Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2011-03-04 16:46 Autóvásárlás

stgoofy írta: itt van előtte:


http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=15162


Látva, hogy mire használta és hogyan, ettől a gyerektől egy bicajt nem vennék.....

hil Elküldve: 2011-03-04 06:26 Valaki segítsen

pneurob írta: Egyetértek Attilával, az esetek 95%-ában ez okozza a hibajelzést, ami pár ezer forintból orvosolható, rosszabb esetben az olajszivattyú kopása okozza, mivel a megfelelő nyomás eléréséhez egy kis időre van szükség. Ez már kissé költségesebb.


http://schmiedmann.hu/
bmwmuller.hu@gmail.com

m_attila írta: Olajnyomás érzékelő gond van

m_attila

sebes írta:
Bero írta:
sebes írta: Sziasztok.Van egy olyan gondom,hogy indítás után kb. 20mp után a kijelzőn sárga szinnel kigyullad az olajnyomás
ellenőrző lámpa ami kb.20mp folyamatosan világít majd elalszik.Most volt olajcsere és szűrő.Eredeti bmw olajjal .Az autóm 330d E46 tipusú.Ha valaki tud mondani valami okosságot nagyon megköszönném!



Üdv! Szerintem!!! Ne törődj vele,nekem is szokta csinálni bár nekem benzines van, és szaki azt mondta nem kell vele foglalkozni! ''pillanatnyi üzemzavar'' szerinte


Kösz.! Egy kicsit megnyugodtam!!!






Sziasztok! Azt gondolom, talán valamit elnéztetek: azt írta, hogy az olajnyomás jelző SÁRGÁN (tehát nem pirosan) világít kb 20sec-ig. Ez pedig nem az nem az olajnyomás érzékelő, hanem az olajszint szenzor hibája lehet. Korábban írtam erről (mert egyet szétszedtem), csak a csere segít, el van égve az érzékelő fűtött ága. Csak gyárit, vagy Hella gyártmányút vegyél!

hil Elküldve: 2011-03-01 22:11 Futómû és hibái

pneurob írta: Kiváló minőségű magyar útjainkra sajnos a gyárilag beépített lengőkar szilent nem a legjobb megoldás. Optimális esetben kibír 4-5 évet, aztán csere. Van úgy, hogy a nem időben észrevett szilent megöli a lengőkart is, így aztán az is csere. Erre van kitalálva, kimondottan a Kelet-Európai utakra a Meyle Heavy Duty erősített szilentje, amivel az élettartam naqyjából megduplázható, nem dupla áron.
http://schmiedmann.hu/termek/l...ent_0.html


És fizetjük az útadót.......

hil Elküldve: 2011-03-01 22:10 Féktárcsa és fékbetét

Bero írta: Üdv! Szerelő urak valószínű nem mentek vele,mert leírtam pontosan mennyi km van benne a kocsiba és ahova én viszem ott azért igencsak megfordulnak az én verdámnál jóval durvábbak amit meglehetne hajtani! A mostani felnim 16os és 1 éve van fenn. Téli gumival tolom és amikor megvettem 141321km volt benne és most 174413 km van benne! Hil jól emlékszik 1 hétig volt a szervízbe,de már azelőtt csinálta ezt a hibát! Kb 1 hónapja. Hangja nincs,csöndben fut,amikor fékezek semmi furát nem érzek,csak ha motorfékkel megyek és üresbe meg amikor kigyorsítok! Megpörgettem megemelve a kereket nem volt hangja,csak akad a kerék 1 bizonyos fordulatnál! Ez vagy kerékcsapágy vagy kerékhenger?! ha jól tudom. Nincs sok tippem,ez maga a rejtély lehet csak berohadt valahol a féknél :S Kipróbáltam ma meleg motorral plusz 6 fok lehetett és nulláztam a pill fogyasztás mérőt, 90-el mentem 9.3 liter! ijj mondom fasza,és ''fogott'' is az autó! Most értem haza asszonytól, hideg motor - 5 fok,lennulláztam ismét a pill fogyot és 90el mentem erre csak 6.5 liter ami a normális volt eddig is! Tényleg nem értem

A felni rá való? Mert halottam már, hogy 5-ös felnit (e39) tettek rá, és úgy rémlik, ahhoz központosító kell a felni közép és az agy közé. Ha ez kilőve, akkor fék munkahenger dugattyú lehet berohadva, nem megy vissza mindig, de akkor érezhető lenne a betét szaga (direkt nem ferodolt írtam, mert az már nincs az azbeszt miatt)és melegedne is. Megpróbálnám azt, amit először leírtam, hogy szétnyomod a fék pofákat és megforgatod.

hil Elküldve: 2011-03-01 21:54 Féktárcsa és fékbetét

Burns írta:
hil írta:
Mokkanat írta:
Lehet olyan gond is, hogy a felni közepe nem fekszik fel az agyra a szükséges központosító hiánya miatt (nem rávaló felni esetében)és egyszerűen az egész a csavarokon lóg, el tud mozdulni az agyon és ettől lehet olyan érzése, mintha tojás alakú lenne a kerék. Ez utóbbi is igencsak valószínű.



Ott a pont, de ha ezt a felnit használja tél eleje óta, akkor eddig mért nem jött ki? Erre kíváncsi vagyok mi a megoldás...

Most végig gondolva, amit saját idézetemből meghagytam, az a legvalószínűbb. Hogy eddig miért nem vette észre? Lehet, hogy észre vette korábban is, arról nem írt. Lehet, hogy most ment bele valami gödörbe, ami elnyomta a felnit az agyon. De mintha szerelőnél járt volna mostanában lambda szonda miatt, úgy emlékszem 1 hétig volt ott az autó, lehet, hogy le lett véve a kerék és nem lett jól visszatéve, de mindez csak feltételezés



Vagy mentek egyet vele a szerelők, de ebbe már bele se merek gondolni...
[/quote]

1 hét alatt sok minden történhet, ha a tulaj nincs ott....

hil Elküldve: 2011-03-01 21:39 Féktárcsa és fékbetét

Mokkanat írta:
Lehet olyan gond is, hogy a felni közepe nem fekszik fel az agyra a szükséges központosító hiánya miatt (nem rávaló felni esetében)és egyszerűen az egész a csavarokon lóg, el tud mozdulni az agyon és ettől lehet olyan érzése, mintha tojás alakú lenne a kerék. Ez utóbbi is igencsak valószínű.



Ott a pont, de ha ezt a felnit használja tél eleje óta, akkor eddig mért nem jött ki? Erre kíváncsi vagyok mi a megoldás... [/quote]
Most végig gondolva, amit saját idézetemből meghagytam, az a legvalószínűbb. Hogy eddig miért nem vette észre? Lehet, hogy észre vette korábban is, arról nem írt. Lehet, hogy most ment bele valami gödörbe, ami elnyomta a felnit az agyon. De mintha szerelőnél járt volna mostanában lambda szonda miatt, úgy emlékszem 1 hétig volt ott az autó, lehet, hogy le lett véve a kerék és nem lett jól visszatéve, de mindez csak feltételezés

hil Elküldve: 2011-03-01 21:32 Márkakereskedések

Burns írta:
Jó vastagon fog a cerka Na ezért kerülöm a szervizeket...
Bírom a megtévesztő "hú de sok meló lesz" dumákat
Jattot meg tuti nem adnék ezek után, az biztos.



Jattot én sem adnék, meg nem is adok. Ha szervizbe viszem (ritkán), fizetem a megállapított munkadijat, pluszba ingyért még egy alátétet sem adnak, akkor mire a jatt.
Igen a tisztító spray. Ezzel az erővel a fűtést, az emelő kopását, az emeléshez szükséges villanyt, az Elmű és egyéb dolgozók nyugdíj hozzájárulását, stb-t is kiszámlázhatnák, mint a villanyszámlán is látható.



hil Elküldve: 2011-03-01 21:22 Féktárcsa és fékbetét

Mokkanat írta:
Bero írta: huh... Nem tudom! Szerinted az? Miből tudhatom meg,hogy az a gond? Köszi!


Emeld fel a Vasat, aztán mikor a kerék a levegőben van két tenyérrel kezd el lassan forgatni és tedd a füled közel a kerékhez. Hallanod kell, hogy ropognak a csapágygolyók, mondjuk menet közben is hallanod kellene a búgó hangot. Nem minden esetben hallani a hangot, de én így csinálnám és mindenképpen vidd el szakemberhez, ne innen kérj tanácsot mert vakon nem tudunk szerintem segíteni, legalábbis elég nehéz távgyógyítani főleg egy Bömbit. Személy szerint én nem cserélnék azért féktárcsát, mert valaki azt írta. Ha fogna a féked menet közben ferodol szaga lenne, amit éreznél. Futóművest ajánlanám. Gyorsan, mert ez nem játék.


Szerintem nem feltétlen kell hallani azt, hogy ropognak a golyók, akkor már nagy a baj. Általában úgy szokott kezdődni a dolog normál esetben, hogy először kanyarban van hangja a csapágynak. De mi van akkor, ha a csapágy futó felülete pl egy korábbi dinamikus ütéstől, ami lehetett kátyú is, vagy anyaghiba, kipattant. Az nem fog búgó hangot adni és a golyók sem ropognak.
Lehet olyan gond is, hogy a felni közepe nem fekszik fel az agyra a szükséges központosító hiánya miatt (nem rávaló felni esetében)és egyszerűen az egész a csavarokon lóg, el tud mozdulni az agyon és ettől lehet olyan érzése, mintha tojás alakú lenne a kerék. Ez utóbbi is igencsak valószínű.

hil Elküldve: 2011-03-01 20:54 Féktárcsa és fékbetét

Bero írta: huh... Nem tudom! Szerinted az? Miből tudhatom meg,hogy az a gond? Köszi!


A fékrtárcsát jó közelítéssel ki lehet zárni: kerék le, megforgatod kézzel és nézed, hogy beleér-e a betét. (esetleg előtte nagyon picit szétfeszíteni a betéteket és láthatóvá válik, hogy üt-e a tárcsa) De ha jobban szétfeszíted, hogy biztosan ne érjen a betét a tárcsához és így megforgatva akad, akkor szinte biztos, hogy csapágy. még az is lehet, hogy a munkahenger dugattyúja van berohadva.
Egyébként, (és nem akadékoskodni akarok) a belinkelt oldal igen olvasmányos: gyártó megnevezés nincs, de alján a szöveg érdekes, kb: csak gyári, gyári beszállítói vagy OM terméket forgalmaznak. Akkor ez a tárcsa most hová tartozik: a no name vagy for use kategóriába? Bár attól még lehet jó is.

Ja és még egy: általában a futómű a jobb oldalon hamarább pusztul meg, mert az az oldal mindig vízben megy vagy a töredezett, gödrös útszélen.





hil Elküldve: 2011-03-01 20:34 Féktárcsa és fékbetét

Bero írta:
Burns írta:
Bero írta: Üdv! Úgy néz ki cserélnem kell az első féktárcsákat,mert eléggé fog a fékem Milyet kell vennem? Adatok stb.. Valami oldalt tudtok linkelni ahonnan tudok rendelni nekem valót? Nem kell fullos,jó a gyári is csak működjön Köszi



Ha eléggé fog akkor minek cserélni?


Ez egy kicsit bonyolultabb! Pár napja felemeltem a kocsit,megnéztem a jobb első kereket. Megpörgettem és nem pörgött szépen egyenletesen hanem megakadt minden fordulatnál 1 bizonyos ponton! Amikor lassítok üresben akkor meg olyan mintha ''tojáson'' gurulnék! Egy bizonyos pontnál mindig fog a fék vagy nem tudom mi! Nehéz leírni,de mióta ezt csinálja megnőtt a fogyasztás,lassan gyorsul és nagyon hamar lelassul ha csak üresben gurulok! Egy emberke azt írta,hogy valószínűleg féktárcsát kell cserélném! Ezért írtam a cserét


Kerékcsapágy?

hil Elküldve: 2011-03-01 15:47 Ajtóbelsõ...

anubisz írta:
én nem tudtam melyik elemről van szó,gondoltam ha véletlenül le kel szedni,az még bontható,ha viszont valami spéci ragasztót használ azt már csak vésni lehet. Persze ha fix az elem és nem kel soha le szedni megint más.


Nem az itt szóba került darabot soha nem kell leszedni (leesik az magától is, itt a példa)

hil Elküldve: 2011-03-01 15:45 Márkakereskedések

anubisz írta: Ma szervizbe voltam.Szivárgott az olaj a motorolaj szűrő alól, O gyűrű 315 ft, a cseréje,(olajszűrőház ki,be szerelés) 27 000 Ft . Automata váltó hűtőhöz vezető cső szivárgott. Csere. Cső 21 000 Ft ( ki és beszerelés 24 000 Ft) ja és mivel után kellett tölteni a váltóba olajat,és ez nincs, 4 liter kellett rendelni mert csak olyan kiszerelésbe van,13 400Ft Ja Bocsika Most a maradék 3 litert magamra boríthatom

Végeredmény Összesítés.
Olajhűtőcső csere 23750
Olajszűrőház ki,be szer. 26250
Olajhűtőcső 20704
O-gyűrű 315
Tömítés 1388
Váltóolaj 13340
Tisztító spray 1000
Tömítő anyag 2863
Patent 396
-----------------------------------
90005 Ft
ja, és még 5000 a zsebbe. mégis ki számolták a tisztító sprayt pedig ha másból nem abból már csak lehet sumákolni,hogy melyik kocsira menyit fújok
És kétszer taxi onnan és oda. 4000
Ahhoz képest hogy csak kicsit szivárgott az olaj,nem rossz. Lehet nekem is át kellene térnem a sufni szervizre. Ebbe bele lehet rokkanni. 4 nappal ezelőtt meg egy Tokayi Aszú
a számla mellé.(valami apróságot kellett fel csavarozni ,csak emelni kellett az autót)
Aszem én vagyok a szerelők álma.
Pozitív, hogy ez után a kért motor,és külső mosást nem számolták fel.(bár lehet, csak el felejtették) azért nem szóltam


Olajszűrőnél csak a gumi "o" gyűrűt, vagy a szűrőház alatti szögletes tömítést is cserélték? Mert ez utóbbi már nagyobb munka, de ennyire azért nem (pffff 26250 pénz)

hil Elküldve: 2011-03-01 15:37 Futómû és hibái

seta írta:
SirToma írta:
hil írta:
seta írta:

Itt a 6-os elem. Miután a régieket levettük, mindkettő gumi részét elvágtam kiváncsiság képpen. A jobb oldali csont száraz volt bellül is, de a bal oldaliban olaj volt a gumiban (tutira nem víz v egyéb külsőleg odakerült foyadék...)


Abban olaj van?



Szerintem nincs....


vegyél egy újat, és vágd szét


Azért kérdeztem, mert nem tudtam, de nem is gondoltam volna....
Köszi!

hil Elküldve: 2011-03-01 11:22 Futómû és hibái

seta írta:

Itt a 6-os elem. Miután a régieket levettük, mindkettő gumi részét elvágtam kiváncsiság képpen. A jobb oldali csont száraz volt bellül is, de a bal oldaliban olaj volt a gumiban (tutira nem víz v egyéb külsőleg odakerült foyadék...)


Abban olaj van?

hil Elküldve: 2011-03-01 10:57 Futómû és hibái

seta írta:
zoliika írta: Az a problémám,hogy kopog valami elől múltkor a szerelőhöz elvittem és mindent átnézett azt mondta,hogy "kutyacsont" csere a bal oldalon én kicseréltettem mindkét oldalon.Azóta is ha kicsit zötyögős az út tompa kopogást még mindig hallani Mi lehet az ha minden renben?Talán ki van a toronycsapágy vagy ki van a gátló szára?


A szilentek rendben vannak? nekem amiatt kopogott rossz úton. A jobb oldaliban már olaj sem volt, olyan szinten szakadt volt...


Melyik szilentre gondolsz, amiben olaj van?