Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2011-02-22 16:38 320d Motor

raven71 írta:
Kérdés: 1, Olajszint jelzőm (sárga olajnyomás lámpa) 2 éve világít, indítás után 5 mp-vel és ég kb 10mp-ig. Természetesen a szint az tökéletes, kb semennyi olajat nem fogyaszt Valahol azt olvastam, h olajcserekor a dekni aljáról le lehet ezt a csodát tekerni, és ha kitisztítja a szaki, talán meggyógyul és nem kell 40k-ért újat venni bele!!!
Kérdés 2, Tök meleg motornál néha úgy viselkedik, mintha leállna a turbó...de csak tök meleg motornál! PL: megyek 80-nal alacsony gázállással 4.ben pár mp-ig...aztán gyorsítani szeretnék, de nem megy, mintha a turbó állna...lábam a gázpedálom ugyan olyan szögben, és 1-2 mp után megint megy mint a marha!!! Persze, hogy ne legyen egyszerű a helyzet, ezt ritkán csinálja csak!
Ha valaki válaszolna nagyon megköszönném!!!

Olajszint lámpa(amikor sárgán világít): moshatod azt napestig, akkor sem fog megjavulni! Én szétszedtem egyet, korábban leírtam, hogy mit láttam benne, meg szerintem hogyan működik, most nem ismételném meg a leírását. Csak a csere segít és nem ám Ebayos vagy más utángyártott szarra (ezek kb 1 hónapig jók), a gyári az Hella márkájú.



hil Elküldve: 2011-02-21 21:08 gumi méretekben kéne help

Bero írta:

Na fasza,ezeket nem tudtam Remélem azért mindennapi használatra sem lesz szar,főleg nem akarok fabrikálni... Azért köszi az infókat!


Minden képen kérdezd Horit akár privátban is, ő tényleg nagy tudora ezeknek, vannak saját tapasztalatai is. Én annyira nem figyeltem ezt a témát.

hil Elküldve: 2011-02-21 20:46 gumi méretekben kéne help

Bero írta: Sziasztok! Nemrég vettem alufelni garnitúrát M5-öst. R18-as és a méretei:
Első: ET47 8J*18H2 782,14
Hátsó: ET45 9J*18H2 783,14

Ezekre mekkora gumi kell? Elölre 225/40 hátra: 255/35 ? Bemegy ez a verda alá minden gond nélkül? Esetleg kisebb méretű gumik is jók lennének? Köszi


Mielőtt használatba veszed a 18-as felniket, ajánlom értekezz erről Horival, Ő a nagy felnik szerelmese.
Ő meg tudja mondani, kell-e peremezni a sárvédőket, de minden mást is. Napi használatra nem hiszem, hogy jó lesz, semmi kényelem, komfort, csupán jól néz ki, de sokat fogsz járni futóműveshez a jó magyar utak miatt.

hil Elküldve: 2011-02-21 16:13 Hogyan lehet nullázni ,a szervíz Km számlálót?

[quote="SirToma"]
Beluga írta: Az engem is érdekelne,hogyan lehet a fékfolyadék számlálót nullázni E91-ben
Csak gépel lehet?



YouTube videó

Ugyanezt az E60-ban meg tudná írni valaki?

hil Elküldve: 2011-02-21 06:36 Valaki segítsen

pali316 írta: köszönöm a videot megfogom nézni és ki is cserélem!
de basszus annyi volt a baja hogy nem volt benne elég víz töltöttem utána vagy 3l vizet és úgy ontja meleg mint az állat folyamatosan!!

köszönöm mindenki segítségét!!!

Mintha azt írtad volna, hogy e36-al foglalkozol. Annak az autónak kb 5l-es a hűtője, ha abból 3 liter hiányzott....... hááááát. Még azt is írtad, hogy rendesen le lett légtelenítve, akkor ez miért nem derült ki?

hil Elküldve: 2011-02-19 20:27 Valaki segítsen

[quote="pneurob"]Egyszerű kontakt hiba, elkopott a kábel, néha érintkezik, néha nem.


SAS írta: Nos, ha valakit érdekelne (végül is mással is történhet ilyesmi), elárulom, miért világítgat a fékbetét kopásjelző lámpa: Mert a bal első keréknél leszakadt a vezeték, és ott most nincs kopásérzékelő.


Nem kontakt hiba, elszakadt a vezeték.

hil Elküldve: 2011-02-19 18:49 Valaki segítsen

SAS írta: Nos, ha valakit érdekelne (végül is mással is történhet ilyesmi), elárulom, miért világítgat a fékbetét kopásjelző lámpa: Mert a bal első keréknél leszakadt a vezeték, és ott most nincs kopásérzékelő. (Hil jó nyomon járt! :kiraly Szerencsére a betétekben még van vagy 15 ezer km, úgyhogy igazából nem sürgető, csak bosszantó a baj, mivel a hátsó kopásjelző rendesen be van kötve, és ha kigyullad a lámpa, nem tudhatom, vakriasztás-e. Szóval vagy meg kell javítani elöl is, vagy ki kell iktatni hátul is.
Azt persze továbbra sem értem, hogy egy lifegő vezeték miatt miért van, hogy olykor világít a lámpa, máskor meg kialszik, tök rapszodikusan? Ezt meg tudjátok magyarázni? :




Ha csak a vezeték lóg szabadon, akkor azért lehet a jelzés, mert menet közben valami fémhez hozzáér. Javaslom a két vezetéket csupaszolás után sodord össze, szigeteld le és ezzel ki van iktatva az első kopásjelző, a hátsó hiba esetén rendesen jelezni fog. Az akció elvégzése után nem azonnal fog eltűnni a hiba jelzés!!!

hil Elküldve: 2011-02-19 16:58 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!
Ezt találtam: http://cgi.ebay.com/ebaymotors...702wt_1166
aki INPA kábel vásárlásán gondolkozik, elég olcsónak tartom

hil Elküldve: 2011-02-18 18:50 Valaki segítsen

pali316 írta: így vettem az autót hogy nem volt már meleg levegő a fűtőmotor szerintem megy mert volt amikor valamitől nyomta a meleg levegőt aztán abba hagyta volt már benne olyan is hogy nagyon meleg volt de ez elég ritka volt inkább az jellemző h csak a hideg levegőt fújja.
Ki szerel ilyeneket vagy ki foglalkozik ilyennel mert már úgy vagyok vele hogy csinálja meg valaki nem érdekel mennyibe kerül...
E36 coupe-val foglalkozok adok veszek bontok minden de ilyen problémám soha nem volt még a hátsó plexivel nem rendelkező cabriomba nincs ennyire hideg mint ebben a coupeban.


A motort, hogy működik-e hallani és érezni is lehet, hogy fúj-e levegőt. Pollen szűrő nem túl retek? Az e36-ban, mivel rossz helyen van, nehéz kiszedni, ezért biztosan el van hanyagolva, lehet, annyira koszos, hogy egyszerűen nem megy át rajta a levegő, hiába működik a motor. Ha mindez rendben, akkor lehet, hogy az előző tulaj nemes egyszerűséggel, valami bajság okán kiiktatta az utastér fűtést, esetleg a csöve el van dugulva valami évezredes kosztól.

hil Elküldve: 2011-02-18 18:46 Valaki segítsen

kleroo írta: Sziasztok!
Nem kaptam választ egy elhagyottabb topikban.
Eléggé láma,alap kérdés,de kedveskedni szeretnék az ismerősömnek,és ki akarom cserélni a kiégett féklámpáját és a rendszámtábla világítást.
Mit és hol kell vennem?
Tudom,hogy izzót Ilyen választ nem várok.
De mifélét,és hol(gondolom márkaszervízben "ocsó" )

2000es e46 320d jobb hátsó féklámpa

Rendszám világítás 12V 5W Sofita izzó. A búrát a szélénél benyúlva ki lehet pattintani.
Féklámpa izzó azt hiszem 12V 21W két izzószálas.

hil Elküldve: 2011-02-18 18:42 Valaki segítsen

SAS írta: Ma jövök haza a szerelőtől (jó messziről), már majdnem itthon vagyok, amikor kigyullad a fékbetét gondjelző lámpa.
De a szerelő a betéteket is megnézte, és állítólag van bennük még vagy 10-20 ezer kilcsi...
Akkor mi lehet a gond, szerintetek???
(Illetve, ha tényleg fékbetét lenne, a lámpa kigyulladása után mennyit enged menni a gyári előírás?)
Köszi!

Ha a féktárcsa peremes már, akkor megeshet, hogy a még elég vastagnak tűnő betét ellenére a tárcsa pereme átvágja a kopásjelzőt. Az tulajdonképpen egy rövidzár, ami a kopás hatására átszakad. Ha nem attól jelzett be, hogy leesett a csatlakozó, akkor az már nem vissza fordítható folyamat. Persze kis ügyességgel meg lehet forrasztani, aztán jó lesz. Persze az a gyakorlat, hogy a betét cserét nem szokta túl élni, mert berohad a helyére és kiszedéskor általában el is törik.

hil Elküldve: 2011-02-17 21:13 Valaki segítsen

pali316 írta: ugye ezeknek az autóknak a tágulási tartálya maga a hűtő ha jól tudom tehát ha kinyitom a hütű sapkát akkor az is légtelenitésnek minűsül
de úgy is megcsináltam hogy fűtés maxon trepni és utánna kis szelep kinyit a hűtőn jön a gőz azt ezt vagy 3szor de még mindig semmi.
nem lehet hogy az ellenállás kapcsoló szart be a műszerfal alatt?
egyszerűen már nem tudok mit csinálni...

köszönöm a segítséget
várom a választ

Az az "ellenállás" a ventillátor fordulatát szabályozza, de nem ellenállás valójában. Nem, a tágulási tartály az a fehér vacak (e36) amin a betöltő kupak is van. Az autót így vetted, vagy már Nálad szűnt meg a fűtés? Ez elég fontos, hogy kiderüljön, hogy nem az előző tulaj alakított át valamit.
Valóban, kérdés az is, hogy megy-e egyáltalán az a ventillátor?



hil Elküldve: 2011-02-17 20:51 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

SAS írta: Hát, hil, úgy látom, nem ok nélkül rinyálok, nekem is volt manapság egy két olyan kanyarom, hogy csak úgy villogott az ASC lámpája, én meg nézelődtem és tekergettem a kormányt.
Szóval a legfontosabb javaslatod az, hogy "ÉSSZEL" - ezt értem, de mi az a határ, ahol ennek jegyében Te pl. már inkább el sem indulnál a Bömbivel?




Nincs határ nálam. Ha ki tudok menni a kertből, akkor már megyek tovább, mert mennem kell (sajnos). De ezek csupán az én tapasztalataim, lehet, mások jobb okosságokat írnak majd. Én nem félek vele elindulni még télen sem, kellemesen, nagyon kellemesen csalódtam a Bimmerben

hil Elküldve: 2011-02-17 20:29 Valaki segítsen

akos1990 írta: Sziasztok!

Az érdekelne engem hogyan lehetne E36-osnál megcsinálni a műszerfaltesztet, mert kiváncsi lennék a kocsi eredeti km futására.Kérlek segítsetek
Köszi

A műszer tesztből az nem fog kiderülni, mert azok a számok nem azt jelentik,

hil Elküldve: 2011-02-17 19:14 Valaki segítsen

pali316 írta: hello

olyan kérdésem lenne hogy, BMW E36 om van manuális 2 zónás klíma van benne és az lenne igazán a problémám h nincs fűtés egyáltalán.
Cseréltem már fűtés csapot termosztátot de semmi.
Most olvasgattam vissza légtelenítsem a rendszert? meg tettem de semmi
Mi lehet a baj?
ami van a fűtés box alján ellenállás annak is lehet köze ehhez igaz ?
Nekem egyáltalán nem jön a meleg majd megfagyok, vagy ha 140el megyek akkor néha lök egy kis langyos levegőt majd ahogy lassulok nem nyomja tovább.
Segítsetek

köszönöm


Biztos, hogy jól légtelenítetted? Fel volt tolva maxra a fűtés szabályzó?