Ez egy archivált weboldal! bővebben
kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2010-12-07 20:10 manuális váltó

köszönöm uraim!

kempelen Elküldve: 2010-12-07 19:33 manuális váltó

Valaki le tudná írni hogyan kell leszedni az E46 manuális váltó váltógombját?

Egyik ismerősöm szeretné bőröztetni, de nem mer nekiállni. Jómagam pedig ótómatás lévén nem tudok érdemben segíteni neki.

Ezért kellene az infó a manuális váltógomb levételéről...

kempelen Elküldve: 2010-12-06 21:15 Motorolaj

jrtom írta: Hát az garantált, hogy 68 ezer már volt benne, úgy 2006 végefele.

bmw320d4 írta:
jrtom írta: Nem is azt mondtam, hogy a valós számokat lehet ott látni.


2006-os E60, 2(!) regisztrált olajcserével, 1 db akkucsere regisztráció, backup-os Stufe-val. Garantált 68ekm!

Az a baj, hogy 210 volt benne....





melyik országban történt ez?

kempelen Elküldve: 2010-12-06 20:14 Motorolaj

kempelen írta: beleböfögnék én is....

első a hamisítás:

szerintem ha olyan helyről szerezzük be az olajat, ahol nem nyolc kézen megy át... (például hivatalos viszonteladó, aki közvetlen az importőrtől kapja) akkor a castrol is tuti hogy nem pancsolt és nem hamisított.

második az olajcseréről:

ha 30e a hivatalos gyári intervallum és én például 15e-ként cserélem, majd nullázom, akkor honnét fogja bárki megtudni hogy mikor és főképp, hogy mit...
Szerintem ha hivatalosan bemegy valaki úgy egy bmw szervízbe hogy elfeledkezett a cseréről, vagy netán korábban megy be, ott sem szőröznek hogy pontosan mit ír ki a megtett km mutató, ránulláznak gondolkodás nélkül az intervallumra és onnét számlál tovább a ketyere...
főleg annak tudatában, hogy a visszaszámlálás gyorsasága a használat függvénye....
Szóval nem kötekedem, csak nem értem yellow az érvelésed...


esetleg a szervízkönyvre gondolsz?
Sokaknak már nincs, még többjük már nem vezeti, akinek meg van az sem hiszem hogy ennyi idős korban márkaszervízbe jár. De ha mégis, akkor sem hiszem, hogy baj lenne abból ha a hivatalos intervallumnál hamarabb ütik be a pecsétet...

ha mégsem erre gondoltál, akkor nincs több tippem...

kempelen Elküldve: 2010-12-06 20:11 Motorolaj

beleböfögnék én is....

első a hamisítás:

szerintem ha olyan helyről szerezzük be az olajat, ahol nem nyolc kézen megy át... (például hivatalos viszonteladó, aki közvetlen az importőrtől kapja) akkor a castrol is tuti hogy nem pancsolt és nem hamisított.

második az olajcseréről:

ha 30e a hivatalos gyári intervallum és én például 15e-ként cserélem, majd nullázom, akkor honnét fogja bárki megtudni hogy mikor és főképp, hogy mit...
Szerintem ha hivatalosan bemegy valaki úgy egy bmw szervízbe hogy elfeledkezett a cseréről, vagy netán korábban megy be, ott sem szőröznek hogy pontosan mit ír ki a megtett km mutató, ránulláznak gondolkodás nélkül az intervallumra és onnét számlál tovább a ketyere...
főleg annak tudatában, hogy a visszaszámlálás gyorsasága a használat függvénye....
Szóval nem kötekedem, csak nem értem yellow az érvelésed...

kempelen Elküldve: 2010-12-05 08:56 Kerregő ventilátor

Tano írta: Ez tipikus ventiprobléma, sokaknak van/volt/lesz még sajnos. Előlről kibontva, meg kell fújni némi kenőanyaggal a ventitengelyt, akkor elhallgat.


Így van! De elötte érdemes (már ha van) erős levegővel kifújatni ami lerakódott benne. Hiába a pollenszűrő, a működése során sok trutyi lerakódik a ventilátoron és belül a villanymotorban is. Kicsi fekete porfelhőt lehet generálni.

Persze utána jöhet a kenőanyag.

Mondjuk tényleg úgy kell kigépészkedni a helyéről, de ha kijött akkor faszán meg lehet tisztítani és kenni a tengelyt...

kempelen Elküldve: 2010-12-03 21:04 Autóvásárlás

hil írta:
Vagy lehet, hogy az én igényeim túl nagyok??? Lehet, hogy jó lesz az a 323, de én csakis 318-at akarok venni és csak benzines, nekem nincs időm arra a rengeteg szopásra a dizellel, amiről itt lehet olvasgatni. (bocs dizel pártiak!!!)



Nem nagyok az igényed, hanem ilyenek és ezzel nincs baj, teljesen szubjektív. Ha te a 318i-re gerjedsz szíved joga.

Amúgy látod hogy hiába benzines, még nem jelenti azt hogy frankó.

Megkérdezhetem mennyit mutatott a kilométeróra? Csak mert nem látszik a hírdetésben.

kempelen Elküldve: 2010-12-03 18:35 Autóvásárlás

hil írta: A sofőr ülés ülő felülete alaktalanná volt deformálódva, azon szerintem már csak a komplet csere segít. Eladó mondta, 120kilós emberé volt.


Ez mekkora duma! Jómagam sem vagyok egy nádszál, de az ülésemnek semmi baja..

hil írta: .... a pótkerék helyén (ami teljes méretű volt) mankókerék figyelt.


Nem tudom hogy a facelift elötti E46-okba mit szereltek, de a faceliftek gyárilag vagy mankóval vagy üresen jöttek már ki a gyárból... így szerintem ezzel ne foglalkozz.

Egyébként tényleg szépen néz ki a képeken az autó, kár hogy más lett a szituáció a valóságban. Már pedig azt hittem viszed haza a másik helyett...


kempelen Elküldve: 2010-12-02 13:59 Autóvásárlás

Imi írta: Sziasztok!

Nem igazán megyek sok km-t, évente max. 20 ezer. Csak átlagos használatra kellene nem széthajtani. Igen ezek a km-ek zavarnak engem is, nagyon kevésnek találom a korukhoz képest. Véleményem szerint tekerve vannak. Olvastam hogy a kulcsból ki lehet olvastatni a valós km-t. Ez kb. mekkora költséggel jár és bármelyik BMW szervizben ki tudják olvasni?


Nem a kulcsból olvassák ki, a kulcsban nincs ilyen információ. Legalábbis csak az éppen aktuális, amit a kilométeróra is éppen mutat.

A kulcsolvasások számát lehet lekérni a bmw képviseletnél, ahhoz elég az alvázszám utolsó 7 karaktere is.
Kapsz egy listát melyen a kulcsolvasások száma van feltüntetve dátum, helyszín és kilométeróra állás függvényében.

Azért ez elég sokat elárul fóleg ha az egyik időpont és kilométeróra állás után erős csökkenés fedezhető fel a megtett kilométerekben.

Jah és ez év elején még ingyenes volt, azóta 20+ÁFÁT kérnek egy ilyen papírért..



kempelen Elküldve: 2010-12-02 13:42 Autóvásárlás

böf

kempelen Elküldve: 2010-12-02 10:50 Elsõ lámpák

Mennyit lehet kérni egy pár AL fényszóróbúráért használtan? 2004-es autóból?

Nem matt, nem sárga, nem ázik be.

3 ezer darabjáért megéri?

kempelen Elküldve: 2010-12-01 08:58 Ülésfûtés betétek

Bianconero írta:

és csak háttámlát lehet kérni?




Igen lehet.

kempelen Elküldve: 2010-12-01 08:37 Ülésfûtés betétek

Bianconero írta: Hozzávetőleg milyen árkategória? 100 ezres?


Egy normál szövetbetét ülőlap, azaz csak az ülőlap háttámla nélkül sporülés kivitelben 54 000,- forint. (benne van a szövetbetét)

Félbőr ülés (bőr/szövet) ülőlap 75 000,-

Bőr már 100 000,- körül van, de ott nagy a szórás, mert bőrben is van ezer fajta kivitel ott már a csillagos ég a határ.....



kempelen Elküldve: 2010-12-01 08:34 Ülésfûtés betétek

YELLOW írta:
kempelen írta: Voltam ma bent a racknál és megkérdeztem az ülésfűtés betétet.

Külön nem kapható fűtőbetét(gyári), csak a gyári ülésszövettel együtt. Így mindegyik típusú ülésszövethez(huzathoz) adják, nincs külön üléfűtéses vagy anélküli, így akinek nincs ülésfűtése, de mondjuk mégis cseréli a szövetet az is kap hozzá...

Szóval drága, de legalább nem olcsó.



há de nekem amit írsz, abból az jön le, hogy minden szövetben van. ergó a gyáriban is. vagy rosszul értelmezem? vagy már csak most lehet csak olyat kapni amiben benne van?



Csak te vagy az aki az e46 gyártásának befejezése után 5 évvel ezt így értelmezi. De ne kapd fel a vizet, már jól ismerünk. Így szeretünk!

Kicsit más amikor raktárkészletre gyártunk dolgokat, hogy az autó gyártásának befejezése után mág jópár évvel kötelezően biztosítva legyen az alkarészellátás.

Amúgy igazad van! Minden sszövetben van, ergó a gyáriban is, amennyiben raktárkészletről rendeled. (utólag)
Amikor gyártásban volt az autó, akkor még nem volt benne, abban amelyikben nem kellett.

Kicsit képzelj utána...folyik a gyártás, kérik a különböző ülésszövetet... Azért nem mindegy ha te vagy a beszállító, hogy egy gyártás folyamán be tudsz szállítani, ergó eladsz mondjuk százezer garnitúra ülésszövetet évente vagy még ennél is többet.

Aztán a gyártás megszűnik, mennyit tudsz eladni évente?

Tegye fel a kezét aki itt ezen a fórumon már rendelt gyári szövetet utólag?

Nah nem sokan lesznek...

Éppen ezért felesleges raktáron tartani, mondjuk a gyártás befelezése után évekig mindkét fajtából, ülésfűtéses és anélküliből. Így logikusan őgy döntöttek, lesz mindegyik szövettípusból, de csak betétes, akinek kell viszi, akinek nem kell nem viszi...

kempelen Elküldve: 2010-11-30 19:44 kormány

Alesi írta: Sziasztok!

Kopott kormány újrabőrözésére nem tud vki ajánlani egy szakit Budapest és környékén? Olyan kéne, aki ott le és fel szereli...


http://www.varrga.hu/