zlatan23 fórum hozzászólásai
« előző12következő »

zlatan23 Elküldve: 2017-02-17 19:02 Részecskeszûrõ_

hil írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
zlatan23 írta: Sziasztok
a részecskeszűrő piktogram megjelenése után "mennyi ideje" van még hátra?
A kiégetéshez mekkora utat kell megtenni, és mekkora fordulaton, hogxy az használjon, és ne még rosszabb legyen?
Köszi


lehet rosszul tudom, de a regeneráció nem jár hibajelzéssel. tulajdonképpen észre sem veszed.
ha világít a piktogramja, akkor vagy rossz a rendszerben valami, nem tudja végrehajtani a regenerációt, pl folyamatosan rövidtávokat mész, vagy már ol an szinten el van dugulva, hogy nagyon.
maga a regeneráció kb 10 km alatt lezajlik. ezt átlagban mondom, részecskeszűrős autók esetében. persze függ az állapottól.
ezekhez nem kell autópálya, elég főút is, csak mondjuk 5. helyett 4-esben mész egy nagyobb távot, hogy legyen fordulat. ez egyébként benzins és sima dízel autóknál is ajánlott, hogy a kipuff rendszer át legyen járatva rendesen.


Valóban nem jár semmi jelenséggel a regenerálás. Azonban kicsit több dologn
ak kell teljesülni, mint 5. helyett 4.ben közlekedni: vízhőfok min 74 fok, DPF hőmérséklete 600 fok. Ajánlott autópályán folyamatosan kb 120-130as tempót menni, 2500-as fordulat körül olyan kb 20 percet (a Rheingold program menüje szerint fél óra, de bőven hamarabb is megvan a regenerálás). Nekem pont két dolog miatt nem regenerált, rossz volt a termosztát (max 65 fokra ment fel a víz) és a DPF hőmérséklet jeladó vezetéke le volt vágva. Kijavítottam, azóta semmi gond.
Az hogy "mennyi ideje" van még hátra...jó kérdés. Első körben megnézetném, hogy a feltételek teljesülnek-e egyáltalán, ha igen, akkor egy kis autópályát neki. Ha nem javul, akkor én tuti nem kínoznám, mert hazavágja a turbót is a túlságosan nagy ellennyomás.


ennyire nem akartam leírni, reménykedtem, hogy azért egyértelmű pár dolog.
nyilván egyértelmű, hogy nem 10 km-en csinálja meg. de amikor elkezdi, amikor adott a feltétel, onnantól kb 10 km. de mondom én japán típusnál hallottam ezt. vagy olyan autó lehetett, amiknél eleve rendszeres a tisztítás, és sikeres, akkor hamar meg van.
de az autópálya nem kötelező, hisz nem kényszeríthetek a vásárlót, hogy csak úgy vegyen DPF-es dízelt, ha x időnként autópályázik is. tehát azért 80km-es út elég kell legyen. főút az a baj, hogy közben lehetnek települések, így ha városba ér az ember és közben megy a regenerálás, akkor ott nem megy vége, csak ha választ alacsonyabb fokozatot. bár lehet ezt a rendszer kezeli, és majd folytatja.


mint írtam, ajánlott az autópálya...nem úgy mondtam, hogy kötelező. itt egy kis ábra ami szemléleti, mikor milyen hőfokon működik a DPF:
http://www.motor-talk.de/bilde...13180.html
szóval mehetsz te 90el, ha nem éri el a dpf a szükséges hőmérsékletet, akkor nem fog regenerálni. Olyan meg sajnos nincs, hogy félig kipucolja, aztán folytatja, ez egy processz, ami vagy végbemegy vagy nem. a computer 1-essel és 0-ással dolgozik, tehát ha nem fejeződik be a regenerálás, nem érzékeli úgy hogy jó a DPF. Aztán jön hibakód, meg a warning. szerintem.....


de ha alacsonyabb fokozatban mész ugyanolyan sebességgel, akkor jobban melegedik a rendszer. tudod a motort is meg lehet főzni.
minden autónak, minden motortípusnak az autópálya a legjobb. a hosszútáv.
én egy alternatívát javasoltam, aminek működnie kell
amúgy meg ott rothadjon meg, amelyik kitalálta a DPF-et, ahol van
ezt nem most kellett volna kitalálni, hanem évekkel ezelőtt, 20-30 éve. vagy valami hasonlót. jó katalizátor ott volt. de továbbra is azt mondom, hogy a legnagyobb gondot nem ez jelenti. mármint az autók. nyilván egy kínai városban, igen, sok köze lehet az ottani levegőminőséghez. amit meg elcsesztünk már nem lehet visszafordítani, csak minimálisan lassítani a folyamaton.


Erőművet meg minek építenek, mikor a konnektorban ott van a villany......? (DDDD)


Hát mentem 2szer 30kmt, 2000 alá nem ment a fordulat, de 3000 fölé sem huzamosan. A változás csupán annyi hogy hazafele nem 3-4km elteltével írta ki hanem 8km után. Ennek lehet jelentősége?

zlatan23 Elküldve: 2017-02-17 06:17 Részecskeszûrõ_

Sziasztok
a részecskeszűrő piktogram megjelenése után "mennyi ideje" van még hátra?
A kiégetéshez mekkora utat kell megtenni, és mekkora fordulaton, hogxy az használjon, és ne még rosszabb legyen?
Köszi

zlatan23 Elküldve: 2016-12-16 08:21 Mi lehet a baj?

viktor írta:
zlatan23 írta:
viktor írta:
zlatan23 írta:
zlatan23 írta:
YELLOW írta:
zlatan23 írta:
YELLOW írta:
zlatan23 írta: Sziasztok.
A gyújtást azzal hogy bedugom a kulcsot(start-stop), már ráadom?
Vagy külön kell a start gombbal kuplung nélkül? Eddig úgy csináltam hogy kulcs be, pár másodperc várakozás, majd indítás.
Mi a helyes indítási folyamat?


az lehet a baj, hogy ide is 20 helyre teszed fel a kérdésed...


Csakmert nem mindig szokott válasz érkezni, és hamar meg szeretném tudni..


hát akkor jobb ha elhiszed nekem, hogy ezzel pont az ellenkezőjét éred el. az ilyet egyik fórumon sem tolerálják. mindig ezzel követik el a hibát, akiknek nagyon hamar kellene a válasz.



Köszi a választ


Kulcs be, fék+ gomb rögtön indít

De ha tudnál segíteni, nem venném zokon..



Kulcs be, fék+gomb nyomás izzít és rögtön indít. Kulcs be, fék nélküli gomb nyomás csak gyújtás.


Köszönöm. És télen melyik indítás a célszerű?
Nyáron gondolom elég a kulcs be+egyből indítás.

Mindegy, magától izzít. Ha hideg van gomb után vár egy kicsit (izzít), fel villan az izzítás jel és utána indítózik.



És akkor az is mindegy , hogy indítás előtt ráadom a gyújtást, vagy sem?

zlatan23 Elküldve: 2016-12-16 06:50 Mi lehet a baj?

viktor írta:
zlatan23 írta:
zlatan23 írta:
YELLOW írta:
zlatan23 írta:
YELLOW írta:
zlatan23 írta: Sziasztok.
A gyújtást azzal hogy bedugom a kulcsot(start-stop), már ráadom?
Vagy külön kell a start gombbal kuplung nélkül? Eddig úgy csináltam hogy kulcs be, pár másodperc várakozás, majd indítás.
Mi a helyes indítási folyamat?


az lehet a baj, hogy ide is 20 helyre teszed fel a kérdésed...


Csakmert nem mindig szokott válasz érkezni, és hamar meg szeretném tudni..


hát akkor jobb ha elhiszed nekem, hogy ezzel pont az ellenkezőjét éred el. az ilyet egyik fórumon sem tolerálják. mindig ezzel követik el a hibát, akiknek nagyon hamar kellene a válasz.



Köszi a választ


Kulcs be, fék+ gomb rögtön indít

De ha tudnál segíteni, nem venném zokon..



Kulcs be, fék+gomb nyomás izzít és rögtön indít. Kulcs be, fék nélküli gomb nyomás csak gyújtás.


Köszönöm. És télen melyik indítás a célszerű?
Nyáron gondolom elég a kulcs be+egyből indítás.

zlatan23 Elküldve: 2016-12-15 19:54 Mi lehet a baj?

zlatan23 írta:
YELLOW írta:
zlatan23 írta:
YELLOW írta:
zlatan23 írta: Sziasztok.
A gyújtást azzal hogy bedugom a kulcsot(start-stop), már ráadom?
Vagy külön kell a start gombbal kuplung nélkül? Eddig úgy csináltam hogy kulcs be, pár másodperc várakozás, majd indítás.
Mi a helyes indítási folyamat?


az lehet a baj, hogy ide is 20 helyre teszed fel a kérdésed...


Csakmert nem mindig szokott válasz érkezni, és hamar meg szeretném tudni..


hát akkor jobb ha elhiszed nekem, hogy ezzel pont az ellenkezőjét éred el. az ilyet egyik fórumon sem tolerálják. mindig ezzel követik el a hibát, akiknek nagyon hamar kellene a válasz.



Köszi a választ


De ha tudnál segíteni, nem venném zokon..

zlatan23 Elküldve: 2016-12-15 19:35 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
zlatan23 írta:
YELLOW írta:
zlatan23 írta: Sziasztok.
A gyújtást azzal hogy bedugom a kulcsot(start-stop), már ráadom?
Vagy külön kell a start gombbal kuplung nélkül? Eddig úgy csináltam hogy kulcs be, pár másodperc várakozás, majd indítás.
Mi a helyes indítási folyamat?


az lehet a baj, hogy ide is 20 helyre teszed fel a kérdésed...


Csakmert nem mindig szokott válasz érkezni, és hamar meg szeretném tudni..


hát akkor jobb ha elhiszed nekem, hogy ezzel pont az ellenkezőjét éred el. az ilyet egyik fórumon sem tolerálják. mindig ezzel követik el a hibát, akiknek nagyon hamar kellene a válasz.



Köszi a választ

zlatan23 Elküldve: 2016-12-15 19:32 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
zlatan23 írta: Sziasztok.
A gyújtást azzal hogy bedugom a kulcsot(start-stop), már ráadom?
Vagy külön kell a start gombbal kuplung nélkül? Eddig úgy csináltam hogy kulcs be, pár másodperc várakozás, majd indítás.
Mi a helyes indítási folyamat?


az lehet a baj, hogy ide is 20 helyre teszed fel a kérdésed...




Csakmert nem mindig szokott válasz érkezni, és hamar meg szeretném tudni..

zlatan23 Elküldve: 2016-12-15 19:17 Társalgó

Sziasztok.
A gyújtást azzal hogy bedugom a kulcsot(start-stop), már ráadom?
Vagy külön kell a start gombbal kuplung nélkül? Eddig úgy csináltam hogy kulcs be, pár másodperc várakozás, majd indítás.
Mi a helyes indítási folyamat?

zlatan23 Elküldve: 2016-12-15 19:16 Bemelegedés

Sziasztok.
A gyújtást azzal hogy bedugom a kulcsot(start-stop), már ráadom?
Vagy külön kell a start gombbal kuplung nélkül? Eddig úgy csináltam hogy kulcs be, pár másodperc várakozás, majd indítás.
Mi a helyes indítási folyamat?

zlatan23 Elküldve: 2016-12-15 19:16 Mi lehet a baj?

Sziasztok.
A gyújtást azzal hogy bedugom a kulcsot(start-stop), már ráadom?
Vagy külön kell a start gombbal kuplung nélkül? Eddig úgy csináltam hogy kulcs be, pár másodperc várakozás, majd indítás.
Mi a helyes indítási folyamat?

zlatan23 Elküldve: 2016-12-15 19:16 Most vettem BMW-t

Sziasztok.
A gyújtást azzal hogy bedugom a kulcsot(start-stop), már ráadom?
Vagy külön kell a start gombbal kuplung nélkül? Eddig úgy csináltam hogy kulcs be, pár másodperc várakozás, majd indítás.
Mi a helyes indítási folyamat?

zlatan23 Elküldve: 2016-10-22 19:00 Hûtõvíz és vízpumpa

Tano írta:
zlatan23 írta: Üdv. -15fokos a hűtővíz, ami elég karcsú. Elég ha utántöltök töménnyel, vagy cseréljem az egészet?


4-5 évente érdemes cserélni, ha nem tudod mikor volt korábban, akkor szerintem érdemesebb leengedni és cserélni.


Azt tudom. És ha csak ráöntök akkor is kell ragaszkodni az 1-1 es arányhoz, vagy mehet simán a tömény?

zlatan23 Elküldve: 2016-10-22 18:17 Hûtõvíz és vízpumpa

Üdv. -15fokos a hűtővíz, ami elég karcsú. Elég ha utántöltök töménnyel, vagy cseréljem az egészet?

zlatan23 Elküldve: 2016-09-03 21:09 Mi lehet a baj?

viktor írta:
zlatan23 írta: Sziasztok.
Műszerfalon indítás után piros Service felirat jelenik meg. Eddig sárga felirat volt, alatta egy km visszaszámláló(20.000km). Mire utalhat? Fontos?


Olaj csere vagy inspekció.


Olajcsere volt egy hónapja. Azt nem tudom miért váltott pirosra. Eddig sárga volt. Kocsi ábrája, alatta meg a Service. Üssem csak ki?

zlatan23 Elküldve: 2016-09-03 13:12 Mi lehet a baj?

Sziasztok.
Műszerfalon indítás után piros Service felirat jelenik meg. Eddig sárga felirat volt, alatta egy km visszaszámláló(20.000km). Mire utalhat? Fontos?
« előző12következő »