Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2012-06-04 18:20 Autóvásárlás

InsectKiller írta: Aki esetleg jó autót akar venni, ajánlanám figyelmébeezt!
Kérdéseket és az ajánlatokat várom!


Szia! Hölgy tulajtól: ez most érték növelő, vagy csökkentő tényező. (nálam az utóbbi....) Szerintem meglehetősen drága.

Kezembe került egy Neményi Rt BMW árlista 1991-ből. (azt akartam venni újként)
E36, 318i=1763200 Ft, 320i=2007200Ft. Hozzá M futómű:315 Dem, szervokormány:1043,86Dem, klima:2622,81Dem, stb. Gyakorlatilag minden felszereltséget plusz pénzért lehetett venni hozzá.

Csak úgy érdekességként. Ha érdekel valakit a teljes lista, akkor bescannelhetem.

hil Elküldve: 2012-06-04 17:39 Autóvásárlás

vfeca írta:

Ezen már nekem is megakadt a szemem. Nézegettem mobile.de-n autókat, és rengeteg szervizkönyvben tényleg csak 25e km-enként van pecsét.


Persze, mert ellentétben azzal, amit itthon sokan hisznek a német autókról és tulajdonosaikról: A NÉMET NEM HÜLYE, nem ellensége a pénzének, csak itthon van túlmisztifikálva a dolog, hogy milyen rendes, tisztességes tulajai az autójuknak!

hil Elküldve: 2012-06-04 17:33 Féktárcsa és fékbetét

Coyote írta: ATE lett a vége, ami még mindig olcsóbb, mint a GYÁRI szett.

Ha 85k a két első komplett szett (tárcsával, betéttel, kopásjelzővel), akkor az jó árnak számít?


Szia! Jó ár érte! Én most vettem Jurid első tárcsákat (21387Huf), ATE első betétet (16767Huf),ATE kopásjelzőt (3747Huf), feleslegesen, mert megmértem a rajta lévő tárcsát, mivel nem voltam biztos abban, hogy a 286mm-es kell nekem. Ha már így volt, akkor megmértem a tárcsa vastagságát is, a gyári 22mm helyett 19mm, tehát még kb két évig nem is kell cserélnem. Mindegy, amiket vettem nem romlik meg......

hil Elküldve: 2012-06-04 17:25 Társalgó

csatis1 írta: Ezt sikerült lencsevégre kapnom a hétvégén:



A felvételen nem látszik, de természetesen nem maradt el a króm tükör, króm ablakspricni, ledes nappali fényes lámpa sem!


Szép, sőt gyönyörű!

hil Elküldve: 2012-06-04 17:16 Autóvásárlás

vfeca írta: Újra képbe került a pápai 318i Touring, mégis eladó...

Kértem a sráctól képeket, küldött egy rakással, felraktam a tárhelyemre, ezen az linken lehet megnézni. Kicsit kusza így ömlesztve, bocsi, de hirtelen ennyit tudtam kihozni belőle.

228e km-rel vette Münchenben, 8e-et ment vele. 132e-ig van vezetve a szerizkönyv. Tolatóradar van, de nem működik. Tükrökön van sérülés, és a hirdetésben írta az ABS jeladót meg a légzsáklámpát. Meg ahogy látom, világít még valami...

1,479M-t kér érte.

Vélemény?


Szia! Igen, a tükör csere, a sárvédő már lyukas, a többi, ahogyan azt Jons leírta. A szervizkönyv 132K Km-ig van vezetve, most 228K-t mutat a számláló8???). Mindenki hasra van dőlve a németek autó karbantartásától, korrektségétől, jó állapotáról, én mindig hangoztatom: a Német nem hülye!!! Tudja, ha vesz egy autót, akkor van annyi pénze, hogy 3-4 év után lecseréli. Akkor az olajcserén kívül (amit 25 000Km-ként talán meg is tesz), minek költsön rá többet? Minek cseréltessen ezt-azt, mikor amíg nála van, addig elműködik úgy is. Aztán: kényelemből, meg, hogy van pénze, garázsban, fűtött garázsban tartja az autóját. Ez pedig (a fűtött garázs télen) a rozsda legnagyobb barátja. Lehet, én gondolkozok rosszul, de valóban így gondolom, amit számos példa is igazol. Egy Magyar hülye, meg vele szemben egy életre veszi az autóját és aszerint gondozza, javíttatja is. Még ha nem is eszik, az autónak általában megadja, ami kell neki (most az átlagról beszélek). No akkor most hol érdemesebb autót venni???

hil Elküldve: 2012-06-02 22:03 Autóvásárlás

vfeca írta:

Ez most komoly?
Megbocsáss, de azt hiszem, nyugodtan fikázhatok, az én E46-osom 13 évesen nagyságrendekkel jobban nézett ki, mint a bemutatottak közül bármelyik, és az is az eredeti árának a töredékét érte.
Másrészt azt hiszem, nem csináltam nagy bajt azzal, hogy rászántam a szabadidőm, és véleményt alkottam egy rakás autóról. Ez a vélemény nyilván szubjektív, mert nem vagyok profi szakember, de ha megspórolok vkinek egy felesleges utat azzal, hogy tudja egy kocsiról, hogy rohad a fele, vagy annyira büdös cigiszagú volt, hogy majdnem belehánytam,akkor már volt értelme ezeket leírni.
Én egyelőre ennyit tudok hozzátenni a közös eszmecseréhez. Ha nincs szükség rá, vagy zavaró, akkor szóljatok, és megtartom magamnak, ezután pedig csak kérdezni fogok...


Szia!
Nem, szó sincs erről, félre értettél minket. Biztosan örül az, aki kérte, hogy nézd meg ezeket az autókat. Írtam is, hogy sok minden a képekről nem jön le. Én magam is örülök az Hozzád hasonló írásoknak, (bár nem tervezek cserét), de jó tudni azt, hogy a képek mennyire ferdítik a valóságot. Ha a Te autód 13 évesen szebb volt, akkor miért adtad el (bár semmi közöm hozzá)?

hil Elküldve: 2012-06-02 21:54 Autóvásárlás

vfeca írta:
hil írta:

Szia! A képeket nézve egyik sem tűnik rossznak.



Mármint a két első, ugye?


Szia! Nem, egyik sem tűnik rossznak ! A motor hangját, a bohócfülke szagát nem érzékelem a képek alapján, azokról festék réteg vastagságot se tudok mérni. Amik a képeken láthatók, azok ránézésre rendben vannak. A kisebb rozsdafoltok sem láthatók. Tudom, kép alapján nem lehet, nem szabad autót venni, életben biztosan kijönnek olyan dolgok, amik a képről nem derülnek ki. Na ezért kell megnézni!
Továbbra is vallom, hogy a doboz a legfontosabb, annak a javítása a legnagyobb költség, a többi nyom nélkül javítható.
És azért azt is figyelembe kell venni, mint ahogyan azt Barg megjegyezte: 12-14 éves autókról beszélünk. Amennyiben szalon állapotú autót akarsz venni, akkor ahhoz nagy szerencse szükséges, ellenkező esetben keservesen csalódni fogsz.



hil Elküldve: 2012-06-02 20:52 Autóvásárlás

vfeca írta: Ma délelőtt megnéztem egy rakás autót Nyh-n, volt benne minden, kombi, szedán, benzin, dízel, hát mint mondjak, elég siralmas volt a felhozatal... :S
Viszont tájékozódni, meg tapasztalni nagyon jó volt.

Kettő volt viszonylag értelmes állapotban, az egyik ez:

2002.09. 318i Touring

Volt vezetett szervizkönyv, nem is volt annyira hihetetlen.
Rendben volt a belseje, kicsit kopottas, de nem vészes, működött benne minden.
A motornak tűrhető hangja volt.
Kicsit viszont az ára nekem sok, meg nem volt vmi segítőkész a kereskedő, ki sem lehetett próbálni, hát nem tudom, hogy gondolja ez az autóeladást.

A másik ez:

2000.12. 320d Touring

Szintén volt a szervizkönyv vezetve, és szintén hihető.
A belseje nem volt nagyon lepusztulva, az ülések eléggé egyben voltak.
Viszont kívül sok helyen találtam rajta rozsdafoltokat, meg felhólyagosodott festéket, küszöb, csomagtartó fogantyúja hosszan, stb...
A motornak elfogadható hangja volt, ami nem tetszett, hogy az egyik ékszíj kicsit visított, és ami még jobban nem tetszett, hogy amikor erre rákérdeztem, a kereskedő ráfújt egy fél flakon WD40-et, aztán elégedetten rámnézett, hogy volt probléma, nincs probléma...

Mindkettőt közepesre értékelném, de egyelőre egyiket sem hajszolom. Talán ha lesz vki, aki nálam szakértőbb, és megnézi nekem, aztán lát bennük fantáziát, akkor esetleg elgondolkodom rajtuk.

Az összes többi hulladék volt, egyikért sem adnék pénzt, sőt, némelyik ingyen sem kéne...
Ha vkit érdekel, ezeket nem érdemes sztem megnézni:

1999 320d Lim Mo-i, GUT-xxx a rendszáma, 2 tulaj, de a szkönyv vhogy elveszett, gané

1999 318i Lim tulajdonostól, de LZx-xxx rendszám, biztos sok boldog kirándulás volt vele, elég lelakott, elöl slick gumik, hátul vmi új gagyi, hát hogy lehet így felgumizni egy autót?

2001 320dA Touring kuka, lepusztult, szakadt, mállott, gané

2000 320d Touring romhalmaz, a motortér gyakorlatilag csupa rozsda, a motor nyikorog, csörög, már ha beindul

2000 320d Touring szintén leharcolt, nem volt szimpatikus, csörgött a motor
Itt megnéztem még egy 320d kombit (rsz: MCx-xxx), a kereskedő ajánlotta, mert aznap jött. Aztán kiderült, hogy a kereskedő már egyszer eladta, és most visszahozta a tulaj. Persze nyilván nagyon elégedett volt vele, de hirtelen nagyon kellett neki pénz, mert telket akar venni...

1998 318i Lim a legalja mindennek, kinyitottam, behajoltam, és azok után, amit láttam meg éreztem, be sem ültem, becsuktam az ajtót, visszaadtam a kulcsot, mondtam, hogy ebből ennyi elég is volt. Kereskedő feje priceless volt, ahogy mondta, hogy "hát igen, ez a kocsi ilyen", rendesen elszégyellte magát...

Konklúzió: Nehéz lesz ez az autóvásárlás. De nem hajt a tatár, nézelődök, hátha ráakadok egy értelmes példányra. Ha más nem, Németországban.



Szia! A képeket nézve egyik sem tűnik rossznak.

hil Elküldve: 2012-06-01 19:18 Autóvásárlás

vivaladiesel írta:
vivaladiesel írta:
vfeca írta:
vivaladiesel írta:
Arra gondoltam odaszólhatnál neki, hogy 3-4 körül egy ismerősöd megnézné neked az autót Békéscsabáról. Így biztosan nem gondolná azt, hogy csak unalomból ugrok át a szomszédból Bmw-zni egyet (magamból indulok ki) A számomat is megadhatod neki, erről fogom hívni. (+36 30 684 98 72)


Beszéltem a tulajjal, vár szeretettel.
Ha bármi van, a második tel.számon lehet elérni (70/377-0626).


Rendben, akkor szemügyre veszem a technikát! Viszek rétegmérőt is, úgyhogy nincs mellébeszélés!


Szia! Megnéztem az autót.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ta-5787852

pozitívumok:
-fékbetétek, lengéscsillapítók nemrég lettek cserélve. Kellemes meglepetés volt, hogy a futómű és a fékrendszer tökéletesnek tűnt volt a próbaút alatt.
- klíma jól hűt, ülésfűtések hibátlanok, ablakemelők nem ropognak-nem recsegnek, a multikormányról a hangerőszabályzás működik, tempomat szintén, ülések/lábszőnyegek/utastér,csomagtér szép állapotban.
- a motor nem füstöl.
- a nyári gumi + téli gumi garnitúra is néhány szezont még nyugodtan használható.
- cigiszag egyáltalán nincsen.


negatívumok:
- a bőrkormány legyalulva, sebváltó gomb szintén.
- a jobb első hangszóró nem (vagy nagyon gyengén) szól.
- az automata váltó, miután D állásba raktam iszonyatosat rántott az autón indulásnál, a fokozatok között egyébként szépen vált.
- amikor beindították a motort (meleg motornál), 3-4 másodpercig erős hidrotőke csattogás hallható ami a megfelelő kenés megérkezésekor megszűnik. Ugyan lehet szórakozni az O gyűrűk és "huhogó szelep" cseréjével de ennek általában a megkopott olajszivattyú az oka. (cseréje nem olcsó)
- gyorsításkor a turbónak erős sípoló hangja van, ami egészen 60-70es tempóig hallható.
- körbemértem. Ép eleme nincs az autónak. Minden eleme újra volt fújva, kivéve a motorháztető ami totál gittelve van.
- 100km/h tempó felett erős csattogó hang jön az alváz felől. Az eladó állítása szerint valamilyen lemez a kipufogó környékén
- amikor az Egr tisztítására és a Kartergáz szűrő cseréjére rákérdeztem akkor azt egy "mindent cseréltem amit kell"-el intézte el emberünk. Szerintem fogalma se volt, hogy eszi vagy isszák ezeket.
- rákérdeztem az automata váltó+ szűrő cseréjére is. Állítólag megvételkor vagyis 70-80.000km-el ezelőtt cserélte...
-- Ja, a jobb első sárvédőíven 10-12cm hosszan, a tanksapka környékén kissebb foltokban rozsdásodik.
- 10W-s olaj van az autóban, ez nem feltétlenül negatívum bár én tuti nem önteném a motorba.


Úgy vettem ki a szavaiból, hogy minimum 1,4-1,430 körül szeretne kapni. Ha engem kérdezel, 1,25-1,3M Ft-nál tuti nem adnék többet érte.

Ha leszerveznél nekem egy találkozót a Békési 320d tulajjal kb. hétfő 16 00 órára akkor nagyon szívesen megnézem azt is.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-5775562



Sziasztok! Semmi közöm hozzá, de ez az autó a teljes körbe fényezés miatt felejtős. A doboz a legnagyobb érték és a legnagyobb költség forrás egy autóban. Én kerülném! A hydrotőke csattogás lehet a 10w olajtól is, mert későn érkezhet a megfelelő helyhez. Lehet, hogy 5w-nél megszűnne (talán).
A váltó is lutri és nagy költséget okozhat.



hil Elküldve: 2012-05-28 11:50 Motorolaj

csbalu írta: Na ki merné beleönteni?
http://www.nanoenergizer.eu/


Szia! Ezt nem, de Calmopyrin porítva, az minden betegségre jó, mindent gyógyít, baj nem lehet belőle.....

hil Elküldve: 2012-05-25 10:18 Üzemanyag fogyasztás

kchris írta: kérdés így nyár felé: amikor indítom a motort akkor folyton folyvást ki kell nyomnom a klímát mert folyamatosan bekapcsolva indul el a motor. ez egyrész jó mert így télen sem marad el az hogy picit megforgatja a rendszer a klíma kompresszort, DE: ha zölden hagyom akkor akkor is használja a kompresszort ha tulajdonképp nem is lenne rá szükség (ergó fogyasztás magasabb) vagy rajta lehet hagyni, nem számít?


Szia! Sajnos számít a fogyasztásban, ha be van kapcsolva a klíma. A CKM-ben lehet programozni, hogy indításkor ne kapcsoljon be.

hil Elküldve: 2012-05-16 15:38 Ápolás, tisztítás

RePTaiL írta:




Nekem simán adtak nem volt vele gond! Viszont még mindig nyikorog valakinek ötlet, hogy mit lehetne még tenni az ügy érdekében? Már ezek kívül vagy 2 fajta cuccot próbáltam

Szia! Válasz az előző írásomban.



hil Elküldve: 2012-05-16 15:29 Ápolás, tisztítás

YELLOW írta: sajnos glicerint lehetetlen kapni, gyógyszertárban sem adnak már.
fehérolajat tudtam szerezni. elvileg ugyanúgy jó gumira, műanyagra.
én a kereket oldalfalát szeretném leápolni vele, illetve az ajtótömítéseket vagy egy két oylan dolgot, amit szolikonnal ápolnék.
olvasgatom a netet, de hogy esetleg negatív hatással lenne a fent említett dolgokra, oylat nem olvasok.
esetleg vélemény a fehérolajjal kapcsolatban?


Szia! Én próbáltam a glicerint, nem igazán jött be. Viszont a régebbi színes fénymásolók fixáló szilikon olaja jó megoldás és nem is drága, legalábbis nekem.



hil Elküldve: 2012-05-16 15:26 Hûtõvíz

Barna320i írta: Sziasztok.

Egy érdekes problémával fordulnék hozzátok. Ismét, sajnos.

Adott az én 320i Touringom, amivel ez eddig semmi bajom nem volt.
Mai napon, hazafelé úton vettem észre, hogy nem középen áll a hőfokmérő, hanem már araszol a harmadik vonal felé. Mivel szemmel láthatóan ment felfelé középről, gyorsan lelőttem a motort, hazáig éppel elgurultam vele. Hűtővíz jó szinten van, lehűlés után érdekes mód nem kell 2 perc sem, ismét elmozdul középről a mutató, és elkezdi túlmelegíteni magát a kocsi. Érdekes, még csak nincs is ma meleg nap. Mi lehet a probléma, hol kezdjek bontogatni, nézelődni? :


Szia! Lehet, hogy elszabadult a keringtető szivattyú műanyag lapátkereke. E36-nál találkoztam ezzel, ugyanez volt a jelenség.
Lehet, hogy úgy meg tudod nézni, hogy leveszed a hűtő betöltő kupakot és benézve látni kell, hogy egy csőből (felül balról) pisil a lé. Ha levegős, akkor is tud hasonlót csinálni.



hil Elküldve: 2012-05-16 15:23 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
hil írta:

Nem értem egyébként, hogy a Bimmernél a BC miért nem az elfogyott tüza mennyiségből számol (mint a Vectrákon például), mert az viszont pontosan mérhető.



mert akkor sokan szívrohamot kapnának

Pontosabban: méri az elfogyasztott tüzelőanyagot és abból számolja az átlag fogyasztást, a pillanatnyi fogyasztást és a megtehető távolságot. És korrekt, pontos. Azt nem tudom, hogy a visszafolyót hogyan veszi figyelembe, de bele számítja. Azt sem tudom, hogy mi alapján méri a tank tartalmát, de az enyém pontos volt, akár mérget is vehettem volna rá.