Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2014-03-03 20:30 Olvasólámpás belsõ világítás

szotakdavid írta:

csak kicsivel kellett volna arrébb forrasztani h gyári helyen legyen..

Szia Dávid!
Tudom jól, de nem akartam forrasztani, mert az autó iparban az nem korrekt valamiért.
A GM modul csatlakozóján nem akartam fusizni. Mikor aktuális volt ez nálam, hiába kérdeztem, válasz nem jött és így volt a legegyszerűbb Ideiglenes jelleggel, forrasztás nélkül, nem fusizva de ma is köszöni szépen jól van
hil

hil Elküldve: 2014-03-03 20:26 olajszűrőcsere

szotakdavid írta:

Unixban kemény 3500ft a teli ára az olajszűrőnek


Sziasztok!
Ebből lejön 40% kedvezmény, az már csak 2100 pénz. Én a Trostnál (mostanra megszűnt)vettem, 40% kedvezménnyel és nem egyet, van még vagy 5 darab......
hil

hil Elküldve: 2014-03-03 19:28 Olvasólámpás belsõ világítás

Bero írta:

Üdv! Akkor elég,ha rákötöm a kapcsoló pozitív vezetékre és ugyanúgy ki fog hunyni X idő múlva? Ez jó,köszi a tippet!

Szia!
Igen, én úgy csináltam és működik az automatikus kikapcsolása is.
hil

hil Elküldve: 2014-03-03 18:09 olajszűrőcsere

blueman írta: Használt valaki már DENCKERMANN AG márkájú olajszűrőt?
Zsu oldalán 5 csillagos a termék, kérdésemre, hogy ez mit jelent, a vevők illetve az ő értékelésük alapján kapta ezt az osztályzatot.
2000 forinttal olcsóbb mint a MAHLE, KNECHT, illetve 3500 forinttal olcsóbb mint az itt igen népszerű Mann filter.
Én a jövőben szigorúan fogom 10 ezer kilométerenként cserélni az olajszűrőt, úgy okoskodom, hogy így akár ez a lengyel termék is megfelelő lehet. vélemény?
Levegőszűrőt szintén cserélném 10 ezer kilométerenként, ott ugyanez a kérdés, 2000 forintot foghatok rajta.
Üzemanyagszűrő dilemmám is van.
Cseréljem 30 ezer kilométerenként, és tegyek bele mindig drága, n1 minőségű szűrőt KNECHT, vagy MAHLE, vagy cseréljem 10 ezer kilométerenként az olcsóbb DENCKERMANN típusú szűrővel.

Na, ki mit javasol...
Sűrűbb de kevésbé márkás, vagy ritkább de márkást preferáljam.

Én leszek a fórum fillér...


Szia!
Akkor ezért a szűrőért fizet a bolt ha elviszed??? Én legutóbb a MAN szűrőt 1850Ft-ért vettem, ennél hogyan lehet 2000Ft-al olcsóbbat venni???
hil

hil Elküldve: 2014-03-03 18:04 Olvasólámpás belsõ világítás

Bero írta: Sziasztok! Megérkezett a térképolvasós belső világításom. Ugyebár be kell kötnöm egy plusz vezetéket ami ugyebár pozitív (+). Azt szeretném,hogy ha véletlenül bekapcsolva hagyom a világítást akkor kikapcsoljon automatikusan (13-16 perc után?!). Ezt a groundmodul feletti részbe kell bekötnöm? Melyik csatlakozóba ott? Milyen csatlakozót kell vennem hozzá? Olyat mint a biztosítéktáblába kell? Köszi szépen!

Szia Bero!
Én nem szaroztam a GM modulon való keresgéléssel, nemes egyszerűséggel a kesztyűtartó világítás kapcsolójáról vittem oda azt a feszejt. Működik is rendesen. Egyszer már megfejtettem a vezérlés működését, azt a fórumra meg is írtam, de már régen volt. Igen, bizonyos idő után lekapcsol magától.
hil

hil Elküldve: 2014-02-23 21:02 Műszerfal kijelzés

Zolika1980 írta: Sziasztok!
Ezzel a hibával mit tudok kezdeni? Csatlakozókat már leszedtem, megtakarítottam és még mindig ugyan az a jelenség. Viszont ha gondol egyet, akkor rendesen mutatja a számokat.



Szia!
Bimmerben kék műszer megvilágítás.......?????
hil

hil Elküldve: 2014-02-21 21:53 Gumiabroncs

hanzi320 írta:
hil írta:
hanzi320 írta:

Köszönöm
Ezt a gumit ismeri valaki,netán használta már valaki? Matador MP 92


Szia!
Nekem egyszer volt Matador gumim (céges autó), de soha többé azt a márkát!
hil



Hello.
Én felrakattam ezeket a gumikat,és egyenlőre meg vagyok velük elégedve.Hóban,esőben egyaránt jól viselkednek és nem zajos.
Eddig nem bántam meg h ezeket a gumikat választottam.
üdv

Szia!
Nem konkrétan erre a gumira írtam. Nekem azzal nem volt jó tapasztalatom: nagy gördülési ellenállás, kemény volt, viszont erősen kopott, centrírozási nehézségek voltak, a második télen már használhatatlan volt. Lehet, hogy azóta már jobb a minősége.
hil

hil Elküldve: 2014-02-21 20:50 Gumiabroncs

hanzi320 írta:

Köszönöm
Ezt a gumit ismeri valaki,netán használta már valaki? Matador MP 92


Szia!
Nekem egyszer volt Matador gumim (céges autó), de soha többé azt a márkát!
hil

hil Elküldve: 2014-02-21 06:37 Motorolaj

YELLOW írta: nos lehet ott a súly, de a bemaródás málysége, mérete, felületi elváltozása is árulkodó lehet. mondjuk nem vagyok anyagmérnök, de pl az Aral-os bemaródás szebb mint a többi. vagy ez nem az olajtól függ, hanem a teszt elvégzése volt kicsit más? kérdezem csak.


Sziasztok!
Szerintem nem korrekt ez az eljárás (így első látásra), igazából ebből nem lehet következtetést levonni az olajról. Abszolút nem tükrözi az üzemi körülményeket, a hengerbe bemaródásból pedig (hmmm) fals értékek jönnek ki, mivel rágódás kezdetén x a felület, a végén pedig x1, azaz sokkal nagyobb, tehát nagyobb a súrlódó és a fékező erő is, ami eléggé elviszi a mérést. Lapos próbatesttel jobban el tudnám képzelni dolgot. Persze a különféle kenőanyagok hideg összehasonlításához jó is lehet...
Lehet, hülyeséget írtam, de első látásra ez jött le nekem. Az az olaj forralás sem utal semmire szerintem.
hil

hil Elküldve: 2014-02-19 18:16 Motorolaj

anubisz írta:
hil írta:
YELLOW írta:
nem. én hil és én köztem értettem azt a viszonyt. sőt őt és magamat is úgy tudom jellemezni, hogy nem igazán állna érdekünkben, sőt talán nem is olyan neveltetést kaptunk, hogy hazudnánk akármiben is. így érttem, hogy ha neki nem vált be a xado, biztos nem azért mondta, mert elelnkezni akar, hanem tényleg így volt. jó lenne egy ilyen műszer itt a közelembe, kiváncsi lennék az én olajaim mit mutatnának, még ha rossz eredményt akkor is.


Sziasztok!
Most kicsit olyan vagyok, mint a hülyegyerek: ma vettem Xado olajat és most még belső mosót és 1 Staget is. Az előzőnél ez nem volt. Kicsit borzasztóan nagyon tartok a motor mosótól! Nemsokára (1000Km múlva) esedékes az olajcserém, igaz megvettem már pár hete a nagyon bevált Mobil Supert is. Majd aztat jól kidobom, mert így mulat egy magyar.....
De legfeljebb majd kidobom a motort is.
Mellesleg a Zsu-tól olcsóbban meg lett volna, mint a Forex-tól. (a múltkor a Zsu Kft-től vettem, lehet, hogy az volt a baj) Még annyit, hogy a Xado bádog doboza iszonyatosan szar, nem lehet teljesen kiönteni belőle a lötyit, nyitáskor a müanyag kitöltő cső a kezemben maradt (Zsu-tól vásárolt, a Forexosat még nem bontottam fel)és most más színű a doboz festése: sokkal sötétebb kék. Akkor ezt is hamisíjják????

hil





Nekem is a kezembe maradt a műanyag, szarul van gyengítve, a tépő meg kézbe marad,de nem mindegyiknél, a másik kijött.

Sziasztok!
Megnéztem a régi dobozokat, amiket a Zsu Kft-től vettem. A feliratok ugyanazok, rajta van azokon is a Forex cimke. Mégis olcsóbb mint a Forex vásárlás.....
hil

hil Elküldve: 2014-02-19 17:31 Motorolaj

YELLOW írta:
nem. én hil és én köztem értettem azt a viszonyt. sőt őt és magamat is úgy tudom jellemezni, hogy nem igazán állna érdekünkben, sőt talán nem is olyan neveltetést kaptunk, hogy hazudnánk akármiben is. így érttem, hogy ha neki nem vált be a xado, biztos nem azért mondta, mert elelnkezni akar, hanem tényleg így volt. jó lenne egy ilyen műszer itt a közelembe, kiváncsi lennék az én olajaim mit mutatnának, még ha rossz eredményt akkor is.


Sziasztok!
Most kicsit olyan vagyok, mint a hülyegyerek: ma vettem Xado olajat és most még belső mosót és 1 Staget is. Az előzőnél ez nem volt. Kicsit borzasztóan nagyon tartok a motor mosótól! Nemsokára (1000Km múlva) esedékes az olajcserém, igaz megvettem már pár hete a nagyon bevált Mobil Supert is. Majd aztat jól kidobom, mert így mulat egy magyar.....
De legfeljebb majd kidobom a motort is.
Mellesleg a Zsu-tól olcsóbban meg lett volna, mint a Forex-tól. (a múltkor a Zsu Kft-től vettem, lehet, hogy az volt a baj) Még annyit, hogy a Xado bádog doboza iszonyatosan szar, nem lehet teljesen kiönteni belőle a lötyit, nyitáskor a müanyag kitöltő cső a kezemben maradt (Zsu-tól vásárolt, a Forexosat még nem bontottam fel)és most más színű a doboz festése: sokkal sötétebb kék. Akkor ezt is hamisíjják????

hil



hil Elküldve: 2014-02-19 08:38 Motorolaj

negativ0001 írta:

Megvolt a teszt. Holnap mas markakat is osszehasonlitok, de eddig volt egy CAstrol, egy Aral es Xado 5w-40. A motorban XAdo 5w-40 van es nincs benne adalek.

(Szerelo haverom ugy fogalmazott, hogy BP, Aral, Castrol-t... mind egy furdokadban toltik.)

A Castrol es az Aral igen csak egyforman viselkedett. A teszteren a 7 Kg-os beosztasnal (20ig van a skala) a surlodo femek osszeragadtak.
A Xadonal 16 Kg-nal ragadt meg, igaz a surlodott kopas nagyobb volt, mint az elozoke, (gondolom, mert hosszabb ideig ment), de a kopas nyoma nem matt volt, mint a masik ket olaje, hanem fenyesre polirozodott.
A 22.000km-t futott Xado olaj 7Kg-nal ragadt meg es egy kicsivel volt nagyobb a kopasnyom, mint az uj CAstrol/Aral olaje.

Roviden ennyi, holnap lesz letesztelve valami Vat nevu holland olaj es a VeryLube-tol ket fajta adalek.






Szia!
Tudnál erről az olaj tesztelő gépről írni valamit? Érdekelne vázlatosan a működése.

Köszi: hil

hil Elküldve: 2014-02-18 20:03 vizpumpa

anubisz írta:

Azt nem ismerem, én SKF et raktam bele most. nem mertem a 10 ezreseknek nekimenni.Nekem se köpte a vizet, pedig szétvert mindent,de BMW pecsétes volt benne.

Szia!
Amit írtam, nem urbanlegend vagy hallomás, hanem saját tapasztalat volt(+tanulság másnak is akár....!
hil

hil Elküldve: 2014-02-18 19:54 vizpumpa

anubisz írta:
hil írta:
kamondyb írta:

Köszönöm a választ, de biztos van egy előírt csere intervalluma, mint egy szíjas autónál a vezérléssel együtt pl. 60-90-120 e km- ként. Erre lennék kíváncsi.


Szia!
A vízpumpa nincs benne a vezérlésben, nem onnan kapja hajtást, tehát attól nem kell félni!
Szerintem úgy 90K-nál azért érdemes ránézni. Nekem decemberben este pont az autópályán esett szét, így autómentővel Siófokra, meg a munkaidőn túli szereléssel 120K Ft-ba került az amúgy 15000Ft-os vízpumpa csere, amit magam csináltam előtte.
hil



Ha 90 ezret kibír, szóljatok, olyat veszek én is. Gyári BMW volt benne, talán 2 éve volt cserélve. Úgy esett szét, hogy törte a tárcsát,szakította a szíjat. ' pozitív volt, a vizet még akkor sem engedte, pedig a golyók már potyogtak ki belőle.


Szia!
Akkor szólok: Dolz nevű volt benne, kb 100-et ment és megpusztult a csapágy Keszthely előtt, akkor elkezdet vijjogni. (azt hittem feszítő görgő) Úgy még elmentem Zalaegerszegre, majd hazafelé 30Km-el Siófok előtt végleg megadta magát. Elengedte a fagyállót, mert lötyögött a tengelye nem kicsit. A többit már előbb leírtam. Most is az lett beletéve. Előtte nem volt semmi előjele, nem engedte a vizet. Ja és semmit nem vert szét, csak szépen nagy nyüszítés közepette megadta magát.
hil

hil Elküldve: 2014-02-18 17:01 vizpumpa

kamondyb írta:

Köszönöm a választ, de biztos van egy előírt csere intervalluma, mint egy szíjas autónál a vezérléssel együtt pl. 60-90-120 e km- ként. Erre lennék kíváncsi.


Szia!
A vízpumpa nincs benne a vezérlésben, nem onnan kapja hajtást, tehát attól nem kell félni!
Szerintem úgy 90K-nál azért érdemes ránézni. Nekem decemberben este pont az autópályán esett szét, így autómentővel Siófokra, meg a munkaidőn túli szereléssel 120K Ft-ba került az amúgy 15000Ft-os vízpumpa csere, amit magam csináltam előtte.
hil