Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2011-02-09 20:18 Tükör

EstokSzabi írta:

Szóval senki nem tudja, hogy mi az a barna feluszó folt a visszapillantó tükör alján? Mitől keletkezik? Kuka a tükör és lehet másikat venni?

Köszi előre is!


5 HSz-el korábban, február 2-án 22:02-kor megválaszoltam. Csodálkozok, hogy nem találtad

hil Elküldve: 2011-02-07 16:15 Ajtóbelsõ...

laleeboy írta:


Kösz a segítséget

Az otthoni gépem kifeküdt így csak a melóba tudok netezni de az meg necces

Jó helyre írtad..



Látom, már megtaláltad a Poweren.

hil Elküldve: 2011-02-07 15:03 Ajtóbelsõ...

laleeboy írta:
Robinson írta:
laleeboy írta: Hali

VALAKI nem tudja véletlenül hogy lehet E36-ban a korményzár zárbetétjét kicserélni?
Megvan az új így a régit ki szeretném cserélni mielőtt végleg behal

Kösz

laleeboy


Ha megmndod hogy kapcsolódik ez a kérdés az ajtóbelsőhöz, akkor kapsz választ


Mivel nem találtam olyan topicot hogy E36 kormányzárbetét csere Újat meg csak ezért nem akartam indítani : )

Az ajtóban is van zár..... : )


Szia!
Direkt nem az Általad megnyitott új topikban válaszolok (oktátási céllal, ahogy azt Robinson írta). Látom ugyanezt a kérdést a bmw poweren is feletted. Úgy emlékszem, a múlt héten volt ez terítéken ott, meg is válaszolták rendesen az e36 műszaki, vagy közösségi topikban. Próbáltam most Neked megkeresni, de nem találtam, sajna most nincs több időm, de keressél ott.
Megtaláltam, de csak Neked!
2011.01.31-én kapott választ a kérdező, most bemásolom ide:

Idézet a BMW Power-fórumról: öcsman írása
http://www.powerfanatics.com/f...;start=125
Hello!

Ha csak a zárbetétet akarod cseréni akkor a kulcs nyílásánál van el luk. óda pl hústűvel benyulsz és benyomsz egy pöcköt,ami aztán kiengedi a betétet. Ezek után pattintod az új betétet és csókólóm...
Nekem tavaj eset szét a betét induláskor. Kicsit voltam dühi. Hiívtam szakit, hogy csinálja meg. 3 óra alatt nem tudta, majd óda mentem vittem célszerszámot (nekem hústű jött be) és kivettem a zárat. majd kiakasztotta a kormányzárat és azt mondta 15ezeeer Cool




Húúúú, lehet, hogy rossz helyre válaszoltam itt is, mert ez igazán nem tartozik az ajtó belsőhöz.









hil Elküldve: 2011-02-05 21:12 320d Motor

hancurozo írta:

Ha megnézed a dieselek futásteljesítményét, jóval több a benzineseknél. A diesel motor sokkal kényesebb a karbentartásra. A had-16-ot nem kell idekeverni, mert nem stabil motornak lett tervezve a beépített motor, valamint az adagoló beszabályzása is kokszosodást okozhatott a túl nagy tűréssel gyártott porlasztó csúcson kívül. (nekem soha nem volt gondom a had-16-tal)
A modernebb benzinesek is küzdenek 3-500e km környékén. A változó szelepvezérléssel, szívócső állítással, trafó problémákkal stb.


Ismered a Had16-ot? Ott ahol voltam, 120db volt belőle.

hil Elküldve: 2011-02-05 19:52 320d Motor

Chipcad777 írta:

220.000 km-nél történt ez a dolog (tényleg ennyi!!!). Én is most számoltam egyet, nekem az jött ki,h benzinessel jobban járok, ha levonom azokat a pénzeket amiket erre költöttem, mert dízel (kéttömegű, porlasztó, turbó, főtengely ékszíjtárcsa, megint porlasztó + a motorgenerál). Ezután is csak azt mondom,h nagyon figyelni és bármi szokatlan egyből utánajárni mert itt az élő példa, mi történik ha figyelmen kívül hagyod!!!! Tisztában vagyok vele,h én is hibás vagyok részben, de ez összetett azért.



Annyi minden elment már itt erről a problémáról, hogy írok én is, tudom, meg fogtok kövezni, mert én benzines párti vagyok, de ezt most tegyétek félre, mert nem az szól belőlem.
Tehát van a dízel motor. A régi, első motorok nagyon megbízhatók voltak, de semmi turbó, változó szelepvezérlés, hengerenként 4 szelep, stb. Valljuk be, szarok is voltak személy autóban, lassú volt, rosszul gyorsult, kerregős volt, kényelmetlen,büdös, stb. Azért, hogy jobban, illetve egyáltalán lehessen használni autóban, megindultak a fejlesztések, aminek segítségével, valóban elérte, majd túlszárnyalta a benzin motorokat. (most itt az alap benzinesre gondolok, semmi turbó meg egyéb flanc). De ennek ára is lett, rengeteg hozzáadott egység, ami mind a meghibásodások lehetőségét növelték. Ugyanez persze áll a benzinesre is, mert ott is megjelent a közp. befecs, majd a hengerenként, 4 szelep, változó vezérléssel, stb, viszont ezek, ennek ellenére mégis egyszerűbbek maradtak, nem lett olyan gyártástechnológiailag kényes elem mint pl a befecskendező szelepek, ahol nagyon kevésen múlhat a jó működés és ha baj van, akkor az nagy tud lenni. Ezek a mai dizel motorok erősen kihegyezett erőforrások szemben a benyásokkal, amiknél mintha megállt volna az idő, nem törekedtek sokkal jobbra. Üzemeltettem külföldön ufó épített áramfejlesztő generátorokat (Kismotor és Gépgyár termékei voltak HAD-16 típusjellel). Ezek nagyon egyszerű gépek voltak, talán II.világháborús Német fejlesztésből tovább fejlesztve, és bizony ha a katona alapgázon üzemeltette azokat, akkor ott is a HSZ-ben írt jelenség állt elő: megváltozott a befecskendező fúvóka szórási képe a kokszosodás miatt és szétégett a dugattyú ha nem vették észre időben, de hogyan is vették volna észre, hiszen trópusi ország lévén a rádió konténerben hűsölt. Na ebből kifolyólag rengeteg dugattyút kellett cserélnem.
Kicsit hosszú lett, és tényleg nem a dizel vs benzin háborút akarom kirobbantani ismét, de talán egy kis időt megér ez is.

hil Elküldve: 2011-02-05 09:31 320d Motor

bmw320d4 írta:
BarG írta: Hát igen. A legmodernebb dízelmotorok elég sérülékenyek, nagyon igényesek a motorolaj minőségre, az üzemanyag minőségre és bizony a gazdáikra is. Bizony egy meghibásodást a legjobb még csírájában elkapni, mert szövődménnyel jár a kicsi betegség, könnyen végzetes kór válhat belőle.
A vásárlásnál elvileg az ember felvállalja ezeket a kockázatokat, igaz dízeles kollégák???



Igen, felvállaltam a kockázatot én is...

Hamarosan félmillió, és még nem volt levéve a hengerfej



De Te lagalább értesz is hozzá!

hil Elküldve: 2011-02-04 21:25 320d Motor

MarcellHo írta: Hello!
Nekem jelenleg az a problémám hogyha nyomom neki akkor leáll a turbó és nem megy, ha húzatom akkor egy idő után újra beindul.
Ez miért lehet?


Egyszer régen leírtam, hogy mi az ok, most nem ismételném, mert akkor nagy vita lett belőle, de bizti sokan emlékeznek még

hil Elküldve: 2011-02-04 21:07 320d Motor

Chipcad777 írta: Csáo.

Csak úgy érdekesség képpen leírom mi történt a kocsimmal... Hátha tanulnak belőle mások. Kb. egy éve vettem 1db felújított porlasztót garanciával, mivel leállt a 3-as henger. Utána fura hangja volt gyorsításkor, cicergett majd később már erősödött és inkább kopogásba ment át. Mivel garis volt, fogtam visszavittem. Azt mondták semmi baja. Szerelő azt mondta,h valószínű másik injektor is cserés lesz. Én meg úgy gondoltam nem érdekel, mert akkor cseréltem kuplungot meg kéttömegű lendkereket. Így jártam vele egészen decemberig, mikor is az autópályán megállt. Ill. elment az erő belőle. Nagyon hamar megállapítottam helybe,h turbo gond lesz, mivel nem volt töltőnyomás. Vettem is egy új turbót. Ki lett cserélve. mikor össze lett rakva addigra már elég szar hangja volt az injektornak és úgy döntöttem, h a végére járok annak is. Vittem jobbra-balra. Semmit nem tudtak. Míg nem lekapták a hengerfejet, kiderült,h a 3-as hengerbe a dugattyú szét van olvadva. A turbót a dugattyúból lerepülő darabkák tették tönkre (valószínüleg). Kiszedték a motort, darabokra szedték. dugattyú, hajtókarcsapágyak cserélve, komplett gyűrűsor csere, főtengelyszimmeringek, tömítések cserélve. Igen ám de elvittem bevizsgáltatni a porlasztókat és mind a négy totál sz*r, nem is lehet felújítani. Szóval az is csere. Ebből a tanulság, bármilyen apró jelentéktelen hangot is hallotok a motortérből vagy elvinni szervízbe egyből, vagy lerakni a kocsit... Ja és ez az egész hórukk a felújított injektornál történt. Tehát már új korába is rossz volt.

Nem akarok bölcselkedni, meg sajnáltatni sem akarom magam! Azért írtam le, hátha más tanul belőle és nem jár így!

üdv.: Bálint


Az a baj, hogy itt a fórumon rengetszer írtam, hogy a porlasztó csúcsot valójában csak kiszerelt állapotban lehet érdemileg bevizsgálni a szóráskép miatt, említettem azokat a következményeket, ami Nálad, most előfordult, sőt még a kiváltó okokat is megjelöltem. Senki nem hitt nekem.
Nem kedvelem a dizel motorokat személy autóban, de ennyit azért tudok róluk.

hil Elküldve: 2011-02-03 22:34 Valaki segítsen

Jackson írta:
Jelenleg ahogy viselkedik az autó:
beindítás pöcre, elindulás háát, először fel kell pörgetnem az autót 3500-ig egyhelybe hogy egy füst felhőt kiköpjön és utánna tudok indulni, letaposom csontra a gázt a mutató kilendűl 20 literes fogyasztásig de semmit sem gyorsul, olyan 3500-től indul meg valamit VICC!!!
És lassan leírtam az élettörténetét...
Előre is köszönöm nektek a tanácsokat, ha adtok


A kuplung nem csúszik véletlenül?

hil Elküldve: 2011-02-03 06:45 Tükör

anubisz írta: Nekem is barna alul a bal oldali. Ez mindig fűt? Nyáron is? Nem csak 3 fok alatt? Végül is a hátsó ablak fűtés akkor kapcsol be automatikusan. Azt hittem szinkronba vannak kötve.
Nem előnyös hogy 35 fokba még rá is fűt.


Azt nem tudom, hogy a hátsó szálvédő fűtésre is igaz-e az automatikus bekapcsolás. Tudomásom szerint a tükör fűtésre 3 variáció volt: 1:3 fok alatt bekapcsol, 2:állandóan fűt, 3: a hátsó szélvédővel együtt kapcsol be (mint nekem az átalakítás után, de ez a nem gyári változat) Az aut változatnak úgy emlékszema, motortér jobb oldalán alul az első híd és a hűtő között, (ha szembe állsz az autóval), van egy lapos kerek szenzor, az vezérli.



hil Elküldve: 2011-02-03 06:42 Hallott már valaki ilyen hibáról?

mazsi320d írta: Nekem az autóm ugyanezt csinálta, és móst motorcserés lett. Nekem az egyik porlasztó ment tönkre, ugy hogy, megolvadt a porlasztó, kilukasztotta dugot, felpőrgöt a motor és szét ment a turbó is. És ezt egy db porlasztó csinálta. Ugy hogy szerintem rakasd gépre, hogy mi baja van.


Ezt a jelenséget, a légtömegmérő csinálja, nekem is csinált már ijett, kicseréltem és azóta tökéletes.





Na most akkor mi történt: motorcsere a szétéget dugattyú miatt, vagy légtömegmérő csere? A porlasztócsúcs szórás képének hibáját a diag nem mutatja ki, legalábbis nem közvetlenül. Azt csak kiszerelt állapotban lehet megnézni



hil Elküldve: 2011-02-02 22:02 Tükör

EstokSzabi írta: Tisztelt Urak!

Két kérdésem is lenne külső visszapillantó tükörrel kapcsolatosan.

1. A tükör alján elkezdett egy nagyszép barna trutyi feluszni a kemény tél végezetével. Mi lehet ez, miért van és hogyan tudom orvosolni? Úgy tudom, hogy ez sok BMW-nél probláma - már láttam egy párat hasonló tünetekkel.

2. E46 Coupé tükrébe lehet utólagosan motort szerelni, hogy ne a kezemmel kelljen felhajtani a tükröket, hanem az autó távirányítójáról mondjuk?

Előre is köszönöm a válaszokat!


Üdv,


Azt hiszem, ha fűthető a tükröd, akkor az a barnaság attól van: kezd megégni, mert fűt télen, nyáron. Ezen csak a csere segít.

hil Elküldve: 2011-02-01 17:49 Műszerfal kijelzés

ihorvath írta: Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy létezik-e az e46-ban valami rejtett menüben km számláló a valós km kiszűrésére?
Egy cikkben írták, hogy a műszerfalon nyomkodva kideríthető mennyi a valós km, amit állítólag nem lehet átütni. Igaz ez? Hogy deríthető ki az autómról, hogy mennyi lehet benne? Esetleg egy márkakereskedést felkeresve lekérhető az autó szervíztörténete? Ha igen, mi ennek a módja? 2 évet olaszban volt az autó, 4-et pedig Magyarországon.


Ha nagyon jól csinálják, de az nagyon sokba kerül, akkor szinte nem lehet felismerni a buherálást. A BMW Scanner viszont meg tudja mondani, hogy hányszor volt állítva Km állás, és ha az olcsó megoldást csinálták, akkor még Km -t is tud mondani

hil Elküldve: 2011-01-30 10:32 Társalgó

SoundkeY írta:
Hori írta:
SoundkeY írta:
YELLOW írta:
SoundkeY írta: Hátha érdekel valaki......a jelenlegi akkumulátorom perion 12V 74AH....fizikálisan túl nagy és ráadásul hozzáér a turbócsőhöz.....szereteném elcserélni kisebbre !

Vagyis adok 1db perion 12V 74Ah akksit kb 1-1,5 éves ( számla megvan ) és kérek hasonló korú 12V 60-55 AHst


fizikálisan az 55-60 Ah-ás is lehet akkora. inkább a fizikai méretét kellene megadnod mm-ben, ha valóban az a gond. szél hossz magasság. amit tudni kell, hogy akksiknál általában magasság és hossz különbség van. tehát a kérdés, hogy neked melyik mérettel van a gond, mert lehet kevésbbé hosszú, de ugyanolyan magasat venni. vagy ua. olyan hosszút alacsonyabba, vagy mindkét méretben kisebbet.



jaja,a hosszával van a baj !

szóval a jelenlegi mérete:
Perion 12V 74Ah Méret:278x175x190mm

és ezt írja egy akkukereső a kocsimhoz:
VARTA 12V 60Ah BD
Hossz [mm] 242
Szélesség [mm] 175
Magasság [mm] 190

és az a 3cm pont elég lenne, hogy elférjen







na ilyenem pont van itthon


Ára ? Kora? Márkája ?
vagy cserélünk ?




Órát csak a legjobbat, ez az elvem! Lyukas a cipőm (magam javítgatom) stoppolt a zoknim, nincs pullóverem, 15-20 éves Leviseim is vannak (akkoriban sokat vettem), de órából, nagyon jót használok immár 20 éve!

hil Elküldve: 2011-01-30 10:25 Olajcsere

Gatinho írta:
Robin68 írta:
bmw320d4 írta:
hil írta:
Gatinho írta: Sziasztok!

Jövő héten ilyet kap az autóm:

http://picture.yatego.com/imag...L3_neu.jpg



És most akkor mit kéne tennünk????????





Az enyém meg egy külső mosást



Csak felhívtam a figyelmet erre a motorolajra, ez is megkapta a BMW jóváhagyását, gondoltam hátha érdekel valakit.

Nem, nem az Aral marketingese vagyok.


Szerintem legjobb, legolcsóbb választás a gyári BMW olaj. Általában 2500 pénz per liter. Minek kísérletezni, próbálkozni pár szát forintért