harmas fórum hozzászólásai

harmas Elküldve: 2012-06-04 18:50 Motor-váltó

batigol09 írta: Sziasztok!

Szeretnék kérdezni, megpróbálom érthetően leírni

Előfordul, hogy kb 1600 as fordulaton berezonál az autó folyamatos lassú gyorsításnál. (5.6 másodpercig) Értem ezalatt, hogy megyek kb 60 -nal és alacsony fordulaton. Ekkor ha kicsit gyorsítok, akkor jön ez a rezonálás, mintha manuális autóm lenne és például 5. ból nem pakolnék vissza pl. 4. - es fokozatba, tehát erőlködve gyorsulnék a kocsival. Szóval, ha érzem ezt a rezonálást, akkor ha leveszem a gázról lábam, akkor rögtön megszűnik, gondolom nem kap terhelést a motor...., vagy ha nagyobb gázt adok akkor is megszűnik, hiszen visszavált a váltó és szépen gyorsul ahogy kell. 2 dologra tippelek: az egyik a váltó olaj csere...nem tudom... vagy a motortartó bakok, mert hallottam, h azok is okozhatnak ilyen jellegű "remegést".

köszönöm


megcsúszik a váltóban a lock-ért felelős kuplung.
olajcseréd volt-e mostanában?

harmas Elküldve: 2012-05-25 14:08 Féktárcsa és fékbetét

aha, Juridot kerüld el...

Bazzeeeg
Hülyeségeket meg nem kellene beszélni

vivaladiesel írta:
csbalu írta: Sziasztok!

Tegnap elkezdett világítani a cserélj féket te marha lámpám.
Kérdéseim: mennyit lehet még elmenni vele? Hétvégén mennem kell még 5-600km-t és addig eléggé sanszos hogy nem tudom kicserélni.
Ilyenkor kell bele venni kopásjelzőt is? Csak a hátsó fékről van szó.


Az 500km nem sok, ha nem lesz benne satufék. Viszont ne halogasd sokáig... Ha teljesen lekopik a fékbetét akkor a fém a fémmel érintkezik és legyalulja a féktárcsádat is! Igen, kopásjelzőt is cserélni kell. (ha jól tudom)
Fékbetétből: ATE, Bosch, Textar gyártmányok közül választanék. Az olcsó kategóriát + a Jurid-ot kerüld el, iszonyatosan visít minden fékezésnél!



harmas Elküldve: 2012-05-12 21:09 Multikormány beszerelése utólag...

csbalu írta:
hancurozo írta:
csbalu írta: Akinek esetleg nincs még multis kormánya de szeretne. Szerintem egész jó áron van légzsákkal és multival együtt. LINK


De ez akkora mint a buszok kormánya. Az E46 4 kullős multikormánya átmérőre kissebb.


Tudom nekem is az van csak bemásoltam hátha valakit érdekel.

Most néztem e-bayen lehet kapni 4 küllős újrabőrözött kormányokat multi gombokkal 100Euro körül, de aukción láttam már 50 Euroért is lejárni. Légzsákom az ugye van. Ezzel a megoldással jövök ki a legjobban, ujrabőrözött kormányom lesz és multi gombokkal + talán még a régi kormányt is el tudom adni légzsák nélkül egy kis aprópénzért. Tempomat kábel a kritikus pont de mivel elektronikai cégnél dolgozom mindenféle csatlakozót tudok rendelni különféle gyártóktól. Nem hiszem hogy a BMW szarta a spanyol viaszt és teljesen egyedi csatlakozót gyártatott a tempomatjához, biztos hogy az a csatlakozó csak valami módosított változata egy szabványosnak amit 50Ft-ért lehet rendelni a megfelelő forrásból és mondjuk egy kis "fülének" a levágásával már bele is megy a BMW helyére. (tapasztalat más autómárkáknál is így van) Nem fogok 50eurot fizetni egy kábelszettért ami 10db fél méteres egyszerű 5Ft-os vezetékből áll és 4db 50Ft-os csatlakozóból. Most egyenlőre nincs időm az üggyel foglalkozni, de ha megcsináltam a kábelt gondolom másokat is érdekelhet ez a megoldás.


Nem kell stekkerekkel bajlódnod, vezetékkel-sarukkal viszont igen. A meglévő csatlakozókba kell a megfelelő helyekre bedugni a megfelelő vezetéket. Két részből áll a móka: a kormányon belüli kis kábelkötegből (ez azért legyen meg), és az átvezető szalag-LCM-DDE közötti kábelköteg. Ez egy kb 8000Ft költség, nem biztos, h érdemes ez esetben barkácsolni. Alvázszám alapján berendeled, és ez pont az ami: tehát megfelelő hosszú, színű, megfelelő saruval.

harmas Elküldve: 2012-04-15 20:52 Féktárcsa szabályozás, kérnék infót.

Annyiban több, hogy le kell venned a féknyereg tartót is: 2 csavar 16-os kulcs. Ezután 6-os imbusz rögzíti magát a féktárcsát. Lazítás előtt üsd meg a csavart, könnyebben fog meglazulni. Ha ez is megvan, és szerencséd van, akkor kis ütögetésre le fog jönni, ha nem, akkor még szóba jöhet a "zorosz" technika. Most már hozzáférsz a fékpofákhoz.
Tanács: mielőtt visszateszed smirglizd meg az agyat, és a tárcsa belső gyűrűjét (értelem szerűen), és egy kis rézpaszta (grafitos zsír) sem árt, megkönnyítendő a későbbi szétszedést.


lorand007 írta:
harmas írta: Az üzemi fékre gondolsz (fékbetétre)?
Leveszed a kereket (ugye)
A féknyereg hátulján van két gumicsöcs, ebben van két műanyag dugó. Ezeket kipattintod egy csavarhúzóval. Mostmár hozzáférsz a két csavarhoz 7-es imbusz kell hozzá. Kitekered, és le tudod venni a nyerget. Előtte egy csavarhúzóval érdemes kicsit visszanyomni a dugattyút(feszítés a tárcsa és a nyereg között), hogy könnyebben lejöjjön az egész.
Ha kézifék (fékpofa) akkor kicsit tovább kell bontani


lorand007 írta: Tiszteletem, más topicot nem leltem, szoval a hátsó féktárcsamba karcol v.mi, fekpofa nemreg votl cserélve szinte ujak, szóval biztos v.mi odaszorult, hogy tudném leveni a fékpofát hogy kipucoljam? köszönöm




Koszonom, igen fekbetet, visszont a kezifek allapotat megneznem ha mar ott vagyok, es ha kell cserelnem is, bonyolult dolog, kezugyesegem van es szerszam is


harmas Elküldve: 2012-04-14 20:21 Féktárcsa szabályozás, kérnék infót.

Az üzemi fékre gondolsz (fékbetétre)?
Leveszed a kereket (ugye)
A féknyereg hátulján van két gumicsöcs, ebben van két műanyag dugó. Ezeket kipattintod egy csavarhúzóval. Mostmár hozzáférsz a két csavarhoz 7-es imbusz kell hozzá. Kitekered, és le tudod venni a nyerget. Előtte egy csavarhúzóval érdemes kicsit visszanyomni a dugattyút(feszítés a tárcsa és a nyereg között), hogy könnyebben lejöjjön az egész.
Ha kézifék (fékpofa) akkor kicsit tovább kell bontani


lorand007 írta: Tiszteletem, más topicot nem leltem, szoval a hátsó féktárcsamba karcol v.mi, fekpofa nemreg votl cserélve szinte ujak, szóval biztos v.mi odaszorult, hogy tudném leveni a fékpofát hogy kipucoljam? köszönöm


harmas Elküldve: 2012-04-12 10:56 Valaki segítsen

Visszatérve az eredeti kérdésre: most tiszta a gyertya, vagy nem? Gyújtáskimaradásnál mint írták nem adna neki benzint=tiszta maradna, ha rossz az injektor (becsöpög) akkor hiába tiltaná az ECU, jutna üzemanyag a hengerbe=taknyos gyertya. Melyik van?
Az injektorokat le tudják próbálni padon, ha csak kisebb baja van, akkor egy UH-s tisztítás szokott segíteni. Ha nem, akkor csere, elég csak azt az egyet is.


bbubbuka írta:
Na megnéztük diaggal 4. hengerre írja a gyújtás kimaradást.
Beraktuk az új trafót még mindig szar.. Ki is vettük mielőtt tönkrecseszi.
Most mi lehet a hiba? Mentem ugye egy 50km-ert így, hogy szar volt a 4. henger lehet beköpte a gyertyát és ez a gáz? Vagy pedig szétmehetett a befecskendezőm?
Mert befecskenedözötöl van egy halk kopogás már egy ideje,de eddig nem volt semmi gáz.
Most melyik opció a valószínűbb?




harmas írta:
bbubbuka írta: Ha szar valamelyik gyújtótrafó az produkál olyat is,hogy alapjáraton ráz a motor és hülye hangja van? Viszont ha gázt adok akkor nem érzek különbséget és nem is tilt 2,5ezernél?


Fordulaton talán még xarabb lenne.
Viszont:
Szép őzbarna mindegyik gyertyád? Kipufogóvéged nem "kormos"? Fura szagú kipuf.gáz?
Okozhatja az egyenetlen járást valamelyik injektor is. "Belehuggyoz" a szívócsőbe. Alapjárat környékén sok ez a nafta, fordulaton már megeszi a motor. Persze ott sem egészséges. Amelyik hengernél esetleg taknyosabb a gyertya ott érdemes kutakodni. Diag nem feltétlenül jelzi, mert a nyitási idő jó, csak éppen nem zár tökéletesen (a nyomás meg ugye rajta van).
Érdemes lenne ezt Kristen76-nak is megnézni, hátha..




harmas Elküldve: 2012-04-09 21:22 Intercooler hűtő kérdések - csere - javítás

halipapa írta: Sziasztok!

Érdeklődnék valakinek volt dolga már intercooler bontással?
Az érdekelne mit kell megbontani hozzá pl: lökhárító? stb...

Köszi előre is!


Az alsó motortakaró burkolatot kell levenni, ezután a coolert és a hűtőt alul közösen takaró műanyag védőt, majd a cooler két szélén kicsavarni 2db torx fejű csavart, meg persze a két gumicsövet kell lekötni, ami vagy gyorscsatlakozós mindkét oldalon, vagy az egyiken gyorcsatis a másikon bilincses.
Ha már leszedted érdemes nagynyomásúval, vagy kompresszorral átnyomatni a hűtőket, meg fogsz lepődni mennyi kosz rakódott ott le.

harmas Elküldve: 2012-04-09 20:01 Valaki segítsen

bbubbuka írta: Ha szar valamelyik gyújtótrafó az produkál olyat is,hogy alapjáraton ráz a motor és hülye hangja van? Viszont ha gázt adok akkor nem érzek különbséget és nem is tilt 2,5ezernél?


Fordulaton talán még xarabb lenne.
Viszont:
Szép őzbarna mindegyik gyertyád? Kipufogóvéged nem "kormos"? Fura szagú kipuf.gáz?
Okozhatja az egyenetlen járást valamelyik injektor is. "Belehuggyoz" a szívócsőbe. Alapjárat környékén sok ez a nafta, fordulaton már megeszi a motor. Persze ott sem egészséges. Amelyik hengernél esetleg taknyosabb a gyertya ott érdemes kutakodni. Diag nem feltétlenül jelzi, mert a nyitási idő jó, csak éppen nem zár tökéletesen (a nyomás meg ugye rajta van).
Érdemes lenne ezt Kristen76-nak is megnézni, hátha..

harmas Elküldve: 2012-03-17 21:48 BMW kulcsok

kisg325 írta:
harmas írta:
Azért ezen gondolkodj el.
1: 40E csináltatsz egy "valamilyen" kulcsot.
2: 45E márkaszervizben rendelnek neked az alvázszámod alapján az eredetivel megegyezőt, ami ugyanazt tudja mint az újkorában a kocsival adott. Valamint felprogramozzák az autóhoz, hogy csak az a két kulcs működjön ami nálad van. Legyen bármennyi is forgalomban belőle= másnál.
Azért az utóbbi megnyugtatóbb.


1: Teljesen gyári "értékű" kulcsot csinálnak
2: Ezt konkrétan hogyan kell érteni,hogy csak az a 2 kulcs fog működni? Más lesz ráprogramozva a meglévő kulcsra vagy valamilyen módon a "forgalomban" lévő kulcs lesz letiltva?


1: Gyári KINÉZETŰ kulcsod lesz (volt régebben egy reklám, ez volt a mottója: Ami majdnem az, az nem az)
2: Igen, csak az a két kulcs fogja működtetni az autót, a többi tiltva lesz. Hiába lesz Gézánál a harmadik
Ahogy érzed

harmas Elküldve: 2012-03-15 20:37 BMW kulcsok

Helioport írta: Nekem nincs külső záras megoldás az autómon. Egy esetleges akkumerülés esetén hogy nyitom ki az autót, ha mondjuk nem akarom beverni az üveget?

Illetve nekem csak két eredeti kulcsom van az autóhoz, szeretném pótolni a többit. Hová kell fordulni? Nem kell, hogy magyar legyen, csak hová?

És még egy (beleszerkesztek) kérdés: A kettő kulcs közül is az egyik nyit-zár-indít, a másik csak nyit-zár, indítás nuku. RHantos mester azt mondja, megoldja. Mi lehet a tréfa?


Van megoldás ablaktörés nélkül is
Privi megy.

harmas Elküldve: 2012-03-15 20:35 BMW kulcsok

kisg325 írta:
InsectKiller írta:

A szárat másolják igen, de magát a belét, azt a régiből operálják át!

Nem,felhívtam őket múltkorában és ha jól tévedek cirka gyári árban /40.000 ft rémlik/ adnak neked egy új minden funkciójában működő kulcsot úgy,hogy te nem adsz nekik semmilyen alapanyagot! Én balga az eredendő kérdésemet elfelejtettem megkérdezni tőlük.



Azért ezen gondolkodj el.
1: 40E csináltatsz egy "valamilyen" kulcsot.
2: 45E márkaszervizben rendelnek neked az alvázszámod alapján az eredetivel megegyezőt, ami ugyanazt tudja mint az újkorában a kocsival adott. Valamint felprogramozzák az autóhoz, hogy csak az a két kulcs működjön ami nálad van. Legyen bármennyi is forgalomban belőle= másnál.
Azért az utóbbi megnyugtatóbb.

harmas Elküldve: 2012-03-15 20:25 Motorolaj

valter320d írta:




Na most a motor nem kopott az tuti,mivel az olajat nem eszi és füstölni sem füstöl.és nagyon jó eröben van!Lehet érzékelö de nem tartom valószinünek,lehet hogy olaj lesz a ludas,kipróbálok egy másik fajta olajat!Na most az ez elötti olaj ami benne volt az ELF tipusú volt most ami benne van az BMW kipróbálom a LIQUIt!AZ ELF OLAJJAL nem volt ilyen probléma lehet az olj volt szar vagy nemtom ha van fejlemény másik olajjal kapcsolatban megosztom![/quote]


A motor kopása alatt ne feltétlenül a henger-dugattyú kopását értsd, ahol "megenné" az olajat.
Az 5 nyugvó, és 4 hajtókarcsapágy bármelyikének kopása eredményezheti, hogy később tud felépülni a nyomás. Olaj nem fogy (hiszen motoron belül marad) csak a kis illesztéseknél elszivárog, egészen addig amíg eleget nem tud szállítani az olajszivattyú.
Saját szememmel láttam olyat, hogy az egyik nyugvócsapágy egyik oldala (két félből áll) kopott meg, hordozóig - a csapágyfém lekopott róla. Miért? Senki ne tudott rá okosat mondani...
Mérjetek olajnyomást man.méterrel, az megmondja, hogy kell-e aggódnod

harmas Elküldve: 2012-03-06 19:06 manuális váltó

arany1977 írta: Sziasztok! E39 525d automatam van, szeretnem manualissa atalakitani. Elektronika szempontjabol mire kell esetleg figyelni? Köszönöm a segitsegeteket elöre is!


Először látogass el a közlekedésfelügyeleti atyaúristenekhez (Isten fölött egy szinttel), ők elmondják, h milyen PAPÍROK kellenek, ezután látogass el egy márkaszervizbe az árakról tájékozódni (egy igazolás 25E).
Na, ezek után el is ment a kedved az átalakítástól. Kérdés megválaszolva
Mert ez magyarisztán...

harmas Elküldve: 2012-03-03 21:02 Turbo

jeges írta:
szeda írta:
jeges írta:
BarG írta: Ki mennyit ment már el felújított turbóval?


kb 8000 km-t..... Augusztusban adta meg magát a gyári, szerdán a felujjított......


Húú azt vinném vissza azonnal. Ha Bp-i vagy akkor Papp Pál Budaörs. Nekem a mercié 4 éve hibátlan és már van benne bőven km is.


A probléma hogy Belfastban élek! De garanciás a turbo, a szerelőm éppen most szereli ki! Már reggel nyolckor hívott hogy kotyog a tengely kb fél centit oldal irányban. Szóval ha kiszedte, viszem is a boltba, ahol vettem.....


olaj+szűrő+turbó-olajzócső+átvezető csavarok cseréje is javasolt ilyen esetekben (az első kettő magától értetődik, a többi nem feltétlenül)

harmas Elküldve: 2012-01-25 20:35 Autóvásárlás

BMW_0902 írta: Nem nem nem vettem azt meg. Kivártam... És egyelőre úgy tűnik, hogy nem volt hiába. Csak mint látszik (a blog képein) lesz vele meló.
Szóval igaz: megveszed és jobb esetben költesz még rá egy 200.000 min!


kép alapján elég szépnek tűnik a kasztni is, mit kell rá költened?

[/quote]

Még mielőtt itt teleírom az autóvásárlás fórumtopikot , röviden azért felvésem:
- azokkal a belső rohadásokkal valamit kezdenem kell(ene) (elsősorban a motor, majd a hátsó ajtó pl.: teleszkóp)
- aztán a (elvileg BMW - betegség) könnyező szervóolaj csövet is le kellene cserélnem
- az alja is kap egy alvázvédelmet
+ olaj + mindenféle szűrő + ékszíj(ak) + gyertyák, meg még amit találnak. (Remélem semmit :lol
Mert én azért fel vagyok készülve, h lesznek itt még meglepik...[/quote]


Háát én nem látom annyira vészesnek a helyzetedet
Tény, hogy eléggé sórágta állapot látszik, de.. A csomagtér ajtónál nekem is látszik némi rozsda, a teleszkóp bekötési pontjánál, bár nem ennyire előrehaladott.
A motortér fura. Az biztos (mint ahogy írták is), hogy nem a szervóolaj csinálta. De lehet, hogy jó darabig alsó burkolat nélkül jártak vele, felverődött a sós szmötyi, és dolgozott vígan.
Amit nyilakkal jelöltél az megint furcsa: klíma csövek. De hogy azok "vasból" lennének.. Mert általában alumínium a szokásos.
A zöld nyilad a visszatérő ág, a piros a nyomott (a klímánál), a kék pedig a stabilizátor rúd.
Lehet olyan is, hogy a zöld és piros (maradjunk ennél)le volt szigetelve eredetileg, ez lefoszlott róla, és a kicsapódó kondenzvíz (mint amikor a hűtőből kiveszed a kólát, és könnyezik ) egy idő után lezabálta a bevonatot róla, meg rácsöpögött a stabi rúdra ugyanezt okozva.
Vagy. Van gáz a kondi rendszeredben? Mert,ha lyukas valahol a cső, és a gázt szépen szétpermetezte a motortérben, az (ha jól emlékszem) eléggé korrozív.
Szóval fel a fejjel A BMW sem mindig móka és kacagás (mint ahogy egyik márka sem)