krissz fórum hozzászólásai

krissz Elküldve: 2014-09-19 23:12 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
krissz írta: Most vettem észre, hogy a jobb oldali ajtó bezár ugyan, de nem nyílik se kulccsal, se belső gombbal. Ha meghúzom a belső kilincset kinyílik probléma nélkül. Amikor kinyitom-bezárom kulccsal, olyan mintha nyitna-zárna, de mégsem. Mit csináljak vele, találkozott már valaki ilyennel? Köszi!

szerk.: az automata (15km/h) ajtózáró se csukja be..


először a kontaktokat nézném át. ajtózsanér körül, a GM modulon, leszedni megmozgatni befújni tuner tisztítóval. kiszedni a GM-et és megkocogtatni a relét. ha az után nyílik, akkor relé csere, mert a pogi összeégett.
belső kilinccsel azért tudod nyitni, mert az manuálisan direktbe nyit bowdennel. nem hazsnálja a motort. a többi esetben a kp. zár motorja nyitna, de valahol elvész a delej.


Na jó, de olyan hangja van, mint szokott, mikor kinyitom. Ajtókárpitot vegyem le? Találok valami leírást, ilyet nem igazán csináltam eddig. GM-et hol találom?

krissz Elküldve: 2014-09-19 21:14 Mi lehet a baj?

Most vettem észre, hogy a jobb oldali ajtó bezár ugyan, de nem nyílik se kulccsal, se belső gombbal. Ha meghúzom a belső kilincset kinyílik probléma nélkül. Amikor kinyitom-bezárom kulccsal, olyan mintha nyitna-zárna, de mégsem. Mit csináljak vele, találkozott már valaki ilyennel? Köszi!

szerk.: az automata (15km/h) ajtózáró se csukja be..

krissz Elküldve: 2014-09-12 07:19 Belsõ

Robin68 írta:
krissz írta: Van jól bevált hely, ahol BMW kormányt jó minőségben bőröznek újra? M-es cérna stb..
Perforált bőr a két szélén jó ötletnek tűnik, de megfordult a fejembe a telibe alcantara, hamár az ülések is azok.. Mit gondoltok?


Én Biatorbágyon csináltattam a kormányom és most a teljes belsőt is velük csináltatom.
A kormány két oldalt perforált bőrrel van és szerintem jó lett. Ha érdekel meg tudom adni a számát a srácnak.


Képet meg elérhetőséget tudsz dobni? Biatorbágyra járok néha, benézek majd! Köszi!

krissz Elküldve: 2014-09-11 21:27 Belsõ

Van jól bevált hely, ahol BMW kormányt jó minőségben bőröznek újra? M-es cérna stb..
Perforált bőr a két szélén jó ötletnek tűnik, de megfordult a fejembe a telibe alcantara, hamár az ülések is azok.. Mit gondoltok?

krissz Elküldve: 2014-09-10 18:17 Autóvásárlás

Weiland írta: Sziasztok!

Használt autó vásárlása előtt állok és képbe került nálam a bajor márka is.
A büdzsé végett az E46 tűnik elérhetőnek (7-8000 EUR), külföldi behozatallal, benzines 325i/330i, az automata váltón is gondolkodom. Nézegettem a hsz.-eket itt az oldalon, de azért vannak még bennem kérdések...
Abban kérném a segítségeteket, hogy nagy átlagban mennyire tervezhető ennek a típusnak a karbantartása, mennyire jellemzőek az ad-hoc problémák? Óriás büdzsé kell hozzá, vagy csak egy Shrek-nyi?
Az autó napi használatra kell (megbízhatóság), de éves kb. 15-20.000km-re csak.
Mi igaz az E46 hátsó futóművének "repedéséről"?
Az automaták mennyire vesznek el a teljesítményből/nyomatékból?
325i, vagy 330i?

Válaszaitokat előre is köszi,

Üdv.,
Zoli


Mindenképp ajánlom a típust, ebben az árkategóriában már lehet igen csinos darabokat találni. Kb. ugyanannyit benyakal a 25 és a 30, a válasz szerintem egyértelmű. Automatával magasabb fogyasztásra számíts, meg lomhább viselkedésre. Alkatrészárak nem vészesek általában, hemzseg a bontó a behozott angol autóktól.. Sok sikert!

krissz Elküldve: 2014-09-06 08:27 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Diffi olajcseréhez van szükség új csavarokra? Honnan tudok ilyet beszerezni? Unix, bárdinál nem találtam. Köszi!

krissz Elküldve: 2014-09-01 21:51 330ci ajtókéder

Medvedisznoman írta:
krissz írta:
Medvedisznoman írta:
tomy1228 írta:
Medvedisznoman írta:
krissz írta:
pneurob írta:
krissz írta:
tomy1228 írta:
BarG írta:
tomy1228 írta: Szevasztok!
Végigolvastam a topicot de látom senkinek nem sikerült tartósan megragasztani ezt a plüss csíkot az ajtókéderen.Elég rég volt már erről szó úgyh gondoltam megkérdezem hátha van vmi új infó erről hogy mivel is lehetne megragasztani?
Egy ötlet gondoltam benézek egy gumishoz és megkérdezem hogy ők ezeket a gombákat mivel javítják/ragasztják,ha azt megfogja talán ezt is megfogná!!?

üdv:Tomy


Csak annyi új info van, hogy már 7. éve tart a cserélt, új cikkszámos kéder.
Nincs más út, csak a csere.


Azért még probálkozok egy két ragasztással hátha sikerül vmi jót találni!




Nekem is lejött a plüss cucc a napokban, sikerült azóta valami tartós megoldást találni?


Lehet próbálkozni taknyolgatni, de sosem lesz jó, ki kell cserélni. Tudom, hogy 70e Ft körül van egy ilyen, de nincs más megoldás. Nem azért kell cserélni, mert megsérült, hanem mert el van öregedve.




Értem persze, csak egy éve lett cserélve, ennyi idő alatt nem öregedhet el.. Direkt kihangsúlyozta az eladó srác mikor megvettem a kocsit, hogy nem kis pénz volt. Számlám, blokkom semmim nincs és azért ez így elég idegesítő.


Lehet, hogy megvan a megfejtés! Ma megragasztottam ezzel és úgy fest, hogy jó lesz. Nem szeretném elkiabálni, ezért adok még neki egy hetet, addig ne rohanjatok az Obiba. Hamarosan beszámolok az eredményről.


Nekem is sikerült visszaragasztani tavaly nyaron,szoval ugy tünik hogy tartos mert eddig birta a hideget meleget meg mindent,egy a baj hogy nem emlékszem a pontos tipusra az biztos hogy Downcorning és szilikon alapu volt.


Na sajnos nem jó ez sem. A lazább részeken még működhet, de ahol a B oszlopon van egy "s" kanyar a kéderen, ott eléggé feszül és a ragacs nem bírja. Legközelebb a ragasztópisztollyal fogok próbálkozni. Ha valaki megtalálja a gyógymódot, az szóljon. Köszi!


Én már végső elkeseredésemben úgy döntöttem két ragasztóval fogom megragasztani..
Lecsiszoltam mindkét felületet, majd a kéder közepére PVC ragasztót toltam, és a két szélére csíkban cipőragasztót ha jól emlékszem. Az egyik gyorsan köt, másik lassan, szépen kitámasztottam meg oda duct tapeltem, bezártam a kocsit és egy napig hagytam. Azóta teljesen jó, még az "S" kanyarnál is gyönyörűen fog


A ragasztó pontos tipusa megvan esetleg?


A cipőragasztó Pattex és a PVC ragasztó azt hiszem Henkel Tangit, erre nem merek megesküdni, mert el is fogyott és kidobtam. Mindkettő tubusos.

krissz Elküldve: 2014-09-01 21:11 330ci ajtókéder

Medvedisznoman írta:
tomy1228 írta:
Medvedisznoman írta:
krissz írta:
pneurob írta:
krissz írta:
tomy1228 írta:
BarG írta:
tomy1228 írta: Szevasztok!
Végigolvastam a topicot de látom senkinek nem sikerült tartósan megragasztani ezt a plüss csíkot az ajtókéderen.Elég rég volt már erről szó úgyh gondoltam megkérdezem hátha van vmi új infó erről hogy mivel is lehetne megragasztani?
Egy ötlet gondoltam benézek egy gumishoz és megkérdezem hogy ők ezeket a gombákat mivel javítják/ragasztják,ha azt megfogja talán ezt is megfogná!!?

üdv:Tomy


Csak annyi új info van, hogy már 7. éve tart a cserélt, új cikkszámos kéder.
Nincs más út, csak a csere.


Azért még probálkozok egy két ragasztással hátha sikerül vmi jót találni!




Nekem is lejött a plüss cucc a napokban, sikerült azóta valami tartós megoldást találni?


Lehet próbálkozni taknyolgatni, de sosem lesz jó, ki kell cserélni. Tudom, hogy 70e Ft körül van egy ilyen, de nincs más megoldás. Nem azért kell cserélni, mert megsérült, hanem mert el van öregedve.




Értem persze, csak egy éve lett cserélve, ennyi idő alatt nem öregedhet el.. Direkt kihangsúlyozta az eladó srác mikor megvettem a kocsit, hogy nem kis pénz volt. Számlám, blokkom semmim nincs és azért ez így elég idegesítő.


Lehet, hogy megvan a megfejtés! Ma megragasztottam ezzel és úgy fest, hogy jó lesz. Nem szeretném elkiabálni, ezért adok még neki egy hetet, addig ne rohanjatok az Obiba. Hamarosan beszámolok az eredményről.


Nekem is sikerült visszaragasztani tavaly nyaron,szoval ugy tünik hogy tartos mert eddig birta a hideget meleget meg mindent,egy a baj hogy nem emlékszem a pontos tipusra az biztos hogy Downcorning és szilikon alapu volt.


Na sajnos nem jó ez sem. A lazább részeken még működhet, de ahol a B oszlopon van egy "s" kanyar a kéderen, ott eléggé feszül és a ragacs nem bírja. Legközelebb a ragasztópisztollyal fogok próbálkozni. Ha valaki megtalálja a gyógymódot, az szóljon. Köszi!


Én már végső elkeseredésemben úgy döntöttem két ragasztóval fogom megragasztani..
Lecsiszoltam mindkét felületet, majd a kéder közepére PVC ragasztót toltam, és a két szélére csíkban cipőragasztót ha jól emlékszem. Az egyik gyorsan köt, másik lassan, szépen kitámasztottam meg oda duct tapeltem, bezártam a kocsit és egy napig hagytam. Azóta teljesen jó, még az "S" kanyarnál is gyönyörűen fog

krissz Elküldve: 2014-08-29 15:18 Mi lehet a baj?

Prof írta:
krissz írta: Úgy döntöttem ide írok, mert több problémám is van.

1. Az összes külső halogén lámpám (index, helyzetjelzők, fék) váltogatva gyengén és normálisan világít. Test hiba, ez tiszta, de hogyan tudnám orvosolni? Volt olyan problémám korábban, hogy mikor villogott az index ütemesen gyengébb lett a fék, ez újra előjött. Mit tegyek?

2. PDC hátramenetben sípol 5 másodpercig, aztán egyáltalán nem.. Kiment valamelyik szenzor? Hogy deríthetném ki?

3. Tud valaki olyan szerelőt/szervízt Pest-Érd közelében aki lökösök és kerékívek normális rögzítésében tudna segíteni? Esetleg próbáljam meg műanyagosnál? (ezesetben jól bevált műanyagos?)

Köszönöm!


2. Hibás a PDC "rakd R be az autót menj hátra amelyiknél nem hallod a halk ciripelő hangot nagy valószínűség szerint az a hibás"





Köszi, most megnéztem, érdekes, mert a bal szélső nem ciripel, de ha kicsit megnyomom akkor igen.

krissz Elküldve: 2014-08-29 15:02 Mi lehet a baj?

Úgy döntöttem ide írok, mert több problémám is van.

1. Az összes külső halogén lámpám (index, helyzetjelzők, fék) váltogatva gyengén és normálisan világít. Test hiba, ez tiszta, de hogyan tudnám orvosolni? Volt olyan problémám korábban, hogy mikor villogott az index ütemesen gyengébb lett a fék, ez újra előjött. Mit tegyek?

2. PDC hátramenetben sípol 5 másodpercig, aztán egyáltalán nem.. Kiment valamelyik szenzor? Hogy deríthetném ki?

3. Tud valaki olyan szerelőt/szervízt Pest-Érd közelében aki lökösök és kerékívek normális rögzítésében tudna segíteni? Esetleg próbáljam meg műanyagosnál? (ezesetben jól bevált műanyagos?)

Köszönöm!

krissz Elküldve: 2014-08-24 00:03 xenon próbléma.

anubisz írta:
krissz írta: Probléma a következő: VIDEO
Néha felkapcsol a jobboldali xenonom, de legtöbbször nem. Elég idegesítő.. Van valamilyen módszer, hogy kicsit észhez térjen, vagy mindenképp cserés az igniter? Illetve ha cserés honnan tudok szerezni normális áron? Köszi!


Azért csak illene megnézni az égőt. Úgy se látsz rajta semmit, de fel kéne ugyan cserélni, hogy az ellenkező oldalon is csinálja e, mivel így szokták kiszűrni.
Mivel ha haldoklik az égő ugyan ezt csinálja, akár menet közben is, hol lekapcsol,hol fel,hol villog mintha villogtatnál. Ha cseréled kézzel azért ne fogdosd az üveg részét, mert állítólag nem tesz jót neki.
Esetleg kontakt tisztítóval is kifújhatod a csatlakozót .


Azt elfelejtettem írni, hogy már próbáltam megcserélni, illetve vadi új izzók vannak benne a régi gyenge fényereje miatt, de a hiba ugyanúgy csak a jobboldalon áll fenn. Adok neki kis kontaktot holnap, megnézzük használ -e!

krissz Elküldve: 2014-08-23 19:09 xenon próbléma.

Probléma a következő: VIDEO
Néha felkapcsol a jobboldali xenonom, de legtöbbször nem. Elég idegesítő.. Van valamilyen módszer, hogy kicsit észhez térjen, vagy mindenképp cserés az igniter? Illetve ha cserés honnan tudok szerezni normális áron? Köszi!

krissz Elküldve: 2014-08-22 09:17 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
Bero írta: Sziasztok! Adott egy E46 320ci 170 lovas. alapjáratom nem az igazi,amikor üresben gurulok vagy üresben adok gázt akkor nem áll vissza egyből 800 körüli fordulatra hanem 1000-1200 fordulaton pörög és kis ''gondolkodás'' után visszaáll az eredeti helyére és szépen jár. Minden esetben csinálja. Amiddig gurulok üresben vagy benyomott kuplungal addig végig 1000-1200 az alapjárat és csak akkor áll be a helyére amikor megáll az autó. A gázpedál se reagált minden helyzetben így kicseréltem ez a hiba megoldódni látszik,de az alapjárat nem. Vagy ez normális? Köszi a segítséget!



én nem biztos, hogy aggódnék. mindenképp egy olyan mondja meg a frankót, akinek ilyen mocija, van és ki is próbálta neki, mit csinál.
nem tudom szándékosan van-e ez így megcsinálva vagy létezik-e, de akár elképzelhetőnek tartom. olyan ez mint az újabbaknál, hogy váltásnál nem engedi le a fordulatot. tehát lehet várná, hogy rakd fokozatba, gy nem az alapjáratról kell felépíteni a nyomatékot. amikor megállsz, akkor meg értelem szerűen azért jó, mert tudja, hogy állsz.
amúgy én üresben szinte sosem gurulok.


Nekem ugyanezt csinálja, de nem ennyire feltünő.. Szerintem nem kell aggódni emiatt. Esetleg egy diag, hátha..

krissz Elküldve: 2014-08-18 08:56 Furcsa hangok a kerekek felõl.

krissz írta:
Medvedisznoman írta:
anubisz írta:
krissz írta:
Pales320Ci írta:
medveborke írta:
Pales320Ci írta: Sziasztok!

Új vagyok a fórumon és a segitségeteket kérném. E46 320Ci-m van 2.2 125Kw 2001, múlt héten fura ropogásra lettem figyelmes és nem igazán tudom betájolni honnan jön a hang. Mikor tekerem a kormányt főleg parkoláskor és kis tempónál valami enyhén ropog. Egy hónapja tettem fel az új nyári felniket ami 205/50 R17 a gyári téli pedig 205/55 R16. Lehet hogy emiatt történt valami?
Nagyon köszönöm a segitséget előre is mindenkinek!


Nekem ugyan ez van most, szerintem kiszáradt a gömbcsukló! De majd valaki aki jobban ért hozzá, majd segít úgyis. Egyébként, ha kiszáradt érdemes megkenni? Vagy okosabb döntés újat venni bele?


Köszi, megpróbálom.
Furcsálltam is hogy pont a meleg időkkel jött a probléma és egyszerre mind két oldalon. Csukló szakadásra gondoltam de mennyire valószinű hogy pont egyszerre megy el mind a kettő?!



Nekem nemrég pont ilyen problémám akadt.. Lassú tempós kanyarodásnál, parkolásnál ropog valami elölről.. Sikerült erre megoldást találni? Nagyon zavaró!



Először a kanyar stabilizátor összekötő 2 szilentjét nézzétek meg. Éppen csak lépésben haladáskor,kanyarodáskor,dimbes-dombos,huplis füves részen haladva erős roppanások. Nekem olyanokat roppant mintha el lenne törve valami. Kivettük,megkentük zsírral, csap próba képen.Elhalgatott, 50 méter után újra ropogott, tehát kenés nem sígitt !! Próbának, tesztnek jó. Szilentet cseréltem,én powerflexet raktam be, biztonság kedvéért a 2 kutyacsontot is cseréltem, mert filléres tétel.
Megszűnt minden ropogás.Kiszáradt,elöregedett szilent. Persze lehet más is,de ezt ellenőrizni kell.

Végeredményt írjátok meg,hogy más is tanuljon...

Hibát még úgy tudod feltárni, hogy csáposon megemelitek, utána olajos emelővel emelgetve,le,fel a bal,jobb hátsó lengőkar kerékkel együtt, nálam akkor is roppant. Szilent tartókat lecsavarozva megszűnt.
Nagyon csalóka mert minden gumi ágyba van, még is egészen felroppan a difiig, aztán szétvezetődik a hang. 10 percig lett nézegetve,hallgatva,nem volt megoldás, mire le lett oldva a szilent tartó és lám megszűnt a roppanás. Gondolom a kopott száraz szilent megfeszíti a stabrudat, az meg mindent ott hátul, és mikor mozdul akkor szorul. Persze lehet más is,de nálam ez volt. Jellemzően a hátsó hajlamos erre.



Álló helyzetben is ropog, ha tekered a kormányt? Ha igen akkor érdemes a toronycsapágynál is hallgatózni. Bár ha az lenne arra hamar rájöttél volna, mert ez esetben elég jól behetárolható a zaj forrása.


Nagyon köszönöm! Csak és kizárólag szintkülönbséges lassú kanyarodásnál, sem állóhelyben, sem menetközben nincs hangja. Medvedisznoman! Köszi a részletes leírást, elindulunk, végignézzük, de mivel most nem leszek itthon csak később tudok reagálni, de mindenképp megírom mi volt a gond!


Körülnéztem neten, mit kéne keresnem a kocsi alatt.. A képen a kettes alkatrész a stabilizátor szilent ugye? KÉP


krissz Elküldve: 2014-08-18 07:02 Furcsa hangok a kerekek felõl.

Medvedisznoman írta:
anubisz írta:
krissz írta:
Pales320Ci írta:
medveborke írta:
Pales320Ci írta: Sziasztok!

Új vagyok a fórumon és a segitségeteket kérném. E46 320Ci-m van 2.2 125Kw 2001, múlt héten fura ropogásra lettem figyelmes és nem igazán tudom betájolni honnan jön a hang. Mikor tekerem a kormányt főleg parkoláskor és kis tempónál valami enyhén ropog. Egy hónapja tettem fel az új nyári felniket ami 205/50 R17 a gyári téli pedig 205/55 R16. Lehet hogy emiatt történt valami?
Nagyon köszönöm a segitséget előre is mindenkinek!


Nekem ugyan ez van most, szerintem kiszáradt a gömbcsukló! De majd valaki aki jobban ért hozzá, majd segít úgyis. Egyébként, ha kiszáradt érdemes megkenni? Vagy okosabb döntés újat venni bele?


Köszi, megpróbálom.
Furcsálltam is hogy pont a meleg időkkel jött a probléma és egyszerre mind két oldalon. Csukló szakadásra gondoltam de mennyire valószinű hogy pont egyszerre megy el mind a kettő?!



Nekem nemrég pont ilyen problémám akadt.. Lassú tempós kanyarodásnál, parkolásnál ropog valami elölről.. Sikerült erre megoldást találni? Nagyon zavaró!



Először a kanyar stabilizátor összekötő 2 szilentjét nézzétek meg. Éppen csak lépésben haladáskor,kanyarodáskor,dimbes-dombos,huplis füves részen haladva erős roppanások. Nekem olyanokat roppant mintha el lenne törve valami. Kivettük,megkentük zsírral, csap próba képen.Elhalgatott, 50 méter után újra ropogott, tehát kenés nem sígitt !! Próbának, tesztnek jó. Szilentet cseréltem,én powerflexet raktam be, biztonság kedvéért a 2 kutyacsontot is cseréltem, mert filléres tétel.
Megszűnt minden ropogás.Kiszáradt,elöregedett szilent. Persze lehet más is,de ezt ellenőrizni kell.

Végeredményt írjátok meg,hogy más is tanuljon...

Hibát még úgy tudod feltárni, hogy csáposon megemelitek, utána olajos emelővel emelgetve,le,fel a bal,jobb hátsó lengőkar kerékkel együtt, nálam akkor is roppant. Szilent tartókat lecsavarozva megszűnt.
Nagyon csalóka mert minden gumi ágyba van, még is egészen felroppan a difiig, aztán szétvezetődik a hang. 10 percig lett nézegetve,hallgatva,nem volt megoldás, mire le lett oldva a szilent tartó és lám megszűnt a roppanás. Gondolom a kopott száraz szilent megfeszíti a stabrudat, az meg mindent ott hátul, és mikor mozdul akkor szorul. Persze lehet más is,de nálam ez volt. Jellemzően a hátsó hajlamos erre.



Álló helyzetben is ropog, ha tekered a kormányt? Ha igen akkor érdemes a toronycsapágynál is hallgatózni. Bár ha az lenne arra hamar rájöttél volna, mert ez esetben elég jól behetárolható a zaj forrása.


Nagyon köszönöm! Csak és kizárólag szintkülönbséges lassú kanyarodásnál, sem állóhelyben, sem menetközben nincs hangja. Medvedisznoman! Köszi a részletes leírást, elindulunk, végignézzük, de mivel most nem leszek itthon csak később tudok reagálni, de mindenképp megírom mi volt a gond!