harmas fórum hozzászólásai

harmas Elküldve: 2012-09-29 20:39 Mi lehet a baj?

Lecserélted az összes betétet, ilyenkor ugye vissza kell nyomni mind a négy munkahengert. Nem kevés fékfolyadék kerül vissza a tartályba ilyenkor (amit feltehetően leszívtál, mielőtt felöntötted új ff-el). Ez a sok folyadék magával vihetett kisebb lerakódásokat (ha még sohasem volt cserélve...), ami most megszorult az egyik karmantyú alatt (ezek a karmantyúk tömítenek a főfékhengerben), és ezért szép lassan elengedi a nyomást, ezért esik be a pedál.

Striker írta: Sziasztok
Olyan problémám lenne ,hogy lecseréltem az autón (320D) az első és hátsó fékbetéteket a régi már a 24. órában jártak . Lelégtelenítettük az összes féket nem is jött belőlle több levegő sőt még a kuplungot is lelégtelenítettük ha már új olaj ment bele. Viszont innen jön a baj álló helyzetben ugye a fékpedálnak kőkeménynek kell lenni ez az is de miután beindítom az autót a rásegítőtől könyebb lesz meg ez is oké de az nem oké sztem hogy szép lassan ha nyomom erőssen akk sűjjed befele a pedál( a fékdugattyúknál nincs folyás és a tartályból se fogy a fokolaj)
MI lehet a probléma? Lehet az hogy a dugattyúk még alig mozdulnak ki mert annyi ferodor van még a pofákon és visszaáramlik az olaj valahogy:


harmas Elküldve: 2012-08-21 20:21 Automata váltó letilt (hiba kijelzés)

Ezt most úgy írom, hogy sajnos végigküzdöttem egy hasonló dolgot.
Nálam az autó nem hintázott, tehát a sebesség végig egyenletes volt, viszont a váltó teljesen véletlenszerűen kapcsolgatta a fokozatokat. Lengett becsülettel a fordszámmérő. 100km/h fölött nem volt probléma, ott már nem mert kapcsolgatni, de ugye...
Pár mérés után (vezérlő olajnyomás alacsony volt, olaj dzsuva, szűrőben alumínium forgácsok) a szétszedés mellett döntöttem (volt is törött nyomórugó a belsejében, tehát szükségszerű volt). A felújítás során kicserélik a lamellakészletet, szűrőket, golyókat, tömítéseket, dugattyúkat, de ez még nem minden a wandlert is fel kell újítani. Kimérni az elektromos jeladókat, szelepeket. Ez a móka 350E kerül, plusz 2-3 hétig nincs autó.
Összeállt a téma, öröm-boldogság. De ettől még nem javult meg az autó.
Kellett még egy program frissítés is (újraírni a vezérlőt).
Javasolnám ezzel kezdeni, mert ez csak töredéke árban az egész murinak, és van esély rá, hogy megoldja a problémát. Feltéve persze, hogy nincs a fent leírt mechanikus, vagy elektromos hiba. De még mindíg ez a legegyszerűb-leggyorsabb beavatkozás. Ha ettől okés a dolog, akkor viszont kényeztessétek el egy olaj-szűrő cserével a paripát

norbeee írta:
Hangya írta: Udv
Nem hiszem hogy igazan jo helyre irom ezt a kérdést de remélem kapok választ rá hozzá értotol !!
Van egy e46 320 d touringom M pakett 2004 sport kapcsolos automata váltos autom , melynek a váltoja hidegbe álltalába ( az álltalába alatt ugy értem hogy az utobbi 1 honapba 5 utbol 4x csinálta ) . Hintáztatja a fordultato ugy hogy az egész auto leng tolle és ez olyan 1400 és 1600 fordultat korul álla mutato és ugy lengeti hogy lesik 1200 ra és utánna 1700ig fellenditi ezt megcsinálja tempomat kozbe is 60km/h val mentem ott áll a mutato 1500as fordulat kornyékén és akkor megcsinálta !!
Mi a tapasztalat és vagy a megoldás mert mondtak olyat hogy a viszkokuplungnak van baja más valami elektromos gondra gyanakszik !! ??? Elvileg olajcsere nem volt még a kocsin én sajnos 3. tulaja vagyok az elozonél tuti nem volt .
Valaszokat koszonom bármilyen is az !!!


Hali!

Nekem is hasonlókat csinál, 50-60 között 1500-1600 között hintázik a fordulatszám mutató. Plussz ha leesik a fordulat és a sebesség pl kanyarban, rögtön 4-5 be akarja tenni ahelyett hogy hagyná, ekkor meg égtelen nagy dörmögés morgás hallatszik az autó alól hátulról. Mondjuk nem csoda 25 nél 4-5 be erőlködik...

Nálam volt egy szíjfeszítő meg szíj görgő csere, ezután 1 hónapig nem hintázott, viszont ugyanúgy leváltott.

Soha semmi hibaüzenet, sem letiltás. Nincs kedvem belefogni egy váltójavításba mert abban sem vagyok biztos hogy baja van, mert van amikor napokig nem csinálja.

Eddig a váltó szétszedése nélkül senki nem talált semmilyen hibát....


harmas Elküldve: 2012-08-14 14:51 4. Henger leállás alapjáraton.

Csak annyit kérdeznék, hogy melyik hasonló szervizben (amelyikben jártál) használtak eredeti, gyári licenszelt DIS-t, közvetlen kapcsolattal a Nagytestvér Münchennel??? Nem feltört himi-humi (ezt senki ne vegye sértésnek ) programmal dolgozik az emberke!! Aki látatlanban 100%-ra mondja a tutit, na abban nem hinnék.
Egyébként nagy eséllyel vezérlő gondod lesz, lehet, h csak egy forrasztás...

De már kezd kínos lenni ez az egész, h oda (látatlanba) nem, mert kisváros-kiscég stb, máshova másért nem, ők meg úgysem tudják, meg...

bbubbuka írta: Semmilyen felsőbbrendűség nincs bennem, de teljesen biztos vagyok benne hogy egy hasonló szerviz mint ahol már eddig jártam nem fog tudni mit mondani erre.
Plusz sajnos sok városi kollégámat megkérdeztem, és nem sok jót mondtak róluk.
Lehet e30-aknál simán megoldják a problémákat,de nálam ennél kicsit komolyabb baj van.
Ha neked nincs semmilyen tapasztalatod velük akkor 2 hozzászólással, nem tudom minek véded őket ennyire?
Ez csak nekem furcsa, biztos.

Nono írta:
bbubbuka írta: Hát köszi, de az ilyen kisvárosi szervizekben én már nem hiszek..
Ausztriába is aki küzdött az autómmal nem éppen egy szar szerelő és szerviz, még se jöttek rá a problémára.
Csak olyan helyre akarom elvinni aki 100%-ra azt mondja, hogy megtudja csinálni.


Ezt most úgy írom (még mindig), hogy nem ismerem őket személyesen:
Mi ez a felsőbbrendűség, hogy kisvárosi? Ha Sopronban, Győrben vagy Eisenstadtban lenne, akkor már jó lenne?
A több 10 éve kizárólag BMW-ket szerelő családi vállalkozás, a te szavaddal élve, szar lenne? A te konkrét esetedben biztos hogy jobb, mint a környékeden bármilyen más szerviz azokon kívül, ahol már jártál.
Egy tekintélyes, lelkiismeretes szakember nem fogja neked azt mondani előre, hogy 100%-ban biztos benne, hogy megoldja a problémádat.
Értem, hogy már tele van a hócipőd az egésszel, de magától nem fog megjavulni az autód, és mielőtt végső elkeseredésedben elmennél a fórum neves mesteréhez Nyíregyházára, szerintem próbáld meg őket. Én ezt tenném.

U.I.: Amit találtam róluk írást, csak pozitív nyilatkoztok.




harmas Elküldve: 2012-08-07 21:06 Szívócsonk-pillangószelep

BarG írta:
kisg325 írta: Sziasztok!

Egy kérdésem lenne,illetve kérésem! Akik kiszedték írják már le,hogy láttak-e valami rendellenességet a kiszedett alkatrészeken! Mondjuk saját fotóval illusztrálva lenne a tökéletes!




Ez nem logikus kívánság. Ha lett volna pillangó meghibásodás, akkor már a kipufogón távozott volna darabokban az alkatrész. Az egész dolgot prevencióként csináljuk, tehát MÉG AZELŐTT, hogy a komolyabb probléma bekövetkezett volna. Ha Téged megnyugtat, ém már láttam nem egy szétszedett motort, amit a beszakadt pillangók miatt kellett felújítani. Majd legközelebb csinálok fotókat is.



Így is van: megelőzés képpen kell kiiktatni. Ha valakinek ezzel gondja van akkor 150E Km ként cserélje az egész szívócsonkot (kb 150E Ft ért). Mindenki eldöntheti melyik éri meg neki, melyik megoldás nyugtatja meg a lelkét.
Amit én szoktam csinálni pár lépésben.
nem is tűnik rossznak a pillangó, egy fogóval csavaró mozdulattal könnyedén eltörhető
az M5 menetfúró bőven elegendő menetet hagy maga után
ezután mehet bele az M5x15 csavar menetrögzítővel, vagy tömítőanyaggal megkenve, meg fog szorulni
a végeredmény
de mindez többféle módon kivitelezhető, ez csak egy verzió

harmas Elküldve: 2012-08-01 21:43 Segítsetek!

BalaBMW írta: A következő problémával találkozott már valaki? Ha 5-ikben van a váltó és elkezdek gyorsítani anélkül, hogy visszaváltana a váltó, kb 100-tól jön egy egyre erősödő "búgó" hang. Ilyen hullámvasút szerűen. Szóval búg-nem-búg-nem... Hétvégén voltam Kempelen kollégánál (akinek ezúton is köszönök minden eddigi és további segítségét) és ő a kardánt mondta. 1-2 heten belül viszem a gépet olajcserére, akkor megemeljük és ránézünk. De rémálmomba előjött már az a gondolat is, hogy a diffivel van a gond. Olyan 120-nál már elég zavaró a hang. Viszont nem gyorsításnál hanem sima haladásnál (pl 120 tempomattal) nem jön elő. Ti mit mondotok?


A fordulatszámmérőn nem látsz 300-400f/min kilengést a búgás-nem bugással párhuzamosan?

harmas Elküldve: 2012-07-31 20:37 Féktárcsa és fékbetét

BarG írta:
Coyote írta: Röviden leírnám a tapasztalatom az ATE féktárcsákról, pár ezer km után:

1. kurvajól fog, ha odalépek neki, meg merem kockáztatni, hogy jobb, mint a gyári volt. Szórja is a fékport rendesen.
2. enyhén, de érezhetően hullámosak a tárcsák, amit főleg autópályás lassításoknál, a fékezés kezdetekor rezgéssel jelez a fékpedál. A rezgés (hullámosság) mértékét jelenleg valahova a "gariban cseréltetem" és a "másnak nem ajánlom" kategóriák közé sorolnám, azaz elfogadom így, de dicsérni nem fogom egy percig sem.

Az is lehet, hogy a vágott felület miatt érzem az enyhe rezgést, de rohadjon meg, ha ennyi pénzért enyhén ráz. Ne rázzon.




Ne haragudj, de néhányan már leírtuk, hogy szinte mindegy milyen nem gyári tárcsát választasz, az hamar rázni fog. És lám, igazunk lett.

Bár találhatna már valaki nem gyáriban elfogadható minőségű tárcsát, mert zavaró, hogy ennyire kötve legyünk.


Én az előző 320d-be Jurid tárcsákat tettem (ha jól emlékszem 17E/db), nem rázott, de ezt szerintem a jelenlegi tulaj is megerősítheti.
Az aktuális gépsárkányba nem gyári beszállító, vagy gyári minőségűt, hanem A GYÁRIT tettem bele 20E/db áron. Ez sem ráz. Viszont fékez




harmas Elküldve: 2012-07-15 14:46 320d turbó hiba

laci320d írta: Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, hogy 1 napja vettem észre hogy a turbónak váltáskor mikor elveszem a gázról a lábam elég furcsa hangja van, olyan mintha vissza szívna vagy nem is tudom mihez hasonlítani. Valakinek valami ötlet? Szerelők azt mondták turbó kuka.
Fújni nem fúj ki sehol sehol nem látni kormot vagy hasonlót a flexi cső ép egézséges.

Köszönöm mindenkinek a hasznos infót!


Esetleg a 3500Ft-os gumi tömítő gyűrű, ami a szívóoldali műanyag "kifli" alsó felén van? Elég érdekes, porszívószerű hangot tud produkálni.

harmas Elküldve: 2012-07-05 16:40 Mi lehet a baj?

Norby320d írta: Sziasztok! Egy 320 d bmw tulajdonosa vagyok, de most van egy kis problemam, egy szerelo baratommal lecsereltuk a fotengely ekszijtarcsat mert mar zajos volt, leszedtuk az ekszijat ugy ahogy kell amikor leszedtuk az ekszijtarcsat hogy ki tudja csavarni 5 sebbessegfokozatba tettuk a kocsit plusz meg tapostam a feket is hogy ne forogjon el a motor. Miutan visszarakta az ujat ugyanigy 5 ben es a feket nyomva.Aztan beinditottuk szij nelkul hogy jol fekszik e fel az ekszijtarcsa de nem volt semmi problema. teljesen osszeraktuk a gepet es utana mikor mentem hazafele, hallottam egy kis szelephangot ami most a fo problemam, mert eddig ez abszolut nem volt ilyen. Megkerdeztem egy masik szerelot is es azt mondta hogy jol csinaltuk es elmeletileg nem kellene szelephangnak lennie! Szerintetek mi lehet a baj es lehet e igy jarni az autoval meg esetleg harom honapot hogy szelephangja van vagy vigyem szelepbeallitasra? A valaszokat elore is koszonom!


Hát, láncos motornál nem jó ómen ellentétes irányba forgatni a főtengelyt. Márpedig feltehetően megtettétek amikor sebesség+fék kombóval lazítottátok fel a központi csavart (még ha csak 1-2 fordulatot mozdult is). Szelephézag állításról nem nagyon lehet ebben az esetben beszélni.
Az csak hab a tortán, hogy a szíjtárcsára rá vagyon írva, hogy szíj nélkül ne járasd.
Nézzétek át a vezérlés pozícióját, láncfeszítőket.

harmas Elküldve: 2012-06-28 19:21 Klímaékszíj

PG_Junior írta:
hil írta:
PG_Junior írta: Na szóval, felvettem videóra az autóm hangját, ez alapján jöhetnek az okosságok, hogy mi lehet a baja:

http://youtu.be/lc9NwIVzYCU

http://youtu.be/pP-pw0hr4RQ




Szia! A trakesz már csak ilyen, ha halkabbat akarsz, akkor: füldugó vagy, hangerő felteker, vagy motor leállít, esetleg benzines motor bele

De komolyra fordítva. hidrotőke, láncfeszítő, hajtókar csapágy??? Mennyi van a motorban, hidegen, melegen változik-e olaj milyen van benne. Így erről a felvételről sok okosságot nem lehet megmondani.
Visszaolvasva: klíma kompresszor csapágy, ami természetesen a tömszelencével együtt cserélendő.Ha a klíma ki van kapcsolva akkor is visít? Ha igen, akkor harmas megírta a választ






Szia

A hidrotőke, láncfeszítő, hajtókar csapágy hogy szűrhető ki? Jó minőségű olaj van benne, bár már aktuális a csere. 220 ezer km van benne, legalábbis a műszerfal ennyit mutat, aztán ki tudja..... Hidegben, melegben is csinálja, de úgy veszem észre, hogy a reggeli első indításnál a leghangosabb. Mindig visít, akkor is ha nem megy a klíma. A traktor hang amúgy nem zavar, a visítás annál inkább, mindig tudják merre járok.

A klíma javítás gondolom nem lenne olcsó móka...

Hol tudok a klímához csapágyat beszerezni? Eddig ahol kérdeztem, mindenhol a kompresszort mondtak, hogy egybe tudnak adni.


Mert rossz helyen érdeklődsz! Naná, hogy az alkatrészboltok újat (egyben) akarják eladni
De, hogy megnyugtassalak így néz ki szétszedve:


Gyönyörű naaagy csapágy

harmas Elküldve: 2012-06-17 19:53 Klímaékszíj

PG_Junior írta:
harmas írta: Te magad szűkítetted le sikeresen két lehetőségre a hibaforrást..Innen már ne add fel
Fogj egy sprayt,szinte mindegy, h milyen, csak legyen valamennyi kenőtulajdonsága (célszerűen egy csőrös kivitelű a legjobb), járó motornál fújj rá a feszítőgörgőre (ne a futófelületére) bele fog találni a kenőanyag, ha elhallgat a sípolás nyertél: csak görgőcsere.
Ha marad, akkor a klíma szabadonfutó csapágya sípolhat, ez ugye mindig forog, ha be van kapcsolva a klíma, ha nincs. De parázni itt sem érdemes, mert egy valamirevaló klímás, aki nem csak feltölt, ki tudja cserélni 10-20E Ft.
Ennél többet költöttél eddig feleslegesen...


PG_Junior írta:
PG_Junior írta: Sziasztok!

Következő a problémám:

Az autóm nagyon sípol. Mintha az ékszíj lenne elkopva. Ékszíjat, klímaszíjat, feszítő csapágyat és vízpumpát is cseréltem már, de a hiba nem szűnt meg (így most van egy vízpumpám és egy zsír új feszítőcsapágyam eladó, ha érdekel valakit ). Valószínű a klíma csapágyak vagy feszítőnél lesz a gond, mert ha a klíma szíjat leveszem, a sípolás megszűnik. Azt viszont nem tudom, hogy konkrétan mi adja ezt a a hangot, de most már tuti, hogy onnan jön. Valakinek volt már hasonló problémája? Honnan tudom esetleg megállapítani, hogy melyik lesz a rossz? A főtengely szíjtárcsára azért nem gondolok még (ugye arra is megy a klíma szíj), mert attól, hogy a szíjat leveszem, az még ugyan úgy forog. Így viszont marad a feszítő és a klímakompresszoron lévő. Na most néztem, a klímakompresszor 180 ezer, nem szívesen cserélném. Ha valaki volt már hasonló cipőben, esetleg tudja a megoldást vagy megnézné/megcsinálná, kérem írjon. Elég sokba benne van már a kísérletezgetés.

Előre is nagyon köszönöm a segítséget.

Privátba is lehet írni nyugodtan.



Úgy látom egyedi esettel állok szembe, és senki nem tud segíteni....




Oké, köszönöm. És a csapágy tuti cserélhető? Nem egybe van a kompresszorral? Esetleg tudsz valakit, aki ilyennel foglalkozik, megyek Győrbe majd úgyis.
Nem a feszítő lesz szerintem.



Tutira cserélhető. Ugye ez oldja meg, hogy a szíjtárcsa forog, míg a kompresszor tengelye áll. Levett szíjnál kézzel megpörgetve is hallhatod a hangját, meg nagy lehet az axiális mozgása.
Győrben náluk szoktam ellenőriztetni-tölteni: 30/235-3201, egyeztess velük időpontot.

harmas Elküldve: 2012-06-17 14:37 Klímaékszíj

Te magad szűkítetted le sikeresen két lehetőségre a hibaforrást..Innen már ne add fel
Fogj egy sprayt,szinte mindegy, h milyen, csak legyen valamennyi kenőtulajdonsága (célszerűen egy csőrös kivitelű a legjobb), járó motornál fújj rá a feszítőgörgőre (ne a futófelületére) bele fog találni a kenőanyag, ha elhallgat a sípolás nyertél: csak görgőcsere.
Ha marad, akkor a klíma szabadonfutó csapágya sípolhat, ez ugye mindig forog, ha be van kapcsolva a klíma, ha nincs. De parázni itt sem érdemes, mert egy valamirevaló klímás, aki nem csak feltölt, ki tudja cserélni 10-20E Ft.
Ennél többet költöttél eddig feleslegesen...


PG_Junior írta:
PG_Junior írta: Sziasztok!

Következő a problémám:

Az autóm nagyon sípol. Mintha az ékszíj lenne elkopva. Ékszíjat, klímaszíjat, feszítő csapágyat és vízpumpát is cseréltem már, de a hiba nem szűnt meg (így most van egy vízpumpám és egy zsír új feszítőcsapágyam eladó, ha érdekel valakit ). Valószínű a klíma csapágyak vagy feszítőnél lesz a gond, mert ha a klíma szíjat leveszem, a sípolás megszűnik. Azt viszont nem tudom, hogy konkrétan mi adja ezt a a hangot, de most már tuti, hogy onnan jön. Valakinek volt már hasonló problémája? Honnan tudom esetleg megállapítani, hogy melyik lesz a rossz? A főtengely szíjtárcsára azért nem gondolok még (ugye arra is megy a klíma szíj), mert attól, hogy a szíjat leveszem, az még ugyan úgy forog. Így viszont marad a feszítő és a klímakompresszoron lévő. Na most néztem, a klímakompresszor 180 ezer, nem szívesen cserélném. Ha valaki volt már hasonló cipőben, esetleg tudja a megoldást vagy megnézné/megcsinálná, kérem írjon. Elég sokba benne van már a kísérletezgetés.

Előre is nagyon köszönöm a segítséget.

Privátba is lehet írni nyugodtan.



Úgy látom egyedi esettel állok szembe, és senki nem tud segíteni....


harmas Elküldve: 2012-06-15 21:59 Vonóhorog

higany írta: Valaki írja meg nekem a tutit! Raktam fel vonóhorgot a kocsira, még nincs bekötve elektromosan. Mindenképpen úgy kellene bekötni, hogy műszerfalon legyen a lámpáknak visszajelzője, hogy ha pl kiég, vagy simán jó, ha a hátsó lámpának a vezetékeire rákötöm azt csók. Csak mert ez utóbbi pillanatok alatt megvan, a másik meg szopóka.


Vizsgáztatva akarod használni? Ha igen, akkor kötelező a visszajelző a műszerfalra. Most vizsgáztattam a sajátomat.
Egyébként nem tudod "simán" bekötni, mint egy régebbi autónál. Itt már egy kicsit furfangosabb az elektronika Pl helyzetjelző 21W-os izzóra 3-5V-ot küld ki>csökkentett fényt ad, fékezéskor megkapja a 12V-ot>teljes fény.
Mindenképpen kell hozzá egy átalakító, ami kiviteltől függően 15-30E Ft.

harmas Elküldve: 2012-06-10 20:13 Valaki segítsen

Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

Szerintetek mit lehet kezdeni ezzel az intercoolerrel? Javítható vagy tisztítható még?

http://kepfeltoltes.hu/view/12...es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/12...es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/12...es.hu_.jpg

Bocs, ha rossz minőségűek a képek, per pillanat nem tudtam jobbat...



Őszintén? Semmit se csinálj vele. Persze ha van fölös 20-25E (ennyi a bontott) kicserélheted, de semmiféle hátrányod nincs ennyi olajszivárgástól. Ha nagyon elkezdi köpni az olajat, az persze más.
Viszont amit meg kell tenned, (ha még nem volt), hogy leszereled (két csavar,két bilincs), és kitakarítod a mögöttes részt, mert irgalmatlan mennyiségű kosz tud megülni a hűtő és ez között, teljesen akadályozva a levegő áramlását.

harmas Elküldve: 2012-06-08 20:27 Mi lehet a baj?

batigol09 írta: Sziasztok!

Van egy nagyon pici motorlaj fogyásom, minden használat után, kb 2 percre a motor leállítását követően egy kiskörömnyi olajfolt jelenik meg az autó alatt csak egyszer. Ma kicsit szétszedtük a burkolatokat és kiderült h a generátor tetejére csöppen rá, és onnan folyik le szépen... Tovább nem tudtunk haladni idő hiján, de ugy láttuk , hogy a generátor fölött van a turbo s valószínű onna van a csöpögés. Szerintetek is, vagy ott más "helyezkedik" el. köszönöm


A generátor fölött a kormányszervó olajtartálya van. A tartály teteje majd mindegyiken olajködös, szetem ez a kupakon található levegőztető furat miatt van. Sok helyről nem folyhat olaj: van két cső (nyomott, és visszafolyó), és egy gumigyűrű a tartály és a szivattyú között.
De egy jó tanács: ha a szivattyú turbónak tűnt, azért nézessétek meg szerelővel is
Szerintem.

harmas Elküldve: 2012-06-05 20:05 Motor-váltó

batigol09 írta: hali! nem tudom mikor volt valtoolaj cserelve... csereljem le az olajat s jó lesz vagy kell még vmit tennem?


nézd, ha semmi biztosat nem tudsz róla, hogy az utóbbi 70-80E Km alatt megtették, akkor mindenképpen cseréld ki+szűrő. Jó esetben megoldja a problémát.
Feltöltése: hideg állapotban, járó motorral kell elvégezni.