Ez egy archivált weboldal! bővebben
kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2011-07-05 21:16 Társalgó

anubisz írta:

Helyszíni? Hogy lehet? nem állítanak meg és csekket küldenek? Hogy bizonyítják akkor?


Arra gondolsz hogy azt hogyan bizonyítják, hogy ki vezette? Ebben az esetben egyenlőre sehogy. Van egy képük és egy tényállás, hogy az autó túllépte a sebességet. A többi adatot most próbálják meg beszerezni.
Mivel a sebességtúllépés nem érte el az objektív felelősségrevonás alá eső mértéket, ezért a régi bevált módszerrel intézik a sebességtúllépést.
Ha helyszínen nem állították meg, akkor is a régi eljárás alapján küldik neki a felszólítást és a csekket.
Autópályán általában a fokozott veszély miatt nem igazán állítanak meg senkit, de a papírt kiküldik.
Ha országúton történt volna ez (ami bármikor megtörténhet a jövőben) akkor meg is fogják állítani és ott veszik fel az adatokat.

Ha 151-el mérték volna be, akkor az már objektívbe ment volna...

kempelen Elküldve: 2011-07-04 10:34 elektromos ablakemelõ_

SP_323i írta:
kempelen írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

A hátsó villany ablakhoz lenne kérdésem, remélem tudtok segíteni.

Mindent sikerült beszereznem a beépítéshez. Most hétvégén be is dobtam az emelő szerkezetet és készre szereltem a hátsó ajtókat. Hál'Istennek fullos kábelköteg volt az ajtóban.

Kérdés:
Ha fullos kábelköteg van bent, akkor további vezetékeléssel nem kell foglalkoznom, csak a grund modult betenni meg a váltó kulisszához a kapcsolókat (most ez kimaradt)?
További felprogramozást nem igényel a beszerelés? Működni fog, vagy be kell tanítani?

Üdv.:
SP


Kicserélted az autó gerincvezetékét is mindkét küszöbben fullosra? Mert az nem lehetett kis meló... (pár plusz vezetéket berakni is eltart egy darabig, de egy komplett köteget oda beszerelni....)

Másképpen hogyan érted azt hogy fullos vezetékköteget kaptál?

Őszintén pozitív ha az ajtóba sikerült kicserélned az eredetit egy fullosra, de az ajtóig hogyan jutnak el a hátsó ablakemelő elektronjai?
Mert arról nem tettél említést, hogy az ajtóig is elvezetted a kábeleket...

Ha mégis én olvastam rosszul amit írtál és a grundmodultól mindkét küszöbnél elvezetted az ajtókig a kábeleket, akkor csak csatt az új grundmodul + felprogramoz és már működik is...





A fullost úgy értem, hogy Harman Kardon van a kocsiban és 8 légzsák. Meglepő (legalábbis számomra) módon a hátsó ajtó kábelkötegén odabandázsolva ott figyelt az elekt. ablak csatija és a becsípődés érzékelő csatija is.
Lehet nem írtam pontosan, de a kérdés az, hogyha eleve fullos az ajtóban a kébelezés lehet, hogy a többi is az és így elég csak a gm-et cserélni majd programozni? Vagyis nem kell az ajtóig plusz kábelt lefektetni?



Ha az ajtóban fullos is volt a köteg a hátsó légzsák és a HK miatt, attól még kevés az esély arra, hogy a gerincvezetékben is benne legyenek ugyanezek. Ezért a legjobb megoldás, amit már írtál, hogy megnézed a csatlakozó másik oldalát.

Továbbá: mint már korábban említettem a grundmodul külön tápot kap a biztosítéktáblából. Ha már úgyis a csatlakozókat nézed, a 71-es (utolsó) biztosíték ami a hátsó ablakemelőkért felel.
Hajtsd le a biztosítéktáblát és nézz alá vajon a 71-es biztosítéknál megvan e a kábel.

kempelen Elküldve: 2011-07-04 10:05 elektromos ablakemelõ_

SP_323i írta: Sziasztok!

A hátsó villany ablakhoz lenne kérdésem, remélem tudtok segíteni.

Mindent sikerült beszereznem a beépítéshez. Most hétvégén be is dobtam az emelő szerkezetet és készre szereltem a hátsó ajtókat. Hál'Istennek fullos kábelköteg volt az ajtóban.

Kérdés:
Ha fullos kábelköteg van bent, akkor további vezetékeléssel nem kell foglalkoznom, csak a grund modult betenni meg a váltó kulisszához a kapcsolókat (most ez kimaradt)?
További felprogramozást nem igényel a beszerelés? Működni fog, vagy be kell tanítani?

Üdv.:
SP


Kicserélted az autó gerincvezetékét is mindkét küszöbben fullosra? Mert az nem lehetett kis meló... (pár plusz vezetéket berakni is eltart egy darabig, de egy komplett köteget oda beszerelni....)

Másképpen hogyan érted azt hogy fullos vezetékköteget kaptál?

Őszintén pozitív ha az ajtóba sikerült kicserélned az eredetit egy fullosra, de az ajtóig hogyan jutnak el a hátsó ablakemelő elektronjai?
Mert arról nem tettél említést, hogy az ajtóig is elvezetted a kábeleket...

Ha mégis én olvastam rosszul amit írtál és a grundmodultól mindkét küszöbnél elvezetted az ajtókig a kábeleket, akkor csak csatt az új grundmodul + felprogramoz és már működik is...



kempelen Elküldve: 2011-07-01 15:48 Mûszerfal világítás

Majti írta: Holá!

A óracsoportba található ledeknek a pontos típusát megtudjátok mondani?

Köszi előre is


PLCC-2 tokozású LED.

kempelen Elküldve: 2011-06-23 23:00 Vicces :)

Megvolt? Beszarás. Fejhallgatóval a legjobb és a betonkeverő (mixeres kocsi) az odabasz.


YouTube videó



kempelen Elküldve: 2011-06-22 16:38 Xenonlámpa

Coyote írta:

Lehet, hogy csak retkes, de mivel nem tudom, hogy hogyan kellene kinéznie, nincs mihez viszonyítanom. Örülnék, ha egy pucolással megúsznám, főleg, ha szét is lehet szedni. A lencse melyik fele retkesedik, az izzó felől, vagy a búra felől? Vagy mindkettő?

Esetleg, ha van szabadidőd holnap vagy pénteken, akkor összefuthatnánk Fehérváron, hátha te 5 perc alatt megállapítod


Összefuthatunk pénteken mondjuk.

kempelen Elküldve: 2011-06-21 22:06 Xenonlámpa

Coyote írta: Tudnátok nekem ajánlani olyan szerelőt vagy céget Székesfehérvár (vagy Siófok) környékén, ahol a gyári xenonomat foncsoroztathatom?

Tény: elég fos ahogy világít, és 99%, hogy az ok nem az izzónál keresendő, hanem a foncsorom járt így:


A problémám az, hogy a siófoki szerelőm csak így tudná megoldani:
1. odaviszem hozzá, szétszedi a lámpát
2. autót otthagyom (mivel cserelámpa nincs, és addig nem rakja össze)
3. ÉN vigyem el a foncsorozóhoz Székesfehérvárra (nem tudom hogy hova, de megadná a szerelő)
4. vigyem vissza a kész, javított alkatrészt, és ő összerakja.

A gondom a 3. pontnál keresendő: mégis mi a f.szommal vigyem el foncsorozóhoz, ha az autó nála áll... Nem azt mondom, hogy nem tudnám megoldani végszükség esetén, de ha lehet, olyan megoldást keresnék, ahova reggel odaviszem az autót, délután meg mehetek érte... Nekem az is jó, ha cserefoncsort kap ideiglenesen, és kétszer kell vinnem.


Nem lehet hogy nem a foncsorod a rossz, hanem bemattult a sok kosztól a lencséd?

Annak idején én is szétszedtem a saját fényszóróimat, mert olyan volt a lencse ha ránéztem, mintha hályogos lenne a szeme.

Aztán amikor szétszedtem akkor jöttem rá, hogy a foncsor tökéletes, csak az izzó elötti lencsét kellett megpucolnom.

Azóta olyan, mint ha új lenne. Azaz 4-5 évente ráfér egy pucolás.

Azt viszont nem tudom hogy a két féle fényszóró között lehet-e foncsorminőség különbség.
Létezik ugye AL és ZKW, az enyém az elöbbi...

kempelen Elküldve: 2011-06-20 19:33 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

anubisz írta:
K_Gergo írta: szombaton voltam vezetéstechnikai tréningen, összességében tudom ajánlani. az elméleti rész sok újat nem mondott (alap dolgok, mint kormányfogás, ülésbeállítás; autó viselkedésével kapcsolatos fogalmak, bizt. tech. berendezések, stb.), de alapos volt, elmagyarázta minek miért van jelentősége. a gyakorlati rész tetszett a legjobban nyilván, a tréning a jellemzően elkövetett vezetési hibák kezelésére/megelőzésére szolgál (baleseti statisztikák és a gyakori balesettípusok részletes elemzése alapján), a rizikós műveleteket elemeire bontva: a különböző vészfékezésektől a kikerülésekig, különböző tempóknál és felületeken (felemáson is). az egész célja az volt, hogy rutinná tegyen kulcsfontosságú mozdulatokat, reakciókat, ahogy figyelem magam vezetés közben, volt is értelme.
félteni különösebben nem kell a kocsit, de azért legyen rendben, mert igénybe veszi (sok-sok erőteljes gyorsítás/fékezés), forradalmi változást nem érdemes tőle várni, de azt az 1 napot meg a járulékos költségeket megéri. ha akár egy koccanást is sikerül emiatt elkerülnöm a jövőben, már megtérül, durvábbról nem is szólva.


Saját kocsi kel hozzá? Azt hittem ott adnak.


M3 és M5 között lehet választani. Bár van amikor csak M6-ot tudnak prezentálni.

kempelen Elküldve: 2011-06-20 19:31 légzsak_

ksziszi írta:

Visszamentem hiba olvasásra,most az anyós ülés alatti csatit jelezte hibának a hibaolvasó. Sajnos a buta szerelő nem emlékszik,hogy 3 nappal ezelőtt mi volt a hiba,akkor én mondtam neki,hogy széthúztam az ajtó csatit ő meg nem mondta, hogy az volt a hiba v.az ülés alatti csati.Most már sose fogom megtudni.Az ülés alatti csatit meg fogja szüntetni és 6000Ft-ért összeforrasztja a vezetékeket,ha még előjön ez a hiba.


Csak információként mondom, ha kiiktatja az ülésfoglaltság érzékelőt, az anyósülés lufid is durranni fog a jövőben ha szükséges, ha nem.

(Szerintem az esetek 95%-ban az ülésfotglaltságjelző beletérdelés vagy hasonló aktív tevékenység miatt megy tönkre. Sima fenékkel nem teszi azt tönkre semmi.)

kempelen Elküldve: 2011-06-20 11:41 légzsak_

YELLOW írta:
kempelen írta:
ksziszi írta: Sziasztok! Széthúztam a jobb oldali ajtó csatiját ,emiatt világítani kezdett a légzsák visszajelző. 3500Ft-ért "kiütötték" a hibajelzést...


Nem azért világított, mert széthúztad, hanem mert széthúzott állpotban rátetted a gyujtáskapcsoló 1-es fokozatzára. Ha nem bántottad volna a gyujtáskapcsolót és újra összecsúsztatod a csatit, akkor nem világított volna.

ksziszi írta: ....hazamentem (1km),másnap indításkor újra világít a légzsák hiba! Újra én rontottam el valamit? Az anyós ülésen ült az asszony (1km) és nem volt bekötve, ez okozhatja a hibajelzést? Köszönöm előre a hozzászólást.


Ha mást nem piszkáltál, akkor valószínűleg tönkrement az anyós ülés ülésfoglaltsága. Általában beletérdelnek az első ülésbe, hogy átnyúljanak vagy hátranyúljanak a másik oldalra.
Ki kell olvasni a hibatárolót, valószínüleg azt írja majd, hogy ülésfoglaltságérzékelő...
Ennek megfelelően eljárni...



nem az 1-es fokozattal van a baj, hanem hogy úgy lett széthozva a csati, hogy az akksi nem volt lehúzva.
előbb próbáld meg, hogy akksi negatív saru levesz, majd pozitív, aztán vársz vagy 3 percet, aztán poz. fel, majd a negatív. persze közben a slusszkulcs legyen a zsebedben, és ajtók bezárva, mármint lámpa ne égjen bent.


Yellow,

Nem kell lehúzni semmiféle sarut, sehol.
Ha nem teszed a gyujtás 1-es fokozatára, másnéven be sem teszed a kulcsot a gyújtáskapcsolóba akármit szétszedhetsz a légzsákkal, nem fog megjelenni a hibajelzés, feltéve ha mindent visszateszel addig míg a gyújtáskapcsolót el nem fordítod.

Azaz ha nem piszkálod a gyújtáskapcsolót, a légzsák nem veszi észre hogy valamelyik saruját széthúzták majd összetolták.

Az elektromos cuccok helyes szerelésével kapcsolatban valóban ajánlott mindig az akkusaru negatív oldalát leszedni, de az már egy másik téma.

kempelen Elküldve: 2011-06-20 07:23 légzsak_

ksziszi írta: Sziasztok! Széthúztam a jobb oldali ajtó csatiját ,emiatt világítani kezdett a légzsák visszajelző. 3500Ft-ért "kiütötték" a hibajelzést...


Nem azért világított, mert széthúztad, hanem mert széthúzott állpotban rátetted a gyujtáskapcsoló 1-es fokozatzára. Ha nem bántottad volna a gyujtáskapcsolót és újra összecsúsztatod a csatit, akkor nem világított volna.

ksziszi írta: ....hazamentem (1km),másnap indításkor újra világít a légzsák hiba! Újra én rontottam el valamit? Az anyós ülésen ült az asszony (1km) és nem volt bekötve, ez okozhatja a hibajelzést? Köszönöm előre a hozzászólást.


Ha mást nem piszkáltál, akkor valószínűleg tönkrement az anyós ülés ülésfoglaltsága. Általában beletérdelnek az első ülésbe, hogy átnyúljanak vagy hátranyúljanak a másik oldalra.
Ki kell olvasni a hibatárolót, valószínüleg azt írja majd, hogy ülésfoglaltságérzékelő...
Ennek megfelelően eljárni...

kempelen Elküldve: 2011-06-19 19:37 elektromos ablakemelõ_

Qucsy írta:
kempelen írta:
Qucsy írta:
kempelen írta:
Qucsy írta:
kempelen írta:
Qucsy írta:
és ha ezek hiányoznak akkor hozzá se kezdjek???


Kicsit átjavítottam a hsz-t, mert nem tudtam utólag nagyítani a képeket.

Ezek a gyári ablakemelőhöz szükségesek.

Volt már olyan aki odavezetett egy tápot, egy testet és a kapcsolókat, oszt annyi... ízlések és pofonok.



értem...az enyém gyári 2000-es angol autóból van..


az mindegy, ugyanaz abban is minden, csak a kábelköteg a másik oldalára volt fordítva

mit kaptál hozzá?



minden kábel köteg meg van (légzsák is)
ablakemelő kapcs. ajtók és sebeségváltó konzolban.
ablak emelő szerkezet motor...de több nincs..


Ha gyárira szeretnéd, akkor egy grundmodul mindenképpen kell.

A kábeleket befűzöd a hátsó ajtóba és a középső oszloptól a biztosítéktábla mögött található grundmodulig.
Befűzöl még egy kábelt a biztosítéktáblából a grundmodulig, mert a hátsó ablakemelő külön tápon van.

Az ablakkeret is kell majd, de ráérsz később is beszerezni, addig nem fog működni az egyérintéses felhúzás.


honnan tudnám olcsón a hiányzó dolgokat beszerezni?????


bontósok biztosan tudnak segíteni

mondjuk kaszaimi? van neki saját topikja

kempelen Elküldve: 2011-06-19 19:29 elektromos ablakemelõ_

Qucsy írta:
kempelen írta:
Qucsy írta:
kempelen írta:
Qucsy írta:
és ha ezek hiányoznak akkor hozzá se kezdjek???


Kicsit átjavítottam a hsz-t, mert nem tudtam utólag nagyítani a képeket.

Ezek a gyári ablakemelőhöz szükségesek.

Volt már olyan aki odavezetett egy tápot, egy testet és a kapcsolókat, oszt annyi... ízlések és pofonok.



értem...az enyém gyári 2000-es angol autóból van..


az mindegy, ugyanaz abban is minden, csak a kábelköteg a másik oldalára volt fordítva

mit kaptál hozzá?



minden kábel köteg meg van (légzsák is)
ablakemelő kapcs. ajtók és sebeségváltó konzolban.
ablak emelő szerkezet motor...de több nincs..


Ha gyárira szeretnéd, akkor egy grundmodul mindenképpen kell.

A kábeleket befűzöd a hátsó ajtóba és a középső oszloptól a biztosítéktábla mögött található grundmodulig.
Befűzöl még egy kábelt a biztosítéktáblából a grundmodulig, mert a hátsó ablakemelő külön tápon van.

Az ablakkeret is kell majd, de ráérsz később is beszerezni, addig nem fog működni az egyérintéses felhúzás.

kempelen Elküldve: 2011-06-19 19:12 elektromos ablakemelõ_

Qucsy írta:
kempelen írta:
Qucsy írta:
és ha ezek hiányoznak akkor hozzá se kezdjek???


Kicsit átjavítottam a hsz-t, mert nem tudtam utólag nagyítani a képeket.

Ezek a gyári ablakemelőhöz szükségesek.

Volt már olyan aki odavezetett egy tápot, egy testet és a kapcsolókat, oszt annyi... ízlések és pofonok.



értem...az enyém gyári 2000-es angol autóból van..


az mindegy, ugyanaz abban is minden, csak a kábelköteg a másik oldalára volt fordítva

mit kaptál hozzá?

kempelen Elküldve: 2011-06-19 19:08 elektromos ablakemelõ_

Qucsy írta:
és ha ezek hiányoznak akkor hozzá se kezdjek???


Kicsit átjavítottam a hsz-t, mert nem tudtam utólag nagyítani a képeket.

Ezek a gyári ablakemelőhöz szükségesek.

Volt már olyan aki odavezetett egy tápot, egy testet és a kapcsolókat, oszt annyi... ízlések és pofonok.