Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2011-01-29 22:05 Olajcsere

Gatinho írta: Sziasztok!

Jövő héten ilyet kap az autóm:

http://picture.yatego.com/imag...L3_neu.jpg



És most akkor mit kéne tennünk????????

hil Elküldve: 2011-01-29 15:21 Újítások

YELLOW írta:
vsop14 írta: szia Robinson!
pont ma is szó volt arról, h a hsz-t a végére írjuk. egyébként nem az elejére kéne? nekem már régóta az a meglátásom, hogy az a rendeltetése, mert úgy sokkal átláthatóbb lesz az egész. lásd itt: http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...valto.html

mert ugye, ha az aljára írjuk akkor egy ilyen jó hosszú eszmefuttatásnál, ahol 8-10 előzmény (idézet) van benne, ha lefelé olvasunk, akkor látjuk a szöveget , viszont fent van az, hogy kitől lett idézve és összevissza kell scrollozni. remélem érthető volt, h mire gondoltam




eléggé zavaros amit írtál

én anynit tudok, korábban mindig az idézet elé írtam, ami miatt Te magad is lecsesztél.
indok akkor az volt: hogy ha valaki olyan olvas bele, aki nem követi nyomon a dolgokat, akkor annak egyszerűbb fentről lefelé időrendben olvasva mindent.

most akkor mi a jó? vannak akik rendszeresen fentre írnak, mégis csak engem szóltak meg. akkor is azt gondoltam, hogy csak direkt vérszívás, éppen abba lehetett belekötni.

engem személy szerint nem zavar, hogy ki hova ír, a lényeg nem ez...


Magam részéről logikusabb a hsz. után írni, én ezt sokkal átláthatóbbnak érzem.

hil Elküldve: 2011-01-28 21:31 manuális váltó

BarG írta: Köszönöm a hozzászólást.

Ezzel gyarapodott a szöveg, csak rossz helyre került.



Néztem sokáig bután. Ez az eredmény, amikor idézet idézet hátán. Korábban volt már erről szó. Meg arról is, hogy az új hszt. az idézet végére tegyük, mert úgy a logikus, megszokott és el lehet olvasni a közvetlen előzményt

hil Elküldve: 2011-01-28 18:09 manuális váltó

spree írta:
zstransz írta: Sziasztok!

Nálam a probléma ugyanez volt! 2004 320D 6-os váltó, 190 e km( szervizkönyves), akadozó 1-2-es hidegben. A megoldás kulcsa a kéttömegü lendkerék volt. Először kuplungszettet cseréltem, majd 30 ezer km után, mivel a probléma nem szünt meg, rászántam magam a lendkerék cserére is. És lám a váltom mint a vaj! Hidegben is kapcsol, mint a kisangyal. Azért a 30 ezer kilométer alatt az új kuplungban a kinyomócsapágyat szétverte a megfáradt lendkerék! Nos ez volt az én történetem a váltásproblémámmal.

Ha segítség kell keress priviben! Van egy tag aki olcsón tud lendkereket, gyári LUK tipust. A BMW szervizeket meg se keresd, mert hanyadtvágodsz az ártól! Én 340 ezres ajánlatot kaptam
,ehhez képest 130 e-ből kijödt a mutatvány.


Köszönöm a hozzászólást.


jrtom írta: Szia!

Ez az örökös váltóolaj ez egy blabla. Az az olaj is ugyan úgy használódik, koszolódik mind a többi. Én a helyedben egy váltóolajcserével kezdeném és ha ez se hoz sikert akkor ott valami mechanikus bajság lesz, de ha az van akkor azt valszeg látni fogod sajna a leeresztő csavaron is mert az mágneses és ott lesz rajta spén amit összegyüjtött.
Röviden ennyi.

üdv.

spree írta: Tisztelt márkatársak!

2 hónapja vettem az autómat, ezidáig teljesen meg vagyok elégedve egy aprócska problémát leszámítva.
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy vajon a manuális 6 gangos váltómat miért tudom csak roppant nehezen 1.-be illetve hátramenetbe kapcsolni?
Akad, olyan mintha a kuplungszerkezet nem emelne ki már rendesen.
Elviekben és az órában 132.000 km van, mely futás az állapotot és a német szervízkönyv adatait figyelembe véve is valósnak tűnik.
A szokásos vásárlást követő ellenőrzés során meg lett nézve a váltóolaj szintje is ami rendben van.
Tudtommal amúgy ezekben nem is kell olajat cserélgetni, lévén, hogy LIFE TIME olaj van benne, illetve nem is kéne, hogy az idővel elfogyogasson.
Nos, a kuplungom is szerintem jó, rendesen kiemel, nem csúszik, a megfelelő helyen fog.
A váltószoknyát, szigeteléseket felszedve rendesen megjárattam WD 40-el vastagon, de ez sem segített.
Miután a motor már némileg felmelegedett a sebességeket kicsivel mintha könnyebben venné, ám ezzel sem vagyok még kibékülve.
Szerintetek a hidegnek is betudható az akadozó váltó?
A váltóolaj dermedése okozza a gondot?
Rettentően bosszantó, hogy az 5 és 1/2 éves BMW-n ilyen gondjaim vannak, az előző autóm egy 2002-es VW Passat volt, ehhez képest annak a váltója mintha vajban járt volna, a legnagyobb hidegekben is egy újjal lehetett kapcsolgatni.
Ez meg mint egy Wartburgé.
Kérem, ha valakinek van tapasztalata hasonló témában azt ossza meg velem is, mielőtt egy vagyont költenék a problémára, mert így nem hagyom az tuti.
Előre is köszi...








Most nem írtál semmit, vagy csak én vagyok paradicsomszemű és nem látom, vagy szándékosan küldted azt amit küldtél, de azt meg minek?

hil Elküldve: 2011-01-28 18:07 Újítások

Robinson írta: Sziasztok!

Ma éjszaka 12 órától egy picikekécskét nem lesz elérhető az oldal, de semmi pánik

Húúú, pedig pont akkor írtam volna egy hosszú értekezést.....

hil Elküldve: 2011-01-28 18:05 alapjárat leesik, ingadozik

kito írta: Sziasztok,

Nekem van egy E46-os 2005-os 3.18i Automata BMW-m. Az a bajom, hogy az alapjarat ingadozik,
nem nagy mertekben, inkabb csak mocorog a tu, sokszor nem talalja a helyet, lefulladni eddig meg nem fulladtam le. Hidegen es melegen is produkalja a dolot. Akkumlatort nemreg csereltem, de ez sem valtoztatott a helyzeten. Van esetleg valami otletetek?

Elore is koszi,

Kito

Mi történik akkor, ha járó motornál leveszed az olajbetöltő kupakot? Ha vákumot érzel, akkor a kartergáz szelep rossz, esetleg kartergázcső, vagy mindkettő. A facelift előttinél legalábbis.

hil Elküldve: 2011-01-28 06:22 Társalgó

Tano írta:
hil írta:
nickname írta:
hil írta:
nickname írta: Okos műszaki vizsgában tud valaki segíteni


Most vizsgázott az autóm NT Autónál, minden rendben volt. 22500 Ft



és mi mellett tekintettek el ?

Nálam semmi baj nem volt, csak a kéziféktől tartottam, mert én állítottam be.


Szerintem úgy értette a kérdést, hogy milyen kicsinység felett kellett elsikalani, pl fólia az első ajtón, utólagos xenon vagy ilyesmi. De talán neked nem is kell ilyen miatt aggódnod ha jól emléxem.


Értettem én a dolgot, de hát ez egy nyilvános fórum, ilyeneket nem írunk le! Fel kell hívni Palotai Józsit és kérdezni kell tőle. Telszám a honlapjukon. Az én autóm ugyan régi, de tényleg tuti, ezért simán megfelelt.

hil Elküldve: 2011-01-27 21:19 Társalgó

nickname írta:
hil írta:
nickname írta: Okos műszaki vizsgában tud valaki segíteni


Most vizsgázott az autóm NT Autónál, minden rendben volt. 22500 Ft



és mi mellett tekintettek el ?

Nálam semmi baj nem volt, csak a kéziféktől tartottam, mert én állítottam be.

hil Elküldve: 2011-01-27 15:34 Társalgó

nickname írta: Okos műszaki vizsgában tud valaki segíteni


Most vizsgázott az autóm NT Autónál, minden rendben volt. 22500 Ft

hil Elküldve: 2011-01-26 20:12 hogyan......

Robinson írta:
hil írta: Sziasztok!
Én még nem nyitottam új topikot, mindig olvastam előtte és igyekeztem a megfelelő helyre írni. Most nem fékezem meg magamat (kérlek Roninson, majd töröld ezt)
Tehát három nagyon fontos kérdésem lenne:
1. Hogyan kell feltölteni az ablakmosó tartályt?
2.Milyen módon tudom levenni az autómról a kereket és hol találom az elakadás jelző háromszöget?
Előre is köszönöm a válaszokat!

Igaz is: tavaly novemberben tettem fel egy kérdést a kartergázcsővel kapcsolatban a megf.helyen, de azóta sem kaptam választ. Lehet,hogy új topikot kellett volna nyitnom???




Szia!

Értem a topic lényegét, de hozzá kell tennem, ne idegesítsétek magatokat, ha nem is rögtön de 1 napon belül kb törlődnek a fölös témák, csak azt már nem figyelitek
Ha visszanézed a témákat mondjuk a legutóbbi hozzászólások menüpont alatt, nem igazán találsz olyan témát, ami feleslegesen nyitott verzió lenne, legalábbis remélem


Köszi Robinson! Látom érted a dolgot, mégegyszer bocsánat, köszi Woockie, jót röhögtem!!!

hil Elküldve: 2011-01-26 19:17 hogyan......

Sziasztok!
Én még nem nyitottam új topikot, mindig olvastam előtte és igyekeztem a megfelelő helyre írni. Most nem fékezem meg magamat (kérlek Roninson, majd töröld ezt)
Tehát három nagyon fontos kérdésem lenne:
1. Hogyan kell feltölteni az ablakmosó tartályt?
2.Milyen módon tudom levenni az autómról a kereket és hol találom az elakadás jelző háromszöget?
Előre is köszönöm a válaszokat!

Igaz is: tavaly novemberben tettem fel egy kérdést a kartergázcsővel kapcsolatban a megf.helyen, de azóta sem kaptam választ. Lehet,hogy új topikot kellett volna nyitnom???


hil Elküldve: 2011-01-24 22:53 Motorolaj

m_attila írta: Sziasztok

Én is bmw alkatrészekkel foglalkozom immár 3 éve.
Engedjétek meg, hogy néhány sort írják, ezzel kezdeményezve a téma lezárását.
1. Gyári alkatrésznek az minősül, ami bmw dobozban (általában fehér)érkezik és tartalmazza a 11 karakteres bmw cikkszámot, ezen kívül minden más alkatrész utángyártott.
2. Az utángyártott alkatrészek világa sem túl bonyolult. Vannak gyárak akik elsődleges azaz o.e. beszállítói a bmw nek. Azaz ha kiveszünk egy olajszűrőt egy 320d ből a bmw logó mellett egy Knecht márkajelzést fogunk találni, ha egy levegőszűrőt akkor MANN márkajelzést, ha egy "olajnyomás szenzort" akkor pedig HELLA-t , ha egy vízhűtőt BEHR-t ...stb még sorolhatnám itt oldalakon keresztül, melyik alkatrészt ki gyártotta annó egy bmwnek. Ha nagyon szakszerű tájékoztatást kívánunk adni akkor ezt is tudnunk kell.
Ezek a gyárak gyártanak különböző minőségben, és pontossággal alkatrészeket. Ez azt jelenti, hogy pl egy bmw dobozos ékszíjtárcsa nem véletlenül kerül 80-100 ezer forintba, pedig mint tudjuk a CORTECO gyártotta a bmw nek, de CORTECO-ban ez fele annyi, csak azért mert minimális minőségi hiba lépett fel a gyártás során, és már nem kerülhetett bmw dobozba. Így keletkeznek a kiköszörült gyári bmw cikkszámos ékszíjtárcsák Corteco dobozban. ÉS Én ezt nevezném gyári beszállító termékének. Ezen felül amik mégtöbb méreteltéréssel, minőségi kifogással rendelkeznek, azokat a termékeket, most maradjunk az ékszíjtárcsáknál, a gyár (aki egyébként bmw beszállító) eladja csomagoló cégeknek, akik nem gyártanak csak csomagolnak, saját dobozukban, ilyen pl a Vaico, Meyle, Ruville..stb, sajnos rengeteg ilyen márka van. Ők legtöbbször nyomott árakon értékesítik a prémiumhoz képest. Nagyjából így működik a piac.
3. Nekünk kereskedőknek az a feladatunk, hogy ebben a világban korrekt tájékoztatást adjunk egy vásárlónak. Ha a vevő megérzi, hogy egyszer is becsaptuk, soha többet nem fog tőlünk vásárolni. Természetesen lehet árulni nem o.e. beszállítói termékeket, mert erre is van kereslet, bár én azt látom, hogy egyre ritkábban, ---de erről korrektül tájékoztatni kell az vásárlót.
Nyilván egy gyári bmw e46 első betét nem kerülhet pl 8ezer forintba..
Az ügyfél korrekt tájékoztatása mindig a kereskedő feladata.

3. A garancia érvényesítése mindig szakszerű beszereléshez kötött. DE NEM MÁRKASZERVÍZHEZ.
Ha egy gyári bmw alkatrészt értékesítünk,és probléma adódik vele, a garanciális ügyintézés feltétele, hogy ezt a hibát bmw márkaszerviz állapítsa meg, a beszerelést elvégezheti független javító is, de csak hivatalos (számlaképes) műhely. Ez így működik Magyarországon és egész Európában.

Tisztelettel:

M_Attila

javaslom a téma lezárását



Na ez szép és kerek válasz volt befejezésként, érdemes lenne eltenni valahová, hogy később is elő lehessen venni, okulásként, hogy mitől is gyári a gyári!

hil Elküldve: 2011-01-24 22:40 Motorolaj

pneurob írta:

Az igazság az, hogy nem abból indulok ki, hogy retek a vevő, de hála istennek ilyennel még nem találkoztam, a BMW-sek általában nagyon normálisak. A másik az, hogy minden eladott alkatrész azonnal újra van rendelve(kivéve az egyedileg rendelt ritkaságszámba menő alkatrészek). Úgy veszem ki a szavaidból, hogy téged már párszor megszívattak, ezért vagy ilyen bizalmatlan. Semelyik szervizben nem nézik jó szemmel a hozott alkatrészt, mert ilyenkor ugrik a 20-30% haszon. Ha meg elolvasod a szállítási feltételeinket, vállaljuk, hogy minden indoklás nélkül 8 napos belül visszavásároljuk az alkatrészt( természetesen itt is az egyedileg rendeltek kivételével). De még ilyet sem kért senki.


Igazából nem szivattak meg sehol, mert nem hagytam és azért nem mert bizalmatlan voltam velük. Más autó, más szerviz volt az. NT Autó, Polltom mindig korrekt volt (ha nagyobb dolgokat kellett csinálni)
Mindazokat korábban azért írtam, hogy tisztázva legyen a gari kérdése, de nagyon nem mondtál rá igent, csak éreztetted.
Akkor ismét: megveszem az alkatrészt, én beteszem, az gari időn belül megpusztul, gariban cserélitek????? A válasz digitális lehet: igen/nem

A "retek vevő"-n mit értesz? Retket vásárol?
Hú jól eltértünk már az eredeti témától, majd jön Robinson osztszéjjelcsapitten!



hil Elküldve: 2011-01-24 22:30 Néha nem megy a 4.henger..mitől van ez és mit lehet vele csinálni??

Qucsy írta:

és én mit tudok vele csinálni???


Amennyiben van folyadék benne, akkor kinézed a szükséges tömítéseket: ennél a bajnál elég lenne a gyertyanyílás körüli tömítéseket cserélni, de ahhoz le kell venni a szelep fedelet, amit már nem lehet összerakni a régi tömítéssel. Tehát azt is megveszed. Utána vagy elviszed szerelőhöz, vagy nekilátsz Magad, sok szerszámra nem lesz szükséged, de türelemre igen. A szelepfedél csavarokat módjával szabad csak meghúzni, mert könnyen be lehet szakítani a menetet.

hil Elküldve: 2011-01-24 22:22 Néha nem megy a 4.henger..mitől van ez és mit lehet vele csinálni??

Qucsy írta:
hil írta:
ute107 írta:



Szelep fedél tömítés??? Nem hengerfej tömítés?!


5,6 gyertyák mélyedésiben állt a hűtő folyadék. A szelepfedél tömítésnél a gyertyák körüli volt rossz



értem..ezt ugye én is észre tudom venni?, sajnos nem vagyok az a nagy autó szerelő még csak tanulgatom figyelgetem..[/quote]
Persze, leveszed a motor felső műanyag burkolatát és már láthatod is. Mivel 16 szelepes a motorod, középen vannak a gyertyák mélyen beültetve, abban állt a víz (na jó: hűtő folyadék)