Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2010-12-25 17:39 Külsõ hangrendszer bekötése?

Hori írta:
zolee05 írta: Hello!

Valaki tud nekem olyanban segíteni hogy e46 320ci-be hogyan lehet bekötni erősítőt?
Vagy hogy lehet e egyáltalán ??

Légyszi segítsetek!



miért kell ezt 3 helyen megkérdezni??????


Pontosabban 3 helyen+ megnyit egy új topikot. Gondolom csak azért, mert azt gondolja, hogy itt csupa hülye ember olvasgat és írogat, amiért 4x kell a pofájukba cseszni a kérdést, hogy egyszer megválaszolja valaki.
Bocsánat

hil Elküldve: 2010-12-25 10:38 Motorolaj

Viko írta: Sziasztok,nekem egy régi(86os) 320asom van,és a következő lenne a gondom: Ég az olajvisszajelzőlámpa,leellenőriztem az olajszintet,kicsivel a két jel közötti rész felénél volt,rátöltöttem egy litert,most épp a felső jel alatt van,a lámpa indításnál kialszik,majd kb fél 1 perc múlva újra ég.A kocsinak semmi rendellenes hangja sincs,a motor nem melegszik,nem füstöl.A kérdésem,hogy mi okozhatja a hibajelet,és,hogy használható e igy az autó legalább csak rövidebb kb 5 perces távokra,amíg el nem jutok szereklőhöz?


A piros olajoskanna lámpára gondolsz? Meg kéne nézni az olajnyomás jeladót, hogy működik-e! Amennyiben az működik, én nem indítanám be a motort, mert nagy valószínűséggel kicsi vagy nincs olajnyomás a motorban. Ennek sok oka lehet, a teljesség igénye nélkül: olajnyomás határoló, olajszivattyú, dugulás, nagyfokú motor kopottság, esetleg nagyon nem megfelelő olaj.
Az olajnyomás nélkül használt motor nagyfokú károsodást szenved, akár 2 perc alatt is!

hil Elküldve: 2010-12-24 11:18 Kipufogó

Qucsy írta:
én nem azért rakattam a sportpufót,mert azt írták róla hogy ennyit és ennyit hoz..hanem azért mert a gyári kezdte megadni magát és muszáj volt cserélni és ez nem sokba különbözik a gyáritól..


Úgy kezdem: lehet, hogy a Tied nem olyan. Sokszor hallani mindenféle autónál, hogy pl. autópályán a "sport dobbal" úgy szól az autó, hogy 100m távolságról is zavaró azt hallani.
Milyen lehet ott belül mondjuk akár 50Km-es távon? Talán ott benn a bohócfülkében füldugót használnak?

hil Elküldve: 2010-12-24 09:52 Kipufogó

YELLOW írta:

te miről beszél jóember?
há nekem nincs gyorsító patronom, sőt nem is lesz, mert pont azt ugattam, hogy baromság. szóval ősszekeversz valakivel. csak a lőfegyver huzagolásnál kezdtem el gondolkodni a dolgon, de ahhoz kisebb átmérő kell, hogy tudja gyorsítani a kiáramló gázt.
az én autóm az erős jóindulattól megy jobban!!!


Igen, ezt a gázgyorsítós átveréses dolgot korábban nagyon kibeszéltük, a Te neved nem konkréten emiatt lett felhozva, bocs.
A többiben egyet értünk!!!

hil Elküldve: 2010-12-24 09:49 Kipufogó

Qucsy írta:
hil írta:
Qucsy írta:

én csak abban hiszek "Királyfim" amit látok vagy tapasztalok..és én is és mások is akik benne ültek tapasztalták..én nem azt mondtam hogy olyan mint egy 3,5-es turbós..


Akkor a Te autód is olyan lehet mint Yellow autója. Én személy szerint próbáltam, sokan mások is, itt a fórumon is megbeszéltük és a korábbi megállapítás jött le. Most nem kívánnék gázdinamikáról, stb egyetemi szintű fejtegetéseket indítani, de a lényeg az: Neked bejött, Neked jó és működik. Ez az egyedüli, ami fontos!
Amúgy Boldog Karácsonyt és Mindenkinek itt a Fórumon!!!



Yellow autója nem érdekel csak tudod nekem bár beteg volt a pufóm és ezért kellett cserélnem...neked is Kellemes Ünnepeket..

Nekem is cserélni kellett kipufft Vectrán. Bele rakattam középdobnak először gázgyorsítót, nem lett jó, majd két másik középdobot (egyedi gyártás volt), végül a széria Walker lett az utolsó és maradós megoldás. Nem számoltam ki, hogy hány tíz-ezer plusz költséget jelentett ez a kitérő. Amit érzel, az nagyon csalóka, mert máshogy szól az autód és emiatt érzed, hogy jobb lett, de valójában nem. Próbaképpen dugaszold be a füledet és próbáld úgy, ez a legegyszerűbb megoldás. A gázgyorsító csak igen kis fordulat tartományban tud jó lenni, ez tény és nem vita kérdés. Nem hittem, de a Műegyetemen történtek a mérések a szuper gázgyorsítómon. Ennek pedig hinnem kellett (meg éreztem is). Szemfényvesztés, átverés az egész.

hil Elküldve: 2010-12-24 09:26 Kipufogó

Qucsy írta:

én csak abban hiszek "Királyfim" amit látok vagy tapasztalok..és én is és mások is akik benne ültek tapasztalták..én nem azt mondtam hogy olyan mint egy 3,5-es turbós..


Akkor a Te autód is olyan lehet mint Yellow autója. Én személy szerint próbáltam, sokan mások is, itt a fórumon is megbeszéltük és a korábbi megállapítás jött le. Most nem kívánnék gázdinamikáról, stb egyetemi szintű fejtegetéseket indítani, de a lényeg az: Neked bejött, Neked jó és működik. Ez az egyedüli, ami fontos!
Amúgy Boldog Karácsonyt és Mindenkinek itt a Fórumon!!!

hil Elküldve: 2010-12-24 09:09 Kipufogó

Qucsy írta:
igaz.. nekem 316-osom van gyári pufót nem régen cseréltem sportdobra+2 gyorsító..és nem csak szebben duruzsol de jobban is meg..dieselbe is ugyan ez a helyzet ..hallatom már a hangja is szebb...


Te hiszel ebben a gázgyorsító dologban? Hány éves vagy kiskirályfi? Ezt korábban elég részletesen kitárgyaltuk, a lényeg: csak és eléggé szűk fordulat tartományban működhet.

hil Elküldve: 2010-12-22 06:31 Termosztát

vsop14 írta:
bmw320d4 írta:
Berti írta: Sziasztok

Most cseréltem a nagy termosztátot, egy éve az egr-t. A problémám az, hogy 3000-es fordulat felett visszahűl a motor mindegy, hogy városba 1.-esbe vagy autópályán 5.-ösbe megyek, ezt fél percen belül megteszi és az első fehér csík felett beáll. Ha visszaveszem a gázt és 2000 rpm körül megyek -10 foknál max fűtésen sem megy le a hőfok.
Olyan mintha a vízpumpa a nagyobb fordulat miatt keletkező áramlás hatására kinyitna valami kört.
Várom az öteleteket, köszi a segítséget.

Berti


Ha van benne viszkó, akkor az okozhat ilyet.

én is arra gondoltam, h összezárt a viszkó, bár azért 20-30 fokot visszahűteni ilyen hamar....

Berti, írj egy autótípust!



Milyen termosztátot tettél bele: gyári vagy utángyártott? Néhány dízelesnek van automata hűtőzsaluja úgy tudom. Ha van, akkor az rendben van? A hűtő ventilátor hideg, de legalábbis még nem üzem meleg motornál forog vagy áll? A rendszer légtelenítése rendben van? Régebben olvastam itt, hogy dízelnél javasolt mindkét termosztátot egyszerre cserélni. Nem lehet, hogy a másik ver át?

hil Elküldve: 2010-12-22 06:24 Motorolaj

DDT írta:

Kedves lacaca, köszönöm, hogy felvilágosítottál! Meg nem fordult volna a fejemben, hogy SEGÍTŐ szándékkal megy a kérdez-felelek.
Cserébe megpróbálok én is segíteni kicsit, ha elfogadod: a helyesírással nagyon hadilábon állsz , "ez neked furcsa idegenszerű dolog" )). A jó hír az, hogy ezen lehet segíteni.
És inkább ne következtess, mert a logikával sem állsz jobban, mint a helyesírással! Ezen már nehezebb segíteni...
Tudod: "aki nem tud arabusul, ne beszéljen arabusul"
Ha hallgattál volna bölcs maradtál volna.
béke veled

Mindenkitől elnézést! Az "okosok"-at nem a segítőknek, hanem azoknak szántam, akik egy sok milliós autóban (márkától függetlenül) egy gyengébb minőségű motorolajjal akarnak spórolni néhány db ezrest egy olajcserén.
Belátom, hiba volt: mi közöm hozzá, hogy ki, mivel keni a motorját, másrészt vannak akik nem engedhetik meg maguknak a drágább, jobb minőségű olajat, ezért kénytelenek kompromisszumot kötni. Ezért tőlük is elnézést kérek!


Nem vagyok magyar tanár, de ha már a helyesírásnál tartunk: és-el (még van néhány ilyen szó)nem kezdünk mondatot. Bocsánat az észrevételemért, de van egy mondás: bagoly mondja verébnek........
Egyébként van még néhány hiba az írásodban.



hil Elküldve: 2010-12-21 19:46 Motorolaj

Szemy írta:
DDT írta:

okosok, itt tudtok Castrol olajat választani a kocsitokhoz: http://195.82.66.170/castrol/o...x.php?id=1
adios


Született "gentleman".

Azért érdekes, hogy első beköszönése ilyen........ Na jó: második.
Mire gondoljunk akkor?



hil Elküldve: 2010-12-21 19:32 Motorolaj

DDT írta:

okosok, itt tudtok Castrol olajat választani a kocsitokhoz: http://195.82.66.170/castrol/o...x.php?id=1
adios


Yellownak igaza van, kissé furcsa az "okosok" megszólítás! Gondolod, hogy ezzel a linkkel valami új dolgot tudattál velünk???

Nembeszélve arról, hogy a téma most az olajok keverhetősége, amit belinkeltél, abban szó nincs erről. Bocs ha egyértelmű voltam.


hil Elküldve: 2010-12-21 17:31 Motorolaj

Szemy írta: Nem törvenyszerü, de ilyen is megeshet: volt kollegam 3-as Golfjaban 5w-30-as felszintetikus olaj volt. Utantöltött ugyanilyen olajat, csak mas markabol. Nehany km megtetele utan felhabosodott az olaj, megszünt a kenes es besült motor. Pedig minden stimmelt, csak az olaj markaja volt mas... Szoval en is lecserelnem kompletten az olajat, az 100%-osan biztos megoldas, a többinel mindig marad egy kis riziko.

Szemy


Annál a Golfnál valamit nagyon elhibáztak.

hil Elküldve: 2010-12-21 17:30 E46 320d kerékcsapágy? vagy fék??

YELLOW írta:
SirToma írta:
davech írta: Igen jól tippeltem bal első kerék csapágyas.
Viszont 25e mondtak nekem kerékaggyal együtt, mert elvileg másképp nem lehet kapni.
Az árban van? középkategória a márka, nem tudom milyen pontosan. thx a segítséget!


Unix-ban skf kerékagycsapágy 10 rugó körül van szerintem.
www.unix.hu webshop, és válaszd ki a kocsid, és megtalálsz mindent.....


én is úgy tudom, hogy első csapágyat csak aggyal együtt lehet cserélni.


Elvileg csak aggyal együtt van, de valóban lehet kapni külön csapágyat is, csak nem biztos, hogy a régiből ki tudod venni a rossz csapágyat. Én nem közepes minőségűt, hanem jót vennék (én gyárit tettem bele), mert milyen szar dolog az, ha fél év múlva ismét cserélni kell. Bár lehet, hogy szerencséd lesz, és soha többé nem lesz dolgod vele. Az utángyártott mindig kétesélyes.

hil Elküldve: 2010-12-20 22:18 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

wizzaerr írta:

köszi!Remélem ők is olvassák majd és talán tudnak majd segíteni, vagy irodalmat ajánlani. Ha találok valamit persze mindenképp megírom, de egyelőre nem túl bíztató a helyzet. TIS-t nézegettem, de abban sem találtam referenciaértékeket, tűréshatárokat. Mivel a szerelő a diagnosztika(inpa) után mondta, hogy az egyik porlasztót kell majd cserélni érdekelne,hogy ezt melyik adatból állapította meg. Hallottam már olyanról, hogy résolajveszteség meg ilyenek, de ehhez szerintem ki kell szerelni a porlasztót és bemérni...azt meg akkor szokták amikor már olyan sz.r hogy hibakódot generál...vagy lehet látni ezekből az adatokból?


A porlasztócsúcsok állapotát a diaggal csk közelítőlegesen lehet megállapítani. A valós állapotot kiszerelés után lehet ellenőrizni. A diag nem képes arra, hogy megnézze milyen a fúvóka szórásképe, aminek megváltozása végzetes károsodást okoz a motorban (pl: dugattyú átégés, stb). Ez lehet kokszosodás által is, ami városi araszolgatás miatt, a gyakori alapjáratú üzem következményeként fordulhat elő. Ismereteim szerint (lehet, rosszul tudom) a dizel motor egyik problémája a gyakori terhelés nélküli alapjárat



hil Elküldve: 2010-12-20 22:06 Motorolaj

vsop14 írta:

jó, jó, csak a kettő nem egy árkategória na kicsit elbeszéltünk egymás ellen. én nem akarok senkit se rábeszélni, nekem nem fűződik semmilyen hasznom ahhoz ha esetleg vkinek kell ilyen fina olaj, csak mondtam, h van ilyen lehetőség, h olcsón, tuti jó olajat tudok szerezni.
amit kiemeltem példának az valóban nem jó az összes e46-ba, tehát az N-es motorkódúba, de az M4x és M5x-be jók. és nyilván van olyan olaja is, ami jó az N-es be.
na ne ragozzuk túl sztem. béke

Van a Fina First 500 5W-30 ez BMW LL04 és Fina First 600 0W-30 ami BMW LL01 minősítéssel bír.