Ez egy archivált weboldal! bővebben
norbeee fórum hozzászólásai

norbeee Elküldve: 2012-08-23 10:51 Autóvásárlás

szandersz írta: Szia!

Én azért vettem bömöst mert van olyan szerelő a környéken aki ért hozzá és nem csillagászati áron javítja mint egy márkakereskedésben, azt én se tehetném meg. Az hogy mennyit fogsz költeni autóra havonta/évente az meg szerintem azon múlik milyen példányt fogsz ki. éves 600-800 ezer amit leírtál biztos belefér minden ha nem véres a nyaka az autónak.

Szerintem a legfontosabb:
1. keress először egy jó szerelőt a környéken (itt a fórumon biztos tudnak ajánlani)
2. ha nem volt bmw-d eddig, kérd mások segítségét az autóvásárláshoz. Szerintem akad itt olyan kedves fórumtárs aki esetleg még vásárlás előtt segít kiválasztani.
3. ha megvetted, csináltass meg rajta minden kötelező dolgot (olajok, szűrők, ecetera) már csak azért is mert én nem hiszek el semmit az előző tulajnak pl most cseréltünk ez-azt, láttam olyat hogy tescos olajt tettek bele vagy csak resetelték az inspekciót eladás előtt.

Szerintem ha így teszel, nyugodtan bevállalhatod, az alkatrészellátásban meg itt a fórumon is tudnak segíteni. Ha az ember teheti próbálja meg a legjobb minőséget megvenni, mert nem mindíg a gyári a "legdrágább".

Üdv.


Igen ettől félek sajnos, hogy nehogy rám sózzanak egy göthös szart aztán meg anyagi csődbe viszem a családot
természetesen nem szalon állapotot vár el az ember egy 10 éves autótól, de azért ne kelljen milliókat rákölteni megvétel után.

Magamból indulok ki, ha nekem lenne egy 7-es BMW-m aminek semmi baja nincs akkor azt nem adnám el. Ezért félek attól hogy szinte mind egytől egyig problémás darab az eladóak közül

A segítségedet köszönöm szépen

[/quote]

Azért írtam hogy kérd mások segítségét, már csak több szem többet lát alapon. Nekem ez a 3. bmw-m mégis beleestem egy kifogásolható állapotúba... majd egyszer rendbejön... apránként nem tom hol voltam, mikor megvettem bár nézettem meg volna mással is ja tudom hol voltam: rózsaszín ködben hogy bmw-lesz megint, egy opel astra után

norbeee Elküldve: 2012-08-23 10:32 Autóvásárlás

szandersz írta: Sziasztok Fun-ok

Autóvásárlás előtt állok, kérlek segítsetek.
Tudom jól, hogy naponta kaptok hasonló kérdéseket és már unalmas a téma ezért előre is köszi mindenkinek aki segít.

Mindenek előtt szeretném hangsúlyozni, hogy abszolút amatőr vagyok a BMW-sek körében ezért ha valami nagy hülyeséget mondok bocs

A kiszemeltem egy 730d 2002-2005 évjárat kb 3 millió körüli értékben. Nem vagyok egy újgazdag, nem feltétlenül tudnám szak szervizben szervizeltetni, és nem tudnám mindig a gyári alkatrészeket megvenni hozzá (unix forever) ))
Havi szinten kb 50-80 ezer forint lenne az amit rá tudnék szánni az autóra (szervíz).

Ismerősök körében ha szóba jön a BMW akkor nagy százalékban negatív dolgokat lehet róla hallani PL:
(Hát mész, oszt egyszercsak megáll mert letíccsa a kompúter és csak trénerrel lehöt azt továbvinni. Valóban igazak ezek a mendemondák, hogy az út szélén hagy?


mutatok néhány autót amelyek tetszenének:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ta-6094604
http://www.hasznaltauto.hu/aut...so-6076057
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ta-6089384
Stb....

Sok embernek a BMW-ről a határtalan pénzköltés jut eszébe, de szerintem kis odafigyeléssel és ésszel sokat lehet spórolni.

Megkérek mindenkit akinek van egy kis ideje legyen a segítségemre.
Ha lehet akkor hozzáértők válaszoljanak
Nem tudom, hogyan de meghálálom a segítséget )

Üdvözlettel: egy Lelkes újonc )


Szia!

Én azért vettem bömöst mert van olyan szerelő a környéken aki ért hozzá és nem csillagászati áron javítja mint egy márkakereskedésben, azt én se tehetném meg. Az hogy mennyit fogsz költeni autóra havonta/évente az meg szerintem azon múlik milyen példányt fogsz ki. éves 600-800 ezer amit leírtál biztos belefér minden ha nem véres a nyaka az autónak.

Szerintem a legfontosabb:
1. keress először egy jó szerelőt a környéken (itt a fórumon biztos tudnak ajánlani)
2. ha nem volt bmw-d eddig, kérd mások segítségét az autóvásárláshoz. Szerintem akad itt olyan kedves fórumtárs aki esetleg még vásárlás előtt segít kiválasztani.
3. ha megvetted, csináltass meg rajta minden kötelező dolgot (olajok, szűrők, ecetera) már csak azért is mert én nem hiszek el semmit az előző tulajnak pl most cseréltünk ez-azt, láttam olyat hogy tescos olajt tettek bele vagy csak resetelték az inspekciót eladás előtt.

Szerintem ha így teszel, nyugodtan bevállalhatod, az alkatrészellátásban meg itt a fórumon is tudnak segíteni. Ha az ember teheti próbálja meg a legjobb minőséget megvenni, mert nem mindíg a gyári a "legdrágább".

Üdv.

norbeee Elküldve: 2012-08-23 09:53 Automata váltó letilt (hiba kijelzés)

Sziasztok!

Feltettem a galériámba egy videót a váltóról, nem túl jó minőség de látszik a lényeg amikor oknélkül vált majd vissza. Lehet így jobban behatárolható a dolog mint amikor csak írok róla, ha valakinek volt hasonló, vagy ötlete van szivesen fogadom.


YouTube videó

Köszi

norbeee Elküldve: 2012-08-21 22:05 Segítsetek!

YELLOW írta:
norbeee írta: Sziasztok!

Tegnap elkezdett nyekeregni a kormányom, forgatás közben egy bizonyos ponton oda, vissza mindkét oldalra súrlodó hangot ad, mintha kemény műanyagok súrlódnának egymásnk. Ez mi ? szalagkábel? meg lehet ezt házilag oldani? Félek szétszedni mert egy az hogy nemtudom hogy kell, ilettve ott van a légzsák is...

ha valakinek volt már hasonló problémája kérem írjon mert megőrít ez a hang, meg tönkretenni se szeretném...

Előre is köszi!


ez is ondhatni típushiba... az átvezető gyűrűben hajlik egy egy lapocska vagy mi, az adja ki a hangot. nekem is csinálja már vagy 3 éve


áááá és lehet ezzel kezdeni valamit? mert engem nagyon idegesít így nem maradhat. A kolléganőmet elvittem egy darabon munkából hazafele, és megjegyezte hogy mi ez a hang, meg biztos hazaérünk-e...

norbeee Elküldve: 2012-08-21 22:00 Polír

Sikerült találnom egy brigádot akik megcsinálják a polírt az autón, meg az első lámpákon is, a céges flotta keretein belül Így már legalább nem vadidegen helyen csinálják, van referencia. Egyébként meg fényezéssel foglalkoznak szal hozzáértés biztos van. 2 hét mulva fogják csiálni, azt mondták 2 nap azt nem mondták mit fognak rajta annyi ideig simogatni, de ők tudják, azt mondták nem azért mert olyan gáz az autó, de nekik ennyi idő

Jons kollégától utólagos elnézést kérek, de a távolság miatt ez így kényelmesebb és hamarabb meglesz. De azért remélem egyszer ha úgy alakul (gondolom jövőre) biztosan rábízom majd egy polír erejéig.

norbeee Elküldve: 2012-08-21 21:51 Segítsetek!

Sziasztok!

Tegnap elkezdett nyekeregni a kormányom, forgatás közben egy bizonyos ponton oda, vissza mindkét oldalra súrlodó hangot ad, mintha kemény műanyagok súrlódnának egymásnk. Ez mi ? szalagkábel? meg lehet ezt házilag oldani? Félek szétszedni mert egy az hogy nemtudom hogy kell, ilettve ott van a légzsák is...

ha valakinek volt már hasonló problémája kérem írjon mert megőrít ez a hang, meg tönkretenni se szeretném...

Előre is köszi!

norbeee Elküldve: 2012-08-21 21:45 Automata váltó letilt (hiba kijelzés)

Tényleg bíztatóan hangzik főleg hogy az én esetmben meg napokig tökéletes.. most már csak a megfelelő szerelőt kell megtalálni hozzá...

Hangya írta: Koszonom a válaszod nagyon megfelelo és biztato volt kissé megnyugtattál !!! Hála érte !!!
harmas írta: Ezt most úgy írom, hogy sajnos végigküzdöttem egy hasonló dolgot.
Nálam az autó nem hintázott, tehát a sebesség végig egyenletes volt, viszont a váltó teljesen véletlenszerűen kapcsolgatta a fokozatokat. Lengett becsülettel a fordszámmérő. 100km/h fölött nem volt probléma, ott már nem mert kapcsolgatni, de ugye...
Pár mérés után (vezérlő olajnyomás alacsony volt, olaj dzsuva, szűrőben alumínium forgácsok) a szétszedés mellett döntöttem (volt is törött nyomórugó a belsejében, tehát szükségszerű volt). A felújítás során kicserélik a lamellakészletet, szűrőket, golyókat, tömítéseket, dugattyúkat, de ez még nem minden a wandlert is fel kell újítani. Kimérni az elektromos jeladókat, szelepeket. Ez a móka 350E kerül, plusz 2-3 hétig nincs autó.
Összeállt a téma, öröm-boldogság. De ettől még nem javult meg az autó.
Kellett még egy program frissítés is (újraírni a vezérlőt).
Javasolnám ezzel kezdeni, mert ez csak töredéke árban az egész murinak, és van esély rá, hogy megoldja a problémát. Feltéve persze, hogy nincs a fent leírt mechanikus, vagy elektromos hiba. De még mindíg ez a legegyszerűb-leggyorsabb beavatkozás. Ha ettől okés a dolog, akkor viszont kényeztessétek el egy olaj-szűrő cserével a paripát

norbeee írta:
Hangya írta: Udv
Nem hiszem hogy igazan jo helyre irom ezt a kérdést de remélem kapok választ rá hozzá értotol !!
Van egy e46 320 d touringom M pakett 2004 sport kapcsolos automata váltos autom , melynek a váltoja hidegbe álltalába ( az álltalába alatt ugy értem hogy az utobbi 1 honapba 5 utbol 4x csinálta ) . Hintáztatja a fordultato ugy hogy az egész auto leng tolle és ez olyan 1400 és 1600 fordultat korul álla mutato és ugy lengeti hogy lesik 1200 ra és utánna 1700ig fellenditi ezt megcsinálja tempomat kozbe is 60km/h val mentem ott áll a mutato 1500as fordulat kornyékén és akkor megcsinálta !!
Mi a tapasztalat és vagy a megoldás mert mondtak olyat hogy a viszkokuplungnak van baja más valami elektromos gondra gyanakszik !! ??? Elvileg olajcsere nem volt még a kocsin én sajnos 3. tulaja vagyok az elozonél tuti nem volt .
Valaszokat koszonom bármilyen is az !!!


Hali!

Nekem is hasonlókat csinál, 50-60 között 1500-1600 között hintázik a fordulatszám mutató. Plussz ha leesik a fordulat és a sebesség pl kanyarban, rögtön 4-5 be akarja tenni ahelyett hogy hagyná, ekkor meg égtelen nagy dörmögés morgás hallatszik az autó alól hátulról. Mondjuk nem csoda 25 nél 4-5 be erőlködik...

Nálam volt egy szíjfeszítő meg szíj görgő csere, ezután 1 hónapig nem hintázott, viszont ugyanúgy leváltott.

Soha semmi hibaüzenet, sem letiltás. Nincs kedvem belefogni egy váltójavításba mert abban sem vagyok biztos hogy baja van, mert van amikor napokig nem csinálja.

Eddig a váltó szétszedése nélkül senki nem talált semmilyen hibát....






norbeee Elküldve: 2012-08-20 19:54 Automata váltó letilt (hiba kijelzés)

Hangya írta: Udv
Nem hiszem hogy igazan jo helyre irom ezt a kérdést de remélem kapok választ rá hozzá értotol !!
Van egy e46 320 d touringom M pakett 2004 sport kapcsolos automata váltos autom , melynek a váltoja hidegbe álltalába ( az álltalába alatt ugy értem hogy az utobbi 1 honapba 5 utbol 4x csinálta ) . Hintáztatja a fordultato ugy hogy az egész auto leng tolle és ez olyan 1400 és 1600 fordultat korul álla mutato és ugy lengeti hogy lesik 1200 ra és utánna 1700ig fellenditi ezt megcsinálja tempomat kozbe is 60km/h val mentem ott áll a mutato 1500as fordulat kornyékén és akkor megcsinálta !!
Mi a tapasztalat és vagy a megoldás mert mondtak olyat hogy a viszkokuplungnak van baja más valami elektromos gondra gyanakszik !! ??? Elvileg olajcsere nem volt még a kocsin én sajnos 3. tulaja vagyok az elozonél tuti nem volt .
Valaszokat koszonom bármilyen is az !!!


Hali!

Nekem is hasonlókat csinál, 50-60 között 1500-1600 között hintázik a fordulatszám mutató. Plussz ha leesik a fordulat és a sebesség pl kanyarban, rögtön 4-5 be akarja tenni ahelyett hogy hagyná, ekkor meg égtelen nagy dörmögés morgás hallatszik az autó alól hátulról. Mondjuk nem csoda 25 nél 4-5 be erőlködik...

Nálam volt egy szíjfeszítő meg szíj görgő csere, ezután 1 hónapig nem hintázott, viszont ugyanúgy leváltott.

Soha semmi hibaüzenet, sem letiltás. Nincs kedvem belefogni egy váltójavításba mert abban sem vagyok biztos hogy baja van, mert van amikor napokig nem csinálja.

Eddig a váltó szétszedése nélkül senki nem talált semmilyen hibát....

norbeee Elküldve: 2012-08-17 07:47 Segítsetek!

Tano írta:
norbeee írta: Meg tudná valaki mondani mennyi a 20D 150le alapjárati fordulatszáma? az enényém 730 de olyan érzésem van mintha az nem lenne a helyén. De lehet hogy csak beképzelem


Ha manuális, akkor 830+/-50, ha autómata akkor 730+/-50.


Akkor megnyugodtam

norbeee Elküldve: 2012-08-17 05:40 Segítsetek!

Meg tudná valaki mondani mennyi a 20D 150le alapjárati fordulatszáma? az enényém 730 de olyan érzésem van mintha az nem lenne a helyén. De lehet hogy csak beképzelem

norbeee Elküldve: 2012-08-16 20:38 Polír

A kőfelverődésekre mit javasolsz? Anélkül hogy újrafényeztetném az elemet? Most rendeltem hibajavító stiftet gondoltam nekilátok egy két helyen pl ajtók szélén ahol lepattogott mert az előző tulaj nekivágta valaminek... de a gépháztetőt is ki kellene "pöttyözni". Nem tudom hogy ezt polír előtt vagy után célszerű megejteni?

norbeee Elküldve: 2012-08-16 20:25 Polír

YELLOW írta:
norbeee írta:

kár hogy Yellow kolléga nem ér rá, én nem akarok várni tavaszig, csak nem mindegy kinek mennyit fizetek és milyen munkáért


ez az augusztus ilyen, túlórázni is menni kell, hogy más mehessen szabira... sajnos ilyenek miatt nem jutok el sok talira sem. mindig bebasz valami.
amúgy ha erre jársz, ütközhetünk, vagy ha megyek miskolciába majd szólok, aztán dumálunk ha ráérsz.


Persze megértem, semmi gond. Én is szivesen látok erre járó márkatársakat ha erre jársz dumálunk.
Ja ha valaki erre jár aki nagy dízel szaki szívesen a kezébe adnám a járművet szakértse meg az érthetelen problámákkal küszködő traktoromat

norbeee Elküldve: 2012-08-16 20:14 Polír

jons írta:
norbeee írta:

Hali, mennyi a kapacitásod egy napra? Csak mert ha Yellow kollégához lejössz Tiszaújvárosba, én is beszállnék az üzemanyagba, így lenne 2 autó és Yellow nak is olcsóbb lenne. Illetve mennyiért csinálsz egy polírt? Azt hozzá kell tennem hogy az enyém nagyon tré karc.


Na így már kezd alakulni. Max 2 autó fér bele. Az úgyis 9-10 óra tiszta munka.

Yellow
Egyszer összehozzuk. Tél előtt jól waxold le megóvni a fényezést, hogy ne legyen rosszabb.




kár hogy Yellow kolléga nem ér rá, én nem akarok várni tavaszig, csak nem mindegy kinek mennyit fizetek és milyen munkáért

norbeee Elküldve: 2012-08-16 19:59 Polír

jons írta:
YELLOW írta:

úgy szeretnélek vendégül látni



Szombaton van már Szajolban 1 kocsim, vasárnap, ha fizeted az utiköltségemet, akkor készítheted a kocsit!


Hali, mennyi a kapacitásod egy napra? Csak mert ha Yellow kollégához lejössz Tiszaújvárosba, én is beszállnék az üzemanyagba, így lenne 2 autó és Yellow nak is olcsóbb lenne. Illetve mennyiért csinálsz egy polírt? Azt hozzá kell tennem hogy az enyém nagyon tré karc.

norbeee Elküldve: 2012-08-16 18:40 Mi lehet a baj?

Tano írta:
norbeee írta: Sziasztok!

Egy hónapja össze vissza jelez a műszerfalon hogy kiégett a lápám, hol a bal hol a jobb hátsó. Emellett a bal hátsó lámpatestben lévő összes izzó halványabb világított. Kicseréltem az összeset a megfelelőre, égett is az összes ennek ellenére folyamatosan jelezte a műszerfal. Tegnap a bal index gyorsan kattogott, megnéztem hátul az izzót, és akkor láttam hogy forró a kábel, illetve megolvadt a kábelköteg végén lévő csatlakozó és az izzókat tartó házon lévő csatlakozó is, a 2. láb pedig hiányzik, beleolvadt a műanyagba.... lehúztam a kábelt mivel dolgozni be kellett jönnöm, de a jobb oldali is elkezdett melegedni, arról is le kellett vennem a csatit.

Emellett kicsit fura az autó ha lehúzom az ablakot, lentebb megy a fordulaszám. Az alalpjárat is mintha nem olyan lenne mint eddig, 730 at mutat, mennyi a normális ?

Csak jövő héten jutok el szerelőhöz, de így kénytelen leszek mellőzni az autót...
Vélemény?


A hátsó csomagtéri csatlakozók zárlatossága típushiba, szerintem cseréld őket.
A töltési feszültséged rendben van? A műszerfal szervíz menüjáében meg tudod nézni.
Az alapjáratnak 800 felett van az alapértéke 20d-nél.


Már megoldódott a lámpa probléma egy hasnló fórum diy je alapján, mint a képen, csak kultúráltabban




A számítógép töltési feszültségre 142-őt mutat alapjátaton fordulaton pedig 138-144 között. gondolom ez 14.x volt. A 730 nem tudom miért 730 rpm ha 800 nak kellene lennie...