlana és nagyobb lenne a levegő elszökés mert a lyukak általában egy idő után tágulnak, majd eldurrannak a csövek....
További ötletek?


Még 1 érdekessége van a dolognak úgy 100 alkalomból mikor megyek az autóval 1-2 alkalommal előfordul hogy nem érzem a jelenséget és mintha rendesen húzna de ez szinte pár 1-2% eséllyel történik, elenyésző...

halipapa Elküldve: 2013-04-12 22:32 Turbo

Hát akkor majd még 1x meg computerezzük és le csekkolom ,hogy valóban 1,5 vagy 1,4...
Azt olvastam hogy a turbó úgy van felépítve hogy pörögne az a végtelenségig több BAR-ig, de a wastegate, folyamatosan szabályozza hogy stabilan tartsa a 1,4-1,5 BAR nyomást, de ettől eltekintve az autót mióta megvettem azaz 1,5 éve így használom és semmit sem romlott az állapota tehát a 1,5 év alatt nem erősödött a jelenség de nem is szűnt meg, nem vagyok egy nagy turbó szakértő de ha ez turbó gond lenne akkor romlana az állapota és nem csak 1 BAR-ig esne vissza és dobna turbó hibakódot, az pedig hogy meg kéne talpalnom mert lekokszosodott az kizárt mert megszoktam de nincs változás...ha lyuk lenne a rendszeren ami kizárt mert már jó párszor átnéztem akkor az szintén romlana és nagyobb lenne a levegő elszökés mert a lyukak általában egy idő után tágulnak, majd eldurrannak a csövek....
További ötletek?

halipapa Elküldve: 2013-04-12 09:37 Turbo

Hali!

A következő lenne a kérdésem, szóban forgó autó E46 Turi 320D 2004/06, talpalás közben a turbó feltölt 1,5 BAR nyomásig és elenged vissza 1 BAR-ra, és ezt legjobban a hosszú fokozatokban 3-4-ben érezni mikor folyamatosan huzatom a kocsit 3500-ig monjuk többször feltölt majd elenged és érezni szabályosan hogy ún. lyukak vannak a mikor gyorsítok/huzatom, computer segítségével néztük (a szaki azt mondta azért nem dob elvileg hibakódot mert nem esik 1 BAR alá, ő turbó cserét javasolt én még azért körbejárnám a dolgot mielőtt beruházok mert nem kis pízz.). Van-e valakinek ötlete miért szökhet el a nyomásom és nem dob hibakódot. turbó csövek és intercooler sehol sem engedi a nyomást megnéztem 1 csepp olaj folyás sincs sehol sem. Valaki mondott nekem olyan hogy wastgate-et nézzem meg illetve turbó nyomás szabályzó szelepet mivel a nyomás eléggé nagyot esik a probléma következtében nem pici lyuk kell ahhoz hogy a nyomás elmenjen lehetséges hogy a wastegate valamiért kiengedi...Köszi előre is a válaszokat!
Üdv, hali.p.

halipapa Elküldve: 2013-02-06 20:36 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Még 1 valami, így szokták írni, facelift előtti és utáni, akkor most nem így a helyes hogy facelift-es vagy sem? vagy van facelift előtti facelift-es és utáni? ezt full nem vágom miben különböznek egymásól?

halipapa Elküldve: 2013-02-06 19:09 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

ute107 írta:
halipapa írta: Sziasztok!
Valakinek van tapasztalata ilyen játékszer téren?
LINK


Fl előttivel nem kommunikál. Fl utánival igen.
De csak nézelődni illetve játszadozni lehet vele. :-S


tudom nagyon béna kérdés de mi is a facelift?
Nekem 2004-es 06-havi turim van

halipapa Elküldve: 2013-02-06 18:34 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!
Valakinek van tapasztalata ilyen játékszer téren?
LINK

halipapa Elküldve: 2013-02-01 12:05 Kormány légzsák, hogy kel kinyitni?

csbalu írta:
halipapa írta: Sziasztok!
Nekem is kormány légzsák problémám adódott méghozzá a következő módon.
4 ágú multis kormányom volt és most vettem egy körlégzsákosat amit beraktam.
Aksi sarut levettem és úgy csináltam, a videót követve. Aztán gyújtás indítás és világít a hibakód és el nem akar aludni........ mi lehet a bibi? Mindent szépen bedugtam stb... Az egyik csatlakozót az előző gazdája kicsit megroppantotta mikor leszdte a légzsákot de attól független be lehet dugni és rá is megy a saru szépen csak ha erősen húzom akkor jön ki. Mitől tudom hogy egy légzsák jó és működőképes?



Diag-programmal ki lehet ütni ezt a hibakódot, ha visszajön utána is akkor lehet aggódni.
Én is jártam már úgy hogy elfelejtettem levenni az akksisarut.
Van egy Gödöllői barátom, nekem ő vette ki a hibakódot, ha gondolod megadom a számát.

Üdv
Balu


Én dunaújvárosi vagyok, sajnos göd. messze van neked de köszike...
Most voltam diagon, azt mondta a csávó ezek a kábelek jóformán 1x használatosak ha egyszer rosszul van kihúzva és törik a patent akkor kilötyög meg rezeg a saru és hibát dob, szal kell vennek új kábelt hozzá....

halipapa Elküldve: 2013-01-31 21:47 Kormány légzsák, hogy kel kinyitni?

Sziasztok!
Nekem is kormány légzsák problémám adódott méghozzá a következő módon.
4 ágú multis kormányom volt és most vettem egy körlégzsákosat amit beraktam.
Aksi sarut levettem és úgy csináltam, a videót követve. Aztán gyújtás indítás és világít a hibakód és el nem akar aludni........ mi lehet a bibi? Mindent szépen bedugtam stb... Az egyik csatlakozót az előző gazdája kicsit megroppantotta mikor leszdte a légzsákot de attól független be lehet dugni és rá is megy a saru szépen csak ha erősen húzom akkor jön ki. Mitől tudom hogy egy légzsák jó és működőképes?

halipapa Elküldve: 2013-01-27 10:14 sárvédõ

jons írta:
halipapa írta: A motorháztető alatt is a hozzá közel eső első csavart meglazítottam hát úgy megvolt húzva egy bazinagyot pattant és erről a festék lepattant úgyhogy ezt gyárilag rakták így szerintem....


Azt a csavart nekem konkrétan le kellett fúrnom, amikor sárvédőt cseréltem. Gyári volt a sárvédőm nekem is. A másik gyári amit fel kellett raknom az meg elállt az elején az lámpánál, indexnél ha a legutolsó csavart becsavartam. Meg kellett nagyítanom a lyukat úgy ahogy anubisz írja.



Hát egyelőre nem akarok tágítani, még meglazítom az aslót a héten és még megpróbálom összhangba hozni mert most látom hogy az alsó meg picit kifele áll...

halipapa Elküldve: 2013-01-26 19:45 sárvédõ

anubisz írta:
halipapa írta: Elég nehezen beazonosítható....az első kép az a motorháztető a 3. az ajtó mögött a felső csavar ami kell igazából...na mindjárt megnézem, majd visszaírok!


Azokhoz pont hozzáférsz. De szerintem a luk méretpontos, nem tudom, hogy állítható e a pozíció. Azért kellene a lukakon tágítani valamennyit, hogy kefelé lehessen egy 2,3 mm mozdítani, és úgy meghúzni, akkor pont a felső, közép rész mozdulna kifelé. Esetleg utána recézett alátétet használni az erősebb tapadás miatt, bár nem hiszem a minimális kaszni tekeredés elmozdítaná, ha gyengébben van meghúzva esetleg akkor. Mivel nagyobb lesz a sárvédőn levő luk a csavar átmérőnél, így ha nincs jól meghúzva majd elmozdulhat ismét.
Tényleg nem értem miért nem hosszított luk van rajta, hogy lehessen állíttatni, kifelé,befelé. Bár még nem láttam, lehet úgy van.

Ezt letöltöd pdf olvasó kell hozzá.
https://dl.dropbox.com/u/68321...Manual.pdf

410-2 nél van ez a rész, ott jobbak a képek.

ha nincs ezt letöltheted én is ezt használom, Magyar, egyszerű, és praktikus.
http://blog.kowalczyk.info/sof...iewer.html

hányadik oldalt nézzem?

halipapa Elküldve: 2013-01-26 19:42 sárvédõ

Meg néztem...az elemet soha nem bontották meg, a csavar fejéről a festék most pattant le ahogy meglazítottam-visszahúztam, kb 3mm-t engedett kifele az elem amikor kilazítottam, valamivel jobb lett. Én arra gondolok hogy ezt gyárilag rakták így, lehetséges? A motorháztető alatt is a hozzá közel eső első csavart meglazítottam hát úgy megvolt húzva egy bazinagyot pattant és erről a festék lepattant úgyhogy ezt gyárilag rakták így szerintem....

halipapa Elküldve: 2013-01-26 18:46 sárvédõ

Elég nehezen beazonosítható....az első kép az a motorháztető a 3. az ajtó mögött a felső csavar ami kell igazából...na mindjárt megnézem, majd visszaírok!

halipapa Elküldve: 2013-01-26 18:32 sárvédõ

jons írta:
anubisz írta:
Rögzítő csavart még nem nézted, lehet e vele mahinálni? Azt hiszem annak a résznek a csavarja az ajtót kinyitod ott van. Fasza, hogy így rakták fel, nem tudom milyen kasznis lehetett az.


2 csavar fogja a kasztnihoz az A oszlopnál. Kerék le, dobbetét ki és úgy lehet hozzáférni az alsóhoz, illetve a felsőhöz az ajtót ki kell nyitni és akkor látszik.
Lehet még játszani egy kicsit a motortér felől a sárvédő legfelső csavarjánál.

szerk:
Az is lehet, hogy utángyárotthoz van szerencséd és azt nem fogod tudni viszonylag jól beállítani.



Köszi megnézem holnap!

halipapa Elküldve: 2013-01-26 18:10 sárvédõ

anubisz írta:
halipapa írta: Sziasztok!
Az lenne a kérdésem ,hogy a képen látható jobb első sárvédőm "felső" felét vajon lehet-e kifele dönteni egy picikét úgy hogy alul nem lazítok csavart, mivel látszik hogy nem szépen áll... elvileg egyszer leszedték már és nem jól állíthatták be. Mielőtt valaki kérdezné az elem nincs megnyomva és gyári állapotú. Köszi a segítséget előre is.



Előző tulajtól így vettem át de előéletét nem tudom.... valóban van ott csavar de a motorháztető alatt is van végig vagy 5 db...






Rögzítő csavart még nem nézted, lehet e vele mahinálni? Azt hiszem annak a résznek a csavarja az ajtót kinyitod ott van. Fasza, hogy így rakták fel, nem tudom milyen kasznis lehetett az.


halipapa Elküldve: 2013-01-26 16:50 sárvédõ

Sziasztok!
Az lenne a kérdésem ,hogy a képen látható jobb első sárvédőm "felső" felét vajon lehet-e kifele dönteni egy picikét úgy hogy alul nem lazítok csavart, mivel látszik hogy nem szépen áll... elvileg egyszer leszedték már és nem jól állíthatták be. Mielőtt valaki kérdezné az elem nincs megnyomva és gyári állapotú. Köszi a segítséget előre is.