Ez egy archivált weboldal! bővebben
tbadzs fórum hozzászólásai

tbadzs Elküldve: 2013-04-13 11:10 Turbo

Jujjj, mielőtt maximálisan félrevezetitek egymást, némi alapokat közölnék:
- a modern turbódízelek úgynevezett overboosttal működnek. Ez azt jelenti, hogy amikor nagymértékben lenyomódik a gázpedál, a turbó vezérlése túltölt pár másodpercre, majd lejjebb engedi a nyomást, a kijelölt maximális nyomásig. Vagyis ha pl 1,5 barg a max turbónyomás, akkor 1,7-1,8-ra is túltölt pár másodpercre - csak azért, hogy jobban meginduljon a gép. Ha nem egyenletesen nyomja valaki a gázt, hanem nyomogatja, akkor mindig túltölt, majd visszaveszi. Ezt normálisan nem szabadna észlelni a vezetőnek, csak ha van egy nyomásmérő óra, amin látni.
- állandó és folyamatos félreértések forrása a technikai tudorok között az abszolut nyomás és a túlnyomás összekeverése. Ha korrekt az adatközlő, akkor tesz utalást, hogy amit mond, az abszolut nyomás - bara, ata - ha meg túlnyomás, akkor barg szokott szerepelni. De sajnos az adatközlők legtöbbször leszarják ezt és jönnek a félreértések. A dízelvezérlők szinte mindig abszolut nyomásban számolnak, a diagnosztikák is abszolutban. Tehát, ha azt mondja, hogy 2,5 bar a nyomás, az azt jelenti, hogy 1,5 bar a légköri felett. Ha manométerrel nézi valaki a nyomást, az mindig túlnyomást fog mutatni. A fenti esetben a manométer 1,5 bart mutat.
[/quote]

Hello! Nem volt szándékomban félrevezetni a kollégát, hiszen oda írtam, hogy INPA- szerint, az pedig nem sejtettem, hogy az ő által mért érték nem diag-gal lett mérve! Amennyiben mégis megtévesztettem v.kit, akkor bocsánat! Diag-os kép a galériámban.

tbadzs Elküldve: 2013-04-12 14:46 Turbo

halipapa írta: Hali!

A következő lenne a kérdésem, szóban forgó autó E46 Turi 320D 2004/06, talpalás közben a turbó feltölt 1,5 BAR nyomásig és elenged vissza 1 BAR-ra, és ezt legjobban a hosszú fokozatokban 3-4-ben érezni mikor folyamatosan huzatom a kocsit 3500-ig monjuk többször feltölt majd elenged és érezni szabályosan hogy ún. lyukak vannak a mikor gyorsítok/huzatom, computer segítségével néztük (a szaki azt mondta azért nem dob elvileg hibakódot mert nem esik 1 BAR alá, ő turbó cserét javasolt én még azért körbejárnám a dolgot mielőtt beruházok mert nem kis pízz.). Van-e valakinek ötlete miért szökhet el a nyomásom és nem dob hibakódot. turbó csövek és intercooler sehol sem engedi a nyomást megnéztem 1 csepp olaj folyás sincs sehol sem. Valaki mondott nekem olyan hogy wastgate-et nézzem meg illetve turbó nyomás szabályzó szelepet mivel a nyomás eléggé nagyot esik a probléma következtében nem pici lyuk kell ahhoz hogy a nyomás elmenjen lehetséges hogy a wastegate valamiért kiengedi...Köszi előre is a válaszokat!
Üdv, hali.p.


Szia! A probléma megoldását nem tudom, de az biztos, hogy az 1,5 bar kevésnek tűnik, szóval mikor tölt a turbód, akkor is keveset! Nekem több, mint 2,6 bar-t tölt az INPA szerint!

tbadzs Elküldve: 2013-04-06 17:57 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
tbadzs írta: Sziasztok! Volt egy működő INPA-DIS-SSS program trióm. Frissítettem az INPA-t, azóta nem működik a DIS és az SSS. A diaghead rendben van, átnéztem újra minden beállítást, elvileg rendben vannak. A hiba amit kiír csatlakozásánál - Diagnosis bus error 200.152. Ha valaki tudná mi a megoldás és megírná, azt megköszönném! Ja, a frissített INPA működik szépen!!!


Milyen verzióra frissítetted? A DIS nem fog menni a 6.4.7-nél frissebb Ediabas-szal, tehát a 7-es már nem jó. De meg tudod oldani, hogy kettőt használsz a gépen. Egyet a DIS-sel, a frissebbet meg ha INPA-zni akarsz.


Szia! 4.4.... INPA lett frissítve 5.02...

tbadzs Elküldve: 2013-04-06 12:05 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok! Volt egy működő INPA-DIS-SSS program trióm. Frissítettem az INPA-t, azóta nem működik a DIS és az SSS. A diaghead rendben van, átnéztem újra minden beállítást, elvileg rendben vannak. A hiba amit kiír csatlakozásánál - Diagnosis bus error 200.152. Ha valaki tudná mi a megoldás és megírná, azt megköszönném! Ja, a frissített INPA működik szépen!!!

tbadzs Elküldve: 2013-03-24 08:42 Turbo

Hello, egy 320d 150le turbónak mennyit kellene töltenie teljes terhelésen? Ezt a nyomást lehet emelni valahogy házilag (pl, mint régebbi benzinesnél volt rá egyszerű megoldás)?

tbadzs Elküldve: 2013-03-19 20:18 Gyári ültetés

Sziasztok! Hol találhatok egy kis összefoglalást, hogy a BMW (e46) rugókon található jelölések mit jelentenek (pl. 3 fehér csík, vagy 1 piros 1 zöld)? illetve, hogy mi mivel kompatibilis (pl. coupe rugó touringba)? Köszi

tbadzs Elküldve: 2013-03-07 18:13 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Hello, gondolom itt mindenki az INPA és a DIS szoftvereket ajánlaná, esetleg CARSOFT.


Ridi írta: Sziasztok! Érdeklődnék, h ki milyen diagnosztikai szoftvert tudna ajánlani egy 2002-es 3-ashoz? köszönöm



tbadzs Elküldve: 2013-03-07 18:10 alufelni

Sziasztok! Alufelnit szeretnék vásárolni, 8(8,5)x16" méretű kereket keresek, E46-ra kellene, ha valakinek lenne eladó, akkor az engem érdekel! Előre is köszi!

tbadzs Elküldve: 2013-02-27 19:54 E46 Szélvédő alatti müanyag

gampetibor írta:
Danesz írta: Sziasztok!
Tudtok nekem segíteni, hogy konkrétan honnan tudok ilyet rendelni. E46 320d-hez kéne. Foggalmam sincs, hohy keressek rá
köszi a segítséget!!


Keresd szotakdavid barátomat Ő tud neked segíteni!


Hello, én novemberben vettem (fűtött garázs/műhely hiányában még nem cseréltem ki), mezei autóalkatrész boltban rendeltem meg, 12 ezer Ft-ra emlékszem, tartalmazta a patentokat és tartalmazta az ablaktörlők alatti gumi tömítést (51 718 233 437) is, szóval nem kellett külön semmit megrendelni hozzá.

tbadzs Elküldve: 2013-02-27 19:42 Porlasztó

Lehet buta kérdés, de ezeket az értékeket alapjáraton kell nézni vagy terhelésen, ha terhelésen akkor milyen fordulatszámon? Köszi

nickname írta: Na a mai napon bemértem uj szerzeményem porlasztócsucsait.

200.000 Km futott folyamatosan márkaszervizben szerelt autó. "soha nem volt cserélve egy darab sem"



tbadzs Elküldve: 2012-12-22 18:27 AUX

jons írta: Sziasztok!

Igen jó áron tudnék hozzájutni egy ilyen készülékhez. Nem titkolt vágyam, hogy majd a csbalu-tól származó kábellel tudjam használni.

Jó lenne ez a rádió nekem vagy sem? Gondolom nem, de azért gondoltam megkérdezem. Évjárat majdnem stimmel, de a szoftver verzió nem. Nem 43-mas. Mode gomb van rajta. Mutatom:




Ha jól látom 2002 márciusi gyártás, ehhez (elvieg) nem jó az AUX kábel (amit direktbe a rádióba kötsz, nem a CD tárba), hiába van rajta MODE gomb. A kábel csak 2002 szeptemberi gyártástól jó. Már korábban leírtam itt a fórumon, hogy mellé fogtam ezzel, mert az autóm 2002 novemberi és nem gondoltam hogy a rádió az nem, vettem kábelt, de nem működik az AUX.

tbadzs Elküldve: 2012-11-30 19:48 légzsak_

Sziasztok! Légzsákkal kapcsolatos hibát olvastam ki INPA-val, én nem igazán találtam, hogy mi lehet a baj. A légzsák lámpa indítás után kialszik ahogy kell. Viszont amikor INPA-ban törlöm a hibát, akkor kigyullad, villog párat, majd elalszik. Ha lényeges, hogy hányat villan, akkor majd megnézem, más típusnál olvastam, hogy a villogás száma adja meg a konkrét hibát. A hiba: "80 Versorgungsspannung". Valaki esetleg találkozott már ezzel? Az INPA-s képet beraktam a galériámba. Előre is köszi!

tbadzs Elküldve: 2012-11-18 10:37 Társalgó

brutus20 írta:
medveborke írta: Sziasztok!

Mp3 lejátszásra melyik a legjobb megoldás? Gyári 6 cd táras lejátszóm van, de az nem viszi az mp3-at... a gyárit nem akarom lecserélni, kiszerelni, mert szerintem elég ergyán néz ki az utólag beépített usb-s lejátszó.

Esetleg FM transmitter? Vagy más megoldás?





az FM transmitteres dolog engem is érdekelne... szerintem a legolcsóbb kütyü mp3 lejátszásra. Valaki használ ilyet? s ha igen, milyet?


Sziasztok! Létezik egy csatlakozó amivel AUX kimenetet tudsz csinálni, a MODE gomb nyomogatásával CD és a RADIO között megjelenik az AUX, 3,5mm jackdugóval szerelik, bármit rá tudsz kötni. Az apróhirdetések között láttam ilyet 2.500.- Ft-ért árulta valaki. Én eBay-on vettem, kicsit ráfaragtam, mert 2002 szeptemberi utáninál működik csak (nem az autó gyártása számít, hanem az rádióé - na itt hibáztam).

tbadzs Elküldve: 2012-11-18 10:30 Porlasztó

xlzx írta:
jrtom írta: A DIS tesztmodulja szerint ha a porlasztó korrekciósértéke -5 és 4 között van az az elfogadott, de a legjobb ha a nullához közeli. 3 fölött már azért lehet érezni, hogy döcörög alapjáraton. A Te porlasztód a mérés alapján jó.

tbadzs írta: Sziasztok! Megnéztem ma a porlasztókat az INPA-val (selective mass adjustment), egy hengerben -1.00, másikban 1.00, a maradék kettőben 0.00 (alapjáraton). Gázadásnál az 1.00 hengernél már a piros mezőben van 2.80 körül. Elmondaná valaki, hogy ez mekkora gond nekem? Köszi





Nálam is volt élőadat mérés! Szintén ugyanezen a skálán. Az 1 és 3 hengerben mutatott -1 ill 1 értéket a gép. A másik 2 henger 0. Nálam az a probléma, hogy sokat fogyaszt a vas, városban 8-10 körül, pedig nem csak én vezetem az autót és a lábam sem nehéz, ez az odafigyelős 2ezernél elváltós fogyi.. autópályán 150es tempónál pedig 6,5 literes fogyit produkálok,ami hibátlan. Emellett még kormol is eléggé, 2ezres fordulattól illetve ha nagyobb gázt adok. Mérésadatok szerint a turbóm és a légtömegmérőm is hibátlan!
Mi lehet a baj? ja és a kartergáz is elég sok ha leveszem az olajsapkát,plusz veri is ki ott az olajat..


Köszi a válaszokat. Nekem is pont ugyanezt mutatja, kicsit érdekes, lehet ez vmi konstrukciós probléma? Konkrét hibát nem észleltem, csak menet közben egy padlógáznál vmi becsörög, vagy inkább cicereg, ahogy visszaengedem a gázt elhallgat, tehát terhelésen jelentkezik, vhol mintha olvastam volna, hogy a porlasztó produkál ilyet, ezért is néztem rá. A fogyasztásom most a hideg időkben nőtt meg, elég sok benne a város, rövid távokkal, így kb. 6 l/100km. A légtömeg mérőt kellene még megnéznem progival, csak nem tudom hol kell keressem, mintha savanyú gázolaj szaga lenne alapjáraton, ez állítólag légtömegmérő.

tbadzs Elküldve: 2012-11-17 18:50 Porlasztó

Sziasztok! Megnéztem ma a porlasztókat az INPA-val (selective mass adjustment), egy hengerben -1.00, másikban 1.00, a maradék kettőben 0.00 (alapjáraton). Gázadásnál az 1.00 hengernél már a piros mezőben van 2.80 körül. Elmondaná valaki, hogy ez mekkora gond nekem? Köszi