lantika fórum hozzászólásai

lantika Elküldve: 2015-07-18 16:19 Fûtés - Klíma

Lanszi írta: Üdvözlök mindenkit!Még új vagyok ebben nagy családban,Napokban lettem boldog BMW tuljdonos sikerült kifognom egy 1999-es E36-ot de viszont van egy kis gondom a klímavezérlővel legalábbis arra gyanakszom olyat produkál ha bekapcsolom pl:A ventillátorom beáll egy fordulatra olyan közepesen erős,van amikor felkapcsol maxra aztán vissza közepes fordulatra!És nem tudom levenni alacsonyra a fordulatszámot!Illetve amit még észre vettem az az hogy ha a külső levegőt fújatok a szélvédőre illetve lábra akkor forró levegőt nyom független attól hogy 16 fokra van levéve meg ha klímázok akkor is!higeg levegőt csak a front szellőzőkön fúj!Elképzelhető hogy a vezérlőmnek van baja?
Valászokat nagyon megköszönöm!


Sünit kell cserelni. link

lantika Elküldve: 2015-07-18 13:45 angel eye

YELLOW írta:
lantika írta:
Robin68 írta:
lantika írta: Sziasztok. Ki ismeri ezt? Mennyire lehet ebböl angel eyes-t csinälni? Gondolok itt a väghatosägära,megbizhatosägära.


Mire ebből összehozod a karikákat nem biztos, hogy olcsóbban jössz ki mintha vennél rendeset. 1 karikához durván 40cm kell ha jól számolok mert a matek nem az erősségem. És ez még csak a karika. Hol van még a rögzítés, a szabályzás stb.
Szerintem.....


Van hosszabb is. Problema,hogy 131 mm-es smd,cob karikäkat lehet kapni,de az e46-hoz 124 mm-es karikäk kellenek,hogy szep legyen. 124-es karika meg ritka mint a feher hollo.


szerintem:
előny: nekem szebb, könnyebben igazítható megfelelő méretűre, nem kisebb mint a foncsor.
hátrány: ha nem kapsz megfelelő méretűt, akkor, őőőő, hogy oldod meg? nem vágható.


Van belöle több meret is. Ahogy szämolgattam,38-39 centi körüli kellene,de talän a 40-es is jo. Meret

lantika Elküldve: 2015-07-18 13:30 Részecskeszûrõ_

ricsmonds írta:
lantika írta:
ricsmonds írta: Sziasztok!
Lehetséges hogy autócserét tervezek, és több márka mellett az E87es 1es 118d bekerült a képbe. Kizárólag a régebbi M47-es motorral.
Segítségetek szeretném kérni hogy a korai 2004 vagy 2005ös példányokba mindegyikbe van e részecskeszűrő?!
Előre is köszönöm.
Richárd


Szerintem nincs mindegyikben,de lehet tevedek. DPF-est akarsz,vagy DPF nelkülit?




Sokat autózok, ezért kell a dízel de csak heti 1-2x megyek hosszú útra. A jelenlegi autóm is épp a határon van.Ugy értem... Modern common rail de nincs benne szűrő. Utólagosan egy halom pénzt kivenni, ezért vadásznék nélküli példányokra.
Jól gondolom h az M47 megbízhatóbb és olcsóbban fenntartható mint az n47?

Mi alapján lehetne kideríteni? Kivétel az alánézek. Gondolok itt fedélzeti komputer rejtett menü vagy a motortérben lévő dolgokra. Esetleg alvázszám motorszám?
Várom válaszokat.


M47 122 LE 280 Nm fogyasztäs 5,6 L/100
N47 143 LE 300 Nm fogyasztäs 4,9 L/100
mind a 2 motornak vannak elönyei,illetve hätränyai. Az egyiknek a länc a gyenge pontja (M47) a mäsik meg gyakrabban lesz turbo hibäs (M47). Az N47 egy ujabb konstrukcio,az M47 utodja. Az,hogy melyik motor van benne az szerintem a magyar forgalmiban benne van,de itt alväzszäm alapjän meg lehet nezni. A rejtett hibäkat ki lehet olvasni,de szerintem minden kereskedö ki tudja ezeket törölni eladäs elött,es szerintem meg is teszik.

lantika Elküldve: 2015-07-18 12:26 Részecskeszûrõ_

ricsmonds írta: Sziasztok!
Lehetséges hogy autócserét tervezek, és több márka mellett az E87es 1es 118d bekerült a képbe. Kizárólag a régebbi M47-es motorral.
Segítségetek szeretném kérni hogy a korai 2004 vagy 2005ös példányokba mindegyikbe van e részecskeszűrő?!
Előre is köszönöm.
Richárd


Szerintem nincs mindegyikben,de lehet tevedek. DPF-est akarsz,vagy DPF nelkülit?

lantika Elküldve: 2015-07-18 11:12 angel eye

Robin68 írta:
lantika írta: Sziasztok. Ki ismeri ezt? Mennyire lehet ebböl angel eyes-t csinälni? Gondolok itt a väghatosägära,megbizhatosägära.


Mire ebből összehozod a karikákat nem biztos, hogy olcsóbban jössz ki mintha vennél rendeset. 1 karikához durván 40cm kell ha jól számolok mert a matek nem az erősségem. És ez még csak a karika. Hol van még a rögzítés, a szabályzás stb.
Szerintem.....


Van hosszabb is. Problema,hogy 131 mm-es smd,cob karikäkat lehet kapni,de az e46-hoz 124 mm-es karikäk kellenek,hogy szep legyen. 124-es karika meg ritka mint a feher hollo.

lantika Elküldve: 2015-07-17 21:19 Autóvásárlás

YELLOW írta: Az itthon lopott autót is megéri külföldinek hamisítani, ha egyben akarják eladni. A műszaki ellenőrzés értelmetlen, amíg nem foglalják le a gyanús autókat, de az egész honosítás egy vicc, mondják a szakemberek.


Hmmm. Irok ettöl erdekesebbet. Az egyik nemet äramszolgältato szakemberei rendörsegi segitseget kertek,mert szerettek volna bejutni,egy erdöben talälhato magänterületre,mondjuk igy tanyära. Az äramszolgältato le akarta kötni az äramot 4 havi elmaradäs miatt ami havi 35 euro volt,viszont a tulajdonos nem engedte be öket. Megjöttek a rendörök,akiket muszäj volt beengedni az emlitett tanyära. Amikor a rendörök bementek majdnem leesett az älluk. A telek tele volt lopott autokkal,es ami megjobb. Kitöltetlen orosz forgalmik (amik kitöltesre värtak) rendszäm nyomo,festö gep,amivel a rendszämokat gyärtottäk. Alväzszämot sem ütöttek ät. Egyszerüen levettek a rendszämot,üres forgalmiba beirtäk az adatokat,kapott egy orosz rendszämot es ennyi. Az idiotäk kb 140 euro miatt buktak le.

lantika Elküldve: 2015-07-17 18:57 angel eye

Sziasztok. Ki ismeri ezt? Mennyire lehet ebböl angel eyes-t csinälni? Gondolok itt a väghatosägära,megbizhatosägära.

lantika Elküldve: 2015-07-17 09:15 Nem tudom mi a baja az autómnak

Csabika136 írta:
memento írta:
Csabika136 írta:
memento írta:
YELLOW írta:
memento írta:
YELLOW írta:
memento írta: Sziasztok. Reggelente, hetente úgy kb 2-3x nehezen indul az autom (318Ci 2002 es évjaratu kocsirol beszélek (csak teker, néha elindul, de egybol leall. Viszont, ha elindul rendesen 3. Ra 4.re, akkor mar aznap semmi probléma. Mar szinte minden lehetséges dolog cseréje megtortént.Egy forumon olvastam hogy egy szoftver frissités segíthet talán.Mi a véleményetek errol a frissitésrol? mennyire tud nagy okozni és milyen gyakorisaggal fordulhat elo ez altal egy nagyobb baj? Ha valaki jart mar hasonlo problémaval annak is szivesen varom valaszat mert mar 3 honapja ezt jatsza és a 4. Szerelot jarom meg vele és egyik sem tudja mi lehet a Gond. Mindegyik aztmondja náluk semmi probléma. Igaz tényleg van hogy 2 hetig sem csinalja. Koszonom valaszotokat! Linkeltem egy videot is amit en toltottem fel. Ezt a 2 dolgot csinalja veletlenszerűen. Valamikor az első valamikor a masodik. https://youtu.be/vMVkWnInVws


mi az a minden ami cserélve volt?


Lánc, komplett vezerles, benzinpumpa, benzinszűrő, vezerműtengely jeladó,szinte osszes tomites, de mindig ugyanaz a hiba. Allitolag ezek kkozhatjak ezt. Csak lassan 200 ezret rakoltottem a kocsira hoba meg meg mindig fennal es nem tudjak mi lehet.



hát igen én is ezeket mondtam volna így nem kellett feleslegesen leírnom. mert AC gyanús volt főleg, amikor nem akar beindulni. injektorokat lenne még érdemes megvizsgálni, esetleg a gyújtásrészt. nem cserélni, csak átvizsgálni, minden jó-e. szerintem itt SW frissítés nem segít.


az a vicc ugye , hogy csak hidegen és hideg időben. Tehát nyaron ha ejjel jó idő van akkor semmi ha viszont kicsit lehűl az idő , akkor napközben is csinalta egyszer, de mivel altalaban mar reggel megyek vele ezert utana mar nem csinalja.hőmersekleti jeladot is atneztek elvileg. Mert ugy logikus de allitolag semmi baja. Pedig az logikus lenne Koszonom valaszodat amúgy!




Szia! Sziasztok!
Távol álljon tőlem hogy okoskodjak, mivel még csak kb.egy hónapja van BMW-m. E46 320D non facelift. Viszont van némi tapasztalatom a reggeli és időnkénti nem indulások terén. Itt az ideje, egyszer muszáj lesz bevallanom, mert barátotok szeretnék lenni itt a BMW-sek körében, ezelőtt Hondám volt. Szakmám autószerelő, ezért rettenetesen sokat szereltem mindkét Hondát, ami a családban volt. Azon a márkán, és nem feltétlenül akarom többet itt leírni ezt a szót hogy Honda, volt egy főrelé, ami a sok km-alatt és az évek alatt simán tönkre tudott menni. Egy 7 lábú reléről volt szó, ami valójában egy közös panelre forrasztott két db relé volt. És itt volt a lényeg: A két relé lábai egyszerűen kimozdultak a panelból és nem mindig érintkeztek. Ki kellett szerelni a kocsiból és a lábakat újra forrasztani. Lehetőleg plusz ón felvitelével, hogy ezentúl jobban tartson. Az olyan autót, ami a város kellős közepén egy parkolóban nem indult csak 10-dik kulcsfordításra, ugyanazzal a forrasztott relével évekig gond nélkül hibátlanul indult. Hasonló jelenség volt, ha a gyújtáskapcsoló betét azon része beégett, ami az elektronikus dolgoknak ad feszültséget. Soha nem cseréltem azt sem. Ha vettem egy Hondát, azzal indítottam, hogy felforrasztottam a gyújtáskapcsolóját és évekig gondtalanul működött.
Bocsi a nagy történetért! Valójában ez egy felvezetése volt a következő kérdésnek, mert BMW-n nem tudom: Van itt valami főrelé féle?



egyaltalan nem veszem okoskodasnak.egyaltalan nem hulyeseg amit irtal. Erre ki gondolna?? Nagyon is koszonom a segitseget. Utananezek ennek is.minden tipp jol johet. Hol van ez a rele pontosan? Mert ami jobb oldalt van a motorterbe az ki van merve. Viszont lehet a csatlakozo el lehet kopva amibe belemegy,ahogy irod.
Sok sikert a bmw hez. Es üdv a klubban



Nem a relének a csatlakozó lábaira gondoltam ám! A relén belül vana panel, amire a relék forrasztva vannak és onnan mozdul ki. Hondán újra kell ilyenkor forrasztani és kész. Nézd meg ezt a linket, de bal oldalt az UP felirat alatti menüpontokat is és talán megérted: Honda főrelé javítás
Ez a relé ad áramot az injektoroknak és a benzinszivattyúnak és az ECU vezérli.
Mint ahogy este a hsz-em végén írtam is, nem tudom hol van a BMW-n és azt sem, hogy külön van-e ilyen relé, de szerintem kell hogy legyen.
A másik, amit említettem a gyújtáskapcsoló betét. Itt van erre is egy link. Képekkel illusztrálva hogy miről van szó? Ezt szintén nem BMW, hanem H.. de ettől még nem tartom kizártnak ezt a hibát a BMW-nél sem. A képeken jól látszik hogy a gyakran használt érintkezők be vannak égve. Ez amit látsz, véleményem szerint még nem is biztos hogy javításra szorult volna, csak a presentáció készítője meg szerette volna mutatni, hogy mit kell csinálni vele. Ennél sokkal jobban meg szokott égni. Gyújtáskapcsoló betét javítása H..da
Én fel is szoktam ezeket az érintkezőket forrasztani. Gyakorlatilag kipótolni Ónnal és utána síkba csiszolgatni, és reszelni. Minden kocsimon megcsináltam eddig és hosszú éveken keresztül nem volt gond vele. Egyébként a Gyújtáskapcsoló betét cserélhető alkatrész. Boltban lehet legtöbb kocsihoz ezt is venni. Szakszerű javítása mind a relének, mind a betétnek a csere. Én azért szoktam erre a javításos módszerre rá, mert amíg nem tudom biztosan hogy mi a probléma, addig nem szeretek sok ezret költeni pusztán a próba kedvéért. Szerintem én már így fogok megöregedni.


Nemet forumon olvastam:
Benzines inditäsi problema megoldäs-> üzemanyag pumpa rele csere.
Dizel inditäsi problema megoldäs-> DDE rele csere.
DDE rele
Üzemanyag rele kesztyütarto mögött. Egyik alkatresz sem dräga,otthon ki lehet cserelni,szoval 1 probät meger. Minden esetben hideg motor inditäskor fellepö problema lett igy orvosolva (e46fanatics.de-n).

lantika Elküldve: 2015-07-16 21:42 Társalgó

hil írta:
Hektor írta:
hil írta: Sziasztok!
Elsősorban turing tulajdonosokat kérdezném:a hátsó ajtón a nyitható üvegnek milyen gyakorlati értelme van, ez extraként rendelhető volt, vagy alap tartozék. Meglátásom szerint hibalehetőségnek nem kicsi.
bye:hil


Touringom van. A hátsó üveg ugye nyitható, nagyon pofás... örültem neki. Itt anélkül lehetne pakolni, hogy kinyitjuk a hátsó ajtót. Szinte SOHA nem pakoltam be semmit.
Viszont az ablakfűtés szálai a szigeteléseknél megszakadtak.A por állandó jelleggel a résekben van. A mikrokapcsolóm még jó, de sokaknak már elromlott. A kulccsal véletlen is nyitható. Pofás, aranyos.. de szerintem sem jó semmire.Esetleg ha egyszer viszek egy nagy létrát, amit ott dugok majd ki


Szia és köszi a választ!
Én is ilyeneket olvastam, csak a baj van vele. Ez alapból volt tartozék?
bye: hil



2-vel lentebb irtam,hogy mind ilyen volt,es az E91,F31-es is mind ilyen

lantika Elküldve: 2015-07-16 21:37 Társalgó

Hektor írta:
hil írta: Sziasztok!
Elsősorban turing tulajdonosokat kérdezném:a hátsó ajtón a nyitható üvegnek milyen gyakorlati értelme van, ez extraként rendelhető volt, vagy alap tartozék. Meglátásom szerint hibalehetőségnek nem kicsi.
bye:hil


Touringom van. A hátsó üveg ugye nyitható, nagyon pofás... örültem neki. Itt anélkül lehetne pakolni, hogy kinyitjuk a hátsó ajtót. Szinte SOHA nem pakoltam be semmit.
Viszont az ablakfűtés szálai a szigeteléseknél megszakadtak.A por állandó jelleggel a résekben van. A mikrokapcsolóm még jó, de sokaknak már elromlott. A kulccsal véletlen is nyitható. Pofás, aranyos.. de szerintem sem jó semmire.Esetleg ha egyszer viszek egy nagy létrát, amit ott dugok majd ki


Kulccsal veletlen nyitäst ki lehet küszöbölni programozässal. Ki lehet välasztani,hogy az üveg,vagy az egesz ajto nyiljon täviränyitoval,illetve azt is be lehet programozni,hogy csak egymäs utän 2x lenyomäs eseten nyiljon. Le is lehet tiltani,akkor meg soha sem tudod kinyitni.

lantika Elküldve: 2015-07-16 21:30 Társalgó

hil írta: Sziasztok!
Elsősorban turing tulajdonosokat kérdezném:a hátsó ajtón a nyitható üvegnek milyen gyakorlati értelme van, ez extraként rendelhető volt, vagy alap tartozék. Meglátásom szerint hibalehetőségnek nem kicsi.
bye:hil


Gyärilag mind olyan volt. Sok baj van vele,mint pl a szigetelö gumi elcsiszolja a fütöszälat,illetve a hozzä tartozo ätvezetö käbel is ugye el tud törni,az üveg nyito mikrokapcsolo is tönkremehet,illetve a hätso ablaktörlö szerkezet beälläsa szinte minden Touringnak hibäja volt mär.
Viszont ha Magyarorszägra utazunk,akkor praktikus,mert csak az üveget nyitom ki utközben,es tudok enni adni a tengerimalacoknak . Termeszetesen van ezen felül is elönye,en szeretem,hogy ilyen,bär a vezetö ezüst folyadekot mär megvettem,hätha eletre tudom kelteni a hätso ablak fütesemet,mert az itt Bremäban nagyon fontos,hiszen tavaly telen is kb 5x le volt deresedve.

lantika Elküldve: 2015-07-16 14:00 Autóvásárlás

KGR írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta:
kpeter írta:
Rorybreaker írta: Vegyetek inkább 1 jó Lexust, hagyjátok ezeket a bajor fosokat, csak toldozgatjátok más levetett szemetét


ne röhögtess már. vegyen lexust akinek két anyja van. múltkor olvastam a totalcaros lexus vs bmw 320d használt tesztet. Fel vannak sorolva az alkatrész árak is. 700 ezer egy kettőstömegű a lexushoz. vicc. ebből kb. totál felújítom más "levetett szemetét". a táblázatban szépen látszik, hogy mindene 3x annyiba kerül mint az e90-es bmw-nek.



Jólvan na, csak vicceltem.
Tökéletesen jó autókat gyárt a bmw. Szeretem attól függetlenül, hogy eladtam. De nincs itt az ideje, hogy BMW-m legyen. Majd akkor lesz, ha 1 vagy 2 évesen tudok venni, addig nem.

De én vettem szar bmw-t, nem titok, de nem szidom, mert alapjában véve teljesen korrekt, használható autó némelyik típus. Vennék én e30-at is, ha lenne elég idő és pénz csavarig felújítani.


mióta eladtad, nem úgy tűnt az írásodból, mintha így gondolnád...
az 1-2 éves autóval is kitörölheted, bár nagyobb az esély. én 4,5 évesen vettem, relatíve fiatalon 62ezer km-rel, mégsem volt tökéletes. a legtöbb embernek (hiába vagyunk itt sokan, akiknél nem így van) csak hazsnálati tárgy. meg sem rezdül, ha rányitja valamire, ha rányitják. én ezt látom. én nagyon örülnék, ha valahonnan a BMW felajánlaná egy raktárban "porosodó" 0km-es 325i alkalmi megvételét. nem tudom mennyit kérnének érte, de lenne az a pár millió, amit igenis megadnék érte, hiába öreg konstrukció, de új. az enyémet is szeretem mindennek ellenére, akkor azt?
aki olyan, az 1 év alatt is lestrapálja az autót. nagyon közeli hozzátratozóm is ilyen. bár ő nem is akarja eladni. 9 éves autóban ha 45ezer km van, lehet sokat mondtam, de horgászni jár vele. fél évig CSAK én hazsnáltam, amíg a sajátom meg nem vettem, addig, illetve amíg volt egy másik horgászos autó, addig nem is volt gond....


Az a gond, hogy sajnos igazad van, viszont nem értem ezeket az embereket. Mivel általában egy autó nagyobb értéket képvisel, én úgy tekintek rá mint egy befektetésre amiben a pénzem van (bár nagyon rossz befektetés) és arra törekszek, hogy a vételár és a későbbiek során az eladási ár közötti különbséget minél alacsonyabb szinten tartsam. Emiatt figyelek oda minden rezdülésére, karcra, stb. Ezen kívül tudom nagyon jól, hogy vannak olyan hibák, amikkel ha nem foglalkozunk akkor sokkal több pénzt fognak kivenni a pénztárcánkból.


Szerintem az 1-2 eves autok pont azok,amit nem szabad megvenni. 1-2 evig hajtja a paraszt,sz@rik a kocsira,mert 1-2 ev utän tud venni mäsik 0 km-est es fog is venni,hiszen van penze szaräsig.

lantika Elküldve: 2015-07-14 21:32 Idő kijelzése

robipusztai írta: Sziasztok
Van egy 2001 es 320d-m, órát szeretnék beállitani rajta, nekem is a műszerfalon 2 kis pöcök van, baloldalira reagál a jobboldalira viszont nem.
Létezik más alternativa az óra beállitásához, vagy csak ez köszönöm előre is a válaszokat.


Igyvagy ha van navi azon keresztül is lehet. A KM ora jobb oldali gombot tekergetni kell nem nyomkodni.

lantika Elküldve: 2015-07-13 22:34 ablakemelő

Csabika136 írta:
lantika írta:
Csabika136 írta:
Tano írta:
Csabika136 írta: Jaj! Már a múltkor is szerettem volna kérdezni: Leveszem ugye a kárpitot az ajtóról és látom, hogy az ajtónak azon részébe is megy két vezeték, ahol már csak az ablaküveg csúszkál. Jobb hátsó ajtó, belülről nézve az ajtót a bal oszlopnál megy a tömítés alá. De mit csinál az ott?


Megy a becsípődésgátlóhoz.


Becsípődés gátló??? Viccelsz ugye?
De mi csípődne be?


Mondjuk ha Te elölröl elkezded felhuzni a hätso üveget,a länyodnak meg ott a keze... Na akkor a becsipödesgätlonak köszönhetöen az üveg nem csipi oda a kezet


És hogy működik? Érzékeli hogy van ott valami? Vagy elkezdi szorítani, de megnyomódik a tömítés és összezár valami?


Nem nyomja össze Igy
nem tudom,hogy a BMW-ben is igy müködik e vagy sem,de most hirtelen nincs idöm mäsikat keresni,mert asszony räm akarja gyujtani a BMW-t laptoppal együtt

lantika Elküldve: 2015-07-13 18:42 ablakemelő

Csabika136 írta:
Tano írta:
Csabika136 írta: Jaj! Már a múltkor is szerettem volna kérdezni: Leveszem ugye a kárpitot az ajtóról és látom, hogy az ajtónak azon részébe is megy két vezeték, ahol már csak az ablaküveg csúszkál. Jobb hátsó ajtó, belülről nézve az ajtót a bal oszlopnál megy a tömítés alá. De mit csinál az ott?


Megy a becsípődésgátlóhoz.


Becsípődés gátló??? Viccelsz ugye?
De mi csípődne be?


Mondjuk ha Te elölröl elkezded felhuzni a hätso üveget,a länyodnak meg ott a keze... Na akkor a becsipödesgätlonak köszönhetöen az üveg nem csipi oda a kezet