jons írta:
Coyote írta:
180000 km után meglepően jó állapotú a motor, Jons is megerősítheti.
Igen ez úgy van, hogy akinek jó állapotú a dízeles autója, az úgyis azt mondja, hogy azt vegyél. Akinek jó állapotú a benzinese, az meg azt. Javaslatok parttalan folyama.
Bár nem elhanyagolható tényező egy turbó/adagoló vagy nagynyomású szétesése esetén a megtakarítás semmivé foszlik a benzines némi többletfogyasztásához képest.
Nekem volt már dolgom pdtdi-vel, Cdi-vel és most a 320D-vel. Turbóhoz, adagolóhoz, Ac pumpához egyszer se nyúltam, nem volt gondom velük. Aki odafigyel vásárláskor, normálisan cseréli az olajat, visszahűti a turbót és nem a szomszéd kamionos cégtől lopott Mol-os takony gázolaját tankolja annak nem lesz SEMMI baja a dízel autójával. Élvezheti az alacsony fogyasztást és a nyomatékgörbét gond nélkül (a benzines tulajoknak: A forgatónyomaték egy adott erőhatás adott középpontra való forgatóképességét megadó fizikai mennyiség. Jele M.

).
Persze aki a legolcsóbb, cigányok által széthajtott (és/vagy összetört) szervizben soha nem járt hulladékot veszi meg egy neppertől az ne csodálkozzon ha kormol a motor, visít a turbó, dadog az alapjárat, fuldoklik az AC...!
Persze utána jobban esik szidni dízelt mintsem beismerni, hogy nem körültekintően vettem autót.
Érdemes lenne ezen kicsit elgondolkodni...