Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2012-09-12 15:34 manuális váltó

vivaladiesel írta:
dakocoupe írta:
Szziasztok!


E46 323 ci-m be cserélnénk holnap váltó szimeringet és ha már ott vagyunk olajat is,kérdésem pedig az lenne hogy milyen olajat ajánlanátok nekem bele,ja és mennyi megy bele?


Segítséget előre is köszönöm


MTF 2 75w-80 típusú olajra lesz szükséged. A feltöltési mennyiséged: 1 liter!


Szia!
1,1 liter, meg amit szétöntesz.

hil Elküldve: 2012-09-12 14:05 manuális váltó

dakocoupe írta:
Szziasztok!


E46 323 ci-m be cserélnénk holnap váltó szimeringet és ha már ott vagyunk olajat is,kérdésem pedig az lenne hogy milyen olajat ajánlanátok nekem bele,ja és mennyi megy bele?


Segítséget előre is köszönöm


Szia!
Olvasd az előző írást, ott van a megfelelő olaj

hil Elküldve: 2012-09-09 07:31 képek

YELLOW írta:
hil írta: végleg befejeztem a képfelrakást........



segítsek? ide saját gépről csak úgy tudsz betenni, ha előtte feltöltöd egy képfeltöltő oldalra. pl. www.kepfeltoltes.hu; www.kephost.hu vagy com és a kép direkt linkje kell.
vagy ha más oldalon lévő képet akarsz, akkor jobb klikk a képre és "kép címének másolása", és itt a szövegírásnál, ott a kép ikon, arra kattintva, oda kell bemásolni a kép linkjét, amit kimásoltál.

ha ide a bmwfanatics galériájába feltöltött képek közül akarsz beszúrni, akkor ne nagyítsd ki a képet. hanem a kis ikonképnek a címét kell kimásolni, majd beillesztésnél kitörölni a _150x100 értéket a .jpg elől.


http://static.bmwfanatics.hu/u...50x100.jpg
http://static.bmwfanatics.hu/u...705329.jpg


sok oldalon védve vannak a képek, a direkt linkelésük nem lehetséges.


Szia Yellow!
Köszi, de láttad, próbálkoztam nem keveset és nem ment. Képfeltöltésre feltettem, az összes kapott linket próbáltam (ezért volt a sok próbálkozás), de a kép sehogyan sem jelent meg.

hil Elküldve: 2012-09-08 21:13 képek

végleg befejeztem a képfelrakást........























hil Elküldve: 2012-09-06 19:12 Társalgó

david88 írta:
hil írta:
david88 írta: Üdv!

Gödöllő környékén van valakinek hibakód olvasója, és ki is tudja törölni a kódot?


Szia!
pontosabban????



Sárga motordiag lámpám világít, ezt szeretném megtudni, mi lehet a gond.

+ még a légzsák is világít.


Szia!
Bp, Zugló, de biztosan van valaki közelebb is.....

hil Elküldve: 2012-09-06 18:49 Társalgó

david88 írta: Üdv!

Gödöllő környékén van valakinek hibakód olvasója, és ki is tudja törölni a kódot?


Szia!
pontosabban????

hil Elküldve: 2012-09-05 18:07 E46 futómű állítás

YELLOW írta: ezt 58.300/szett adják, ami a képen van.... nekem túl szép, hogy igaz legyen...

BMW E46 FK-Tuning sport futóműgarnitúra, hátul fix 40mm, elöl 40-65mm között állítható az ültetés.


Ár 58.300Ft/szett

Beépíthető az összes E46 limousin és coupé modelljébe



Szia!
Ezt a Poweren nagyon fikázták (többen is), akik vettek ilyet

hil Elküldve: 2012-09-04 18:12 ABS-rõl általában

david88 írta:

Elvileg már látni,ha nem akkor szólj, köszi.


Szia!
Elküldtem

hil Elküldve: 2012-09-04 17:37 ABS-rõl általában

david88 írta:

Sziasztok!

A javítási útmutatót nekem is át tudnátok küldeni?


Köszi.



Szia!
Igen, illetve nem, mert nem látható a mail címed, privátban meg nem megy.



hil Elküldve: 2012-08-21 15:56 légzsak_

Somee írta:
YELLOW írta:
Somee írta: Sziasztok!

Vagy egy e46om amiben világít a légzsák lámpa. Tudtok adni valami kontaktot aki megcsinálja esetleg véglegesen kiüti a hibakódot?

Köszi


attól függ miért világít... ha amiatt, hogy úgy babráltad a légzsákot, hogy az akksi nem lett lekötve, akkor ki lehet ütni. de ha az van, ami típushiba, hogy megszakad az ülésfoglaltságjelző betétje, akkor azt csak úgy lehet kiütni, ha kikapcsolják a figyelést. ez anynit tesz, hogy ha ütközés van, akkor az összes légzsák nyílik, attól függetlenül, hogy ül-e elől valaki vagy sem, az anyósülésen.
lehet kontaktos valamelyik csati, vagy a kormányátvezető gyűrű rossz. abba nem gondolok bele, hogy hiányzik egy légzsák...


szerk.: mivel pesti vagy, talán hil kollégát keresd meg, írj neki privát levelet.


Köszi írtam neki...



Sziasztok!
Előre is ne haragudjatok!!!, de azért a cinikus megjegyzésért (legalábbis én annak érzem és nagyon lelkemre vettem), amit kaptam féktárcsa ügyben (fiatal Nyíregyházi Márkatárs részéről), egy darabig biztosan nem fogok ide írni, talán még olvasni sem, de a segítségtől is sajnos elhatárolom magamat. Biztosan lesz más, aki jobban ráér, a nap bármely szakában tudja fogadni a segítségre szorulókat (nekem ez sajna nem áll módomban, mivel az időmből van a legkevesebb), és főleg a magamfajta outsidernél sokkal jobban ért hozzá.
Mégegyszer: BOCS!




hil Elküldve: 2012-08-19 22:16 Féktárcsa és fékbetét

jlaci74 írta:
Nem értetted...
hil írta lejjebb :
" Ismétlem: Én úgy látom, hogy fél év múltával már egyformán néz ki mindkettő. Ez viszont tény, tán csak hihetek annak, amit a saját szememmel látok??? Vagy az sem igaz? "


Szia!
Gratulálok, csak így tovább! Kezdésnek nem annyira rossz!

hil Elküldve: 2012-08-19 19:46 Féktárcsa és fékbetét

BarG írta:

Szerintem elég rendesen elmentél a málnásba ezzel az elektrokémiai korrózióval. Tény, hogy két fém és elektrolit jelenlétében általában van ilyen, de én pl a vegyiparban ténykedek és bizony itt az utóbbi években kezd terjedni a legjobb korrózió elleni védelem - és mit gondolsz, az mi? Hát a "THERMALLY SRAYED ALUMINIUM" !!! Vagyis ugyanaz, amiről itt is szó van. Senki nem a fékezőfelület alu bevonatára gondolt, mert ott tényleg nem ér semmit, csak az összes többi felületen, ahol véd a korróziótól. Másrészt azt is tudod ugye, hogy a karosszériánál az a legjobb védelem, ha galvanizálva van, pl zinkkel? Az ugyanezen az elven alapszik, hogy egy elektrokémiailag aktívabb fémmel bevonják a vasat, de olyan fémmel, aminek a felületén egy igen ellenálló, időjárásálló oxidréteg alakul ki, ami megvédi a fémet a korróziótól, így az alap vasréteget is. Ha meg is sérül az aktív fém felülete, a környezetét így is sokáig védi, mert az aktív bevonó fém fog oldódni, nem a vas.



Bocs, töröltem, már nem érdekes








hil Elküldve: 2012-08-19 18:42 Féktárcsa és fékbetét

jlaci74 írta:

Ott az idézetben a válasz az egyik kérdésedre, az viszont érdekel, hogy miért nem ér semmit az alubevonat? A BMW miért alkalmazza már sok éve? Szerintem vitatéma. Nézz meg néhány hónapos használat után egy sima féktárcsát meg egy bevonatosat, mondjuk egy őszi hónapban...


Szia!
Én úgy látom, hogy fél év múltával már egyformán néz ki mindkettő.
Alu bevonatra: én úgy tudom, hogy a jobb féktárcsák talán öntöttvashoz hasonló anyagból vannak, gömbgrafitos anyag szerkezettel ami pedig nem igazán rozsdásodik, csak felületi rozsda alakul ki rajta. Itt mégegyszer megjegyzem, hogy most a jó minőségű féktárcsára gondoltam! Az Alu bevonat a fékező felületen semmit nem ér, mert belátható, hogy hamar lekopik. Ami megmarad az Al bevonatból a tárcsa pereme, ahonnan lepattog, aztán a a többi rész, ahol nem működik a fékpofa. Viszont: például az Alu karosszériás autókhoz miért használnak és csakis ahhoz használhatják a spec anyagú szerszámokat? A galvánelem hatás miatt, amit most nem részleteznék. Viszont ugyanez a hatás alakul ki a vas, acél, vagy nevezzük aminek akarjuk a féktárcsa anyagát és az Al bevonat között. Ennek iskola példája a Landrover korai típusai: acél alváz Al karosszéria. A két fém találkozásánál vagy a karossszérián acél csavarok környékén az Al egyszerűen elfogy. De ha megnézed saját autód alját, akkor láthatod, hogy a kipuffdobok környékén lévő Al hővédő borítás az acél csavarok környékén el szokott fogyni. Elektrokémiai korróziónak nevezik ezt a folyamatot. Vitázni nem szeretnék erről, ez van és ez egyszerűen tény (a tudomány mai állása szerint....)!

Köszi Tano a Brembo reklám szövegét, ezt én is hallottam és szerintem az öntisztulás, a vizes dolog megállja a helyét, de a hőelvezetés pont nem illik ide, mert a vágott féktárcsán nagyon hirtelen változnak a hideg és meleg sávok, amik pont a hullámosodást idézik elő.





hil Elküldve: 2012-08-19 06:00 Féktárcsa és fékbetét

jlaci74 írta:
BalaBMW írta: Nekem is jövő héten esedékes lesz az első tárcsák cseréje... A kérdés: ATE Powerdisc vagy Zimmermann? Mindenképpen a lyuggatott felé hajlok...


Ha lyuggatott akkor Zimmermann, mert az Ate Powerdisc az hornyolt.
Mindkettő jó, de arra készülj fel hogy ezek a sport tárcsák hangosabbak fékezés közben.
Egyébként van egy a fent említettektől olcsóbb, de jól bevált lyuggatott féktárcsám, alubevonatos mint a gyári. ( akit érdekel majd keres )
Egyébként ha komoly fékhatás növekedést akarsz akkor a betét is fontos, pl. Ferodo DS Performance.
Új tárcsához úgyis új betétet raksz.


Kollégám lyuggatott Zimmerman tárcsái nem egészen 3000Km után cserések lettek a hullámosodás miatt. Elmondása szerint nagyot nem fékezett vele (én nem voltam ott, így nem tudhatom ezt)
Én Juridot vettem 21384Ft/pár (Unix)

Egyébként valaki levezethetné nekem, hogy miért jobb a lyuggatott vagy a hornyolt féktárcsa? Szerintem: kisebb felület ezért kisebb fékhatás, gyorsabb kopás és az egyenetlen melegedés miatt hajlam a hullámosodásra ez főleg a hornyolt esetében. Mert ugye fékezéskor az érintkező felület meleg, viszont a horony alja hidegebb, ami jelentős hőmérséklet eltérést eredményezhet, a lyukak pedig mind feszültség gyűjtő helyek. Akkor mégis miért jobbak ezek? Az tuti, hogy jobban néznek ki, de van-e más előnyük is? Alu bevonat nem szempont, mert semmit nem ér, ezt megtapasztaltam, láttam, nem vita kérdés.







hil Elküldve: 2012-08-17 15:53 Szenzor. Mi ez?? Gyári szám??

Robesz írta: Ezt nekem is szokta csinálni időnként, főleg nagyon meleg időben, hosszabb út közben.
Egyszer csak előjön menet közben sima egyenes úton haladva, úgy hogy nem is fékezek.
Nekem diag ilyenkor nyomásszenzor hibát szokott kiírni, de tesztelés közben jók a nyomás értékek.
Volt már szó az ABS vezérlő paneljának forrasztási hibájáról, elképzelhető, hogy attól van.


Szia!
Nagy valószínűséggel attól van. Robinsonnnál az leírásom a javról.