Ez egy archivált weboldal! bővebben
kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2010-08-15 19:50 Lökhárító

gampetibor írta:
Robinson írta:
gampetibor írta: Egy ilyet gond nélkül fel lehetne rakni az enyémre? Passzolna rá rendesen vajon?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAP...0465995843


Nem annyira jól linkeltél
Nekem csak egy gif pörög azt hello, az meg nem mutatna jól


Bakker már látom megprobálom ujra! köszi



Ott a termékszám a link végén csak bele kell dobni az ebay keresőjébe.


Egyébként:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAP...amp;_rdc=1

kempelen Elküldve: 2010-08-15 14:52 Valaki segítsen

Qucsy írta: Én a helyedbe rögtön szervízbe fordulnék ezzel a problémával,mert a beépített fedélzeti coputer( ez legyen a teljes vagy a hiányos..)ez minden problémát rögzít majd megmondja saját magától hogy mi áj neki csak gépre kell tenni..el sem hiszed miket kilehet deríteni 1 diagszosztika mérésből...próbáld meg..


kempelen írta:
JanoE46 írta: Sziasztok!Ismét egy komoly probléma előtt állok.Bár remélem nem.A helyzet a következő:Autópályán haladtam egy elég komoly emelkedőn felfelé 110-120km/h-s sebességgel,amikor az autó egyszercsak leállt.Azonnal félre tudtam állni szerencsére.Miután nem tudtam mire vélni a helyzetet,és nem láttam így hirtelen semmi rendellenességet,újraindítottam.Indult egyből simán,de azóta csattog valami a motorba,de kegyetlenül.Mivel más választásom nem nagyon volt,az éjszaka közepén,megkiséreltem hazajönni vele,és sikerült is (több mint 900km).Ezalatt egy szikra olajat nem evett,indul egyből,és ugyanúgy megy is,a fogyasztással sincs gond."Csak" csattog.Egy benzinkúton épp állt egy autómentő hazafelé,az ő véleménye az volt,hogy felakadt egy hidrotőke,vagy porlasztó.Mikor én megemlítettem neki,hogy nem-e a klapni esett be,azt mondta,hogy kizárt.Bár mióta hazajöttem vele,azóta ezt már én is kizártam nyilván.Gondolom ennyit nem bírna ki úgy azért.Szerintetek mi lehet a gond?Egy ideje egyébként 2000-es fordulat felett csattogott már,de az minimális volt,pláne ehhez képest.Sajnos nem tudom 100%-ig eldönteni,hogy fémes ez a csattogás vagy sem.Csináltam telefonnal egy videot,de még nem raktam fel,ha valaki tud segíteni,segítsen!Köszönöm


Szia!
Nem irigyellek!

Ha a fent említett dolgokat nem veszem figyelembe, akkor még talán valami elszállhatott a lánc körül, esetleg a láncfeszítő valamely eleme.
De ez sem biztos így látatlanban, hallatlanban.

Azért ehhez személyesen kellene valakinek állást foglalnia.
Ráadásul a hibafeltárás minden valószínűség szerint megbontással jár majd...

Sok sikert kívánok!




Véleményem szerint mechanikai problámáról lehet szó, amit elsőként megnézetnék egy szakemberrel. Legtöbbször az ilyen problémát az elektronika fel sem ismeri, de amit fontosabbnak tartok és már többször is említettem - nem ebben a topikban - a kizárólag számítógépes diagnosztikára alapozott hibakeresés gyakran igen súlyos felesleges anyagi kiadásokkal jár, mert legtöbbször a diagnoszta nem tudja helyesen értelmezni azokat vagy mert már eleve téves volt a hibaüzenetet...

kempelen Elküldve: 2010-08-15 09:15 Valaki segítsen

JanoE46 írta: Sziasztok!Ismét egy komoly probléma előtt állok.Bár remélem nem.A helyzet a következő:Autópályán haladtam egy elég komoly emelkedőn felfelé 110-120km/h-s sebességgel,amikor az autó egyszercsak leállt.Azonnal félre tudtam állni szerencsére.Miután nem tudtam mire vélni a helyzetet,és nem láttam így hirtelen semmi rendellenességet,újraindítottam.Indult egyből simán,de azóta csattog valami a motorba,de kegyetlenül.Mivel más választásom nem nagyon volt,az éjszaka közepén,megkiséreltem hazajönni vele,és sikerült is (több mint 900km).Ezalatt egy szikra olajat nem evett,indul egyből,és ugyanúgy megy is,a fogyasztással sincs gond."Csak" csattog.Egy benzinkúton épp állt egy autómentő hazafelé,az ő véleménye az volt,hogy felakadt egy hidrotőke,vagy porlasztó.Mikor én megemlítettem neki,hogy nem-e a klapni esett be,azt mondta,hogy kizárt.Bár mióta hazajöttem vele,azóta ezt már én is kizártam nyilván.Gondolom ennyit nem bírna ki úgy azért.Szerintetek mi lehet a gond?Egy ideje egyébként 2000-es fordulat felett csattogott már,de az minimális volt,pláne ehhez képest.Sajnos nem tudom 100%-ig eldönteni,hogy fémes ez a csattogás vagy sem.Csináltam telefonnal egy videot,de még nem raktam fel,ha valaki tud segíteni,segítsen!Köszönöm


Szia!
Nem irigyellek!

Ha a fent említett dolgokat nem veszem figyelembe, akkor még talán valami elszállhatott a lánc körül, esetleg a láncfeszítő valamely eleme.
De ez sem biztos így látatlanban, hallatlanban.

Azért ehhez személyesen kellene valakinek állást foglalnia.
Ráadásul a hibafeltárás minden valószínűség szerint megbontással jár majd...

Sok sikert kívánok!

kempelen Elküldve: 2010-08-10 18:36 Ajtónyítási Gondok!

Sziasztok!

Látom kulcs témáLYa'...

Éppen akkor voltam legutóbb a márkaképviseletbe, amikor valaki érdeklődött egy pótkulcs rendelési lehetőséggel kapcsolatban. (telefonon)

Összefoglalva (amit már mások is leírtak):

- alvázszám
- forgalmi
- törzskönyv

és az autónak ott kell lenni rendeléskor. A vételár jól írtátok kb 45 ezer és a teljes összeget le kell előlegbe perkálni...

Ha hiteles az autó akkor a hitelező intézettől (bank, uzsorás) kell kérni egy meghatalmazást, hogy hozzájárul ahhoz, hogy egy újabb pótkulcs legyen rendelve.
(Tehát elviekben a törzskönyvet kiváltja a hiteles maghatalmazás.)

(jelen információk a márkaképviselet egyik kollegájától származnak és fehérvárra érvényesek )

kempelen Elküldve: 2010-08-01 18:45 Autómata váltó hibakód

Fekete320d írta: Sziastok!

Köszi a választ. Szétnézek automatás ügyben. Jó ötlet, csak elöször arra voltam kiváncs, hogy járt-e valaki így, illetve mit tett. A hibakód szisztáma az tetszik. Erre nem is gondoltam. Elhittem nekik. Hasra nem akartam senkit ejteni, csak azt akartam érzékeltetni, hogy nem sufniba buher volt, ahol minden előfordulhat. "bocsi ezt lekönyököltem de jó az anélkül is" helyzet. A német szervizröl annyit, hogy sok ezer €-t hagytam már szervízre ott, tehát nem csak olajcsere volt. Minden esetbe lemosva, folyadékszintek beállítva kaptam visza. Ezen az egy dolgon kívül bár mi gond, vagy időszakos dolog volt, karkulálható árakkal áltak elő, és azonnal mondták mi a baja. Mikorra lesz kész. Nem úgy mint pl a Székesfehérvári szervízbe. Idézek: "Hát majd meglátjuk. Szétszedem azt kiderül mi a rosz. Tudnád kerhálni a hibát, mert ilyet még nem láttam. Hát mi ilyet nem csináltunk még (ez lámpa csere volt!!!). Azt nem hiszem el."
Illetve nem ott történt hanem máshol, ahol olajos volt az A oszlop belölről és a kormány is mikor kiadták a kocsit.

Mégegyszer kösz a választ. Ha valaki járt még így azt meghalgatnám...
Üdv...


Konkrétan még én sem jártam így. (nem is akarok) Amikor megvettem az autót tisztában voltam azzal, hogy hamarosan sort kell keríteni egy olajcserére. Bár igazából nekem teljesen tökéletesen működött és működik mind a mai napig a váltóm, de az olajcserét megcsináltam.
Nem feltételezem a rosszat a németekről és alapjában véve biztosan nagyon jól csinálják a dolgukat. Azért gondolom, hogy inkább kimagyarázták a dolgot, mert a sok ezer euro után, amit otthagytál náluk nem merték azt mondani: drága uram ezt inkább nem csinálnánk meg...
Hasra pedig azért nem esek tőlük, mert bár nem egyformák, de az én autómon még kint az első tulajnál le kellett szedni a hátsó spoilert. Ez alatt van a gps és a sima antenna egy része. Ezt egy szép nagy fólia védi a nedvességtől. Mivel minden elvégzett javítást hivatalosan szakszervízben végeztek csodálkozva láttam amikor a gps antennát akartam betenni, hogy a gyári fólia helyén orvosi széles tapasz volt a nedvesség ellen felragasztva és az antennatartó pöcök le volt törve. De a legjobb az volt amikor az antennatartó műanyagkonzol három műanyag patentjának közepébe gyufaszál volt nyomva és az nyomta szét a patentet hogy megtartsa a konzolt...
Szóval ott sem mennek messze, ha pár eurot meg lehet spórolni ilyen 'maszek' módszerekkel... Egyébként mindez a szakszervíz által dokumentálva...

kempelen Elküldve: 2010-08-01 04:05 Autómata váltó hibakód

Fekete320d írta: Üdv!

Mi lehet akkor ha az automata egyszer csak bekapcsol vészprogramba, és erötlenül megy. Kb 2Km után elértem a célom, elintéztem a dolgom kb. 10perc. És amikor indultam akkor mint ha mi sem történt volna. Hazaflé beugrottam a BMW szervízbe. Ott megnézték (nem tudom milyen komolyan mert a szalonban maradtamm a kocsit bevitték a műhelybe) és azt monták, hogy nincsen hibakód, és valszeg olyan kicsi kis probléma lehetett, hogy meg sem jegyezte a kocsi. Magátol javuló? Vagy mi? Amúgy német szaksszervízról van szó és már évek óta oda járok max. megelégedettésgel. Ezt már úgy havont egyszer eljátsza. 177'000Km van enne. Olajcsere kéne, vagy valami amit nem tudok? A szervzben azt mondták, hogy nem kell olajat cserélni mert örökéletű. Meg, meg sem csinálnák. Van valami amit nem tudok? Mindig rendszeresen, ahogy kéri a kocsi viszem a BMW-be.

Ui.: Piros lámpánál állva szinte mindig kiteszem üresbe, mert azt mondják nem szabad sokáig D-ben állni vele. Azt viszont senki nem tudja, hogy mi a sok.

Akinek van véleménye kérem ne kiméljen. Köszönöm.



Szia!

Ha bekapcsol vészüzemmódba, akkor általában beteszi 3-asba és otthagyja. Ezért is tűnik erőtlennek. Meg azért is, mert a motort sem szabadítja a váltóra.

Az biztos hogy a hibakódot nem felejti el. Örülök hogy elmúlt a hibakódod, de hogy nem felejtette el az biztos. Szerintem inkább törölték a szervízben vagy nem is olvasták ki, mert ők sem igazán akartak vele foglalkozni.

Attól még hogy német szervízbe jársz nem esek hasra sajnos, mert ott is tudnak kókler munkát végezni.
Így ez egy rég idejétmúlt sztereotípia, bár nagyságrendekben azért még mindig jobb állapotúak az ottani autók, de az autópiac is nagyságrendekkel nagyobb mint amiből itthon választani lehet. Ettől még természetesen maximálisan elégedett lehetsz ha eddig csak egy olajcserét csináltak. Most viszont belefutottál egy olyan problémába, ami valószínűleg náluk sem rutinmunka.

Olyan, hogy örökéletű olaj alapvetően nincs, legfeljebb lifetime, ami inkább élettartam olaj... Nos attól függ kinek mit jelent az élettartam.
Aki újként vesz egy ilyen autót, annak valószínűleg valóban élettartam, mert 3-4-5 év mulva eladja és azt az élettartamot kibírja féllábon is.

Majd már az x-edik tulajnál kezdődnek a gondok, de arra ki figyel már...

Gondolom némethonban is van automata váltó javítóműhely vagy szervíz, ott megmondják mit kell tenned. Vidd inkább egy olyan helyre.
Egyébiránt a legtöbb itthoni szakszervíz sem szívesen áll a mutatványhoz, ezért inkább ráfogják az örök életre...itt is, ott is. (persze mindig vannak üdítő kivételek)

Azon a véleményen vagyok hogy addig míg ki nem gyullad a vészüzemmód jelző, addig kell az olajat rendszeresen frissíteni benne.
Mivel ugye hivatalosan nem cserélendő ezért mindenkinek saját belátása szerint, de kb minden harmadik hivatalos olajcserénél. (ez nálam kb 70-90 ezer km)
Teljesen amúgy sem tudod kicsorgatni, csak ha váltó le és fel. Levenni meg nem érdemes a váltót emiatt. (bár ha valaki így csinálja az már nagyon pöpec) Ha megfelelő olajat teszel bele és csak annyit cserélsz amennyi kifolyik, akkor még az olajfrissítés is nagyon jól jön, nem beszélve a szűrőcseréről, amit nagyon fontosnak tartok ha még soha nem volt olaj cserélve.

Viszont ha már egyszer kigyulladt, akkor utána kellene járni mi okozta ezt a hibát és ha megoldódott akkor cserélni az olajat és a szűrőt (!)
Ha szerencséd van kevés az olaj vagy a szürő már nem megfelelő (eltömődött). Ezek viszonylag olcsón és könnyen javíthatóak.
Kicserélheted akár egy alaposabb szemrevételezés nélkül is akár most az olajat és lehet hogy még elmész vele évekig, de akkor is ott van a kisördög, hogy miért írhatta ki a vészüzemmódot.

Legalább annyit megtehettek volna a szervízben, hogy ellenörzik az olajszintet hogy megfelelő e.

Tényleg eltudod képzelni, hogy a hibakód programozásnál eleve úgy definiálták a hibákat, hogy:

nagy hiba -> marad
kis hiba -> törlődik, mert piti

Ha ez így lenne, kis hiba esetén a vészüzemmód jelző is felesleges lenne, hiszen úgyis elmúlik, nemde?





kempelen Elküldve: 2010-07-30 16:29 Klíma automatika hiba

Tom_Sawyer írta: Kösz a tippet! Ezt a bizonyos "sünit" merre lehet megtalálni? Mibe fáj egy ilyen?


Ha kiveszed a kesztyűtartót, akkor onnét elérhető.

Egyébként a 3-as számú alkatrész.

Ára újonnan: 20300,- +ÁFA, de bontókban biztosan kapsz olcsóbban.


kempelen Elküldve: 2010-07-29 07:31 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

InsectKiller írta: Sziasztok!
Aki tudja, ossza már meg velem, hogy kb mekkora sz*pással jár, h 1 E46 touringból a nagy naviját átoperálni az én kis qpémba és az enyémből a kis narancssárga navit át vissza az övé helyére?!


Határozott hozzáállással meg lehet oldani.

kempelen Elküldve: 2010-07-23 21:23 Társalgó

Ilyet nem csinálunk:

http://www.langlovagok.hu/kepe...keruletben

Remélem az egész örs feldugja neki a gumibotot még reggelig. Nem csak azért mert rendőr az áldozat, hanem azért mert nem hiszem, hogy bármilyen csempészárú, kokó vagy bármi megér egy emberéletet.
(mivel hulla nem volt a csomagtartójában, gondolom nem életellenes büncselekmény miatt kellett menekülnie.)
Ráadásul mától minden bmw-s gyilkos lesz.




kempelen Elküldve: 2010-07-20 12:31 Szélvédõ

davech írta: hi!

Hátsó szélvédőn, az ablaktörlő lapát miatt vannak halvány karcok. Azt hogy lehet eltüntetni? thx


Szerintem szélvédőjavítós gyakorlattal rendelkező tudja megmondani attől függően milyen mély és hosszú a karc, amit a lapát hagyott.

kempelen Elküldve: 2010-07-20 12:28 au. váltó olaj

Brad85 írta: Sziasztok

Szerelő szerint 9L olaj kell a váltóba???? :O
Én 5-6ról tudok...most hogy van ez?


9 liter, azaz egészen pontosan 8,1 liter kell a száraz, szűz váltóba.

Ilyet nemigen találsz. A gyakorlatban 5-6-7 litert lehet kikönyörögni belőle...az olaj állapotától, hőmérsékletétől függően...

Szűrőt mindenképpen cserélj!

kempelen Elküldve: 2010-07-19 07:19 Navi és Rádiómodul javítás

Kasza mesternek 20 ezerért volt legutóbb kisnavis kijelzős magnója E46-hoz...

Csak információ jellegel írtam.

kempelen Elküldve: 2010-07-16 06:08 Műszerfal díszléc befogató (1279211078136)

Lacci írta:
kempelen írta:
ute107 írta: http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=30

20-as alkatrészből kellene 2db és az ahhoz tartozó fém befogató szegből.


Aranycsillagom, ha jársz erre én adok neked kettőt ebből a piros díszléctartó patentból. (gyári újak)
Amúgy 25 darabos csomagban rendelhető.



De ha adsz egy címet privátban feladom neked borítékban.



Ne légy rest 2vel engem is megdobhatsz, sikerült egy-egy fülecskét letördelni.
Merre van az erre?
Áhá csa az esti söröktől nemláttam merre, akkr az lehet h már augban lesz mire arra járok, ne fáradj akkor




Neked is küldök kettőt akár postán is, ha írsz egy postacímet. De már csak hétfőn tudom feladni majd.

Aztán itt le is zárom a boltot, mert nekem nem marad.

kempelen Elküldve: 2010-07-15 20:22 Műszerfal díszléc befogató

ute107 írta: 20-as alkatrészt abból 2 db kellene és az ahhoz tartozó fém szeg, ami felfogja a díszléceket.


Háromszor nem írom le, hogy adok neked kettőt ha eljösz érte. De fel is adom postán, ha adsz egy címet...

kempelen Elküldve: 2010-07-15 20:19 Műszerfal díszléc befogató (1279211078136)

ute107 írta: http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=30

20-as alkatrészből kellene 2db és az ahhoz tartozó fém befogató szegből.


Aranycsillagom, ha jársz erre én adok neked kettőt ebből a piros díszléctartó patentból. (gyári újak)
Amúgy 25 darabos csomagban rendelhető.



De ha adsz egy címet privátban feladom neked borítékban.