seta fórum hozzászólásai

seta Elküldve: 2011-03-01 09:44 Ajtóbelsõ...

anubisz írta:
seta írta: Sziasztok!
Találkozott már valaki olyan problémával, hogy az ajtókárpit belsejéről levált 1-2 kis műanyag idom, amibe a bolhák mennek, ami végülis a helyén tartja a kárpitot?
Nos nekem levált 1-2. Elég gagyi módon, valami kőkemény sárgás ragasztóval voltak feltéve, ami egyszerűen elengedte a műanyagot. Na most az egy dolog h 1 bolhánál a műanyag nem tartja az ajtót, a többi rendesen fogja, de ez a műanyag most alacsony fordulaton nagyon zörög...
A kérdésem az lenne h vajon mit szólna ez a műanyag és az ajtó egy kis sziloplaszt ragasztóhoz?


Nem is tudsz új bolhát tenni oda? Nem lehet cserélni a bolhát?


A bolhával nincs semmi baj. A műanyag idom vált le az ajtókárpitról. A bolha a műanyag idomot most is szépen tartja az ajtón, csak az idom vált el a kárpittól.

seta Elküldve: 2011-03-01 09:13 Ajtóbelsõ...

Sziasztok!
Találkozott már valaki olyan problémával, hogy az ajtókárpit belsejéről levált 1-2 kis műanyag idom, amibe a bolhák mennek, ami végülis a helyén tartja a kárpitot?
Nos nekem levált 1-2. Elég gagyi módon, valami kőkemény sárgás ragasztóval voltak feltéve, ami egyszerűen elengedte a műanyagot. Na most az egy dolog h 1 bolhánál a műanyag nem tartja az ajtót, a többi rendesen fogja, de ez a műanyag most alacsony fordulaton nagyon zörög...
A kérdésem az lenne h vajon mit szólna ez a műanyag és az ajtó egy kis sziloplaszt ragasztóhoz?

seta Elküldve: 2011-02-28 20:07 Fékolaj

Sziasztok!
Ahogy a téma elején olvastam, egyedül a DOT5 a szilikon alapú. A kérdésem az lenne h az ATE honalpján reklámozott SL.6-os folyadékról tud-e vki vmit. Nem találtam meg a leírásában h milyen alapú. Ha valakinek van róla több infója, netán tapasztalata, ne tartsa magában

seta Elküldve: 2011-02-28 19:10 fékcsere

Most ugye azokról a csavarokról van szó, ami a fékpofákat a helyükön tartják, és nem azokról amik a féknyerget fogják fel? Ha jól láttam a videón ezeknek a csavaroknak a fej és a menet között van egy pár centis vastagított (és gondolom felület keményített) rész, amivel a pofák érintkeznek. Mivan ha a menetet csavarrögzítővel, míg ezt az érintkezési felületet az említett pasztával kenem be?

seta Elküldve: 2011-02-27 23:11 Benzinkészítés házilag, nejlonszatyorból

anubisz írta:
seta írta:
anubisz írta:
Gatinho írta: Mivel jövedéki termékről beszélgetünk, vannak itt a bekerülési, megtérülési költségek mellett egyéb felvetődő kérdések is. Szerintem a fináncok ráugranának ezekre a gépekre tuti.

Ahogy a szólás tartja:

"Ne lopj! A kormány nem szereti a konkurenciát."


Bizony igazad van,persze jogilag se tiszta,ebbe a sze... országba


Szerintem ezzel is az lesz mint pl a szélerőművekkel...
2,5m-es maximális magasság alatt bármilyet állíthatsz a kertedbe (ez gyakorlatilag a kerti járda bevilágításán kívül semmire sem jó)
2,5m-esnél nagyob szélerőmű állítása olyan fokú utánajárással, szakértői véleményezéssel, bürokráciával és az ezekkel járó "tiszteletdíjakkal" jár, ami miatt legalább 20-25 év kell h megtérüljön az ára (karbantartás nélkül). Welcome home...


undorittó! nehogy jó legyen az embernek, kicsit olcsóbban termeljen magának energiát. Nem is írok erre semmit, mert az nem bírja a nyomda festéket.


Amúgy ez egy kicsit vicces téma, mert pl az önellátó házak építését (külső energiaforrást alig felhasználó) az állam 30%-kal támogatja. Persze ehhez az kell h a teljes bürokrácia láncot végigjárd

seta Elküldve: 2011-02-27 23:08 Balesetek BMW-vel...

Woockie írta:
seta írta:
Robin68 írta: Öten sérültek a hármas balesetben

szegény ladát jól kinyitotta a fiat Ahogy látom a BMW meg csak hátolról belecsuszott a ladába.

A cikk szerint a fiat ele lokte a ladat...


ha a linkre kattintok én csak képeket látok, cikket nem találtam. Csak annyit irtak a képek mellé h hol volt a baleset és h 3 auto sérült, meg 5 ember...

seta Elküldve: 2011-02-27 23:03 Benzinkészítés házilag, nejlonszatyorból

anubisz írta:
Gatinho írta: Mivel jövedéki termékről beszélgetünk, vannak itt a bekerülési, megtérülési költségek mellett egyéb felvetődő kérdések is. Szerintem a fináncok ráugranának ezekre a gépekre tuti.

Ahogy a szólás tartja:

"Ne lopj! A kormány nem szereti a konkurenciát."


Bizony igazad van,persze jogilag se tiszta,ebbe a sze... országba


Szerintem ezzel is az lesz mint pl a szélerőművekkel...
2,5m-es maximális magasság alatt bármilyet állíthatsz a kertedbe (ez gyakorlatilag a kerti járda bevilágításán kívül semmire sem jó)
2,5m-esnél nagyob szélerőmű állítása olyan fokú utánajárással, szakértői véleményezéssel, bürokráciával és az ezekkel járó "tiszteletdíjakkal" jár, ami miatt legalább 20-25 év kell h megtérüljön az ára (karbantartás nélkül). Welcome home...

seta Elküldve: 2011-02-27 22:58 fékcsere

Burns írta:
anubisz írta:
Burns írta:
seta írta: Sziasztok!

Kicsit felfrissítem a témát
Lassan cserélnem kell az első féktárcsákat és betéteket.
A kérdésem az h ez mennyire bonyolult művelet. Mindenképpen szerelő kell hozzá, vagy elég a józan paraszti ész és némi műszaki érzék?


Az utóbbi elég lesz.
BMW E46 3 series Front Brake Replacement


igen szép a videó, én is néztem, csak itt minden csavar csodálatosan jár meg emelőn könnyű dolga van. Egy ideális csere,


Most cseréltem betéteket. Ideálisan járt nálam is, semmi gond nem volt vele.


Köszi szépen a videót, lényegében mindent megtudtam ami csak kellhet. Elég jól beszélek angolul de azért biztos ami biztos megkérdezem h jól értettem-e:
A szürke cucc valamiféle kenőanyag?
A piros pedig valamiféle gumis ragasztó-tömítő?

seta Elküldve: 2011-02-27 22:42 Balesetek BMW-vel...

Robin68 írta: Öten sérültek a hármas balesetben


szegény ladát jól kinyitotta a fiat Ahogy látom a BMW meg csak hátolról belecsuszott a ladába.

seta Elküldve: 2011-02-27 22:31 fékcsere

Sziasztok!

Kicsit felfrissítem a témát
Lassan cserélnem kell az első féktárcsákat és betéteket.
A kérdésem az h ez mennyire bonyolult művelet. Mindenképpen szerelő kell hozzá, vagy elég a józan paraszti ész és némi műszaki érzék?

seta Elküldve: 2011-02-20 10:30 Kartergázszûrõ - 20d - 136LE

Tano írta:
seta írta: Sziasztok!
Ha jól értettem a topicban leírtakat, akkor a műanyag belsős "szűrő" (ilyen van az enyémben is) úgy működik h kicsapódik rajta az olaj nagy része, míg a filteres értelemszerűen összeszedi a felesleges olajat. A kérdésem az lenne h a műanyag belsősből hova kerül a kicsapódott olaj? Illetve a szűrő másik oldalán amiben egy gumi membrán és egy rugó van, a tetején egy kis csővel (amire nekem nincs kötve semmi) mi célt szolgál? Logikusnak az tűnik h ha a kis csőre lenne kötve valami, és ott nyomás keletkezne, akkor a membránt a rugó ellenében nyomná, és elzárná a kijáratot.
Mindezt azért kérdezem, mert nekem a légszűrő ház alatt van egy csőszerű idom, ami aztán belecsatlakozik a légbeömlőbe, de annak az alján fekete olaj szivárog miota megvettem az autot. Nem nagyon, de folyamatosan.


Nos ennek a kartergáz szűrőnek pont az a feladata, hogy a kartergázból kiszűrje/csapassa az olajat, amit visszafolyat a motorba. A gáz többi része (persze némi olajgőz marad benne) pedig a membrános szelepen keresztül abba a légszűrő alatti csőbe távozik, majd onnan a motor által beszívott levegővel együtt a motor elégeti.
A szűrő tetejére nem csatlakozik semmi cső, a szelep a külső nyomás és a beömlő oldali nyomáskülönbség miatt nyit.
És melyik részén is szivárog az olajad? Ahol becsatlakozik a beömlőbe vagy a légszűrő alatt?


Nagynehezen megtaláltam realoem-en az ehhez tartozó képet. A képen a 3as csőbe becsatlakozó jelöletlen (kb 7-8cm hosszú) gumicsőnél szivárog. A kartergázszűrőben levő műanyag idomot érdemes néha tisztítani? Amikor kivettem olajos salak volt rajta itt-ott. Nem sok, de volt.
Köszi a választ!

seta Elküldve: 2011-02-19 11:16 Kartergázszûrõ - 20d - 136LE

Sziasztok!
Ha jól értettem a topicban leírtakat, akkor a műanyag belsős "szűrő" (ilyen van az enyémben is) úgy működik h kicsapódik rajta az olaj nagy része, míg a filteres értelemszerűen összeszedi a felesleges olajat. A kérdésem az lenne h a műanyag belsősből hova kerül a kicsapódott olaj? Illetve a szűrő másik oldalán amiben egy gumi membrán és egy rugó van, a tetején egy kis csővel (amire nekem nincs kötve semmi) mi célt szolgál? Logikusnak az tűnik h ha a kis csőre lenne kötve valami, és ott nyomás keletkezne, akkor a membránt a rugó ellenében nyomná, és elzárná a kijáratot.
Mindezt azért kérdezem, mert nekem a légszűrő ház alatt van egy csőszerű idom, ami aztán belecsatlakozik a légbeömlőbe, de annak az alján fekete olaj szivárog miota megvettem az autot. Nem nagyon, de folyamatosan.

seta Elküldve: 2011-02-17 14:53 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!
Ha van egy VAG kábelem, és egy átalakítóm (20 pin -> VAG), akkor kell-e és mit kell átforrasztgatni? Ahogy olvastam a VAG kábelen kell elvileg a 7es és 8as lábakat összeforrasztani. De ha ugyanezt inkább az átalakítóban teszem meg akkor elvileg a kábel simán használható utána még OFF autókon is. Vagy nem?

Átalakító
VAG-USB

szerk.: Ezeken kívül kell még valami hardware? Mely progik használhatók ezzel az összeállítással?

seta Elküldve: 2011-02-13 20:49 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil neked esetleg van többféle kábeled/programod is?
Nemsokára megyek BP-re ha megoldható egy pár sör ellenében nagyon kíváncsi lennék több progira és kábelre is élőben. Amúgy sem tudtam még ránézni az esetleges hibakódokra, mert 1x voltam vele szerelőnél aki rádugott vmit de aztmondta h "valamiért" nem lát semmit a gépe...

seta Elküldve: 2011-02-12 13:51 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta: Az E46 buszrendszeréről kapsz infót ebből a doksiból.
E46-ban a vezérlők többségét csak kódolni lehet, programozni a motorvezérlőt és a váltóvezérlőt lehet az automatáknál. Kódolással tudsz funkciókat ki- és bekapcsolni.


Köszönöm szépen! Nagyon hasznos a link! Ugylátom van itt még jópár nagyon hasznos és részletes leírás. Pl nem is tudtam h ennyi rádióantenna van az autómban