Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2011-03-29 20:26 zavarszürés

seta írta:

látom hil már nem fázol

Már szóvá tette Kempelen, hogy vegyem már le a sapkát.

hil Elküldve: 2011-03-29 20:14 zavarszürés

seta írta: ki lehet vajon védeni a földhurok problémát ha magam gyártom az rca-rca árnyékolt kábelt és csak az egyik felén forrasztom be az árnyékolást? Az árnyékolás akkor is megvan, mégsincs hurok. Mondjuk hobbielektronikán biztos 3 csillió megoldás létezik a problémára, csakhát az el van rejtve 3 csillió oldalnyi forumba....

Igen, ez a korrekt megoldás.

hil Elküldve: 2011-03-29 15:51 zavarszürés

[quote="DzsanniE"]
hil írta:
DzsanniE írta: Helló mindenkinek!
Tapasztalt már valaki ilyet?
Kicserélt(ett)em a teljes hangrendszert. Új fejegység, első-hátsó szettek, 4 csatornás erősítő, új minőségi kábelezés.



Nem változott semmi a kábelezésben az előző fejhez képest. Viszont találtam egy kábelt a gyári kötegben, aminek a szigetelése sérült. Ezt szalaggal körbetekertem, így vmivel halványabb a zaj. Szóval azt hiszem a megoldás egy tök új tápkábel lesz zavarszűrővel ellátva. A gyári csatit kihagyom a sorból. Viszont ezt már szakemberre fogom bízni, mert a biztosítótábla nekem egy összekevert puzzle.



Mintha azt írtad volna."minőségi kábelezés". Mi változott a korábbihoz képest? Ha tettél be plusz erősítőt, vagy valami mást, akkor már változott az eredetihez képest. Példaként írom a földhurok kialakításának lehetőségét: tettél be egy plusz erősítőt. Oda elvezetted a tápfeszt, mert az ugye kell. A minusza az autó testje. Az erősítőt össze kötötted a fej egységgel árnyékolt kábellal, mindkét végén pl. RCA csatlakozó, ahol mindkét végen be van kötve az árnyékolás. Tehát így megvalósult az általam emlegetett földhurok: egyszer a tápfeszen keresztül ami az autó testje), másodszor a fejegység és az erősítő összekötésekor az árnyékolással. Ez sok baj forrása tud lenni és zavarszűréssel nem lehet megszüntetni az okozott hibát. Ebbe még profik is gyakran bele esnek.

hil Elküldve: 2011-03-29 15:18 zavarszürés

DzsanniE írta: Helló mindenkinek!
Tapasztalt már valaki ilyet?
Kicserélt(ett)em a teljes hangrendszert. Új fejegység, első-hátsó szettek, 4 csatornás erősítő, új minőségi kábelezés. Szükség volt egy zavarszűrő beiktatására is az első jel ágba, a lámpakapcsoláskor hallatszó zugás miatt. Hátul csak a mélyközép lett bekötve, így ott nem hallatszott a zaj. A fejegységen volt 3 pár RCA kimenet, és rendben volt minden. Viszont most kicseréltem a fejet egy egyszerűbb, könnyebben kezelhető fejre. Na és most jött elő a generátor zaj. (fordulatszám függő) Ezen a gyengébb fejen csak egy RCA kimenet van a sub számára. Lehet ez a zaj oka? Esetleg nem szűri a fej a közép-magas zajokat???
Szerintetek?

Az nem lehet, hogy valahol sikerült földhurkot kialakítani a kábelezés során???

hil Elküldve: 2011-03-28 16:16 Autóvásárlás

kempelen írta: Hil a vigyorgás helyett vedd le már a sapkát és a sálat, mert már elmúlt a tél...

(másba most nem tudok belekötni )


Igazad van, úgy kéne, majd keresek mást. Mekk történt.....



hil Elküldve: 2011-03-28 16:10 Autóvásárlás

Bero írta:
YELLOW írta: németország más tészta... ott annyira nem számít, mivel a bérek többek, de magyar ember ezen spórol, hogy kevesebbet fogyaszt a dízel. most nézz meg egy ugyanilyet dízelben, lehet ugyanennyi idősen abba már 50ezer van. csak az arányok végett.


Én se akarok vitát robbantani,de dízel tudjuk mibe való..



hil Elküldve: 2011-03-27 19:51 Gumi

YELLOW írta:

én eddig amit láttam firestone-t, az egyik ami neked volt, csak asszem asszimetrikus-ban, illetve egyéb szériák, nagyon kemény anyagból van. vagy rossz minőségű utakon használták, de szinte darabok voltak belőle kitörve, nem szakadva, törve. gondolom itt is ki lehet fogni jót és rosszat.



Nekem eddig 4 autómon volt Firestone, nagyon meg voltam velük elégedve. Sokan pedig nagyon köpködik.

hil Elküldve: 2011-03-26 22:30 Olvasólámpás belsõ világítás

bmw320d4 írta:
Prof írta:
bmw320d4 írta:
Prof írta: na most kötném be ezt a térképlámpát de baromira nem értem a kapcsolási rajzot.

tehát mind a 3 lámpától elhoztam egy szál vezetéket a dobozig,ha jol értelmeztem ez a 3 kábel az X10148 de akkor az x10189 mi lenne ?? azt is le kell kötni valahonnan.

rajz



Neked csak az X10189-et kell bekötni, a többi már gyárilag be van.


és akkor mind a 3 szálat egy helyre ?

Köszönöm az infót




Ha a 3 lámpa (1db első és a két hátsó) utólag behúzott 3 vezetékére gondolsz, akkor igen.


Én is erre a mutatványra készülök már jó régóta. Azt a 189-es vezetéket nem a GM modulra kell kötni? És ott hová? Volt már kiszedve a GM, de más okból és nem néztem meg akkor, hogy vannak-e jelölések (bár biztosan van) a csatlakozóin. A rajzokból arra jutottam, hogyha csak simán pluszt adok neki, akkor valóban fog világítani a térkép olvasó lámpa, viszont nem lesz meg az a funkciója, hogyha bekapcsolva felejteném, akkor 20 perc múlva kikapcsoljon magától.

hil Elküldve: 2011-03-25 17:33 Xenonlámpa

YELLOW írta:

hil gondolatára reagálva:

hiába van vetítő búrás, oylan régi lámpád, abba is marha xar az utólagos kszenon, sőt MÉG ROSSZABB!!!
abba kellene belegondolni, hogy éjszakai vezetésnél egy sima gyári lámpánál is van1-3sec, amit szinte vakon vezetsz, egy ilyen utólagos témánál még több. csak gondolj bele, hogy mész este utólagos kszenonnal, majd a szemből érkező autó a lámpád vakítása miatt belédmegy, mert mondjuk nem látja az utat és megdobja valami. kisgyemekes család odalesz mindenki, te sem utazol egyedül, Te éled túl, mondjuk maradandó sérüléssel. a vizsgálat kihozza, hogy utólagos xenon miatt történt a baleset. egy rakat dolgot a nyakadban varnak. nincs családod, gyilkos vagy, mondjuk lenyomorodtál és börtönbe zárnak 20 évre. egy dolognak fogsz csak örülni, hogy nyomorék vagy és derékról lefelé nem érzel semmit így a sittes társaid "baxogatásait" sem.
csak gondold végig. nem kívánom senkinek! és arra hivatkozni, hogy te odafigyelsz meg eddig semmi nem volt, az egy dolog, ha tudod mi a baleset fogalma, akkor rájössz, hogy 1 pillanaton múlik minden.
én nem sokat vezetek sötétben, azt is inkább városban közvilágításnál, de még úgyis bántó az utólagos, sőt gyakran a gyári kszenon id.


Ötletet adtál Yellow! Ha már nagyon öregnek és hülyének fogom érezni magam és ugye nincs magyar országon kegyes halál", ezt fogom tenni: belerántom a kormányt a szembejövő xenonos faszba.
Komolyra fordítva a szót: hiába győzködsz sajnos az igazsággal, valósággal, nem ér semmit a dolog. Én azt nem foghatom fel, hogy tőlünk nyugatabbra sem engedélyezett ez az utólagos és életveszélyes fusizás, mégis gyártják és árulják (talán a keleti piacra???), bár ott megveszik gyárilag úgy az autót és talán utólagosan nem buherálják.



hil Elküldve: 2011-03-25 16:19 Xenonlámpa

vargazolika írta: Úgy látom többen nem olvasták végig az írásomat, mert nem a xenonra akartam rákérdezni, hanem a mosóra, ráadásul nem azért vettem meg, mert xenon can benne, hanem azért, mert olcsó volt a lámpa... 25 volt a pár izzóstul, mindenestül. Üres búrát nem kaptam volna ennyiért... Tehát mégegyszer: xenonmosóra keresek tanácsot, nem érdekel a szembevilágítós duma!


Szia vargazolika! Ezt a sértegetős dumát itt a fórumom ha tudod, kérlek mellőzd. Egyébként valaki a napokban már belinkelte a mosó és az aut. állító installációjának leírásait PDF dokuban. Jó olvasást és szerelgetést.
De azért elküldtem mailban......





hil Elküldve: 2011-03-24 16:27 Xenonlámpa

DzsanniE írta:

A lámpamosóhoz nem tudok hozzászólni, viszont az utólagos xenonhoz lenne pár szavam.
Én ilyennel vettem meg az autót. Nagyon rossz volt éjszaka vezetni. Nem terítette a fényt, csak fénysávokat láttam. Hamar megkaptam a volt tulajtól a gyári foglalatokat, visszatettem a H7-es emelt fényerejű OSRAM izzókat, és minden OK! Viszont olyan autókban nagyon jó, ahol a lámpa búra töri a fényt, tapasztaltam! De ilyen csak a korosabb modellekben van.
Szerintem ne pocsékold ilyenre a pénzed!






Az BMW-d Xenon szar nélkül is BMW marad és nem fognak átkozni, pénzed is megmarad.....



hil Elküldve: 2011-03-23 21:40 Xenonlámpa

vargazolika írta: Én utólagos xenont teszek be, egyrészt, mert nincs fölös 120 rugóm, másrészt meg ennyire olcsón nem láttam kompletten lámpát izzóstól, trafóstól, lámpatestestől. Igazából csak lámpatest kellet, egy balos, de olyan olcsó adta a srác az egész szettet, hogy nem volt érte sok..... Ami igazán izgat, utólagos, vagy nem utólagos xenontól függetlenül, hogy a lámpamosót hogyan tudom megoldani, mert felfúrósat nem szeretnék, gyárit meg nem látok sehol.....: Ebbe tud valaki segíteni??? Mert ha a rendőrbácsi nem látja a spricnitakaró kis műanyagot, akkor könnyen kivesz a sorból... Filccel meg nem akarok egy "ál"műanyagot rajzolni...


Egy újabb szembevakítós, pedig ha visszaolvasol (nem sokat), olvashatod a véleményeket. Gratulálok a döntésedhez! Ne haragudj, de ez kijött belőlem, mégegyszer bocs!

hil Elküldve: 2011-03-22 21:12 Reggel kulcs elfordítás, se kép se hang.

anubisz írta:

és ha le dugózzák,akkor hogy megy be a kocsiba,ha mondjuk le merül az aksi,vagy valami elektromos hiba lép fel,az ajtó nyitással. Amúgy olyan cuccot is láttam,kb 70 ezer körül lehet szerezni,hogy olyan kicsi mint egy gyufás doboz,meg nyomnak egy gombot rajta és már nem tudod zárni,nyitni a kocsidat. Ha figyelmetlen vagy és mikor kiszállsz nem figyelsz,hiába nyomod az ajtó zárást nem reagál mert ki lövi a jelet,reflexből azt hiszed már zárt a kocsi,mire mész hozzá már ki is van ciánozva.


Erre van eldugva valahol egy csatlakozó, amire feszejt adva lehet nyitni az autót. Sokan alkalmazzák ezt a módszert.
Mit értesz azon, hogy: "mire mész hozzá már ki is van ciánozva"

hil Elküldve: 2011-03-22 17:29 Reggel kulcs elfordítás, se kép se hang.

anubisz írta:
az más.Mert hát éjszakába nőttem fel,úgyhogy láttam már egy s mást.Amúgy a BMW riasztók kábé annyit is érnek hogy semmit . Amúgy lehet x5 x6 akár melyik,5 perc se kell és már viszik is.Amúgy el mondom hogy csinálják. ki húzzák a zárat kb 1 perc,ajtó nyitás,riasztó már ki is kapcs,utána az 5 millióba kerülő kütyüt rá dugják a kimenetre,ahova a szervíz csatolja a gépet,másodpercek alatt ki is olvassa az algoritmust,utána át írják a nyers kulcs chipjére,ez a drágább megoldás,mert nem olcsó a nyers kulcs,inkább csak a chipet cserélik,utána kulcs beduk és köd előtte, köd utána.kb 5 perc. azt lehet M6 is 40 millióért.Meg gátolni,vagy inkább lassítani csak úgy lehet a végeredményt,hogy be szerelnek a gyári mellé egy külön inbobis riasztót,vagy valami rejtett kapcsolót hogy ha meg nyomod csak akkor indul,de persze ha már övék a kocsi,akkor ugye motorházba is bejutnak.Ha látják hogy plusz riasztó van benne inkább odébb állnak,mert van annyi másik mint a szemét.


Hiába az ugrókód, azt is megfejtik ha kell sajnos. Rendőrségnek meg nem érdeke az autótótolvaj, meg egyéb tolvaj bandák elfogása, mert pénzüknél vannak úgy is a sok "bolond, szabálytalankodó, gyorshajtó autós" jóvoltából, akiket sokkal könnyebb megkopasztani (pl: szándélosan kintfelejtett indokolatlan sebesség korlátozó tábla, stb) Lopás ellen szoktak úgy is védekezni, hogy ledugózzák az ajtó zárját, a dugó alá tesznek egy bádog lemezt és ha ki is húzzák a dugót, onnan nem jutnak tovább. Viszont így marad a távnyitó jel leszedése. Én kétes helyeken mindig kulccsal zárom az autót, nem távirányítóval.
Ha olyan törvények lennének, ami nincs, hogy a tolvajnak levágják a kezét, majd ismételt lopás esetén a másikat, majd a lábát, fütyijét, akkor annak talán lenne visszatartó ereje, dehát..... hagyjuk. Ez ilyen ország. Ha kell az autó, akkor viszik trélerrel.

hil Elküldve: 2011-03-22 17:20 Társalgó

Qucsy írta:
Tano írta:
Qucsy írta: emberek..azt az infót szereztem hogy v.ki tud nekem segíteni abban,hogy az autóm alvázszáma alapján utána keresni hogy az valójában 1.6-os vagy 1.9...aki tud segíteni az szóljon..köszön előre is..


A már sokat emlegetett online ETK-k valamelyikébe beírod az alvázszámod és megkapod az autód motorkódját. Abból már gyerekjáték utánakeresni melyik is van a tiedben...


sajnos ebben nem vagyok járatos online ETK..ilyen néven keressek..pontos oldalt nem tudsz adni??vagy linket..


A Burns által berakott kép piros mezejébe kell beírni az alvázszám utolsó 7 karakterét. Ezt nevezik VIN kódnak. Remélem segítettem....