Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2010-12-16 20:37 Segítsetek!

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta: olyan kérdésem lenne, egy másik fél által, hogy E36 műszerfalánál az utolsó sebesség jelző után vagy egy fényforrás. az mi lenne? eccer már hallottam, de nem emlékszem rá.

thx!


Elírtad? Mi az az utolsó sebesség jelző?





jah elírtam... a vagy=van
a sebességjelző skála uccsó jelzése után van... 240-es órán, olyan 250 környékén lenne, 280-ason 290 környékén, azaz kb 1 centivel a jelzés után.



Passz, nem tudom. Gondolom a sebességmérő utolsó osztására gondoltál, hogy az után van az a fényforrás.

hil Elküldve: 2010-12-16 20:23 Segítsetek!

YELLOW írta: olyan kérdésem lenne, egy másik fél által, hogy E36 műszerfalánál az utolsó sebesség jelző után vagy egy fényforrás. az mi lenne? eccer már hallottam, de nem emlékszem rá.

thx!


Elírtad? Mi az az utolsó sebesség jelző?



hil Elküldve: 2010-12-15 16:35 hûtõ

david00 írta:
hil írta:
david00 írta:
hil írta:
david00 írta: sziasztok.
Valaki tudna segíteni? Ereszt a vízpumpám elég rendesen és még nem cseréltem soha!
Kérhetnék egy részletes szétszerelési útmutatót+ egy rajzot! feleslegesen nem szeretnék lebontani dolgokat.
Nagyon köszi.

Szia! Ahhoz, hogy segíteni tudjon valaki, tudnunk kéne, hogy milyen autóról is van szó. Mert ugye, ha Trabant, akkor abban nincs vízpumpa. Ha Lada, vagy Skoda, ott is máshogyan kell. Gondolom BMW, de itt is több típusról lehet szó. Mert ha e46, akkor hiába beszélek arról, hogy le kell venni a ventilátort a viszkó kuplunggal, ami az e36-nál van. Tehát pontosítani kéne a tipust is és talán az sem mindegy, hogy benzines vagy dizel. A rajzokat viszont itt: A link neve meg tudod nézni.



Jah bocs.
e46 sedan 2001 320d 100kw


Az előző írást olvasd el, mert szerkesztettem rajta. Ennél nem kell levenni a ventilátort. A hajtó szíjat értelemszerűen le kell venned, a többi ugyanaz.


aha , olvastam.
siman hozzalehet ferni nem kell se a hutot se emmit eltavolitani?


Most néztem meg a RealOm-et, a dizel sokkal bonyibb mint a benyás. Milyen jó, hogy az enyém az utóbbi.
Szóval: le kell venni a burkolatot, a szíjat és a viszkó kuplungos ventit, mert attól nem férsz hozzá. Szerintem a tiédben nem működik azzal a két csavarral történő kihúzatás sem. Jobb ha vársz egy dizeles válaszára






hil Elküldve: 2010-12-15 16:16 hûtõ

david00 írta:
hil írta:
david00 írta: sziasztok.
Valaki tudna segíteni? Ereszt a vízpumpám elég rendesen és még nem cseréltem soha!
Kérhetnék egy részletes szétszerelési útmutatót+ egy rajzot! feleslegesen nem szeretnék lebontani dolgokat.
Nagyon köszi.

Szia! Ahhoz, hogy segíteni tudjon valaki, tudnunk kéne, hogy milyen autóról is van szó. Mert ugye, ha Trabant, akkor abban nincs vízpumpa. Ha Lada, vagy Skoda, ott is máshogyan kell. Gondolom BMW, de itt is több típusról lehet szó. Mert ha e46, akkor hiába beszélek arról, hogy le kell venni a ventilátort a viszkó kuplunggal, ami az e36-nál van. Tehát pontosítani kéne a tipust is és talán az sem mindegy, hogy benzines vagy dizel. A rajzokat viszont itt: A link neve meg tudod nézni.



Jah bocs.
e46 sedan 2001 320d 100kw


Az előző írást olvasd el, mert szerkesztettem rajta. Ennél nem kell levenni a ventilátort. A hajtó szíjat értelemszerűen le kell venned, a többi ugyanaz. Én Dolz márkájút vettem a Bárdinál, 8000-ért, az fém lapátos, nem volt időm várni a gyárira.

hil Elküldve: 2010-12-15 16:01 hûtõ

david00 írta: sziasztok.
Valaki tudna segíteni? Ereszt a vízpumpám elég rendesen és még nem cseréltem soha!
Kérhetnék egy részletes szétszerelési útmutatót+ egy rajzot! feleslegesen nem szeretnék lebontani dolgokat.
Nagyon köszi.

Szia! Ahhoz, hogy segíteni tudjon valaki, tudnunk kéne, hogy milyen autóról is van szó. Mert ugye, ha Trabant, akkor abban nincs vízpumpa. Ha Lada, vagy Skoda, ott is máshogyan kell. Gondolom BMW, de itt is több típusról lehet szó. Mert ha e46, akkor hiába beszélek arról, hogy le kell venni a ventilátort a viszkó kuplunggal, ami az e36-nál van. Tehát pontosítani kéne a tipust is és talán az sem mindegy, hogy benzines vagy dizel. A rajzokat viszont itt: A link neve meg tudod nézni.

Látatlanban és általában: hűtő folyadékot le kell engedni vagy szívni a vízszivattyú aljáig. Csöveket lehúzni. 3 db csavar tartja a szivattyút, azokat ki kell tekerni. A szivattyú nem fog kijönni a helyéről valószínűleg. Ehhez, általában van két menetes furat 6 kb 6 és 12 óra helyzetben, abba bele kell tekerni a már korábban kivett csavarokat, azokat egyenletesen befelé csavarva ki lehet húzni a szivattyút. Ha nem egyenletesen tekered, akkor el fog törni a szivattyú, bár az esetedben úgyis kuka.
Én javasolnám olyan új szivattyú vásárlását, aminek a lepátkereke fémből és nem műanyagból van. Eredetiben is létezik mindkettő. Beszerelés már egyszerű: gumigyúrűt érdemes megnedvesíteni a hűtő folyadékkal, esetleg szilikon zsírral, helyére illeszteni és a 3 db felfogó csavarral a helyére húzni. Ezután feltöltés és légtelenítés



hil Elküldve: 2010-12-14 19:51 Féktárcsa szabályozás, kérnék infót.

anubisz írta:

Köszönöm. Azért gondoltam,mert tiszta ujjak,most dobjam ki őket? 3000 ért fel szabályozzák a kettőt, csak jó lesz. Bár amilyen modern műszerekkel dolgoznak itt,ki tudja.Nekem még nem csináltak ilyet,izgatottan várom a végeredményt. Én is Pestre megyek vele,remélem nem egy zug műhely lesz.


Ez nem műszerek kérdése, csak jól kell befogni a tokmányba, esetleg az agyat mérőórával központozni. Egy lelkiismeretes esztergályos könnyedén meg tudja csinálni. Bár az, hogy behullámosodott, szerintem a gyártás utáni hőkezelésből adódott és nem vennék rá mérget, hogy nem fog ismét

hil Elküldve: 2010-12-12 09:25 DSC

tomke írta: Sziasztok!

Ma,teljesen váratlanul,minden előjel nélkül kigyulladt az ABS és a kipörgésgátló visszajelzőm.Rövid idő után elaludt,majd 20 km múlva újra kigyulladt,azóta sajnos világít.Van ötletetek,h mi lehet a baja?Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv!


Tehát mint később kiderült, BMW-d van. Ez a jelenség volt nekem is. Kiolvastam diaggal, hogy mi a baj. Ezt nem tudod elkerülni Te sem. Nálam a bal első szenzort írta ki. Vettem egyet, de a régit nem tudtam kivenni, mert bele van gyógyulva. Nagyon ritkán jelentkezett ez a hiba, ezért nem is zavart. A csatlakozót befújtam kontakt spray-al, de most tél elején is szarakodott, hiába fújkáltam. Aztán vettem másik sprayt: Medikémia gyártmány, Chip preciziós kontakt tisztító névre hallgat, OBI-ban kapható, azzal megfújtam, azóta jó. Más spray-al ez nem működött igy, WD40 felejtős! Aki javasolta ezt a sprayt, nagyon sokfélét kipróbált más területen, de ez jött be neki, én olyan gagyi márkának tartottam, hogy magamtól ezt biztosan nem vettem volna meg. Azóta máshol is próbáltam és tényleg bejött.

hil Elküldve: 2010-12-11 20:44 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

bmw320d4 írta:
hil írta: Ablakmosóban a folyadékot, kulacsomban a vizet mikor kell cserélni?


A kulacsodba minél hamarabb, valami jó borra





hil Elküldve: 2010-12-11 20:38 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Ablakmosóban a folyadékot, kulacsomban a vizet mikor kell cserélni?

hil Elküldve: 2010-12-11 19:59 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Adiii írta: Az alábbit találtam ezzel kapcsolatban a powerfanatics fórumon:
"geep írta:
Hmmm izé...
Szeretnék eloszlatni egy félreértést...
91 után MINDEN bmw MANUÁLIS váltóba dexron2-es minőségű automata transmission fluid kell, a hideg kapcsolási nehézségek kiküszöbölése érdekében.
Aztán 97 után már dexron 3-mas minőséget irnak elő, az mtf-lt1 a gyári olaj neve, amit ha kattog a váltó üresben, akkor mtf-lt2 vel kell helyettesiteni (a bmw TIS cd-je irja) ,ez megfelel, a dexron 3mas minőségnek.
Tehát igenis automata olaj kell a kéziváltósba, a hagyományos olajjal (ep 85-90) hidegen kapcsolhatatlan a váltó és két kézzel kell 1. be rakni Sad
Ilyet csak a hipoid fogazású diferenciálműbe lehet rakni, ami a nem sperrel szerelt bmw-k sajátja.
A sperbe pedig 75-140-es olaj kell ,kimondottan speres difihez.
Sajnálom, nem akartam senkit kiokitani, de igy van...
A váltón egyébként matrica van, asszem a zöld ami 91 előtti és 80-90-es olaj kell bele, de a bmw-nél ajánlják ezt is lecserélni ATF olajra!
A narancs és citromsárga matricás váltóba pedig szigoruan ATF olaj való... "



Valami ilyenre emlékeztem én is, de biztosan máshol olvastam és nem ezt az írást. Az MTF-LT2 inkább hasonlít Dextronra, mint váltó olajra. A Castrol által ajánlott olaj biztosan nem átbaszás, de ha lehet választani (és lehetett) akkor inkább a gyárit.

hil Elküldve: 2010-12-11 19:13 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

YELLOW írta:

tehát magyarán azt mondod, hogy lehet benne valami, hogy manuális váltóba automata váltóolajat tenni? mert ez jön le abból amit írsz...
MTF-LT2 mennyibe került az 1,2 lityi? esetleg ha úgy lenne postán tudnál küldeni?
picit engem is zavar, hogy hidegen nehézkes...



7235Ft volt az Autó NT-nél 2010.09.07-én. Szerintem azért ettől nem kell csodát várni. Én azért cseréltem, mert a szimmeringeknél elfolyt, aztán Opel váltó olajjal lett pótolva (kb a fele), ami Opel szerint szintén élettartamra van betöltve, mert az volt akkor kéznél de semmi különbséget nem láttam a működésében utána. Sokáig utáltam alámászni, pedig megvolt már a Castrol, aztán vettem gyárit és cseréltem. Nem lett semmivel sem jobb a váltó, addig is hibátlanul működött. Én ezért nem hiszek a váltó javulásában az olajcserét követően. Ha valami baj van vele, azon az olajcsere már nem segít szerintem.

hil Elküldve: 2010-12-11 18:43 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

YELLOW írta: most hallottam egy érdekes dolgot. érdekelne ezzel kapcsolatban, egy-két NORMÁLIS vélemény is.
egy ismerős olajat cserélt a váltójában. és ugyanazt tapasztalta Ő is, mint én, hogy hidegben, amíg a váltó be nem melegszik, a fokozatokat nehezebben veszi, mint a csere előtt.
pedig elvileg az ajánlott castrol SMX-S ment bele. tudom MTF-LT kellene bele hivatalosan.
szóval ennek a srácnak azt tanácsolták, hogy a manuális váltóba is automataváltó olajat tegyen, és meg fog szűnni.
ti mit gondoltok erről? lehet benne valami?
engem annyiból érdekelne, hogy azért ezeket az olajakat lehet venni literesben, míg MTF-LT-t nem csak nagyobb kiszerelésben.


Írtam korábban, MTF-LT2 vettem az NT-nél, pontosan 1,2 litert. A váltóba 1,1 l kell, a + 0,1 l azért, hátha szétöntöm. Nem öntöttem szét, megvan. Ezt az olajat nézve, inkább automata váltó olajnak mondanám, mint sima váltó olajnak. Egyébként megvettem a Castrolt is az MFT előtt, az most a szekrényben figyeli, hogy mikor hajintom ki. Nem fogom beletenni soha.

hil Elküldve: 2010-12-11 18:36 Inspekció

YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:

nálunk láncos az Opel...



Megkérdezhetem milyen opel típusról van szó?



Astra H kombi. 1.6 Z16XEP
de közben rájöttem tévedtem, szíjas... nem tudom miért emlékeztem láncosra



nah azé!

éppen azért voltam kiváncsi, mert csak az 1.0 és 1.2 motorok között létezik láncos az opelnél


igazából nem tudom miért emlékeztem arra, hogy láncos... talán lehet pont amiatt, hogy a kisebb motorok között van láncos és ezen miért nincs... nah mindegy, kicsit OFF volt.
bár az is a 8 évet hamarabb eléri mint a 120ezer km-t


Kedves Yellow!
Az alábbiakat kérlek ne vedd b...tatásnak, mert nem az
Nagyon elcsodálkoztam, hogy Nálatok láncos motor van az Astrában. Kempelen jól írta megjegyzését én is így tudtam. Sokan leírták, Magad is olvastad gondolom, hogy miért kell ÉVENTE, mégha nem is érkezett el Km szerint az esedékesség a motor olajt lecserélni, most ezt nem ismételném. Napokban leírtam, hogy a gyertyákat miért javasolt cserélni, ezt se ismételném. Mindenki akkor cseréli ezeket a dolgokat, amikor akarja. Talán ezért is lehet az, hogy rengeteg hirdetésben szereplő autóról állítja a tulaj, hogy folyamatosan szervizelt (2-3 évenként olajcsere, mert keveset használják, stb) aztán amikor megnéztem, nekem laikusnak is beugrott, hogy tulajdonképpen hulladékot látok. Nem is értem, az ilyen emberek miért nem inkább taxival járnak, mert ha belegondolunk és számolunk, akkor még az is olcsóbbra jön ki. Nekem az A Vecim két éven keresztül garázsban állt szinte, mentem vele évente kb.1000Km-t évente, de az olajat lecseréltem benne, mert hülye vagyok.
Szerintem a Bimmernél nincs meghatározva az, hogy mennyi Km állásnál kell szervizbe menni, hanem az a mérvadó, amit a SI számláló meghatároz.
A szervizekről annyit, hogy én sem viszem márkaszervizbe, de márkára szakosodott szervizbe igen. Saját esetemet említeném: futóműállítás 4 cégnél köztük a Zengő is, aki elég jó név ebben, mindenhová legalább kétszer visszamentem, többször már nem volt pofám és végül az NT-nél tudták beállítani elsőre, pedig nem is nagyon korszerű a padjuk ellentétben a Zengővel. Dehát naponta ezt csinálják és azt szívvel-lélekkel.

Bocsánat, ha túl hosszú voltam és hidd el Yellow, nem személyes támadásnak vagy cikizésnek, egyébnek szántam a fentieket.

hil Elküldve: 2010-12-11 06:59 BMW e46 első embléma

Qucsy írta:


gyerekek árulja már el nekem v.ki hogy hogyan tudom megállapítani 1 emblémáról hogy eedeti vagy hamis mikor mindegyikbe benne van a BMW védjel???


Nem tök mindegy, semilyen szerkezeti vagy motor károsodást nem okoz az utángyártott embléma. Nem biztos az sem, hogy szalonokban eredetit árulnak.

hil Elküldve: 2010-12-11 06:57 Inspekció

YELLOW írta:

hát az Opelunknál is úgy van, hogy minden INSP.-nál van olajcsere is, gondolom itt is.
amin csodálkoztam, hogy a benyaszűrűt 30-ezrenként kell cserélni.
igazából 62ezernél még a gyári levegőszűrő volt benne, de alig volt koszos, sőt csere után se vettem észre változást. most 83ezer körül járok, de még a benyaszűrő is igen gyári, sőt a gyertyák is. ezeket most cserélni fogom, de igazából nem érzem, hogy valamelyiknek is baja lenne.
bár én úgy gondolom, hogy mivel fogyasztói társadalomban élünk, így kicsit túlzott egy-két dolog, pl felesleges akatrészcserék is. minél többet lehúzni a vásárlóról.


Az Opelnál sem azért cserélik a vezérlés elemeit 60K-nál, mert nem menne el többet, hanem a baj megelőzése miatt. Ott először 120K, majd 90K volt az intervallum majd a sorozatos szíj szakadások miatt, majd levitték 60K-ra. A gyertyák kerámia anyaga kezd el tönkremenni és a lepattanó darabok a hengerbe eshetnek. Ott ezért is a csere. A levegő és tüza szűrő, nem hinném, hogy bele tudsz látni a belselyébe, de mindegy, akkor cseréled, amikor akarod. És a Tiéd egy jól karbantartott autó?? Persze veszel rá M optikát, mert az látszik, a többi nem számít. Én azt a pénzt inkább ezekre a cserékre költöttem volna. Nekem (de ez csak az én véleményem) a régi lökösöd jobban tetszett.