Ez egy archivált weboldal! bővebben
kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2010-10-15 14:34 E46 karosszéria, lámpák, indexek

ute107 írta:

Hali!

Hát sajnos sz@r! Elég csúnyán néz ki minden, és senki sem akar már erre lakni...:-S
Aki nem látta neki elképzelhetetlen, hogy 2 település teljesen vörös és olyan mint ha lakatlan lenni. A tisztítás folyamatban van, de mi "helyiek" azért látjuk semmi sem lesz olyan mint volt.
Ha közvetlen képeket akartok látni, nézzétek meg George klubtárs iwiw Képeit . Nagyon durvák.
George kollégának elvitte a 17" téli felni garnituráját az ár, nekem meg az új téli gumijaimat. Egyik haverunknál a műhelyben tároltuk a kerekeket. Haverom műhelyét szétdöntötte, a lakását pedig teljesen lakhatatlan lesz. A műhelyben a csápos emelőn volt egy e36 318tds, az mind a mai napig nincs meg, és így a biztosító nem is fizet a kocsi gazdájának.
A szerelőmnek volt egy Lada versenyautója, azt 7!!!! km-re arrébb találták meg.
De ez mind amit felsoroltam ez a kár 0,1 %-a.

Ez a vörös iszap ár akkora pusztítást csinált, hogy még néha mi is gondolkodunk, hogy hogyan jöhetett ez ekkora erővel. Gondoljátok végig: a híd korlátot ráhajtotta az útteste 90 fokban. :-S
Meg ami az egészben szörnyű, hogy sok lakást teljesen le fognak bontani és nem tudni, hogy ki mit kap helyette...



Elhiszem és bár nem láttam konkrétan a környéket biztos borzalmasabb, mint amit el tudok képzelni. Múlt héten jártunk Halimba-Ajka felé, láttam a lezárt utakat. Egyszerűen meg vagyunk döbbenve itthon a családban. Teljesen megértem az ott élők szempontjait én sem szívesen maradnék egy ilyen holdbéli tájon. Láttam egy képet, melyen érezhető a gát falának magassága a mögötte látható faluhoz képest. Nem csoda hogy esély sem volt a védekezésre. Tudom hogy nem vagyok képes átélni amin ők végigmentek, de próbálom elképzelni és együtt érezni velük. Sok sok kitartást kívánok az ismerőseidnek, barátaidnak!

Többieknek bocs az OFF-ért.

kempelen Elküldve: 2010-10-15 14:03 E46 karosszéria, lámpák, indexek

ute107 írta: Hali!

Érdeklődnék. Van két lámpa típus ha jól tudom. Volt vita a forumon, hogy melyik a jobb.
Na az érdekelne, ha nekem AL-es lámpám van, és ha megvenném a másikhoz tartozó lámpabúrát, akkor azt fel tudom szerelni a másikra???
Ahogy olvastam, a lámpák, csak a foncsor kialakításában és minőségben különböznek.



Szia Balázs!

Mi újság arra felétek? Ezer éve nem láttalak itt.

Bocs a témához nem tudok szólni, de írhatnál pár sort hogyan mennek a dolgok a másfél hete történtek miatt. Szívesen olvasnám egy közelben lakó írását.


kempelen Elküldve: 2010-10-15 13:58 CarPC beszerelése E46-ba

YELLOW írta: de egy ilyen fórumtól az ember nem ezt várja, hanem hogy segítsenek. és az ilyen hangnemű segítségeket, mégis hogy vegyem komolyan?


Látod itt van elbaszva a fél ország hozzáállása. Nem csak itt, minden fórumon.

Hisztiztek. Nem kértek, hanem fröcsögtök és hisztiztek. Nem tanácsot vártok el, hanem olyat ami a ti elképzeléseiteknek megfelel.

Ha nem azt kapjátok megsértődtök, bazdmegoltok és lehülyézitek aki megpróbált tanácsot adni.

A legfőbb ismérve az ilyennek, hogy saját döntést nem akar felvállani. Kihisztizi hogy valaki döntsön helyette. Ha a tanács bejön, akkor mi sem természetesebb hogy megkapta. Ha nem jön be akkor a lehülyébb fasz az aki adta.

kempelen Elküldve: 2010-10-15 13:49 CarPC beszerelése E46-ba

YELLOW írta: örülök, hogy jól elszórakoztok rajta. ahelyett, hogy valami konkrétat normális magyarázattal írnátok, szopatjátok a hülyét. igen csesszétek meg el tudom ismerni, hogy nem értek hozzá, de egyenlőre nem kaptam olyan (számomra) értelmes választ, amiből egyértelműen lejött volna a dolog. minden írásotokban csak az oltás megy. gratulálok!


Ha nem laknál olyan messze, megfognám a kezed, mint annak idején az oviban és kézenfogva kísérnélek el megvásárolni a kábelt, miközben nyalókát tömnék a szádba és folymatosan nyugtatnálak: Jó lesz ez neked fiam, a bácsi jót akar neked.... és te a kábellal a kezedben megsértődnál, segged a földhöz csapnád és úgy kiabálnád, hogy: nem kéket akartam hanem citromsárgát.

Mert nagyjából ez a helyzet ha tanácsot kérsz.

Természetesen semmit az ég adta világon nem kell elhinned abból amit leírtunk.
Nincs odaírva hogy bmw-hez jó lenne. Akkor döntsd el hogy a marketingnek hiszel vagy azoknak akik a kezükben fogták és használják???
Látod neked valók az inteligens mosóporok amelyek tudják merre van a folt.

Már a fél fórum segíteni akar neked, hogy kitörj abból a kalitkából amibe be vagy zárva és ha megpróbáljuk te hisztizel hogy bent akarsz maradni.

kempelen Elküldve: 2010-10-15 11:46 CarPC beszerelése E46-ba

YELLOW írta:
bmw320d4 írta: [

Holnap munkanap, tehát megrendelheted EZT, és még azt sem mondhatod, hogy nincs ebay accountod, mivel ez magyarországi.
Programot meg tölthetsz nyolcvanmillió helyről.




de BMW-t véletlenül sem írnak...



Akkor nem szabad azt megvenni, ebben igazad van! De vigyázz, mert azok között, amiket kimondottan bmw-hez ajánlanak van hamisítvány és nem biztos, hogy jó lesz.
Csak előre kipróbálás vagy garanciavállalás után vedd meg.

Ezek a különleges FTDI chipek meg tudják különböztetni a visszafelé jövő elektronokat, hogy VW vagy BMW-ből jönnek e vissza és máris útjukat állja egy olyan egyenirányító-szürőáramkör, mely csak egyes márkára jellemző eletronoknak engedik hogy visszérkezzenek a laptopba feldolgozása.

Sajnos azok a chip-ek, amelyek speciálisan bmw-hez fejlesztettek ki drágábbak az előállításuk miatt. Ezért olcsó a vag kábel és drága a spéci bmw kábel.

De soha ne aggódj emiatt, mert van hozzájuk letölthető crack és akkor működni tudnak.



kempelen Elküldve: 2010-10-14 20:51 Társalgó

George írta:

De tudod miért?....
MERT MEGTEHETIK

borigabi írta: Sziasztok!

Hallgatta valamelyikőtök ma reggel a Bumerángot? Nem semmi volt ahogy a legújabb brit közvéleménykutatással foglalkoztak, amely szerint a BMW tulajdonosok a legbunkóbb autósok...





Szerintem mindegyik márkájú autósból van bunkó bőven.

kempelen Elküldve: 2010-10-14 20:50 330 D váltófelújitás

limorent írta: Üdv.
Nos a váltó ami melegen berakta magát service fokozatba,egy gyenge váltó olaj csere próbával sem sikerült megoldani a problémát.
Váltó csere lett belőle.Kapott egy teljesen felújítottat. 4 órás műtét volt.
A régi váltóban a leeresztés során teli volt a karter spénnel,meg a szűrő is.Tehát akik azt mondják,hogy sosem kell olajat cserélni az hülyeség.172000 nél meg is adta magát.Javaslom mindenkinek a cseréket mert meg lehet spórolni pár százezer forintot.
Most nagyon állatul megy és tökéletes a kocsi.


Örülök ha sikerült megoldani!


Egyébként sokszor nem elég kizárólag az olajcsere.
Le kell venni a szűrőt, kitisztítani az olajteknőt és új szűrővel, tömítéssel visszatenni...

kempelen Elküldve: 2010-10-14 16:30 CarPC beszerelése E46-ba

YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta: Jelló,

Már akartam írni ide is, hogy tettem egy linket az OBD2.... topikba.

A VAG KKL kábel is bőven megteszi diag kábelnek arra mire neked kell. Még sok is.
Nagyjából megvan 3,5 ezer forintból.

Aztán maradna még lóvéd libatopra is...


honnan tudod nekem mire kell? egyenlőre csak az alapok miatt, de úgyis beleásom magam, csak a kezdet nehéz



Ezt nem te szájkaratéztad abba topikba?

YELLOW az OBD2 kérdések + hibakód olvasó topikban írta:
mondjuk nekem anyni lenne a célom, hogy adatokat ki tudjak olvasni, és pl pár dolgot tudjak programozni, zárás, index villantás zárásra/nyitásra... ilyen egyszerűbb dolgok. ha ez az INPA kábel egy 20-25ezerből megvan, akkor simán rászánom, nem nagy összeg. használatába meg majd belejövök.


Ott írod mihez kell.

Logikusnak tűnik, hogy ha alapokat akarsz akkor ahhoz bőven elég egy 3500,- forintos kábel.
Aztán ha tényleg belejössz, akkor fejlődhetsz. De ha te rögtön profin kezdesz meghajlok elötted my lord.

De amúgy minek is dumálok ennyit. Neked van igazad. Honnét tudhatnám......


hmm.. szándékosan nem olvasod amit írok?
"egyenlőre csak az alapok miatt, de úgyis beleásom magam, csak a kezdet nehéz"

csak egyenlőre a fogalmakkal még nem vagyok tisztában, meg egyszer akarok venni kábelt, nem 2x...stb.

lenne sok kérdésem, de van aki szándékosan nem akar írni ez ügyben, pedig igen csak benne van. tudja, hogy a kérdéseim neki szólnának, de szándékosan lexar/kötekedik máshol.

ez van biztos magamnak köszönhetem. csak azt nem tudom, ha valaki jobban tud valamit, akkor miért az a módja, hogy lealázza a másikat, szándékosan kitér a kérdések elől, ahelyett, hogy normálisan megosztaná a tudását. (ez nem neked szólt kempelen)




Yellow,

Éppen ellenkezőleg! Pont hogy szándékosan olvasom amit írsz!

Megpróbálom elmondani úgy, mint ahogy Józsibácsi reggel kihajtja a jószágait a kiskunmajsai tanyán és este ugyanezt fordítva megcsinálja. Magyarul egyszerű leszek, mit az eke a traktor végén.

Bele akarsz/szeretnél fogni egy kis saját diagnosztikába? Nem? De!




Alapoktól kezdesz ez érthető.
Az biztos, hogy kell majd egy laptop és egy kábel.

Én a kábelben szerettem volna neked segíteni. Úgy gondolom - mint már írtam is józan paraszti ésszel - hogy ha alapokat csinálunk felesleges a drága cuccot megvenni. Már csak azért is, mert az alaphoz nem drága a cucc és ha mégsem jutnál tovább, kicsik a járulékos költségeid. Azaz nem dobtál ki több tízezer forintot ha nem lépsz tovább.
Ha pedig mégis továbblépsz, akkor pedig a 3500,- forintos kábel nem nagy veszteség, hogy lecseréld komolyabbra.
A laptop most más tészta, azt egyszer kell megvenni és nem kell cserélgetni.

Választhatsz miattam Carsoft, INPA, GT1 akármit. Ezekhez bőven elég a VAG kábel, talán még a GT1-hez is, de azt nem tudom.
De a saját véleményem az - és most már van icipici tapasztalatom - hogy programozni nem igazán kellene így a kezdetekben, mert nagyon csúnyán el lehet szúrni dolgokat. Gondolom nem a programozással kezesz, ezért ezt tegyük félre kicsit.
A diagnosztika, hibakódolvasás, beállítások, kódolások, a car/key memory állítgatások megoldhatóak az egyszerű kábelekkel, de az még nem programozás.

Szerintem pedig itt sokan szeretnének neked segíteni évek óta.








kempelen Elküldve: 2010-10-14 16:17 kézifék jelző lámpa sárgán világít

YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
bmw320 írta:
YELLOW írta: ÜDV!
Kb. 1 hónapja besípolt a DSC tolattam éppen és a műszerfalon világított a kézifék és kipörgésgátló ikon! Leállítottam újraindítottam és azóta minden ok! Lehet hogy valami megadja majd magát? Bár kb. egy éve csinált már olyat is hogy 1szer nem akart beindulni kb 5 percig kínlódtam vele és jó lett azóta az sem jött elő! Mi ez önjavító autóm vam??


én úgy tudom, legalábbis nálam így van, hogy hátramenetben kikapcsol a DSC... és mivel sejtem dinamikusan índultál meg hátra, ezért lehetett. olyan mintha kikapcsolnád a gombbal. Rükiben poros úton vagy 2-3 éve nekem is csinálta, amikor kipörögtek a kerekek.



Rückfahrsignal ausschalten DSC...





méé nem kapcsol ki? akkor biztos rosszul működik nekem. csak nincs látszatja



Szerintem a car/key memoryban kikapcsolható:

rückfährsignal deaktivieren aus/in



kempelen Elküldve: 2010-10-14 16:03 CarPC beszerelése E46-ba

YELLOW írta:
kempelen írta: Jelló,

Már akartam írni ide is, hogy tettem egy linket az OBD2.... topikba.

A VAG KKL kábel is bőven megteszi diag kábelnek arra mire neked kell. Még sok is.
Nagyjából megvan 3,5 ezer forintból.

Aztán maradna még lóvéd libatopra is...


honnan tudod nekem mire kell? egyenlőre csak az alapok miatt, de úgyis beleásom magam, csak a kezdet nehéz



Ezt nem te szájkaratéztad abba topikba?

YELLOW az OBD2 kérdések + hibakód olvasó topikban írta:
mondjuk nekem anyni lenne a célom, hogy adatokat ki tudjak olvasni, és pl pár dolgot tudjak programozni, zárás, index villantás zárásra/nyitásra... ilyen egyszerűbb dolgok. ha ez az INPA kábel egy 20-25ezerből megvan, akkor simán rászánom, nem nagy összeg. használatába meg majd belejövök.


Ott írod mihez kell.

Logikusnak tűnik, hogy ha alapokat akarsz akkor ahhoz bőven elég egy 3500,- forintos kábel.
Aztán ha tényleg belejössz, akkor fejlődhetsz. De ha te rögtön profin kezdesz meghajlok elötted my lord.

De amúgy minek is dumálok ennyit. Neked van igazad. Honnét tudhatnám......

kempelen Elküldve: 2010-10-14 13:49 CarPC beszerelése E46-ba

Jelló,

Már akartam írni ide is, hogy tettem egy linket az OBD2.... topikba.

A VAG KKL kábel is bőven megteszi diag kábelnek arra mire neked kell. Még sok is.
Nagyjából megvan 3,5 ezer forintból.

Aztán maradna még lóvéd libatopra is...

kempelen Elküldve: 2010-10-14 13:44 hûtõviz probléma!!

YELLOW írta:
funkilaci írta:
hil írta:
jrtom írta: Azért 1500 fölé nenagyon menjen a fordulat!!!
Csak vicc volt! Nyugodtan nyomhatod jobban is 2-3 ezer között, mondjuk ez függ a forgalmi szitutól is


Nem vagyok dizeles, de azt a 2-3000 fordulatot hideg motornál nagyon soknak tartom. A dizel ráadásul lassabban melegedik be. Hidegen terhelve hamar gatterra lehet tenni


Abszolút ezt hallom én is...nem szabad bántani 1500 felett hidegen..nemhogy 2-3000---de jrtom tudhat vmit...


én a benyásat sem pörgetem 1500 felé... mondjuk nekem már ilyen fordulaton is jól húz



Azonnal tudtam, hogy a 316i N42 nyomatékgörbéje magasabb már alacsony fordulaton is, mint a dízel...
Nem is értem miért is lett volna ez egy percig is gondolkodás tárgya.



kempelen Elküldve: 2010-10-12 20:50 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

kempelen Elküldve: 2010-10-10 22:18 Olajcsere

Zolee írta:

Nagyobb menet, hát nem hangzik túl jól amit írsz

Mindenesetre köszi az infókat!


Azért várjuk meg míg kiszeditek. Nektek is lehet szerencsétek és lehet nem is olyan nagy a baj.

kempelen Elküldve: 2010-10-10 20:06 Olajcsere

Zolee írta: A csavar vmi rohadt kemény anyagból van, egyelőre nem mertem nekiállni megfúrni......


Nos. Elsőnek nem irigyellek. Ez már tuti.

A fenti idézet alapján és annak tudatában, hogy az olajteknő alu öntvény, kettőt tippelhetsz melyikben szakadt meg a menet.

Viszont nem értem miért kell megtépni az olajleeresztő csavart, főleg ha elvileg alátét is van alatta. De ezen már ne rágódjunk, ha megtörtént a baj.

Szerintem mehet neki a fúró, csak tudd megfogni valamivel a csavarfejet.

A nagyobb menet az olajteknőben...háát kétesélyes. Drukkolok hogy sikerüljön, de nem öntenek oda olyan vastag anyagot hogy második esélyt adjanak egy nagyobb csavarnak...