Ez egy archivált weboldal! bővebben
kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2010-09-02 03:17 E46 cd táras cd

EstokSzabi írta: ... hogy a 6-s cd tárra nektek is az van rá írva, hogy Made In Hungary? Elképzelhető, hogy a BMW-be azt magyarországon gyártják eredetileg?


Sok helyen gyártották. Az utóbbi időben pedig Magyarországon. Gyártási helye eredetileg Japán volt kis ideig még a 90-es évek végén. Majd Kínában is gyártották rövid ideig és az utolsó 7-8 évben magyarországon. Az eredeti alpine típusa többek között chm-s620 számmal is futott, persze nem bmw csatlakozokkal, hanem az eredeti alpine körcsatival. De a belseje teljesen megyegyezik. Az alpine szintén gyártott 1999-től a renault-ba is cd tárat, nagy valószínűséggel a belső ott is ugyanaz, csak kívül különbözik és a csatlakozója más...



kempelen Elküldve: 2010-09-01 18:44 Autóvásárlás

Robinson írta:
Igen fontos dolgokat írtál le!


Beszéljen inkább Ő:

http://videotar.mtv.hu/Videok/...erenc.aspx

(akit érdekel)

kempelen Elküldve: 2010-09-01 17:42 Autóvásárlás

zoliika írta: a bajor motorgyár remekműve nemegyszer volt az év motorja......


A motor nem bajor. A bmw osztrák steyr-i gyárában készült, ott is atyáskodtak felette és nem utolsó sorban a magyar származású Anisits Ferencnek köszönhető.

Egy interjúban beszélt arról, hogy a bmw vezetése nem igazán adott bizalmat a kezdetekben ennek a motortípusnak, de később nem az egyik, hanem a legjobb és legtöbbet gyártott és legsikeresebb motortípusa lett a bmw-nek...

A többivel egyetértek. Sokan azért félnek tőle, mert bmw és akkor biztosan drága. Egy kispolszkihoz képest biztosan, de a ma futó más neves márkák azonos évjáratú autóihoz képest szerintem egyáltalán nem drágább sem a szervizelése, sem a fenntartása. (persze egyéni vélemény, nem kell elfogadni)




kempelen Elküldve: 2010-08-31 13:51 Motorolaj

davech írta:
YELLOW írta:
hajtóműolaj: http://www.olyslager-lubricant...0BTmEd8%3d

Kapacitás : Kenőanyag-kapacitás 1 liter/ a betöltőnyílás a szintje, elvileg addig kell önteni
Használat : Normál
Termékek : Castrol SAF-XO, vagy a saját örökélet olaja, a BMW-től

formula3000.hu/olajshop
meg számos helyen


Differenciálmű, hátsó: SAF-XO
Differenciálmű, hátsó, önzáró: SAF-XJ

Honnan tudom meg hogy nekem melyik olaj kell? thx


A tiéd biztosan nem önzáró.

Bár a SAF-XO-t ajánlja mert felesleges a SAF-XJ, de mindkettő jó a tiédbe.
Az enyémbe is SAF-XJ van, mert a bótba' nem volt más.
Mindkettő minősítése megfelel a bmw normál' difijeihez...

Az XO talán kicsit olcsóbb...

kempelen Elküldve: 2010-08-31 13:34 beszorult kazetta 16/9-es fejegység

MarcellHo írta: Köszönöm a segítséget!
87-es Bikini kazi már kettő hónapja.
van baj...


Egyébként az kincset ér! (nem viccből írom)

Próbáld meg szétszedni ahogy írtam és kivenni a kazettamechanika részt.

Általában az idő múlásával kiszokott száradni a fogaskerék, csúszómechanizmus és szorul. Nem árt leheletvékonyan újrakenni ha szorul vagy száraz. De csak a mechanikus részt és a legjobb ha spray-t véletlenül sem használsz... Nem azért mert rossz anyag lehet benne, hanem mert oda is jut ahová nem feltétlenül szükséges. Inkább kézzel.

Ha nem boldogulsz vele, fényképezd le és írjál...



kempelen Elküldve: 2010-08-27 22:28 beszorult kazetta 16/9-es fejegység

MarcellHo írta: Hogy szedjem ki?


Nem lesz egyszerű...

Kivülről hiába próbálod szerintem, csak kárt tennél a műanyagborításban.

Díszléceket le kell szedni, 16/9es fejegységet kivenni és ha leszeded a felső burkolatát, akkor a kazetta mechanikai része külön kiemelhető.

Mindezek után már lehet próbálkozni megkeresni a hibát vagy a kiemelőmechanizmust addig forgatni míg ki nem adja a kazit...

Mást nemhiszem hogy tudsz csinálni.

Esetleg egy napot várni imátkozni és 'fingers crossed', még két ráolvasás, egy kis macskaszőr rádobás és hátha kijön...

kempelen Elküldve: 2010-08-27 06:43 Rugócsere

bmw320d4 írta:
Nem jó helyen keresitek, az első és hátsó futóműnél nem lehet rugót választani.


Nem sokat nézegettem eddig rugót, pedig ez is ott volt szinte az orrom elött.
Valóban működik és már ki is néztem. Köszönöm!

és természetesen Tano kollegának is köszönöm!

Ma is sokat tanultam!

kempelen Elküldve: 2010-08-26 20:23 Rugócsere

Tano írta:
kempelen írta: Urak,

Hogyan tudok ETK-ban cikkszámot keresni gyári rugóra? Tehát csak a rugó kellene.

Egyik cimborámnak eltörött az egyik oldal, megkért, hogy keressem ki, de nem igazán jutok tovább... Itt is valami szín kell esetleg mint más márkáknál?


Ha nincs meg a VIN kód, akkor is ki tudod keresni ha tudod hogy legalább milyen karosszéria miori évjárat meg milyen motor van benne. Ha ez megvan akkor az első vagy hátsó tengely (Rear vagy Front Axle) részen megtalálod a rugót külön.



VIN van, ETK is müxik, ott is voltam a "rear axle" résznél. http://www.postimage.org/image.php?v=PqNPNWJ" target="_blank">A rugó meg is van külön az ETK-ban de azt írja hogy "see spring table for correct coil" és nem ad számot így kapásból...

Közben egy angol fórumon a színekről beszélnek, így gondolom elötte meg kell emelni megnézni a színét és az alapján azonosítani a cikkszámot...

Azért köszi Tano!







kempelen Elküldve: 2010-08-26 20:08 Rugócsere

Urak,

Hogyan tudok ETK-ban cikkszámot keresni gyári rugóra? Tehát csak a rugó kellene.

Egyik cimborámnak eltörött az egyik oldal, megkért, hogy keressem ki, de nem igazán jutok tovább... Itt is valami szín kell esetleg mint más márkáknál?

kempelen Elküldve: 2010-08-26 08:46 Autóvásárlás

gyorilaszlo írta: Szép jó Reggelt Mindenkinek! Na tegnap délután meglátogattam az autót! Első látványra,amikor benéztem az udvarra a metál fekete hátulja fogadott a 320d-nek... Hát mit mondjak,már akkor elhoztam volna!!! Ezek után kijött a tulaj,egy fiatalos 27 éves mentős srác... 1 órát beszélgettünk a kocsi mellett,körbe mutogatta... Elmondta hogy a bal elejébe belementek egyszer,amit szakszervíz javított,papírja van róla... Teljesen új,motorháztető,és lökhárító van elől ebből kifolyólag! 1,5 év műszaki van rajta,műszaki előtt volt olajcsere,légszűrő csere valamint azt mondta hogy az adagoló lett cserélve nemrég! A termosztát is új,nagyjából ennyit jegyeztem meg! Belenyúltam a motorba,hideg volt... Megkértem h indítsa be,be sem ült az autóba és pöccre beindult hidegen a járgány... Füstölés nélkül! Szerintem ez jó pont! Egyébként nem sokat enged az árából,mivel használja,és nem mindenáron eladó... Gondolom azért mert sokat költött rá,meg sztem nincs sok baja... Aztán elvitt egy próbakörre,elég szépen húzott... 80-90es tempót észre sem lehetett venni! Aztán én is vezettem egy kicsit,a jó öreg Passat-ból átülve... Hát mit mondjak,a kormány nem húzott semerre,nem rángatott a kocsi... Gázadásra jól reagált,nem dadogott... Füst is csak minimális volt! Édesanyám nem BMW párti,fél hogy elromlik benne valami meg rossz... De azért a külseje meggyőzte,hogy nagyon szép autó! A belseje kicsit puritánnak tűnik ezeknek a BMWknek,de sztem egy kis csinosítás majd sokat segít... Jövőhét kedden,megyünk vissza érte,a tulaj beleegyezett hogy megnézessük vásárlás előtt egy szervízbe! (Megálltunk egy kereskedésben,azzal szemben volt egy Toyota szalon... A kereskedésben egy nagyon rendes srác volt,azt mondta hogy ott 10 ezerért bármilyen kocsit megvizsgálnak! Szerintetek?) 1,83 Millióról 1,75 a vége... Amiket néztem még,azok nagyon messzire vannak a lakóhelyemtől... :S Hát kb ennyi,kérlek írjatok véleményt,vagy kérdezzetek hátha eszembe jut még valami amit néztem!



Az általad elmondottak alapján már fülig szerelmes vagy bele. Ahogy elmesélted szerintem nem lehet rossz állapotban egyáltalán az autó, ráadásul személyes tapasztalataiddal nyomatékosítottad mindezt.
Azt értem hogy édesanyád fél tőle hogy elromlik valami, de más autóval ez nem fordulhat elő? Nyugtasd meg anyukádat, hogy nagyságrendileg az e46 alkatrészek semmivel sem drágábbak mint bármely más népszerű autómárkáé... Ha nagyon bele kellene nyúlni, akkor hidd el másik márkánál is nagyon bele kell nyúlni és ott sem olcsóbb semmivel sem a javítás.
Megértem az eladót ha tudja mit árul és ezért nem akar mindenáron megszabadulni tőle.
Szóval vigyétek el ezesetben ha minden stimmel, mielött más lecsap rá és elviszi...
Az hogy puritán, az teszi normális autóvá. Nincs szükség felesleges és néha igen giccses vackokra amit más autókba beletesznek ezzel emelve a másik márka "fényét"...

Egyedül ez a toyota szervíz nem fér a fejembe. Műszakilag kétségtelenül át tudják majd nézni az autót, de erről már eleve papírja is van a bmw-nek ha jól tudom még másfél év.
Az az érzésem ezen kívül az átvizsgálás kimerül majd pár megjegyzésben ha itt-ott látnak egy olajfoltot mindjuk a turbó vagy az intercooler környékén abban hogy ez ez szar, mert a toyota gyártja a legfaszább autókat...
Szóval nézesd meg de szelektíven fogadd el a véleményüket. Ha az átvizsgálás egy általános állapotfelmérésre utal és észreveszik hogy a féktárcsa szarrá kopott akkor azt fogadd el, de ha bármely más mondatban megjelenik az a szó hogy "a toyotánál így" vagy "a toyotánál úgy", akkor azonnal engedd ki a másik füleden azt a mondatot és felejtsd el...

kempelen Elküldve: 2010-08-26 08:30 au. váltó olaj

Fekete320d írta: Sziasztok

Voltam szerelőnél. Azt mondta, hogy csak akkor cseréli le a váltóban az olajat ha rendesen 60000Km-enként volt cserélve. Amit viszek, azt rakja bele. Mondtam neki, hogy nem volt még elméletileg soha. El küldött nagy sajnálkozva. Azt is mondta, hogy a mutkorjában is bevállaltak egy hasonlót. Olajcsere aután 200m-t ment a kocsi. Pedig nem volt gond a váltójával, csak egy olajcserét kellett csinálni. Valami régi koszt kimosott magából. Szedhették szét sz egészet. Igaz ez passat volt.



Ööööööö izééééé, szóval:
Hogyan lehetne valamit rendesen 60 ezrenként cserélni, ha a hivatalos gyári leírás szerint soha nem kell benne cserélni???
Másképpen: hogyan várható el a kedves ügyféltől hogy 60 ezrenként cseréltessen olajat a váltóban, ha azt elméletileg soha nem kell cserélni? Tehát minden egyes potenciális ügyfélnek értenie is kellene az automata váltók nem hivatalos, de gyakorlati olajcsere periódusáról??? Szerintük?
Ezek alapján mit jelent a "rendesen" szó?

Hivatalos automataváltós szervízről van szó? Mi alapján lett szétszedve a váltó miután kimosott valamit az új olaj annak tükrében hogy azt az olajat teszi bele amit a kedves ügyfél hoz, eleve kizárva annak lehetőségét hogy felelősséget vállaljon az olajjal kapcsolatban? Most akkor ért a váltókhoz (ha szétszedi) vagy nem ért (ha nem tudja milyen olaj kell bele)????

Szerintem búcsúzzatok el illedelmesen egymástól...
(azaz már el is búcsúztatok, hiszen nem vállalja)


kempelen Elküldve: 2010-08-24 20:28 Short Shifter

[quote="BarG"]
YELLOW írta: találtam egy videjót, de furcsa, hogy a kart csak úgy simán kihúzza... valami csavarkötés nincs???

[url=http://www.youtube.com/watch?v=zhapSgqcBN0&feature=related]
YouTube videó

A pofám leszakad!!!
M3-ba a 330d váltókarját szerelik!!!
Hát ezt meg hogy emésztik meg az MMMMM-es megszállottak??? MMMMikor csak az lehet jó, ami MMMM-es?!


Inkább azon morfondírozom, a filmet feltöltő jenki mennyit agyalhatott és honnét tudhatta, hogy a hazájában nem forgalmazott 330d váltókarja más és ez kell neki.
Főleg amikor elment alkatrészt rendelni...

"hmm te dzsó és bob, valami 330d fut európa utjain, biztos jobb lehet mint a mi m3-asunk, mert még a váltókarja is rövidebb"

kempelen Elküldve: 2010-08-23 06:52 Automata váltó olaj csere. Mielõbb!!!!

lobo100 írta: Üdv mindenkinek 2002-es e65 automata váltóba mijen olaj kell és mennyi(730-d) Előreis köszi


9 liter ha minden kijön belőle.

Csak az eredeti bmw olaj.

http://www.olyslager-lubricant...N42cF80%3d

kempelen Elküldve: 2010-08-22 19:10 Autóvásárlás

Azért 100 ezer felett is van élet! Nem is akármilyen.

Ezt pont olyannak mondjam, akinek eddig japán autói voltak?

Szerintem 10 ezer dízel autóból csak egyet találsz amit azért vettek hogy aztán 100 ezer alatt eladják...

Aztán már az is gyanús lehet ha 100 ezer alatt el akarják adni. Annak is lehetett bármi gyári hibája, esetleg idiótagazdája jóvoltából valami failure...

Szóval nézőpont kérdése, de így is, úgy is zsákbamacska...

Lehet 100 ezer alatt is olyan amire úgy vigyáztak, hogy már kilehelte a lelkét és lehet bőven 100 feletti is amire úgy vigyáztak, mint a szemük fényére...

Meg kell nézni, hallgatni, ha kell utánajárni, lekérdezni, megkérdezni, kipróbálni és el kell dönteni.

Engem már jópáran kerestek meg hogy így adjak tanácsot, de mindig mondom: Tanácsot az tudok adni, de dönteni neked kell barátom, mert én nem vállalhatom át a döntés felelősségét helyetted, amikor a te pénzedet viszed a vásárba...
Úgy látom sokszor pedig pont a döntés az amit az emberek nem szeretnek felvállalni.

kempelen Elküldve: 2010-08-22 08:48 Lengéscsillapitó

Jóreggelt!

A gázos-olajos eszmecseréhez csak annyit tennék hozzá:

A másik régebbi autómnak olajos csillapítói voltak gyárilag. Egészen szépen és jól eljárkáltam velük, míg nem cserére érett a dolog. Akkor gázos vettem szettben, mert sokan esküdtek rá, hogy jó. Nos azóta az autó nem olyan mint volt. Keményebb lett ahogy mondták, de nem olyan téren mintha valami versenyváltozat lenne. Nekem abszolút nem jött be a gázos és egyenlőre azt tudom mondani soha többé gázost...
Persze most nem a bibliát update-elem, tehát ez csak az én véleményem. Ha valakinek bejött a gázos, járjon sokat de én soha többé senkinek nem ajánlom.

Márkát nem mondok, mert kitörne a balhé, de se nem gázos nem lesz, se nem az a márka többé...