Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2012-05-16 15:16 Társalgó

vivaladiesel írta: "Aki 8000-es valamiért előleget kér, ott pszihésen sérült valami. Olyan nincs, hogy ne lehetne eladni, csak nem kell mindenáron ragaszkodni a 300%-os haszonkulcshoz, beszerzési áron tuti elmegy minden - azonnal."

+ ez a kioktató stílus... Ennyit a márkaszervizekről!


Szia! Nehéz probléma ez mindkét oldalról. Magam részéről, amennyiben előleget kérnek,
el tudom fogadni és még 8000 Ft-nál sem érzem fillérbaszó tevékenységnek. DE: a pénzemért valóban tisztességes munkát akarok kapni!!!! Ebben az esetben nem háborít fel az előleg. Általában, persze lehet, hogy én vagyok hülye és nem erre a világra való, de általában mindig előre ki szoktam fizetni az árut, ha előleget kérnek. Van egy-két bejáratott alkatrész bolt, ahonnan vásárolok, és mivel a fentiekből már ismernek, nem szoktak előleget kérni. Első vásárláskor korrektnek tartom az előleg kérést.

hil Elküldve: 2012-05-16 14:20 Üzemanyag fogyasztás

csbalu írta: Jelenlegi fogyasztásom BC szerint. Pontosan fél tank benzinnel (a fényképen picit kevesebbnek látszik de a mutató teljesen középen áll) 550km-t mentem el eddig 55.8km/h-s átlagsebességgel. Eddig jól hanzgik. Jó lenne még 450-et elmenni a tank másik felével a sárga lámpa felvillanásáig. Pálya, város mind2 van benne és még mindig téligumival. (Ciki de arra sincs időm h elvigyem lecseréltetni, talán majd egy NON-STOP gumiszervízben)
Mennyire megy lineárisan a benzinszint mutató a felétől lefelé (általában fél tank alatt gyorsabban szokott menni lefelé)

Most pontosan vezetem hogy mikor mit mutat a BC, még egy tankolás és kalkulálok egy korrekciót bele.






Szia! Szerintem és ezt tapasztalatomból írom, nem fogsz vele ugyanennyit elmenni. Azért, mert ha a tank tartalmát nézed, akkor az 57L-t ír ki tele tanknál, holott az 62 literes. Ebből már adódik némi elhajlás.

Benzinesem van. Fehérvár szélén itattam tele, M7 120Km/ó, Astorinál néztem, 5,2liter fogyasztást mutatott.

A BC szerinti megtehető távolságot és a megtett távot menet közben gyakran szoktam összeadni. Ha autópályán megyek, bizony gyakran jön ki 1050-1080 Km is. De ennyit természetesen soha nem lehet megtenni szerintem azt első sorban írt dolog miatt.

Nem értem egyébként, hogy a Bimmernél a BC miért nem az elfogyott tüza mennyiségből számol (mint a Vectrákon például), mert az viszont pontosan mérhető.


hil Elküldve: 2012-05-08 20:41 Motorolaj

BarG írta: Csak hogy én is beleszóljak:
- a MOL-os olajfejlesztőkről csak annyit, hogy a pd-tdi motorok megjelenése után kellett még vagy 5 év, mire tudtak hozzá olajat csinálni, azt is úgy, hogy megvásárolták egy adalékgyártó cég adalékcsomagját hozzá
- és pont ez az, ami el kellene, hogy egyeseket gondolkoztasson. Ugyanis a motorolaj úgy keletkezik, hogy egy olajcég készít egy alapolajat, majd odamegy egy adalékgyártóhoz - vagy többhöz - és vásárol hozzá egy adalékcsomagot, amivel összekeveri az alapolaját. Az alapolaj lehet többféle minőségű, meg az adalékcsomag is lehet többféle minőségű, többféle célú - dízel, benzines, gázos, könnyűfutású, sűrűbb, etc. Ezeknek az adalékgyártóknak "JÓ", mert benne vannak a bizniszben, veszik a terméküket. Aztán vannak olyan adalékgyártók, amiknek a termékeit nem veszik a nagy gyártók, ezek előtt két út van - na jó legyen három
- csendben tönkremennek
- átállnak a joghurt gyártásra
- megpróbálják a terméküket, az adalékot függetlenül eladni. Aztán az adalékuk vagy jó vagy sem, egyesek biztosan esküszni fognak rá, mások meg nem hisznek benne, de nagyon keveseknek lesz valós tapasztalatuk az anyaggal. Aztán vannak divatszavak - pl most a nanotechnológia, régebben a felületnemesítés, amivel megfogják az erre hajlamosabbakat.
Egy biztos, ezek az adalékok biztosan hatásosak, mert durván tudják módosítani a kenési tulajdonságokat, de hogy hosszú távon hasznosak-e, ezt nem merném bizton állítani. Sőt azt is megkockáztatom, hogy egy bizonyos adalék az egyik autóban hasznos, a másikban meg káros is lehet. Pl egy fajlagosan magas teljesítményű motorban (pl 2 literből 2-300 le) a magas hőmérséklet miatt elbomlik az adalék, ami széteszi a fémalkatrészeket (sósav!), a másik kis fajlagos teljesítményű motorban meg fantasztikusan véd (4,7 liter - 150 lóerő).
Szóval szerintem aki sarkosan fogalmaz a témában, annak kicsit egyszerű a világképe.


Szia! Nem is azt írtam, hogy marhára jó a MOL fejlesztésű olaj! De aki ezen a téren dolgozik, talán nagyobb rálátása van a dolgokra, még ha nem is tudja azt megvalósítani. Az általad 3. körbe soroltak szerintem azok, akik népvakító reklámokkal, (mint "nano technológia", meg társaik, amik halandó számára soha nem ellenőrizhető le) próbálják bepalizni a hívő autósokat/embereket!
Annak idején nagyon népszerű volt a Slick (lehet, hogy rosszul írtam) nevezetű csodaszer. Hallottam róla, hogy az azzal kezelt motorokban mi volt található. Nem hittem el, de egyszer személyesen is sikerült meglátnom. Nahát a magamfajta outsider számára is elborzasztó volt a látvány. Talán nem véletlen, hogy az autógyártók nem javasolnak semmiféle utólagos adalékot, sőt még a gari elvesztését is felvázolják miatta.
Aztán szerintem mindenki azt tesz az olajába, amit csak akar, én az előzőt csak azért írtam, hogy előtte gondolkozzon, az nem kerül pénzbe......

hil Elküldve: 2012-05-08 19:06 Motorolaj

SirToma írta: Sziasztok.

Ismeri valaki ezt a motorolaj adalékot?
Érhet valamit? Nem fiatal a kocsi,km is van benne bőven,gondoltam ha tényle óvja a motort, megpróbálom.
Vélemények?

Nano energizer

Üdv:Toma

Szia! Van ismerősöm, aki a MOL-nál dolgozik és az olaj fejlesztésbe is belátása, mivel pont azt csinálja. Ő mondta (ha hazudott, akkor most én is....): a mai olajok eléggé telített oldatok. Ezt úgy kell érteni, hogy az adalékolás, meg egyéb számomra érthetetlen dolgoktól már majdnem telített oldatok. A maradék ezért van a nem telítettségből, hogy a keletkező kormot, fémrészecskéket koszt, egyéb szart lebegésben tartják, vagyis nem engedik leülepedni, lerakódni. Ha Te raksz bele adalékot, akkor az olajad telítetté válik és ezeket a normál esetben még lebegő valamiket már nem tudják megtartani, azok lerakódnak. Például: próbáld ki, hogy vízben feloldasz cukrot. Az egy darabig feloldódik, majd ha az oldat telítetté válik, akkor több cukor kristály már nem fog tudni oldódni benne. Így van ez az olajnál is., Ezek után Magad is beláthatod, van-e értelme utólagosan akármilyen szart beletenni.
Normális olajat kell használni, semmi utólagos adalékolás.

Aztán persze Más is, Te is, azt öntesz az olajhoz, amit akarsz.......



hil Elküldve: 2012-05-02 20:31 légzsak_

szmnt írta:


1. A kritikát elfogadom, senkit sem fikáztam csak segítséget kértem . Csalódtam. Leírtam.
2. Igazad van ,tanuljatok a hibámból ,legyetek körültekintőek ha a MAMM autókozmetikát választjátok! (én pont úgy gondoltam, az a fair ,ha nem szerepel itt a neve)
3. Először természetesen nála próbálkoztam, azonnal visszamentem és a 4 napos ünnep utánra (mai napra) beszéltük meg a hibakódolvasást.

Ezután írtam ide ,bízva a gyors megoldásban... (s lám meg is oldotta volna egy hibakódtörlés)


Szia! Azért vedd figyelembe azt is, hogy 4 napos ünnep volt és ebből adódóan nem biztos, hogy otthon volt mindenki, vagy az, aki azonnal tudott volna segíteni. Magam részéről egy hibakód törlést meg tudtam volna oldani, csak én sem voltam Bp-n. Ezért kérlek, ebből az esetedből ne vonj le végső következtetést a segítőkészséggel kapcsolatban.

Meg aztán: valakinek ígértem egy CKM programozást úgy január elején. Meg is történt a tali, csak a két laptop nem volt toppon, a harmadiknak nem volt jó az akkuja, szivargyújtó meg nem működött az autóban. Így kudarcba fulladt minden, de megbeszéltük, hogy majd folytatjuk. Csak ezért vettem aksit a laptopba (csak ezért, mert amúgy csak 220-ról használom), felkészültem, írtam mailt az embernek (gondolom ezekből már magára ismer, nevet nem írnék), otthon voltam azon a napon, igaz a mailomra sem válaszolt, de el sem jött. Na így segítsünk egymásnak......



hil Elküldve: 2012-05-01 08:31 Motorolaj

Kristen76 írta: Szaisztok!

Nekem olyan problémám volna, hogy indítás után egy 10 másodperc múlva felgyullad az olajlámpa sárga alapon és kb:10 másodperc múlva el is alszik.Ez mostanában eléggé sűrűn eljátssza.A nívó pálca szerint az olaj a felső érték alatt van egy picivel.Mi lehet a gond???


Szia! Valószínűleg rossz az olajszint érzékelő. Csere, de ahhoz le kell engedni az olajat, mert az olajteknő alján van. javasolt várni az olajcseréig, csak Hellát vegyél (jó drága), de az utángyári pár hónap után ugyanezt a hibát produkálja (vagy Kasza Imi)!

hil Elküldve: 2012-04-25 22:40 Tempomat E46-ba

dakocoupe írta:

Sziasztok!

99-es 323ci-m van,mit kell tennem ahhoz hogy tempomatos legyen a vas?


Szia! Kell bele tempomatot tenni......
De kérdés az, hogy mid van. (multikormány, tempomat rendszer a kábel köteggel, (ezt a múltkor láttam Kasza Iminél), kuplung kapcsoló. Azt hiszem így teljes a lista)

hil Elküldve: 2012-04-25 22:32 Társalgó

Sziasztok!
Ma kibontottam az 1999-ban csomagolt gyári elsősegély csomagomat. A géz pólyákon, az ollón, a háromszögletű kendőn, a biztosítótűn nincs lejárati vagy gyártási dátum, tehát azok a továbbiakban használhatók. Ami lejárt azt kell kicserélni, nem kell leplombált doboz, aztán ezzel kész is. Nem kell ezen tovább gondolkozni. Mellesleg ahány gyártó (itthon) annyiféle a doboz tartalma és itt a B típusra gondolok. Túl van már lihegve kissé ez a téma. A használati leírás meg kicsit vicces. Bár a zuhanásban lévő gép pilcsije is elővezi az üzemeltetési utasítást és onnan olvassa, hogy mi a teendő. Filmekben így látható.....
Bár a magyar szerv, az törvényen és EU-n felül áll

Ez már kezd az izzó készlethez hasonlatos lenni, mert jobb, ha szakemberen kívül senki nem nyúl a sérülthöz, mert aztán majd azt is ápolhatják a mentősök.


hil Elküldve: 2012-04-24 21:58 Társalgó

b_imi írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
Coyote írta: úgy olvastam, hogy április 15-től már büntethető a lejárat is.

Azt is mondják, hogy csak a plombált, bontatlan doboz jó - mihez kezdjek a BMW-vel, ahol külön gyári doboz van az ülés alatt??? Muszáj átraknom a tartalmat, mert nem akarok külön dobozt. Tippek?


amit veszel a teszkóban, azon sincs plomba. csak le van ragasztva.
na és ha nincs rajta plomba? vagy a ragasztás sérült? nagyügy... rokonoknál voltunk gyerek elvágta a kezét azé van felbontva.... oszt menjen az anyjába.


Az enyém még 1550.- volt Szerintem vegyél egyet aztán le van tudva 5 évig.


csak éppen a fertőtlenítő csak 3 évig jó... oszt ha nyomtatok cimkét mint gyárilag? simán megoldható


Nekem a gyári csomagolás mindig szimpatikusabb volt, mint ez a gagyi dobozos verzió. De ha ez kell a hatóságnak ám legyen.


Sziasztok! Kissé elszomorodtam ezen az újabb lehúzos trükkön. Mert a mentős mit is mond mindig: ha balesetet látunk hívjuk a mentőt, de ne nyúljunk a sérülthöz, mert csak nagyobb bajt okozhatunk (mivel outsiderek vagyunk ahhoz). Ha meg mégis, valakiben él a segítő szándék, aztán még tudása is van hozzá, ott az útmenti mocsokban nem mindegy már, hogy az a "steril" kötöző mikori gyártású? Továbbá annak a csomagnak a tartalma csak valami nevetségesen kicsi sérülés ellátásához elegendő.

hil Elküldve: 2012-04-21 14:53 Üzemanyag fogyasztás

gampetibor írta:
b_imi írta:
gampetibor írta:
Végre valaki aki be meri vallani az autója normális fogyasztását! A többi meg nem nekünk hazudik hanem magának, csak tudnám miért!?


Én nem emlékszem, hogy az eltelt 4 év alatt egyszer is ott álltál volna mellettem, amikor tankoltam.
Elég gáz hazugnak nevezni valakit úgy, hogy nem ismered a tényeket.


Szerintem meg hazudni elég gáz és nem emlékszem hogy névszerint említettelek volna a kamusok között valamiért viszont mégis magadra vetted!?
Akinek nem inge ne vegye magára!


Sziasztok! Szerintem teljesen felesleges a fogyasztáson vitatkozni. Főleg a városi fogyasztás nézegetése marhaság szerintem. Miért? Mert van olyan és most Bp-re gondolok, hogy valaki a csúcsforgalmi időszakon kívül autózik, minden lámpánál zöldet kap (ideális eset, bár azok nem úgy vannak beállítva) és simán közlekedik. Neki alacsony a "városi" fogyasztása. Aztán van, aki kifogja és nap mint nap a dugóban araszol 1 óra alatt megtéve fél Km-t, neki nagyon magas a fogyasztása. És ugye mindkét esetben, Bp-i városi fogyasztásról beszélünk. Korrekt?

hil Elküldve: 2012-04-21 12:52 Ajtónyítási Gondok!

PG_Junior írta:
YELLOW írta:
PG_Junior írta:
YELLOW írta:
PG_Junior írta: Sziasztok!

Nekem is ajtó nyitási problémám van. Eleinte csak télen kezdte, de most, a 20 fokban is csinálja egyre gyakrabban. Igazából azt veszem észre, hogy a reggeli indulásnál szinte sosem nyílik. Aztán pár száz méter után, ha bemelegszik, akkor nyílik rendesen. Az is fura, hogy valamikor belülről sem engedi nyitni az ajtókilinccsel, valamikor igen. Hallom, hogy erőlködik, de a zár nem kattan. Néha olyan hangot is hallok a hátsó ajtónál, mintha szikrázna, össze érne a vezeték. Lehet, hogy olykor zárlatos és azért nem nyílik, vgy tuti GM? Nem szeretnék felesleges pénzeket kifizetni a találgatásért. Esetleg Somogy, Fejér vagy Veszprém megyében valaki maszekban megtudja nézni, csinálni? Természetesen nem ingyen!

Ezek a hibák egyértelmű GM hibák, vagy lehet esetleg más is? Diag ezt mutatja? Vagy autó villamossagi szakembernek is érdemes lenne megmutatni?

Köszönöm a segítséget!

Üdv: PG


hát kb nekem ugyanez volt. relé!


Hát ez remek. És mi lett vele? Csere vagy lehetett javítani? Hol van ez egyébként? Bontóban érdemes beszerezni?


eBay-ről rendeltem relét feel annyiért, mint akik itthon árulják és kicseréltem magamnak.


Szuper! És ha szépen megkérlek, tudnál ebben segíteni? Mennyi volt eBay-ről? Meg mindig nem tudom hol van ez a GM!


Szia! Ezt (azt hiszem)Miki (bmw320d4)linkelte be : http://www.soselectronic.hu/?str=926, mintha olcsóbb lenne.





hil Elküldve: 2012-04-20 20:22 XENON utólag

Atilla írta:
dio írta: Hello
Egyik ismerősömnek E36-osa van halogén izzókkal és szeretné xenonosra cserélni. Tud ezzel kapcsolatban valaki infót adni - hogy kell cserélni, illetve hol lehet venni?
Komplett lámpát nem szeretne, hanem inkább foglalatot cserélni.
Köszi

Ha nem akartok kellemetlenségeket:
- A xenon lámpa boltokban azt viszont elfelejtik a legtöbb esetben közölni, hogy vizsgán nem fog átmenni a gépkocsi, hacsak nem szerelünk fel lámpamosó berendezést is.

És aut magasság állítást!


hil Elküldve: 2012-04-20 20:21 320d Motor

Sycora írta:



Nemtom de én csomó nyócvanas ódit látok az utakon amik már majd 20 évesek és ugyebár azok is galvanizáltak, de nem is rohadnak. Akkor ott jobban vágják a galva témát? A fűtött garázzsal teljesen igazad van az a kocsi legnagyobb ellensége vizesen......


Amikor vettem a jelnlegi autómat, kb 3 éve, ezt is megnéztem: http://www.hasznaltauto.hu/aut...0i-5423135 (érdekes, akkor is ennyi Km volt benne), akkor 2,4-ért árulta az ember. Mondtam neki, ha adja 2,2-ért akkor itt a pénz, csomagolja be és viszem. Nem adta, még most is árulja. Én a 6. tulaja lettem volna, ez azért sejtet valamit. A fickó a Wallisnál dolgozik, de mint kiderült: a mosóban.....
Aztán egy éve fiatalítani akartam. Megnéztem az első 2004-es autót, és feltűnt, hogy a bal hátsó emelési pontnál régebbi vízfolyás nyomok vannak. (mert aláfeküdtem) Utána még megnéztem vagy 10 autót, mikből ugyanez volt látható 7 esetben. Az a sárvédő ettől belülről fog elrohadni! Ezt figyeld Te is! Gondolom, ez is "típushiba".





hil Elküldve: 2012-04-20 20:07 Társalgó

jokerface írta: Nálam az e46-nál ez tökéletesen elhallgattat minden zörejt

BMW gummi pflege spray


Előző írásomban ezt említettem, csak a nevét nem tudtam. A semminél jobb kategória. Én alapból télen mindig kenem a gumikat, hogy ne fagyjon össze. Soha nem zörgött, nyikorgott semmi. Aztán jöttek innen az ötletek és kipróbáltam a glicerint, kezdődött a hangzavar, aztán az Általad említett spray, a zene maradt. Visszatérva az olajra, minden elmúlt. (ezt nem úgy kell érteni, hogy naponta kenem, hanem tél elején egyszer)

hil Elküldve: 2012-04-20 20:03 320d Motor

Sycora írta:


Azt vágom, de nekem fogalmam sincs milyen hangjának kell lennie pl. bizonyos fordulatokon a turbónak stb.... Nekem most jelenleg egy Mondeom van ami benzines. Nagyon meg vagyok vele elégedve, de a kasztnit előbb utóbb elérik a rozsdásodás jelei, meg ha városban használom szereti a gyomrát. Ami a csere mellett szól az a fórumon tárgyalt márka remélem nem alaptalan elismertsége, a galvanizált karosszéria, a hengerűrtartalom mellé társuló (nekem) elegendő teljesítmény, és remélhetőleg a hosszú hibamentes kilóméterek....


Nem akarlak elkeseríteni, de szart nem ér a "galvanizálás", mint ahogyan itt valaki nagyon komoly gyűjteményt tett közkinccsé az autó vásárlásáról. Elég sok viszonylag fiatal autót (és nem csak béjjemvé), látni, ami tuti törésmentes, de kezdődő rozsdafolt már van. Azt viszont ne felejtsd, hogy a németek telente korábban nagyon keményen sóztak. Nálunk annyira nem, mert még arra sem volt pénz. Aztán a sós vizes autóval beálltak a fűtött garázsba (mert volt pénzük arra is), na ott aztán ez volt a legoptimálisabb a rozsda indulásának.
A Hollandok: azt mondják, hogy a Skótok onnan lettek, hogy a Hollandok elzavarták maguk közül a költekezőket.....