harmas fórum hozzászólásai

harmas Elküldve: 2012-01-11 21:32 Tükörfûtés probléma

Bero írta: Hali! Nos,megnéztem az ajtót,mivel jobb oldali tükröm nem fűt! Nem is csoda,mert nincs bekötve Tehát,a kérdésem: Hogy kössem be azt a két fűtő kábelt? Hova? Az ajtóban van jó pár kábel,de mégis melyikre kössem? Köszi!


Legegyszerűbben pl: megnézed, h a bal oldali ajtóban (ami működik) milyen színű vezetékkel, és milyen formájú stekkerbe van bekötve a fűtésed. Nagy eséllyel ugyanebben a formában megtalálod a jobbos ajtóban is, és ha 12V-ot mérsz rajta gyújtáson meg is érkeztél

harmas Elküldve: 2012-01-10 22:04 Segítség!!!

Bero írta: Nos,nekem após jelöltem cserélte ki! A régi teljesen besz.rt,nem indított csak köhögött. Egyértelmű csere. Öreg volt,gyári és ennyi volt A mostanira van csere persze. Csakhogy,nem tudok aláfeküdni és megnézegetni sajnos,mert rossz helyen van! A másik,hogy kiszereljük,postázzuk,várunk,megjön és megint szerelni,lazán 1-2 hét kocsi nélkül... Sajna. Most akkor ezzel a problémával ne nagyon kocsikázzak,ugye? Már csak a szerelés miatt! Köszi


Az van, hogy ha a szabadonfutó úgy gondolja, h összezár, akkor szétrepül a forgórész kommutátora (láttam már ilyet). Brutális az áttétel
Azt meg nehezen magyarázod meg gariba, h elsőre, minden jel nélkül szétesett
De megoldás, h betolod, ha könnyen indul a sárkány

harmas Elküldve: 2012-01-10 21:58 Segítség!!!

hil írta:
Bero írta:

Ez nagyon amatőr kérdés lesz,de nem vagyok egy nagy szaki: a bendix az önindítóban van benne? Magyarul ki kell cserélni az egész önindítót és valószínűleg megoldódik a probléma?!


Szia!
BMW önindítót még nem láttam kiszedve (hála istennek), de az úgy szokott kinézni, hogy van egy nagy átmérőjű henger. Az az önindító. Azzal párhuzamosan mint egy fogantyú, van egy kisebb átmérőjű henger. Az a Bendix. Lehet külön is cserélni.Szerintem javasolt a teljes önindító cseréje, mert ha mentél már vele így, akkor az önindító motorja is kapott. De mintha azt írtad volna, hogy új, nemrég cserélt gyári önindítód van. Arra pedig kell, hogy legyen gari is. Mindez mint írtam, leírásod alapján feltételezés csupán, majd a szerelő mondja meg a frankót.



Annyiban igazítanám ki, h az a kis átmérőjű henger a behúzótekercs (mágneskapcsoló), és amit ez egy villán keresztül tol előre az a bendix. Amin vannak a fogak, és van benne szabadonfutó (pont annak a védelmére amikor hosszabban inditózik a tulaj mint kellene). És mindkettő cserélhető.
Összejön ez

harmas Elküldve: 2012-01-10 21:53 Segítség!!!

Bero írta:
harmas írta:
Bero írta:
harmas írta:
Bero írta: Hát most beálltam az udvarra 2 perce és most meg semmi hangja nem volt! Ilyen nincs,komolyan mondom Az indítózás mondjuk megint nem pöccre volt,hanem forgatta a motort és pár másodperc múlva egyszer csak elkapta és beindult. Most nem volt hangja,viszont délután inkább a motortérből hallottam nagyon a zajokat olyan középtáj-hátulról!



Yo. Ezt próbájuk kihúzni belőled, hogy mit értesz alatta. De valszeg az lehet amire gondolunk
Egyébként ezekben az esetekben, amikor később indul el, akkor nem nagyobb zajjal, "hirtelenebben"teszi? Ellenben a normál üzemmel, amikor szép lágyan indul. Nincs különbség?
Összeségében csinálhatja önindító, mert a leszakadt feszítő, szelepek stb nem javulnak meg, ellenben ez a villanydelejes forgovány tud ilyet produkálni.


Ma minden esetben később indult be és nem pöccre és nagy zajjal Pl: tegnap meg előtte is mindig szépen halkan normálisan indult! Ma késve és hangosan,igen! Akkor valószínű,hogy megint az önindító sz.rt be? Legalább nem feszítő vagy szelep amit írtál ment szét,meg nem a katalizátor Köszi! Viszont,ha önindító akkor nem tudom,hogy menet közben miért van zaja! Mindegy is,holnap a szerelő is remélem csak ilyen jókat fog mondani



Igen, ezek úgy vannak kitalálva, hogy a bendix előbb becsúszik a fogaskoszorúba (összekapcsolódik), és csak utána kapcsolja a behúzótekercs (mágneskapcsoló) a főáramkört, ekkor forgatja meg az ÖNINDÍTÓ a MOTORT.
Ha mondjuk szét van esve a kapcsolóvilla, vagy a "rudazat", vagy egy stift nincs a helyén, akkor előbb felpörög az öiió, minthogy kapcsolódna a motorral (a fent vázolt módon). Ha pedig mégis "be tud vágódni" akkor azt nagyobb zajjal, hirtelenebben teszi. És persze a "szétválása" sem lesz egyszerűbb.
Nézesd meg.


Ez nagyon amatőr kérdés lesz,de nem vagyok egy nagy szaki: a bendix az önindítóban van benne? Magyarul ki kell cserélni az egész önindítót és valószínűleg megoldódik a probléma?!


Cseréltétek, tehát fogtad a kezedben (az önindítót)
Az a kis sokfogas(kerék) ami a forgórész tengelyén csúszik előre
Lehet egyébként teljesen bagatel baja is: kiakadt a kapcsolóvilla valamelyik oldalon, kimozdult a rögzítőstift, ilyesmi.
Ha olyanhoz viszed aki ezzel foglalkozik, az tudni fogja, h mit nézzem meg rajta. Vagy nézesd meg a régit is(azt miért cserélted?)

harmas Elküldve: 2012-01-10 21:26 Segítség!!!

Bero írta:
harmas írta:
Bero írta: Hát most beálltam az udvarra 2 perce és most meg semmi hangja nem volt! Ilyen nincs,komolyan mondom Az indítózás mondjuk megint nem pöccre volt,hanem forgatta a motort és pár másodperc múlva egyszer csak elkapta és beindult. Most nem volt hangja,viszont délután inkább a motortérből hallottam nagyon a zajokat olyan középtáj-hátulról!



Yo. Ezt próbájuk kihúzni belőled, hogy mit értesz alatta. De valszeg az lehet amire gondolunk
Egyébként ezekben az esetekben, amikor később indul el, akkor nem nagyobb zajjal, "hirtelenebben"teszi? Ellenben a normál üzemmel, amikor szép lágyan indul. Nincs különbség?
Összeségében csinálhatja önindító, mert a leszakadt feszítő, szelepek stb nem javulnak meg, ellenben ez a villanydelejes forgovány tud ilyet produkálni.


Ma minden esetben később indult be és nem pöccre és nagy zajjal Pl: tegnap meg előtte is mindig szépen halkan normálisan indult! Ma késve és hangosan,igen! Akkor valószínű,hogy megint az önindító sz.rt be? Legalább nem feszítő vagy szelep amit írtál ment szét,meg nem a katalizátor Köszi! Viszont,ha önindító akkor nem tudom,hogy menet közben miért van zaja! Mindegy is,holnap a szerelő is remélem csak ilyen jókat fog mondani



Igen, ezek úgy vannak kitalálva, hogy a bendix előbb becsúszik a fogaskoszorúba (összekapcsolódik), és csak utána kapcsolja a behúzótekercs (mágneskapcsoló) a főáramkört, ekkor forgatja meg az ÖNINDÍTÓ a MOTORT.
Ha mondjuk szét van esve a kapcsolóvilla, vagy a "rudazat", vagy egy stift nincs a helyén, akkor előbb felpörög az öiió, minthogy kapcsolódna a motorral (a fent vázolt módon). Ha pedig mégis "be tud vágódni" akkor azt nagyobb zajjal, hirtelenebben teszi. És persze a "szétválása" sem lesz egyszerűbb.
Nézesd meg.

harmas Elküldve: 2012-01-10 21:09 Segítség!!!

Bero írta: Hát most beálltam az udvarra 2 perce és most meg semmi hangja nem volt! Ilyen nincs,komolyan mondom Az indítózás mondjuk megint nem pöccre volt,hanem forgatta a motort és pár másodperc múlva egyszer csak elkapta és beindult. Most nem volt hangja,viszont délután inkább a motortérből hallottam nagyon a zajokat olyan középtáj-hátulról!



Yo. Ezt próbájuk kihúzni belőled, hogy mit értesz alatta. De valszeg az lehet amire gondolunk
Egyébként ezekben az esetekben, amikor később indul el, akkor nem nagyobb zajjal, "hirtelenebben"teszi? Ellenben a normál üzemmel, amikor szép lágyan indul. Nincs különbség?
Összeségében csinálhatja önindító, mert a leszakadt feszítő, szelepek stb nem javulnak meg, ellenben ez a villanydelejes forgovány tud ilyet produkálni.

harmas Elküldve: 2012-01-10 20:31 Segítség!!!

hil írta:
Bero írta: Az szép Akkor mégis mire számíthatok? Mi lehet még a baj? Bármi ötlet jöhet Csak olajat öntöttem fel többet a motorba,ennyi történt pár napja,Agip 10-40-est. Bár csak nem ez okozza a gondot! Tényleg elég csúnyán szól! Generátor? Akkor gondolom nem is töltene,pedig mentem azért vele! Köszi a válaszokat !


Szia! Csak találgatás pontatlan leírásodból: nem lehet, hogy az önindító bendixe nem húzza vissza a fogaskoszorúról a motor hajtó tengelyét??? Mintha azt írtad volna, hogy teherautón sofőrködsz. Ha ez így van, akkor némileg pontosabb hibaleírást is tehettél volna. Az ékszíj kattogni nem szokott. A generátor csak fütyül, de az általad említett hibát nem teszi. Milyen önindítót tettél bele??? A 10w olaj sem okozhat ilyet. Honnan hallatszik a kattogás?

Mi az, "hogy indítózok, de nem kapja el" ? Mit nem kap el? Az önindítót hallod üresen tekerni??? Ha az önindítót finoman megkocogtatod (nem szétvered) akkor történik változás. Amennyiben igen, akkor tuti a bendix van megszorulva. Viszont, ha így mész vele, akkor nagyon rövid idő alatt gattera fog menni az önindító!







Osztom hil felvetését (YELLOW
Kérdések:
indítózol, hallod, hogy forog az önindító, de nem forgatja a motort?
egyszer csak elkezdi (pár másodperc múlva) forgatni, és elindul?
így értsük?
a motor elejétől, vagy (ha behajolsz jól a motortérbe) inkább az utastér felől hallani jobban a zajokat? próbáld fekve is meghallgatni: hasalj az elejéhez, majd az ajtó vonalában is hallgatózz
ha az "így értsük"-et ixeled, és az utastérhez közelebbről hallod a hangot, akkor valóban lehet önindító (és most ne mondd, hogy új): nem húzza vissza a fogaskoszorúból a behúzótekercs a bendixet. Az tud adni olyan szép fémes, köszörülő hangot. Van védelme, egy szabadonfutó. Ami egy ideig szabadon fut...amikor meg nem, akkor szétrepül a forgórész.

harmas Elküldve: 2012-01-10 20:15 Segítség!!!

Bero írta: Hali! Nos elég nagy a baj,mégpedig hogy nagyon hangos lett a motor. Ma reggel indítottam,melegítettem indítás előtt és akkor is nagyon hangos volt. Mondom jó,mentem vele kicsit,megálltam stb. Viszont mikor indítottam újra nem akart indulni. Az önindító új,most tettük bele az nem lehet a baj. Indítózik is,pörög,de nem kapja el. 5-10 másodpercig indítózóm akkor viszont 'elkapja' és beindul. A hang ugyanúgy hallatszik,zörög,még a sebváltóba is érzem a rezegést! Olyan mintha csúszna az ékszíj,de nem olyan a hangja hanem inkább zörgősebb! Belenéztem a motorba,ránézésre minden görgő megy,az ékszíjak is és egyfolytában hallom a zörgést! Szerintetek így első olvasásra mi lehet a baja? Mégis csak ékszíj vagy esetleg valami 'görgő' ? Elég idegesítő! Holnap megyek szerelőhöz,de a Ti véleményetekre is kíváncsi vagyok,mit gondoltok! Köszönöm a segítséget előre is és bocs a hosszú írásért!


Figyi Bero!
Told be az autót, ne kulccsal indítsd. Így is figyeld meg, hogy hallatszik-e az a zörgő hang.

harmas Elküldve: 2012-01-05 20:56 318d adagolót KERESEK !!!

bmw320d4 írta:
harmas írta: Valami tényleg nem kerek
Már a "kitakarítottam a szűrőházat" is fura, mert az M47N szűrőt max flexel lehet megbontani (de utána nem rakod össze)
Rakj fel képet a motorról, burkolat nélkül, komolyan érdekel.


Vagy az van, hogy nem 2003-as kocsi és nem 204d4 motoros, vagy...



Ha látnánk rögtön kiderülne
A srácon múlik, ha már elkezdte.
Vagy...

harmas Elküldve: 2012-01-04 22:02 318d adagolót KERESEK !!!

bmw320d4 írta:
p166 írta:
kempelen írta:
p166 írta:
kempelen írta:
p166 írta: Sziasztok!

Sajnos úgy tűnik, hogy a Bimmeremben az adagoló elfújta a gyertyát. Az autó egyszer csak megállt. Se előre se hátra. Az egyik barátom jött értem, akivel gyorsan átfutottuk a probléma lehetséges voltát. Kiszedtük az üzemanyagszűrőt, ami rettenetesen koszos volt ( kiderült, hogy annak ellenére, hogy kifizettem nem cserélték ki azt vagy a csere folyamán sosem takarították ki a szűrőházat, ahol 1 cm vastagon felgyúlt a mocsok. Ezt már sosem tudom meg. ). Aztán leengedtük az üzemanyagot, kitakarítottuk a tankot, az AC-pumpát, a csövezést, a motor elindul és leáll. Ennyi.

Elvittük egy szervízbe, ahol van computeres vizsgálat. Gépre tettük, töröltünk minden hibát ( 2 volt, az egyik a szokásos CAN-busz nyafi ) és indítóztunk. A hiba: "73 IWZ-rendszer / fordulatszám szenzor". Ezt megismételtük többször is: mindig ugyan ez a hibakód. Ennek utánajárva sikerült megtudni, hogy ez a nyavalyás szenzor az adagolóban van. Most ott tartunk, hogy az új szervízben lebontják és megpróbálják kitakarítani, hátha a szűrő miatt az is csak mocskos. Szerintetek?

Ha úgy adódik, hogy mégis elhalálozott mennyibe kerül és hol lehet JÓ ÁRON venni egy ÚJAT? Nem feltétlenül szeretnék használtat, mert az autót nem akarom eladni.

Az autó adatai:
BMW 318d ( E46 )
Évjárat: 2003.07.
Motorkód: M47N204D4

Előre is köszönöm mindenki segítségét!


Az nem lehetséges, hogy a vastagon mocskos szűrő miatt az szivattyú is tönkrement és amiatt nem indul a kocsi? Vagy az AC tuti hogy jó?



Az AC ok, mert csodálatosan nyomja az üzemanyagot, ami szép slunggal megérkezik a visszafolyó ágon is. Első dolog volt, amit megnéztünk. Sajnos nem ez a gond. olcsóbb lett volna.


Akkor nem szóltam. Pont azért hozakodtam elő vele, mert ilyenkor mindenki nagyobb bajra gondol és legtöbbször valami kisebb alkatrész szívatja a nagyokat.
De ez esetben ezek szerint mégis valami komolyabb baj lehet.



Azért köszönöm. Minden segítség segítség akkor is ha nem oldja meg a problémát. Kiszedik az adagolót és elviszem bevizsgáltatni. Ha hibás javíttatom, ha nem akkor keressük tovább a kakit. Újat beszerezni szinte képtelenség. Rettenetesen körülményes és rohadt drága.


De komolyan, milyen adagolóról beszélsz? A te kocsidban nincs olyan...


Valami tényleg nem kerek
Már a "kitakarítottam a szűrőházat" is fura, mert az M47N szűrőt max flexel lehet megbontani (de utána nem rakod össze)
Rakj fel képet a motorról, burkolat nélkül, komolyan érdekel.

harmas Elküldve: 2012-01-02 21:14 E46 320d kombi porlasztócsúcs

tarkanyif írta: Jól értem?!
Ha kiveszem a porlasztóim és elviszem beméretni, esetleg valamelyiket még felújítani is kell, akkor már nem elég simán visszatennem, hanem programozni is kell!!!




Évjáratból ítélve 136 lovas vagy. Azt szerintem nem kell programozni. Csak az egyik jeladós a négyből.
Amire gondolhatsz felprogramozás az a CR-nél jáccik'

harmas Elküldve: 2011-12-31 18:07 Futómû és hibái

YELLOW írta: akkor most világosítást kérek, vagy megerősítést

a lengőkaron lévő dolgok melyik micsoda?


itt most akkor melyikről beszélsz?



Miki: mindenki azt beszéli ha ültetve van, akkor rövidebb kutyacsont kell.


Igaz, így lesz pontos a dolog
Az alsó képen a 2-es a gumiszilent. Ahogy "forog" (10-20°) benne az 1-es számú, kidörzsölődik, ezért lógni fog. Az pedig hangot ad.

harmas Elküldve: 2011-12-31 17:08 Futómû és hibái

YELLOW írta:
harmas írta:

Az Én esetem a Kopogó Szellemmel.
Hasonló módon, mint nálad, pár centis aszfalt egyenetlenségen, kisebb gödröknél koppanó hang hallatszott előröl. Mintha kezdődő gömbfej kopás lenne. Mivel idegesített szarrá mozgattuk EMELŐN, de nem találtunk hibát. Aztán egyszer AKNÁN is alákukkantottam, és a stabirudat két kézzel megfogva "fel-le" irányban 4-5mm tudtam mozgatni. Emelőn ez nem jön elő mert lóg a futómű, feszíti a gumiágyba a stabit,nem mozdul meg. De, ha lábon áll, akkor viszonylag nyugalmi állásban van, ilyenkor megmozgatható. A vizsgai "futóműszéttépőgép" szintén nem mozgatja így, nehezen veszik észre.
BMW szalonban 7580Ft volt a kettő, másnapra hozták.


meg fogom nézni köszi! amúgy is igencsak rövidebb stabrúd kellene nekem az ültetés miatt.


Ahh, lehet nem írtam egyértelműen, de itt a stabi gumi szilentjeit akartam említeni. Nem a kicsi stabi pálcákat. A két gumi, ami a karosszériához rögzíti a nagy stabilizátor rudat. Na, ezt a rudat markold meg, akár aláfekve is, és próbáld megmozgatni. Jó eséllyel mozogni fog.
A régi gumiban valszeg benne lesz az átmérő (stabi), mert pl az enyémhez 3 féle átmérőt hozott a katalógus.

harmas Elküldve: 2011-12-31 15:17 Futómû és hibái

[[/quote]

hát megnéztem ezt a toronycsapágy dolgot. miután a takaró kupakot eltávolítottam, láttam a csapágyat, a golyókat. a zsír ki volt kenődve, a golyót tisztán lehetett látni (esetleg érdemes zsírozni). a lényeg, hogy nem emeltük meg, csak barátnőm mozgatta a kormányt ide oda, de nem láttam durva mozgást, csak ahogy a teló szára forog ugye a csapággyal együtt. amúgy ott az az imbusz csavar mire való? (telószár vége)

még annyi, hogy amikor állok ki a garázsból (tolatok), akkor a két első kerék külön-külön jön ki a garázsból. ezt azért írom, mert van egy vas 40x40-es zártszelvény olyan 1 cm-re áll ki. amikor erre rátolatok, akkor hallani azt a koppanást és akkor amikor a kerék rámegy egyenként, azaz 2 koppanás. most az is lehet, hogy akkor koppan, amikor pont lejövök róla ennyire nem figyeltem. ilyenkor valamiért stabilizátorra gyanakodok mindig. de nyáron semmi baja nem volt műszakin, és akkor is csinálta, csak elfelejtettem akkor mondani.[/quote]

Az Én esetem a Kopogó Szellemmel.
Hasonló módon, mint nálad, pár centis aszfalt egyenetlenségen, kisebb gödröknél koppanó hang hallatszott előröl. Mintha kezdődő gömbfej kopás lenne. Mivel idegesített szarrá mozgattuk EMELŐN, de nem találtunk hibát. Aztán egyszer AKNÁN is alákukkantottam, és a stabirudat két kézzel megfogva "fel-le" irányban 4-5mm tudtam mozgatni. Emelőn ez nem jön elő mert lóg a futómű, feszíti a gumiágyba a stabit,nem mozdul meg. De, ha lábon áll, akkor viszonylag nyugalmi állásban van, ilyenkor megmozgatható. A vizsgai "futóműszéttépőgép" szintén nem mozgatja így, nehezen veszik észre.
BMW szalonban 7580Ft volt a kettő, másnapra hozták.

harmas Elküldve: 2011-12-23 22:17 bmw diagnosztika

phareck írta: Oké oké...értem én.Én vagyok az év barma,de most akkor motorvezérlőt kell benne cserélni?




Jobb esetben csak kicsapattál egy biztit, nézd végig őket.